Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Ihanaa kuulla että muillaki paino alkaa nousta!! En oo ainoa tonnikeiju täällä! :kieh: :LOL: :LOL:

Mie oon kans tässä raskaudessa paljon raihnasempi kuin esikoisen aikana. Nyt varsinki tää selkä, tämmöstä ei muista olleen ollenka esikoisen kans. Mutta voi kyllä tehä sekin että tää arkielämä on tän 2 veen kanssa paljon fyysisempää. Esikoista odottaessa olin eskarissa opena, eihän siellä tarvii ketään pukea tai nostella.

Helmi: me laitettiin pikkumiehen kans eilen pienimmät vauvan vaatteet lipastoon paikoilleen ja miusta kans ne näytti nyt niin kulahtaneilta ja tylsiltä että haluisin hetioitis heittää kaikki pois ja ostaa uudet tilalle (niin millähän rahalla... :whistle: ). No, kyllä ne kelpaa tietysti, ehjiä ja puhtaita ovat kuitenki, mutta suurin osa on valkosia ja joku pieni kuva vaan eessä - tylsää! Mutta pitää olla toisaalta ilonen siitä että ei tarvii ostaa kaikkeea uutena, onhan tuota rahanmenoa muutenki! Ja ainahan sitä jotain pientä voi piristykseks ostaa... ;)

manhattan: mie valkaisin just viikonloppuna liivinsuojat kloritilla ja lähti pinttymät tosi hyvin! Suosittelen! Eipä mulle tullu mieleenkä että harsot vois valkaista kans. Meidän harsot on vielä lainassa, mutta eivät kuulemma enää käytössä, eli saadaan ne kyllä kans ihan piakkoin takasin.

Mulla on kans supistukset napakoitunu, mutta onneks ei yleensä oo kipeitä. Kävellessä ei yleensä supistele, mutta jos tulee äkkinäisempi liike, esim. nousen ylös penkiltä tai sohvalta reippaammin, niin heti supistaa. Parina iltana on tullu ihan yksittäisiä kipeitä supistuksia jotka on selässä poltellu. Onneks ei sen enempää!

Ja väsyttää tosi paljon, liekkö nyt sit hemppa laskenu. Esikoinen on antanu tosi hyvin yöt nukkua taas viikon ajan suunnilleen. Mie meen joka ilta ennen kymmentä nukkumaan ja saan nukkua n. 6.30 saakka. Sit päivällä otan tunnin unet ja eilen piti vielä alkuillasta puolisen tuntia nukkua. Tänään torkahtelin aamullaki kun pikkumies katteli ohjelmia ja mie oikasin sängylle selkää lepuuttamaan ennen ulkoilua. Ihme juttu... Kaipa tää mahan roudailuki käy pikkuhiljaa voimille...

Anzkuli 27+6

Mulla on tylsää!!!! |O Nakkisoppa on tehty ja lautasellinen sitä litkitty...

Poika kuulemma vasta illemmalla valmis tuleen kotiin, on vielä niin paljon tekemättä kaikkee :)

Jos nyt sitten vaikka siivois, ja laittas ittensä ihmisemmän näköseksi.

Mua mietityttänyt nyt tän päivän tuleva synnytys, ja se että kumman mun hyvistä ystävistä otan mukaani? ettei toinen loukkaannu, jos ei pääse mukaan...voi-voi kun ihmisellä isot murheet..

mä käytin kaikki harsot ja froteevaipat mummolas pesus ja kuivuris ja niist tuli ihanan pehmeitä ja ne säilyy aika pitkään pehmeinä vaikka peseekin usein:) sitten taas uudestaan kuivausrumpuun kun rupeavat olemaan koppuroita!!! noi harsot ku tuppaa kovettuun 60 asteen pesuis ku oon niitä siis vaippoina käyttänyt....

syys flunssaa blaah oon ihan poikki ja ajattelin soittaa työn antajalle päiväuniajan jälkeen et jos hommais loppuviikoks lapsille varahoidon kun mulla on niin kipeä olo :snotty: pää särkee ja kurkku ja korvat kipeet ja väsynyt... mut ihme kyl ei oo yhtään nuhaa siis ei ollenka vuoda nenä ja henki kulkee mainiosti..... mutta muuten oon niin rättipoikki ettei meinaa jaksaa seistä :(

missähän se jennyadelina ja onko kaikki ok?

