MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Kotidopplerista vielä. Kun tuolla sivuilla sanotaan, että sydänäänet saadaan sillä kuuluviin n. rv 12 alkaen, niin millä viikoilla te olette ne kuulleet? Vähän kyllä tekis mieli tehdä tuo hankinta, vois tuo isovelikin tykätä kuunnella niitä. Hän on nyt sitä mieltä, että hänen vatsassa on vauva.. ;)

Voi tuo kotidopler on aivan ihana laite. Mies osti minulle sen synttäri lahjaksi ku esikoista ootin. Päivittäin tuli kuunneltua sillä kun, ei vielä liikkeet tuntunut. Nyt tässä odotan, että tulis viikkoja lisää, niin pääsis kuuntelemaan.
Olen lukenut, että jotku ovat saanee rv9 kuulumaan..
nallepuh 7+0

Alkuperäinen kirjoittaja Siilinlapsi:
Suuret pahoittelut miimii ja jiinas, ei soisi enää kellekään käyvän näin :'(

Minua askarruttaa edelleen työnantajalle raskaudesta kertominen. Varsinkin nyt kun näitä keskenmenoja tuntuu satelevan, niin en haluaisi liian aikaisin kertoa, kun en halua työnantajan kanssa sitten mahdollisista km joutua puhumaan. Vaan olisiko parempi kuitenkin määräaikaisen työsuhteen kannalta kertoa sopparia tehdessä?

Milloin meinaatte kertoa töissä raskaudesta? Onko monella vakityö vai samanlaisia tilanteita määräaikaisen homman kanssa?

Siilinlapsi + öttis 6+5
Mulla on ma soppari, joka päättyy kesällä. Kysyinkin hieman neuvoja täältä aiemmin, mitä tehdä jos minulle tarjotaan lähiaikoina uutta sopparia. Vastaukset oli, että nimi alle äläkä kerro pomolle raskaudesta. Näin aion toimia. En kerro raskaudesta ennen kuin pakko (eli kun raskaus näkyy jo selvästi tai jos oksennan pomon nenän edessä). Kyllä noi keskenmenot on niin valitettavan yleisiä etten ainakaan itse halua kyllä kertoa siitä töissä kellekään missään nimessä ainkaan ennen rv 12. Enkä kyllä vielä silloinkaan.

mimii ja jiinas: halaukset molemmille :hug:

no mun raskaus selvis pomolle tuntilapun kautta kun siihen tuli kirjotettuu poissaolon syyt..pomo tuli tänään onnittelemaan..en mä raskautta sillain salassa oo pitänytkään ja on toki hienoa että nyt on sekin sitten virallisesti selvillä..mulla on vakityö ja kolmas raskaus tän työpaikan aikana

ärsyttää nuo klexane-piikit..maha on mustelmilla..joka piikistä jää mustelma muistoksi :|

galluppi: esikoinen syntyi rv38+5, synnytyksen kesto 7,5h joista ponnistusvaihe ½h, mitat 3050g ja 49cm

kuopus syntyi käynnistettynä rv38+4, synnytyksen kesto 3h joista ponnistusvaihe 5min, mitat 2465g ja 46cm

kuopuksen synnytyksessä huomattiin että napanuora oli kaksi kertaa tiukasti kaulanympäri joten sitten kun olin saanut pään punnerrettua ulos niin kätilö joutui katkasemaan napanuoran jotta tyttö saatiin maailmaan terveenä..

kurpitsa rv9+4

Halit km:n kokeneille! :hug: Mutta tosiaan, pitää muistaa että täällä on paljon niitä joilla menee edelleen hyvin ja vauvat kasvavat. Itse en ehdi usein tänne tulemaan mutta mulla tosiaan odotus on edennyt lähes oirettomasti, vauva on varhaisultrassa nähty 6+5 ja sydänäänet olen kuullut ekan kerran 9+ viikoilla. Ainoa harmi on jo heti alentunut hemoglobiini.

Tsemppaan teitä, jotka pelkäätte km:a, että itse ette voi mitenkään vaikuttaa siihen. Mielestäni on parempi olla alusta asti positiivisin asentein ja jos huonosti käy niin surraan sitten. Harmittaa vaan jos alkuraskaus menee "hukkaan" pelätessä ja seuraavaksi sitten aletaan pelätä kohtukuolemaa ja viimeiseksi sitä, että lapsi kuolee synnytyksessä. Ei pelossa ole hyvä elää.

