MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Mähän olen tosiaan tippunu kärryiltä, niin paljon tekstiä tullut :D
Huonoja uutisia saanneille suurei :hug: ja paljon voimia!

Täällä ruokahalu on todella palannut ja voi että kuinka kotiruoka voi olla :p
Väsymys ei ole mihinkään väistynyt ja töissäkin silmät painuu kiinni vaikka olisi kuinka nukkunut.
Sain kuulla että töissä alkaa kuntotestit ja musta todella tuntuu etten niitä pysty tekemään mutta miten voin kieltäytyäkkään prkl :'(
Ens viikolla np-ultra ja neuvola lekuri samana päivänä eli niitä jännittäen :)
Courage ja pikkunen 11+3

Nyt on sit verta käyty antamassa, monta putkiloahan tuo otti.. Noh, ei se haittaa, ku sain taas nähdä pikkukirppusen ja siellähän se oli, sydänkin sykki ja koko vastasi viikkoja. Ihanaa!! Painoa oli tullut kyllä taas! kahessa viikossa 750g! Mä oon kohta kyllä ihan hirveä sotanorsu! vaikka lenkilläkin käyn joka päivä. MUtta mutta.., ku syödäkkin täytyy kokoajan..

Juliaana älä turhia huoli, ei mullakaan niitä sykkeitä vielä kuulu, vaikka kuinka oon yrittänyt pyöritella laitetta massun päällä..

Siilinlapsi Jännä miten noi vaihtelee eri paikoissa. Mulla on lääkärinneuvola 13+
Siellä katsotaan kohdun koko ja kohdunkaula yms..

puhnalle 9+5

Siilinlapsi: Meillä eka lääkärineuvola on 5.5. ja eilen siis kävin np-ultrassa, että aika paljon aikaisemmin kuin mitä teillä olisi. Ilmeisesti on näitten lääkärineuvoloiden sun muiden suhteen paljon eroavaisuuksia riippuen paikkakunnasta.

Tänään sitten kerroin töissä "pomolle" tai ei se ole mikään varsinainen pomo, mutta kuitenkin suunnittelee kaikki työvuorot ja sen kanssa sovitaan mitä voin tehdä ja mitä en, niin pitihän mun vähän varoittaa, että minusta ei taida enää loppukesällä olla lisähommien tekijäksi ainakaan suuremmassa määrin. Saa nähdä milloin tulee stoppi työnteolle. Tosin toivon että pystyisin tuon oman homman tekemään äitiyslomaan asti.
Mä en ole edes vielä miettinyt, että milloin pitäisin kesäloman, 3 viikkoa sitä taitaa olla, kun pidin jo 2 viikkoa maaliskuussa, niin nyt pitäisi miettiä milloin sen viitsisi pitää. Elokuuta olen alustavasti miettinyt.

Saana: osoite on intelligender.se. Sen enempää en ole asiaa tutkinut mutta jossain keskustelussa näin joskus että tuolta oli tilattu, sen takia oletan että tuolta saa suomeenkin noita

Aivan ihania uutisia monella! Onnea ihan hirmuisesti! Minä joudun jännäämään omia uutisiani vielä viikon päivät...

Vaahtis ja möhkis 10+5

Huh kun pitää kiirusta! Aamusella piti heti lapset kuskata kaverin luo,että pääsin hammaslääkäriin juurihoitoon :kieh: Mä inhoan hammaslääkärissä käyntiä,oon lapsena saanut kammon. Vaikka en mä nytkään kipeetä saanut...
Sitten piti viedä keskimmäinen kerhon naamiaisiin,kaupassa käyntiä ym.

Lääkärineuvolat on täällä 3x. Alku,-keski,- ja loppuraskaudessa =) Että hyvin on asiat ainakin täällä!

Minäkään en ole käynyt vielä yhdessäkään neuvolassa enkä missään. Mutta perjantaina on se odotettu päivä ja mä niin toivon,että sillä huonolla ultralla näkyisi jotain...

Niin sellasta mun on pitänyt kysyä,että onko muilla vatsa löysällä?? Mulla on jatkunut tämä oikeastaan koko raskauden ajan,että kun hätä tulee niin melkein saa juosta vessaan :ashamed: Ei tämä nyt mitään mahatautiakaan ole kun jatkunut jo kauan eikä mulla maha ole kipeä tms.

