MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaVaan:
BV: miten se päivittely oikein tapahtuu? :D oon kanssa hieman palikka ja jos se ei vie kamalasti aikaa ja hermoja eli siis jaksan tehdä sitä harjoittelun lomassa niin voin minäkin yrittää.KUnhan kukaan ei hermoile, jos sekoilen :LOL:

Niin ja mulla kans laskettu aika pysyi samana, mutta sikiö oli päivän vanhempi eli tänään siis poks poks!

Riikka & öttiäinen 12+0 :heart:
Mä voin opastaa sua sitten kun tulee seuraavan ketjun vuoro, olis ihanaa kun joku muu ryhtyis siihen hommaan :D

Nyt meen nukkumaan, palailen aamulla :wave:
 
mulla ei oo kun iltasin enää pientä ällötystä ja mä pelkään että se pieni tiinatapani ei oo enää hengissäkään. Kun oli huono-olo aamusta iltaan tiesi että vielä ollaan raskaana, mutta tää huonovointisuuden väheneminen pelottaa :ashamed:

pitäis olla se kotidoppleri että sais kuunnella .. miten niin mä oon hermostunut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja Muari:
Neuvolalääkäriin meno kohta edessä. Jännittää kuuluuko sydänääniä.

Muari ja Sintti
minulla neuvola klo 13.00 ja jännittää kans et kuuluuko sieltä mitään..

piprane ema ja Lotta 11+6
mulla lääkäri yritti viimeks kuunnella sydänääniä mutta ei löytänyt ja silloin oli rv11+3 mutta en huolestunut..eiköhän ne äänet kuulla sitten ens viikolla kun meen sinne neuvolaan uudestaan..
 
hassua mutta ihan kuin olisin tuntevinani sikiön liikkeitä :eek: voiko niitä tosiaankin jo nyt tuntea?!..ovat kyllä ihan hetkellisiä tuntemuksia ja ei kuitenkaan mitään suolen vääntelyitä..ihan muutaman sekunnin ajan ja yhestä samasta kohtaa..edellisestä tunsin liikkeitä rv13-14 välis..toisaalta kun tämä on jo neljäs raskaus niin kyllähän sitä jo tietää miltä ne liikkeet tuntuu, eikös ;) =)

evelyn: tsempit ultraan, eiköhän kaikki ole kunnossa!

kurpitsa rv11+5
 
Ihanaa Muari, että sydänäänet kuitenkin kuuluivat!

Täällä odotellaan edelleen kutsua np-ultraan kuin kuuta nousevaa, huomenna meinaan soittaa neuvolaan ja kysyä, että mikä vikana, jos ei tänään vihdoin tule se kirje..

Olo on jatkunut onneksi suht samanlaisena oireiden suhteen, eikä viikonlopun jälkeen ole tullut enää verta. Taas pääsi paha olo yllättämään, kun hummaili aamulla eikä heti tehnyt aamupalaa. Kiva kuitenkin tietää, että oireita on jatkuvasti :) Toivottavasti otus on elossa ja voi hyvin..

Siilinlapsi ja öttis 10+0 POKS!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Tulen aamulla päivittämään listan.

Tuli niin paha mieli tutun puolesta :'(
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1715410

BV ja rakas pieni Chilli 13+2
Voi Vispilää :'(
Luin samalla koko Margen aloituksenkin, ja en voi ku ihmetellä mistä noita täysin tunnekylmiä ihmisiä löytyy :eek: Järkyttävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Nopea tilannepäivitys töistä. Ei mennyt np-ultra eilen putkeen. Mulla todettiin keskimääräistä suurempi riski downiin:( Nyt sitten olis taysiin meno lisätutmimuksia varten. Olen ihan rikki. Minun ei pitänyt kuulua mitenkään riskiryhmään. Rankat viikot edessä.
:hug: jaksamisia sinne!
En tiedä, mitä olet ajatellut tehdä jos kokeista käy ilmi, että odotatte down-lasta, mutta haluaisin laittaa yhden blogin linkin tänne. Eräs ystäväni nimittäis sai down-vauvan 1,5 vuotta sitten. Hän kuului siihen 15 prosenttiin, joka ei jäänyt missään seuloissa kiinni, ja down tuli siis täytenä yllätyksenä.
Poika on aivan ihana pikku-ukko :heart: Taitava pakkaus, osaa jo kontatakin.
Blogista voit lukea, minkälaista heidän elämä on. Enkä halua mitenkään tuputtaa, toki ymmärrän jos haluat tehdä keskeytyksen. Mutta jos et keskeytystä halua, niin tuo blogi on mitä ihaninta luettavaa. Elämä down-lapsen kanssa on loppujenlopuksi aika tavallista :)
http://www.vinkea.blogspot.com/
 
Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
Alkuperäinen kirjoittaja Terese:
Nopea tilannepäivitys töistä. Ei mennyt np-ultra eilen putkeen. Mulla todettiin keskimääräistä suurempi riski downiin:( Nyt sitten olis taysiin meno lisätutmimuksia varten. Olen ihan rikki. Minun ei pitänyt kuulua mitenkään riskiryhmään. Rankat viikot edessä.
:hug: jaksamisia sinne!
En tiedä, mitä olet ajatellut tehdä jos kokeista käy ilmi, että odotatte down-lasta, mutta haluaisin laittaa yhden blogin linkin tänne. Eräs ystäväni nimittäis sai down-vauvan 1,5 vuotta sitten. Hän kuului siihen 15 prosenttiin, joka ei jäänyt missään seuloissa kiinni, ja down tuli siis täytenä yllätyksenä.
Poika on aivan ihana pikku-ukko :heart: Taitava pakkaus, osaa jo kontatakin.
Blogista voit lukea, minkälaista heidän elämä on. Enkä halua mitenkään tuputtaa, toki ymmärrän jos haluat tehdä keskeytyksen. Mutta jos et keskeytystä halua, niin tuo blogi on mitä ihaninta luettavaa. Elämä down-lapsen kanssa on loppujenlopuksi aika tavallista :)
http://www.vinkea.blogspot.com/

Kyllä ollaan miehen kanssa tehty päätös jo ennen kun raskaaksi tulin, että jos jotain muutoksia löytyy, tulemme keskeyttämään raskauden.
Hieman parempi mieli on, kun paljon olen lukenut että vääriä hälyjä tullut paljon sen jälkeen kun verikokeet otettu mukaan näihin seuliin. Toivon nyt vaan parasta. Ja toivottavasti pääsen pikaisesti jatkotutkimuksiin.
 
Terese Voimia :hug:

Lapsiveden vähyydestä olette puhuneet ja muutenkin siihen liittyvistä asioista. Mua myös pelottaa että rakenneultrassa selviää lapsivettä olevan vähän tai ei ollenkaan. Vaikka kaikki on hyvin nyt, niin pelottaa ettei ole enää sillon :'( Surullista luettavaa Vispilän ja Margen tarinat. En kumpaakaan tunne, mutta kyllä tuollainen aina koskettaa..

Neuvolakäynnit Mulla oli eka neuvola rv 8+4 ja sain sieltä heti ajan neuvolalääkäriin, mikä oli rv 11+ jotain. Nyt mulla on seuraava neuvola 17+3. Täällä päin käynnit on kans kerran kuussa. Tietty sit lopussa useammin.. Kauhean harvoin on Helsingissä päin käyntejä..

OP-81 Mulla on pinna lyhentyny nyt raskausaikana. Pienet asiat tuntuu niin isoilta, et myöhemmin hävettää.. Mä kyllä saan unta hyvin, mut heräilen jatkuvasti. Luulin et heräily alkais vasta myöhemmin raskaudessa, mutta mulla on ollu tätä alusta asti..

Vauvan liikkeistä Eli te joilla on jo lapsia :attn: Koska tunsitte liikkeet ensimmäistä kertaa ensimmäisen raskauden aikana? Mielenkiinnosta kysyn, kun mulla alkaa jo aika isot viikot olla.. Tiedän kyllä et vielä voi mennä montaki viikkoa..

Mies sanoi mulle eilen, että mun masu on kasvanu. Nyt oon sit niin ylpee siitä, et peilailen koko ajan ja silittelen yms :D :heart:

Nallu ja Hattivatti 14+5
 
Nallu, mä tunsin liikkeet ekassa raskaudessa rv 19+. Toisessa raskaudessa neuvolakorttiin oli merkattu liikkeet rv 17+4, mutta mä muistaisin tunteneeni liikkeitä jo paljon aiemmin. Olisiko ollut joskus rv 15+? Edellinen merkintä neuvolassa oli rv 13+3 ja silloin en ollut vielä liikkeitä tuntenut, mutta ekat sydänäänet saatiin neuvolassa kuulumaan.

*karkasi jo vahingossa käsistä kesken kirjoittelun*

Tästä pinnan palamisesta vielä. Mulla on ollut myös pinna tosi kireellä viime aikoina. Siitä ovat saaneet osansa mies ja lapset. Mä luulen, että mulla osasyy on siinä kun mä koen tämän mun tilanteen niin epävarmaksi. Olisikin edes jotakin oireita, väsymyksen lisäksi, niin olisi jotenkin varmempi olo, mutta ei. Onneksi huomenna pääsen sinne ultraan katsomaan mikä on tilanne. Jos kaikki on hyvin niin lopetan tän stressaamisen kokonaan, ellei siten np-ultrassa tule jotakin yllättävää vastaan. Veriseulan tulokset saan vasta viikon päästä ultrasta, koska verikokeet otetaan vasta ultran jälkeen.

Kaikille muillekin ultraan menijöille paljon onnea mukaan! :heart:

Katja-75, rv 11 POKS!