Helposti tulee kirjoitettu aina ikävistä asioista ehkä enempi niin hyvät uutiset jäävät varjoon.
Voimia ja haleja kaikille niitä tarvitseville! :hug:

Minä en ole vielä töissä kertonut, eikä mulla mitään pakkoa sinänsä olisikaan kertoa, mutta kait se on tän kuukauden aikana ilmoitettava ainakin pomolle, kun toukokuun alussa mulla on yksi sellainen työtehtävä, joka minun pitää opettaa jollekin toiselle. Kyseistä hommaa ei tehdä kesällä ja syksyllä en välttämättä enää ole töissä, niin pakkohan mun on paljastaa. Toisaalta koen että on minun hyvä varoittaa, kun ei koskaan tiedä milloin tulee stoppi työnteossa, kun mulla on kuitenkin fyysisesti niin raskasta työtä.

Miimii ja Jiinas :hug: Ihan kamalia uutisia :( Mutta hienolla asenteella olette liikkeellä. Pikaista uutta plussaa ja parempaa onnea!

Kyllä noita huonoja uutisia tulee paljon.. kuinka moni meistä vielä tippuukaan ja olenkohan itsekin niissä mukana. :(

Tänne ei uutta.. pitäisi ruveta siivoamaan, viikolla on töiden jälkeen niin väsy ettei jaksa mitään. Kämppä on kuin hävityksen kauhistus. Jotenkin niin laiskotuttaa silti vaikka yön hyvin nukuinkin. Taitaa esikoisen kanssa päikkärit tänään maistua.

Niin ja tuohon työnantajalle kertomisesta.. mä kerroin esikoisen aikana np-ultran jälkeen ja samoihin aikoihin ajattelin nyt kertoa jos saadaan kunnialla se 12 viikkoa täyteen ja np-ultrasta hyvät uutiset.

Tervetuloa uusille!

t: Juli ja Nupsukka rv 6+6

HUomenta!
Täällä alko aamu ihan kauhialla muksujen tappelulla ja huutamisella |O Ei tietenkää yhtää ois vielä nukuttanu klo6 aamulla ku plakkarissa iltavuoroviikkokin :headwall: Onneksi nuorimmainen alkaa jo parantumaan ja nukkui yön suhteellisen hyvin. Tänään on PAKKO päästä päikkäreille!!
Juu, mut se siitä valittamisesta!

Kiva, taas tullut uusia odottajia mukaan, Tervetuloa :heart:

Eilen huomasin et maha on oikeesti jo pullahtanu esiin, alamaha ihan erilainen, sillee kaarevasti nousee pömpölle, ei siis enää löllömakkara :D Yhdet mammahousutkin tilasin ja kaverin luona pitäs käydä testaileen kasaa mammavaatteita.

Minen varmaa sano töissä kellekään (paitsi kavereille) et odotan, sitte jahka kyselevät ku maha näkyy kunnolla niin sitten. Esimiehellekään ei mikää kiire ole asiaa tiedottaa. Varmaa jos ei aikasemmin tule puhetta niin kesäloman jälkeen vahvista raskauden hälle. Ainut jos esimies ehottaa mulle siirtoa kolmivuorotyöhön niin sanon et ei varmaa kannata mua sinne opettaa/siirtää, ku en varmaan jaksa/pysty tekemään öitä kovin pitkään ja sitten nämä työtoimet on paljon raskaampia kuin mitä tällä hetkellä teen.

Ei auta taas ku tsempata ittesä tähän päivää, aamupalan söi kera kahvin (en oo aikoihin juonut aamukahvia) nii seki tuo omaa särmää oloon :x

Minnäi ja Myry 11+0 *poks* :heart:

...ja 10pvä ultraan meillä...

