**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

kaikki ok ultrassa :heart: saadaan vielä 2 viikon päähän uusi ultra, kun tuli heittoa koossa 9 päivää, vaikka raja olisi 10. Kiva nähdä vielä kerran ainakin, kun ei meillä tarjota kuin 2 ultraa =) Sen tekisi sitten lääkäri

Mulla vielä tää vapaa ja sit 4 päivää töitä...ei millään kyllä jaksais :headwall: ,
Loma reilun 4 viikon päästä....vasta...

No mutta nyt päikeille

Riikka & öttis 21+0 :heart:
 
Onnea taas ultrakuulumisista kaikille! Itsellä alkoikin nyt parin päivän vapaa, olin kas viime yötä töissä ja kylläpä tuntuvat raskailta tosiaan tässä tilassa. Vaikka päivällä saisikin nukuttua niin siltkin on ihan pöhnässä kun ei se uni jotenkin ole samanlaista kuin yöllä.

Vauvavakuutuksista, me varmaan otetaan vakuutus sieltä missä meillä on muidenkin vakuutukset ja muut auto ja kotivakuutukset eli pohjolasta, varmasti ei edullisin mutta meillä keskitetään. :D Mies on ihan hullu nuiden asioiden kanssa, me ei käydä muualla kuin s-ketjun kaupoissa ja tankataan vaan abc:llä. Toisaalta ihan hyvä kun mukavahan niitä bonuksia on saada mutta välillä menee kyllä yli hälläkin. :)

Vapaapäivllä olisikin ohjelmassa sitten suursiivousta, en vaan tiedä miten jaksaa kun tuo selkä reistailee taas. Tosiaan nuo liitoskivut on astuneet kuvaan mukaan, esikoisesta oli tosi pahat liitoskivut, kakkosenaikaa ei juuri mitään mutta nyt taas alkoivat vaivaamaan. Tosi kipeä olo välillä.

Kysympäs uudestaan kun taisi tuo mun kysymys hukkua jonnekkin tuonne eli miten tänne lisätään kuva? rautalanka ohjeet tyhmälle kiitos. =)
 
Rakenneultrassa käyty ja niinhän siinä kävi, kuten epäilin, että toinen poitsu olisi tulossa, aika selvästi jalkovälissä oli ulkonema, mulla on siitä vielä kuvakin :) No eipähän tartte sitten mitään sen kummempia hankkia, kun esikoiselta sitten perii ison osan. Tosin osan vauvavaatteista olen myynnyt kirppiksellä, että jotain pitää hankkia, mutta ei mitään isompia kuitenkaan.
Kaikki oli hyvin ja kaikki näkyikin todella selvästi ja hyvin, toinen vaan tykkäsi kovasti melskata tutkimuksen aikana, ettei tahtonut perässä pysyä ja kuviakin sain vaikka kuinka monta mukaan. Esikoisesta taisin saada kokonaiset 3 kuvaa ja nekin aika huonolaatuisia, mutta nyt on jotain 6-7 kuvaa, joista suurin osa niitä 4d-kuvia.

Mulla on nyt menossa rv20+5 ja sf-mitta on nyt 17 elikkä aika keskikäyrällä mennään, hitusen taisi olla alapuolella. Rakenneultran mukaan la vahvistui siihen mikä se olikin elikkä 11.11. vastas just tota päivää.

Mulla ei ole mistään liitoskivuista vielä tietoakaan ja saa nähdä tuleeko niitä nyt, esikoisesta niitä ei tullut missään vaiheessa.

Seuraavan kerran polille pitäisi mennä sitten kun tehdään se synnytystapa-arvio, se kun mulle tehdään sektion vuoksi automaattisesti.

shihtzu + poikamönniäinen 20+6
 
Ihania ultrakuulumisia taas monella, onnittelut!

Täällä vaivaa noidannuoli ja ilmeisesti kanssa jotkut iskiastyyppiset kivut, kun häntäluu on työtuolissa istumisesta ihan muusina ja välillä tuntuu kankussa sellaisia sähköiskuja.. kivakivaa, toi noidannuoli oli jo ennestään, mutta että nää iskiasjutut kanssa, jes!