-äiti88 ja toukkapoju 26+6-

äiti 88...meillä olis kans kuivuri..jota tosi harvoin tulee käytettyä. taidankin laittaa noi harsot kuivumaan sinne. nyt vielä likoavat..eivät mun mielestä ole vielä tarpeeksi valkoisia..taidan olla liian vaativa...huh, huh kamalan napakka supistus...oon ollu liikkeellä koko päivän, vaatii nyt kai veronsa.

äiti88:Toivottavasti et tätä samaa tautia (tauteja) saa, se nimittäin alkoi silloin reilu 3viikkoa sitten juurikin kurkkukivulla, jota kesti melkein viikon!!! Sitten tuli järjetön nuha kuvioon, lääkekuuri...ja sitten kaiken kun luuli parantuneen niin nyt sitten yskä!! (joka *kop-kop* tuntuisi alkavan vähän helpottaan) Ei ole kyllä ollenkaan kiva tässä siunatussa tilassa sairastaa näin rankkaa flunssaa. Mutta toivotaan että sulla menee kivuttomammin ohi, ei muutakun lepoa ja kuumaa mehua. :hug:

Mä sain juuri siivottua, ompas nyt hyvä mieli. =) Kaveri tulee varmaan illalla käymään...Meen kohta kaupasta kipaseen jotain hyvää :p Mies menee suoraan töistä ampumaradalle. Mutta mä tuisin kyllä oikeesti hulluksi jos mun tarvis olla NÄIN yksin useemminkin, tää on aika outoo ja tänään aika mennyt oikeen matelemalla..

Viikot paukkuu :heart: rv.28+0 :heart:

Litkin kahvia, nam, on se sit hyvää :p vaikka mulla tuleekin huono olo siit, mut on pakko välil juoda, ku tekee niin kovin mieli.

Ärsyttävää ku on näin kostea ilma, inhottavaa mennä nukkumaan märkiin lakanoihin, sänky kerää kosteutta jostain syystä.

Eikö muilla tuu raskaus jo korvista ulos? :ashamed:

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+0

Moikka kaikille!

Painosta: Mulla on tullut nyt 7,5 kg painoo lisää, eli ei todellakaan ihan vähän... Alkuun tuli nopeesti muutama kilo joka on sitten onneksi tasoittunut, koko ajan silti hiljalleen nousee... Katselin tuossa vanhoja neuvolakortteja, 11 ja 9 kg on tullut aiemmissa jotka kyllä lähti samantien - toivonmukaan kokonaiskilot pysyy suurinpiirtein noissa määrissä.

Harsoista: Äippäpakkauksessa tuli muutama harso (oliko 5?). Sattuuko jollain oleen käsitystä mistä niitä sais lisää ostettua, ajattelin että niitä vois tarvita toisen samanlaisen satsin ettei tartte olla koko ajan pesemässä?!

