Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Terpat kaikille!

Meillä on kaikki isoimmat ja tärkeimmät tavarat vauvalle hankittuna eli löytyy
-pinnasänky
-turvakaukalo
-vaunut
-sitteri
-vaatteita jonkin verran

Vielä pitäis hankkia ainakin
-amme
-jonkunlainen hoitopöytä (ei kyllä aavistustakaan mihin koloon se tungetaan :p )
-lisää vaatteita
-kaikkea pientä sälää; tutit, varuiksi pari tuttipulloa, harsoja ym.

Niin ja esikoiselta on jäänyt matkarattaat, syöttötuoli ja pottia parikin kappaletta, mutta ne nyt ei ihan vielä ole ajankohtaisia :)

Maotao: Kyllä mä luulen, että ne 50-senttiset vaatteet menee, vaikka vauva vähän pidempi olisikin, tietty jos syntyy 56-senttisenä niin varmaan tiukkaa tekee :whistle: . Mullakin on ihan muutama 50-senttinen vaate vauvalle, onpahan jotain just sopivaa päällepantavaa. Nopeesti ne kyllä pieneksi jää :eek:

Äitiysloma tulee kyllä mulle olemaan karua aikaa rahallisesti, saatikka hoitovapaa :kieh: . Nyt kun on tottunut saamaan palkkaa ihan kivasti joka kuukausi, niin kyllä varmaan se äitiyspäivärahalle putoaminen kirpaisee. Mutta kaikkeen onneksi taas tottuu (kuten esikoisen aikaankin) ja ekat kolme kuukautta onneksi tulee palkka entiseen malliin, jos vaikka sais jotain säästöön... näkis vaan :whistle: :D

Tänään olis tarkoitus käydä kampaajalla ja huomenna suunnataan Ruotsiin risteilyn merkeissä, kun miehelläkin vihdoin pari viikkoa lomaa. Loppuviikosta sitten taas mökille ja ens viikolla juostaan Puuhamaassa ja Korkeasaaressa. Siinäpä se loma alkaa sitten pikkuhiljaa olla paketissa B)

HC rv23+4
 
Meillä taasen ei ole vielä mitään hankittuna, kaikki kun myytiin poies toisen lapsemme jälkeen. Tarkoitus oli, ettei enää (ainakaan ihan heti) lapsia tehtailtaisi...Vaan niin se mieli muuttuu ja nyt kaikki hankittava uudelleen. onneksi sentään joitain vauvanvaatteita on jäljellä.

Nyt tusailenkin vaunuongelman kanssa; periaatteessa tarvitsisimme sisarusrattaat, mutta talvi tulossa ja ne on KAMALAN raskaat työntää. Lisäksi poika ei oikein enää nytkään viihdy rattaissa, mieluummin kävelisi. Olenkin miettinyt, olisikohan tavan vaunut ja seisomalauta ihan pöllö ratkaisu. Kun ei varmaan ensi talvena niin hirveästi tule muutenkaan liikuttua, meinaan kolmen lapsen pukeminen vie oman aiknasa ja energiansa!! Ja kun täällä meillä päin talvisin nuo kadutkin on välillä niin kamalassa kunnossa, että ei kaksostenrattaista jaksa millään työntää. EN TIIÄ ja pää hajoaa, kun mietin mikä olis paras ratkaisu.
Jos jollain kokemuksia, mielipiteitä asiasta, kertokee ihmeessä!!!Kaikki neuvot tervetulleita!!:)


Mites muilla masu kasvaa? Ite olen suhteellisen lyhyt, joten tuntuu jo välillä että henkeä oikein ahdistaa, varsinkin istuessa, kun maha painaa hengityselimiä. Ja maha täyttyy niin vähästä syödessä ja menee ikuisuus, ennenkuin taas olo kevenee...onko muilla vastaavaa???
Mutta siis muuten olo mitä mainioin, ei pitäisi valittaa!! :D
 
Heissan kaikille!

Tervetuloa Sohvi! :wave:

RD:lle jaksuhali!

