MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Mulla särkee hammas :kieh: :kieh: :headwall: Pakko mennä särkyvastaanotolle ensi viikolla...

Muuten ok,kahvia en juo,mutta tänään ei ole ollut sitä ällömöllö oloa. Ollaan oltu ulkona tosi paljon,liekö se auttanut.. Sitten syötiin tuossa kevyesti kebabit :p

Verikoeeseen on tarkoitus mennä. Haluan tietää,että onko jotain hälyttävää ja meillä on se periaate,että keskeytetään jos lapsi on vammainen tms. Mutta toivottavasti kaikki on hyvin!

Tänään olin lastenvaatekirpparilla ja olisi niin tehnyt mieli ostella jotain vauvanvaatteita,mutta en kyllä vielä viitsi. On niin alussa tämä,että aikaa on. Minähän olen jo myynyt kaikki vauvan vaatteet :whistle: Toisaalta ihanakin ostella sitten uusia. Tai aion kyllä hyödyntää kirppareita ahkerasti =)

Mutta eipä muuta :wave:

LilliM
 
kojootti No mulla oli eilen 11+1 ja kuulu äänet, hiljaa mut kuulu kuitenkin.

Alkaa jo aika lailla jännittää ultra, mikä on ens perjantaina. Toivottavasti kaikki on hyvin.. Mulla on myös lääkäri ensi viikolla. Toivottavasti saisin uuden neuvola-ajan mahdollisimman pian, että saisin raskaustodistuksen asuntohakemusta varten..

Nallu ja Hattivatti 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja OP-81:
Miehelle nousi ihan tajuton kuume, 40,2 astetta. Valitti selkää ja niskaa. Olisikoha ihan perus flunssaa. Toivottavasti menee nopsaan ohi eikä tartu meihin muihin. aamusta pitänee soittaa lekuriin jos ei ala kuume laskemaan.

Op
Paranemisia ja lääkäriin, jos oireet kovenee :hug:
 
Nallu eiköhän kaikki ole hyvin, jos kerta sait s.äänet kuuluviin =)

Mulla itsellään on ihan olo, että ollaanko raskaana.
Kun ei ole dopleria,enkä käynyt v.ultrassa, mikä on kyllä ihmeellistä, että noiden asioiden suhteen olen malttanut mieleni :eek: :D
 
Pahoitelut minunkin puolestani keskenmenon saaneille :hug: Toivottavasti pian raskaudutte paremmalla onnella :heart:

Keskenmenon pelkoa mulla ei onneksi ole. Olen opetellut viimeisen vuoden ajan rentoutumista ja meditointia, joka auttaa hyvin pitämään pelot kurissa. Ennalta käsin asioita ei kannata lähteä suremaan, sillä se aiheuttaa vain turhaa tuskaa. Jos keskenmeno tulee, niin se on kohtalo, eikä siihen voi itse vaikuttaa millään tavalla.

Aika monella taitaa olla koti-doppler? Olisi hauskaa kokeilla sitä! Vielä hauskempaa olisi toisaalta, jos voisi hankkia koti-ultran, niin pääsisi seurailemaan vaikka joka päivä miltä pikkuinen tänään näyttää :D

Huh, palelee; lähdenkin nyt peiton alle!

T:Katti 9+5
 
Tottahan tuo mitä Pikku-Katti ja muutkin ovat todenneet, parempi nauttia raskaudesta nyt ja surra sitten, jos sen aika tulee.

Itse olen kovin stressaamiseen taipuvainen, mutta onhan sitä pikku hiljaa löysättävä tätä asennetta tai edessä on aikas kauheat kahdeksan kuukautta (tai niillä main)... Onneksi oma varhaisultra-aika koittaa tiistaina ja silloin saa joko tylyn tuomion tai hyvät uutiset. Siihen saakka sitä ollaan vaan kovasti raskaana!

Seestymistä yrittävä Siilinlapsi ja öttis 7+0 (poks juurikin viisi minuuttia sitten :D)
 
Huomenta!

Täällä kiukkuinen mamma kirjoittelee. Esikoinen heräsi tuttia pyytelemään viideltä ja vaikka en muuta kuin sen annoin ja kävin vessassa niin virkistyin liikaa eikä uni enää tullut. Ärsyttää kun silloin harvoin kun saisi nukkua niin meikä viiden jälkeen istuu tietokoneella viikolla sit kun pitäisi ennen seitsemää herätä niin voisi nukkua vaikka kuinka..

Mä hölösuu kerroin taas eilen kahdelle ystävälle raskaudesta vaikka olin päättänyt että nyt en kerro enää kenellekään ennen np-ultraa.. kai mä vaan olen sellainen avoin ihminen jonka on tarve päästä kertomaan asioistaa ja kai mulla sitten vaan on niin paljon ystäviä että niin moni tuntuu niin läheiseltä jolle voi kertoa. Eihän siinä muuta ole kuin että jos tuleekin se paljon pelätty keskenmeno niin sit saa laittaa viiskymmentä tekstiviestiä..