Tänään vaihtuu vk9! Iso vauva jo. :heart: (Nla:n mukaan nyt olis 10+4)

Odotan kyllä sitä ensi viikon np-ultraa, yritän kovasti olla ajattelematta keskenmenoja tai tuulimunaa, mutta kun täälläkin noita tuntuu niin paljon olevan niin väkisinkin tulee ajatuksia, että mitä jos siellä ei ookkaan mitään. En oo edes varhaisultrassa käynyt.. Pitäs pistää läppäri hyllylle ens torstaiks asti, ettei tuu luettua palstaa..:D Mut vielä kerran pahoittelut ja halaus kaikille tippuneille..:( :hug:

Oireet katosi pariksi päiväksi lähes kokonaan, mutta eilen tuli kyllä muistutus tästä raskaudesta kun melkeen piti töiden jälkeen juosta vessaan.. Hajut on myös tässä lähipäivinä voimistunut selvästi ja tissit aristaa. Pahoinvointi on onneksi pääasiassa aika lievää, vähillä oireilla taidan tästä alusta ainakin selvitä. :whistle:

Sitten tuosta työnantajalle kertomisesta. Mulla on ens kuun lopulla kehityskeskukstelu ylijohtajan kanssa.( apua!:eek: ) Todennäkösesti se sillon ainakin kyselee mun tulevaisuudensuunnitelmista niin kai se on sillon pakko viimestään sanoa. Työpaikalla ajattelin kertoa ens perjantaina sen ultran jälkeen, pari työkaveria jo tietääkin. Jotenkin en usko, että tieto tuolta meidän työpisteeltä kovin nopeasti muualle kulkeutuis. Tai en tiedä mut tuskin nyt noille johdon porukalle ainakaan..

Tänään sitten lähdetään Petäjävedelle anoppilaan, pitäiskin alkaa jo pakkaamaan. :| Miehen vanhemmat tietää tästä raskaudesta jo, eli ei tarvi yrittää salailla.:)

20.11 ainakin tällä hetkellä suosituin LA :heart:

Hain eilen illalla pizzan. Yöllä sit heräsin armottomaan mahakipuun ja molemmista päistä roiskus. hyi olkoon, mikäköhän siinä pizzassa oikeen oli.... :x

ziziz ja katkis 8+0 *poks*

Jos oikein laskin, niin meitä on tällä hetkellä 102 masun kasvattajaa :heart:

Tosta tunnistautumisesta, mä oon kuvani julkaissut mitäs nytin puolella, että mun ei tarvitse pelätä, että jäisin kiinni täältä kirjoittelusta.
Kaikki kun tietää jo mun raskaudesta, niin ei tarvitse sitäkään asiaa enää salailla.
Paljastin raskauden kaikille jo ihan alussa, jos ei mene hyvin kaikki, niin kyllä lähimmäiset mua siinä asiassa sitten tukee.

BV ja Chilli 10+5

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Voi miten ikäviä uutisia ollut monella :'( Sitä pelkää koko ajan, että itselle käy samanlai.
Turhaan me kuitenkin asiasta stressataan, kun jos näin kävisi, niin ei me sille mitään voitaisi.

Ella sanoi tuossa ylempänä sen mitä mäkin ajattelen, nautitaan jokainen raskaudestamme, eikä aina ajatella pahinta :heart:

Mä olen ihan samoilla linjoilla BV:n kanssa. Nautitaan nyt ja surraan sitten, jos sen aika tulee. Tosin mitään kovin nautinnollista ei tämä mun aika ole ollut |O Tänään tosin päätin kokeilla syömistä ilman pahoinvointilääkettä ja kas kummaa, sisällä on pysynyt! :D Yötkin menee jo paremmin. Hyvä hyvä.

Tuosta tunnistamisesta. Mulle on ihan sama, jos joku muut täältä tunnistaa :D Terkkuja sitten vaan! :wave: Mun raskaudesta tietää näköjään jo pihan mummotkin, joten eipä tämä mikään salaisuus enää ole. Kai se on lapsillekin kohta kerrottava, etteivät kuule muuta kautta :whistle:

Hei, Miimii ja Jiinas todella paljon jaksamista suruunne. Onpa ikäviä uutisia! Kyllä sitä keskenmenoo pelkää väkisin nää alkuviikot, varsinkin jos sellaisia on takana. Mulla eka neuvola ens torstaina. Sit pääsee varaileen np-ultraa. Ootteko kaikki menossa myös verikokeeseen? Mä ajattelin mennä pelkkään ultraan, koska en kuitenkaan halua mitään lapsivesipunktiota sitten teettää. 4D ultra kiinnostaa kovasti. En vaan tiedä kuka niitä Tampereella tekee. Viimeksi käytiin Femedassa ja se oli hyvä. Pahoinvointia täällä edelleen ja huimausta ja mieliala on matalalla. Toivotaan että kuukauden päästä paremmin. Hyvää viikonloppua kaikille! t. Villiheinä ja rv 8+1

Onpas meillä turkulaisilla ihana päivä :heart: Aurinko paistaa ja on niin keväistä :)
Mulla ällötys-päivä, tarttis koko ajan puputtaa jotain ku oksetus iskee heti ku on hetken syömättä. Täytynee vaan taas latkia mun luottojuomaani, piimää. Josko sen avulla vaikka pärjäis sen aikaa että ehtis käydä esikon ja yhden kamun kanssa kattelemassa laivoja jokivarrella.

