Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Back again...

Täällä kaikki hyvin, ihana huomata että välitetään =)

Maanantaina lähdettiin päivystykseen, yhdistivät synnärille ja sieltä sanottiin, että tänne nyt! Just äsken kotiuduin...

Vauveli on vielä mahassa, onneksi. Siellä kaikki hyvin, äiti tosin on vähän kipeä sairaalan sängyssä makaamisesta.

Mutta nyt etsin jotain syötävää. Palaan myöhemmin illalla sitten kertoileen vähän tarkemmin...

-JennyA & pieni 27+3-
 
Terehdys täältäkin!

JennyAdelina, tosi kiva kuulla että kaikki on hyvin! muistathan ottaa rauhallisesti nyt!

Täällä on jälleen tiheesti supistellut. Tässä juuri miehen kanssa muistelin että näistä viikoista 8 viikkoa eteenpäin niin syntyi meidän kuopus. Siis kahdeksan, mielettömän lyhyt aika! Ja mä pikkasen epäilen että menevätkö nämä sinne kuopuksen 35 viikolle... Rupee pian jänskättään.

Viides, paikat oli onneksi siis vielä kiinni, mutta pehmenneet. Lekuri aavistuksen verran oli huolissaan, mutta kun ultrassa tosin kaikki oli hyvin niin ei lähettänyt äippäpolille.

Mä olen tänään alkanut nyt sitten mittaileen sokereita, heti aamusta tuli yksi korkeampi lukema. Pirulainen jos nytkin joutuu insuliinia pistelemään, ei kiinnostais. :( Ensi viikon torstaina olisi sitten neuvola-aika taas.

Hoitopöytä olisi tänne tarkoitus hankkia. Edellisillä meillä ei ole ollut, mutta ajattelin että nyt kun tulee rytinällä kaksi niin se voisi olla ihan hyvä olla olemassa. Edelleen toinen pinnasänky puuttuu ja muutenkin tuo pikkuisten huone on ihan alkutekijöissään. Laitan kuvaa sitten kun se saadaan johonkin kuosiin.

Harsoista oli ollut myös juttua, huomasin tässä viimeksi kaupungilla käydessäni että täällä ainakin Anttilassakin oli myynnissä sekä kuviollisia että valkoisia harsoja. Hintoja en kyllä muista mutta kuitenniin. Täällä maalla kun sitä Ikeaa ei vielä ole :kieh:

Vitsit että taas supistaa... tarvii mennä pötkölleen. Heissan!

HM ja W&O 27+0

 
se on kyllä jännä miten erilailla lääkärit tulkitsee asioita...mulla oli silloin viime viikolla kohdun kaula pehmennyt ja auki sormelle, mutta se "ihan normaalia" ja ei muutakun töihin vaan. Kun taas toisaalla määrätään huilaan...(tuttavapiirissä siis*) :eek: Niin tuntuu riippuvan lääkäristä kaikki.
 
Mulla oli tänään se sokerirasitustesti. Ei se litku kyllä mitää pahaa ollu vaikka niin moni on sanonu. Taitaa olla makuasia.
Huomenna on neukkulääkäri ja saan tietää tulokset sekä kohdunsuun tilanteen. Tänään tuli taas yks kipee supistus, muut "kivuttomia".

Tietämätön: Ei susta kyllä huomaa että sitä painoa on tuollein tullut. =) Elä huoli, kyllä ne pois lähtee (ihteeki hirvittää nää kilot mut koitan ajatella positiivisesti että kyllä ne siitä sit toivonmukaa lähtee)

En oo varma että joko laitin tänne kuvaa masusta mutta laitan nyt uudellee sit jos olen laittanu :D



Rv 26+3 kuvassa.

Sanse & Onski 26+5
 
ihana kuulla JennyAdelina että kaikki on hyvin sinulla ja vauvalla!

helmi: tuo on kyllä niin totta että lääkärit on erimieltä asioista, mutkin saikulle sillon laitettiin ja töihin ei ole asiaa ku kaula pehmentynyt ja sormelle auki. No maanantaina on sit lääkäri taas että katsotaan mitä silloin sanoo, nyt nuo supistukset on kyllä aika kipeitä ja napakoita joten lepoa vaan. :/
 
No niin, nyt toi posti niitä kaipaamiani liivinsuojakankaita...

