**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Onpa tosiaan tullu Muarilta viestiä. Olin kans hieman ihmeissäni, että mitäs täällä nyt juhannuksen aikoihin on näin paljon juteltu. :D

Mulle ei myöskään ole vielä tullut raskausarpia. Olen yrittänyt rasvailla vatsaa aina kun muistan. Tiedä sitten, onko siitä apua.

Vauva potkii jo paljon ja melko kovaa. :heart:

Onnea Tereselle ultrakuulumisista. Toiv. mahakivut loppuu!

Bigwish 21+6
 
Mä kanssa "nautin" alakautta 3pv hiivalääkityksen, toivottavasti auttoi..

Pitääpä illemmalla tulla tarkemmin kertomaan kuulumisia =)

Mode laittaa ylläpidolle viestiä, jos he pystyisivät tekemään muarille jotain, tai siis ettei niitä viestejä tulis enää niin montaa :D
 
Heippa!

Käyn täällä harvakseltaan kirjoittelemassa, mutta yritän lukea teidän kuulumisia ahkerammin. Ekaa kun odotan, on kiva lukea muiden tilanteista.

Nyt tuli sellainen kysymys, että kun nyt eilen tunsin vauvan liikkeet ekaa kertaa (JEE!), niin kuinkakohan usein niitä pitäisi tai kuuluisi tuntua? Vai onko se ihan yksilöllistä, kaikkia liikkeitähän ei tunne ja toiset taas tuntee muutenkin herkemmin. Olen huono tutkailemaan itseäni... Mietin vaan, että missä vaiheessa kuuluu sitten huolestua, jossei niitä just sillon tunnukaan...

Oli kyllä helpottavaa tuntea pienet liikkeet, kun oli jo pitkä aika kun on tsekattu mitään viimeksi. Viikon lopulla on kyllä jo rakenneultra, sitä jännätessä miettii tässä näitä muita juttuja. :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!!
Tuuttituulia 20+2
 
No jopas tsiaan oli taas Muarin viestejä sitte pikkuusen paljon :D

terese, onnittelut poikalupauksesta :heart:

Tänään käväsin lääkärillä sain niin hyviä uutisia, kuin vain ikinä saatoin edes toivoa ja kuvitella! Istukka on ottanut takaisin kiinni, hematoomasta jäljellä ehkä herneen puolikkaan kokoinen pallo ja sekin ihan siinä hilkulla kohti poistumista. Vauveli vastasi täysin viikkoja ja pikaiseen tutkiskeltuna kaikki kohdallaan. Tyttöä veikkasi, mutta jätti pienen marginaalin, jos onkin jotain muuta, kun sanoi olevansa vasta erikoistuva lääkäri, eikä vuosia vuosia ultrakuvia katellut. Itukan paikka ei nyt ole se ihanteellisin, edessä alhaalla. Edelleen sen 3cm kohdunsuulta. Mutta se, että se on kiinni, on enemmän kuin hyvä asia.

Nyt ei ole enää niin suurta pelkoa keskenmenosta, vaan lääkärin mukaan kaikki menee hyvin todennäköisesti kunnialla loppuun asti, kunhan maltan elää rauhassa. Sain luvan käydä kaupassa, kunhan joku muu kantaa tavarat, mutta sehän sopii mulle :D Minähän sitä sitten kävin vähän tuhlaamassa ja ostin mekon kaverin häihin. Vähän asustekoruja ja kunhan vain nautin hyvän tovin sen jälkeen olostani kahvilassa ja yritin olla hymyilemättä koko aikaa suu korvissa, etten saa ihan kahelin mainetta :LOL:

Mut on kyllä nyt hyvä olla, niin kertakaikkiaan hyvä. Nyt uskallan iloita jo raskaudesta, olla onnellinen ja kääntää uuden sivun odotuksessa. onhan mahdollista, että takapakkia tulee, mutta nyt en sitä etukäteen sure. Nyt on aika nauttia :D

Lumi-Marja ja niin mahdottoman rakas Nuppunen 18+0 POKSIS
 
Mäkin tsekkasin että tännehän on tullut tekstiä :LOL:

mibetsy - mulla ei oo (vielä ainakaan) tullut raskausarpia. Oon rasvaillut ahkerasti ihan kosteusvoiteella ja sit apteekin Ceridal öljyllä. On mulla noiden lisäksi vielä emotionista ostettu Cliniguen öljykin, mutta se maksaa pieni purkki yli 50 ? niin suihkun jälkeen olen vaan sitä käyttänyt :) Kosmetologikaveri sanoi että kuulemma kenellekään joka sitä on käyttänyt ei ole tullut raskausarpia. No kohta sen näkee, mulle ainakin teininä tulis TOSI helposti.