En malttaisi odottaa tuota maanantain rakenneultraa, mutta jännitys nousee koko ajan, kun pelkään, että sieltä tulee jotain huonoja uutisia :/ Ei saisi olla näin negatiivinen, mutta jotenkin en osaa päästää huolista ennen kuin tuo rakenneultra on käyty. Onneksi öttiäinen potkiskelee ahkerasti masussa, tulee aina hyvä mieli kun pieni pistää monottaen.

huoh, tylsää töissä, en osaa keskittyä mihinkään kun väsyttää niin kovasti!! Eikä yhtään lomaa tiedossa ennen äippälomaa.. ääh. Onneksi voin tehdä pari etätyöpäivää silloin tällöin ja ottaa lunkisti. Täytynee turvautua siihen!

Töissä mätänevä Siilinlapsi ja potkiskeleva öttis 18+3
 
shihtzu:lle onnittelut poikalupauksesta :flower:

Täällä on tänään reippailtu, tehtiin miehen kanssa peräti 35km pyörälenkki ja siivottiin koko asunto :) Nyt on kesäkeitot patongin kera navassa, poika potkii, niin mä mietin josko lähtisin vielä kaupoille ostelemaan pojalle vaatteita :)
Huomenna käydään puutavara ostoksilla, ja aletaan rakentamaan pojalle vaatekaappia <3

Tanya & herra hukkapätkä 22+5
 
katsotaas monesti viesti tulee nyt. Mun oma veikkaus on se, että jos jätän tämän ikkunan auki, niin teksti jää alalaitaan ja kone lähettää viestiä uudestaan ja uudestaan. Pitää nyt äkkiä kirjautua ulos heti kun oon tän lähettänyt.

Vakuutusta hain heti kun oli se rv 12 ohi, koska sitä ennen ei voinut hakea. Syitä tähän oli kaksi. Ensinnäkin halusin mahdollisden päätöksen ennen rakenneultraa jos siellä ilmenis jotai ongelmia. Toisekseen olin ihan varma, ettei saada vakuutusta, ja halusin ehtiä hakemaan sitä muualtaki. Iloinen ylläri sit olikin, kun vakuutus myönnettiin ilman mitään ehtoja.

Muari ja Sintti rv 21+4
 
Siilinlapsi, meillä taitaa olla samassa paikassa maanantaina ultrat. Mulla on vaan heti klo 8. Ei millään malttais odottaa...

Tänään oli sitten vihdoinkin se kauan kaivattu neuvolakäynti. Mainitsin kyllä asiasta neuvolan tädille, että vähän on harmittanut tämä 2,5 kk tauko näissä tarkastuksissa. Mutta Helsinki se vain säästää ja karsii käyntejä :(

Mihin mennessä pitää hakea vakuutusta, jos haluaa sen voimaan ennen syntymää?

Lumia + Toukka 18+5
 
silent whisper Mulla onneksi neuvolatäti on ihan asiantunteva henkilö, mutta lääkäri sen sijaan ei. Lääkäri on todella nuori nainen ja ilmeisesti ei kovin pätevä. Kysyin allergialääkkeistä että mitä saan syödä. Lääkäri vastasi, että on tutkinut allergialääkkeitä ja kyllä raskaana olevat saavat syödä ihan kaikkia. Apteekissa sanottiin sitten vähän toisin :headwall:

M83 Tervetuloa!

Sukupuolesta Jostain luin, että tytön alapää näyttäisi ultrassa ihan hampurilaiselta :LOL: Tyttölupauksilla tosin on aina se mahdollisuus, ettei pussit ole laskeutunu vielä.. Pojasta se on usein helpompi sanoa, mutta voihan tytölläkin olla alapää turvoksissa. Tosin jos selkeä pippeli näkyy ni varmaan eri asia..

Vauvavakuutus ja bmi Voisiko joku sanoa mikä se bmi:n raja on??

