Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

mammukka kaurapussin laitan alaselälle,alavatsalle tai hartioille, yleensä jonkun kankaan väliin kun se on niin kuuma.... voi laittaa mihin vaan missä tuntuu kipua helpottavan...
neuvolassa kävin ja kaikki hyvin!
rv37+6
painoa tullut 915g per viikko :eek: yhteensä tullut nyt 12 kiloa!
turvotus ++
rr 126/83
hb 117
sf mitta 34
tarjonta RT
sykkeet ++
liikkeet ++
kommentti oli että vähän vähemmän vois syödä suklaata ja enemmän liikkua :D

mä oon kans ihan kyllästynyt tähän ootteluun ja levottomaan oloon vaikka mulla voi vielä mennä hyvinkin 3viikkoa ennen ku vauva syntyy.... laskettu aika kahen viikon päästä mut esikoinen syntyi viikolla 41..... |O
 
Mammukka: kaurapussin kun lämmittää uunissa tai mikrossa niin on hyvä laittaa kuppi vettä myös samaan aikaan sisään. Mulla ainakin lukee niin ohjeissa, ja neuvolassa sanoivat samaa. Mä oon pitänyt ihan missä vaan parhaimmalta tuntuu, vauva kyllä reagoi jos on suoraan mahan päällä, mutta tuskin siitä mitään haittaa on. Tosi hyvältä tuntuu alaselällä silloin kun se on kipeänä. Oon vielä viritellyt sen selälle niin että oon laittanut pitkän ohuen huivin sen päälle ja ympäri niin että voi pitää kaurapussia päällä kun liikkuu!!
 
Meille syntyi 15.10 kolmas tyttö.3370 g ja 52 cm pituutta:) Tosi ihanasti mennyt tytön kanssa ja kaksi isointa siskoa on ihan otettuja uudesta tulokkaasta:)Sektio meni hyvin loppujen lopuksi vaikka kovasti pelotti ja jännitti..Tsemppiä kaikille synnytyksiin ja jatkoon vaavin kanssa ja muun perhe-elämän kanssa.Ihanaa Joulun odottelua!!
 
Huomenta-päivää kaikille tasapuolisesti! Ja onnea uusille pikkuihmisille!
Kyllä on täällä foorumilla kovin kärsimättömiä mammoja =) Mulla ois laskettu aika ylihuomenna, mutta eipä tässä mikään kiire, kun olo on hyvä ja lapsikaan ei ennakkotiedoista poiketen ole kuulemma monsterin mitoissa. Varmaan sen takia mua ei harmita kyselytkään, kun ei oo ittellä mikään kiire.

Eilen kävin taas käyrillä ja kovasti supisteli, silti ei mittään tapahdu. Lääkäri vaan v***ili taas lapsen painosta, että "Toivottavasti syntyy se 3,2-kiloinen." En tajua sitä muijaa kyllä. Mullahan ei oo potilaana muuta vaihtoehtoa, kuin uskoa niitä lääkärien painoarvioita, ja jos ne poikkeavat liki kilolla toisistaan, niin eihän se mun vikani ole... Onneks ei tarvi sinne enää mennä, vaan siirryn synnytyssairaalaan ny lasketun ajan jälkeen. Ilmeisesti sen takia tätsä olikin kiukkuinen, koska täällä on yksityinen lääkärisysteemi, ja kun en tule hänen vastaanotolleen, se on hälle suoraa tulonmenetystä. Mutta eipä kai se mun vikain oo, mie vaan teen mitä sairaalassa käskevät! Perjantaina sitten seuraavan kerran kontrolliin kun viikkoja kasassa 40+0.
 
Heissan kaikille!

Ihan vain pikaisesti ilmoittelen että perheemme kasvoi pienellä :heart: prinsessalla :heart: perjantaina 24.10. klo 21.09. Strategiset mitat 2900 g ja 47 cm. Synnytys tapahtui täysin luomuna ja koko perhe voi hyvin. Isä on vieläkin hieman ihmeissään ja äidin liikkuminen paranee päivä päivältä (kiitos 4 tikin). Kotiin päästiin eilen ja koiruus on ottanut asian todella mahtavasti. Kerron tässä lisää jahka kovalla istuminen helpottaa :D Nyt täytyy siirtyä takaisin tonne pehmeälle sohvalle.

