**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Onnea Tanyalle poikalupauksesta ja Pimpulalle tyttölupauksesta! :flower:

Shinztsu ( menoköhän noin? ) :saint: onnittelut hyvistä uutisista. Ihanaa ettei tarvitse kotoaan muuttaa :heart: :$

Liitoskivut jatkuu ja yöllä taas suppaili jokos se tästä...

Hyvät viikonloput kaikille! :)

OP ja Ti-Ti Uuu 18+1
 
Ai niin, Lumi-Marjalle tsempit näihin piinapäiviin :hug:

Sokeripala; täällä ainakin aletaan estellä synnytystä jo viikolla 22. Tosin itse huohahdan vasta jos päästään saliin ja saan elävän lapsen syliin.
 
op: tyksis aletaan estelemään synnytystä ainakin tuolta rask.viikoilta 22 ( kokemuksesta voin sanoa.. ) toki eivät mielellään ala hoitamaan alle 23 viikkoisena syntyneitä.. juu, itellä pelko menetyksestä alkaa nostaa päätään kun tullaan lähemmäs puolta väliä ja lievenee vasta kun ollaan ns. turvallisilla viikoilla eli lähempänä 28 viikkoa
 
Hei,
Liittyisin teidän joukkoonne, sillä minulla on laskettu aika marraskuun 12 päivä. Jos sopii?? Kirjoittelen myös tuolla 40+ pinosta.
Sen verran taustaa, että olen kokenut monia keskenmenoja ja nyt mulla on kohdunsuun tukilanka, jota seurataan noin kahden viikon välein äippäpolilla. Tämä raskaus on edennyt mukavasti (Koputtaa puuta) ja eilen tarkastuksessa kaikki ok. Rv on 18 , tänään poksuu.
Se vain jäi mietityttämään eilisestä, kun kohdunsuu on 4,1 cm nyt ja viimeksi oli noin 9 cm, että miten se noin paljon oli lyhentynyt. Lääkäri piti kyllä mittaa hyvänä ja tilaa vakaana. Kipuja ei ole juuri ollut, että sillai tilanne ollutkin vakaa. Mulla on kans tosi jännittämiset tässä ennen noita turvallisia viikkoja. Meillä käy siivoja eli en itse täällä siivoile, en puutarhaa hoida...kyllä pikkuaskareita touhuan.
Jos pääsen seuraanne, kiva olisi. LUen nimittäin päivittäin teidän juttuja ja nämä kiinnostavat, kun itse on niin samankaltaisessa tilassa ja samoilla viikoilla monien kanssa.
 
Shihtzu, hyvä kun sait taloasiat kuntoon, niin ei enää sitä tarvitse stressata kaiken muun lisäksi.

LilliMenninkäinen, mullakin painaa tuo kohtu tuota virtsarakkoa jo. Tuntuu, ettei tarvi paljoa pissaa ollakaan kun "hätä" jo iskee ja on pakko päästä vessaan.

Tanya, mäkin toivoin esikoisesta aikoinaan poikaa ja sen sain. =) Ihana ultrakuva pojasta.

AaVee, perinteisesti poikasykkeet ovat 120-140 ja tyttösykkeet ovat 150-170. Eli pojalla sykkeet ovat matalammat kuin tytöllä. Tämä ei ole mikään tieteellinen tosiasia ja monella on ollut ihan päinvastoinkin, mutta omalla kohdallani tämä on pitänyt paikkansa.

Pimpulalle onnea tyttölupauksesta! Onnittelut muutenkin hyvistä uutisista! :flower:

Tervetuloa mukaan Rinja! Aina kiva saada uusia mukaan. :flower:

Kohta pitäisi alkaa siivoamaan, eikä yhtään huvittaisi.

Katja-75, rv 17+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
AaVee, perinteisesti poikasykkeet ovat 120-140 ja tyttösykkeet ovat 150-170. Eli pojalla sykkeet ovat matalammat kuin tytöllä. Tämä ei ole mikään tieteellinen tosiasia ja monella on ollut ihan päinvastoinkin, mutta omalla kohdallani tämä on pitänyt paikkansa.
Joo kuten Katja sanoikin ei päde kaikkiin, kun meidän pojalla on sykkeet 145-165 :)
 
Tanya Onnea poikalupauksesta! Ihania kuvia :)

RiikkaVaan Mä en tiedä kumpi olo mulla on, aluksi oli tyttöolo. Sit kuitenkin näin pari unta jossa mein vauva oli poika, nyt olen nähnyt jo tyttöunenkin. Sekavaa :D

Jostain muistan lukeneeni tälläisen leikkimielisen arvuuttelun, että jos vauva on mahassa pystyasennossa se olisi poika ja jos taas poikittain niin tyttö.. Nt-ultrassa mein oli just tolleen poikittain, joten tuon hassun testin mukaan olisi tulossa tyttö.