Tänään ollut hiukan parempi päivä pahoinvoinnin kannalta, koko ajan melkein mussutanut jotain niin ei kerkeä tulemaan huonoa oloa.. Väsyttää vaan, vaikka kunnon yöunet nukuinkin. Ulkona ois niin mukava olla raittiissa ilmassa, pitää vain odottaa, että esikoinen herää ja lähtä sit..

puhnalle 7+1

Oulussa on märkää, mutta ei sada. Ulkoileen tekis mieli mutta täällä ollaan sisällä jumissa. Eilen vielä nuorimmaisella kuumetta 38 ja oksensi joten ulos ei sen kanssa pääse. Mieskin on esikon kanssa jääkiekkoturnauksessa. Jospa illalla pääsis vaikka pienelle kävelylenkille, vois tehä kyllä terää!
Nyt koitan olla tehokas ja tuunailla kaappeja yms muuttokuntoon.

Mulla verikokeeseen meno ens viikon torstaina ja seuraavan viikon tiistaina ultra, neukka siin eka maanantaina.

Minnäi ja Myry 11 tasan

mua kyrrrrrpii tänään kyllä ihan täysillä. Koko ajan ällöttää (tiiä sitten onko syy rautalääkkeissä ) ja väsyttää.

JA oon huomannut että pari kaveria jotka olen tuntenut ala-asteelta saakka, ei ole pitänyt yhteyttä pahemmin nyt kun saivat tietää että olen raskaana! Olen yrittänyt soittaa ja pyytää kaupungille tai kahville tms, mutta ei useimmiten edes vastaa puhelimeen... Yhden kerran toinen heistä on käynyt kahvilla mun kanssa nyt raskauden aikana. Toinen kerran lupasi että "nähdään huomenna jossain vaiheessa" mutta sitten kun se huominen tuli, niin olikin sopinut jo toisen kanssa jotain ja perui meidän tapaamisen...

Kiva.

muoks : sori tuli vähän omaanapaa mutta ottaa nyt päähän jotenkin niin etten jaksa ajatella...

Heippa taas pitkästä aikaa!

Minä oon nyt vietelly hiukan hiljaiseloa reilun viikon kun olimme mieheni ja esikoisemme kans reilun viikon ajan reissussa. Käytiin mun kotipaikassa viettämässä pääsiäistä ja jatkettiin sieltä sit pienelle kotimaan lomareissulle. Oli kyl niin ihana ja rentouttava reissu, ettei voi valittaa :D

Reissussa kuitenkin tuli käytyä lueskelemassa tätäkin palstaa ja huonoja uutisiakin oli näköjään tullut :( Pahoittelut kaikille niitä saaneille, nämä on niin kurjia!! :hug:

Omaa napaa sen verran, että pahoinvoinnit on alkaneet onneks helpottaa. Reissukin sujui yllättävänkin hyvin, kunhan vaan piti huolen ettei ruokailujen väli venähtänyt liian pitkäksi. Yököttävää oloa ei tainnu tulla enää kertaakaan koko aikana, joten mikäs tässä nyt ollessa.. toki alkaa hirvittää et onko masuasukkikaan enää mukana kun oireet helpottaa :/ Ajateltiin tänään kaivaa doppleri esille ja kokeilla kuuluuko ääniä - ja yrittää olla hermostumatta jos niitä ei kuulukaan..

Mut eipä tällä erää muuta, pian saunareissulle..

Hyviä vointeja kaikille!

Miehelle nousi ihan tajuton kuume, 40,2 astetta. Valitti selkää ja niskaa. Olisikoha ihan perus flunssaa. Toivottavasti menee nopsaan ohi eikä tartu meihin muihin. aamusta pitänee soittaa lekuriin jos ei ala kuume laskemaan.

Op

Yhteistyössä