Rinzessa:Kyllähän se raskaus tulee korvista ulos siinä mielessä, et haluis jo tästä epämukavasta olotilasta eroon ja nyytin ihasteltavaksi, mut täytyy vielä koittaa ohjailla ajatuksia muualle, pitkä aika on edessä jos jo nyt aikoo heittää hanskat tiskiin... :LOL:

Mulla oli eilen lääkärinla, saikkua kirjoitti ja sanoi et saa olla huoletta äippälomaan asti. Täytyy tosin käydä kontrollissa välillä. Hyvä niin, ei tarvi enää stressata omasta jaksamisesta vaan voi keskittyä kotiin ja perheeseen, touhuta jotain jos jaksaa ja huvittaa :saint:

hansu 27+3

hansu73: Valkosia harsoja olen nähnyt nipussa myytävän ihan prismassa, oisko pikku-piia ollu merkiltään se nippu. Ja lastentarvikeliikkeissä on kans. Jos kuviollisia harsoja metsästät niin mä olen ostanut huuto.netistä niitä aika edullisina. :)

Ja mä todella kuulun tonnikeiju sarjaan, raskauden alusta on tullu nyt 10 lisää painoa. Tosin esikoisesta oli 13kg näillä viikoilla ylimääräistä. :whistle:

Tonnikeiju täälläkin on! :wave: Ylipainoa jo kun aloin odottaa, mutta kilo on onneksi vain lisää tullut.. Mutta vielähän tässä kerkiää tulee lisää.

Ensimmäinen työpäivä takana. Ihan rauhallista oli. Sain koulukirjan tekstejä laittaa vihkoon muistiin. :D

Mutta nyt syömään. :wave:

flunssasta ja painosta..mulla tuli edellisessä raskaudessa hurjasti painoa näihin viikoihin mennessä, oikeestaan saman verran kun nyt, ja olin huolissani, kuinka paljon oikein lihonkaan. mut sit näillä samoilla viikoilla sairastuin viikkoja kestävään räkätautiin ja laihduin useamman kilon ja otin kilot takaisin. nyt mulla kurkku kamalan kipeä, nenä tukossa, räkä valuu, flunssainen olo..eli taitaa toistua sama, mitä edellisessä raskaudessa oli. tiedän et tähän päälle tulee vielä kova yskä ja keuhkoputken tulehdukset, kun astmaatikko olen.
edellinen lapsi syntyi myös marraskuussa..

Harsoja on myynnissä myös netanttilassa.. Joo painoa on tullut täälläkin lisää, en sen enempää herkuttele kuin ennenkään mutta ruoka maistuu :p Ens viikolla ois neuvolakäynti, saa nähä mikä on tuomio :snotty:

Noniin, nyt on juostu neuvolalääkärit ja ultrat tältä päivältä. Lekuri kokeili kohdunkanavan tilannetta ja pehmennyt on mutta vielä kiinni. Eli supistukset on jotakin saanut aikaan, mutta ei vielä tuhoja. Ultrassa oli uusi lääkäri, mukava ja asiantunteva. Varmisteli että tyttö on toinen tosiaan (hih, mies joutui nielemään väitteensä!), poika kääntynyt perätilaan. Rakenteet ok, tytön paino 1050 g ja pojan 1040 g. Tasaisia tyyppejä siis. Sit neuvolalekuri tuossa vielä soitteli ja sanoi että oli ajatellut lähettää mut äippäpolille mutta peruu nyt toistaiseksi aikeensa kun ultrassa kaikki oli ok. Mutta jos supistukset yhtäänkään muuttuu niin sit pitää ottaa yhteys TAYSiin. Et sellasia täällä tänään. Niin, ja saikkua kirjoitti sukkana äippäloman alkuun ja nyt vaan pakkolepoa. :( (ei ole mun lajini...)

Mä oon ihan poikki, voisin nukahtaa tähän pöydän ääreen... pakko nostaa nyt peffa tästä ja mennä vaikka kahvinkeittoon... pitäs suunnitella esikoisen viikonloppuna ollevia synttäreitä, mies kylläkin toppuutteli että ostetaan kaikki valmiina etten vaan ala leipomaan... mutta nyt sitä kahvia. Heissan!

