**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Paljon tsemppiä teille kaikille, joilla on vaikeuksia ollut niin raskaudessa kuin yksityiselämässäkin! :hug: :heart:

Kohta saadaan lisää ultrakuulumisia. Kiva lukea muiden käynneistä kun itsellä se on tosiaan vasta kolmen viikon päästä.

Täällä on anoppi käymässä ollut. Eilen tuli ja tänään lähtee kotiin. Ollaan sitten kaupoissa kierrelty. Pojille anoppi osti kivat paidat. Muutenkin pojat ovat innoissaan kun mummo aina jaksaa heidän kanssaan leikkiä, vaikka mummollakin on jo ikää (yli 70-v.)

Olivat mieheni kanssa tässä aamulla aikaisin jo kirpparilla ja mä sain kotiintuomisina muutamia Baby Blues albumeita. Yksi oli "Baby Blues, Näin ultraäänessä Elviksen". Tästä mä sainkin idean vauvan työnimeksi, eli se on nyt sitten Elvis. :D
Mä olen niin varma, että kolmas poika täältä tulee...

Mukavaa viikonlopun loppua kaikille. Nyt täytyy mennä ruokaa laittamaan.

Katja-75, rv 17+4 ja Elvis

 
ompas täällä ollu synkkyyttä ilmassa :( toivottavasti kaikilla kellä on jotain ongelmia niin odotus kääntyisi iloksi :) onko totta vai oonko vaan saanu sen käsityksen et suurin osa kellä on jotain ongelmia niin on vähän vanhempia ja yleensä uudelleen synnyttäjiä? mistähän se johtuu?

Kirjottelitte kans noista esikoistaan odottavien liikkeistä ja mä tunsin jotain kuplintaa ekan kerran 18 +0 ja siitä lähtien on n. joka toinen ilta tuntunu samanlaisia kuplintoja mut ei läheskään joka päivä ja aattekin et ne on niin pieniä ja hentoja tuntemuksia et ei ihme jos niit ei huomaa :) joten ei huolta ladyes!

appivanhemmat hommas meille jo gracon turvakaukalon ja rattaat, joten tästä se tavaran hommaus sit kai alkaa :) vaunujen tilauksen jätän syksylle mut sänkyä sun muita voi katella jo kesällä :)

meitä taitaa olla monta menossa ens keskiviikkona 16.6 rakenne ultraan :D 3-yötä enää!! sit ilmotelkaa sukupuolia, mä en jaksais enää yhtään pidemmälle odottaa sitä tietoa :D
lämpimiä odotustuulia kaikille!! =)
hipsu86 19+ 3
 
Hei! Voimia kaikille vaikeuksista kärsiville :flower:
Tuntuu että aika vaan matelee, vaikka toisaalta olen varmasti muutaman kuukauden päästä ihan paniikissa synnytyspelkojen takia :LOL:
Onko täällä muita ketä jo jännittää synnytys?
No huomenna kauan odotettu rakenneultra, toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin :heart:
 
mä taidan käydä tk:n päivystyksessä tänään jos pääsen lähinnä varmistamas onko mulla oireeton virtsatietulehdus vai mikä..

ei siis supistele mutta olo on masussa molemmilla kyljillä pakottava ja tuntuu myös selkäpuolella ja tota alapäätä vihloo ( pahin asento on kun on istunut hetken esim. ruokapöydäs ja sit kun siitä nousee ylös niin avot, pistää sellaset kylkikivut et on pakko mennä takas kyyryyn..ei nää ainakaan enää mitään liitoskipuja kait enää ole..?!

paree kait käydä näytillä..

kurpitsa rv18+1
 
Hipsu, muhun ainakin pätee se, että jokainen raskaus on ollut edellistä rankempi. Esikoista odottaessa ei ollut mitään fyysistä kremppaa, mutta siitä ne on pikkuhiljaa lisääntyneet. Kun paikat venyvät, niin kaikenlaiset kolotukset lisääntyvät. Mutta pientähän se kaikki sellainen sitten loppupeleissä on. Ja toisaalta aina ne vaikeudet ei tule pitkän kaavan mukaan, joskus rysähtää tosi pahasti ilman mitään ennakkovaroitusta, kuten meille on käynyt.

