Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

Heipsan...

Mulla olis nyt vähän tyhmä kysymys... Miten noita kuvia taas saikaan liitettyä tänne? Latasin aijaa.comiin tuosta meidän neidistä pari kuvaa ja ajattelin nyt kokeilla saisinko tänne muidenkin iloksi niitä...

-JennyA & prinsessa 1vko-
 
jennyA: kun lataat sen ja sit tulee se seuraava sivu niin sieltä kopsaat sen pienilinkki jutun ja sit liität tänne.en oikein osaa paremmin selittää.

Luminka: ei todella ole helppoa tämä ei. Pehmeät nuo rinnat on. Tänään sain pumppuun jopa 120ml ku oli ollu 7h ilman pumppausta ja imetystä. mä oon nyt pumpannu ja antanu nannia oman seassa.
 
keiju: meilläkin menee nannia, oon laskenut et sellaiset 4dl/vrk. Mulla pari kertaa päivässä pumpattua maitoa lisäks. En oo kovin ahkera siinä hommassa, pitäs varmaan useammin että tulis tarpeeks jossain vaiheessa omaa maitoa.
 
Neuvolassa käyty ja kyllä taas ärsytti :kieh: Oli tuuraaja täti ja se oli taas sitä mieltä et vauva on nii hirveen iso et lähelle 4 kg jo nyt.Vähä ehotteli kontrollii äippäpolille mut en ottanu vastaan kun just viikko sitten kävin ja kokoarvio oli 3.2 kg ja 2 vko:n päästä siis uudelleen meen.Ei ne siellä kuitenkaan käynnistämään vielä rupea ja kun edellinenkin oli 4.5 kg niin eivät varmaan hirveän helpolla käynnistä ellei sitten ole yli 5 kg jumpula.

Sf-mitta ja paino oli laskenut ja on kuulemma todella alhaalla ja kiinnittynyt että jospa olisi vaikka kohta itsestään tulossa.Ja kun tuosta ruskehtavasta valkovuodosta kyselin niin se kuulemma lupaa hyvää eli paikat siellä aukeilee ja valmistautuu synnytykseen :whistle:
Ja supistuksista kyseli tosi tarkkaan,pitäisi kuulemma merkkailla ylös vaan kun ne loppuu aina niin en ole jaksanut vielä niistä huolestua.

Tulipas oma napainen sepostus :ashamed:
Ollaan lähdössä anoppilaan,ihana päästä anopin kanssa rauhassa saunomaan ja rentoutumaan,jos se vaikka edesauttaisi synnytystä,sieltä olisi helppo lähteä synnyttämään kun saisi isommat jättää sinne ;)

Hyvää ja rauhallista Pyhäinpäivän viikonloppua kaikille !!
Koetetaan Me mahakkaat vielä nauttia mahoista ja Te joilla jo nyytti niin niistä Ihanista tuoksuvista vauvoista :heart:
 
Ihanaa ku täällä on tullu lunta jo ainaki 5cm nyt iltapäivästä :) autolla saa kyllä varovaisesti ajaa,onneksi ei itellä enää oikein suju tuo ajohomma,niin saa vain istua kyytissä.Mulla on supistellu koko päivän aika kovasti,piti välillä seinästä ottaa tukea,alkaispa tämä kaveri jo tulla..en ole kyllä mihinkään merkkaillu noita suppareita..mulla ei hirveän paljon ole tullu noita kysely soittoja et joko on syntyny,olen sanonu suoraan ettei tarvi soitella,kyllä me sitten ilmoitellaan kun syntyy :)
 
Tosi kivaa.... Meillä ei oo sähköjä :kieh: Koko päivän on sadellut märkää lunta ja se on tehny tehtävänsä. Välillä räpsyy, mutta eivät pysy päällä. Saas nähdä missä vaiheessa sit tulee sähköt. Kiva asua maalla :kieh: On sentään läppäri, niin pääsee edes nettiin ajankuluks....

Olispa tuo pikkuneiti edes hieman vanhempi niin voitais lähteä käymään jossakin, mut ei noin pienen kans viitti.

Yritän nyt liittää kuvaa tähän, saas nähdä kuin käy



 
Äityliini; tulispa täälläkin lunta eikä vettä :/ .