HM ja W&O

Hei pitkästä aikaa.
Nyt lomaillaan vielä viimeistä kesälomaviikkoa mökillä ja yhteys nettiin on varsin hidas.
Mutta laitetaan muutama kuuluminen. Pari yötä sitten taisi olla niitä supistuksia, kun näin ensi kertalainen ei kaikkea tunnista. Varsin lieviä olivat, koko vatsa oli hetken aikaa kova ja sitten helpotti. Niitä oli ehkä 4-5 kpl puolen tunnin ajan. Nyt sen jälkeen ei ole sellaista ollut.
Tiitiäinen kyllä on kova liikkumaan, en osaa sanoa miten päin tuo on, kun liikkeitä tuntuu sekä alhaalla että ylhäällä.

Minä olen saanut Kelalta jo kaikki päätökset, nyt vain odotellaan vielä itse pakkauksen saamista, ehkä se odottelee jo postissa. Jos olisi tullut nyt loman aikana =) Vaatteita en ole pessyt lainkaan, vaikka niitä näyttää olevan jo pari hyllyllistä, sekä huuto.netistä ostettua että siskolta saatua. Ja muitenkin tavaroita on. Meillä muutto on vasta takana ja lastenhuone on toistaiseksi varastona. Onhan tässä vielä aikaa, toivottavasti

Minulla ei ole vielä ollut ensimmäistäkään neuvolalääkäri aikaa, viikon päästä ensimmäinen. Toivottavasti se tekee jo ensimmäisen kokoarvion. Olisi kiva tietää, miten on vauveli kehittynyt.
Mä olen varmaan vähän erikoinen odottaja, kun ei juurikaan ole noita vaivoja ollut, mitä nuo muutamat supistelut. Mutta muuten olo on vain kankea ja punkea, muuten kaikki on ollut ok ja toivon pystyväni töihin äippälomaani saakka. Seuraajani tulee vasta pari päivää lähtöni jälkeen omaltaan tuuraamaan minua. Ja pitäisi jotenkin häntäkin opastaa, joten menee varmaa töiksi vielä äippälomalla. Eipä haittaa, parempi saada kuitenkin omat työt hyvään haltuun vuodeksi... :)

Nyt jään odottelemaan miestäni uistelureissulta, jos vaikka toisi jotakin kalaa meille :heart:

Sarppa 28 + 4

Mulla paino noussu 12kg ja hui kamala et se hirvittää :eek: vaikka muiden mielestä se on vähän...

Mut jos laittaa muoviammeeseen kloriten kaa nii eiks siit ammeest lähe väri tjtn :snotty: Mä aio ostaa erivärisiä harsoja, ku noi valkoset on nii tylsiä ja sit ostan viel kuviollisia, ne on nii söpöi...

Kuka tulis kokkaa mulle tänne? Mä en jaxais millää tehä ruokaa, laiskottaa oikeen kunnolla...

Tein aamukahvin jämistä (keitin siis paljon) jääkahvia, nam :p

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+0 :heart:

mullakin on 24kpl harsoja kuivurissa, klorite liotuksen ja 95 asteen konepesun jälkeen :D

tuo harsojen tarve riippuu paljon vauvastakin, meillä tyttö oli niin kova puklaileen, et harsoja meni monta päivässä.

millaisia hoitopöytiä olette hankkineet?kaikki mitä olen katsellut, on kauhea matalia, kurjahan sellasella on vauvaa hoitaa, kun joutuu kumarassa olemaan. ainut korkeampi oli jyskissä 199euroa, aika tyyris...oli reilu 90 cm korkea..

meidän vaaleanpunaisesta vannasta ei ainakaan väri lähtenyt, eikä tummansinisestä kuupasta, mihin klorite liuosta kaadoin, kun jynssäsin samalla vedellä kylppärin lattian..tulipahan kylppärikin puunattua samalla..kyllä olikin likainen..

