Marraskuun masunkasvattajat LOKAKUUSSA =) (LA:t 1-15.11.2008)

JennyA: onpas lutuinen pikkuneiti! Ihana!! :heart:

kutmula: miulla esikoisen aikaan piti arvio paikkaansa just eikä melkein, lääkäri polilla mittaili. Nyt oli polilta kätilö siellä siilaisilla mittailemassa ja sai pikkasen pienemmän kokoiseks tän vauvelin kuin esikoisen. Luotan ihan siihen (eli toivon että se pitää paikkaansa!). La:na pitäs olla 3200 (vai oliko se 3300g) eli varmaan sit jos menee sen pari viikkoa yli niin ei välttämättä sittenkä ois yli nelikiloinen.

Ois kyllä tosiaan kiva lähteä aamusta synnyttämään virkeenä. Esikoisen aikana ne supistelut alkoi siis aamusta heti melko lievinä, mutta vedet meni sit vasta 23 jälkeen. Ja koko yöhän siinä sit meni ja poika syntyi aamulla 8.28. Yrittivät kipupiikkiä laittaa jossain vaiheessa että oisin saanu nukuttua, mutta ei se auttanu. Epiduraalin jälkeen varmaan vähän torkahtelin kun se aika hurahti sit tosi nopeesti. Jaksoin kyllä synnyttää ihan hyvin, mutta sit kun oli kaikki ohi niin se väsymys oli ihan mahoton.

Pikkumies sai yökyläkutsun mummolaan la-su-väliseks yöks. Voi kun sillon päästäs synnyttämään, ois niin helppo kun pikkumies ois jo valmiiks mummolassa. Eli sunnuntai-aamu sopis meille hyvin lähteä kun ois hyvin nukuttu yökin siinä takana! :)

Anzkuli 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
Rd: meiän pojalle mummo neulo ton sinisen lakin mikä keskimmäisessäkuvassa. http://www.novita.fi/index.php?cms_cname=neulemalli_koonti&nlm_content=3002
Tuota ohjetta katoin kans ite, mutta miun aivot ei raksuta tuolle ohjeelle enää. Haluan ihan perus pipon ja taidan katsoa, minkä näköinen tulee tuolla noonien ohjeella. Tuo ohje onneksi löytyy kotoa, ni jossain vaiheessa varmaan teen senkin ehkä. :D

 
Tässä on meidän muru ihan kohta 1kk ikäsenä ja 3kilon (JEE) painoisena :heart:



kuunkulta oli todellakin syöksysynnytys :| Lääkäri sanoikin että jos (ja kun) teen neljättä niin saan varautua synnyttämäänkotona tai missä sitten olenkin, en todennäkösesti sairaalaan kerkiä, aika pelottava ajatus :/

ONNEA kaikille vauvan saaneille!!!!
Olen tän päivä lukenut teijän juttua ja urakkaa on ollut :D

Ja JennyA aivan mielettömän söpö tyttönen teillä :heart:
 
Meillä on ristiäiset 30.11 ja nimi on vielä mietinnän alla, mull aon muutama ehdotus ja mies ei oo nitä tyrmännyt, nyt kun niistä sais sen sopivamman päätettyä, kolmas nimi onj o päätetty :D

Meillä on lapsilla ollut minun vanha kastepuku päällä, sinne alle on vaan vaihdettu joko vaaleanpunan tai vaaleanvihreä alusmekko, se on semmonen "perintö" kastemekko, siinä on siis kastettu minut, mun veli, mun lapset ja mun veljen tyttö ja sit se aikanaan jää mun lapsille ja ite yritän mahtua johonkin vanhaan vaatteeseen, kuukausi aikaa saada itteään vähän pienemmäksi :whistle:
 
voih niin ihania vaavi kuvia ja ihan hassua et täällä on kohta jo nimen saaneita kun itellä tuntuu tuo kaikki olevan vielä niin kaukana tulevaisuudessa...tää meinaa varmasti nyt on päättäny jämähtää mun masuun :/

kovasti se kaivelee tuolla alhaalla reittiä päällään ja jomottotelee muutenkin ikävästi..mut ei ni ei..oonki yrittäny nyt vaan nautiskella ja mies lupas tehä huomenna mulle vohveleita,nam!!neuvola täti taas tykkää mut aivan sama,,,mä nautin ees jostain ku kerta voin vielä itteeni aatella :saint:
just avasin itelleni alkoholttiman oluen ja voi että on hyvää..ihanaa nautiskella yx :D
kovasti tuo vaavi rupes tuolla mekkaloimaan vaikka yleensä elämöi eniten yöllä...tänään olis kyl ihan kiva ollu lähtee synnyttää ku sain nukuttua aamulla ja pvällä kunnolla mut siitä saa vaan haaveilla..ku ei oo supistuksia kuulunu tänään sitten yhtään...
noh nyt nautiskelemaan haleja kaikille :heart:

herkuttelija rv 38
 
Onnea hurjasti kaikille jo nyyttinsä syliin saaneille! :flower:

