MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Sen verran Tanya vielä lisään että tässä raskaudessa on ollut huono olo ja olen sairastellut paljon että sekin on varmasti vaikuttanut tuohon painon laskuun mutta esikoista odottaessa ei ollut mitään sellaista. Kertaakaan ei ollut huono olo silloin.

pikku-katti: kiitos sanoistasi, en tiedä saako tälläisen asian takia edes saikkua ja kuinka nihkeesti ovat ylipäätänsä sitä antamaan..mutta ainakin yritän avautua asiasta..

täälläkin mietityttää jo tuleva vauva-arki..esikoinen oli tosi helppo vauva, ei juur kitissyt mistään, sellainen perustyytyväinen poika mutta toinen lapsi olikin ja on edelleen tosi vaikea tapaus, kirkumista, itkua parkua kitinää, ei mihinkään tyytyväinen tapaus ( juu ja mä käytin välillä korvatulppia, korvia vihloi kun kirkui niin kovaa.. ) oikein tempperamenttinen tyttö :) jännittää jo minkälainen tapaus tää kolmas vauveli mahtaakaan olla :whistle:

kurpitsa poksuu rv11+0

Mä en usko, että sellasia vauvoja on, jotka vaan syö ja nukkuu :LOL: Mutta kyllä mä toivon, että tää seuraava olisi sellainen.
Esikoinen on kyllä siinä mielessä ollut helppo, että harvemmin yöllä riehui...ne huudot yleensä oli klo:17-24 ja sit nukkui ihan hyvin puolille päiville. Puolivuotiaana rupesi nukkumaan koko öitä ja nukahtikin itsekseen. No mutta ei kai näistä kannata stressiä ottaa...niillä mennään mitä saadaan :D

Saunasta selvitty kunnialla, tulin vielä paremmalla ajalla jatkamaan, että huonoja uutisia on tosiaan tullut tänne riittämiin! Mamastellalle ja Jenkkivaimolle kovasti pahoitteluja ja haleja, ja parempaa onnea jatkoon :hug:

Onneksi on tullut vastapainona myös iloisia ultrakuulumisia, np-ultrassakin käynyt jo niin moni! Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille! Itselleni on tuosta np-ultrasta muodostunut kyllä sellainen merkkipaalu jota pelkään ja odotan, tuntuu että siihen asti olen nyt koko ajan varpaisillani. Eniten pelkään juuri tuollaista Jenkkivaimon kaltaista uutista että kehitys olisi pysähtynyt, kun ei vielä kuule sydänääniä eikä tunne liikkeitä eikä mahakaan oikeasti ole kasvanut turvotteluja lukuunottamatta niin epäilyksiä tulee kovin helposti. Huono olo on ja väsyttää, mutta osallahan oireet jatkuu pitkään km jälkeenkin... Huokaus. Tulisipa edes ultra-aika postissa! Pelkään että ne lykkää sitä taas pitkälle, esikoisesta mulla oli np-ultra rv 13+0 ja Naistenklinikalla tehtiin kuten tämäkin.

Kurpitsalle tsemppiä ja toivottavasti saat tarvitsemaasi apua! Kannattaa varmaan ihan mainita aikaisemmat samanlaiset tuntemukset ja oma masennusepäily, ettei vahingossakaan tule kiireessä kuitattua asia alkuraskauden väsymyksellä ja ohitettua liian helposti.

Kestovaipoista sen verran että idea on periaatteessa hyvän kuuloinen mutta käytännössä musta ei ole sen toteuttajaksi. Lisäksi täytyy sanoa että ihan äskettäin tapasin kaksikin pientä vauvaa joilla oli kestot ja molemmat tuoksahti mun nenään jotenkin ummehtuneelta ja pahalta vaikka oli vaan pissavaippa, ei siis pelkästään haissut se pissa vaan tuli tunne että niihin vaippoihin oli pseiytynyt jotain hajua. Tai ehkä se on vaan tää että on tottunut hajusteisiin joka paikassa. Tai ehkä ne vanhemmat oli vieneet ekoilun överiksi ja säästi liikaa pesuaineessa/käytti jotain tehotonta ainetta. Ei kaikki kestovauvat ole haisseet joita olen tavannut =)