Me ei hoitopöytää osteta, sille ei kyllä ole käyttöä... Ei sitä jaksa aina makkarii lähtee vaippaa vaihtaa vaan saatan sen esim. matonki päällä tehdä. Itse ainaki koin sen ihan turhaks kapistukseksi, vaatteillekin saa edullisesti kunnon lipaston jolla käyttöö myöhemminkin. Veli teki aikoinaan upeen hoitopöydän ku ekaa ootin ja pari kertaa jaksoin sitä hienoutta käyttää :D Tilasin vaa hoitoalustan joka laitetaa pesukoneen päälle.

Tänää selvis et muutetaan mahdollisesti (sopimuksen tekoo vaille) rivari neliöön, saunakin siinä on :) tosi kiva tsäkä kävi ku eile laitin netis hakemuksen iha piruuttani ja tänää tuli postissa vastaus =) Tarkotus oli ostaa oma mut ei oo mittää kivaa ja edullista viel näkyny joten piti tässä asua siihe asti mut eihä sitä malta ku tollane tilaisuus tuli! =) Lapsilla pysyy omat huoneet ja meki päästää olkkarista makkarii vauvan kanssa =)

Huome sokerirasituksee ja pe lekuriin, saapi nähä onko nää supistukset saanu jotai aikaseks, niitä ku tulee jatkuvasti.. rasituksessa varsinkin. Eilen tais olla kipeekin supistus, tuntu iha ku ois ollu suonenveto tuolla oikeella puolen ja teki kipeetä hetken aikaa. Tiedä sit oliko jotai venymistä vaiko tosissaa se supistus, kumma ku ei muista millasii ne kipeemmät supistukset oli :D

Sanse & Onski 26+4

Hoitopöytää ei osteta tälläkään kertaa.Kuopuksen aikaankin mulla oli hoitotaso tuossa kodinhoitohuoneessa pöydän päällä ja siihen aijon nytkin vauvalle hoitopaikan viretellä.Vaatteetkin laitan osan siihen yläpuolelle kaappiin että on helppo siitä sitten vaihtaa.

Moni innostunut harsoja valkaisemaan.Meillä pysyneet ihmeen valkeina B)
Joku kyseli paljon niitä harsoja tarvitsee.Meillä kummankin aikaan harsoja tarvittiin aika vähän oikeastaan.Nyt niitä tuolla kaapissa taitaa pino vielä olla että ei tarvitse niitäkään hommata.

Paino mulla ei ole vielä noussut edes lähtöpainoon,onneksi koska ylipainoa on muutenkin.Mutta edellisilläkin kerroilla paino alkanut vasta nousta näillä viikoilla ja noussut sen n.10 kg.

Minulla ihme kipuilua jaloissa,huomaa kyllä et seisonut taas koko päivän ja juossut lasten perässä :eek: Mutta nyt kipu on semmoista ihan kuin olisi joku tulppa tuolla koivessa.Pitää varmaan huomenna neuvolaan soitella jos ei hellitä tuo kipu.
On kyllä taas kaikenlaista vaivaa ja olo alkaa olla aika kypsä |O Nukkuminen varsinkin kun on niin vaikeaa niin tuntuu että hirveän väsynyt on koko ajan.Olisihan se lääkäri sitä sairaslomaakin kirjoittanut mutta kun paikat oli kiinni,kaula vaan lyhentynyt,niin ajattelin sitten että jos jaksaisi edes pari viikkoa vielä tehdä ja sitten jäädä saikulle jos ei tämä olo ala helpottaa :|

Mutta nyt sänkyyn köllimään,tekisi mieli jo nukkumaan mutta kun vielä pyörii tuossa miehen veljen lapset niin en taida pystyä :whistle: Huomenna olisikin herätys jo klo 6.30 |O En ole yhtään aamu ihminen :kieh:

Siis mä en ole vieläkään saanut niitä kankaita mitkä tilasin liivinsuojiin, höh :snotty: Ois ollut niin kiva vaikka huomenna päästä ompelemaan...