Rinzessa Kurjaa tuollainen olo ja noi supparit.:hug: Eikä ne mitään tutkineet mistä pyörrytys johtuu?
Mulle määrättiin nyt jotain vahvistavia tippoja, kun on liian alhainen verenpaine ja meinaa pyörtyä.

potkuista: Tää monottaa jo tosi kovia potkuja...välillä ihan kipeetä tekee. Varsinkin silloin, kun ne potkut osuu tuonne alapäähään :x Se tuntuu tosi ilkeeltä...Aua!
Viime ultrassa sanottiin, että on iso jalka vauvalla 3 senttinen jo.
Aamulla ja Illalla selällään maatessa on kiva seurailla noita potkuja, kun koko maha vaan hyppii :) Kyllä se tykkää potkia kättä vasten. Silloin 21 viikolla mies tunsi ensimmäistä kertaa kunnon potkun. Vauva reagoi ihan selvästi sen lempimusaan ja tuttuihin puheääniin potkimalla. Joskus ei tunne pitkään aikaan noita potkuja, silloin vauva potkii varmaan tuonne selän puolelle, enkä tunne sitä.
Kyllä se nukkuu jo yöt kiltisti potkimatta ja antaa mamman nukkua.

mahan kasvusta: Mulla on toi masu kovin alhaalla. Ei paina vielä hengityselimiin eikä mahalaukkuun. Rakkoon kylläkin tulee painetta ja suolistoon. Mut muuten olo on vielä siedettävä.

Miehen sisko ja sen mies olivat eilen kylässä. Oli kiva kokata pitkästä aikaa kunnon menu vieraille. Sisko on ihan innoissaan, että hänestä tulee täti. On kovasti haluamassa jo vauvaa hoitoon. Taitaa pian tarttua vauvakuume ;)
Nyt täällä on hieno auringonpaiste. Täytyykin mennä ottamaan annos D-vitamiinia B)

Kuunkulta ja poitsu rv 23+2
 
Jaksamisia Rinzessa ja RD :hug:

Mulla turvottaa ilkeästi jalkoja, pistelee ym. :( Ei pitkään viitti kaupunkireissulla olla kun pitää jo päästä kotiin lepuuttamaan. No, aikansa kutakin, kohta mä saan takas mun omat jalat. No sitten marraskuussa mut ei siihen enää kauaa ole :D

Oih, keitettiin äsken kahvit ja söin huippuhyvänihanan (ja rasvaisen) dallaspullan :p Mä voisin vaikka joka päivä syödä niitä, mut eipä passaa. En tosin ole varmaan yli puoleen vuoteen dallasta syönyt niin maistui sillä niin hurjan hyvälle :heart:

Mulla kans ahdistaa välillä henkeä! Ja kun koittaa vetää syvään niin ei enää sekään onnistu! Kiva sit siinä haukkoa kuin kala kuivalla maalla :whistle: Ja vielähän tää "ahdistus" pahenee kun maha nousee ylemmäs. Et sillä en odota ihan loppuaikoja innolla, sen verran tuoreessa muistissa toissa raskauden viimeiset kuukaudet :ashamed:

Mulla on nyt hirveesti vaikka mitä "menoja". Eka on hammashoitaja, sit sokerirasitus, neuvolalääkäri ym.. Ja miehelle tietty vuorot just niin et joudun hommaamaan neidolle hoitajaa siksi aikaa. Kun mihinkään noista en voi ottaa mukaan, tai vois mut onpa kiva maata tutkimuspöydällä jos toinen ei viihdy lattialla ja haluaa syliin :(
Onneksi äiti asuu lähellä ja voi tuoda pikkusiskon (kohta 15v) tänne neidin seuraksi =)
Tyttö tykkää molemmista tädeistään hirveästi kun aina leikkivät piilosta tai jotain. Ja syliinkin menee melkein heti omasta tahdostaan kun näkee heitä :heart:

Maotao:
Mulla on 2kpl 50cm bodya ja yhdet potkarit. Ja luulisin että tää kakkonen "joutuu" pitää niitä jos on samaa koko luokka kuin eka. Mut tosiaan eihän ne kauan mahdu! Onhan se kiva et on syntymän jälkeen edes yksi sopiva paita (joka on tietty heti maidossa tai puklussa =) ) Eikun kysyitkin et menevätkö 50cm vaatteet esim. 53cm pitkälle vauvalle...:whistle: En usko, riippuu tosin onko miten pyöreä muuten. Mun kaverin poika oli 50cm ja 3,6kg ja muistaakseeni hänelle ei mennyt kuin viikon kaks!

sohvi05: Musta taas tuntuu et maha ei meinaa koskaan tuntua täydeltä, on tietty poikkeuksiakin..
Ehkä mä vaan en tunne enää kunnolla mahan aluetta kun vaavi on siellä :whistle:
Varmaan sulla on järkevintä tosiaan kuljettaa kesimmäistä lastasi seisomalaudan päällä jos ei jaksa kävellä. Ja jos ei ole paljoa tarvetta, pääsee ainakin halvemmalla jos on vaan tavan vaunut + seisomalauta =)

Luminka ja neitonen 24+2
 
Heissan taas kaikille! Ja jaksuja RD ja Rinzessa :hug: Toivottavasti olo paranee!

