MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Hui kauhee kun on taas tullu kirjotuksia, ja mä olin vaan pari päivää muualla :D

Vihdoin alkaa olla normaaliolo syömisen suhteen, tosin tietokoneella ei kärsi edelleenkään olla kauaa, tai tulee huono olo.

Paino on pysyny siinä mihin se turvotuksen kans nousi, ja ihan hyvä ettei siitä vielä ole noussutkaan.

Aamuisin on välillä vaikea pukea jos on vessahätä, kun ei pysty taittaa jalkaa kun vihloo masua :eek: jospa siellä kaikki olis silti hyvin, 4.5 uusinta np-ultra.. sitä odotellessa.
 
Moikka

Huomenna olisi neuvolalääkäri aamulla. Mitä ihmettä siellä tehdään? :eek: Ei mitään muistikuvaa esikoisen odotusajalta ekasta lääkärikäynnistä...

Massuvauva taitaa nyt ottaa kovaa kasvuspurttia kun on koko päivän vihlonut mahaa. Ruokahalu alkaa olemaan kanssa aika massiivinen. Tuntuu, että mikään ruoka ei riitä. Onneksi ei ole tullut kuin noin kilo lisää. Ei paha :D

Onnittelut hyvistä ulrakuulumisista kaikille niitä saaneille! :flower: Ja suuret pahoitteluni sinulle, Bebel. :hug:

Katti ja masulainen (12+5)
 
Mulle tuli kans kirje kättäriltä.Siinä sanottiin et ei kohonnutta riskiä.Tuli oikein hyvä mieli :D
Nyt vaan sitten odotellaan seuraavaa neuvolaa joka on 21.5. Silloin varmaan kuuluu sydänäänet ja sen jälkeen sitten odotellaan sitä toista ultraa.Et näkis taas pikkuisen :heart:

Mulla alkaa olee jo oikeestaan ihan hyvä olo.Mahaan on välillä nippaillu.Jos se alkaa kasvamaan hurjaa vauhtia ;)

Sintsu ja unelma 12+6
 
Onko muilla ongelmana vaihtaa pienenpien lasten kakkavaippoja? Itellä hirveätä yökkäilyä saa aikaan.. Huh hu, ei kiva!!

kultapossu Mulla ainakin esikoisen aikaan kuulu oikealla ja ihan häpyluun vierestä, eli siis missä tuntee ettei ole enää sitä luuta.. Todella alhaalta siis, ku itsekkin etsin kauan aivan liian ylhäältä.. Nyt oon yrittänyt kuunnella, mutta ei kuulu vielä oikein mitään muuta ku "tuulista ulvontaa" mutta kylläkin vasemmalta puolen..

puhnalle 9+4
 
Olin tänään lääkärineuvolassa, teki sisätutkimuksen ja totesi että kohtu on kasvanut. Kuunteli dopplerilla eikä saanut sydänääniä kuuluviin.
Minähän siinä jo melkein itkua väänsin, mutta katsoi sitten ultralla ja kyllähän siellä masussa joku kölli ja sydän löi tiuhaan tahtiin :heart:
Ensi viikon nt-ultraa sitten odotellessa...

:hug: sulle bebel Koita jaksaa.
 
siis mä oon kyllä oikeesti hieman tyhmä (joo ja vielä sosiaali-/terveysalan opiskelija... huh kun hävettää :ashamed: )
Mutta mikä hemmetti on häpyluu :D Tai mihin kohtaa se loppuu? Loppuuko se ton "karvotus rajan" alapuolelle ? Vai yläpuolelle? aaaaa.
 
Bebel :hug:

Paineista ollut puhetta. Mulla kanssa jostain kumman syystä verenpaine on ollut alhaalla, muuta mahtaisko johtua siitä, että verimäärä alkaa kasvaa pikkuhiljaa. En tiedä.

