Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Kääntöyritys uutisia,menin ihan jännittyneenä kääntöyritykseen ja mitä kummaa kaveri siellä pääalaspäin laskeutuneena lantioon :D ,oli kyllä helpottava uutinen ku jotenki ollut stressaavaa ku ei tiedä et joutuuko leikkaukseen vai tuleeko normaalisti.Vielä maanantain neuvolassa oli perätila.Lääkäri meinas nyt että ei enää käänny ku on niin painunut jo lantioon :) vähän nyt supistelee ku se lääkäri aika ronskisti teki sisätutkimuksen,mut ei näillä synnyttämään pääse.

äityliini ja pötkylä 38+0
 
Tervetuloa möökö joukkoomme ja Ihaalle onnittelut vauvasta :flower: :flower: :flower:

Täällä myös kärvistelty taas yksi yö sängyssä, kaikki asennot viiltää alavatsaan ja kääntyminen vaatii kunnon prosessin... aaarrgg! Yöllä mietin että jos toi kuuma kaurapussi alavatsalla aiheuttaa vauvalle vaikka aivovaurion tai jotain ja skitsoilin siitäkin, ehkä pitää pistää hormonien piikkiin. Mua kans itkettää kun näänkin vauvan kuvia yms...

Kenkiin olen sitonut valmiiksi nauhat niin löysälle että saan ne jalkaan ilman kyykistelyä vaan sujauttamalla jalan sisään, kaikkea sitä keksii kun kroppa ei oikein toimi.

Kaurapussin hintaa joku kyseli, ostin ison pitkulaisen pussin luontaistuotekaupasta ja maksoi 14 ?, ja kuten aiemmin sanoin aika tehokas tuntuu olevan. Suosittelen!

Mun kaveri kävi äsken meillä kahvittelemassa, mukavaa vaihtelua arkeen ja iltapäivällä tulee mun äiti meille pariksi päiväksi visiitille. Mutta nyt taas pötköttelemään...

Mammukka ja vauveli 38+0 JEEE! :heart:
 
onnea IHAA :flower:

tervetuloa MOOKÖ :flower:

ESTRELLA-mä taidan olla se sun kohtalotoveri..mulla paino noussu 25kg ja kyllä pistää esim sukkien ja kenkien laittaminen puhisemaan..kyljen kääntämisestä puhumattakaan..inhottavaa..

täällä kans ihan persiilleen menny yö takana..sain oikein mojovan päänsäryn ja sen parissa sit tuskailin..ja kun viimein onnistu nukahtaa ni sit jomottotteli alamassua ja näin kauheita painajaisia..vitsi et nyt on väsy ja muutenki jotenki tosi pöhnänen olo...noh palaan illemmalla!
 
Ihaalle oikein paljon onnea!
Ja kiitos kaikille lämpimästä vastaan otosta!

Tuli tuosta sukkien ja kenkien laitosta mieleen että mulla se on kans yhtä taistelua.Ainakin sukkien kanssa.jos mies ei ole kotona niin siihen menee ainakin se 10 minuuttia ensimmäisen sukan laitossa.Kengät minä hommasin sellaiset kengät mitkä tökätään vain jalkaan jo muutama kuukausi sitten =)

Painon nousustakin oli puhetta niin minulla oli 56 lähtö paino raskauden alussa ja nyt onkin kertynyt kokoon se 70 kiloa.Viimeisten kolmen viikon aikana tuli ihan hirveästi painoa lisää kun tuo lapsivesi alkoi lisääntymään.

mitenkäs sen oman nimen saa lisättyä tuonne listaan?
Eli tämä on esikoinen ja LA on 6.11,lapsen sukupuolesta ei ole tietoa kun ei olla kyseltykkään.
Toivottavasti tämä lähtisi äkkiä käyntiin kun alkaa olemaan jo aika tukalat oltavat.kyllähän ne minulle viimeeksi KAKS:lla ehdotti että jos otettaisiin vähän lapsi vettä poies mutta en suostunut kun siinä olisi suurena riskinä istukan irtoaminen.En halua nyt minkäänlaista hämminkiä tähän kun on mennyt näin hienosti koko raskaus aika.

Niin tuli tuossa muuten mieleen että onko teille tullut miten paljon nestettä jalkoihin jne.? miten olette "hoitaneet" niitä?