Neuvolakuulumisia: Hb oli laskenu taas, nyt sit käski ostamaan ne rautatabut. Viimeksi vaan suositteli. Ikinä ei oo tarttenu noita ostella, kun maksalaatikko on meidän herkkua. Nyt kun sitä vaan ei oikeen saa syödä. Täytyy kyllä myöntää et ollaan pari kertaa sitä syöty kun kuulema joskus voi syödä, kunhan ei ihan joka viikko. Joten täytynee käydä stten siellä apteekissa töiden jälkeen. Verenpaineki oli laskenu takas, enää 90/60. Toi on kyllä ihan normaali mulle, aina ollu ja äidin puolen suvussa on matalaa verenpainetta. Huimausta ei kyllä oo, vähän neuvolan täti ihmetteliki. Suppareita on ollu aika ajoin viime torstaista, ja käski heti ku tulee seuraavan kerran soittaa lääkäriaikaa, et katotaan et kaikki on kunnossa. Sydänäänet oli pikkasen laskenu edellisestä, mut ei pahasti. Nyt 137. Kaikki oli muuten ok. Sf-mittakin oli asettunut keskikäyrälle, joten ei ainakaan näillä näkymin tartte sokerirasitukseen mennä (uhkasi viimeksi et jos ei asetu keskelle niin sit joutuu).

Hankinnoista: Meillä on jo
- pinnasänky (veljen vanha), pitäis vaan hakea ja kasata, ja kattoo pitääkö maalata
- vaatetta on tullu jotain hommattua, viime viikolla löysin 56 cm toppapuvun alesta
- turvakaukalo (ostetaan sukulaiselta, ei vielä saatu)
- hoitotaso + pehnuste (lipasto alle pitää vielä hankkia, eli näillä näkymin Ikean reissu tiedossa)
- Marimekon tuttipullo + sellanen paketti jossa tutti ja tuttinauha (oli ihan pakko saada :D ) ja pari muuta tuttia kun sattu sellaset mieluiset kohdalle

Hankkimatta:
- vaunut (heti tilataan kun saan tietää mitä värejä vaunulaan tullu)
- patja pinnasänkyyn
- sitteri
- tilbehööriä (rintakumeja, topzyja, ainaki toinen tuttipullo ym. ym.)
- vanna
- kantoliina

siinäpä ne mitä tuli mieleen näin äkkiseltään.

Mullakin on ollu noita vaikeuksia tän olotilan kans. Välillä tosiaan tuntuu ettei pysty kunnolla hengittään ja istuminen on sillon tuskasta. Eikä muutenkaan tekis muuta mieli ku olla vaakatasossa ja nukkua. Onneksi ei oo enää ku tää ja ens viikko ennen lomaa. Voi ku jaksais jotenki sen ajan. Mut nyt kahvin keittoon, kohta saa työtkin lopetella tältä päivää. Jos kävis kattoon samalla pyöröpuikkoja, kun innostuin vihdoin alottamaan villahousujen tekoa ja kohta on jo lahkeet tehty. Jotenki mystisesti kaikki puikot kadonnu.

nannamaaria & upana 23+5

*muoks* hankintoihin sen verran lisäystä, et itkuhälytin on hankkimatta ja tervetuloa joukkoon Sohvi. Meillä sama LA. Mikäs on sun synnäri? Eli missä päin maailmaa vaikutat (jos saa udella)??
 
Heips! Tervetuloa joukkoon sohvi05 :flower: Hankinnoista on ollut täällä puhetta kun itse en ollut koneen äärellä koko vloppuna.. Noo elikkäs meille on hankittu pinnasänky (saatiin ilmaiseksi kaverilta), yhdistelmävaunut (uudet), sitteri (kirppikseltä ostettu), vauvakeinu ja itkuhälytin ( miehen siskolta saadut), vaatteita olen itse jonku verran ostanut ale myynneistä ja jonkun verran saatu sukulaisilta.. Pitää kattoa kun äippäpakkaus tulee että mitäs sitä vielä tärkeää tarvitsee.. Turvakaukalo ostetaan vasta syksymmällä.. =) Niin ja aateltiin hankkia se jalallinen amme johon saa päälle laitettua hoitotason..