Pahoitteluni tippuneille :'( :hug:

Onkos muilla yhtä ällö vaiva? Meinaan valkovuotoa tulee välillä lorisemalla :x
Jotain suojaa pitää olla koko ajan, jos ei halua pöksyjen olevan märät :$

Tiistaina olisi sitten seuraava neuvola, tuskin kuuntelee sydänääniä, muttei ole niin väliksikään, tänäänkin olen liikkeitä tuntenut :)

BV ja Chilli 12+5

äitiyspakkausta ei oteta varmaankaan.. ei oikeen iskeny. Makuupussi kyllä innostais ku aattelin lapsukaisille säästää ne mutta eiköhän senkin sitte jostain löydä :) Esikon paketti vuodelta 2008 oli kovasti mieleen :)
kestovaippoja en oo käyttäny, luultavasti en tulekkaan käyttämään, koen hankalaks :headwall: asennevamma.

ziziz ja katkis 10+0 POKS

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Pahoitteluni tippuneille :'( :hug:

Onkos muilla yhtä ällö vaiva? Meinaan valkovuotoa tulee välillä lorisemalla :x
Jotain suojaa pitää olla koko ajan, jos ei halua pöksyjen olevan märät :$

Tiistaina olisi sitten seuraava neuvola, tuskin kuuntelee sydänääniä, muttei ole niin väliksikään, tänäänkin olen liikkeitä tuntenut :)

BV ja Chilli 12+5
juu samaa vaivaa on... välillä se on vähän kiinteempääkin, mutta ei mitään tulehdukseen viittaavaa, ÄLLÖÄ kuitenkin :$
Eniten se rassaa mua sen vuoksi, että ei voi suinpäin mennä ukon kans sänkyhommiinkaan ku ällöttää ja käytävä ensin pesulla, vaikka ois aamulla käyny ja päivä vasta vaik puolessa... no ongelma tämäkin..

koko ajan jännitys päällä et millon eka hiiva tulee, mulla kun on raskauksissa ollu oikeen riesana sekin, mutta toistaseks sen osalta vielä lupaavaa =)

Torstaina toivottavasti kuulen sydänäänet neuvolassa ja sit kohta onki jo ultra, kyllä tää aika menee melko nopsaan :D

piprane ema ja Lotta 11+2

Mä kävin eilen katsomassa sen äitiyspakkauksen. Oli aika harmaa, ja mä en todellakaan ole niin synkän värin ystävä. Joten ei kyllä oteta, vaikka se makuupussi ois ollu tosi kiva.

BV kyseli vuodoista.. Ei mulla kyllä sellaista vaivaa ole, esikoisesta muistan että ois ollut. Kai sekin sitten vaihtelee raskauksissa.

Meillä esikoinen on päästänyt meidät HIRVEÄN helpolla. Öitä ei ole juurikaan valvottanut ja oli juurikin tuollainen vauva kun vaan söi ja nukkui. Ja kun oli hereillä, oli todella tyytyväinen. Joten, mua ihan tosissaan askarruttaa se, että me ei varmaan päästä toista kertaa niin helpolla. Ja onhan tuo muru edelleen todella rauhallinen tapaus. :heart: :heart: Joku joskus mulle sanoikin, etten tiedä OIKEASTA lastenhoidosta mitään, kun meillä on niin helppo lapsi. :D No tuskinpa, mun lastenhoitotaidot karttuu siinä huutaako lapsi vai ei. Meillä nyt vaan sattui olemaan aivan mahdottoman helppo lapsi.

Onko piprane emalla noin vahva tyttöolo, kun Lotaksi olette nimenneet? ;)

Kurpitsa hienoa kun olet avoin asian suhteen! Ja hienoa, kun itse "kehtaat" hakea apua, minä tiedän ihmisiä, jotka ei halua saada mitään "leimaa" ja ovat sitten kestämisen äärirajoilla! Todella hienoa ja toivottavasti saat apua ja sairaslomaa, niin pääset kunnolla lepäämään. Onko työ sinulle mieleistä? Oletko koskaan ajatellut vaihtaa työpaikkaa, jos sekin vaikuttaa jaksamiseesi?

