MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Huonoja uutisia np:ultrassa... Torstaina todettiin rv11+0 keskeytynyt keskenmeno. Ei näkynyt sykettä enää :( Oli mennyt kesken jossain rv 9-10 kohdilla.

Perjantaina olin kaavinnassa, joka sujui hyvin. Ei ole ollut kipuja yms ja todella nopeaa on ollut toipuminen. Ei auta kuin yrittää taas uudestaan ja toivoa, että joskus vielä onnistaisi. Nyt siis kaksi keskenmenoa takana (edellinen joulukuussa rv 6+0).

Eli Bebel palaa takaisin lähtöruutuun ja toivottaa kaikille muille marraskuisille onnellista odotusta!
 
Bebel :hug:

Oviksesta: Mäkään en ole tikuttanut (kuinka olisin voinutkaan kun tämä on saanut alkunsa...ööö...vahingossa ) mutta netistä löytyy ovis-laskureita mikä antaa viitteellisen päivämäärän,koska hedelmöitys on tapahtunut. Ja ideahan on siinä,että tyttösiittiöt elää pidempään kuin poikasiittiöt ;)

LilliM
 
:hug: Kaikille huonoja uutisia saaneille :'(

Itselläni kauhea flunssa päällä, ei jaksaisi sitten yhtään mitään tehdä... Päähän särkenyt eilisestä asti, kun kuulin aivan järkyttävän suru-uutisen sukulaisestamme ja itkeä tihratessahan se ilta sitten meni.

Äitiyspakkauksesta ei ollut kyllä yhtään mun makuun, eli rahana mielummin otan ja ostan mieleisiä vaatteita.

Minä olen kanssa tuntenut muutaman kerran pötkötellessä hentoisia liikkeitä massusta :heart:

Kai se on mentävä sohvalle potemaan flunssaa, ois huomenna edistyttävä töihin... :wave:
 
Huonoja uutisia saaneille iso :hug:

Äitiyspakkauksesta. Taitaa jäädä kans ottamatta. Mikä ihme siinä on, että sen myrkynvihreän pitää kummitella siellä. eikä se vitivalkoinenkaan nyt se helpoin väri ole siinä vaiheessa, kun soseita alkaa mennä. 2009 makuupussi oli nätti, mutta tää 2010 no, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Jos joku vannoo, että poika tulossa, niin sitten vois ehkä harkita, mutta tytölle on kampetta riittämiin. Noi meidän pojat on jo niin isoja, että jotain ihan pienelle on jemmassa, mutta isommat on ehdottomasti loppuun ajettuja ja ei niin tätä päivää enää. Kotona toki voi jotain pitää mutta ei muualla. Ne on ollu jo niin monella, että nuhrautuneet. Ennemmin vois sijoittaa avustuksen rahana turvakaukaloon. Se ny kumminki pitää hankkia.

Verenpaineesta. Mulla kan matala. Jos yläpaine joskus menis yli 100, olis seki jo melkoinen saavutus. Huimaus vaivaa ja nyt vielä enemmän. Siitä on tullu jo varsinainen haitta.

Kestoilusta. Kokeiltu on ja hermot meni kai liian äkkiä. Meillä on pyykkiä n iin tuhottomasti muutenkin, että tuntui, ettei jää aikaa niiden vaippojen kunnolliseen pesuun. Kai se oli lähinnä omasta selkärangasta kiinni, miksi luovutin. Vois tietty taas kokeilla uudelleen, mutta saas nähdä kuinka käy. Meillä on ollu hankaluutena niiden kuivattaminen. Kylppäri on kylmä talvisin, kun ei ole lämmitystä laisinkaan ja sit pitäis olla telineitä pitkin olkkaria. Hyvä, kun saadaan telineellinen vaatetta kuivaks, kun lämmittää saunan ja jättää oven auki kylppäriin. Kesällä oliskin toinen juttu, kun voi viedä ulos.

Olo on edelleen vellova ja ulkona paree olla kuin sisällä. Autossa on hyvin helposti pala kurkussa. Väsyttää edelleen. näkkäristä olen löytäny jonkilaisen avun, kun sitä popsii hyvä ettei koko ajan.

Lumi-Marja ja Nuppunen 9 POKS
 
Ai niin. tuota tyttö/poika olosta. Tää on saattanu täällä joskus ollakki, mutta latanpa nyt kuitenkin linkkiä. Toi on totta kai luokkaa huuhaa juttuja, mutta aika hauska sinällään. Ihme kyllä, mun kohdalla pitäny kaikkien viiden kohdalla paikkansa :hug: Saas nähdä miten nyt käy, tyttöä ennsutaa. Olosta paha sanoo mitään, kun nyt on kaikki oireet mitä koskaan mulla ollu. Niin tyttöjen kuin poikienkin osalta, joten paha todella sanoo mitään.