Mulle toi testi näytti esikoisesta oikein, tästä en osaa sanoa. Viime yönä näin kyllä unta, että synnytin pienen pojan kotona. Ja se oli todella helppo synnytys! Esikoista kun ponnistin 2h 15 min, joka oli ihan täyttä tappoa. Ja ilman mitään apua, sanottiin vain että työnnä, työnnä. Tuloksena mulla murtunut häntäluu (ja vaikka mitä muuta), joka on luutunut väärään asentoon ja en siis vieläkään pyöräile, istu kovalla penkillä jne.
Nyt mietinkin, jos menis sinne synnytyspelkopolille.. Haluan varmistuksen siitä, etten joudu ponnistaa noin kauaa.

Onko teillä muilla pahoja viiltäviä kipuja alavatsalla? Mua sattuu ihan kauheesti vasemmalle puolelle.

Liirah + Sissi
 
Voi Bebel :'( nolen todella pahoillani, hurjan paljon jaksuja ja haleja :hug:

Ihan järkyttävästi tullu tekstiä! Miten te ehittekin! Itellä ku ei tunnu olevan vielä yhtään ylimääräistä virtaa saati sitte aikaa...mutta yritän kuitenki sinnitellä mukana :wave:

Aivan ihania ultrauutisia ootte kyllä saaneet, ihan kateellisena luen ku ite en oo ees aikaa sinne vielä saanu vaikka tulin ihan varta vasten tänne poksumaan ku täys kymppi tuli täyteen! :heart: Tällä viikolla ois tarkotus käydä valmiiksi siellä labrassa antamassa ne seulaverinäytteet ettei vaan unohu ku taipumusta sellaiseen on...

Tuosta testistä, meille se povaa neljättä poikaa :LOL: Keskimmäistä lukuunottamatta on antanu aina oikean tiedon joten näinköhän sitä ukkovalta vaan kasvaa :whistle:

Täällä tuhrutellaan edelleen :headwall: alkaa jo ärsyttämään ku ei tuota kultamussukkaakaan voi kunnolla helliä :LOL: siis ollaan yhdyntäkiellossa niin kauanko vuotaa :kieh: mutta jospa se pian lakkais ku toinen on tän viikon reissun päällä.. Mutta eniten kyllä tuo vuoto vaan pelottaa ku joka välissä saa miettiä että mitäs sieltä nyt tuli :eek:
Muuten kyllä mennään samalla lailla eli ällöolo jatkuu aina vaan ja väsyttää paljon! Tänään oon tainnu torkahtaa jo kahteen kertaan joten sen vuoksi vielä tässä kukkuilen vaikka uni kyllä tulis heti ku sänkyyn menisin mutta oottelen tässä tuon kullan soittoa vielä..

Kultapossu: painele alavatsaa niin kyllä tunnet sen mihin häpyluu loppuu, mutta mulla ainaki se loppuu tuohon mihin karvotuskin B)

Mutta jospa tästä kuitenki raahautus sänkykammarin puolelle..


 
Piti tulla vaan poksumaan 11+0 :D Vielä viikko ja päivä ja päästään ultraan :) !!

Mielialan vaihdokset ja itkuherkkyys on tulleet kylään näin vähän jälkijunassa. Miehellä taas kestämistä kun suutahtelen ja itkeskelen kaikesta mahdottomasta ja mahdollisesta :whistle: :)


Niin ja BV, mut sais lisätä tonne 16.11 päivälle. Eli 27v, toinen tulossa ja synnärinä OYS
 
Huomenta vaan kaikille!
Voi bebel, jaksamisia ja toivottavasti pian tärppää uudelleen :heart:

Mulla tänään np-ultra-------> jännittää
Eilen sain ihan hirveet hepulit ja raivo/hysteria kohtaukset kun kuulin että mun raskaudesta oli sitten levinnyt jo juorut ympäriinsä... Olisin vain niin toivonut että tämä ultra ois saatu ensin käytyä ja varmistettua että kaikki hyvin :eek: Anoppikin uskoi kylän juttuja ja väitti mun asiaa itse levittäneen ja haukkui valehtelevaksi porsaaksi kun pidin pääni ja sanoin etten kuule ole facebookissa asiaa levitelly (kuten juoruaja oli minun väittäneen tehdä...) Että niiiiiiin ihana anoppi, uskoo siis mieluummin mitä vain kylitlä kuulee ennen omaa miniäänsä! Eipähän tarvitse taas vähään aikaan olla missään tekemisissä moisen lehmän kanssa!!! VÄhän taitaa muuten olla vieläkin hermo kireellä :LOL:

Mutta keittelen esikolle nyt puurot ja nakkaan kouluun josta matka käy ultraan! Toivottavasti siellä olisi vain kaikki kunnossa :p
 
Moikat kaikille!
Jäi nyt sitten loppuviikosta tuo ultrakuulumisten päivittäminen, mutta siellä siis kaikki hyvin.
Vähän säikäytti, kun torstaina oli viikkoja 8+4 ja ultra tehtiin sisäkautta, niin kun yritti saada näkymää, niin ei onnistunut ja ohjas mut vessaan.. Kyllä säikäytti, mutta sitten onneks kumminkin kaikki hyvin...
Täällä hämeessä käydään ensin verikokeessa( jossa kävin eilen) ja sitten viikon päästä siitä saa soittaa keskussairaalalle ja tilata np- aikaa. Joten sitä odotellessa..

:hug: Kaikille sitä tarvitseville

Ingu ja Papu 9+2
 
Moikka!

Piti tulla poksahtamaan rv 12 POKS! :heart: mieletöntä saavuttaa tuo rajapyykki! Tosin tarkempi rajapyykki on torstai, jolloin np-ultra. Jos siellä kaikki ok, niin lopetamme raskauden salailun. Toki perheemme jo tietävät.

Vaunuista
olitte jutelleet. Meillä ostettiin nuo Emmaljungan Edge Duot sport-rungolla esikoiselle 2008 ja ollaan oltu mielettömän tyytyväisiä! Suosittelen! Ovat edelleen kuin uudet ja eikä mitään moitittavaa ole ilmennyt. Maksoivat silloinkin sen 845. Oman kokemukseni mukaan juurikin tuo vaunujen ajattomuus ja hyvä laatu aiheuttavat sen, että ovat käytettyinäkin melko tyyriitä. Mutta uusilla siis tosi hyvä jälleenmyyntiarvo.

Zaijuska tidän tuon raivon tunteen, kun kuulee omasta raskaudesta juoruttavan. Samakävi minulle, viime viikolla kuulin, että eräs joukkuekaveri oli pohtinut yleisesti, että olen varmaan raskaana jne.. ja siitähän se juttu sitten leviää... kun olisi voinut vähän pitää suutaan soukemmalla.Varsinkaan kun ei tiedä varmaksi, ja vaikka tietäisikin, ei tiedä millainen alkuraskauteni on ollut...

jaaha, josko sitten taas vähän töitä...
 
10 POKS! Ei enää pitkä aika niin oltais jo vähän turvallisimmilla vesillä pienen kanssa..! Eilen kävin antamassa verinäytteet, 4 purkkia ottivat verta.. Onneks sitä kuitenkin riitti. :D Ja soitin sen jälkeen np-ultraan ajan, joka on 12.5.. Kaks viikkoa vielä odotettava, että näkee onko pienellä kaikki hyvin ja saadaanko " terveen" paperit... Sen jälkeen en minäkään enää salaile asiaa, jos joku minulta kysyy, olenko raskaana, en enää kiellä asiaa tai keksi selityksiä..
Mulla ei kyllä hirveesti oo mitää erikoisia pahoinvointeja ollu, välillä ellottaa vähän, mut se on onneksi hyvin pientä.. Öisin joutuu vessassa ramppaamaan, ja se on kyllä ärsyttävää.. Ja lakun himo on suuri, ja juuri sitä kun ei tarttis hirveesti raskaana syyä! :$ Ja toinen on, et himoitsen pakastepitsoja, patonkeja yms, kaikkea joka vaan työnnetään uuniin ja sit pääsee herkuttelemaan.. En ymmärrä, että miksi, mutta yritän kyllä välttää niiden syöntiä, ettei paino nousis ihan hirveesti. :D No, tää nyt on tätä, ku on saikulla ollu, nii ei oo kotona oikein muuta tekemistäkään kuin syödä. :D Torstaina takaisin töihin :heart: Ikävä on niitä mussuja siellä (olen siis koululla töissä) ja kollegoitakin.. :) Työnantajalle on pakko kertoa piakoin tästä, koska joudun np-ultraa varten olemaan pois, ja haluan rehellisesti kertoa syyn..