Mä olen niin totaalisen kyllästynyt tähän, kun voin kaikki illat ja yöt ihan hirveen huonosti. Aamuisin ei ole mitään, mutta se alkaa siinä puolen päivän jälkeen ja jatkuu siihen asti kun nukkumaan menen. ARGH. :x

Liirah + Sissi

liirah, kannattaa huutiksesta kytätä sitä makuupussia, sitten kun ne tulee jakoon, niin varmaan joku laittaa myyntiin.
Myös jos sattuu menemään Reiman tehtaanmyymälän ohi, niin sieltäkin löytyy =)

Missäs päin suomea noita Reiman myymälöitä on?

BV ja Chilli 12+6

Liirah voi että mä inhoon tollasta, että jengi tulee väittämään ettei jotkut tiedä lastenhoidosta mitään, jos ne ei oo kokenu jotain mitä he ovat :kieh: se ei kuitenkaan mitään ydinfysiikkaa ole, jos rauhottelet huutavaa vauvaa 3 -4 kuukautta korvatulpat korvissa :LOL: ehkä vaan rasittavaa ja väsyttävää enkä todellakaan haluaisi kokea sitä uudelleen...mielummin tiedän sitten lastenhoidosta sen verran vähemmän :LOL: :flower: no katsotaan sitten mikä todennäköisyys on saada 2 kiljuvaa vauvaa...mutta nyt ainakaan "koliikki" vai mikä se nyt oli viimeksi niin ei tule yllätyksenä.

kurpitsa erittäin hyvä että haet apua tuohon, koska se saattaa tosissaan kostautua, jos ei hoida. Mulla tuli kauheeta alakuloisuutta synnytyksen jälkeen johtuen koliikista ja johtuen miehen äidistä ja tietty hormoneista. Kyllä siitä selvittiin, mutta ei se kivaa ollut. En osannut sanoa kellekkää mitään, en edes miehelleni, kun vasta vuoden jälkeen...pöhköä.

Mä en tosta äitiyspakkauksesta tiedä...aika poikamainen, mutta mulla kyllä on vanha makuupussi tallella ja jonkun verran niitä vanhan pakkauksen vaatteita mistä tykkäsin enemmän :)

Tänään pitäisi olla lämmin päivä, joten taidan siivota ja lähteä ulos :)

Riikka & öttiäisvauva 11+3 :heart:

Käynpäs mäkin täällä pitkästä aikaa, ainakin poksahtamassa.:D 11+0! Niin se aika vaan silti kuluu, kahdestoista viikko lähti.

Ensi viikon torstaina ois mulle varattu uus np-ultra. Kun se ekahan oli jo pari viikkoa sitten, mutta alkio vastas sillon viikkoja 9+4.. Eli nyt sitten näkee jo varmaan ne turvotukset. Nyt se on jo varmaan ihan iso poika, ainakin neljä senttiä.:D

Me käytiin eilen vähän lastentarvikeliikkeessä kattomassa vaunuvalikoimaa. Kovasti kiinnostais tuo Gessleinin F6, mutta se on niin pirun kallis.. :kieh: Onko kukaan tilannut Saksasta noita vaunuja? Näkyis olevan melkeen puolet halvemmalla siellä, mikä ihme noissa täällä oikeen maksaa!? Oon vähän arka tilailemaan ulkomailta mitään varsinkaan kun ois useammasta satasesta kyse.. Enkä tiedä, pystyykö mistään edes tilaamaan ilman jotain luottokorttia.. Isoin investointi taitaa meillä olla nuo vaunut, hoitopöytä ja turvaistuin saadaan varmaan siskolta lainaan.:)

Bad Virgin, et ole yksin tuon ongelman kanssa.:D Täälläkin valkovuoto on lisääntynyt ällöttävän paljon.. :x

Niin ja tuosta äitiyspakkauksesta, kyl me se otetaan. Aika harmaahan se oli, mut oli silti tarpeeksi mun makuun.:) Oltas varmaan otettu, vaikka olis minkä näkönen, kun kuitenkin on ensimmäinen tulossa ja kaikkea tarvii ostaa..

11+0

Jenkkivaimolle täältäkin pahoittelut ja :hug: . On se joka kerta yhtä hirveää kun joku meistä tippuu pois.