Meille syntyi poika 25.10. Painoa oli 3760g ja pituutta 51cm.
Tiistaina kotiuduttiin ja melkoista hässäkkää ollut elämä kahden pienen kanssa.. Jospa se tästä ajan kanssa lutviutuisi..
Isosisko ollut vähän mustasukkainen, välillä tosin huomioi vauvaa hyvälläkin tavalla eikä aina kiukkuamalla. Tänään otti jopa syliin ja saatiin kuvakin napsaistua :heart:

Luminka Onko teillä tuplarattaat olleet hyvät käytössä? Oletteko hiekkatiellä työnnelleet niitä? Sitä jousitusta kun mietin, että oisko täällä maalla sellaisille mitään käyttöä. Pakko olisi tuplat hommata kun tuo esikko kovin pieni vielä pitkiä matkoja kävelemään.

Te keitä tikattu synnytyksen jälkeen, sanoivatko mitään saunassa käymisestä? Saako heti käydä vai vaikuttaako kova lämpö jotenkin edistävästi tikkien sulamiseen?

Nyt mentävä untenmaille, jos saisi hetkisen tänä yönä nukkua...

KuuttiPieni kera suloisen Aapelin kohta 1vko
 
kuuttipieni: Onnittelut uudesta vauvasta =) :flower:
Mulle eivät sanoneet saunomisesta mitään. Ekan kerran kävin seuraavana iltana kun oltiin kotiin tultu. Eli siis viikko synnytyksestä.
Meillä meni joitain päiviä että esikoinen olisi ollut joka kerta tulossa syliin samaan aikaan vauvan kanssa. Nyt on parina päivänä tosi hyvin antanut imettää, vaatiihan se aikansa että tottuu toiseen jonka kanssa joutuu huomion jakamaan =)
Tuplia ollaan 2 kertaa käytetty. Jousitusta en hirveästi ole miettinyt, mutta lupaan ajatella ensi kerralla asiaa ja kerron sitten :D

Nyt nukkumaan, seuraava herätys olisi 00.00 jollei ennen sitä jo herää. Ja olettaen että isosisko nukkuu yhtä hyvin kuin pienempikin :heart:

Luminka
 
Huomenta! *aamukahvia tässä nautiskellaan, jo hyvin varhain aamulla*
KUUTTIPIENI: ONNITTELUT POIKAVAUVASTA :flower: :flower: (niin se oli kanssa teillä se aapeli :D )

TULENTYTTÖ: oikein suloinen miehenalku teillä :heart:
Sulla oli kyllä supernopee synnytys.. :eek: kun itse meinasin että jo omani 2t15min on nopee ja jos sellainen ihme tapahtuisi että vielä kolmas tulisi (erittäin epätodennäköistä ) niin en ole kanssa varma ehtiskö sairaalaan. :/

(.) Meille tulee tänää uusi auto :D :D :D *tuulettaaa* kiva kun mahtuu kunnolla koko perhe kyytiin ja saadaan jopa rattaatkin mukaan. Ja sitten esikoisella ois halloweenjuhlat kaverin luona...pitää katsoa kuinka vauva syö, että menenkö hänen kanssa. vai pyydänkö jonkun muun viemään. Tarkoitus on myös lähtee ekan kerran ulos. KIVA päivä tiedossa =)

helmi ja aapeli1vko3pvä

ps.tänään ois ollut LA :D
 
Niin tosiaan tajusin juuri että nyt ollaan siis MARRASKUUSSA :D virallisesti MEIDÄN kuukausi :flower: Joten tervetuloa nyt maailmaan loputkin marrasvauvat!!