Järkytyin eilen ilalla saunaan mennessä kun otin sukat poies,sukan resorit oli melkein kaivertuneet nilkkoihin!Se oli oikeasti ihan hirveän näköistä. :eek:

noh,ei se auta.pitää lähteä touhuamaan tuonne keittiön puolelle jotain suuhun laitettavaa.
Palailen myöhemmin asiaan.

Möökö89 ja toukka 39+0
 
Hei vaan kaikille piitkästä aikaa! :wave:
En ole tainnut kirjoitella muutamaan kuukauteen, heh... Lukenut olen kyllä, mutta aikaa koneella istumiseen niin vähän, etten ole oikein saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään...

Pikaiset kuulumiset. 36 viikon neuvolassa oli jo kohdunsuut pehmenneet ja sentin verran auki. Suppareita pistää tulemaan minkä kerkiää, muttei mitään vakavasti otettavaa vielä.
Nyt mennään siis 37+8, huomenna vaihtuu viikolle 38. Jee...
Äitiyspolille oon saanut ajan hengenahdistuksen ja hurjan pulssin takia. Mutta se on vasta viikon päästä! Eli viikko ennen laskettu aikaa, jee. Tämä tenava on kyllä jo syntynyt siihen mennessä, luulisin...

Kovasti puskee päätään tuonne kanaviin, hyviin asemiin. Vihloo niin pirusti välillä. Tuntuu, että jalat menee alta tai että mukula tipahtaa pian pihalle itsestään. :)

Tänään on ollut kovinkin oksettava ja tärisyttävä olo, joko enteilee synnytystä tai sitten on oksennustauti tulossa... :'(

Mies tulee tosiaan synnärille mukaan, en voisi kuvitellakaan synnyttäväni ilman sitä. Vaikka ei siitä todellista hyötyä siellä ole, mutta saanpahan puristaa sen käden rikki jos ei muuta. :) Turvallisuuden tunne kait se on se tärkein. :heart:
 
Tervetuloa Möökö ja onnea kovasti ihaa :flower: :flower:

Täällä vielä kotona ollaan. Supistelut jatkuu ja tuossa kävin pikku päikkärit ottamassa. Herättyäni en ollu päästä sängystä ylös ku oli kova kipu tuolla alhaalla ja kun vihdoin pääsin pois sängystä niin tuntu että haaro välissä on maailman suurin pallo. Kävelyki oli sitte sen näköistä. Ja maate ku menee niin asennon etsiminen on vaikeutunut ennestään. Mikään ole enään hyvä. Kaikki asennot saa tuon alaselän enemmän ja enemmän tuleen ja silloin tuntuu että taju lähtee ja itku pääsee.

Kengät ja sukat on tosi hankala laittaa jalkaan. Täytyy ihan ihme asennoissa olla.

Vauvan syntymä uteluihin olen totaalisen kyllästyny. Täällä tietty eri asia mutta anopista tullu rasittava. Tietää etten saa kunnolla nukuttua yöllä niin laittaa heti aamu kasilta viestiä että "hei mitä kuuluu joko on lisää tyttöjä tullu...". :/ ( Meillä kun tyttökin ruukaa herätä vasta 9-10 aikaan aamulla. ) Vastasin anopille että hyvää kuuluu. Vielä ei ole tullut tyttöjä eikä poikia. Ja ei varmaan tulekaan. Tuntuu että menee lasketun ajan yli.... Jospa se nyt tajuis olla edes hetken kyselemättä. Jos ei niin saa isäntä huolehtia asian. Ja sanoo että ilmoitellaan heti ku vauva on maailmassa. Ei aiemmin. Jos sinne ilmoittaa että nyt lähettiin niin puhelin soi varmasti puolen tunnin välein että joko joko.. :headwall: Onneksi oma äiti tietää ettei ole mukavaa kun kysellään varsinkin ku tietää kuin rasittavaa se on. Ja ei mun tietääkseni kellään ole vauva jääny tulematta... Kaikilla se on jossain vaiheessa ulos putkahtanut ennemmin tai myöhemmin..

Nyt ruokaa ottamaan uunista pois ja siivoamaan. Sen mitä enään pystyy siivoamaan. Kokeilla kumminki täytyy. Ai joo eilen ehdotin isännälle parisuhde terapiaa.. Oli ihmeissään ku mulla nuo halut ollu koko raskauden ajan nollassa. Illalla isäntä tuumas ettei enää uskalla harrastella ku pelkää että vauvaan sattuu. Sanoinki että se varmasti purasee kikkelin päästä ku tarpeeksi hermostuu tökkimiseen... :LOL: :D Mutta siinä sitten kävikin niin etten ite pystynyt kivuiltani siihen touhuun, että sitte joskus tulevaisuudessa..