Ja kylläpä pystyikin hermot menemään ompeluun!!! Saumuriin en ole koskaan pujotellut lankoja (äidin kone siis lainassa) ja voin sanoa että tän urakan jälkeen osaan vaikka silmät kiinni langat laittaa oikein sekä kaikki säädöt siihen päälle :kieh: :kieh:

Taisi olla vähän liian paksua kun laitoin "ontelokankaan", 2 collegea, kosteussulku ja ohut kangas lisäksi. Kun meinasin et teen paksuja alkuviikkoja / öitä varten. Mut nyt siis langat oikein, pitää vaan tehdä ohuempia suojia kun ei meinaa jaksaa vetää kone kun joudun pyörittämään kokoajan kangaspinoa niin ei pääse kone kunnolla vetämään.
2 paria suojia nyt "valmiina", todellakin kotikayttöön, toisen parin ompelin niin että kaartaa juuri nurinpäin kuppimaiseksi :whistle:

Mutta huomenna parempi päivä sitten! Sain kyllä aamupäiväläl maalattua neidin sängyn osat pohjamaalilla. Pitää ottaa kohta sisälle kun satoi vettä. Oisivat sitten huomenna kuivia kun maalaan lopullisen pinnan :D

JennyAdelina: Hyvä että vauva vielä pysynyt masussa :hug:

Upean näköinen masukuva Sansella! Tuollainen kiinteä, mulla meinaa vieläkin pilkoittaa edelliset löllykät :whistle:

tietämätön:
Ei munkaan mielestä susta näy painonnousu! Ja eiköhän ne lähde pois, riippuu tietenkin miten syö ja liikkuu ja imettääkö synnytyksen jälkeen.

Itse ainakin "menetin" heti synnärille 8,5kg, siitä noin 2vk ja siihen mennessä jo -14kg! Keräsin siis raskausaikana 16kg, tästä oli turvotusta paljon. Sit viimeiset pari kiloa jäivät pidemmäksi aikaa roikkumaan, kunnes 10kk:n päästä olin päässyt jo -4kg alle raskauden alun :D
Mulla teki kyllä kesä ja sen syömiset ettei imetys vienyt alkuun kiloja. Sit kevättalvella alkoi joka neidin neuvolakäynnillä puntari näyttämään yhtä kiloa vähemmän. Eli liikuin sit enemmän talvella.
Hyvä et tää kakkonen syntyy just talvea vasten, ei kesällä tuu läheskään niin usein käytyä lenkillä ym! Eikä talvella ole jäätelön ja grillauksen himoja :D

Mutta nyt lähden tästä suihkuun, palailen joskus myöhemmin kattomaan onks joku kirjoitellut tänne! Vois leikellä vähän suojien kankaita, aika tympeetä sellaisia rinkuloita :/ Mutta jos säästän vähän suojien ostossa, sama se millaiset liivien sisällä ovat, kunhan ajavat asiansa =)

Luminka ja neitonen 28+5
 
äiti88 ja luminka: WAU miten taitavia te ootte käsistänne! *vihertää jo kateudesta* Hienoja luomuksia!!

ja kauniita masuja kaikilla :heart: olikos sulla sanse poika tulossa? on niin ihana pallura tuossa edessä :)

Keiju: kiva kun innostuit laittaan kuvaa poitsun huoneesta, kiva kattella :D Viihtyisän näköinen!!! Muutkin nyt mukaan laitteleen kuvia...

ja kaikista tärkein asia: JENNYA. ihana kuulla että sinulla ja pikkuisella kaikki hyvin ja vieläpä yhtenä kappaleena olet!!! :hug:

(.)Herranjumala kun mun mieliala heilahtelee, välillä oon niin pirun kärttynen ja kaikki suututtaa, jopa se että joku kaveri soittaa, niin tympäsee ja ei jaksa puhuu ees. :eek: Kuitenkin kaikki ihan hyvin. Hassua...
Me tultiin juuri saunasta ja pesin vauvan villavaatteet lauteille kuivuun. Iltapalaa on popsittu ja lisää tekis mieli (ruokahalu näyttää palanneen...hirvee karkinhimokin olis :whistle: )

Laitoin jo kellon soittaan aamuksi, kuudelta katottava seppälän uinti, kukaan muu herää kattomaan???
 
tanjuska: Mulla on käytössä (vaihtelevasti) ollut jo kuukaudenpäivät sellainen tk:n apuvälinenlainaamosta vuokrattu vyö. Joka tulee tuonne selkään (tukeva levy) ja hihnat vedetään tarroilla eteen vatsan alle kiinni. Tukeva on, mutta kuumalla hiostaa ja näkyy rumasti vaatteiden alta. Tuntuu kyllä hyvältä.
 
