MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

No nyt on pakkaus tsekattu. Aika poikamainen kyllä. muutamia tosi söpöjä juttuja ja jotain ihan kaameita. Ja koska mä sain reimalta sen viime vuoden puvun ja töppöset ja ainoa tuossa pakkauksessa oli ehkä se norsupuku, mikä ois ollu pakko saada, niin nyt jää kyllä tuo ottamatta. Lähinnä se makuupussi mua houkutteli sen ottamaan, mutta tuohon olin pettynyt, vaikka ihan söpö olikin. Mä meinaan ostaa sitten sen finlaysonin aappa-makuupussin, hintaa 25 euroa ja ostaa muita vaatteita yms sitten. Tietty esikoiseltakin jotain on tallessa (tai liki kaikki) Mä olin niin köyhä mukamas ja pihi, kun esikoinen syntyi, etten mitään oikein ostellut, mutta nyt muuttuu ääni kellossa ;)

Katja: Oletko sä käynyt varhaisultrassa? Voi meille molemmille niin paljon peukkuja... bdbdbd ja tietty kaikille muillekin.

Vaahtis ja möhkis
 
Nallu hyvä kuulla, että palvelu pelaa siellä =)
Sai kaupan päälle ilmaisen geelinkin.

Mä päätin jo äsken ottavani rahat, eli en ota pakkausta.
Liian harmaa mun makuuni, huolimatta siitä kumpi on tulossa.
Mulla on kuitenkin edellisen makuupussi ja jotain muuta säilössä.

BV ja Chilli 12+4
 
Mä kävin myös katsomassa kuvat uudesta ä.pakkauksesta. Oli kyllä aika poikamainen todellakin ja väritön. Jos poika tulee, niin hyvin sopii, mutta en ehkä osais pukea tyttöä armeijan vihreään pukuun tai siihen kamalaan siniharmaaseen ällötykseen. :D

Mutta toki otan pakkauksen, kun esikoinen tulossa.

Iltapäivällä ultraan, jee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vaahtokarkkiunelma:
No nyt on pakkaus tsekattu. Aika poikamainen kyllä. muutamia tosi söpöjä juttuja ja jotain ihan kaameita. Ja koska mä sain reimalta sen viime vuoden puvun ja töppöset ja ainoa tuossa pakkauksessa oli ehkä se norsupuku, mikä ois ollu pakko saada, niin nyt jää kyllä tuo ottamatta. Lähinnä se makuupussi mua houkutteli sen ottamaan, mutta tuohon olin pettynyt, vaikka ihan söpö olikin. Mä meinaan ostaa sitten sen finlaysonin aappa-makuupussin, hintaa 25 euroa ja ostaa muita vaatteita yms sitten. Tietty esikoiseltakin jotain on tallessa (tai liki kaikki) Mä olin niin köyhä mukamas ja pihi, kun esikoinen syntyi, etten mitään oikein ostellut, mutta nyt muuttuu ääni kellossa ;)

Katja: Oletko sä käynyt varhaisultrassa? Voi meille molemmille niin paljon peukkuja... bdbdbd ja tietty kaikille muillekin.

Vaahtis ja möhkis
Mä kävin varhaisultrassa rv 7+3 (omien laskujen mukaan), ultrassa vastasi rv 7+5. Pidetään peukkuja joo itsellemme ja myös muillekin. Pitkä odotusaika vielä varsinkin kun tämä oireettomuus vaan jatkuu.

Mä päätin, että pakkaus otetaan, vaikka osa harmaista vaatteista ei niin miellyttänytkään. Onneksi on noiden poikien pakkauksista kaikki vaatteet tallessa niin voi käyttää vähän värikkäämpiä vaatteita noiden harmaiden sijaan. Makuupussi oli tosi kivan näköinen ja turkoosin? värinen. Huomenna kun ne näkee livenä niin osaa paremmin arvioida tuon värinkin.
 
Ihan ok näytti olevan tuo uusi pakkaus, mutta ei oteta sitä vaan otetaan rahana mielummin. Esikoisen kaikki pienet vaatteet on säilössä ja ne menevät hyvin tälle seuraavallekin. Makuupussi oli kivan värinen, mutta aika poikamainen. se on ehkäpä ainut jonka tosta pakkauksesta ehdottomasti haluaisi. Saa tuon pakkauksen rahat sitten sijoitettua osittain vaikka tuplarattaisiin, kun sellaiset joutuu ostamaan kun toinen syntyy.