Onnea myös muille, jotka ovat saaneet perheenlisäystä. JennyA.:n kanssa ollaan näköjään oltu samassa paikassa samana päivänä, me vaan hieman myöhemmin. Ois mielenkiintoista tietää et millä osastolla olit?

nannamaaria & prinsessa 4,5 vrk

ps. Kuten sanotaan rakkaalla lapsella on monta nimeä ja meillä se ainakin pitää paikkaansa. Mun vanhemmat on molemmat antaneet jo omansa neidille :D
 
Onnea nannamaarialle myös pikkuisesta!

Ootteko huomanneet miten hauskasti jakautuu noi syntyneiden vauvojen painot? Vajaa kolmekilosia on eniten ja sitten taas yli neljäkilosia! Mutta ihanaa, että kaikki terveitä ja hyvinvoivia :heart:
 
onnea tanskuli ja nannamaaria! :flower: ihanaa kun melkein joka päivä saa kuulla vauvauutisia,ehkä se mullekin joskus tajuntaan oikeesti iskee että tuolta ois joku tyyppi ulos tulossa..
yö meni taas ihan pepulleen,heräilin tunnin välein lonkkien takia ja sit tottakai vessas.ärsyttävää.heräsin ysiltä,olin hereillä vajaa kaks tuntia ja menin takas nukkuun vielä runsaaks tunniks.
eipäs tänään vielä muuta oo tapahtunut.hieman hiljaisempi on asukas ollut :/

noonie 39+0
 
Onnea tanskuli ja nannamaaria tyttösistä! :flower: :flower:

Nyt on oma napa vähän pyörryksissä. Tulin juuri äsken sieltä ä-polilta. Arvot olivat nyt laskeneet vaikkakin vielä yläkantissa, mutta sappihapot olivat vielä normaalit. Sitten lääkäri sanoa paukautti, että jos paikat on kypsät niin käynnistellään TÄNÄÄN tai tällä viikolla :eek: :eek: :eek: . No paikat oli epäkypsät reilulle sormelle auki ja kanavaa jäljellä 1,5 cm. Lääkäri teki sisätutkimuksen melko ronskisti ja siitä lähtien onkin supistellut jonkin verran. Ultrassa todettiin, että napanuora on kaulan ympärillä ja alettiin epäillä josko käyrällä tulleet sykkeen laskut johtuisi siitä eli tunnin käyrälle pistettiin. Todennäköisemmin laskut johtuivat siitä, että vauva karkasi anturin alta ja anturi mittasi välillä mun sykettä. Toinen käyrä näytti sykkeiden osalta hyvältä (vaikka jouduinkin kerran hälyyttämään kätilön etsimään vauvan sykkeet uudestaan) ja supistuksia siihen myöskin siis piirtyi. Nyt joudun sitten taas perjantaina menemään käyrälle ja viikon päästä keskiviikkona olisi taas lääkäri. Eli voi olla että silloin mietitään taas uudestaan käynnistystä, jos paikat ovat yhtään kypsyneet. Luulisi näillä supistuksilla jotain tapahtuvankin, aika kipeää tekee ja koko vatsa on hellänä...

Nyt täytyy mennä antamaan lapsille jotain sapuskaa ja sitten pitää kai käydä ostamassa pojalle sisäpelikengät, kun heillä tänään jaliksessa saliharjoitukset...

viides rv 37+4
 
onnea taas vauvautuneille :flower: saispa itsekin jo käärön syliin :saint:

neuvolassa taas käyty kaikki ok sf ei oo kasvanu viimeseen kuukauteen ja täti tote et vaavi on oikeessa osotteessa ja pääkin on siellä mutta kun otti päästä ns otteen niin hieman liikahti viellä mutta hyvissä asemissa kuulema..hmm eli eipä sit vissii oo kiinnittyny..muutenki masen ku täti varas mulle 2 seuraavaa aikaa..sanoin et toivottavasti niitä ei tarttis ainakaa molempia käyttää :whistle:

nyt ei oo kyllä ees pahemmin supistellu..