Tänään olis viimenen päivä syntyä, että tulis lapsilisät jo marraskuussa :D . Eipä taida täällä ainakaan onnistua. Olen kyllä ollut koko päivän niin nuutunut, etten kyllä jaksaiskaan. Kun tulin käyrältä, niin menin tuon nuorimmaisen kanssa sänkyyn nukkumaan ja vasta äsken noustiin ylös. Pitäisi jotain ruokaa laittaa, mutta yhtään ei jaksaisi nyt innostaa.

Mutta käyrällä kaikki oli hyvin, vauvan syke oli tasainen ja mulle se piirsi 3 supistusta sen 15-20 minuutin aikana. Nyt pitäisi vain saada tää flunssa pois että jaksaisi synnyttää. Pitäisköhän kokeilla lähteekö nuha n**simalla, niinkuin jossain sanotaan ;) . Saunan ajattelin kyllä lämmittää, että irrottais tota limaa tuolta nenästä, kuumettakaan kun ei ole...

viides
 
JennyA, Voi kun on söötti! :heart:

Onnittelut kaikille uusille vauvautuneille!:flower: Ihaalle ja Tulentytölle!!! :flower: :heart: Tulentyttö, Miten voikin syntyä noin nopeesti? Sehän oli sitten syöksysynnytys.

Tervetuloa uudet marrasmasut!:wave:

Täällä iski sitten flunssa päälle. :snotty: Taitaa olla jotain poskionteloissa. Joka paikkaa särkee ja vois vaan nukkua koko ajan, tosi nuutunut olo. Koko raskausaikana ei ole mitään flunssia ollut ja nyt sitten iskee, kun pitäis kohta synnyttämään lähteä....kääk...miten sitä on sitten voimia synnyttää...No jos vauva ois täsmällinen ja jaksais vielä viikon odottaa siihen laskettuun aikaan, niin ehkä tää flunssakin kerkiäis siihen mennessä parantua.
Ei kun takaisin petiin.

Kuunkulta ja poitsu 38+6( huomenna jo 39...)
 
http://www.kaspaikka.fi/neulonta/asusteita_vaatteita/suunnittelu-paahine.html täältä löytyy semmoset yleisohjeet millä voi tehdä useanlaisia pipoja.
sit sellases stitch&bitch-kirjassa on vauvan pipo-ohje,se on nopeatekoinen,tosin en ite kauheesti välittänyt siittä mallista,yritän ettiä sen kirjan jostain tuolta olohuoneen kaaoksen keskeltä

täälä kauppareissu oli taas ihan juhlaa,supisteli ja kauhee paineentunne ja kivut jnejne.mut ku kotiin päästiin ni eipäs kauaa jatkuneet.poika vaa potkii meneen ihan hulluna tuolla ja mua väsyttää ja heikottaa
 
elikkäs se oli tällanen toi stitch&bitch-ohje:
Napanuorahattu:
hatun/pipon ympärysmitta n.40cm
voi käyttää esim.novita wool-lankaa kaksinkertaisena (100%villa,135m/50g)
puikot 4-4 1/2
tiheys 16s ja 22krs sileää neuletta= 10cm
------
luo 64s pyöröpuikoille ja neulo sileää neuletta suljettuna neuleena n.13cm. jaa silmukat sukkapuikoille (16s per puikko) ja aloita päälaen kavennukset:
1.krs:neulo *6s o, 2s o yht* toista *-*kerroksen loppuun (=56s)
2.krs:neulo *5s o, 2s o yhteen*, toista *-*kerroksen loppuun (=48s)
3.krs: *4s o, 2s o yhteen*, toista*-* kerroksen loppuun (40s)
4.krs: *3s o,2s o yhteen* toista taas kerroksen loppuun (32s)
5.krs: *2s o,2s o yhteen* jne
6.krs: *1s o,2s o yhteen* ja samalla tavalla...
7.krs:*2s o yhteen* koko kierroksen
8.krs:*2s o yht* toista kierroksen loppuun,jäljellä 4 silmukkaa. siirrä ne yhdelle puikolle ja neulo nauhaa n.15cm,päättele ja pujottele langanpää nauhan sisälle.solmi nauha( tulee napanuoran näköinen törrötin siis pipon päälle)
 
JennyA.:lla TODELLA SULOINEN pikkuprinsessa :heart:

Me oltiin tänään mun äiten kanssa treella ostamassa vaunuihin se rengas, ja tarttui vähän muutakin mukaan lastentarvikkeesta :D Ja huomenna jos ilma sallii, niin lähdetään vaunutteleen pikkulenkki ekaa kertaa. Kivaa!!
Käytiin sitten syömässä vielä American Dinerissä ja seppälässä oli kaikki -30% niin satuin löytään ITSELLEkin jotain: juhlavan satiinitunikan (ristiäisiin?), sitten pinkin satiininiskalenkkitopin (jos sitten joskus hamassa tulevaisuudessa pääsee johkin ulos) ja ihana sinapinvärisen neulepaidan, ja koruja ja hiusjuttuja. Olin oikein tyytyväinen läytöihin, kun en oo sitten varmaan ½vuoteen ostanut itelle mitään. Piristi kivasti!