Terese - onnea ultrakuulumisista :)

Lumi-Marja - voi miten ihana juttu!! Nyt saat todellakin luvan kanssa naatiskella :heart:

Mä myös taisin tänään tuntea ensimmäistä kertaa kunnolla potkuja. Työpöydän äärellä istuskellessa sain muutaman tökkäisyn alavatsaan :heart: En usko että se olisi voinut mitään muutakaan olla :)

Silent 20+0 ja *POKS*
 
TERESE:ONNEA POIKA LUPAUKSESTA :flower: :heart:

LUMI-MARJA:IHANAAAAAAAA!!!!!!!! OLET ANSAINNUT ILOSI (HYMYILE POIS VAAN :D ) :flower:


JA OMA NAPA:hematoona on poistunut keskuudestamme :LOL: ja istukkakin on kiltisti siirtyny pois kohdun suulta on nyt 2cm yli kohdunsuun JEEEEE joten alatie synnytys onnistuu
tyttö voi hyvin ja painaa huimat 300g on kuulemma siropäinen :saint:
ELÄÄ SAAN NORMAALISTI SIIS UIDA,SEXTATA,KAIKKEE JEEE....

HYVÄÄ PÄIVÄN JATKOA KAIKILLE :heart:

pimpula & tirri 20+4
 
Pyydän anteeksi kovasti, poistelen noita Muarin moninkertaisia vastauksia että ketjunne olisi hiukan mielyttävämpi lukea ja vahingossa poistin jonkun toisen viestin, ihan väärän, ei sitä pitänyt poistaa :ashamed:
Anteeksi kovasti.
 
pimpula, JEEEEIIIII, IHANIA UUTISIA SULLAKIN :flower: :heart: Sulle luvattiin vieläkin parempaa, kun saa sextatakkin :saint: Meillä vielä vähän rajotetusti nuo hommat, kun se pieni ripe sielä hematoomasta kummittelee, mutta varovaisesti kuulemma voi vähän kokeilla. Jos nyt tuo ukkokulta osaa olla varovainan tän selibaatin jälkeen :LOL:

Rakenneultran kans samana päivänä vielä lääkäri kattoo tilnateen, ihan varmuuden vuoksi, mutta sehän on vain hyvä asia :)
 
Tännehän on tullut viikonlopun aikana sivuja :LOL:

On kivaa lukea hyvistä uutisista, joita olette saaneet! :flower:

Täällä ei meinaa maha kasvaa... alkaa kohta jo huolestuttamaan. Onneksi on keskiviikkona neuvola, niin voin kysellä asiasta tarkemmin. Siis eka neuvola 2,5 kuukauteen! Ja ensi maanantaina on vielä rakenneultra, joten ihanaa odottamista koko viikko!

Liikkeitä on tuntunut parin viikon ajan. Eilen tunsin oikein kunnon potkaisun vatsanpäältä! Eli kai siellä masuasukki kasvaa, vaikka ulospäin ei näy mitään...

Lumia + Toukka 18+3
 
Kiva kun jotkut ovat saaneet luvan nyt sekstailla :heart:

Siitä tuli oma napa mieleen, kun miun mies ei edelleenkään tahdo sekstailla mun kanssa, ja selibaatti alkoi siis helmikuussa heti lapsen alulle saamisen jälkeen :'( Hää ei vaan halua / uskalla nyt, enkä mä halua painostaakaan enempää.. aika kamalaa jos näin mennään marras-joulukuulle :(

Tanya & herra hukkapätkä 22+3
 
raskausarvista mulla tuli murrosiässä ja lihoessani arpia lantiolle, reisiin ja ns jenkkakahvoihin. Jenkkakahvoja mulla ei ole, mut niiden kohdalle tuli arpia. Nyt raskausaikana oonkin koko ajan pelänny et koska maha tai rinnat "räjähtää". Pari todella haaleaa arpea näkyy toisen rinnan sivulla, mutta muuten olen vielä niiltä säästynyt. Olenkin rasvaillut nyt melko ahkeraan kaakaovoirasvalla, perusrasvalla ja vauvaöljyllä.. *koputtaa puuta