Bigwish Mullaki tuntuu, et rakkoa painaa välillä. Ja ohan se totta, et lihakset "veltostuu" raskauden aikana. Siks otinki itteeni nyt niskasta kiinni ja treenaan useemmin. Miehen mukaan ei tunnu muutosta alapäässä, mut ainahan treenaaminen on vaan hyvästä ja se on päässy raskauden aikana vähän lipsumaan, kun on ollu muuta ajateltavaa..

pimpula Onnea tyttölupauksesta!

RinjaTervetuloa :flower:

Nallu ja Hattivatti 20+6
 
Rinjalle tervetuloa :flower:

Pimpula, ihanaa ihanaa ihanaa :heart: Onneksi sait noin hyviä uutisia, vaikka se pahuksen hematooma siellä kummiteleekin, niin se ruskee mitään meinaa. Tota hoen itellekki, vaikka välillä sitä rusekeeta varsinki aamusta on enemmän, mutta ei hirveesti. Väälillä tulee mustaa jotain mömmöö :x Mut senhän pitääki tulla pois. Sulla tuo hematooma on vähän isompi ja meillä on istukat melkein samoiila kohdin. Mulla vähän noussu pois kohdunsuulta ja hematooma lähtee istukasta ja on kohdunsuulle asti. Sellaset 3cmx1.4, jos muistin oikein, mutta sulakoot nyt rauhassa. Ihana tyttölupaus teillä :heart: Tyttöä meillekkin vähän veikattiin, mutta aika huonosti näky, joten vielä pidän täysin epävarmana tietona :) Nyt vain toivotaan, että punaiset pysyy poissa ja pikkuinen/set saa kasvaa rauhassa molemmissa suunnissa :heart:

Kiitoskai kaikille tsempeistä :flower: Kyllä se huominen kummittelee ja dobblerin patterit varmaan ehtyy ennen huomista, mutta kyllä siellä hyvät sykkeet ainakin aamusta oli. Jos oikein laskin, niin siinä 160 kahta puolen menee. Kieltämättä oli vähän hakusassa, kun toinen myllää koko ajan ja kuuli vain sekunti sieltä ja täältä, ennen kuin löysin hyvän paikan mistä kuulu pitkään.

Täällähän jo monella paukkuu puoliväli, huh huh. Jotenkin tuntuu, että itellä on sinne vielä maratonin verran matkaa.

Voikaahan pakusuti :D Lumi-Marja ja Nuppunen 15+4
 
Onnea Pimpulalle tyttölupauksesta =)

Kyllähän minä sitä tyttöä toivon kun 3 poikaa jo on...mutta eipä sitä paljoa valita voi :D Mulla oli niin erilainen tuo alkuraskaus kun vertaa edelliseen raskauteen joka oli täysin oireeton alusta loppuun saakka. Nyt oli sitä pahoinvointia ja etovaa oloa aika paljonkin ja kahvia en esimerkiksi voinut juoda ollenkaan. Mutta oireet toki loppui kun se maaginen 12vkoa tuli täyteen. Sykkeet oli 155 että mitähän siitä voi päätellä?? Mutta ei auta...heinäkuuta pitää vaan sitkeesti odotella :p

Kivasti meille nyt ollaan antamassa joka puolelta vauvatarvikkeita :D Siis tosi hyvä juttuhan se vain on,koska meillä ei ole oikein enää mitään. Meidän kummipojulta kuulemma joutaa syksyllä sitten vauvan puuhamatto ja sänkymobile ainakin ja tietty vaatetta jos poika tulee =) Kaikki otetaan ilolla kyllä vastaan!


 
Heissan ja kiitos tervetuliaistoivotuksista.Aina mukavampi tulla, jos on tervetullut =)
Mulla nää päivät on aika tylsiä, kun enimmäkseen makailen täällä. En oikeen viiti mitään touhuta. Huh, jos mulla olisi tässä pieni lapsi vielä. Enhän mä uskaltais sitä nostella!
Hyvä Pimpula ja Lumi- Marja, että vuodot muuttuneet ruskeiksi. Ei ainakaan ole tuoretta se veri eli ei vuoda enää.
Mul on seuraava lankakontrolli 24.6 ja rakenneultra 1.7. Onneksi pääsen suht usein ultraan, niin ei tarvii arvuutella, mikä on tilanne. Ja neuvolakäynnit lisäksi.
Mulla on ollut jostain syystä poikaolo, mutta nyt olen ajatellut jostain syystä,että voi olla tyttökin. En siis osaa sanoa =)
No, tärkeintä, että saisin hänet syliini, kuten kaikille täällä toivon =)
Mä meen tänään viikonlopuksi kirjoittajakurssille. Lääkärin mielestä ihan ok ja siellä on ruokakin valmiina ja yösijat, joten voi olla rentouttava juttu. Eli jos en kirjoittele, älkää ihmetelkö. Voi kyllä olla, että otan läppärin sinne mukaan. Katotaan.
Heips ja hyviä vointeja :heart:
 
Jos multa on mennyt joitain päivitystoiveita ohi, niin laittakaahan vaikka yyveetä.