*tää mamma jatkaa nyt uniaan kun pikkutuhisijakin näyttäisi nukahtaneen taas*
 
JEEE MARRASKUU VIIMEIN:) nyt voi sanoa että tässä kuussa jokainen marrasvauva varmasti syntyy :D !!!

mulla eilen tän raskauden ekat tuntuvat supistukset ja niitä tuli vain vaivaiset kaksi :kieh: kokoajan kyllä supistelee mutta ne onn niiitä harkkareita kun ei tunnu missään... :/

mun tars vielä ennen vaavin tuloa saada parit koulu jutut pois, pestä ja lanoliinittaa villikset, kutoa yks joululahja valmiiks, käydä kestovaippojen ompelukurssi loppuun (on viel kaks kertaa 5.11 ja 12.11) ... jne... että kyllähän se vauva nyt ainakin viikon vois vatsassa pysyä mutta en kyllä toivo et menee yli lasketun ajan kun toi odottajan aika on niin pitkää!

me päästään tänäään mun miehen kans rentoutumaan kahestaa pitkäst aikaa:D mennään leffaa ja syömään:) kummi tulee vahtimaan mein tyttöä!

jep mut nyt aamupalalle :wave:

-äiti88 ja toukka 38+2-
 
Onnea vauvoista KuuttiPieni ja Tulentyttö ja kaikki muutkin vauvautuneet :heart: . Eihän tässä enää pysy kärryillä yhtään jos ei parin tunnin välein käy kurkkimassa :D . Ja aivan ihania vauvoja kuvissa, tässähän ihan vauvakuume iskee...

Mä määritin nyt itselleni uuden lasketun ajan, se on 21.11 :D . Silloin viikkoja on 42+1, joten luulis sit jo syntyvän :whistle:

Uskomatonta tosiaan, nyt on marraskuu :eek: . Hirmu nopeesti mennyt tämä raskaus, esikoisen raskaus tuntui tooosi paljon pidemmältä. Ja silti mä vaan valitan, etten jaksa enää olla raskaana :ashamed:

HC 39+2
 
Tänään olisi sitten se LA meillä, vaan ei vielä ole tietoakaan vauvan maailmaan tulosta.
Eilen tosin oli jo vähän kivuliaampia suppareita, kuin mitä tähän saakka. Mutta en tiedä, oliko niistä mihinkään. Koko illan niitä oli, noin 5 tuntia säännöllisiä 10-15 min välein. Vaan ei nekään vielä kivuliaita olleet, mutta tuntui enemmän kuin ennen. :kieh:

No, nyt ei auta kuin ootella tästä edespäin. Mä olen nähnyt untakin jo, että kun joudun ensimmäiseen yliaikakontrolliin, niin käynnistävät saman tien, mutta joudutaan päiviä käynnistelemään, että mitään tapahtuu...
EIhän tässä muuten ensikertalaista jännitäkään, paitsi jos menee tuohon käynnistykseen, eikä se tehoakaan niin kuin odottaisi. :/
Tai sitten, että rupeaa jo oma kroppa vastustelemaan tuota synnytystä, istukka ei toimikaan enää, lapsivesi mene vihreäksi, kun lapsi ei vaan tule tms...

No eipäs maalailla "piruja seinille" vielä tässä vaiheessa. Eiköhän minullakin se nyytti parin viikon sisällä ole rinnoilla joka tapauksessa :)

Hyvää viikonvaihdetta kaikille tasapuolisesti!

Sarppa ja LA tänään :heart:
 
Sarppa70: No nythän meitä on sitten kaks "yliaikasta". Lainausmerkeisä sen takia, että eiköhän tää oo ihan normaalia. Kiva että säkin jaksat ottaa rauhallisesti! Just katoin eilen että KuuttiPieni olis myös lisäajalla, mutta oli sitte menny pojan pyöräyttämään ;) Onnea!

Mulla on nekin vähät supparit häipyny mitä oli. Kumma juttu, edes vessassaei oo tarvinnu ravata öisin enää pariin yöhön!!! Eilen kävin käyrillä ja eipä mitään. Huomenna uusiks. Täällä on silleen, että ekan viikon yliaikaa käydään joka toinen päivä kontrollissa ja jossain vaiheessa ultralla katotaan vauvelin vointia. Josko ne huomenna 40+2 tekis ees sisätarkastuksen, ni tietäis oisko jotain tapahtunu? Tokalla viikolla pitäs sitten jo joka päivä käydä näytillä. Hotcoffee hyvä idea: Mäkin arvoin ittelleni uuden lasketun ajan 6.11. Katotaan osuisko tuohon?

Äiti88: Mukavalta kuulostaa itasuunnitelmat. Meille on kaikki sanonu, että "Menkää nytte yhdessä, ku viellä voitte..." ja onhan sitä ny tullu käytyäkin elokuvissa, syömässä jne. Mut siinä se sitte melkeen onkin, kun aika paha lähtee mihinkään missä tarvii kävellä pitempiä matkoja.