Sf-mitta mulla oli 22+3 sf-mitta 26cm :ashamed: ja sellainen pitäisi aikaisintaan olla viikoilla 26 ja silloinkin se olisi käyrän yläpäässä.. Viikko aikasemmin ultrassa vauva vastasi kuitenkin viikkoja, niin en siksi vielä hätääntynyt..

Nallu ja Hattivatti 23+4
 
Suhveli, mulla on molempien kanssa sf-käyrä mennyt yli ihan omille käyrille. Pojat olivat syntyessään 3350g ja 3720g eli ei mitenkään kauhean isoja. Eli mun tapauksessa tuo käyrä ei kyllä kerro lapsen koosta mitään. Itse olen vain 161 cm pitkä, eli enemmän se musta tuohon omaan pituuteen korreloi. Näin siis mulla.

Shihtzulle onnittelut poikalupauksesta!

Blush, kuvan saat siten, että aijaa.com sivuilla kuvan ladattuasi valitset "pieni kuva" ja kopioit sen tekstin Nallu,[/b] se bmi-raja voi ehkä vaihdella yhtiöstä toiseen. Kysymällä sekin asia selviää. Mä en itse siihen rumbaan lähde. Ollaan ilman ja mietitään sitten uudestaan kun lapsi on syntynyt. Molemmille pojille otettiin se syntymän jälkeen. Nyt vanhemmalla pojalla vaihdettu tapaturmavakuutukseen.




 
Onko kukaan ottanut vauvavakuutusta Fenniasta? Paljonko on tullut hintaa? Meillä ei ole mitään vakuutusta Fenniasta, joten vaatiko ne että kotivakuutus on sieltä? Katsoin Fennian sivuja, mutta en huomannut tuosta mitään mainintaa..
 
Nallu,en tiedä juuri Fenniasta saako sieltä vauvavakuutuksen ilman kotivakuutusta, mutta ainakin Ifissä näin onnistuu, kun mietin aluksi josko hakisin vakuutusta sieltä. Hinta vain on korkeampi, jos ei ota kotivakuutusta samasta yhtiöstä. Ja meillä oli Fenniasta vakuutus silloin kun esikoinen syntyi eli viisi vuotta sitten. Silloin ainakin vakuutus oli siinä mielessä tyhmä, että omavastuu meni jokaisesta eri sairaudesta. Tapiolassahan on niin, että yksi omavastuu vuotta kohden.

Ja vielä sen verran, että sitä hintaa ei kannata vakuutuksissa niinkään katsoa vaan vakuutusehtoja. Koska se on ihan oikeasti lähes yksi lysti paljon vakuutus maksaa (ei niitä maksuja tietty kiva ole maksaa), merkitystä on ainoastaan sillä korvaako vakuutus hädän hetkellä vai ei. Tämän opin kun meillä oli kotona isomman luoka onnettomuus muutama vuosi sitten johtuen virheellisestä tuotteesta, jossa valmistajan vastuu oli kumminkin umpeutunut. Vakuutuksen ei periaatteessa olisi kuulunut korvata, mutta halusivat olla inhimillisiä ja korvasivat. Nytpä siis saamme maksaa kotivakuutusmaksuja hyvillä mielin 40 vuotta, ennen kuin vakuutusyhtiö saa omansa pois. Eli melkoisesta korvaussummasta oli siis kyse.
 
Kateellisena kommentoitava varsinkin tanyan urheiluun... ite eilen onnistuin tuskien taipaleella käveleen 15min.tosi hitaasti ja tänään peräti 30 min. pikkasen reippaammin, mutta kyllä mun liikkumiset on tosi vähissä..kaameet liitoskivut vaivaa :(

Sf mittaa ei oo mitattu kertaakaan ja tänään unohdin neuvolas sitä kysyä...
verenpaine oli 117/72 ja ei oo koskaan ollu noin alhaalla, mutta terkka vaan hoki et oikein hyvä oikein hyvä on... hb oli 113 eli rautaa kehiin ettei mene kovin alas.