Täällä ollaan vatsakivussa.. Mulla on jostain syystä tän raskauden ajan ollut joka viikko päiviä, jolloin vatta on järkyttävän kipee ja seuraavaksi sitten ihan kuralla. Enkä oo kyllä huomannut että johtuisi mistään syömisestäkään. Ja olenpahan vielä saanut toisen lonkankin kipeäksi, tässä alkaa tuntee olonsa ihan vanhainkotikelpoiseksi. Mulla on muutenkin yliliikkuvat nivelet, joten tää raskauden tuoma nivelten lisäjousto ei tosiaankaan ole mun liikkuville osille hyväksi.
Aamulla oltiin esikoisen 2,5-vuotisneuvolassa, ja se meni yllättävän hyvin kun huomioi nuorenmiehen uhmaiän ja erittäin huonosti nukutun viimeyön. Loppua kohden alkoi kyllä inttämään ja karjumaan neuvolatädille.. :ashamed: Pituuskäyrillä oli taas otettu kiri kohti ylintä yläkäyrää, joten jos kasvu jatkuu tuollaisena niin aikuisiän pituusennuste on 190cm -> Ihan kuin isänsä siis, mä olen tämmönen hukkapätkä. Välillä mietin, että kuinka pahasti mun auktoriteettini tulee kärsimään jos ja kun tuo tuosta hujahtaa mun pään ohi oikeen vaan roimasti :D

Tosi kiva kuulla että Pimpula oli saanut niin kivoja uutisia! :heart: Ne varmaan antaa Lumi-Marjallekin uskoa, kun tilanne tuntuu olevan teillä kahdella hyvinkin samankaltainen. Mä pidän peukkuja teille molemmille, ja tietysti ihan kaikille muillekkin :wave:
 
Kaikille joilla ei mene niin hyvin kuin voisi, voimia ja jakselemisia :flower:
Toivottavasti meidän pinosta ei oikeesti enää tipu kukaan!

Johan pukkasi mieliteon päälle, ja eihän siinä auttanut muu kuin alkaa pohjustamaan ruokaa huomiselle: nuijittuja kanan rintafileitä, väliin currya, suolaa, valkosipulia, aurajuustoa -> kana rullalle -> leikattiin kolmeen osaan, joista jokainen osa kiedottiin pekonilla kiinni. Huomenna grillataan ne, ja syödään yrttiperunoiden kanssa :heart:

Ulkona vaan sataa vettä, ja on niin ankean näköistäkin, toivottavasti huomenna pääsisi edes tunniksi lenkkeilemään :)
Hyvää viikonloppua kaikille!

Tanya & herra hukkapätkä 20+0
 
Rinja tervetuloa! Onko tulossa esikoinen? :flower: ja tsempitykset! :)

täällä ei taas kummempia, nyt tuntuu et muutaman pvän aikana maha taas kasvanu ihan huimasti. :x työhousut ei mee varmaan vkoa kauempaa kiinni asti...ahistaa jo sen verran ja vetskari aukeilee :LOL:

kuinka moni teistä on jo hankkinu vaunut? siis jos ennestään niitä ei ole ollut valmiina? aattelin itse joskus elokuussa aikaisintaa lähteä kattelee, voi tietysti olla kun minä ja mies molemmat lomaillaan tuo heinäkuu niin käydään jo silloin ainakin kattelemassa.. sitten voi miettiä sitä esim, saksasta tilaamista..

jaahas, vkot poksuu..

saana & 18+0 :heart:
 
Voi mahoton mitä unia näyttää, siis ei mitään tolkkua :eek:
Aamuvuoro kutsuisi, olisi ollut vapaapäivä, mutta samahan tuo on mennä töihin, kun vettä sataa taivaan täydeltä....

Vaunuja ajattelin käydä katsomassa ensiviikkoisen rakenneultran jälkeen, meillä on 2 vaunut, mutta tarvitsemme ne kaksostenrattaat.

Jaahas, se olisi startattava mummoja hoitelemaan.

kirppunen 20+1 :heart:
 
Mua on sitten supistellut kipeesti koko yön ja tässä per***leen kaupungissa ei oo päivystävää gynekologia. Mahdanko mä päästä terveyskeskukseen ja jos sieltä sais tyksiin lähetteen..
Nyt ei hyvältä näytä...

Liirah + Sissi 16 + ( voi luoja, anna tän lapsen pysyä matkassa vielä kuukausia)
 

Yhteistyössä