äiti88: Älä narraa, ettet muka oo muulloin muka neulonu ku yläasteella viimex! En nimittäin usko sitä! Omia väkerryksiäni en kyl laita ees näkyvillekään, ku mulla ei oikein hupparin housut onnistunut, ku haarakiilaa en ommellut todellakaan oikein.. ja kun olin ommellut ne yhteen, ni sitten huomaan, että housut on kuin jollekin länkisääriselle tehdyt :LOL: .. Ja haaran korkeuden mittasin väärästä kohtaa.. Joten on hiukan ylisuuretkin :whistle: . Minäkö muka osaan tehdä käsitöitä.. No en todellakaan!
Mutta nuo siun tekemät vaatteet voisin vaikka ostaa!
 
RR 119/84
pissa puhdas
hemppa 120
SF 23cm
papun syke 150
liikkeet ++

Otettiin verikokeet, joilla katotaan ettei vaan ole hepatoosia... tulokset kai tulee huomenna

Lääkärille sit meen ensi viikolla, se on sitte toinen neukkalääkäri.

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+2
 
Vauva potkas äsken niin että läppäri putos sylistä!!! :eek: :D

Tervetuloa takaisin JennyAdelina! Toivottavasti lepo auttaa. Mä jouduin kaks kertaa alkuraskaudesta sairaalaan, ja inhosin kyllä sitä siellä oloa, enkä saanut nukuttua kunnolla ollenkaan. Kotiin tultua piti levätä kun oli siellä väsynyt niin...

Kiitos äiti88 TOSI PALJON vastauksista ja vinkeistä!! ehkä mä alan pikkuhiljaa tajuamaan miten homma hoituu!!

Mulla on tänään edessä sokerirasitus kokeet. Jännittää vähän, kun mun perheessä kaikilla on ollut raskausdiabetes... ja itelläni on ollut kyllä aivan hullu makeanhimo joka päivä. Painokin lienee kivasti noussut taas... :ashamed:
En varmaan pääse kertomaan tuloksia tänne, kun menen suoraan sairaalalta kouluun jossa joudun tänään istumaan luennoilla ilta 10n saakka... |O väsyttää pelkkä ajatus!!

Ja huomenna ollaan menossa viettämään hääpäivää :heart: :heart: varattiin hotellihuone luksushotellista, oma poreeallas ja kaikki!! ... ei olla tälläistä tehty aikasemmin, joten ihan hauskaa kerran tehdä, kun toista tilaisuutta tuskin tulee aikoihin.

Laivalle lähtisin varmaan jos kaikki olisi ok, mutta en jos supistelisi sitä ennen. Tosin mulle se laivareissun kohokohta ois se Tukholmassa shoppailu (tai talinnassa) ja noilla viikoilla tuskin pystyisin kävelemään paljoa kun nyt jo paikat kipeytyy inhottavasti kun pari tuntia yrittää kapungilla kierrellä.

Mä lähden tästä kylpyyn.
Hyviä viikonloppuja kaikille!!!
:wave:
 
Huomenta pitkästä aikaa!

heräsin katsomaan Seppälän uinnin ja nyt kerrankin rauhallista aikaa nauttia aamukahvista. :)

ekanakin, jennyA. hyvä että vauveli vielä masussa ja kaikki hyvin!:) täällä oltiin jo tosi huolissaan! munki piti käydä monesti töissä päivän aikana pikaisesti katsomassa että onko kuuulunut mitään.

täällä on niin väsynyt ja raihnainen töissä kävijä että jos samanlainen jatkuu niin en mä kauaa jaksa! mulla on täysin istumatyö ja selkä kipeytyy siinä niin, että en saa öisin nukuttua ja iltapäivästä kävely vaikeaa ja taas kun ei saa nukuttua niin ei tahdo jaksaa olla... viime yönäkin oon nukkunut kaikkiaan just ja just 5tuntia laskemalla kaikki yhteen ja menin kuitenkin nukkuman niin että olis pitänyt ehtiä nukkua 8tuntia ennen herätyskelloa, mutta minkäs teet kun selkää särkee eikä pysty nukkumaan... oli muutenkin tosi kiva palata saikulta ja kesälomalta töihin kun pomo kaivoi mun oltua tunnin töissä niin myyntiraportit esiin ja alkoi seuraamaan että kuka on tavoitteessa ja kuka ei... voi paska! eipäs tainnut onneksi olla mitenkään kohdistettu mun sairaslomaan, ehei....