Mä olen osakestoillut molempien poikien kanssa. Esikoisen kanssa enemmän kun nyt tämän kuopuksen kanssa. Olen vaan ollut niin poikki ja elämässä ollut kaikkea muuta niin kestoilu on sitten kokonaan jäänyt pois. Mulla on edelleen vaipat tallessa ja tuolla odottamassa seuraavaa inspiraatiota. Kokoja löytyy vastasyntyneestä xl-kokoon. Aion kyllä ainakin osakestoilla seuraavankin tulokkaan kanssa. Kuopus vaan oli niin kova poika kakkaamaan pienenä, etten olisi muuta kerennyt kun vaippoja pesemään, joten sen vuoksi jäikin hänen kanssaan kestoilu vähemmälle. Toivottavasti nyt pääsen ja jaksan taas niitä käyttää. Meilläkään ei missään vedessä ole niitä vaippoja koskaan säilytetty. Mulla on ollut ihan muovinen paperikori, jossa saavat ilmavasti olla kunnes ne pesen. Yleensä joka toinen päivä. Kakat huuhdon suoraan pönttöön ja esipesen vaippaa hieman ennen kuin laitan koriin. Missään tapauksessa vaippoja ei kakkojen kanssa sinne laiteta.

Äitiyspakkauksen olen päättänyt ottaa. Nyt nähtyäni sen livenä tykkäsin siitä vielä enemmän. Makuupussi on sitten vaaleansininen eikä turkoosi niinkuin aiemmin ajattelin sen ehkä olevan. Tosi kivan näköinen. Osa harmaista vaatteistakaan ei näyttänyt niin pahalta ollenkaan livenä nähtynä. Oikein kiva pakkaus kaiken kaikkiaan.

Lapsista sen verran, että meillä oli eskoispoika oikein oppikirja vauva. Hän oli killti, söi hyvin ja nukkui jo 3 kuukauden iästä täysiä yöunia heräämättä syömään. Häntä oli oikein helppo hoitaa. Kuopus kun tuli niin hän oli aivan erilainen. Ensinnäkin ei koskaan malttanut odottaa, että saa ruokaa vaan huusi selkä kaaressa rinnalla ja sylissä kun tuttipulloon siirryttiin. Yöisin heräili useamman kerran ja lopetti kokonaan yöheräämiset noin 1-vuotiaana vasta. Vauvana ei rauhoittunut omaan sänkyyn nukkumaan vaan mun piti kantoliinassa häntä kantaa kunnes nukahti jne. Eli kyllä nämä kaksi poikaa on niin erilaisia olleet ja ovat vieläkin. Kuopus on paljon temperamenttisempi tapaus kun tuo esikoinen. Nyt en tiedä minkälainen tapaus olisi tulossa. Kaikkeen olen silti varautunut ja vauva on tervetullut meille sellaisena kun tulee. (Kunpa tulisi nyt vaan).

Mulla on täällä taas pelot nostaneet päätään. Kuuntelin edellispäivänä uudestaan niitä sydänääniä, enkä kuullut oikeastaan mitään. Eli se aiempi kerta oli varmaan vaan suolen murinoita. Se mikä tässä huolestuttaa on se, etten mielestäni kuule istukan suhinoitakaan. Mä kuulen jotakin suhinaa tuolla nivustaipeen vieressä, mutta se on varmasti mun omaa verenkiertoa vaan. Tätä ei yhtään helpota se, että muistaakseni mä kuulin istukan suhinat alle 10 raskausviikon viimeksi. Silloinkaan en sydänääniä vielä kuullut. Ne mulla kuului tuosta rv 12+. Mulla on vielä dopplerissa kaksi vuotta vanhat patterit käytössä. :whistle: Ne samat millä kuuntelin tuota kuopusta. (Ne eivät ole olleet laitteessa kiinni vaan irrallaan ja musta ne kuitenkin vielä pelaa ihan hyvin = kuuluu ihan kivasti) . Mä ostin eilen vielä uuden patterin ja ajattelin tänään kokeilla jos kuuluisi paremmin. Kyllä tässä alkaa pientä paniikkia kohta syntymään kun mulla noita oireitakaan ei oikeastaan ole ollenkaan juuri, eli en voi mistään päätellä yhtään mitään. Mä en voi epäillä mitään pahaa tapahtuneen kun oireet hävisi kun ei niitä ole ollut alun alkaenkaan. Tää on kyllä aivan syvältä. :kieh:
Mä luulen, että menen vielä ensi viikon alussa ultraan, jos musta tuntuu, ettei mun pää kestä tätä. Kaikista eniten pelkään juuri tuota keskeytynyttä keskenmenoa. Mulla kun ei ole mitään oireita niin hienosti kävisi tuokin kyseeseen ja sitten kun tuo doppleri ei tuo mitään helpotusta asiaan. Mä mietin vielä tämän päivän asiaa ja kuulostelen noita sydänääniä (tässä tapauksessa istukan ääniä) ja mietin sitten mitä teen. Mä vähän luulen, etten kestä odottaa vielä puolitoista viikkoa, että tiedän miten asiat on...