Eipä tässä omaan napaan ihmeitä. Edelleen olen epävarma liikkeistä. Huomenna neuvola. Reilun viikon päästä rakenneultra.

Muari ja Sintti rv 19+1
 
Hipsu, mulla ei kylläkään ole mitään vakavia vaivoja, mutta tosiaan nämä ihan tavallisetkin raskausoireet on tässä tokassa raskaudessa paljon "kivuliaampia" kuin ekassa. Ehkäpä se, että kohtu on jo kertaalleen laajentunut, aiheuttaa sen. Neuvolassa sanottiinkin, että niin se vaan menee, että mitä enemmän raskauksia takana, sitä enemmän raskausvaivoja. Ja eikös se ole niin, että jos odottaa 4. lastaan, ni on riskisynnyttäjä ihan vaan lapsiluvun takia..?
Mulla kolotuksia aiheuttaa nämä yliliikkuvat nivelet ja jännitysniska. Nyt kun on toi lonkka särkenyt ja selkäkin jomottaa niin että yöunet menee, oon alkanut ottaa iltaisin panadolia. Ja oon saanu sen avulla viimeiset 2 yötä nukuttua paremmin ku aikoihin. Toi unettomuus on niin vaikea kestettävä, että ajattelin nyt ottaa tuota panadolia ainakin parin viikon ajan joka ilta ennen nukkumaanmenoa. Jos lihaksissa on taas joku tulehdustila niin sitä särkylääkettä kannattaa ottaa kuurina. Ens viikolla olis tärkeetä saada nukuttua ku mies on taas työmatkalla ja olen pojan kanssa kaksin myös kaikki illat.

Ikä vaikuttaa raskaudenaikaisiin ja myös sitä edeltäviin ongelmiin paljonkin, raskautuminen vaikeutuu ja raskausriskit kasvaa iän myötä. Onneksi nykyään näistä asioista ollaan hyvin perillä ja hoidot on kehittyneet. Silti mua surettaa, että Suomi on niin "kehittynyt" maa, että lapsentekoa yleisesti lykätään todella pitkälle esim. uran takia. Kun tosiasia on, että naisen hedelmällisyys laskee 30 ikävuoden jälkeen kuin lehmänhäntä, eikä ainakaan mun silmissä ura voi koskaan painia samassa sarjassa perheen kanssa. Perhe on vaan niin paljon enemmän :heart:
Mä olin 23-vuotias ku tapasin mun avomieheni, ja mulla ei ollut pienintäkään kiinnostusta perheenperustamiseen. Silloin ajattelin, että pärjäisin vallan mainiosti ilman lapsia vaikka koko elämäni. Tykkäsin kyllä lapsista, mulla oli 2 kummipoikaa ja olin tehnyt pitkään lasten parissa töitä. Mun avomieheni oli tavatessa puolestaan 20-vuotias, ja sanoi varsin lyhyen seurustelun jälkeen että hän haluaisi lapsia. Hänelle se oli ollut selvää jo vuosia. Kun mä sitten 2 vuotta myöhemmin tein positiivisen raskaustestin, olin jo ehtinyt sulatella asiaa. Eikä raskautta voi sanoa vahingoksi, ehkäisyt oltiin jätetty pois, mutta seurauksista ei kyllä oltu juurikaan puhuttu ;) Me kumpikin ajateltiin, että raskautumiseen menisi kauan, koska mun miehelle on pienenä sanottu, että hänellä saattaa tulla hankaluuksia lastenhankinnan suhteen. Se on nyt todettu kahteen kertaan ihan höpö-jutuiksi.. Ekalla kerralla raskauduin toisesta kierrosta, ja tokalla kerralla ekasta kierrosta (miehellä on ollut pienenä kiveskiertymä, jonka vuoksi ainakin toinen kives lienee melkein toimimaton). Nyt mä olen niin onnellinen, että mun mieheni oli niin kovasti perhettä perustamassa ja sai mutkin siihen mukaan. Äitiys on tullut niin helposti ja luonnostaan, ja sisaruskin saatiin alkuun vaivatta. Jos me oltaisiin edetty siltä pohjalta, mitä mä itse vielä 5 vuotta sitten ajattelin, niin meidän elämäntilanne olisi nyt todella erilainen. Ja just nyt mä olen onnellisempi kuin koskaan :heart:
 
Heipsan!