vauva-valmisteluja en vieläkään oo hirveesti tehnyt... yhteen kaappiin oon nyt alkanut keräämään uusia vaatteita (jotka siis oon yksiä potkareita lukuunottamatta kaikki saanut), esikoisen vanhat vaatteet haen vaan sitten varastosta kun alan pesemään (oon lajitellut kaikki kokojen mukaan muovilaatikoihin niin onaina helppo hakea seuraava). huoneen vaihtoa oon tuossa vielä mietiskellyt, että pitääkö sittenkin vaihtaa vielä huoneita että pinnis mahtuu hyvin ja vielä niin että sen ympärille jää hyvin tilaakin, koska meillä on hoitotaso pinniiksen päälle ja siihen viereen täytyis sitten mahtua vielä hoitotarvikkeita ja vaatteita lipastoon. no täytyy kahtoa... kohta pitää kyllä aloittaa järjestelyt! nyt vaan nuo työt vie niin paljon voimia että suoraansanottuna en yksinkertaisesti jaksa! hvyä kun jaksaa/pystyy iltaisin ruuan tekemään ja pyykkiä koneellisen pyörimään. tähän varmasti vaikuttaa myös se että hb tippunut edelleen ja on nyt 108.

ihanaa kun on viikonloppu tulossa!:)

raskauteen kyllästymisestä oli ollut puhetta... täällä ei vielä kyllästytä yhtään! tai ainoastaan töissä kun kokee ettei jaksa panostaa täysillä ja sitten tulee huono omatunto, mutta muuten ei vielä kyllästytä. ja tulee toosi pitkä loppuaika jos jo nyt kypsyttäis, joten oon ihan tarkoituksella hyvillä iloisilla mielillä. mikäs täässä toisaalta ollessa kun lapsella kuitenkin näistä kolotuksista ja vaivoista huolimatta hyvä olla eikä itselläkään mitään "vakavaa" vaan "harmittomia" vaivoja. ja toisaalta luulenpas että tää on mun toinen ja viimeinen raskaus, joten yritän nauttia sen kaikista "muodoista" =)

mutta nyt tilaa muillekin...

korppinen 28+5
 
ai niin, sellaisesta vaivasta piti taas kysyä... ;)
onko muilla ja mitähän tää mahtaa olla?!? yöllä herään siihen että pohkeita särkee/jomottaa ihan hirveesti ja aivan kuin unen läpi olisin tuntenut vielä kovempaa kipua ja aamuisin pohkeet ihan kivikovat ja koko päivän pohkeet samallatavalla kipeät ja tuntuu joka askeleella kuin olisin juossut 10km lenkin yhtäkkiä edellisenä iltana. voiko se kova kipu olla suonenvetoa vai mitä?!? mulla ei oo ikinä ollut suonenvetoa niin en tiedä millaista on. .. :ashamed: vai mitä tää on? onko kokemuksia? tää siis toistunut nyt kahtena yönä, viime yönä ei niin pahana, kun en oikein saanut edes nukuttua niin ei ollut unen läpi kipuja...
 
korppinen: Kuulostais ihan suonenvedolta tuo pohjevaiva. Suonenveto tuntuu siltä ku se lihas kramppais ja supistuis kasaan, venyttäminen toiseen suuntaa laukasee sen vaikka tuntuukin tosi ilkeeltä.

Tuosta tuleeko raskaus korvista ulos... Ei tule itse raskaus mutta nää säryt ja kolotukset tulee. Nytkin alaselkä niin jumalattoman kipeä. Olen kai jo liian vanha saamaan lapsia, tai paikat on liian kovalla koetuksella kolmannen kerran.. tai sitten tää vaan on ongelmallista tällä kertaa, empä tiedä.

Miehen kans juur puhuttii että ei tehtäs lisää ainakaa iha putkee, jos sitte vaikka semmonen pien iltatähti koitettais saada kun nää lapset vähä vanhempii.

Sanoin että sitte kolmikymppisenä (nyt täytän 26) vois pyöräyttää ni mies sano et juu sittehä poikaki o jo täysikäne ja muuttanu varmaa pois kotoo... sanoin et hei kuulu.. mä olen kolmikymppinen 4 vuoden päästä ja poika on sillo 11-12 et eiköhä se viel sillo kotona asu :LOL: :LOL:

Tänää se neukkulekuri, sitten päivemmällä kerron kuulumiset sieltä.