Tanya Oletteko miehen kanssa puhuneet asiasta? Meilläkin mies alussa jännitti todella paljon satuttavansa vauvaa. Sanoin kuitenkin, että jos vauvaa sattuu niin se sattuu muakin ja sillon voin sanoa et nyt täytyy vähän rauhallisemmin. Pari kertaa piti sanoa, että voi luottaa mun vaistoihin jne. Sen jälkeen kaikki on sujunut hyvin ja seksiä on normaaliin tapaan :)

Nallu ja Hattivatti 23+2
 
Johan oli pino kasvanut :LOL:

Sekstailusta sen verran,että mulla ei ole haluja oikein nimeksikään |O ja miehellä tietysti olisi...eli mä voisin kyllä elää selibaatissa vaikka koko raskausajan ja sitten vielä imetys kuivuttaa paikat niin ei oikein silloinkaan nappaa. Voi mies raukkaa :LOL:

Liikkeitä en tunnista vieläkään :eek: Välillä EHKÄ jotain pientä olevana tuntuu,mutta en voi olla ollenkaan varma. Onneksi torstaina neuvola! En mä huoletunut ole,osaan ottaa rauhallisesti,mutta lähinnä vaan ihmetyttää kun ei jo tunnu. Ihme hissukka vissiin tuolla mahassa asustelee :heart:

Lumi-Marjalle onnittelut erittäin hyvistä uutisista :hug: Nauti nyt ihmeessä ja hymyile vaikka suupielet korvissa =) Eiköhän nyt jos koskaan ole sen aika =) Onkos sulla/teillä mitä sukupuolta edelliset lapset?

Tänään olin toivottavasti viimeisen kerran tämän raskauden aikana hammaslääkärissä :kieh: Ei olisi kyllä varaa enää mennäkään kun sain kouraani 150e laskun :kieh: :headwall: Ihan kuin mitään muuta rahan menoa ei tässä nyt oliskaan...

Niin joo...sain tänään taas pussillisen vauvan vaatteita =) Aika tyttövoittoisia kyllä,että lieneekö niillä käyttöä ;)

LilliM ja manteli 18+1
 
Niin joo raskauasarpia mulla on edellisiltä kerroilta jäänyt/tullut lähinnä reisiin vaikka ahkerasti rasvailenkin. Mahassa mulla ei ole ikinä ollut arpia.

Ja erittäin hyvä ja toimivaksi koettu vinkki on,että rasvatkaa rinnanpäitä myös :attn: Mulla varsinkin on todella herkät ja imetysaikana helposti rikki menevät rinnanpäät ja aloin kolmosen raskausaikana rasvata niitä (viisastuneena ) joka suihkukäynnin jälkeen. Varsinkin punainen bepanthen on oiva apu ja sitähän voi käyttää myös kun imettää. Mulla auttoi eikä rinnanpäät menneet rikki. Mulla oli sairaalassakin tuo bepanthen mukana ja rasvasin jokaisen imetyskerran jälkeen =) Mutta varmaan riittää kyllä,että aloittaa rasvaamisen ainakin raskauden loppupuoliskolla.

LilliM
 
Moikkelis kesälomalainen täällä! Mä sain nyt nää kaksi viimeistä sivua luettua... Tuota tupla-tekstiä kun oli sen verran monta sivua... Mutta joka tapauksessa onnittelut kaikille hyviä ultra uutisia kuulleille ja pus-halit kaikille muillekin.

Omaan napaan ei mitään uutta. Huomenna poksuu 18+0 (järkyttävän nopeeta menee aika...) Mulla on rakenne ultra vasta 21.7. ja tässä kun viettelen kesälomaa niin en kerkeä koneelle juuri lainkaan. Joten palailen aktiivisemmin remmiin parin viikon kuluttua kun työt alkaa (työaika on parasta aikaa lueskella+kirjoitella täällä :LOL: )

Noista raskausarvista vielä. Mulla ei oo ainakaan vielä tullu mitään ja toivottavasti ei tuukaan. *koputtaa puuta*

AaVee ja Baby 17+6
 
pimpula ja Lumi-Marja onnittelut hienoista uutisista!
ON: Kävin neuvolassa.Kaikki ihan ok. Hb jo 118 . Paineet alhaalla, mutta se on mulle normaali tila. Torstaina rakenneultra.
En sekstaile johtuen langasta :) Miesraukka.... hienosti on kestänyt, ei valita.
Tsemppiä kaikille
 
Kiitoskia vain kaikille onnitteluista sun muusta. Kyllä nyt on olo niin helpottunut, että ei meinaa tajutakkaan :D

LilliM, tuos katraas on kolme poikaa ja kaks tyttöä. Pojat on vuosimallia -92, -96 ja -01. Tytöt -93 ja -05. Meillä pikkuneiti odottaa siskoa ja nuorin poika veljeä, muille ei niin väliä, kunhan nyt tulee ja on kaikin puolin ehjä.