http://www.babiesonline.com/articles/ttc/chineseconceptionchart.asp
 
Lumi-Marjan linkin mukaan olis poikaa tulossa, samoin ton ovisjutun kanssa. Plus että olo täysin eri ku tyttären kohalla. Niin ja senkin takia viel tosi vahva poikaolo kun äidin puolelta suvusta on kaikilla tyttö,poika,tyttö-järjestys mikä on aika outoa. Mummun äiti sai 13 lasta ja kaikki tyttö,poika,tyttö.... samoin mummu kolmen lapsen kanssa, sekä mun täti ja äiti. Että mut kai sit potkitaan pois suvusta jossen noudata tuota kaavaa :LOL:
 
Pahoittelut Jenkkivaimo ja Bebel

Josefiina84 kyseli emmaljunga Duo Combien hintaa. Eli perushinta on tavalliselle Combilla 795 ja Combi Sportilla 845. Me käytiin eilen lastentarvike-liikkeessä tekemässä rattaista kaupat, kun sattuvat olemaan tän kuun loppuun tarjouksessa. Otettiin toi Duo Combi Sport malli ja sen sai hintaan 745 euroa. Rattaat on oikeestaan ainoot mitä ihan uusina ostetaan, niin niihin haluttiin panostaa.

Tänään on toisellekin esimiehelle kerrottu töissä ja molemmat ovat olleet erittäin iloisia uutisista! Nyt voi alkaa työkavereillekin vähitellen kertomaan.

Mulla ei hiukset niinkään rasvotu, mutta valkovuotoa tulee runsaasti ja kasvoissa ja selässä on hirveesti finnejä! Ei kyllä ole yhtään hehkeä olo. No kaipa se tästä helpottaa, kun vähän noi hormoonit rauhottuvat. Ja tärkeintä, että on raskaana! =)

Mullakin on tosi matala verenpaine, eli saattaa yläpaine laskea sinne 85 tienoille. Oonkin huomannut, että heikottamaan alkaa paljon helpommin nykyään. Terkka totesi matalaan paineeseen vain, että voin rauhass syödä suolaista ruokaa, mutta ei se kyllä kovin hyvältä ratkaisulta tunnu. Ehkä sitä salmiakkia pitää vaan enemmän syödä. Itse oon pyrtönyt muutamaan otteeseen aika huonoissa tilanteissa ja kahdesti saanut tikitkin (toiset otsaan ja toiset huuleen) eli pitää olla varovainen.

Mun tiedot voisi laittaa tonne alkuun, ovat nyt väärän päivän kohdalla eli LA 8.11, ensimmäinen lapsi, ikä 23 ja sairaala Jorvi. Tänää siis POKS 12 viikkoa täynnä!
 
Nyt on ultrassa käyty ja siellähän se pikkuinen uiskenteli, kovasti liikkui ja hyvin näytti niskansa, että saatiin turvotus laskettua, toisin oli esikoisen kohdalla, joka ei millään olisi kääntynyt sopivaan kulmaan, tehtiin kaikki kikat, että saatiin tyyppi vaihtamaan asentoa.
Mun lasketun ajan voi sitten sinne muuttaa, elikkä se on nyt 11.11., joka oltiin neuvolassa laskettu, tosin nyt tuli päiväksi 8.11, mutta sitä ei muutettu, kun oli niin vähän eroa.

Vähän näin 4d-kuvaakin, kun meillä ultrassa se on mahdollista ja ehkä sitä sitten seuraavalla kerralla se sukupuolikin selviää tuolla 4d-ultralla.

Täällä aiemmin joku puhui siitä kuka nuo tutkimukset tekee, niin meillä molemmat sekä np-ultra, että rakenneultran tekee kätilö, ei lääkäri.

shihtzu + tyyppi 11+4 (11+6)
 
Niin ja mikä positiivisinta, mulle ei ole vielä tullut yhtään lisäkiloa, oli paino laskenut neuvolakäynnistä 100gr.

Nyt sitten myös odotan millainen mustelma tulee tuohon toiseen kyynärtaipeeseen, kun kävin siellä veriseulassa ja hoitaja ensin yritti ottaa verta oikeasta kädestä ja siinä oli aika huonosti suoni näkyvissä ja niinhän siinä kävi, että sai suonen rikki ja nyt sitten odotan millainen mustelma tuohon muodostuu, vähän on alkanut jo tummua.
 
Lumi-Marja: Uskomatonta,mutta mulla piti paikkaansa poikien kohdalla tuo testi! Tällä kertaa näyttäs,että tyttö tulossa =) Sellanen tuntuma mulla itsellänikin kyllä vähän on...Olis se jännää saada tyttö 3:n pojanviikarin jälkeen :heart:

LilliM (taas )
 
En olisi ikinä kuvitellut, että huolestun näin hurjasti, kun pahaolo yhtäkkiä hiipuu. Täällä on ollut etovaa oloa rv 6 lähtien ja pönttöä on tullut halailtua joka päivä. Ainoa asia joka on helpottanut ällöttävää oloa on ollut suolainen syöminen. Nyt sitten on ollut yhtäkkiä kaksi päivää ilman okesentamista, ja heti nousee kamala huoli. Lisäksi on ilmestynyt flunssan oireita. Miten teillä muilla on pahoinvointioireet vaihdellu? Onko ne välillä hävinny kokonaan?

