Liirah, voihan nenä. Nyt vaan kaikki toivo siihen, että Sissi pysyy matkassa ja pehememinen loppuu nyt ja heti. :hug:
Noora, samoilla rajotuksilla menään ja kyllä todellaki tuntuu sitlä, että päivät muuttuu viikoiks ja viikot kuukausiksi, mutta mitäpä sitä ei pienen rakkaan eteen tekis.
Vaunuista, meillä on entuudestaan city crossit, mutta pitäis hommata niihin joko city koppa tai kantokassi, etä kävis ihan pienelle. Mä en tosin hommaa niistä kumpaakaan, ennen kuin on varmaa, että vauva tulee elävänä maailmaan. Elikkä hommataan ne sitten, kun vauva on jo syntynyt.
Mies olis kovasti hommaamassa turvakaukaloo etukäteen, mutta kielsin senkin :ashamed: Sen joutaa käydä ostamassa, kun vauva on maailmassa ja ollaan lähdössä kotiin. Luvan annoin varata sen marraskuussa, kun varausmaksun saa ainaki täällä takas, jos hullusti pienelle käy. Mut kotiin en lupaa anna tuoda mitään vauvajuttuja etukäteen. Pelkään liikaa, että tässä käy vielä pahasti. Vaatteet varmaan pitäis kattoo ja pestä tuolta vintiltä hyvissä ajoin, mutta sen asian hoidan kans sit vasta myöhemmin syksyllä. Vain sen verran, mitä nyt alkuun tarvii, ei koko arsenaalia. Jos poika tulee, ei oikein mitään valmiina olekkaan, kun ehdin antaa kaikki poikien vaatteet kiertoon jo vuosia sitten, kun ajattelin neljännen jälkeen, että ikinä en enää lapsia tee, kun yksinhuoltajaksi jäin. Kuka nyt huolis mut ja neljä lasta...no tässä sitä ollaan.
Kyllä mä tuossa palapeittoo virkaan vähän sillä silmällä, että se oli vauvalle. Pidän asian tosin omana tietonani. Jos vaikka vauvaa ei tulekkaan, niin teen vain enemmän palasia ja peitto käy isommalle. Muistan kyllä ne hyvin menneet raskaudet, kun oli onnensa kukkloilla ja tuli hommattua vähän kaikkee jo ekan kolmanneksen aikana. Muistan elävästi sen, kun plussasin ekaa kertaa ja sillon teetätin testin tk: labrassa. Sen aikaset testit oli vielä mallia koeputki ja arvaa vastaus. Samalla reissulla kun kävin kysymässä vastaukset (meillä ei ollu puhelinta ja kännyjä ei ollu ku rikkailla, neki niitä järkkyjä joissa hehtaariakkuerikseen ja paino tonnin) menin ostaan pinniksen
Seuraavalla viikolla jo kattelin vaunuja ja löysin todella hyväkuntoiset käytetyt ja niillä meni kolme lasta. Ne oli jokku oran vaunut. Kun kuulin, että odotan kaksosia, niin meni vähän koko pakka sekasi, mut kaksostenvaunuihin ei ollu varaa ja ne jäi ostamatta. Alkuun ajattelin, että kaks mahtuu hyvin samaan pinnikseenkin. No, onnellinen odotus päätty sit ennen aikojaan ja alko ongelmat. Onneks ei ollu kaikkee kahdelle, muuta kuin pakkaukset. Putosin kyllä kolisten pilvilinnoista.
Toivottavasti kenenkään teistä ei ihan totta tarvi käydä tätä kaikkee kamaluutta läpi. Kyllä sitä mulle on jo ollu varmaan toistenkin puolesta. Joillekki kai vaan kasautuu nää ongelmat ja toisille niitä annetaan vähemmän. Monesti olen ajatellut, millainen tyttöni olis. täyttäis ihan pian 18v, miltä hän näyttäisi... olisiko veljensä kaltainen... Suru muutaa muotoaan vuosien varrella ja jäljelle jää ikuinen kaipuu ja ikävä.
Anteeksi, kun vaivuin muisteloihin :ashamed: tänään on nyt se pelottava 15+5. Tähän kellon aikaan mennessä oli jo molemmat pienet poissa. Nyt olen vielä ainakin koossa ja syke kuului tasaisena tiuhana jumputuksena ja pikkuinen möyrii tälläkin hetkellä ja tunnen ne hennot liikkeet, kun pikein pysähdyn niitä "kuuntelemaan".
kojootti, tuli mieleen tosta auktoriteetistä
Meillä on kolme vanhinta musta jo reippaasti pidempiä, esikoispoika jo noin 25cm mua pitee, joten vähän tuntuu välillä menevän ojeistukset kuin tyhjään mettään. Tää 13v on kans jo noin 7cm mua pitee ja käyttää "isomman" asemaansa todella kätevästi hyväkseen :headwall: Silti vielä helpommin hallittavissa, kun nämä kaks vanhinta. Musta on helppo kasvaa yli, olen vain 153cm lyhyt
Olen toisaalta vain tosi tyytyväinen, että kasvavat mun ohi, että heistä tulee edes vähän normaalimman kokoisia ihmisiä
Lumi-Marja ja Nuppunen 15+5