Pikkunen liikkuu masussa melko vilkkaasti ja välillä on hiljaisempi, illaksi yleensä villiintyy.. :D


Rv 23+1
 
nannamaaria: Mulla LA 5.11. ja tuonnehan se Pohjois-karjalan keskussairaalaan olisi ängettävä, kun täällä Itä-Suomessa asustellaan. Tosin mulla tuo laskettu aika vähän "menettää merkityksensä", kun hyvin suurella todennäköisyydellä joudun sektioon. Sektiolla syntyi myös keskimmäinen lapseni, koska ensimmäisessä synnytyksessä todettiin, et mulla on liian ahdas lantio, kun tyttö ei meinannut millään tulla maailmaan! Vaikka sithän se vasta 37 vkolla selviää lopullisesti, kun vauvan painoarvio tehdään. Tosin molemmat lapseni ovat olleet syntyessään vain pikkuisen päälle 3 kg, joten ei varmaankaan tämäkään niin pieneksi jää, että alakautta sopisi tulemaan. Enkä kyllä lähde yrittämäänkään, jos yhtään näyttää, että vauveli samanpainoinen kun edelliset.

Onko muuten muita, joilla jo sektio/sektioita takana? Jos on, miten pitkään teillä kesti leikkauksesta paraneminen? Miten koitte leikkauksen? Itselle oli aika paha pala, pelotti niin pirusti! :/


Ups! Tuli lihavoidulla koko teksti! Tekniikan ihmelapsi kun olen.. :D
 
korppinen ja muut, heippa kaikille, täällä sitä nyt kirjoitellaan rouvana :heart:

Tässä lyhyt selonteko häistämme:
aamulla menin kaason kanssa klo.10.00 kampaajalle + meikkiin, klo. 14.40 oltiin vihkipaikalla ja ei mitäänjännitytä ilmassa, mutta kun näin omat kullan muruni ikkunasta ulkona odottamassa, poika puku päällä ja neiti prinsessa mekossaan, en tiedä mitä tapahtui mutta muurruin täysin, itkin vaan ja tärisin jännityksestä ja kun tuli aika lähteä papin luo, huusin vielä kaason perään että et mene!

Sitten trumpetistit alkoi soittaa alku fanfaarit kun oli ohi sitä mentiin,mutta itse en kyennyt liikkeelle vaan isänä kiskoi mut mukaansa ja koko matkan hoin että en pysty, en pysty, johon isäni sanoi että me ollaan menossa :LOL: En voinut ketään kattoa, se jännitys oli valtavaa ja itku todella herkässä, mutta papin edesä jännitys hävisi ja seison onnellisena tulevan mieheni vieressä :heart:

Lauantai aamu oli todella masentavaa sateineen päivineen, mutta onneksi luoja päätti hemmotella meitä kauniilla päivällä :)
Päivä ja juhlat olivat kauniit, vieraat viihtyi ja kaikki meni muutenkin hienosti, ruokaa jäi valtavat kasat ja juomaakin jäi vähän.

Klo.02.00 lähdimme miehen kanssa viettämään hotelliin hääyötä, jossa oli huone koristeltu ruusun terälehdin ja joka paikka täynnä kynttilöitä ja sydän karkkeja, pöydällä odotti aitoa shampanjaa, mansikoita ja kermavaahtoa, join kyllä melkein kaksi lasillista shampanjaa :whistle:
Samalla availimme kirjekuoret ja lahjakortit, sitten siirryimme klo.04.30 makuuhuoneen puolelle ja saatte arvailla mitä siellä tapahtui :whistle: :heart: (emme nukkuneet ;) )

Aamulla tuotiin aamupala ja sitten mentiin siellä saunaan ja syötiin lisää aamiasta jonka jälkeen menimme vihkipaikalle auttamaan muita siivoilemaan paikkoja.
Meidän neiti juoksi heti syliin ja huusi: ipuli housussa (eli kakat tullut vaippaan) !
Eli arki palasi :LOL:

Tulentyttö ja kipinä 24+5 :heart:
 