Tuentyttö ja JennyA: Ihanat pikkuiset! :heart:
 
Onnea KuuttiPienelle myös vauvan johdosta!! :)

Meillä mummo kävi pikkumiehen ulkoilemaan. Myö siivottiin ja oon koittanu touhuta nyt reippaana. On se kumma jos ei ala vauveli tulla pihalle. Mieski eilen tuumaili että hän vois jo mielellään jäädä töistä pois. Ehottelin sit että ottas ylityövapaita ens viikolle että jos ollaan vielä läjässä niin kerkeis hänkin vähän huilata ennen kuin vauva putkahtaa. Mutta ei tuo sit intoutunu kuitenka...

Mutta eipäs ihmeitä.

Anzkuli 39+2
 
ja siis hyvää pyhäinpäivää/halloweenia kaikille!
täällä yö meni aika persiilleen,tosin nyt on ihanan kiva leppoisa pyhäpäivän alku :)
yöllä tuli yks aika tuntuva supistus,innostuin ihan siittä,mut siihen se sit jäikin,joku pieni laimea tuli n. 8 minsaa sen jälkeen,mut sitten nukahdin,höh.
eipä tässä muuta,jatkan löhöilyä :p

noonie 39+3
 
Pikainen moi jälleen!
Aika on kulunut ihan mielettömän nopeeta noita bambinoja hoitaessa, en edes muista koska olisin viimeksi käynyt llukemassa juttuja.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3010719.jpg

Yritänpäs tähän liittää tuoreen kuvan meidän nuppusista, oskari vasemmalla ja Wilma oikealla, ikää 2 viikkoa ja 4 päivää, katotaan onnistuuko lataus.

Perjantaina olikin eka neuvolakäynti, hyvin ovat painot nousseet, poika jopa painaa hitusen yli 3 kg, tyttö pikkasen vajaa. Muutoinkin kaikki hyvin. Maitoa tulee edelleen niin että sillä ruokkisi naapurinkin lapset, olen pakastellut osia ja osan laittanut yöpulloiksi. Päivisin yritän mahd. paljon imettää. Ja neuvolassa tuli iloinen ylläri kun kävin ite vaakalla, viime lukema otettu samalla vaakalla ja nyt näytti - 18 kiloa vähemmän!!! Tuli hyvä mieli. Tosin tuo maha tuossa roikkuu löysänä nahkana, mutta jospa sekin siitä pikkuhiljaa häviää.

Kauhean moni onkin jakautunut sitten viime käynnin, ISOT onnittelut nyytin kainaloon saaneille! Eikös olekin ihana tunne? :flower:

Ajattelin tänään lähteä jälleen vähän ulkoilemaan pikkuisten kanssa, ilma näyttää aika hyvältä. Aamulla taivaalta tippui jokunen lumihiutalekin ja isommat pojat olivat heti lähdössä luistelemaan :LOL: Hieman sai selventää että siihen kyllä menee aikaa että luonnonjäälle pääsee... nyt ovat jäähallissa kiekkoreeneissä.

Nyt täytyy mennä lypsylle- jälleen. Tätä saisi harrastaa tunnin välein, niin kovaa tahtovat täyttyä. Tuskainen olo välillä.... Koittakaahan jaksella!

HM ja pipunat
 
Hari Mao: ihanat pikkuiset nyytit! Aivan, todella suloiset!

Oma olo on kyllä jo niin poks, ettei tosikaan. Järkyttävä paineen tunne lantiossa. Ihan sellainen olo, että jos kovasti kyykkisin niin lavot posahtaa rikki... :|
Ei kuitenkaan viitsi ruveta tahallaan niitä hajottamaan, niin ei tee mieli kauheesti huhkia. Tuskainen olo on kyllä... :/
Jännittä jos vedet menee, että kuinkahan nopeasti tulee tämä kolmas, kun kaksi edellistäkin ihan ok vauhdilla tullut.
Edellinen synnytys oli alta 3 tuntia niin jos tämä edes puolittuu, niin aika heti saan kyllä sairaalaan lähteä... Meilläkin on jonkin verran matkaa ja äiti, joka tulee tyttöjä hoitamaan synnytyksen ajaksi, niin silläkin on matkaa jonkin verran. Saan laskea ainakin tunnin noihin atkoihin, ennenkuin olen synnärillä... Kivakiva. Joutuu pian mies kätilöksi moottoritien varteen. :)

Torstaina olisi äitiyspoli aika, toivon että saisin samalla reissulla jäädä sinne, mutta taitaa olla turha toive...

CH 38+4
 

Yhteistyössä