Liirahilla (ko ) oli ollut rankka ponnistusvaihe :| Varmasti jättänyt traumat :hug: Kannatta keskustella ainakin asiasta neuvolassa!

Kuka miettii jo synnytystä? Onhan siihen vielä aikaa,mutta se päivä tulee joskus ja kyllä mua jo jännittää. Tiedän,että en saa puudutteita niinkuin en viime kerrallakaan,että ilokaasulla taas mennään homma läpi. Kaikki meni hyvin viimeksikin,mutta kyllä se vaan jännittää. Onneksi on aikaa mukautua ajatukseen!

Mutta taas menoksi go go :wave:

LilliM+ toukka 9+2

LilliMenninkäinen Mulla on kyllä kaikkee muuta ku löysällä. Ihan kivikovalla maha.. :( Pariin päivään ei oo tullu ulos mitään. Olo on sen mukainen.

Täällä oli muutama tippunut joukosta pois. Suuren suuri :hug: teille.

Eka neuvola takana. Oli ihan ok reissu. Vähän ehkä tylsä ku ei kuunneltu sydän ääniä tai mitään. Laskivat siellä muuten, et hedelmöittyminen ois ollu 9.3. vaikka punktio oli 8.3. OYSista ne mulle ainaki sano et punktio päivä on 2+0. Laskettuaika nyt siis siirtyi päivällä eteenpäin 30.11. virallisissa papereissa, mut kyllä mä vielä meen ihan sen OYSin mukaan. Vaikka eihän tuolla yhdellä päivällä oo mitään merkitystä. Painoakin oli tullu. Tosin taustalla on 2 päivää uunijäätelön syöntiä ja pari päivää ku maha ei oo toiminu ollenkaa... Mut silti. Sais se vähän laskea vaikka ihan normipainoinen oon mittareiden mukaan vieläkin. Paineet mulla on 121/79 ilmeisesti ihan hyvät. Neljän viikon päästä neuvola lääkärille aika ja kuulemma parin viikon sisään np-ultra. :heart:

AaVee & Baby 9+1 (9+0)

Jee, ultrassa kaikki hyvin :D Siellä se pumpuri kölli ja teki kupperiskeikkaa äitille ja isille :heart:
Laskettu aika siirty aiemmaksi koon mukaan eli näyttäis olevan sama ku parilla muullakin täällä 6.11 Ihanaa kun koon mukaan oon siis jo viikoilla 12+3 ja pahin riskiaika siis toivottavasti ohi! Turvotukset oli ihan normit ja verikokeen tuloksia siis nyt ootellaan Oulusta parinviikon sisään.

Eipäs muuta ku kaunista kevättä kaikille (täällä olevasta lumisateesta huolimatta...) B)

Zaijuska ja pumpura 12+3

Lillimenninkäinen Mulla on välillä ihan löysällä maha ja sit välillä taas kovemmalla, mutta monta kertaa päivässä saa käydä isommalla hädällä..
Ja myöskin olen synnytystä miettinyt, jo ennen ku olin raskaana. Jotenkin pelottaa, että ku esikoisen synnytys oli luultua helpompi, niin tämän toisen ei varmasti ole.. Mutta ei pidä turhia ja tietämättömiä murehtia :) Vaikka tämmöinen stressi luonne olenkin :D

:attn: Päivitystä. Mun iäksi saapi muuttaa 38. tänään vaihtu ikämittarin lukema.

Lillim mulla on maha millä päällä sattuu, yleensä löysällä. Joskus paukkaa tosi kiirus vessaan ja se on tosi kurjaa, varsinki kaupoilla. Mietit tuos joku päivä sitten ikäeroa tiellä esikolla ja vauvalla, meillä tulee olemaan 18v ja 5kk :D Et ei se kymmenen vuotta vielä mitään oo, hih. Kauhia :| Nyt oikeen aloin asiaa vasta ajatellakki.