Rupesin nyt taas harkitsemaan ultraa yksityisellä, vaikka olin jo melkein luopunut ajatuksesta. Pääsis tarkistamaan tilannetta... Toisaalta np-ultran pitäisi olla jo 2-3 viikon päästä. Plaah!

Lumia82 ja Toukka 9+3
 
Bebel, olen todella pahoillani puolestasi. :'( Voin vain kuvitella miltä susta tuntuu. Iso :hug: sulle ja voimia!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin useita!:flower:

Tein tuon kiinalaisen testin myös ja mulla se ei pitänyt paikkansa kummastakaan. Eli meille olisi tuon mukaan pitänyt syntyä kaksi tyttöä. (Meillä siis kaksi poikaa). Nyt olisi sen mukaan poika tulossa. Jospa se toimii mulla käänteisesti, eli kun pitäisi tulla tyttö niin tulee poika ja kun se näyttää poikaa niin syntyy tyttö. Käänteisesti ajatellen meille voisi nyt sitten olla tyttö tulossa. :eek:

 
jenkkivaimo ja bebel :hug: :hug:

meillä oli tänään nt-ultra ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa =) viikot vastasi ja vauvva liikuskeli :heart: tosin siis veriseulan tulokset saadaan vasta parin viikon päästä jos niissä on jotain. soitan kyllä joka tapauksessa ens viikolla neuvolaan että jos ois tulleet ni kertovat miltä vaikutti. sovittiin heti raskauden alussa että sitte ku nt-ultra on takana ni ei enää salailla raskautta. nyt oonki jo parille kaverille sit soitellu =) ja ens viikolla ajattelin mennä pomon luo vierailulle että jos jäisin nyt tämän hetkiseltä äippälomalta suoraan hoitovapaalle... en tiijä vaan onnistuuko ku sehän pitäs vissiin 2kk aiemmin ilmottaa ja mulla alkais 6vkn päästä työt...

tasse 11+2
 
jenkkaivaimo ja bebel :hug: toi on niin kauheeta, et tolleen voi käydä :(

me selvittiin onneks np-ultrasta kans hyvillä mielein sikiöseulonta verikokeet ja ultra antoivat yhdessä tuloksen ettei odotettavissa ole vammautumisen merkkejä :) vauva oli kasvanu nyt 6cm pituiseksi ja potki kovasti jaloillaan kun kätilö koputteli mahaa saadakseen sen kääntymään oikein päin :D sinnikäs kaveri kun ei meinannu millään kääntyä. noh kaikki oli siis kunnossa ja nyt alkaakin sitten hiljaielo aina kesäkuulle asti kun on rakenneultran vuoro :) työpaikalla kerron huomenna kuulumiset ja jään odottelemaan vatsan kasvua :heart:
tsemppiä muille vielä ultraa odotteville ja :flower: jo iloisia uutisia saaneille =)
hipsu86 ja hupsu 12+3
 
Lista päivitetty!

Aijai mikä selkäsärky mulla on ollut koko päivän, mikä tähän voisi auttaa :(
Edellisissäkin raskauksissa ollut issiaskipuja, onneksi ne ei kuitenkaan ole kauaa kestänyt.

Hain myös dopplerin postista ja hyvin kuului äänet,ihanaa :heart:

Bebel :'( :hug: Nämä ovat niin ikäviä uutisia :/

BV ja Chilli 13+0
 
Voi ei taas huonoja uutisia :( Koittakaa jaksella :heart:

KOTIDOPPLERISTA!! Mä nyt sit kokeilin sitä mutta en kuullu oikeen mitään muuta ku ilmeisesti oman sykkeen (oli niin hidas ja ylhäällä :D )... Mistä kohtaa te ootte saanu kuulumaan? Kuinka alhaalta? Mihin se häpyluu loppuu? Onko se kuulunut keskeltä vai vähän vasemmalta tai oikeelta? Onko se kuulunut heti alusta asti selkeesti vai hiljaa ensin?
Millon mun kannattais kokeilla uudestaan...? Joka päivä ? Viikon päästä vasta?
Äääääh :D

Kultapossu 10+4 :heart:
 
bebel: :hug:

mulle tuli kirje tyksisitä veriseulan tuloksista ja kirjees luki ettei tarvetta jatkotutkimuksille, huojentunut olo :)

onnea np-ultrassa käyneille hyvistä ultrakuulumisista :)

huomenna neuvolalääkärille

kurpitsa rv11+2
 

Yhteistyössä