Katja-75, rv 10+3

Huomenta!

Täällä oikein laiska sunnuntai.. koko aamu on mennyt maatessa ja niin vetämätön olo vaikka kovasti oli suunnitelmissa vähän siivoilla tänään kun täällä on siivottu viimeksi kunnolla varmaan kuukausi sitten..

Katja-75 Mä ymmärrän niin hyvin sun pelon.. tuota keskeytynyttä keskenmenoa minäkin eniten pelkään.. Mä olen myöskin yrittänyt kuunnella dopplerilla, mutta en eilen saanut taaskaan mitään kuuluviin.. Mä pidän peukkuja että saat kohta äänet kuuluviin ja jos päädyt ultraan että siellä kaikki hyvin on!

Jos menis edes laittamaan tästä päivävaatteet päälle..

T. Juli ja Nupsukka rv 9+0 POKS :heart: (neuvolan mukaan 9+1)

Tanya82 mä olen laihtunut myös kaksi kiloa alkuraskauden aikana. Mulle lääkäri sanoi, ettei tarvi huolestua vaikka paino putoisikin. Vauva ottaa sen minkä tarvitseekin :)

BV Mulla tulee myös valkovuotoa lorisemalla. Välillä pelästyy, että onko tullu verta kun haaroväli on ihan märkä.. Ärsyttävää :headwall:

Tyhmä kysymys Kun pitää olla käynyt terveystarkastuksessa neuvolassa tai lääkärissä ennen rv16 päättymistä, jotta saa äitiysrahaa yms.. Niin käyhän ihan normaali käynti neuvolassa? Mua hämää toi terveystarkastus.. Oon siis ollut neuvolassa, lääkärillä ( joka teki sisätutkimuksen ) ja ultrassa. On puhuttu kyllä sairauksista yms, eli ihan normaalit käynnit, mut ei muuta. Joten riittääkö nää mun käynnit? Vai pitäskö äkkiä varata ihan normi terveystarkastus?

Nallu ja Hattivatti 14+1

Alkuperäinen kirjoittaja Nallu:
Tyhmä kysymys Kun pitää olla käynyt terveystarkastuksessa neuvolassa tai lääkärissä ennen rv16 päättymistä, jotta saa äitiysrahaa yms.. Niin käyhän ihan normaali käynti neuvolassa? Mua hämää toi terveystarkastus.. Oon siis ollut neuvolassa, lääkärillä ( joka teki sisätutkimuksen ) ja ultrassa. On puhuttu kyllä sairauksista yms, eli ihan normaalit käynnit, mut ei muuta. Joten riittääkö nää mun käynnit? Vai pitäskö äkkiä varata ihan normi terveystarkastus?

Nallu ja Hattivatti 14+1
Kyllä noiden pitäisi riittää. Mun mielestä jopa yksityiselläkin tehty neuvolakäynti on riittävä. Toisethan käyvät koko odotusajan yksityiskilnikoilla eikä käytä kunnallisia palveluita lainkaan.
Kunhan ammattilainen toteaa, että olet raskaana ja käyt lääkärissä/terveydenhoitajalla ennen rv. 16 loppua.

Tuota terveystarkastusasiaa täytyy sen verran kommentoida, että se tarkoittaa lääkärin tekemää tarkistusta. Eli ihan neuvolalääkäri käy. Viime raskaudessa kävin yksityisellä, niin jätin tuon neuvolalääkärin välistä. Ja jotenkin mulla on sellainen tuntuma, että siinä vaaditaan se sisätutkimus. Olenkohan ihan pielessä?