Sanse ja Onski 26+6
 
rd ihan totta... kärsivällisyyteni ollut aina niin huono etten ole viitsinyt edes kokeilla! yhdet hahtuvat tehnyt tytölle 1,5 vuotta sitten ja muuta en ole ikinä neulonut!
sanotaanko niin että ennen tytöä elämä oli hiukan vilkkaampaa ja siihen ei kyööä neulomiset olisi mahtuneet :whistle:
 
Huh, taas on yksi työ viikko takana ja huomenna omatkin viikot taas vaihtuu...

Maotao;Onnea häihin, toivottavasti kaikki menee suunnitelmien mukaan ja päivästä tulee ihana oli sää sitten millainen tahansa!!!

Helmi;Minä olen ollut risteilyllä joskus jonkin verran yli rv 30, oiskohan ollut 34 tai 35, en nyt muista. Mutta Tallinnassa käytiin ja mukavaa oli, olin yhden toisen raskaana olevan ystäväni kanssa, joten molemmilla vauhti ja mielenkiinnon kohteet (= vauvatarvikkeet maissa ja laivalla RUOKA) samat :LOL: . Mutta siis jos kaikki on kunnossa raskauden suhteen (eli ei siis mitään suurempia supistuksia tai muitakaan vaivoja), niin kyllä lähtisin!
Täällä mieliala ollut jo parina päivänä melkoisen kiukkuinen, vaikkei mitään varsinaista syytäkään ole. Ystävätkään ei juuri nyt niin kauheasti kiinnosta, kivempi olisi vain olla miehen kainalossa sohvalla....

löllykkä;Meillähän nuo isommat odottavat jo innoissaan vauvaa, mutta tuo kuopus (1v 7kk) ei vielä ymmärrä asiasta, mutta veikkaampa, että melkoista mustasukkaisuutta odotettavissa, kun on sen luonteinen :(

JennyA;Ihana kuulla, että vauva malttoi vielä pysyä kyydissä!!! Toivottavasti vielä ainakin pari kuukautta vielä jatkossakin malttaisi! Sulle jaksamista ja lepoa, lepoa, lepoa!!!

Tanjuska;Mulla on käytössä sellainen tuki vyö, jossa ei ole lainkaan solkia eikä saumoja. Merkki taisi olla carriwell ( :headwall: hitsi, kun pitää olla näin huono muisti). Hintakaan ei ollut päätä huimaava, reilu 13 euroa! Itse olen kyllä vyöstä tykännyt, helpottanut kyllä huomattavasti alapäähän kohdistunutta painetta!

manna;Onnittelut hääpäivästä! :flower: ! Toivottavasti päivästä tulee onnistunut!!!

korppinen;Jeps, suonenvedoilta kuullostaa, tuttu juttu myös täällä. Joskus pohkeet ovat kipeät vielä pitkälle seuraavaan päivään. Magnesium kuulemma auttaa vaivaan, itse en ole saanut aikaiseksi sitä hakea :ashamed: ...

Ihania lastenhuoneita teillä on. Itse en oikein noita kuvia osaa tänne liittää enkä tiedä riittääkö mun pinna tässä tilassa ;) sitä alkaa opettelemaan. Ja melkoisessa kaaoksessa nuo meidän ipanoiden majapaikat on, joten... ehkä tyydyn vain ihastelemaan toisten aikaansaannoksia :LOL:

lapsiluku;Tämä on meillä nyt sitten TODELLAKIN se viimeinen. Sterilisaatio on sovittu tehtäväksi heti synnytyksen jälkeen, vähän kyllä tuo toimenpiteenä jännittää...

Meillä remontti edistyi taas eilenkin yhden seinän tapetoinnin verran. Itse olin lasten kanssa sillä aikaa 3 tunnin lenkillä :D . No, jää mulle tehtäväksi vielä toi muurin maalaus, joten en nyt ihan lusmuilemalla koko projektista ole vetäytymässä. Ja sitten nuo sisustusjutut jää (toivottavasti) mulle. Ja verhotangon maalaus... Mutta hyvässä lykyssä päästään kuin päästäänkin sunnuntaina jo muuttamaan sisään siihen huoneeseen! Sitten mun kontolle jää varmaan enemmänkin tuon tyhjäksi jäävän huoneen muuttaminen työhuoneeksi + siinä olevan vaatehuoneen läpikäyminen (se on katosta lattiaan täynnä sekalaista rojua + vaatteita...).