täällä kans noita nukkumis ongelmia..tuntuu et yöt on yhtä helvettiä..vaavi liikkuu öisin paljon ja vessa reissuja on n 1-2h välein ja joka kerta vaan toivoo et ku nousen ni menispä vedet=)
mut ei ni ei...

nii ja paino oli noussu 1100g vko :ashamed:
eli nyt sellaset 25kg..huh onpa duuni päästä näistä sitten..mieskin eilen totes et ei sitä kermavaahtoo tartte suoraan purkista vetää :whistle:

noh elämä on...ja nyt sohvalle köllöttää=)

rv 37+5
 
koko kauppareissun supisteli 5-10 minuutin välein. Aika tujuja on. Kohta täytynee laittaa ruokaa ja sitten jos supistuksia vielä tulee, niin täytyy käydä levolle ja katsoa jatkuvatko levossakin vai ovatko vain rasituksen (=seisomisen :whistle: ) aikaansaannoksia...

viides
 
Onnea kans vielä kaikille vaavin saaneille :flower:

mä kävin kans taas sunnuntaina tayssissa kun kaaduin koirien kans mutta siä se kaveri mesos minkä kerkes.. tääläkin suppareita tulee ihan kiitettävästi mutta ei vielä tarpeeks et pääsis vaikka lähteen synnyttään :LOL: :LOL: mulla oli viikko sit lääkäri ja se totes että hyvin kypsät paikat ja kanavaa sentti jäljellä ja sormelle auki.. ja se sunnuntain tohtori sano että kanavaa 3cm ja ei auki :/ :/ mä en taas jaksa tätä eri lääkäri rumpaa kun aina tulee eri vastauksia.. mutta huomena olis taas lääkäri ja ajattelin kysyä siltä että kumpis noista nyt sit niinku pitää paikkansa.. kun alkaa jo meneen hermot kun ei ikinä tule samaa vastausta lääkäreiltä aina on jotain eri.. meillä oli kone rikki tossa muutaman päivän olin aika hukassa kun ei päässy koneelle.. kuinka sitä onkin tullu nyt kotona olo aikana "riippuvaiseks koneesta" :LOL: :LOL: mutta palailen huomena kertoon uudet kuulumiset.. nyt vähä koittaa siivota ja ruokaa tekeen..

jaksuja mammat :D paula+peikko 38+5
 
Iltaa..
Onnittelut nannamaaria ja tanskuli pikkuisista prinsessoista!!!! :flower: :flower:

Meillä kävi tänään neuvolantäti, ja ei tosiaan kylvettetty. Eipä sillä että ei se ois onnistunutkaan kun tuo öljykattila sammuillut, ja tulee ainoostaan kylmää vettä! :/ Onneksi meillä on olemassa lisäksi sähköpatteri että sain sentään lämmön päälle. PAINOA aapelille oli tullut sopivasti, nyt 3800g, kakan väriä hieman kummasteli, kun on ihan oranssia. Mutta totesi ettei kuitenkaan vaikuta keltaiseltakaan...

Mutta nyt alkoi väsyttäää, kun söi niin heti on veto pois |O
 
paljon onnea kaikille vauvoojen saaneille :flower:

yritän tässä jtoakin kirjotella tänne pitkästä aikaa, mutta tuntuu että ei tästä mitään tuu kun sormet puutuu eikä tunne mitään.
sain muuten oivan neuvon jos yöllä puutuu kädet.. eli kannattaa vaihtaa matalampaan tyynyyn. itse oo nukkunu aina 2 tyynyllä mutta nyt kun nukun vain yhdellä niin eipä niin paljoa puudu kädet.

täällä sais jo ruveta supistelemaan,mutta ei mitään.. ihan odotan että vois jo sattua. tasan viikon päästä olis laskettu aika, mutta hyvin siltä tuntuu että ylitse menee ajan.
muutotkin on tehty kaikki valmiiksi, ei tarvitse nyt kun vain odottaa ja odottaa koska neiti mahtaa maailmaan syntyä.
kauhean paljon kerkiätte tänne kirjoittelemaan, kun mä en edes näitä kaikkia kerkeä lukemaankaan. ihan vain vilkuilen toisella silmällä näitä läpi vaikka mitään ei varmaan kerkeä päähän jäämään.
mitä muuten nyt ootte vauvalle mukaan sairaalakassiin pakanneet mä oon laittanut bodyn, puolipotkuhousut, sellasen oloasun missä housut ja takki, sukat, kypärämyssy, ja talvihaalari. mietin että tuleeko sillä noissa vaatteissa kuuma vai kylmä. kuitenkin ihan autolla ollaan matkalla sitten sairaalasta kotiin ettei tartte kun mennä lämpöiseen autoon.