Menin FB:n perustamaan ryhmän loka- marraskuun vauvat 2010
Ryhmä on tällä hetkellä avoin, mutta mähän voin sen halutessani laittaa suljetuksi.
Että sinnekin voi liittyä jos haluaa :)

Eipä tänne sen ihmeempiä tällä kertaa.

BV ja Chilli 19+6
 
nienor Täällä yksi jota myös jännittää jo synnytys :wave: Mua jännittää eniten tuleeko repeämiä ja sujuuko kaikki muuten hyvin. Pelottaa myös, että vauvalle tulee jokin hätä tms.

Useammalla on tosiaan ultra ensi keskiviikkona, minä mukaan lukien! Mulla se on onneks heti aamusta, ni en sekoa sit sinä päivänä jännityksestä. Tosin mua jännittää jo nyt ihan hirmusesti. Sukupuoli meinataan kysyä, mut en varmaan paljasta sitä täällä. Se on salaisuus kaikille muille paitsi meille itsellemme ja mut tunnistaa täältä aikas hyvin. Luulen, et pari tuttua saattaa lukea mun juttuja täällä ja sit ne sais tietää sen :kieh:

Nallu ja Hattivatti 21+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Heipsan!

Menin FB:n perustamaan ryhmän loka- marraskuun vauvat 2010
Ryhmä on tällä hetkellä avoin, mutta mähän voin sen halutessani laittaa suljetuksi.
Että sinnekin voi liittyä jos haluaa :)

Eipä tänne sen ihmeempiä tällä kertaa.

BV ja Chilli 19+6
Kävin liittymässä, oon jo jonkun aikaa etsinyt tuollaista ryhmää.. :) Olis kiva, jos se ois suljettu, niin ei kaikki kaverit näe meidän kirjoittelua siellä, vaikka raskaudesta tietävätkin, niin kaikkea ei tarvii heidänkään tietää! ;)
 
Do dih, liitytty fb yhteisöön :) Ilmoittelin vain ittestäni L-M muodossa, kun en niin erikseen piittaa, että puol sukua alkaa bongata mun kirjotuksia täältä :D Voipi ne ton hoksata, mutta sitten hoksaavat.

hipsu, mulla on kyllä ollu ongelmia enemmän ja vähemmän ihan joka raskaudessa. Ekoja odotin 19 vuotiaana ja toinen ei jaksanu loppumetrejä pidemmälle. Sit toista odottelin 20 vuotiaana ja oli jos jotain supparia ja kränää 18 viikolta asti. Mut monella on just useamman lapsen kohdalla ongelmat lisääntyny ja tottahan toki ikä tuo mukanaan jos jotain. Mut ei välttämättä mitään. Äiti sai viimeisen tyttönä 43 vuotiaana ja koko aikana ei ollu yhtään mitään hämminkiä. Mut hän sai, kun oli just täyttäny 19. Viikkoa ennemmin :D Mun aikana oli taas ollu vuotoja, suppareita ja kohdunsuu auennu kuukautta ennen ja synnyin siis ennen aikojani. Luulen, että oli laskettu väärin, kun mulla oli ollu 36 viikolla painoo 4200g ja oli ollu 52cm pitkä. Kaiken lisäks kätilö, eli mummoni oli tuumannu, että tämähän näyttää ennemmin yliaikaiselta, kun jalanpohjatki on ihan kuivat. No jokainen raskaus ja raskaana oleva on varmaan yksilö ja joillekkin tulee enemmän ongelmia kuin toisille. Minä oikein vedän niitä puoleeni :kieh:

:attn: Tuosta fb kirjottelusta. Jep, ilmotus tulee aina omalle seinälle, mutta jos niitä ei sinne halua, voipi saman tien käydä napsasemassa sen sieltä pois. Minä meinaan tehä niin, kun kaverilistalla on poppoota, jokka ei tiedä koko raskaudesta ja kaikkien ei tarvikkaan tietää, kun siunailevat vain "eikö ne lapset jo teille olis riittäny muutenkin, että tämäkin vielä".