Löllykkä ja haamu 39+3
 
Eli moi vaan kaikille ja onnittelut jo vauvansa saaneille.

Täällä vielä yks mattimyöhäinen joka sai vasta nyt aikaiseksi rekisteröityä . Palstaa tulee seurattua päivittäin ja nyt äitiyslomalla ja loppumetreillä montakin kertaa päivässä. Niin että kai se tässä tositoimiin pääsyä odotellessa on aika oikeesti ilmoittautua mukaan...

Eli toista tyttöä odotellaan (esikoinen 07/05), laskettu aika on 3.11. ja PHKS synnärinä. Kovasti toivon että typykkä syntyis vaikka vielä tänään, sen verran tukala on olo. Supistuksia on tullut kolmisen viikkoa, siitä asti kun masukki laskeutui lähtöasemiin. Eilen vihdoin alkoi kipeytyä supparit kunnolla mutta loppuivat yöllä ja nyt taas on odotukset korkealla. Pari tuntia on supistellut, välit on sellaista 10-20 minuuttia. Kunpa tahti nyt kiristyis.

Toivottavasti joukkoon vielä mahtuu...

Terkuin Daya ja typykkä 39+3
 
Eli meille syntyi poika rv 36+1 käynnistyksellä.
30.9 joudun sairaalaan koska mun alapaineet oli 114 ja siellä mulle alotettiin toinen verenpainelääkitys lisäksi. 1.10 alapaineet oli 122 ja täydellisessä levossa ne oli normit eli 100:n paikkeilla.
Torstaina 2.10 olin kotiin lähdössä ja kävin suihkussa ja siellä tosi huono olo ja pyysin hoitajaa mittaamaan mun paineet ja ne oli 131 (alapaineet siis), hoitsu soitti heti lääkärille joka tuli juoksu jalkaa mun luo ja päätti et heti alas ja käynnistykseen, pelotteli et varmasti tehdään vielä sektio koska ei kuitenkaan käynnisty kun viikkoja vasta tuo 36.
Klo.14.30 multa puhkastiin kalvot, istuin keinutuolissa, tuli 5 supistusta ja sit oli pakko hälyttää hoitsu kun oli niin huono istua, menin sänkyyn maate ja samassa vauva pullahti maailmaan. Synnytys kesti alusta loppuun noin 20min, pojan syntymä aika oli 14.51 :heart:

Painoa pojalla oli 2220g ja pituutta 46.5cm, keskolaan joutui koska jäähtyi liikaa ja tuli hengitys vaikeuksia ja rytmihäiriöitä.
Keskolassa oltiin 12päivää ja sit saatiin poju kotiin ja nyt ollaan onnellisesti kotona harjoteltu uutta vauva arkea :heart:

Palaan paremmalla ajalla lukemaan teidän jutut ja kuulumiset

Tulentyttö ja pieni kipinä poika :heart:
 
Uusille tervetuloa :flower:

Ja onnea ihaa :flower:

Piruvieköön, täällä edelleen oon kärvistelyasemissa, ei toista näy eikä kuulu :kieh: Eka pelotellaan ennenaikaisuudella ja toivotaan aina et pysyis viel muutaman viikon ja nyt sitte ei tuu vaikka mitä teen. Tää vaavi on selvästi joku hankala tapaus :D

Mulla siis paikat auki 2cm, laskeutunut rv.19, kiinnittynyt, limatulppa irtosi rv.36+4, kaulaa jäljel 1cm, pehmeet ja otolliset paikat kuulemma jo synnytykseen... ja supistaa... tääl silti viel kärvistellään.

Painoa tullu 24kg :'( Turvotusta varmaan lähemmäs 10kiloa, epäili neukka.

Olo saamarin kipeä!!!!!

Rinzessa ja papuRinssi rv.39+1

 
Daya; tervetuloa mukaan!

tulentyttö; onnittelut pojasta!! Ilmeisesti kaikki on nyt onneksi hyvin, vaikka pienen alkutaival olikin rankka!

rinzessa; toivottavasti pikku prinssisi ei enää pitkään sinua odotuttaisi! :hug: .