:'( :hug: huonoja uutisia saaneille! Näitä ei tarviis enää tulla yhtään lisää!!
 
liirah: kaikkea ne ulkomailla keksii, onneks tota testiä ei käsittääkseni voinu tilata suomeen :whistle:

himoista siis ruoanhimoista, mun ainoa himon kohde on munkit |O en oo syöny niin paljo ku haluisin, mutta ei mee päivääkään etteikö mielessä kävis :D

pirpane ema ja Lotta 11+4 ( pysyn tyttöolossani vaik testit muuta väittää :) )
 
Heipsan!

Bebel :hug: Olen niin pahoillani! Jaksamista ja pikaista uutta tärppiä! Kyllä on meidän pinoon tullut ihan liikaa huonoja uutisia :( Joka kerta ne laittaa myös miettimään että mitenhän sitä itselle käy :(

Voi te suurin osa ootte käynyt jo/ pääsette ihan lähipäivinä np-ultraan ja toiselle kolmannekselle.. mä olen niin kade... itsellä np-ultra vasta KOLMEN viikon päästä.. hulluksihan tässä tulee ennen sitä.. onneksi edes ens maanantaina on neuvola niin pääsee sillä mahan päältä otettavalla (huonolla) ultralla edes vähän näkemään pikkuista ja että onko siellä elämää.. Eilen yritin taas kuunnella kotidopplerillla ilman tulosta.. taisi olla vikatikki senkin osto, enemmän vaan stressaa...

Mä ymmärrän teitä niin hyvin joita ärsyttää kun juorut raskaudesta liikkuu.. mua on kans vituttanut suunnattomasti että meninkin fb:hen laittamaan silloin alkuraskauden ultran jälkeen että "sai hyviä uutisia" kun kauhee vouhotus ja veuhotus alkoi siitä.. Tekis mieli kirjoittaa tilapäivitykseen että "eikö ihmisillä ole mitään rajaa siinä kuinka henkilökohtaisia asioita kysellään ja juorutaan".. viime lauantaina laitoin päivitykseen että "sauna ja siideri" ihan vaan huijatakseni :D

Väsymys, väsymys ja väsymys.. tuntuu että ei jaksa yhtään mitään... Tänään tulee naapurin tyttö siivoamaan kun en sitäkään jaksa itse.. mielummin maksan sen pari kymppiä kun elän paskan keskellä :D

Mukavaa tiistaipäivää..

T. Juli ja Nupsukka rv 9+2 (9+3)
 
Heipparallaa!

Täällä taas ankea ja huonovointinen aamu! Eilen vielä rehkin ja tein kaamean satsin munkkeja ja siihen päälle oli pakko mennä kävelylle, kun silmät oli täynnä öljynkäryä. Ja selvästi kun enemmän jotain riehuu, niin sen tuntee seuraavana päivänä olossaan. Silloinkin oli ihan kaamea olo kun olin ollut siellä reiman tehtaantyhjennysmyynnissä ja seissyt 2 tuntia kassajonossa.

Onko muilla silmät kauhean kuivat, ja kirvelevät? mietin että johtuuko tästä raskaudesta vai onko mulle iskenyt joku siitepölyallergia vai mitä tää on, joka päivä jossain iltapäivän/illan hujakoilla alkaa silmät oireilla.

Mä kanssa niin nyt haaveilen emmaljungista. Meillä on kyllä esikoisen gessleinit tosi hyvässä kunnossa ja ne on tosi kauniit, joten tuntuu ihan tyhmältä laittaa melkein tonni uusiin. Mies vaatii että myyn nuo gessleinit, mutten minä raaski :LOL: Aika jännä kun esikoiselle vaunuja hankittiin niin missään tapauksessa en emmaljungia halunnut, mutta nyt niitten ryhdikkyys ja siistiys houkuttaa. Ajattelin tällä kertaa hankkia vaunut niin että käyn valkkaamassa ja ehkä varaamassa parit ja kun näen, että kumpi tulee, niin haen ne sitten. Tällä mä varmistan sen, että jos tulee tyttö, niin saan hiukan vaaleanpunaista vaunuihinkin ;)

Tuo kiinalainen vai mikälie ennustus sukupuolesta povaa meille tyttöä, mutta niin povasi viimeksikin ja poika tuli...