 
Nallu Mä tunsin esikoista odottaessa ekat liikkeet joskus 15-16vk paikkeilla.
On todella inhottavaa, ku olo on joku ähky tai nälkä.. Ja turvonnut!!
Uskaltaisko sitä munkkeja paistaa?! Ne kun ei mitenkään kevyitä ja terveellisiä ole.. Jos vaan pari tekis :D
 
neuvolassa käyty ja siellä se Lotan sydän jumputteli :heart: oisin voinu ilosta itkeä oli se niin suloinen ääni korvilleni =) Miehelle piti äkkiä laittaa tekstari töihin: on siellä vauva <3, hih.

nyt vietetään vappu pois jaloista ja maanantaina np ultraan :)

Piprane ema ja Lotta 11+6

niin ja paino noussu vaan 200g, kaikista munkeista huolimatta, että kaikki vaan nyt kelle suinki maistuu niin nauttii vappuna täysin rinnoin ( jotka muuten pullahtaneet kummasti ) munkeista ja herkuista :p
 
Nallu: Esikon liikkeet tunsin noin rv 15 ->

Tänään tuli käytyä lääkärineuvolassa. Paino oli pudonnut vähän,saa kyllä pudotakin kun tätä alkupainoa on sen verran. Sokerirasitukseen passitti,pitäs sinnekin aika varata.
Sydänäänet kuunneltiin ja siellä se pieni sydän pompotteli :heart: Lääkäri myös ultrasi 15v vanhalla ultralla ja kuva oli sen mukanen,mutta kyllä sen pienin sieltä tunnisti. Oiko jalkojaan ja heilutteli käsiään. :heart:
Seuraavan kerran kaverin näkee sit rakenneultrassa. Meillä tosin myös neuvolan lääkärineuvolassa kuulemma ultrataan sit vielä noin rv 26 ja tarvittaessa myös sen jälkeen.
 
Muari ja piprane ema Ihanaa, hyviä uutisia! Onnea :flower:

Nallu;Ekassa raskaudessa liikkeet tuntui 19+ ja tokassa 16+ istukka takaseinässä, samoin kohtu taakse kallellaan. Nyt tästä tunnen toivottavasti parin viikon sisään, kun kohtu on todella edessä. Muutaman kerran olen jo ollut tuntevinani, mutta huijaisiko sitä itseään? :)

Vitsi mä puhun ihan mitä sattuu, unohtelen asioita ja nimiä änkytän... Lisäksi on noita raivon puuskia, onkohan mun päässä vikaa? ;)

OP ja TiTi-uuu 12+0 *POKS* ( kivaa poksua kaksi kertaa tällä viikolla ;) )
 
Pinna on täälläkin todella tiukalla :kieh: Varsinkin tämä viikko on ollut jotenkin niin rasittava. Nuo meidän 6v ja 2v pojat nahistelee ihan koko ajan :kieh: ja mä olen raivon vallassa tämän tuosta. Lisäksi mua ottaa päähän kaikki muutkin asiat (lue:mies ) niin ei hyvin mene :headwall: Tekisi mieli vaan huutaa ja paiskoa tavaroita :ashamed: Mutta kai tämä ohi menee...joskus.

Mulla on muuten tullut nyt jo pari kertaa niitä vihlasuja. Yöllä kun vaihtaa asentoa niin pari kertaa on pitänyt ihan jähmettyä kun on vihlassut niin. Luulin,että tämä alkaa vasta myöhemmin,mutta ei.

Huomenna on vihdoin ja viimein eka neuvola,on sitä odotettukin :whistle:

LilliM ja toukka 9+4
 
Pikaisesti kuulumisia :)
Np-ultrassa käyty. Pikkuinen siellä kovasti pyöri ja hyöri :heart: Niskaturvotusta oli 1,1mm ja se verikoekin oli ok.
Oli aivan ihana nähdä pieni sydämensyke ja nyt toivonkin,että pikku hiljaa alkaa tuo takaraivossa kolkuttava keskenmenon pelko väistymään.
Ens viikolla on esimmäinen lääkärineuvola. Neuvolassa olen jo yhden kerran käynytkin.
Minulle on tullut aivan ihmeellinen ruokahimo :whistle: Laitan joka paikkaan mustapippuria..
Mies aamulla katsoi vähän kummasti, kun tein leivän, jossa oli tomaattia ja mustapippuria päällä :D
 
Täältä kanssa ultrauutisia.:) Pötkö oli kasvanut jo hurjaan 54mm:n mittaan ja niskaturvotus oli 1,5. Verikokeiden tuloksista en vielä tiedä mut oon ihan luottavaisin mielin kyllä.:)

Todennäkösin laskettu aika olis nyt sitten 10.11, viikkoja olis tän käynnin mukaan 12+1. Taidan laskea sen mukaan niin tuntuu viikot isommalta.:D
 

Yhteistyössä