Meidän vauvauutiset on nyt julkistettu lähipiirille. Anoppi oli varsinkin todella yllättynyt, mutta positiivisessa mielessä. Sanoi että hän ei yhtään osannut odottaa tällaisia uutisia. Onnitteli kovasti. Mulla tuli itku silmään kun kerroin äidilleni ja kun kerroin anopille asian. Ei voinut mitään. Pojan syksyn hoitopaikka-asia ratkesi samalla ja anoppi lupasi kutsoa. Yksi stressin aihe taas vähemmän.. Meidän piti ensin kertoa äitienpäivänä, mutta kun meidän äiti stressasi niin suunnattomasti siitä, että kun en ollut hakenut esikoiselle hoitopaikkaa, niin piti päästää se tuskista. Eipä yhtään arvannut että miksi en ollut hakenut.

Tiikeri ja pikkuinen 11+4
 
Heipsan!

Mä kävin kans ihastelemassa jo pakkausta. Minun makuun se on kyllä ja eiköhän se tule otettua vaikka vaatetta on kyllä ennestäänkin vaikka kuinka.. kiva kuitenkin saada uusiakin.

Te jotka otatte pakkauksen, mutta ette halua kestovaippoja käyttää niin tehdään niistä sitten kauppaa aikanaan :D Eli voisin ostella niitä sitten itselleni kun meillä niitä käytetään. Siitä voisikin tehdä galluppia muutenkin eli G: Käytättekö lapsillanne kestovaippoja? Meillä tuo esikoinen on osakestotettu.. ennen kuin meni hoitoon puolitoista vuotiaana käytimme melkein koko ajan kestoja, lähinnä joskus yöllä oli kertakäytöt.. sen jälkeen kun menin töihin olen jonkun verran käyttänyt kertiksiä nyt varsinkin tänä keväänä kun on ollut tätä alkuraskauden väsymystä ja muutenkin jäänyt kotityöt huonolle jamalle niin olen aika laiska ollut kestoja viemään hoitoon... mutta tarkoitus tosiaan olisi tämä tulokaskin kestottaa ja kotona ollessa varmasti tulee paremmin niiden kanssa äksättyäkin.. toiveissa kyllä olisi että esikoinen olisi siinä vaiheessa kuiva kun vauva tulee taloon.

Sellaista tällä kertaa :)

T. Juli ja Nupsukka rv 8+5
 
Ihanaa kun viikonloppu tulossa. Oon eilen ja tänään ollut niin poikki, että lasken vaan tunteja milloin pääsee töistä lähtemään.

Dopplerista oli keskustelua. Meille tuli muistaakseni ihan parissa päivässä. 8 + 2 viikoilla kokeiltaan ja ensiyrittämällä äänet löydettiin. Ollaan siitä saakka pari kertaa viikossa kuunneltu :) .

Äitiyspakkaukseen olin ehkä vähän pettynyt. Olisin toivonut enemmän pirteitä värejä. Mutta kyllä me se joka tapauksessa otetaan kun on esikoinen vasta tulossa, ei jaksa ihan kaikkea alkaa yksitellen hankkimaan. Tuntuu, että näitä hankintoja tulee muutenkin ihan riittävästi. Tykkään kyllä kovasti jo suunnitella pienen huonetta ja värejä. Värit tuleekin olemaan sellaisia että käyvät kummallekin sukupuolelle!

Birre86 ja Nyytti 11 + 4
 
Meillä käytetään kertakäyttövaippoja. Koen sen helpommaksi, mutta tosi on,että rahaa palaa ja jätettä tulee tosi paljon. Pitäs alkaa pikkuhiljaa saamaan tytsyä potalle opetettua ja varsinkin ennen tämän pikkukakkosen tuloa..
Mutta on tosi hienoa, että toiset kestoilee, itse en varmaan jaksais sitä pesu hommaa.. Voishan tuota seuraavan kans kokeilla..

puhnalle 9+1 :heart:
 
Kiitos kaikille taas! :flower:

Tänään kävin ekan kerran neuvolassa eli täyteltiin niitä lappusia yms. ja tietty siellä puntarillaki piti käydä :ashamed: on niin noloa ku tuota painoa on niin paljon ku vielä ennen joulua painoin -10kg! Mullahan oli sellaset hormonitmyrskyt tuossa vuoden vaihteen aikaan että sain ilokseni siitä sitten tuon lisäkympin! Mutta eipä tässä mitään voi pitää vaan yrittää ettei tulis lisää..joopa joo..senku näkis.. Eessä on siis sokerirasitus ja mun toiveesta meen sen tekemään 12-16 viikolla niin ompahan eestä pois. Ens viikolla täytys käydä keskussairaalassa antamassa se verisatsi sitä seulontaa varten ja ootellaan sitte sitä kutsua np-ultraan. Meillä ei ole tarkoitus keskeyttää raskautta kovinkaan helpolla vaan haluan käydä noissa seuloissa sitä varten että jos nyt sattus niin että sieltä jotaki löytyy niin kerkiän ite jotenki ees valmistautua siihen mitä eteen voi tulla.

Vielä tuhruttaa ja kovasti supisteli tuossa lounasaikaan ja samalla hulahti taas pöksyyn isompi satsi, loppus jo ku pelottaa aina niiiiin paljon ku noin käy..mä ku niin tahtoisin nauttia tästä.. :( Miten sitä voi olla helpottunein mielin vaikka eilen toisen on oikein elävänä ja eloisana nähnyt?

Ai täällä on moni tulossa Lahteen koiruuksien kans! Meillä ei vielä omaa ole mutta oli tarkoitus sunnuntaina taas käydä näyttelyssä katsastamassa mitä kaikkia ihanuuksia siellä on ;)

Meillä kestoillaan tän kuopuksen kans vielä osittain (harjoitellaan kuivaksi juuri vaihtelevin menestyksin), mutta tarkoitus ois että tulevan kanssaku kestoiltas ku niin hyvä varasto noita kestoja jo valmiina, joka ei tosin tarkoita sitä etteikö niitä vois hankkia lisää :LOL:

Äitiyspakkaus varmaan otetaan ku ollaan otettu kolmelle muullekin, näin on sitten jokaiselle ihan omansa ollut..ja ihan kivalta tuo ainaki mun silmään näytti..(oisittepa nähny vuoden -99 pakkauksen!!)

Mutta pitää taas mennä, nyt siivoamaan jos tuo masu ei äidy oikein pahaksi..

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

 
liirah:kiitos vinkistä ! ei kyllä enää egypti houkuta ! mielellään no thanx ripuleille kyllä meilläkin niin kamala oli se bulgarian tuliainen ja pari,kolme viikkoa myös kesti :snotty: !
no nyt oli uudesta äitiyspakkauksesta vihdoinkin kuvat . pieni pettymys oli tännekkin kun jotaenkin toivoi värikkäämpää.. lime ja oranssi on jostainsyystä iha suosikkeja nyt ja myös beiget,vaalean ruskean sävyt on kivoja.. jotenkin pakkauuksessa käytetyt värit on enimmäkseen liian pliisuja mutta ehdottomasti pakkauksen aijon ottaa kun sellallainen tarjolla on ja tosiaan täälläkin esikoista kun odotellaan :heart: myös noita kestovaippoja aijon kokeilla ! aikamoista pyykkäämistähän se sitten on mutta hitsit kun aivan varmasti ovat käteviä ja tulee niin paljon halvemmaksi !
tänään kävin hammaslääkärissä ja hampit oli oikein hyvässä kunnossa !
ajuu bad virgin minut saisi lisätä listalle myös laskettu aika siis 15.11
:D
 
No niin, nyt voi mun tiedot päivittää listan. Laskettu aika on 6.11.

Ihan yllätyin, kuinka lääkäri jo tutki sydämen rakenteen ja napanuoran suonet. Kaikki oli kunnossa :heart: Rakenneultra sit kesäkuun lopussa.

Kestoista sen verran, että meillä on täyskestoiltu. Kolmosella ei ole koskaan ollut kertsejä päällään. Nyt on pesurumba jo paljon vähäisempää, kun on kotosalla päiväkuiva.

Muari ja Sintti rv 11+6
 
BV Mäkin sain kaupan päälle sen ultraäänigeelin :)

Bigwish Heh, mulle tuli kans mieleen sitä puvusta armeijan vihreä! :D

Kestovaipoista Mä en usko et meillä kestoillaan.. Musta on ihanaa kun jotkut jaksaa, mut en usko kuuluvani siihen ryhmään.. Se pesurumba ei vaan oikeen innosta. Kuvittelen jo kuinka kakkavaipat on likoomassa ämpärissä mein vessassa.. :LOL:
 
Mä en usko, että meilläkään kestoillaan. Voishan sitä kokeilla, mutta luultavasti kertakäyttösillä mennään.

Ultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin. :heart: Oli aivan ihanaa nähdä pikkuinen siellä pyörimässä. Jotenkin ei tajunnut, että se on jo niinkin ihmisen näköinen. Ihanaa ihanaa.

La:n voi pitää samana. Ei sitä muuttanut mihinkään, kun kuulemma lapsi tuskin silloin syntyy. Taitaa olla nyt viikot 12+2-3. Jospa lasken nyt tuon kolmen mukaan, niin tuntuu jotenkin "isommalta" viikot. heh.

Crocukselle :hug: tuhrujen vuoksi.
 
äp 2010: juu ei me oteta sitä niinku ensin ajateltiinki ja tuo harmaus sai tekemään lopullisen päätöksen, noi värikkäät mitä siinä oli olivat mun mieleen kyllä. En muutenkaan tykkää noita olkainpotkuhousuja paljoa käyttää ku puolipotkareita ja bodyja mieluummin yms. yms.

alapää synnytyksen jälkeen: mulla on jouduttu tosi vähän ompeleen tai mitään ja kahden synnytyksen jälkeen on alapää ihan moitteeton ja tavallinen :D

kestoista: juu ei. ei oo mun juttu ensinkään, vaikka muuten kierrätän kaikkee mahdollista aika vaivaakin näkien, mutta tohon ralliin en rupea.

mukavaa perjantai illan jatkoa kaikille ja olipas kiva kuulla hyviä ultrakuulumisia :flower:

piprane ema ja Lotta rv 11
 
Tänään käyty np-ultrassa. Turvotusta oli 1,1 mm, eli aika vähän ja nenäluu näkyi kauniisti.
Pikkuinen tuntui mekkaloivan kovasti ja venytteli ihanasti raajojaan. :heart: Täydellinen pieni ihmistaimi!
Sain viisi kuvaa pienestä mukaan, jotka olivat tosi hyvin onnistuneita.

Laskettu aika aikaistui melkein viikolla, nyt virallinen L.A on 3.11.
Ihan kiva, on taas vähemmän aikaa odotettavana :D

Katti 12+2
 
jenkkivaimo
Mut voi sit poistaa listalta. Sikiö vastasi viikkoja 8+6 eli aivan liian pieni, eikä sykettä löytynyt. Keskeytynyt keskenmeno, joka täytyy lääkkeillä saattaa päätökseen. Ei mitään kipuja tai vuotoja missään vaiheessa. Tosin ne oireet loppui kuin seinään sen pari viikkoa sitten, että sikäli ehkä alitajuisesti osasi odottaa... Vähän petetty olo. Jotenkin naivisti kuvittelin, että mä olen terve ja hoikka ja nuori, ei mun kuulu saada keskenmenoa. Onneks on yksi normaali raskaus takana ja terve lapsi olemassa, joten tiedän, että voin saada vielä terveen lapsen.

Ei vaan ollut tämän lapsen aika syntyä. Mä siirryn takaisin kuumeilijoiden puolelle. Onnea kaikille odotukseen. :heart:

Jenkkis ja enkelivauva
 
Voi ei Jenkkivaimo, suuri halaus :hug: menetyksestä. Voimia!

Tänne ei uutta, paitsi se että olin tänään töissä ja ihan ok meni. Tosin työtahti on vähän hiipunut kun kuvotus vain jatkuu ja jatkuu... Toisaalta kaiken pitäs ainakin olla hyvin.

Äp ei kotiudu meille tälläkään kertaa, esikoiselle se otettiin ja se riitti. Kuopukselle hommasin -07 vuoden makuupussin erikseen ja tällekin aion sen jostakin löytää.

