**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

kurpitsa: Proteiinit voi nousta myös siksi, jos pissanäyte ei ollutkaan täysin puhdas ja joukkoon on päässyt vähän valkovuotoa (hyvin pienikin määrä riittää ). Itsellä kävi näin pariinkin otteeseen edellisraskaudessa. =) En usko, että on sen kummempaa. Tulehduksessa yleensä nousee leukosyytit.
 
näin mä yritän itselleni vakuutella että johtuu vain jostain tulehduksesta tai sit tosta valkovuodosta..

ja mitä tohon raskausmyrkytykseen tulee niin mulla ekassa trigeminiraskaudessa kehkeytyi helpp-syndrooma, raskausmyrkytys ja hepatoosi ennen rv20 joten siks vähän huolettaa ja kun kahdessa edellisessä raskaudessa pissanäytteet on aina olleet tyylipuhtaat..

onneks pikkuinen potkii masussa

kurpitsa rv18+1 joka murehtii turhista
 
Ymmärrettävää kurpitsa, että asia huolettaa. Itse oon vain niin tottunut siihen (oon terveydenhoitaja, mutta en neuvolassa töissä ) että raskaana olevilla vaan välillä on proteiinit yhdellä plussalla, kun valkovuotoa tulee normaalia enemmän :) Voit olla varmasti huoletta, jos ei muita oireita raskausmyrkytykseen liittyen ole. Eri asia on sitten jos sitä proteiinia on aina vaan siellä pissassa kontrollinäytteissäkin ja jos alkaa olla voimakkaasti turvotuksia, päänsärkyä ja korkeaa verenpainetta :)
 
BV: Yksäriä laitettu :wave: Haluan tulla mukaan fb ryhmään =)

Minustakin tuntuu,että tässä meidän ryhmässä on nyt tosi paljon keskeytyneitä raskauksia tai sitten muuten vaan ongelmallisia raskauksia:/ Kun kirjoittelin v.2007 marraskuisissa niin en ainakaan muista,että näin paljoa olisi ollut "ongelmallisia" tapauksia. Mutta toivotaan todella,että yksikään raskaus ei enää meidän ryhmässä menisi kesken!

Mun vatsa on nyt ihan viime päivinä pullahtanut toden teolla esiin! Sitä ei pysty oikein enää mitenkään peittelemään. Siksi ihmetys onkin suuri kun kukaan sellainen ei ole vieläkään huomannut joka ei tästä tiedä. Tänäänkin oltiin yksillä synttäreillä ja kukaan ei ainakaan tullut kysymään multa,että oonko raskaana. Liikkeitä olen siis vähäsen tuntenut,mutta en ole kiinnittänyt niihin joka päivä huomiota tai sitten en vielä tunne niitä täysillä. Eli en ole seuraillut liikkeitä vielä mitenkään.

Synnytystä tulee jonkun verran mietittyä. Ja kyllähän se tietysti jännittää vaikka mulla on aina menneet synnytykset hyvin. Varsinkin viimeisin oli kuin suoraan oppikirjasta. Mua ei jännitä repeämät ym vaan se kipu ja kun tiedän taas,että mitään muuta en tule saamaan kuin ilokaasua.

Pinnasänky saadaan ostaa kaverien luota=) Yksi murhe taas vähemmän mietittävänä.

Tänään taas poksutaan=)




 
tämä tyttökin laittoi BV:lle yv:tä, eli kohta pääsen mukaan fb:n ryhmään :)

meillä on nyt tulossa muutenkin kuin perheenlisäyksen osalta jännät ajat, löydettiin aivan ihana talo+tontti+paketti, jonka rakentaa siis aivan joku muu kuin me, ens vkolla tarttis laittaa asioita eteenpäin ja ens keväänä päästäisiin sitten paritalosta pois omaan kotiin :) tai onhan tämäkin omistusasunto mutta ei ok-talo...

synnytyksestä.. mua se alkaa jännittämään ainakin koko ajan enemmän, vielä ei mitankään hirveästi, mutta ajatuksissa kuitenkin. Mua jännittää eniten se kipu, niin kuin varmaan suurinta osaa. Toivon vain että oma synnytys sujuu yhtä hyvin kuin äidilläni, hänellä molemmat oli helppoja ja on kertonut että ei minunkaan (olen esikoinen) kohdalla oikein ehtiny ees tajuamaan kunnes koko touhu olikin ohi :D no on mulla ainakin yhtä leveä lantio, jos siitä olisi apua :D

saana & 18+2
 
Minultakin voima :hug: kaikille joilla on huolia raskauden etenemisen suhteen tai muuten vaan tukala olo.