Nyt oonkin poikien kanssa ekaa iltaa yksistään. Kun mies lähti pelaan korttia muutamaksi tunniksi kavereidensa kanssa. Oikeestaan ihan rauhallisesti mennyt. Esikoinen on todella avulias. Kylvetettiin jopa vauva ja hän oli kuvaajana ja assistenttina muutenkin. Ja ihan ylpeenä kun kehuin kuinka hänestä on iso apu, oikeesti! Vauva nautiskeli kylvystä ja oli ihan rento sen jälkeen, nyt tuohon kainaloon torkahti. Esikoisen sain juuri kanssa yläkertaan...

Onkos muuten vauvautuneilla jo ristiäiset suunnitteilla?
Tänään tuli postista noi paperit, että pitää ens viikolla alkaa papille soittamaan. Kummiasia on edelleen hieman auki, kotona varmaan pidetään, äiti ja anoppi varmaan auttelevat tarjoilussa, nimi alkaa olla valmiina mietittynä, ja nyt sitten oma vaatetuskin!! Toivoisin että ois tuossa joulukuun alussa ristiäiset, ehkä toinen viikonloppu sopis. Esikoisen synttärit kun on joulukuun eka viikonloppu.

Taas tulee niin pitkästi kirjotettua, ettei kukaan jaksa lukeekaan :LOL:

helmi *häipyy hetkeksi järkkäileen paikkoja*

ps. meillä kanssa mummo kutonut tuon samaisen myssyn (mikä keijullakin) jo esikoiselle, ja nyt käytössä. Ihana perusmalli!!!
 
Helmi: meillä on ristiäiset itsenäisyyspäivänä, kirkolla kastetaan ja siellä juhlasalissa on sit kahvituksetkin. Nimi meillä edelleen hakusessa tai mulla olis jo nimi pojalle mutta tuo mies ei osaa sanoa juuta eikä jaata siihen. Kakun tilaisin jo konditoriasta ja anoppi lupautu leipomaan voileipäkakut ja mun mummo haluu leipoa lusikkaleipiä ja kahvikakun. Itelle pitää vielä vaatteet löytää ja pojille ostan sit lähempänä vaatteet. Ajattelin kauluspaidat ja slipoverit molemmille, isommalle sit suorat housut ja pienemmästä en vielä osaa sanoa.
 
helmi: Ollaan vähän kaavailtu ristiäisiä.. Pitäisi ensiviikolla pappia alkaa kyselemään. Ois sekin sitten valmiina. Tarjoiluja olen miettinyt, tosin jo raskausaikana =)
Ja mikä parasta, nimi on jo päätetty :D Viimeksi keksittiin vasta pari päivää ennen kuin piti papille paperit antaa :whistle: Oli jotenkin vaikea, mutta tällä kertaa nimi tuli jo toisena iltana valmiiksi kun vähän pähkäiltiin =)
 
Niin ja niistä tarjoiluista, teen itse täytekakun ainakin. Kiva ois kaikki itse tehdä vaikka pakkaseen valmiiksi, mutta katotaan miten käy! Jotain suolaisia pasteijoita ym. ainakin tulee, sit kaupasta keksejä, sekä sitä superhyvää daimkakkua :p Teen pikkupizzoja jos sitä aikaa on vaikka edellisellä viikolla.
 
kääk!!!
olin ihan unohtanut että tosiaan pojalle tarvii jotain juhlavampaa vaatetusta! :whistle: Onneksi on vielä aikaa...lisään "listaan" =)
Esikoisella ei ollut ristiäisissä mitään erityistä juhlavaatetta, vaan oli sen aikaa siinä kastepuvussa kun itse juhla kesti ja kaikki halus ikuistaa siinä mekossa. Sitten lopussa kun piti imettää niin ihan vaan valkoisessa kietaisupaidassa ja puolipotkareissa. Ne mitkä oli siellä alla.
 

Yhteistyössä