No, tein sentään uuden päällisen neidin entiseen sitteriin! Eikä maksanut mitään, keittiön keltaisista verhokankaista surautin :D Ja yllättävän hyvä tuli, meni kyllä ainaki 2h (neiti meinas totaalisesti tympääntyä kun äippä vaan ompeli ja leikkeli ja sovitteli... Tykkäs kyllä rymytä sitterin päällä =) ) Ompelen huomenna vielä pari irtohuppua jotka voi pujottaa päälle, niin helpottaa pesua jos pukluja tai/ja ruokatahroja tulee =) Tällee toisen kohdalla osaa varautua vähän kun tietää mitä voi olla tulossa.

Täällähän on saatu kunnon harsonvalkaisubuumi käyntiin! :D

Sanse: Onnittelut isommasta asunnosta! Mustaki ois ihanaa päästä isompaan, (pankin =) ) rivarikolmiossa nyt asustellaan. Mut vähän ollaan mietitty et ostettais kerralla omakotitalo kunhan joskus töihin palaan. Nyt ei vaan yksinkertaisesti ole varaa maksella yhtään enempää lainoja :|

Meillekään ei tuu hoitopöytää erikseen. Mies teki viimeks itse pinniksen päälle tason, katotaan otetaanko vähäksi aikaa käyttöön. Yöllä kuitenkin kätevä jos ja kun tarvii vaippaa vaihtaa. Vessaan virittelen sitten sellasen oikean pehmusteen, helpompi siinä vaipat vaihtaa pyllyn pesun jälkeen :)

Harsoja taisin löytää ihan Halpa-Hallista reilut vuosi sitten kun huomasin että pakkauksen harsot eivät riittäneet alkuunkaan! Yhteensä sellaiset 15kpl ja niillä kyllä jo pärjättiin hyvin=) Yllättävän kalliita kyllä ovat, mutta todellakin hintansa arvoisia kun ei tarvii ihan joka päivä olla vajaata valkeaa koneellista pyörittämässä!

Tuleeko raskaus korvista ulos... Ei kyllä tähän mennessä ole! Tällä kertaa kaikki mennyt paremmin kuin viimeksi. Oon nauttinut täysillä ihanista liikkeistä ja pyöreästä (kiinteästä =) ) mahastani. Ja muutenkin siitä vauvan odotuksesta :heart: Kun ei sitä tiedä jääkö tämä viimeiseksi, jospa joskus kuitenkin vielä se kolmonen saisi tulla :snotty: Tuntuu että vähän liiankin nopeasti aika mennyt, kohta tää on jo ohi. Vaikka ois se pikkutuhisija jo ihana saada syliin :heart:

Painosta...
Mulla tullut tähän mennessä +6kg, saman verran kuin esikoisen aikaan samoilla viikoilla. Paitsi että painoin silloin enemmän, nyt saman verran kuin silloin alussa :whistle:

Mutta, kertokaas miks meetwurstin pitääkin maistua niin hyvältä, silloin kun sitä ei sais oikein syödä! :eek: Mulla ja miehellä omat makkarat, mulla yleensä kinkkua, tuo vetelee milloin mitäkin. Ja kun turvottaa jo ihan tarpeeks, niin houkuttelee entistä enemmän kunnon suolainen makkara :ashamed: Oon kyllä silloin tällöin sallinut jos on jääkaapissa sattunut olemaan... Niin kuin äsken, ruisleivän päälle ja paprikaa lisäks, voi nam :p

Sain pölynimurini takaisin huollosta, ja voi mikä nautinto kun ei yhtäkkiä ala huutamaan :D Oli kyllä jännä pitkästä aikaa ihan suoralla selällä vedellä roskia lattialta, olin jo niin tottunut rikkaimuriin ;)

Iiks, kohta tulee jo viimeiset 10 raskausviikkoa! Laskin tässä eilen että vajaan 9 viikon päästä mun vaavi on jo täysiaikainen :eek: Kui se jo niin äkkiä...

Luminka ja neitonen 28+4

Yhteistyössä