Miten olo voikaan olla näin väsynyt :( . Tuon flunssan piikkiin kyllä pistän suurimman väsymyksen. Ja yllätys yllätys, tänään alkoi miehen sesonkin painaa päälle eli kuulemma myöhään menee töissä :snotty: . Kohta lähden poikien kanssa kaupoille (täytyy hakea TAAS lisää rennietä) ja sitten kai pitäisi manklata puhtaat lakanat meidän sänkyyn, kun aamulla raapaisin sängystä lakanat koneeseen. Kaapissa ei kovinkaan monia lakanoita nyt ole, kun ne on suurimmaksi osaksi tuolla kellarissa odottamassa, että joku ehtisi ne manklata...

Nyt täällä taitaa haista pasu, joten pyllyn pesun kautta lähdetään nyt liikenteeseen...

viides
 
IIIIIIIISOT ONNITTELUT TULENTYTTÖ JA IHAA!!!!(ja muillekin, jos jää joku mainitsematta) :flower: :flower:

meillä tää pikkuveikka onkin sitten tänään viihtynyt hereillä isomman osan päivästä kuin nukkunut. Tissillä ei jaksa sitten imeä kun on yliväsynyt, ja nukkua ei oikeen jaksa kun on nälkänen... :whistle: Juurikun olen jaksanut kummastella kuinka se nukkuu koko ajan. No, nyt sain onneksi syömään jonkin verran ennenkuin simahti ja nyt nukkuu. Ainakin hetken. Jos kerkeis käymään esikoisen kanssa saunassa, ja sitten ois tarkoitus vauveli kylvettää vielä tänään, ellei mene kauheen myöhäseen nää unet.

Niin ja TERVETULOA UUSILLE!!!!!! :flower:

helmi ja aapeli 1vko1pvä
 
mie sellaista, että merkkaatteko te paperille supistelut jolloin tulee? Mietin tässä, että enkai mie muuten osaa sanoo milloin on alkaneet jne..

Tänään on jonkin verran tullut supistuksia. Aamupäivästä tuli silleen 20 min välein aina yksi (hip hip hurraa).. Jos se siitä pikku hiljaa. Ja nyt on sitten alkanut tulee taas, mutta taidan lähtee käyttää koiruliinin kunnon lenkillä ja lämmittää taas saunan.. Jos lähtis vaikka käyntiin.. Hiukan jännittää.. Koska ihan kipeitäkin välillä on, mutta ei kuitenkaan sellaisia, kuten toivois..

Red Dragon & Nuppu 39+4 :heart:
 
Onnea Tulentytölle! :flower: :heart:

Ja tervetuloa uusille! :flower:

Mä olen ravannu iltapäivän kaupungilla, mutta ei mitään vaikutusta. :kieh: No huomenna täytyy mennä Ikeaan kokeilemaan kyseisen kaupan paljon kehuttua mainetta synnytyksen käynnistäjänä. :D
 
Onneksi olkoon Tulentyttö! :heart:
Ja teretulemas miunkin puolesta tänne Daya!

Tänään taas uutta tuntemusta maha asukin kanssa."toukka" pitänyt tänään yllättävän paljon "karate" tunteja tuolla,tuntuu välillä että tulee kyljestä läpi ku toinen ottaa ja vähän monottaa.Ja ala massa mennyt tosi kipiäksi,liekkä toukka asettunut aloilleen.Huonovointisuuttakkin on ilmennyt,jokohan se alkais haluamaan ulos tuolta.;)

Unohdin tosiaan tuossa aikasemmin mainita että eilen illalla tuntui hyvin epämielyttävää rutinaa vauvan kiinnitys paikalla,onko kenelläkään ollut kyseistä tuntemusta?
Hirveä jouluvillitys tullut,tekisi mieli pyöräyttää jo muutama pellillinen pipareita ja laitella jouluvaloja mutta olen yrittänyt koko päivän vakuutella itselleni että on liian aikaista ruveta touhuamaan tuollaisi.:D

Käytiin koiran kanssa kävelemässä ja olo oli kyllä sellainen koko kävelyn ajan että vauva tipahtaisi ulos tuolta.Painaa niin paljon jo lantiota vasten. :/

oma äiti soitti ja kyseli kuulumisia (ovat saksassa loma reissulla) että miten on mennyt ja että joko olen lähtö kuopissa täällä.Vastasin että ei hirveitä muutoksia edelliseen kertaan niin aikoi potkia minnuun vauhtia jos vauva ei ole kerennyt tulla ulos ennen niitten paluuta,onko teidän äitillä enemmän paineita kuin teillä,tai jollain muulla sukulaisella?
 
onnittelut vauvautuneille ja kiva saada uusiakin vielä mukaan :flower: :heart:

täällä huono olo jatkuu vaan ja nyt teki tuo menkka jomotus taas paluun oikeein kunnolla ja vihloo kovasti tuolla alhaalla nivusissa ym....tajuis nyt jo vaavi tulla tänne puolelle ku mamman olo on jo niin huono...