Kestot Meillä on molemmat osakestotettu, yöllä kertis. Sama jatkunee tämän kanssa. Ei se hankalaa ole ollenkaan, meillä isossa heiluriroskiksessa kuivasäilytyksessä. Ei haissut kakat kun ne kippaa/ alussa suihkuttaa sinapit pönttöön. Kuivaliinat myös hyviä, ei tahri sinapit vaippoja ;)

Alapäästä; Ihan normi tuo on kahden alatiesynnytyksen jälkeen.Ekasta leikattiin eppari, 4 tikkiä. Viikko meni parantuessa. Kakkonen tuli ihan ilman mitään repeämiä/leikkauksia. Itse toivon alatiesynnytystä nytkin. Tuo kakkos synnytys meni niin hyvin, että olisi voinut lähtee synnäriltä suoraan maratonille :)

Onittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

OP ja Ti-Ti-uuu 10+4
 
Tuosta matkustelusta sen verran, että kandee muistaa kun on raskaana niin saa kaikki pöpö-tartunnat helpommin. Mua on kosiskeltu Turkkiin kesällä, olisin silloin viikolla 20+ mutta en tiedä viitsinkö lähteä. Matkakohteessa ei ole tosin mitään vikaa, ihana paikka! :) :heart:
 
ihanan kannustavia kommentteja synnyttäneiltä alapään säilyvyydestä :flower: loi toivoa siihen että omanikin säilyisi ennallaan :D no aika näyttää miten käy.
[kestovaipoistab] ootteko muut omakotitalossa asuvat miettineet sitä, että säästyykö kestovaippoja käyttämällä oikeesti rahaa kun siihen vaippojen jatkuvaan pyykkikoneessa pyörrittämiseenhän menee paljon vettä ja vesi tunnetusti maksaa paljon. laskeskelin tossa et säästyykö tosiaan rahaa, kun vesimaksut nousevat kertisten kanssa? onks kukaan muu huomannu samaa asiaa? kuluuhan siinä myös tietty sähköäkin ja vesi ja sähkökin kuluttavat niin lompakkoa kuin luontoakin...kinkkinen kysymys ottakaahan kantaa! =)
 
Täällä linjoilla kun vielä olen niin Hipsulle ; jos vaippoja on paljon niin ei tarvitse pestä edes joka päivä vaippapyykkiä, joten en koe omakotitaloasujana pahana sitä, että kolme koneellista viikossa pyöräyttää enemmän. Meillä ollaan muutenkin tarkkoja veden käytössä, suhku kiinni aina kun levittää pesuaineet hiuksiin/vartaloon yms.

Mutta nyt murkinoimaan, ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Hipsu, meillä tulee vesi omasta kaivosta eli sikäli emme maksa vedestä vain sen lämmittämisestä. Ja eikös se vesi nyt maksa samalla tavalla asui missä vain? Mä olen kyllä aivan varma säästöstä. Meillä on samat vaipat kiertäneet kaikki lapset ja kun niistä joskus luovun, saan vaipoista ehkä jotain takaisinkin. Ja toisaalta, eikös omakotitalossa asujat myös maksa jätemäärästä? Sehän suurenee hurjan paljon kun kertsejä tulee.
 
Hipsu, meillä tulee vesi omasta kaivosta eli sikäli emme maksa vedestä vain sen lämmittämisestä. Ja eikös se vesi nyt maksa samalla tavalla asui missä vain? Mä olen kyllä aivan varma säästöstä. Meillä on samat vaipat kiertäneet kaikki lapset ja kun niistä joskus luovun, saan vaipoista ehkä jotain takaisinkin. Ja toisaalta, eikös omakotitalossa asujat myös maksa jätemäärästä? Sehän suurenee hurjan paljon kun kertsejä tulee.
 
Me ollaan käytetty kertakäyttöisiä ja käytetään varmaan seuraavallakin, koska meille ne on vaan parempi vaihtoehto.
Mietin, että seuraavalle lapselle ostan sen Ergo-repun, kun oli se lainassa esikoisen aikaan ja se oli tosi kiva. Hinta tietty on kova, mutta voi sen sitten myöhemmin myydä :) Muutenkin kyllä pitää taas ostaa kaikki pelit ja vehkeet, kuten kaukalot ja sitterit, kun ollaan jo myyty entiset...ei pitänyt enää toista tulla, mut niin se mieli muuttuu :LOL:
Ensi tiistaina olisi sitten se eka ultra...kivaa :D mä kyllä jo kuuntelen sydänääniä kotona eli kyllä siellä jotain on, mutta kunhan kaikki olisi hyvin.
Tänään alkoikin se lomailu B) Sit vielä 5 viikon harjoittelu ja kesätöihin, että saa ihan oikeeta rahaa.

Mutta nyt saunaa lämmittelemään ja namui!
Riikka & öttiäisvauva 11+1 :heart:
 

Yhteistyössä