Tos lueskelin, jotta nyt pitäis olla kohdunpohjan jossain noin 10cm navan alapuolella. Höh, mulla se on navassa. Jos mulla mennään 10cm alapuolelle, tulee vastaan jotain muuta, kuin paikka missä kohdunpohja ikinäkään olis. Oon sen verta lyhyt, että ei oikein nämä kirjanoppineiden standardin toimi mun kohdalla :D

Crocus Sama homma meillä :headwall: Nyt tosin ollu muutama päivä ilman mitään väriä valkkarissa, mutta eipä tarvi kun taas vuorostaan mahan olla kovalla, niin jo taas on jotan suttua. täs alkaa pian loppua järki kesken tän selibaatin kans :headwall: :headwall: Mut aikansa kutakin. Kun nyt vain sais tän pikkusen ihan oikeesti maailmaan, niin kaippa sitä kestää melkein vaikka mitä.

Lumi-Marja ja Nuppunen 9+1

:attn: hei, onko kukaan törmännyt (en muista onko täällä ollu puhetta) tai joskus käyttänyt sellaista "lisäosaa" mikä kiinnitetään omiin housuihin jollain systeemillä niin, että voit käyttää omia housuja raskauden loppuun asti, tai ainakin näin lupaa. näin jossain suomenkielisillä vauva sivuilla mainoksen, hinta oli muistaakseni noin 20-30e. en löydä sitä nyt mistään.. :| silloin oli ehkä vkoja 5 niin en sitä sen tarkemmin jäänyt kattelemaan mutta nyt alkais kiinnostaa..
et tietäiskö joku mistä höpötän todella selkeesti ja mistä niitä saa tilattua/ostettua?

saana & 11+0

Isot onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :flower: Ihan kateeksi käy kun niin moni on siellä jo käynyt. :ashamed: Itsellä vielä odotusta viikon verran.

Tosi paljon oli tekstiä taas tullut sitten eilisen. Mä en kyllä muista mitä kaikkea pitikään kommentoida.

Saana, se on nimeltään Belly belt. Laita se googleen hakusanaksi.

Mä tilasin eilen Bola-korun itselleni. En ole sellaista aikaisemmissa raskauksissa hommannut, joten nyt ajattelin sellaistakin kokeilla. Toivottavasti tulee huomenna. Kohta pitäisi myös masutuubi ostaa. Onko kenelläkään hyvää vinkkiä antaa? Haluaisin sellaisen, joka on tarpeeksi pitkä, että menee isonkin mahan kanssa. H&M masutuubit yms. ovat aivan liian lyhyitä.

Täällä oli puhetta myös tuosta Intelligender testistä. Täällä yksi tunnustaa sellaisen tilanneensa. :whistle: Mä tilasin sen Amerikasta ennenkuin niitä edes sai Ruotsista. Hyvin onnistui siis tilaaminen. Mä tilasin sen lähinnä kokeilumielessä ja omaksi huvikseni. Olemme menossa 4D-ultraan ja siellä se sukupuoli kyllä selviää, joten tämän testin perusteella en mitään johtopäätöksiä tee. Ajattelin tehdä sen sitten kun raskausviikkoja on enemmän, vaikka voisin tehdä sen nytkin jo. Kiva nähdä minkä tuloksen se antaa ja sitten verrata sitä 4D-ultran tulokseen sitten aikanaan. Huvinsa kullakin. :LOL:

Täällä Espoossa aurinko paistaa ja on tosi lämmin auringossa. Ihanaa, että se kesä sieltä hiljalleen tulee. Mielikin on ihan eri tavalla virkeä.

Katja-75, rv 10+5

Bebel :hug: Pahoittelut

Kiinalaisen "laskurin" mukaan meille olisi tulossa tyttö. Monella tutulla toi on pitäny paikkansa..

En muista kuka kyseli vatsantoiminnasta, mutta mulla on ainakin ummetusta. Tai ainakin sen tapaista.. Isolla hädällä käyn tosi harvoin ja kakka on melkein aina kovalla.. :headwall:

Mulle on nyt tullu sit yksi himo, jota kauan odottelinkin. Nimittäin kiivi :) Onneksi se on terveellistä. Ei meinaa suu vaan kestää niin paljon kun mieli tekis..