Kerroin miehelle, että olis lupa vähän jotain petipuuhia harrastella, niin tuumas vaan, emmää tohi....ei kuulemma olis haluista kiinni, mutta kun ei vaan tohi niin ei. No, se ei kyllä maalimaa kaada. Kyllä sitä vielä ehtii :)
 
Onnittelut Lumi-Marjalle ja pimpulalla ihanista uutisista täältäkin suunnalta!

Sekstailun suhteen mulla on aika samanlaiset fiilikset kun LilliM:elläkin, eli ei ihan hirveästi oo haluja. Miehellä taas olisi :/

Raskausarvista: Oon huomannut, että nuo arvet mahalla, jotak esikoista odottaessa tuli on alkaneet "kiipeämään" ylöspäin.. Siis uutta punaista on tullut jatkoksi :whistle: Maha onkin suht iso :whistle: Mutta onneksi tiedän, että kyse ei ainakaan ole läskin lisääntymisestä, kun edelleen menen siellä lähtöpainoon nähden miinuksella :p

Mun oik. nivuskivut on jotain ihan hirveätä välillä.. Ja just kun kerkesin kehuskella yhdelle kaverille, että ei oo onneksi issias-kipua ollut vielä, niin kuin esikoisesta oli, niin eikö ne sitten alkanut seuraavana päivänä tuosta keskustelusta :kieh: Tasapuolisuuden vuoksi tuo kipu sijaitsee sentään vastakkaisella puolella pakarassa tuohon nivuskipuun nähden. Eli nyt siis kipuilee vas. pakara ja oikea nivunen/häpyhuuli :/ Täytyy varmaan kysyä seuraavalla kerralla neuvolassa, että olisikohan tuohon alapääkipuun jotain hyötyä tukiliivistä... Koska mähän oon kohta ihan rampa, kun en pysty pitkiä aikoja tässäkään vaiheessa kipujen vuoksi pystyssä olla :| Mitähän sitten kun tuo maha jatkaa kasvamistaan :whistle:

Keskiviikkona lähdetään sitten mökkireissuun ja tullaan takas viikon päästä maanantaina tai tiistaina, joten mäkin varmaan hetkeksi hiljenen :p Mun mies on muuten meteorologi ja kuulemma näyttäisi siltä, että viikonlopusta eteenpäin vois Suomeen tulla oikein kunnon hellejakso :eek: Mut lähempänä tietää varmemmin, mutta "säämallit" kuitenkin näyttää hyviltä ;) Itse en välitä helteistä, mulle riittää se 20-25 lämpötilat, mutta olishan se kiva, et sen kerran kun mökillä on niin sattuis helteetkin saapumaan :p

Vaimo ja Vaavi tasan 18 :heart:
 
Yövuorosta päivää!

Tulin vaan valittamaan väsymystä ja sitä että olen saanut seurakseni ihanat liitoskivut/ rehelliset selkäkivut. Jokaisen liikenevän hetken olen maannut selällään kahvihuoneessa. Jee. :/ oi tätä ihanaa keskiraskautta.
Onnea kaikille ultrakuuulumisista, tulisipa 8. päivä pian niin pääsisi itsekkin ultraan!
 
sekstailu: meil on aika hiljasta sen suhteen ollut edellisissäkin raskauksissa..ollaan outoja kaiketi sen suhteen..kyllä sitä kerkiää sitten synnytyksen jälkeen harrastamaan ihan riittämiin :p mies on tosi ymmärtäväinen. mies pelkää lähinnä että siitä se synnytys sitten käynnistyy oli viikkoja sit mitä vain, jonkinlaista pelkoa menettämisestä molemmilla vaikkei siihen olisi syytäkään..

raskausarvet: vanhoja vaalenneita on muutamia masun sivuilla, uusia ei ole vielä tullut

kurpitsa rv20+3
 

Yhteistyössä