tää turvotus on ihan järkkyä.. sormet naama ja jalat on ihan täynnä nestettä. ja mun selkä on niin kipeä, entiedä mitä sen kanssa tekis, kun käveleminenkin ottaa kipeää. ja sitten kun nukkuu niin joka asennossa saa kyllä huutaa avunhuutoja.

mä taidan nyt tästä lopetella, ja älkää nyt sitten niin nopeeta kirjotelko tänne että niitä kerkeää lukemaan =)

reginarento tasan 39!
 
nyt oon tekemässä valkoisesta langasta töppösiä, toinen töppönen valmis.. Ja toista tekemässä, viimeistään huomen aamulla valmis.. Jos jaksaisi viel jonkun helppotekoisen myssyn tehdä vauveliinille.

Alaselkä on kyl ihan kivasti kipeä.. Sen siitä saa, kun istuu nojatuolissa ja neuloo. Pitäisi kai lämmittää tuota vehnätyynyä.. Mutta en jaksa.. Kohta olis sauna.
Kai tänää o muutamia supistuksiakin tullut, mutta niin olemattomia. Mut alaselkä ei tunnu kivalta.. :headwall: :kieh:

Täällä neidit jaksaa vain tapella.. Mitään eivät tottele ja mikään ei ole hyvin :headwall: ARGH!!!
 
Iltaa!

Oho! Onpas täällä tapahtunut! Onnittelut uusillle vauvautuneille! :flower:
Tanskulille ja nannamaarialle tyttösistä!! :heart: :flower:
Ja maikille pojasta! :heart: :flower:

Tänään olin (toivottavasti) viimeistä kertaa gynellä, vaikka aika ens viikolle on.
Vauvan pää on kuulemma tosi alhaalla lantiossa...tarkoittaakohan tuo sitten samaa kuin se että vauva on kiinnittynyt?
Kohdun kaulaa ei ole enää paljon mitään jäljellä... sisältä auki...käytännössä vaan ulkosuu pitää sen kiinni.

Maotao,Mun sympatiat on täysin sun puolella. Ettei meidän gynet vaan ois jotain sukua keskenään? Mun gyne on meinaan samanlainen v*mäinen DDR-muija. Oon saanu kestää hänen taholtaan ihan ihme käytöstä ja pelottelua koko tän raskauden ajan. Ja nyt on mitta niin täys, et olen päättäny, et kun nää pari viikkoa vielä kestän, ni sen jälkeen vaihdan gyneä, vaikka ois sitten pitempi ajomatka. Tällä gynellä on meinaan sellainen maine, et purkaa huonoja päiviään potilaisiinsa ja sieltä on monet itkien lähteneet ja vaihtaneet lääkäriä. Kai hänellä on sitten varaa huonoon käytökseen, kun on ainut gyne tässä kaupungissa. Mut kuten sanoit et täällä on yksityinen lääkärisysteemi..eli potilaalla on myös onneksi oikeus valita lääkärinsä ja sairaalansakin itse. Niin ei meidän tarvitse kaikkea lääkäreiltäkään sietää.

vauvan liikkeistä Täällä on kanssa huomattavasti vähentyneet. Sellaista hidasta tönimistä ja jalkojen oikomista vaan. Mutta kait se on ihan normaalia lopussa, kun vauvalla ei ole enää tilaa temmeltää. Mun oma äippä kertoi, että hänellä oli ihan joka raskaudessa sellainen ihme juttu, että pari päivää ennen synnytystä vauvat ei liikkuneet, keräsivät kai jotenkin voimia synnytykseen. Siitä hän sit aina tiesi että millon synnytys alkaa.

jaksuja mammat :wave:

Kuunkulta ja poitsu 38+4
 

Yhteistyössä