Nallu ja Hattivatti 14+3

Täällä ultrassa käyty ja kaikki hyvin :) Oli kyllä kiva käydä katsomassa ja saatiin monta kuvaa mukaan...esikoisesta ei tullut kuin yksi epäselvä otos.
[/b]Voi päivittää lasketun ajan 11.11 ja synnytyssairaala KOKS ja ikä on 24v[/b] :D

Mulla on kaikki makea oikeastaan himona, mutta yritän olla syömättä. Nälkä kuitenkin mukamas on koko ajan ja söisin mielelläni normaalia ruokaa enemmän.
Tänään kävin ostamassa äitiyshousut ja postissa tulee vielä yhdet niin sitten mulla olis niitä 3 kappaleet. Paitoja tuskin kauheesti ostan, koska mulla ne tavalliset paidat menee aika pitkälle.

Mutta nyt oleilemaan.
Riikka & öttiäinen 11+5 :heart:

Mä tuun viimeistään aamulla päivittämään listan :wave:

Mistä ja miten sellaisen sukupuolitestin voisi tilata? :whistle:
Ja pitääkö se maksaa luottokortilla vai millä? :xmas:

Tänään käyty neuvolassa, paino tippunut kilon, jihuu :D
Ja sydänäänet terkka sai hyvin kuulumaan :)

BV ja Chilli 13+1

Bad Virgin, mä tilasin oman testini intelligender.com osoitteesta ja maksoin luottokortilla. Olisiko siinä pari viikkoa mennyt kun tuli, jos oikein muistan. Ruotsista voit tilata osoitteesta intelligender.se. Sielläkin voi ainakin luottokortilla maksaa. Ruotsin sivuilla lukee: Köp intelligender (pääsee tilaamaan). Usa: gender prediction test > order now. Toivottavasti näistä oli apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:
Bad Virgin, mä tilasin oman testini intelligender.com osoitteesta ja maksoin luottokortilla. Olisiko siinä pari viikkoa mennyt kun tuli, jos oikein muistan. Ruotsista voit tilata osoitteesta intelligender.se. Sielläkin voi ainakin luottokortilla maksaa. Ruotsin sivuilla lukee: Köp intelligender (pääsee tilaamaan). Usa: gender prediction test > order now. Toivottavasti näistä oli apua.
Pitää käydä kohta katsomassa :D

On ollut puhetta, että kuinka paljon on neuvoloita eri paikkakunnilla. Mä asun Vantaalla, ja mulla oli ensimmäinen neuvolakäynti rv 8, nt ultra rv 11+4 kättärillä, ja nyt huomenna on neuvolalääkäri rv 13+4. Saas nähdä tuleeko väliin joku neuvolakäynti, kun rakenneultra on vasta 10.6 kättärillä.
Hyvin menee edelleen ilman oirehdintoja, painoon putoomisen takia puolitin mun lenkkeily kerrat viikossa, ennen kävin 6xvko ja nyt 3xvko =)
Tanya 13+4

tanya: mä asun turunseudulla ja mä olen käynyt ekasa neuvolassa rv5+5, varhaisultra tyksissä rv7+2, np-ultra tyksissä rv10+3, neuvolalääkäri rv11+3...seuraava käynti on neuvolaan ens ke jolloin viikkoja 12+4 ja jatkossakin käyn tiuhaan..

verenpaineet: ekas neuvolas 128/68 ja tänään 155/88..toivotaan ettei nyt enää kovin nousis noista lukemista :/

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :flower:

Tämä jännittää omaansa joka olis huomenna aamupäivällä, iik... Tosin eilen kuului sydänäänet taas kerran ja olo on ihan luottavainen siihen että asukas löytyy mutta mites se turvotus..

Neuvolasta; Mulla on seuraava käynti 5.5. jolloin lääkärineuvola, sit seuraava varmaan kk päästä ja pikkuhiljaa kesäkuun rakenneultrakin taitaa lähestyä.

Mulla noi kiinalaiset laskurit on luvaneet ihan mitä sattuu ;) Joten täällä odotellaan rakenneultraa jos siellä näkyisi. Mitään testejä en ala ostelemaan.

Kurpitsa; Hyvä, että sait apua :hug:

Mun tarvii varata lekuriaikaa tuolle labulle kun se on alkanut ontumaan oikeaa etujalkaa. Ikää herralla tulee su 7-v ja epäilen kyynärää :( Onneksi on kuitenkin vakuutus niin saa edes osan takas. Leikkaakohan ne tuon ikäistä enään?? Huoli on kova, kun on niin kovin rakas :'(

OP ja TiTi-Uuu 11+2

Yhteistyössä