Me ei oteta äitiyspakkausta. Vaatteita on ihan riittävästi ennestäänkin.

Katja, toivottavasti saat selvyyden asiaan. En kyllä yhtään muista kuuluiko mullakaan niitä istukan kohinoita ennen kuin th löysin Sintin sydänäänet rv 10+1. Ja mä kuulun kans niihin täysin oireettomiin.

Muari ja Sintti rv 12+1

Painosta sen verran,että mulle on varmaan jo tullut kilo jos toinenkin :ashamed: Vaikka mä syön ihan normaalia kotiruokaa enkä mitään isoja annoksia edes pysty syömään. Mulla on nyt jo sellainen oikein -olen raskaana- olo. Tissit on paisuksissa,maha on turvonnut (vetämällä onneksi menee kasaan ),hiukset rasvottuu tooosi nopsaa. Onko muilla tuota hiusten rasvoittumista?? Tämä on ihan uutta mulle!

Onneksi en omista dopleria :D Mä varmaan hermoilisin niiden äänien kanssa joka päivä ja monta kertaa...

Niin luonteista ollut juttua. Meillä oli esikoinen kanssa sellanen perustyytyväinen vauva joka lopetti 5kk iässä yösyömiset. Keskimmäisellä olikin sitten ruoka-aineallergioita ja niiden kanssa takuttiin ties kuinka kauan ja valvottiin lukemattomia öitä. Tosin luonteeltaan keskimmäinen oli hirmuisen kiltti ja helppo. Ei kitissyt öisinkään vaikka oli tuskainen olo. Nuorin nukkui kanssa ihan kivasti yöt,mutta päivisin ei sitten nukkunutkaan. Siinä sitä oli haastetta kun toinen nukkui 30min pätkiä. Mutta ei ollut onneksi allergioita ja ihan muutenkin suht helppo tapaus =) Luonne-erot näkyvät ihan selvästi kaikissa meidän pojissa,jokainen on ihan omanlaisensa.

LilliM ja toukka rv 9 *poks*

elina-87, minä tilasin esikoiselle Teutoniat Saksasta ja tulihan ne muutaman satasen halvemmaksi kuin mitä olisi Suomessa maksaneet, kun otin hoitolaukun siihen mukaan. Tuota en tiedä pystyykö ilman luottokorttia tilaamaan, mutta siis muuten homma toimi todella hyvin ja toimitusaika oli se joka luvattiin, taisi olla meidän tapauksessa 6 viikkoa ja kotiinhan ne vaunut tuotiin suoraan.

Meillä meni eilinen näyttelypäivän loistavasti, tuosta meidän pienestä pojasta tuli Suomen valio ja nyt on talon kaikki nelijalkaiset valioita, ei tarvi sitä enää jännittää. Nyt voi sitten pikku hiljaa alkaa jännittämään huomista ultraa, että mitä sieltä mahasta mahdollisesti löytyy vai löytyykö mitään. eiköhän siellä jotain ole :)

Paino mulla on pysynyt aika samoissa vielä, ihan alussa se jopa laski vähän, johtuen varmaan siitä, että mä en ole syönyt suklaata juuri ollenkaan ja aiemmin olin varsinainen suklaahiiri, mutta nyt ei ole tehnyt yhtään mieli. Turvotuskin on vähentynyt, eikä enää niin helposti turvota kuin vielä viime viikolla.

Niin tuosta luonteesta, niin meillä esikoinen oli päivisin maailman helpoin lapsi, jo laitoksella veteli 4-6 tunnin unia ja heräsi syömään vaan, syöminenkin on aina ollut tuolle helppoa, söi 10-15 minuuttia ja sitten seuraavan kerran 2-5 tunnin päästä. Mutta illat on tuolle ollut aina vaikeita, kun ei millään haluaisi käydä nukkumaan ja aika vaikeita ne on vieläkin, vaikka ikää on jo melkein 2 vuotta. Varsinainen iltavirkku tuo on, nykyään nukkuu meidän välissä, kun ei suostu enää pinnasängyssä nukkumaan ja toista sänkyä ei olla vielä hankittu ja en usko että se sielläkään viihtyisi, nukkuu hyvin meidän välissä.
Vahvatahtoinen kyllä on, tavarat lentelee heti, jos jokin asia ei miellytä, tulee siinä isäänsä, mutta leppyy kyllä nopeasti ja on todella helppo matkakumppani ollut aina, kun ei ole koskaan vierastanut ketään.