paino tippunu viime käynnistä 1,6kg ja sehän on selvä ton rd dieetin kans, vaikka välillä herkuttelenki pikkusen. Tänään juhlistin tyttölupausta irtokarkeilla ja naksuilla, siksi piti lenkillekki lähteä, että ei sokrut nouse kovin korkealle.

nyt vaakatasoon mentävä tän vihlonnan kanssa.

piprane ema ja Lotta 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Kateellisena kommentoitava varsinkin tanyan urheiluun... ite eilen onnistuin tuskien taipaleella käveleen 15min.tosi hitaasti ja tänään peräti 30 min. pikkasen reippaammin, mutta kyllä mun liikkumiset on tosi vähissä..kaameet liitoskivut vaivaa :(


piprane ema ja Lotta 20+5

Komppaan tätä;) Mä en voi käsittää miten joku voi liikkua tota määrää tässä tilassa, ihan ymmällään olen. Itellä kivut piirun verran helpottaneet ja olen tehnyt eilen ja tänään 2*40min lenkit, TODELLA hitaasti kävellen. Edellisestä noinkin "mahtavasta" liikuntasuorituksesta on lähes kuukausi aikaa. Kateellisena katselen ulkona lenkkeileviä, pyöräileviä ja juoksevia ihmisiä. Mä en nyt vissiin kuulunus siihen porukkaan, joka pystyy kuntoilemaan raskauden viime metreille saakka. Mutta näillä ja mennään ja pääasia, että poitsulla on kaikki hyvin.

Terese ja poitsu 21+1

 
Mitenkäs te muut saatte nukuttua?
Mulla melkoista tuskien taivalta, ku kovasti tykkäisin selällään nukkua, mutta kun ei saa niin kylellään pitää yrittää ja aina kun asentoa vaihtaa niin herää! Sitten lisäksi kun tuo selkäkin on kipeänä, ei kiva ei! |O
 
Lumi-Marja: Mä pistän vielä paremmaksi: meillä on rakenne vasta 27.7 :LOL:

Sf-mitasta,että se ei kyllä aina kerro totuutta. Mulla oli kolmosesta ihan keskikäyrällä kulkeva sf-mitta eli mikään ei viitannut isoon vauvaan ja niin vain poika oli 4905g.

Minä kanssa jaksan ihmetellä,että miten Tanya jaksaa tehdä tuollaisia lenkkejä ja vielä näillä helteillä :ashamed: Mulla ei onneksi ole vielä liitoskipuja ja kyllä mä pyöräilenkin ym mutta ei musta olisi monen kymmenen kilometrin lenkeille :D

Mä olen erittäin tyytyväinen mun tämänpäiväisiin kirppislöytöihin =) Ostinpa sitten turvakaukalon, 2 pikkuista bodya ja itelle peräti löysin kahdet mammaleggingsit yht.3e =) Kyllä nyt kelpaa! Meillä kyllä jo on kaukalo,mutta tuo oli parempi :LOL:

Nukkuminen on välillä parempaa ja välillä huonompaa. Jos pitää vessaan nousta niin tod.näkösesti pyörin 2h sen jälkeen.

LilliM ja manteli
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenspa:
Alkuperäinen kirjoittaja SaZa84:
Hei oliko meillä joku FB-ryhmä? Minäkin tahtoisin liittyä, mutta mä en muista millä nimellä se löytyy...? :ashamed:
Niin ja tervetuloo mimskeli!:)

SaZa 18+3
Se taisi olla Loka- ja marraskuun vauvat 2010 :) Laita yv:tä Bad Virginille, ja laita hänelle sun fb:n sähkisosoite, niin saat liittymiskutsun :)
Kiitos jenspa!