Mä luulin että sen alkuraskauden ultran jälkeen uskallan nauttia ja olla murehtimatta mutta eipä se tunne kestänyt kuin pari päivää ja nyt on taas sellainen että vieläköhän siellä on kaikki hyvin vai onko kehitys pysähtynyt.. aaarggh!! miten saisinkaan sen asenteen että kaikki menee hyvin ja jos ei mene niin se ei stressaamalla parane. Olin ajatellut että menen vielä toiseen kertaan ultraan tässä alkuraskaudessa joskus viikolla 10 tai jotain, mutta en taida kehdata kun lääkärikin sanoi että seuraavaksi vaan neuvolaan ja sitä kautta sitten np-ultraan.. siihen vaan tuntuu olevan vielä niin pitkä aika. Huomenna olis eka neuvola ja ajattelinkin pyytää että jos pääsisin edes siellä käymään vielä tässä välissä ennen np-ultraa kun siellä on sellainen mahan päältä otettava ultra ja saisin edes vähän tilannepäivitystä. Uskoisin että suostuu, tuo on tosi mukava tuo meidän neuvolantäti ja kun paikkakunta on pieni niin aikoja kyllä riittää..

Mä olen myös ajatellut hankkia sen kotidopplerin, mutta siihenkin menee vielä viikkkoja että kuuluu mitään, kun on tuota vatsapeitettäkin sen verran.

Jahas, jos vaikka menis vielä hetkeksi makoilemaan ennenkuin tuo esikoinen tuolta herää.

T. Juli ja Nupsukka rv 7+0 (POKS :heart: ) ...tää poksuminen on joka kerta yhtä ihanaa :)
 
Täällä myös herätty klo 7.00 aamulla vaikka on viikonloppu ja saisi nukkua vaikka puolille päivin.. Jostain syystä ei enää osaa nukkua pidempään :LOL:

Huonoja uutisia saaneille lähettelen minäkin sylin täydeltä voimahaleja :hug: :hug:

Ja hyviä uutisia saaneille toivottelen onnea :heart:

Kävin itse pe (8+4) ultrassa. Maha-asukki oli kooltaan noin 2 cm ja alkoi näyttää jo pieneltä ihmiseltä :) Saatiin sellainenen edestäpäin otettu kuva jossa näkyi selvästi pää, maha ja pienet kädet ja jalat :heart:

Aurinkoista sunnuntaita :flower:

SW ja ihme 8+6
 
Mahtuuko vielä mukaan vauvasoppaa hämmentelemään? Olen jo hetken seuraillut juttujanne ja nyt uskaltaudun mukaan.
Olen 37v, kolmas tulollaan ja laskettu aika 14.11, synnytyssairaala K-HKS.

Alkuraskauden ultrassa kävin vkolla 6 ja kovin pikkuinen kaveri siellä oli, sydän sykki ja kaikki oli ok. Nyt vaan toivotaan että kaveri pysyy kyydissä loppuun asti.

Nyt vaan kaikille mukavaa sunnuntaita, paistaisipa aurinko jo!

TätiUuu ja nro kolmonen 9+0
Olo on ollut melkoisen järkky, nyt aloitin syömään B6-vitamiinia ja pahoinvointi poistui sen siliän tien. Ja tähän väsymykseen ei auta edes nukkuminen. :|
 
Tänään kuulu kotidopplerilla sydänäänet :heart: syke oli n. 168/min.
Oon tässä jo monena päivänä kuunnellu ja olin ihan varma ettei nytkään kuulu, mutta kun ei ollu muutakaan tekemistä :LOL:
Kyllä siellä nyt jotain on ja toivottavasti pysyy kyydissä :heart: :heart:

Riikka & öttiäisvauva 9+3
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! =)

Kävin perjantaina ekan kerran neuvolassa, kaikki ok paitsi hemppa oli 111. Mulla se hemppa näköjään lähtee laskuun heti kun plussaan. Enkä saa sitä millään nousemaan mutta aiemmissa raskauksissa se ei ainakaan oo tippunu alle sadan että toivotaan että nytkin pysyis koko ajan kolmilukuisena.

Täällä ei oo kerrottu raskaudesta vielä kellekään, jotenkin arveluttaa muitten reaktiot kun tulee kolmas lapsi näinkin pian. Neuvolassakin kysyi että oliko vahinko :whistle:

Saa nähdä tuleeko tästä marraskuun vai lokakuun lapsi, la on 14.11 ja molemmat lapset on syntynyt rv 38 että jos samaa linjaa mennään niin tiukille voi mennä.