Itsellä on ainakin tällähetkellä vielä ollut aika oireeton raskaus vaikka neljäs tulossa.Paikkoja ei ole kolottanut vielä yhtään ja kovasti koko ajan yritän luottaa ja nauttia raskaudesta. Tätä raskautta ennen oli kaksi keskenmenoa ja se on kyllä aiheuttanut pelkoa siitä kuin nyt käy.Onneksi kaikki tuntuu olevan hyvin.Ainakin tuolla masussa jokin muksii jo päivittäin :heart:
Ja huomenna meillä on ultra.Mä niin toivon et saadaan tietää kumpaa me odotetaan.

Vielä ei olla ostettu vauvalle itse mitään.Mun rakkaat ystävät kyllä ostivat jo pienen bodin ja töppöset.Kun eilen vietettiin mun polttareita :D Alle kaksi viikkoa ja minusta tulee rouva.
Häiden jälkeen mulla on "lupa" vasta hullaantua vauvatarvike ostoksille.Sitä ennen mä en kuulemma saa mennä tuhlailee.Mies kieltää :kieh: ku on nyt muutakin rahan menoo.
Mut ehkä mä maltan vielä hiukan odottaa...tai sitte huomenna vahingossa eksytään vauvan vaate osastolle kun mennään yhdessä kauppaan
;) Jos jotain ihan pientä ostais ultran kunniaksi.

Sintsu ja vauva nimetön 19+5
 
Mulle ei o vielä tullut tuota kutsua :wave:
Täällä odottelis iltavuoro ja sen jälkeen 3 päivän vapaat =) sit 6 päivää hommia ja juhannus vapaa :D Mä kyllä niin odotan sitä lomaa, vaikka tuo palkka on kiva homma.

Keskiviikkona olisi sitten taas neuvola, katotaas mikä paino sillon on ku tuntuu niin turvonneelta ja isolta :LOL:

Riikka & öttis 18+5 :heart:
 
Onnittelut BV:lle puolivälistä :)
Onnea sintsu78 avioliittoon <3

Mä päätin tänään jädää kotiin lepäämään, kun olo on "hieman" väsynyt.
Mulla on seuraava neuvola vasta 3 viikon kuluttua 5.7. Paino on sentään nyt pysynyt samassa, että ei ainakaan laskenut ole :heart: Hassua kun toiset kamppailee "liiasta painosta", ja toiset taas "liian vähästä painosta" :D

Tanya & herra hukkapätkä 20+3
 
onnea kaikille niille jotka on saavuttaneet puoli välin!

pari tuntia viel niin alkaa neuvolan soittoaika...

yön jälkeen kun kävin rakkoa tyhjäämäs niin viilteli ja vihloi alapäätä niin maan perkuleesti ja hetken kun täs sohvalla oleilin ja kun nousin niin sattui sen verran kylkiin että piti oikein kumaras kulkee, jos nää on sitä liitoskipuilua niin mähän liikun kohta rollaattorilla :eek: menin sit parin tunnin päikkäreille ja kylkikivut helppas mut aivan hirveet painaumat oli jäänyt koko kroppaan vaatteista ja lakanoista..johtuuko tuo turvotuksesta?sormuksista jää syvät painaumat sormiin myös vaikka mun sormukset on aika väljät normisti..kaipa tää on normaalia vaivaa raskaana olevalle, ei auta kuin kestää..sori vali, vali :ashamed:

hiljeneekö tää palsta nyt paljonkin kun suurin osa liittyy tuonne fb ryhmään?

kurpitsa rv18+2
 
Äsh, pitkät kirjoitukset katosivat taivaan tuuliin...

Tuosta fb-yhteisöstä, eli näkeekö profiilistani jos kuulun siihen? Kun tosisssaan meillä ei vielä raskaudesta tiedä kuin lähimmät, pomo ja muutama työkaveri eikä ennen rakenneultraa haluta ihan julkiseen teitoon.