Mutta nyt täytyy kai välillä jo keskittyä taas näihin töihinkin, jos vaikka niitä vähän tehtyä...

viides rv 26+6
 
Erittäin väsynyttä huomenta... :(

Yöllä en juurikaan paria tuntia enempää ole nukkunut. Syynä se että illalla kuopusta pisti kaksi ampiaista, reppanaa sattui hurjasti ja pelästyi sitten tosi paljon. Yöllä yhden aikaan heräsi painajaiseen, luuli että huone on täynnä ampiaisia ym. eikä rauhoittelulla nukahtanut omaan petiin. Otin sitten tuonne viereen nukkumaan mutta kesti toista tuntia että rauhoittui unille, ja silloinkin puristi mun kättä hirveen lujaa ja oli ihan kyljessä kiinni. Vähän väliä heräsi pieni kysymään että onko ikkunat kiinni ja ettei huoneessa ole ampiaisia. Pieni parka. Mutta omista unista ei siis tullut yhtikäs mitään. Nyt väsyttää aivan hulluna, taidan kohta vetäytyä unille... Mies otti pojat kauppareissulle mukaan, hakevat samalla miehen tilaaman kakun esikoisen synttäreille.

Hääpäivistä tulikin mieleen, meillähän on kanssa maanantaina 6 v. hääpäivä. Pitäsiköhän tuota ukkelia ilahduttaa jotenkin... täytyy käyttää mielikuvitusta hieman enemmän, makuuhuonetouhut kun lääkäri kielsi. :eek: :( |O Jospa leipoisin jotain herkkua... Sitten tiistaina onkin esikoisen 6 v synttärit. Aika kuluu liian nopeeta...

Tympiikö raskaus, välillä joo. Mä olen ihan mammutin kokoinen ja maha on koko ajan tiellä. Sit nää kolotukset ja kaikenmaailman vaivat alkaa riittämään pikkuhiljaa. Kaupanpäälle ekstrahuoli kun tietää mitä kaksosten kanssa voi tulla eteen... Ei oo helppoo. Mutta tämä on nyt viimeinen kerta kun raskaana olen, että yritän kovasti löytää jotain positiivistakin. Sterilisaatiota ollaan myös miehen kanssa mietitty, vielä ei olla kylläkään päätetty että kummalla ne piuhat pannaan rusettiin...

En tiedä johtuuko nyt unenpuutteesta vai mistä mutta tänä aamuna on huimannut ihan mielettömästi, istualleenkin tuntuu että kohta kaatuu. Pää tuntuu olevan ihan jumissa ja niskaa särkee. Flunssalta ei tunnu. Itse laitan huonosti nukutun yön piikkiin, katotaan auttaako päikkärit.

Aamulla oli herttainen hetki ampiaisenpistämän kuopuksen kanssa. Köllöteltiin tuolla sängyllä ja huomasin että tytöllä on kova hikka päällä. Sanoin kuopukselle että haluaako kokeilla kun hikottelee toinen masussa, niin oisittepa nähnyt sen ilmeen kun Kasperi tunsi kädellään hikotukset. Iso hymy levisi toiselle! Sit hän meni makuulle masun viereen ja kuunteli ja piti kättä pitkään mahalla. Tosi sööttiä :heart: sit vielä jutteli Wilmalle samalla. Meinasi itku tulla.... Ai kuin niin hormonit sekasin???? :LOL:

Mut nyt meen sohvalle pötkölleen. Toivottavasti iltapäivällä olisi parempi fiilis. Moro!

HM ja W&O 27+1
 
Neuvolalääkäri 26+6

Paino +525g/vko
Turvotus +/-
RR 122/82
Hb 109 (viimeks 110, rautaa syön)
Sf 25 (viimeks rv 22+4 oli 18.5)
Sykkeet vahvat ja hyvät

Onski on edelleen pää alespäin. Kohdunsuun tilanne oli hyvä, ei muutoksia (tänk gaad!)
Sokerirasitus oli hyvä; 4.6 , 7.5 ja 6.4

4.9 Neukkulääkärille aika taas, jos vointi ei pahene niin sen voi vaihtaa normi neukkuajaks. Jos voinnis muutoksii niin sitten yhteys sinne tai äippäpolille.

Sairaslomaa äitiysloman alkuun.
Nii ja suursiivoukset ja raskaat kantamiset pois
 

Yhteistyössä