Ihana päivä ollut sinulla Tulentyttö :heart:
Hyvä että jotkut jaksaneet jo hääyönä, me oltiin molemmat niin poikki et ensimmäiset velvollisuudet avioparina hoidettiin vasta seuraavana päivänä :whistle:

sohvi: Mulla tuli neiti sectiolla maailmaan. Oli jo jostain 30.viikolta asti perätilassa, ja sovittiin jo sectioon aika (en siis halunnut lähteä yrittämään väärinpäin), mutta vedet meni supistusten kera paria päivää ennen. Selvisi että jalat siellä ois ekana elleet tulossa!
En onneksi ennättänyt jännittää leikkausta kun tapahtuikin odotettua aiemmin.
Parannuin nopeasti omasta mielestäni. Olihan ekat pari päivää tosi kipeitä, mut pikku hiljaa se siitä alkoi onnistumaan. Sairaalassa oltiin vauvan kanssa yhteensä 5 päivää, enkä sen jälkeen kotona ottanut kuin silloin tällöin Panadol 665mg (vai paljon lie olleet).
Syn.tapa-arvioon olen menossa, näkee sit miten käy. Vaik eihän sitä tiedä koskaan varmaks, mut toivon et saisin ihan normaalisti tän tokan maailmaan :)

Mulla on tullut suppareita tänä iltana, käytiin koko perhe pienellä kävelyllä niin siitä ei tainnut masu tykätä hyvää :/ Ei siis mitenkään kipeitä, mut aina kun sohvalla asentoa vaihdoin, samantien maha kovettui. Nyt onneks parempi olo jo!

Nyt tekee iltapalaa :wave:

Luminka
 
Tervetuloa Sohvi =)

Kurjaa, että sulla Rinzessaon niin heikko olo. Toivottavasti pian helpottaa!

Onnea paljon Tulentytölle :flower:

Liikkeistä...Välillä tuntuu tosi lujaa ja välillä taas ei pitkään aikaan tunnu ollenkaan. Illalla yleensä alottaa nöttiäinen jumppailun, mutta koko ajan lisääntyy myös päiväliikkuminen :heart:

Olin tänään 12,5 tuntia töissä ja suurimman osan ajasta jalkojen päällä...Nyt on sitte jalat ihan ku norsulla :LOL: Aivan järkky turvotus!
 
Onnea Tulentyttö rouviintumisesta! :flower: Ihan alkoi ääneen naurattaa tuo "ipuli housussa" - Hauska lopetus kauniille ja herkälle kauvaukselle hääpäivästä =)

Sohvi05, mulla on olotila vastaava miten kuvailit omaasi. Olen myös suht. lyhyt (159 cm) ja massu painaa niin että välillä on vaikea hengittää, ja jos vähänkin syö on ähky jne. Kylkiluita on myös alkanut jo särkemään. Kauhulla odotan loppuaikoja! Paljonko sä olet pitkä (tai lyhyt ;) ) tarkalleen? (jos saa udella...) On toisaalta lohduttavaa kuulla et muillakin on samanlaisia oloja, tuntuu kuitenkin uskomattomalta että jo tässä vaiheessa voi olla näin tukala olo!

Hansu 23+1
 
Ihanalta kuulosti toi teidän hääpäivä Tuulentyttö! Ja hääyö!!
Meillä on kohta 2v hääpäivä edessä ja ollaan päätetty mennä jonnekin kahdeksi päiväksi (ei valitettavasti oo varaa maksaa yöpaikkaa kuin yhdeksi yöksi...)

Huh mulle tuli ihan masentunut olo kun luin miten hyvin kaikilla teillä on jo vauvan kamat kasassa! Meillä ei tosiaaan ole vielä paljon muuta kuin vaatteita, ja nekään ei ihan niitä pienimpiä!!
Sängyksi saadaan lainaksi sellaisen valkoisen vauvan korisängyn. Yritin käydä hakemassa sitä sunnuntaina, mutta eivät olleet valmiita vielä antamaan. Olivat kai vähän ihmeissäänettä edes halusin sen jo 4 kk etukäteen.... Ovat siis moneen kertaan sanoneet että saadaan se lainaan, mutta se oli jossain varaston perukoilla ja eivät jaksaneet alkaa kaivamaan esiin. :( Mä oisin kuitenkin halunnut jo, että voin kattoa patjan ja lakanat yms.

mulla on kans ollut jo hengenahdistusta niin kuin Sohvi lla. Oon kans tosi lyhyt (huimat 157cm!) ja istuessa tuntuu painavan keuhkoihin usein. Kuinkakohan pahaksi vielä menee kun vauva kasvaa!!