Tänään sit kerroin anopille, että marraskuussa ois tulossa vauva. Tämä oli niin onnessaan ja iloinen, tuli halaamaankin :) Yritin siinä sit vähän toppuutella ja kerroin myös aiemmasta keskenmenosta.. No jospa tämä nyt menee hyvin.. Oireita kyllä löytyy!
Doplerilla oon yrittäny kuunnella, mutta en vielä ole saanut sydänääniä kuuluviin, mutta istukan kohinan ja ehkä jotain liikettä siellä kuulostais olevan?! Välillä olin kyllä pienesti kuulevinani sydämmen sykkeenkin. Jospa muutaman päivän päästä uusiksi yrittäis.

puhnalle 9+3

LilliM, juu mullakin hiukset rasvoittuu tosi nopeasti :( Illalla menee jo tukka ihan päätä pitkin ja vois vaikka leivän niillä voidella :x Kyllähän se onneksi tasoittuu jossain vaiheessa, mutta on tämä inhottavaa.

Valkovuotoa tulee myös yli äyräiden, molemmat päät falskaa siis :kieh: Naamakin on finnejä täynnä, great. Olo on niinkuin tooooosi hehkeä. NOT!!! |O

Mä olen aatellut et tällä kertaa voisi kestoilla.Pitänee ruveta perehtymään asiaan ,jossain vaiheessa ennen vauvan syntymää.
Minulla rasvottuu myös hiukset nopeasti, joka pvä saa käydä suihkussa,jos illalla käy suihkussa ni aamulla saa mennä uudestaan.
Valkovuotoa tulee myös ihan hirveesti |O

Meillä esikko oli helppo ja rauhallinen vauva,nukkui yöt hyvin. Kakkosella oli kolikki ja muutenkin aina tuonne vuoden ikään asti aina vatsa kuralla.

Ylihuomenna ois np-ultra,jännittää ihan kauheesti. Koko ajan miettii et onko kaikki ok. Eniten pelkään tuota keskeytynttä keskenmenoa. Toisaalta oireita on,tänään iski pitkästä aikaa ihan hirvee ällötys ja pahaolo.

liirah: työ on ollut ihan mieleistä vaikka onkin fyysisesti raskasta hommaa, mutta olen tässä ajatellut etten enää tän lapsen jälkeen palaisi sinne töihin vaan etsisin jotain vähän leppoisampaa hommaa..

kertiksillä mennään , tuo kestoilu ei oo mun juttu, enkä jaksaiskaan alkaa moiseen mutta hienoa että löytyy monia jotka tykkää kestoilla

kurpitsa rv11+1

Meillä on menty ihan kertiksillä koko ajan ja tullaan menemään tämän kakkosenkin kans.. minusta ei oo kestoileen, en jaksais sitä rallia :ashamed:

Täällä kans valkkarivuotoa riittää välillä ihan älyttömästi :x :( Hiukset ei tosin rasvotu sen enempää ku ennenkään (onneks) eikä naamakaan kuki :)

Pahoinvoinnit on EHKÄ helpottamaan päin, vihdoinkin!! Tai ainakin nyt on menty jo hurjat kolme päivää ettei oo oikeastaan edes ollut missään vaiheessa huono olo. Vieläkin saa kyllä tosiaankin pitää huolen ettei tuu liian pitkiä ruokailuvälejä mut jospa tää vihdoinkin tästä alkais helpottua :)

Minäkin tunsin eilen eka kertaa masuasukin liikkeet :heart: ei voineet olla kyl mitään muuta.. ja tätä kirjoittaessanikin tuntui, jee :)

Eipä kai tässä tällä erää muuta, hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti pahoinvoinnit alkaa pian hellittää!!

Pirtsi ja kirppunen 13+1

Yhteistyössä