Noita intelligender-testejä saa tilattua ainakin ruotsista. Hiukan mua epäilyttää tuo luotettavuus, mutta hauska idea.
 
Ultrassa käyty.
Sydän sykki ja kaikki oli ok. Siellä se pieni kölli :heart:
Vähän kätilö herätteli et nähtiin käsien ja jalkojen liikettä. Monta ihanaa kuvaa sai mukaan. Rakenneultra aika on pari päivää ennen juhannusta.
LA 6.11 jos bv sen tuonne päivittäisit :)

JanJade ja Jilppu 12+3

 
Meillä onkin JanJade sama laskettu aika.

Halaus huonoja uutisia saaneille :hug:

Tässä on välilyönti rikki, saa hakata että toimii. Toivottavasti tulis kuntoon. Tai kai tähän mäiskintään tottuis :p

Laitettiin just lasten kanssa vappukoristeet. Vielä on vaan päivää jäljellä, mitähän sitä keksis,kun ulkonakin on sateista.

Muari ja Sintti rv 12+3
 
poksumaan nyt ainakin :heart:

liirah mä kattelin kans joku 5 vkoa sitten tuota "pissatestiä", ajattelin et tilaan sellasen sitten joskus mut ei niitä saakaan tänne tilattua.. ois ollu ihan hauska testata toimiiko :D mutta ruotsista sais vai? joku kirjoitteli.. onkohan tietoa mistä sivuilta?

eipä ihmeempiä, yökkäilyt jatkuu ja np ultra lähestyy, maanantaihin kun jaksais!

saana & 11+0
 
Voi jaksamisia kaikille huonoja uutisia saaneille... :'(

Täällä turhauttaa tällä hetkellä tosi pahasti... viikko sitten maanantaina kävin ekassa neuvolassa ja sanoivat sieltä että viikon sisään pitäisi tulla kutsu np-ultraan naikkarille.. vieläkään ei ole kuulunut mitään, ei soittoa tai kirjettä ja alkaa turhauttaa, menee varmaan ne otolliset ultrausviikot ohi sitä kutsua odotellessa.. :kieh:

Kun tässä saa muutenkin olla turhassa jännityksessä kun toissailtana peittojen heiluttelun jälkeen tuli verta runsaammin kun kertaakaan tän raskauden aikana, säikäytti aikamoisesti! Sen jälkeen ei ole tullut mitään mutta koko ajan on pelko puserossa, että jos siellä ei olekaan kaikki hyvin.. kurjaa kun joutuu odottamaan sitä ultraakin sitten niin lohduttoman kauan. Oltais haluttu jo äitienpäivänä kertoa omille vanhemmille, mutta tuskinpa ollaan ehditty ultrassa käydä vielä silloin kun ei kutsua vieläkään tullut.. ärh! Ollaan siis päätetty ettei vanhemmille tai muille kerrota ennen kuin se np-ultra on käyty, vaan muutama läheinen ystävä tietää.

Kysymys: mikä juttu on toi lääkärineuvola missä monet on jo tuntuneet käyneen? Meille sanottiin, että lääkärin pakeille päästään neuvolan tiimoilta ekan kerran vasta joskus viikolla 26! Sitä ennen ehtii olla vaan yks terkkarineuvola viikolla 18 ja sitten se rakenneultra. Ilmeisesti aika isoja eroja käytännöissä, mutta vähän epäreilulta tuntuu, kun pitää niin kauan odottaa mitään lääkärintarkastuksia yms..

Huoh, tänään on vähän angstipäivä, ja paremmaksi vaan menee, kun seuraavaksi vuorossa hammaslääkäri... :|

Tsemppiä Kurpitsalle, hyvä että sait sairasloman!!

Siilinlapsi ja öttis 9+5
 

Yhteistyössä