Lumi-Marjalle iso :hug: kun kirjoituksiasi lueskelin. Yritän saada lähetettyä sinulle yv:tä kun tässä on aikaa ja ajatus kulkee paremmin. Ihan helposti ei meilläkään kaikki raskauksiin ja lapsiin liittyvä ole aina mennyt. Voimia yhä kaikille muillekin jotka joutuvat vielä raskauksiensa eteen pelkäämään!

Tuplarattaista on täällä ollut puhetta, meillä noilla vanhemmilla lapsille oli 1v3kk ikäeroa ja hankittiin Onetreehill:n Urban Junget jotka ovat olleet aivan mahtavat rattaat kyllä. Kevyet, kapeat ja sujuvasti liikkuvat ahtaissakin paikoissa kääntyvien etupyörien ansiosta. Ketävyys myös iso + kun yhäkin ovat satunnaisessa käytössä noisen 5v ja ihan juuri 4v täyttävien lasten kanssa. Todennäköisesti vielä talvella ainakin saa tuo esikoinen välillä matkustaa niissä vauvan kanssa kun olen yksin liikkellä koko porukalla.

Madicken 16+0
 
Madicken, ei pitäisi näkyä, koska on tiukimmat ehdot, kun ryhmä on salainen. Eli se ei näy muille sun ryhmissä, muut eivät näe että liityt sinne eivätkä jos olet kirjoittanut sinne. Mä myöskin haluan pitää tän salaisuutena joten en uskaltaisi ryhmään mennä jos nuo ei täyttyisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muari:
Madicken, ei pitäisi näkyä, koska on tiukimmat ehdot, kun ryhmä on salainen. Eli se ei näy muille sun ryhmissä, muut eivät näe että liityt sinne eivätkä jos olet kirjoittanut sinne. Mä myöskin haluan pitää tän salaisuutena joten en uskaltaisi ryhmään mennä jos nuo ei täyttyisi.
Hyvä juttu. =) BV voi laittaa kutsua... :wave:
 
Kukas täällä kyseli, että tekeekö ikä sen että tulee kaikennäköisiä raskausvaivoja..? No itseäni en lue vanhaksi, olen siis 26- vuotias! :D Toista lasta odottelen, että toissynnyttäjä kyllä. Mä luulen toisilla vaan luonnostaan on heikommat paikat ja toisilla taas ei niin heikot.

Mulla ois kohta neuvolaan lähtö ja sieltä hammaslääkäriin. Ja sitten takaisin kotiin makoilemaan.

Sintsulle hauskoja häitä! Onneahan ei saa toivottaa etukäteen.

Kaikki ketä menee ultraan, tulkaa laittamaan heti kuvia! :)

Liirah + Sissi 16+5 (kai)
 
Täällä taas saikulla, iski flunssa |O perjantaina alkaa 5n viikon kesäloma että toivottavasti tauti on selätetty siihen mennessä.
Viime viikolla yks ilta supisteli tosi paljon ja seuraavana aamuna vuosin verta. Mietin jo että eikai tässäkin raskaudessa joudu makaamaan loppua sängyssä, mutta ei sitä verta hirveesti tullut ja nyt olo on mitä mainioin. Olis varmaan aika haastavaa olla vuodelevossa kun ympärillä riehuu 1- ja 2-vuotias. Esikon aikaan oli helppo makoilla kun ei lapsia vielä ollut.

Gitta 19+1?
 
Meillä olis nyt sitten poika tulossa :heart:
Saatin nähdä vähän 4d:täkin! Lähinnä kasvoja näytti sillä, ja oli kyllä niin suloinen! Kaikki oli onneksi hyvin vauvalla mutta itseä vähän huolestuttaa kun siellä oli aiemmassa ultrassa ja myös nyt kysta, joista molemmat kätilöt ollut vähän huolestuneita mutta lisätutkimuksiin ei ilmeisesti ole tarvetta.. Sanoi vaan että jos tuntuu mahassa kipua niin tulla sitte näyttämään, mutta mistä sitä sitte tietää mitkä on ihan normaaleja raskauteen liittyviä kipuja ja mitkä ei :D
Kuva mulla olisi mutta en osaa liittää sitä tähän!? :/ Onnea muillekkin ultraan ja toivottavasti kaikilla tulee terveitä vauvoja! Ja sintsulle onnea häihin! :hug:
 

Yhteistyössä