RINZESSA-mä olin ihan varma et papu tulee jo viim rv 37 sulla mut ei näköjää...sul menee vähä samaa rataa...mullakin toitotettu koko ajan kunhan päästäis rv 32 asti sit taas 34 ja sit taas 36 ja sit sanottii et noni nyt saa tulla jos on tullaksee ni ei PRKL!!!sinnehän se nyt sit jäi vaikka kuinka nyt liikkunu ja sillon aikasemmin piti iisisti ottaa...noh kai tää ens juhannuksena tulee..

inhottaa vaan kun vie niin omia voimia et mitenhän täs jaksaa ees synnyttää ku on koko ajan paha olo ja yöt menee ihan persiillee....

noh minkäs tekee..onnex huomenna poksuu taas vkot

tietämätön ja rinsessa rv 37+6
 
onnea tulentyttö! :flower:
ja tervetuloa minunkin puolesta daya!
tänään jaksoin käydä jopa kaupassa (auauauauauauauau) ja nyt suihkun ja pyykinpesun jälkeen selkä on aivan hajalla ja tunnin ajan tuli jopa supistuksia 8-10 min. välein, mutta loppuivat sit tietty. nyt pitäs vaan löytää hyvä asento tolle selälle,ei jaksa löhötä sohvalla eikä seistä eikä oikeen istua..voi kun tämä pompula nyt suvaitsis vaikka huomenna alkaa tekeen lähtöä tuolta majapaikastaan,alkaa oleen sen verran jo veto pois ja huono olo mulla...
rutinasta:mun mahani on rutissut monena iltana tuolta ihan alhaalta lantioluiden jostain lähettyviltä,mutta en tiedä että mitä tuo sit on olevinaan... aina sillon aattelee että nytkö ne vedet menis,mut ei...
 
Onnea Ihaaa ja Tulentyttö :heart:

Tervetuloa Möökö89 :wave:

Mites keiju teillä menee, eikös sullakin ollut vähän vaikeuksia saada imetystä onnistumaan? Meillä ei edelleenkään jaksa imeä tarpeeksi, oon välillä saanut 50mi vielä imetyksen päätteeksi pumpattua. Eli maitoo ois mutta pikku reppana ei vaan jaksa! Välillä sitten tuntuisi paremmin imevän, mutta silti menee vielä pullosta päälle.

Ihanaa, meillä alkaa esikoinen pikkuhiljaa tottumaan paremmin uuteen tulokkaaseen =) Ei ole tänään ottanut läheskään niin montaa raivaria kuin aiemmin. Siis silloin kun hoidan vauvaa. Innoissaan tulee toinen silittämään pikkusiskon poskea :heart: Ja naamalla aina niin ihana ilme ja hokee vauva vauva :heart:

Oikeaa rintaa on tänäänkin pakottanut, ettei vaan meinaa tulehdusta pukata :/ Oon geelipussia lämmitellyt. En tiiä sit oisko oikeesti mitään, molemmat nännit on tooosi arat imemisestä kuitenkin, jos siitä sitten tuntuu vähän sivummallakin :kieh:

Meillä on miehen kanssa tässä aikuisten herkkuhetki meneillään, dippaillaan sipsejä ja juodaan limpparia... :D
Lapset siis nukkuvat tietämättöminä mitä herkkuja täällä vedellään :whistle:

Luminka ja neitonen 2vk
 
Isoot onnittelut Tulentyttö ja ihaaa pikkuisista :flower: :flower: =) :flower:

Tervetuloa myös dayalle.

Äityliini 76 oli varmaan huippu yllätys,et kaveri on valmiina tulossa oikein päin. =)

Väsyttää taas taian lähtee koisimmaan tai kuorsaamaan. Olin kuulemma viime yönä kuorsannut niinkun pikku porsas, mies ei ollu saanu nukuttua kunnolla koko yönä. :ashamed: Ei ollu raaskinnu minua herättää. (vai uskaltanu :LOL: )

Huomen rv39+4, poika syntyi silloin,jotenkin ite oottaa et syntys huomen. Toiveeks taitaa jäädä.

Estrella rv 39+3
 

Yhteistyössä