Liikkeet on muuten mulla vähentyneet. Outoa, eikö vauvan pitäisi nyt just olla vilkkaimillaan?? Ehkäpä sillä on joku rauhallinen vaihe meneillään. Naurettiin miehen kanssa että se on varmaan samanlainen kuin vanhempansa, molemmat kun ollaan taipuvaisia koville mielialojen muutoksille... välillä on elämä niin ihanaa ja toisinaan taas ihan masennuksen pohjilla... ehkäpä vauvakin on siis vähän tälläinen lievästi maanisdepressiivinen :LOL: kohta sillä taas varmaan alkaa maaninen vaihe ja potkii minkä ehtii!!
 
Tosta hengenahdistuksesta, mulla ei sitä onneksi vielä ole mutta vielähän tuo kerkii tulemaan. Oon 158cm lyhyt että luultavasti jossain vaiheessa ahdistaa mutta ei vielä (koputtaa puuta).

Meillä on tänään 2 vuotis hääpäivä :heart:
Mansikka kakun tein eilen jo kostutin,täytin ja tänään töiden jälkeen päällystän sen. Anoppi ja isoanoppi tulevat kahville sit illemmalla ja oottavat pojan möksälle siks aikaa että päästään kaksin kauppaan ja haetan sit sen jälkeen pois. Viikonlopuks poika lähtee mun isän kanssa möksälle, kalaan ja mopolla ajamaan. Saadaan olla sit kaksin.

keiju ja jäbä 23+6
 
Tulentyttö: Onnea hirmusesti naimisesta :D mulla olis eessä se muutaman päivän päästä ja jännitys on kova! :)

Keiju: Onnea teillekin kovasti :flower:

Meillä ei oo ku pien kassillinen vaatetta Onnille hankittuna, on tää häätouhu vieny kaiken rahan ja energian että on suosiolla päätetty jättää tonne loppuvaiheisiin niiden osto. Katsoin kyllä vaunut jo valmiiks, mikäli ne vielä sillon miellyttää. Ja 4D-ultra on elokuussa joten sit varmistuu viel sukupuoli ni voi varmuudella ostella :)

Sanse ja Onski 22+3
 
Tulentytölle suuret onnittelut!! Kiva että kaikki meni hyvin! :)

Ja keijulle hyvää hääpäivää!

Sohvi: mieki täältä itä-suomesta, eli PKKS:ään menossa kans sit h-hetkellä. Tästä pinosta myös kutmula on täältä päin! :) Alkaa olla siis susiraja mukavasti jo edustettuna! :D

Tulee taas tämmönen kommentointikäynti vaan, ei oikee oo mitään juttua. Levottomia öitä on ollu ja mie en oikeen oo saanu nukuttua. Väsyttää ja isäntä hieman käy hermon päälle. Mutta annan hänen nyt olla omalla tyylillään. Mie keskityn kotiin ja poikaan... niin ja mahaan. :) Ärsyttää seki jos aina vaan ärsyttää... :|

Anzkuli 23+5
 
heippa taas täältäkin suunnalta.. Täälä ollaan tuolla tayssissa jouduttu juokseen ihan sillain kiitettävästi tossa nyt on mennyt kk sillain että viikottain siä olen. (olen kohta kanttis pitää kysyä kanttis kortti sinne :LOL: ) ekalla kertaa oli ihan huirveet supistukset että aattelin et nyt se tulee jo ulos mutta ei sit ollu mitään vakavaa. tokalla ja kolmannella keralla oli paineet romahtanu tosi alas mutta sit nekin jostain kumman syystä palas normaaliks. oli 90/60 kun normaalisti on 124/90 no nyt taas päivä kerrallaan odotellaan jotain tuloksia että mistä se voisi johtua mutta jos tähän oireiluun alkaa tuleen jotain muitakin oireita niin sit lujaa takasin sinne. :| Liikkeet tuntuu jo todella hyvin että välillä tuntuu et se tulee läpi kun sillä alkaa joku jumppa tuokio. :LOL: varasinkin sillon kun pitäs mennä nukkuun niin se herää ja alkaa jumppaan ja se jumppaa 2 tuntia ainakin niin siinä on kiva kattella kattoo ja oottaa et se nukahtaa takasin. töissä menee päivät välillä niin hiljaa että meinaa kuuppa hajota. Ja kun on istuma työ (konttori rotta) niin alkaa vä'lillä tuntuun toi turvotus et on pakko lähtee käveleen.. Mulla kanssa välillä tota ahdistusta on ja se ei ole yhtään kivaa kun ei tiä miten pitäs olla että olis normaali olotila... Mutta kai sitä pitää töitä jatkaa..