Tänään koin kyllä sellaisen vihalisun, että meinas mennä jalat alta. Nousin aamlla sängystä ja vihlas kylkeen niin vietävästi. Tajusin kyllä heti, että ihan kohdun kohtaa ei repässy, vaan jostain palan matkan päästä. Mulla on tuo sektio haava pystyssä ja siitä on tietty tullu kiinnike jos toinenkin. Sit vihloo koko ajan tuonne oikeaan nivustaipeeseen. Kävellessä on molemilla sivuilla kipeet kohdat. Pienen pesänlaajennus vissihin tekee tekosiaan ja mietin kyllä miksi elämä muuttuu, jos pääsen siihen vaiheeseen, että liitoskivut tulee ja tuntuu, kuin olis puukko häpyluussa pystyssä. Mulla yleensä on häpyliitos alkanu temppuilla tuossa 30 viikon paikkeilla.

Pojan synnytyksessä se vähän kärsikin, kun nuoriherra jäi olkapäistään jumiin ja yksi kätilö runno häpyluuta auki ja toinen paino vauvaa mahan päältä. Ihan ilman vaurioo tästä ei poikakaan selvinny, mutta pärjää ihan mainiosti, vaikka onkin ikäisiään jäljessä aika huomattavasti. Onneksi on pienikokoinen, niin ei kiinnitä niin ihmisten huomiota. Pikkuhiljaa saa toisia kiinni. Pääs sentään tokalle jo, kun ikää on 9v :) Poitsu on noin pari vuotta ikäisiään jäljessä. Tilanne on ollu pahempikin, joten pikku hiljaa tässä edetään.

Et jos multa kysytään, niin kyllä se synnytys jännittää. Sektiokin hirvittää, kun viimeks sen jälkeen sain hirveen tulehduksen. Mut se oli sairaalapöpö. Siitä sit toivuttiin melkein kaks viikkoo sairaalassa. Kaikesta huolimatta haluan kokea sen kaiken vielä edes tämän yhden kerran. En tiedä mitään muuta niin ainutlaatuista, kuin nähdä vastasyntynyt oma lapsi.

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+6
 
mutta jos ryhmä olisi salainen, niin kukaan ei näkisi, että sinne on liittynyt tai kirjoittelee. jos sen on tarkoitus olla tämän porukan ryhmä, niin voisiko sen laittaa salaiseksi? Mä en todella haluaisi että kaikki näkee tämän raskauden fb:stä.
 
Ok, eli nyt FB-ryhmä on salainen.
Jos joku haluaa mukaan ryhmään, niin laittakaa mulle tätä kautta yv:llä teidän nimi, niin laitan teille sitten FB:ssä kutsun tulemaan. :attn:

KUKAAN muu ulkopuolinen ei näe mitään tietoja ryhmästä, paitsi me ryhmäläiset :)
 
jeps.ei ollut virtsatietulehdusta mutta pissanäyte viljellään vielä ja tulokset saan huomenna MUTTA proteiinit oli yhdellä +:lla, mitäs tästä nyt pitäs aatella..?! :|

ei kait mulle ole kehkeytymässä mitään raskausmyrkytystä, onks tää jotain ensioireilua..

noist kylkikivuista meinas et johtuu selän lihaksista..tiiä sit, taidan soitella tolle neuvolatädille huomenna
 
Täällä marraskuisissa on tullut kyllä hirveästi huonoja uutisia monille ja joillakin on parhaillaan jännät paikat ja jotkut on selvinnyt läheltä piti tilanteena. Onko tässä kuussa jotain vikaa, vai onko ryhmä jotenkin täynnä riskiraskauksia? jotenkin kokoajan on varuillaan ja tarkkailee itseään tarkemmin kun tuntuu että joka päivä saa palstalta lukea "huonoja päivityksiä".

Tsemppiä ensi viikon ultraan menijöille! Itse saa odottaa vielä juhannus viikolle että pääsee näkemään pikkuisen. Ei millään malttaisi odottaa, mutta pakkohan se on..

Kurpitsa: Proteiinit voi vissiin nousta vähäsen myös tulehduksen takia, raskausmyrkytys ei kuulemma kehity vielä näin aikaisilla viikoilla. (Sanoi yksi lääkäri viime raskaudessa).
 

Yhteistyössä