Gitta 9+0 =)
 
kävin lueskelemassa ettei tuu huomiselle isoa urakkaa :D

huomenna ois eka neuvola, voi kun odotan sitäkin :)

eilen oli kaverin polttarit, pelkäsin etukäteen kuinka mun osalta sujuu kun tuota yökkäilyä on nyt ihan kiitettävästi ollu. mutta hyvin sujui, tankkasin jatkuvasti jotain niin pysyi tuo poissa. :)

saana & 8+5
 
Voi hitsi, mullaki niin polttelis toi kotidoppleri ja nyt harmittaa miksi en tilannu sitä jo ennen pääsiäistä. Nyt hyvinni ois jo tullut. Kauan on kestäny toimitus ku ootta tilanneet?
Oishan tuo varmasti isoveluista kiva kuunnella tulokasta. Ainakin viime raskaudessa se todettiin hyväksi. Mulla oli se silloin vuokralla.

Meillon alkanu nyt keskimmäinen (5v) puhumaan et äitin mahassa on vauva. Ja son ihan varma siitä. Kovasti toivois että sieltä tulis tyttö. Ollaan puhuttukin sitten et katellaan joskos äitin maha kasvais yms et tuleeko vauvaa, vielä ei mitää olla "myönnetty". Ja sitten paljon puhuttu et sitä kun ei voi päättää kumpi sieltä syntyy jos/kun syntyy.
Hän näki myös sen varhaisultrakuvan ja heti kysy et kenen vauva siinä on :D Tarkka poika!

Tässä tilasinki yhdet mammahousut ja sitten hiukan väljempää mallia olevan kevättakin. Ei varmaa nämä nykyset mahu päälle kunnolla sen verran taitavat olla justiinsa passeleita. Ja onneksi mulla on tuolla säästössä muutamia isompia vaatteita ja takkeja ajalta ennen laihdutusta, niin niitä voi sitten hyödyntää syksyllä ja talvella.

Ja tervetuloa uusille! Kiva että vieläkin porukkaa tulee lisää :heart:


Mitäs on mammoilla tänään suunnitteilla muuten?
Meillä varmaa viritellään grilli tulille ensimmäistä kertaa tälle keväälle. Kovasti ollaan koitettu saada porukkaa meille syömään ku pakastinta pitäs saada tyhjemmäksi muuton alla.. mutta saa nähä grillataanko tänään omalla porukalla vain.
Mutta nyt nuorimmaisen kanssa pyöräileen tuohon pihalle, raasu parantunu nyt niin ihan innoissaa roikkunu koko aamun ikkunassa ja ruikuttanut pyöräileen :D

Minnäi ja Myry 11+1
 
Miimii ja jiinas ja oltermanni ja muut jos muitakin oli: itku tuli iso puolestanne, tuo on tähän tilanteeseen niin pahinta mitä saattaa ajatella. Toivon että onnistutte pian uudelleen ja jaksatte yrittää. Oma km-pelkoni on niiin valtava että haluaisin käydä ultraamassa joka ikinen viikko että jaksaisin elää normaalielämääni tässä sivussa. Meillä oli pitkä ja kivinen tie tähän ensimmäiseen plussaan, enkä voi kuvitella miten iso osa minusta kuolee jos tämä lapsi ei selviäisi :'( Itkunkatkuiset halaukset jokaiselle teille :heart:

Bitter ja pikkuinen 8+0 (joka taas ultrattiin viime viikolla ja syke näkyi selvästi.. katsotaan kestänkö näiden vuotojen kanssa romahtamatta tämän viikon ilman ultrausta..)
 
No enhän minä hätähousu malttanut odottaa kun nyt sain päähäni tuon kotidoppler jutun niin menin ja tilasin :) Kun nyt oli sopivasti tarjouksessakin..

Vielä saa kyllä viikkoja odotella että sillä mitään kuuluu..

Juli rv 7+0
 
jenkkivaimo
Kuinka aikaisin ootte yleensä sydänäänet kotidopplerilla kuulleet? Mä ostin viime raskaudessa tuon (näyttää sykkeen kyllä väärin näytöllä mutta äänet kuului hyvin) ja kokeilin ekan kerran vissiin viikolla 15 ja silloin kuului jo hienosti. Nyt kokeilin pari päivää sitten mutta ei kuulunu vielä mitään, viikkoja oli 8+ tai 9+ eli ei mikään ihme ettei kuulunut. Mietin vaan tässä että millonka sitä koittais uudestaan... En kuullu mielestäni edes istukan kohinaa.
 