Onneks olkoon kaikille naimisiin menneille ja meneville
:flower: :flower: :heart:

Paula83 ja peikko 23+4
 
Kiireinen lomalainen ilmoittautuu nopsaan :D
Viime viikko oltiin reissussa,meni tosi kivasti vaikka vettä satoki mut ei välitetty,pelattiin lasten kaa minigolfiakin vesisateessa :D ja lapsista oli kivaa ;)
Kauhee flunssa vaan saatiin lapset ja minä kun tropiclandia päivänä sattui olemaan tosi kylmä mutta silti piti siellä ulkoaltailla välillä käydä :headwall: oma moka,nyt vaan yöt mennyt valvoessa kun lapset rykii vuoronperään ja itse sitten sen loppu ajan |O
Jätkä lähti eilen mummolaan ja seuraavaksi pitäisi neitin kanssa suunnistaa sitten sinne ja yksi ystäväkin olisi Englannnista täällä lomilla että kiirettä pitää tämän loman aikana :whistle:

Tulentyttö Onnea hirveästi :flower:

Sanse Tsemppiä häihin ja Onnea jo etukäteen :flower:

Keiju Hyvää hääpäivää :flower:
Itselläkin olisi syyskuussa edessä,saa nähdä jaksaanko enää mitään järkkäillä ;)

Tervetuloa uusille ja "vanhoille" jaksamisia :hug: :hug: :hug:

Nyt nokka kohti kaupungia ja sitten mummolaan :wave:
 
Eipäs mulle tuu mitään kirjoitettavaa mieleen, jätän merkkini iltaa varten niin tiedän mihin saakka olen juttunne lukenut!

Pitäs ruokaa alkaa väsäämään, tein jo lihamureketaikinan valmiiks ennen omia pikku päikkäreitä =) Mieletön väsy aamusta lähtien, nyt vähän virkeämpi olo.

Luminka :wave:
 
kävin tuossa juuri neuvolassa kun verenpaineet alas eilen heitti ja tänäänkin alhaalla pysyi eikä olo ole mitä mainioin.
rv 23+6
paino 54(+1213)
turvotus +
Rr110/65 (töissä työkaveri mittas 92/58)
hemppa 111
sf 21,5
syke 138-146
liikkeet ++

Sanoi että painoa turhan paljon tullut mutta kun 2 vkn kuluttua on lääkäri niin katsotaan sit josko se tasoittunut, sokereita pitää kotona mitata ettei vaan niistätämä hömelö olo johdu.
Sairaslomalle kehotti jäämään jos olo ei parane, seurataan nyt vielä ja jos tunnen oloni yhtä hölmöksi vielä pe niin sit lääkäriin, kohdunsuun tarkistukseen kun nuita suppareitakin on ollu.

tämmöstäpä tänne.

:/
 

hansu73: Juusamoja mittoja ollaan, eli 160 cm on mulla pituutena (lyhyytenä). Tää on meidän pätkien kirous, mut kumma vaan että tää olo tuntuu nyt tässä raskaudessa olevan paljon aikaisemmassa kuin edellisissä. Keskimmäistä odottaessani oli loppuvaiheessa toinen kylkiluu NIIN kipeänä, etten paljon kärsinyt istuakaan, kun vauva kokoajan potki tuonne kylkikaareen.
Huomasin silloin, että runsas yläkropan venyttely ja viruttelu auttoi, sai keuhkotkin enemmän tilaa!! ja sit se olis hyvä, jos olis joltiseenkin suora ryhti, niin tulis yläkertaan enemmän pituutta. Itsellä on kulku ainkain niin kumaraa! Ikäkö lie alkaa painaa vai maailman murheet, en tiiä.. :D

Anzkuli: Kiva et on muitakin täältä päin. Tiiä vaikka huonekavereiks satuttas!!!
Pitää pysytellä yhteyksissä, että sit lasketun ajan tuntumissa voidaan viestitellä, jos tosiaan vaikka niin hyvä tuuri sattus että samaan aikaan oltais!
 

Yhteistyössä