:flower:
 
Hihi, hauskaa lumia82 että ollaan melkein samaan aikaan ultrassa :) mä tuun tosiaan tunnin sun jälkeen naikkarille! Sit äkkiä tänne kertoon, että miten meni :)

Huh, kehitin jo melkein uuden neuroosin itselleni tässä raskauden tarkkailussa, kun on ollut jotenkin valuva olo parina päivänä, rupesin pelkäämään että ei kai lapsivesi voi tihkua.. mut luulen (googlailtuani taas tunnin verran illalla) et se on kuitenkin vaan vetisempää valkovuotoa, kun kuitenkin mustiin pöksyihin on jäänyt jotain tahramaista. Ymmärsin monista jutuista, että lapsivesi on sillä tavalla kirkasta, ettei jätä tahroja, kastelee vaan. Onkos muilla tietoa tai kokemusta tästä? Ei kait ole näillä viikoilla (rv 18) kauhean yleistä? Turhaan varmaan huolehdin, mutta otinpahan taas stressin jostain..

Siilinlapsi 18+3
 
hellurei :wave:
Rakenneultrassa käyty, pikkuisella kaikki kunnossa ja tyttöä meille lupaili :heart: :heart: :heart: pakko oli jo pinkkejä vaatteita käydä haalimassa ja ruveta pohtimaan mihin noita esikoisen vaatteita työnnän :D

Tuntuu että elämä alkaa voittamaan, väsymys on poissa, ruoka maistuu :p pahimmat kivut on ohi mutta liikuntaa on ikävä :'( esikoisen perässä ulkona 15min riittää ja kivut "alaseudulla" alkavat, murrr

Aurinkoista päivää kaikille, jatkan töissä ajan kuluttamista vaikka syömisellä :kieh:
 
sf-mitta ja lapsen koko: mulla sf-mitta mennyt alakäyrillä ja sen alapuolellakin välillä molemmissa raskauksissa ja lapset olleet syntyjään 3050g ja 2465g ja molemmista olen ollut kasvuseurannassa raskausaikana

nukkuminen: nukun hyvin ja sikeesti, selkä ei ole enää ab-kuurin jälkeen vaivannut ollenkaan, vessas ramppaan 1-2x yös mut eipä haittaa unia, ainoa mikä häiritsee on miehen kuorsaus...

jaahas jos alkais siivous puuhiin ja pyykinpesuun, ennen kuin lapset alkaa kinumaan ulos..

pitäskö munkin käydä kirppiksillä kattelemas mammahousuja..täytyy myöntää etten ole koskaan ostanut kirppiksiltä mitään...

kurpitsa rv20+5
 
Fb-ryhmästä: Oliko Bad virgin lomalla nyt, että ei ehdi niitä päivitellä? Tuli vain mieleen että olisko ollu näin =) Mulle ei kans ole vieläkään tullut sitä kutsua vaikka olen laittanut mielestäni Bv:lle vietiä tuolla yv puolella. Jos Bv ei lomeile, ni voisitko kertoa että onko viesti tullut perille? Ja että onko tuo osoite oikea?

Muuten ei mitään erikoista. Helteistä pitäisi ehtiä nauttimaan ja uimaankin mielelläni haluaisin. Tuntuu vain että tissit jäätyy jo ajatuksesta... Esikoiselta kävin uimassa luonnonvesissä vielä viikko ennen synnytystäkin, eikä puhettakaan tissien palelusta!!! Mites muilla? Tuntuuko rinnat aroilta jo kylmälle?
 
Sf-mitta oli 20cm. Pikkusen pulssi oli 140-150 eli kuulema tosi hyvät, sain kelapaperit ja mulle tarjottii asuntoakin. :) Mut siin on vaa aika kallis vuokra yh-äidille 647e. Mut päätin huomenna mennä katsoo sitä silti. Soitin sosiaalitoimeen ja sano et ottaa huomenna asian esille, mutta kun ei mulla ole tuloja niin ei voi olla satavarma ja sanoin että olen valmis maksamaan sen 100e ylittyvän osuuden pienistätuloistani, niin pitää kuulema puhua jonkun toisen kanssa asiasta. Argh menee hermo ku kaikki o niin vaikeaa.

kiitos et sain purkautuu. :LOL:

mibetsy ja mara 21+6 (vahingos aamul laittanu 5 :D )
 

Yhteistyössä