Oi, mä haluaisin kans grillata :p
Mutta grilli on lumen peitossa ja uus pitäs ostaa ja muutenkin on piha vielä niin lumessa.. Notski makkkara ois kans hyvää.. Hiukan vain nälkä on :whistle: Pitää mennä syömään ennen ku huono olo tulee

puhnalle 7+2
 
Hihiii.. no nyt mäki sitten innostuin ja tilasin ton dopplerin :heart: Toivottavasti tulee yhtä ripeästi mullekin ja saan sen jo tulevalla viikolla. Pääsis sitten jo viimestään vkl kokeilemaan ja ENNEN neuvolaa. Samalla ostoskoriin hupsahti myös Bola-koru :heart:

Joo, taitaa taas olle meillä meno sellaista et taitaa tää mamma lähtee hermotauolle kauppaa B)
 
Tuosta stressaamisesta: Puhuin just eilen anopin kanssa tästä mun raskaudesta kun oltiin siellä käymässä ensimmäistä kertaa raskauden aikana. Puhuin jotain siitä ensi viikon ultrasta ja oireista ja siitä, että toivottavasti siellä nyt on jotakin ja kaikki on kunnossa.. Siihen anoppi silmät pyöreinä vaan totesi, että "onhan sulla kuukautiset kuitenkin jäänyt pois?" :D

Voi kun pystyiskin ajattelemaan noin yksinkertasesti, onhan se kuukautisten poisjäänti tietenkin se tärkein oire.:D Nyt päätin, etten enää yhtään kyttää mitään keskenmenon oireita, jos ei selvää vuotoa ala tulemaan..

vk9+1

:heart:
 
mulla nyt on hieman asiat hakusessa, meinaan neuvola on ensi viikolla (johon jo ultraa odotin) mutta neuvolantäti puhui että täytyy kysyä lääkäriltä voiko ultrata loppuviikosta. Eikö neuvolantädit ultraakaan mahan päältä? :eek: Ja minä en todellakaan halua enää uudestaan alakautta ultrausta ellei ole ihan pakko, viime kerta oli niin kuvottavan tuntuista,vaikken yleensä kipuherkkä olekaan, ja tuntui ettei se ukko paljoa tienny mihin sillä ultrakepillään sohi :/ todella epämukavaa.


Mä olin niin toivonut että olisi jonkun ultrakuvan saanut mukaan tai jotain, mutta näköjään jää haaveeksi .. ja edellisessä raskaudessa ne olis ultrannu 10viikolla jo, mikähän nyt mättää.


Me 11+1
 
sini-sissi mä olin kanssa tammikuun toivoissa 09 :LOL:

Ja sitten :hug: kaikille ikäviä uutisia saaneille.

Tänne ei kuulu erikoista, ruoka ei oikeen maistu, sipsit ja mandariinit on ok.


Dopplerilla ajattelin tänään koittaa kuuluisiko mitään, tänään siis menkoista RV 12 täynnä, mutta todellisuudessa on jotain lähemmäs 11 vk.... Ensi perjantaina np-ultra, sielläpähän sitten varmistuu.

Joutessani olen vaunuja jo katsellut :LOL: Mulla on jo city crossit tuolla kuopuksella, niihin vaan ostan sitten sen citykopan, mutta haluan myös tuplat, kun aika paljon liikutaan ulkona, ja ehdottomasti pitää käydä Easywalkerin duoja testaamassa, näyttää kivoilta ja monipuolisilta. Ikäeroa lapsille tulle abou 1v9kk...

Ei olla edelleenkään kerrottu raskaudesta kenellekkään. Työnantajalle kerron sitten kesällä joskus, 2 kk aikaisemminhan se pitää ennen äippäloman alkua ilmoittaa.

Mukavaa sunnuntain jatkoa
:wave:
 
Heippa vaan kaikille :)

Mä löysin ton kotidopplerin osoitteesta nettitilaus.fi jossa maksaa 39,95 e. postikulut 6e.
Ajattelin laittaa kanssa tilaukseen. Saahan tuon varmaan myytyä esim. huutiksessa kun ei enään ole tarpeellinen.

Ukkokulta on vähän parem massa hapessa, 38,7 enään kuumetta.

Joku oli alkamut syömään b vitamiinia, minä kanssa, tsoin en ole vielä huomannut mitään apua. Eilen ainakin lensi oksu oikein kunnolla :(

H3idi; meillä ei ainakaan ultrata, kun ei koko laitetta taida olla neuvolassa :( Laittavat tarvittaessa lähetteen sairaalaan.

puhnalle sä taidat asua jossakin pohjoisessa, meillä sulanut melki kaikki lumi jo Tampereen eteläpuolella asustellaan. Eilen avattiin isäni kanssa grillauskausi ihan hyvin grilli toimi vaikka oli jäänyt talveksi lumen alle :ashamed:

Uusille tervetuloa :flower:

Nyt menen poikien kanssa nauttimaan auringosta, ens viikolla kuitenkin sataa taas... Minäkö negatiivinen :LOL:

Op + Voitto 8+6
 

Yhteistyössä