Juu tiedän mistä puhut, kävin kärkkäiseltä ostamassa ja 11? makso Tosi näppärä on muhn mielestä, ei enää työhousut puristaAlkuperäinen kirjoittaja Saana07::attn: hei, onko kukaan törmännyt (en muista onko täällä ollu puhetta) tai joskus käyttänyt sellaista "lisäosaa" mikä kiinnitetään omiin housuihin jollain systeemillä niin, että voit käyttää omia housuja raskauden loppuun asti, tai ainakin näin lupaa. näin jossain suomenkielisillä vauva sivuilla mainoksen, hinta oli muistaakseni noin 20-30e. en löydä sitä nyt mistään.. :| silloin oli ehkä vkoja 5 niin en sitä sen tarkemmin jäänyt kattelemaan mutta nyt alkais kiinnostaa..
et tietäiskö joku mistä höpötän todella selkeesti ja mistä niitä saa tilattua/ostettua?
saana & 11+0
Niin tulee, eivät ole todellakaan 100% luotettavia. Tiedän yhden perheen, jolle sanottiin että lapsi on varmemmin down lapsi kuin terve lapsi. Lääkäri oli suorastaan vihainen tälle perheelle kun eivät suostuneet aborttiin. Ja kappas, sieltähän syntyikin aivan terve tyttö lapsi. Kyllähän se varmasti pelottaa ja epäilyttää kun tulee seulonnoista riski tulos. Kukaan ei voi kuitenkaan aivan varmuudella sanoa ikinä että että tuleeko lapsesta terve vai ei, vaikka olisi läpäissyt puhtain paperein kaikki seulat.Alkuperäinen kirjoittaja pimpula-76-:NOISTA SEULOISTA TULEE TODELLA PALJON VÄÄRIÄ HÄLYTYKSIÄ
Mun riski on 1/120. Ja mitä ilmeisemmin suurin ongelma (tosin en ole varma) on mitä ilmeisemmin hCGb arvo joka on 4,06 (korjattu MoM). Tosin en ole varma, kun en ole alan asiantuntija. Niskaturvotus oli 2,1. Kyllä mä jatkotutkmuksiin menen, vaikka keskenmeno riskihän siinä onAlkuperäinen kirjoittaja pimpula-76-:terese :attn: :attn:
NOISTA SEULOISTA TULEE TODELLA PALJON VÄÄRIÄ HÄLYTYKSIÄ :| juttelin just maanantaina ultraavan kätilönkanssa ja oli sitä mieltä että veriseula on TURHAN HERKKÄ
ennen tehtiin vaan np ultra ja sen turvotuksen mukaan katsottiin riski eli jos oli yli 3mm turvotus niin oli pieni riski downiin ja jos yli 6mm niin huomattava.....
veriseula antaa TODELLA USEIN HÄLYTYKSEN vaikka turvotus ois alle 3mm
ja down vauvoja ei synny yhtään sen enmpää kuin ennekään.
MINÄ OLEN IHAN 100VARMA ETTÄ MULLA KANS HÄLYTTÄÄ TOI SEULA IKÄÄ 34 JA NISKATURVOTUSTA 1,3MM mutta joos riski on 1/250 niin en mene jatkotutkimuksiin....se on se raja kuulemma että on kohonnut riski.
saanko kysyä mitkä oli sun riskilukemat?
pimpula ja tirri 11+6
Eikö sun kannattaisi ennemmin soitella tänään soittoaikana neuvolaan, jos täti siellä yrittäis kuunnella sydänääniä, on heillä sentään vähän tehokkaammat laitteet siellä, turhaan sitten tuhlaisit rahoja ultraan =)Alkuperäinen kirjoittaja Katja-75:Terese, :hug: ja voimia tuleviin epävarmuuden viikkoihin. :heart:
Itsellänikin tämä epävarmuus vaan jatkuu. Yritin eilen ja tänään kuunnella taas niitä sydänääniä, enkä saanut kuuluviin. Nyt on taas pelko päällä. Ei ole yhtään kivaa. Täytyy yrittää pitää mieli positiivisena, mutta kyllä se vaikeaa on. Taas huomaan miettiväni ylimääräiseen ultraan menoa...
Katja-75, rv 10+6