Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Moikka!
Mä oon nyt toistamiseen "aamupalalla". Heräsin kuudelta kattoon seppälän uinnin, vein pojan hoitoon kahdeksaan ja söin. Ja nyt sitten heräsin kun kaveri soitti, ihan pöllähtäneenä. Hirvee on väsy ja voimat pois. Yöllä poika pissas sänkynsä, :/ miten se nyt noin usein taas pissaa sen?? Kaikki märkänä peittoo ja tyynytä myöten...

Päivänjatkoa!!
 
Pakko se nyt on mennä jotain pientä yrittään ees tekeen, tässä hajoo muuten pää |O Hirvittävän hiostava/painostava ilmakin....ja vali-vali taas :saint:

Mennään illemmalla kyläileen mun ystävän perheen luo! Jos se vähän piristäis,kun viikko mennyt neljän seinän sisällä!

Ainiin ja tää närästys sen kun pahenee (sekin vielä) :LOL:
 
Nyt on sielä istukkakontrollissa käyty ja istukka oli onneksi noussu kaks senttiä lisää kohdun suulta, eli istukan reuna oli nyt 4 sentin päässä :attn: vauvelilla oli kaikki hyvin, painoarvio oli 1230 g.. Sielä se pikkunen heilutteli kättä äipälle ja iskälle :heart: =)

rv 27+5
 
täälläkin aamulla herätty huonosti nukutun yön jälkeen. Selkää jomottaa ja öisinkin herää supistuksiin |O ei oo kiva. No maanantaina sit se lääkäri, niin tietää mikä on tilanne tuolla alapäässä. Wiljolla on kyllä kaikki hyvin kun on semmosia jumppia tas pitäny :heart:

Aamu meni kummipojan äidin mukana kun kummipojalla oli putkitus ja siellä piti olla kaks aikuista niin olin sit siellä mukana. Kaikki meni hyvin ja nyt ovat kotona lepäilemässä.
Poistu meni aamusta mökille mummon luo, kohta tuovat sen kotiin unille. Huomenna kuulema ottaavat sen yöksi möksälle. Mulla sitten tylsä viikonloppu tulossa ku poika menee huomenna mökille ja ukko koko viikonlopun töissä. No saanpahan vaan maata.

keiju ja wiljo 28+2
 
No niin, täällä on taas aamullakin menetetty hermot saumuriin. Käytin ompeluliikkeessä ja nyt vihdoin toimii oikein! En ollut osannut pujotella lankoja oikeassa järjestyksessä. Laittoi samalla säädöt kohdilleen ja sain sitten ommeltua jo kaikki mitä eilen leikkasin valmiiksi =)

Ihan hyviä noista näyttää tulevan! Jippii, mä osaan kuitenkin :saint:

Nyt sain vihdoin neidin päikkäreille, normaalisti tähän aikaan jo herää. Oli ekalla yrittämällä kakkahätä tullut ja sitä ennen vissiin ennätti pari minuuttia torkahtaa, joten kyllä virtaa riitti kunnes nyt sammui... Huoh!

korppinen:
Mulla meinaa tosi usein vetää suonta yöllä! Mutta nopeasti oon rentouttanut lihaksen, ei vielä tähän mennessä kunnolla ole jumittanut. Jos venyttelen ym, niin silloin herkästi meinaa tulla. Liekö sulla sit ollut pidemmän aikaa unesi aikana lihas jumissa jos herätessä koskee..

Mulla on tuo Anitan tukivyö, olen vaan pari kertaa laittanut joskus kuukausia (?) sitten. Ei ole ollut pahemmin tarvetta, ja kun kotona tässä olen suurimmalta osalta ajasta niin en ehkä niin paljoa täällä ole seisaillaan yhteen mittaan et jaksaisin väsätä paikoilleen. Istuillaan kun puristaa ikävästi...

Hari mao: Tuo oli kyllä ihanasti kerrottu, voin nähdä silmissäni poikasi ilmeen kun vauvan hikan on bongannut =) Voi kun tuo minunkin lapsi hoksais tuollaista, mut ei ehkä ihan vielä, ikää vasta reilut 1v. Niin, ja miestä ei vauvat kiinnosta kun ovat mahan sisällä. Sit vasta sen hoivavietti käynnistyy kun syntyvät! Näin siis esikoisen kohdalla, ei silloinkaan montaa kertaa potkuja kuullostellut... Höh...

Sanse: Nyt vaan rento loppuodotus =)

Vitsit kun on hirvee nälkä. Mut ei tee yhtään mitään mieli syödä, maha jostain kumman syystä ihan sekaisin :/ Ja yleensä minä kun kärsin ummetuksesta paremminkin...

Huomenna mennään päiväksi mun porukoille. Ajattelin käväistä taas vattupuskissa, toivottavasti eilinen rankkasade ei ois kaikki kypsiä tiputtanut mennessään :( Sit tullaan kotiin ja mies lähtee viihteelle. Ehkä kerran tän jälkeen voi mennä, sit alkaa olla laskettuaika niin lähellä et saa tyytyä vaan yhteen saunakaljaan kerrallaan! Onneks hyvin passaa sille, ei ole mitään ongelmaa.

Neiti pitänyt kunnon jumppaa tän aamua. Muutenkin maha kipeä, tuntuu tosi ilkeeltä kun toinen vielä siihen lisäks riehuu!


Luminka ja neitonen 28+6
 
Kun se oliski nii helppoo ottaa vaa rennosti. Neiti sai karmeet raivarit äsken.. Kumma tyttö... hetken päästä oli niiku ei koko raivarii ois tapahtunukkaa.. joka kerta sama, iha ku se ois toises maailmas ku saa raivarit..

Vois tässä vähä suunnitella muuttohommia sitten, ja mikä parhainta.. sisustusta =) uus matto onki jo ostettu, sit pitäs löytää joku kiva 2+3 istuttava sohvaryhmä, ruskea.
Pojan monitoimisängyn joutuu myyntii laittaa, ku huoneet siel on sen verra pienempii ja erimallisii että ei sinne mahu, harmillista kyllä. Että ois sellane täällä myytävänä jos joku tarttee?? =)



Tuli poitsulle tuossa viikko takaperin ostettua turvakaukalokin, oli nii hieno ja halpa (89e) että oli pakko, sopii hyvi talvivauvalle ku o tuo suojust tossa eessä lämmittämäs =)



Tytön huoneesta pari kuvaa viel (sillo ku se joskus oli siisti... ja viimeiseksi vielä kuva huoneesta semmosena ku neiti sen haluaa)









Siinä tuliki kuvii oikee urakalla :D
 
Moikka taas kaikille! Viikottain käyn jutut selaamassa läpi, mutta koskaan ei tunnu olevan aikaa kirjottaa :ashamed:

Kohta saa lähteä äitipolille ultraan, katotaan se istukan paikka.. Jollain muulla oli kans sama ongelma, mut oli vissiin noussu siitä päältä, toivottavasti mullakin..

Kauheeta aatella, et pitäs alkaa vauvanvaatteita jo pesee, me haetaan isompaa asuntoa ja vähän toivoin et olis päästy muuttamaan lokakuussa viimestään, mutta taitaa haaveeks jäädä.

Kiva kun täällä on muitakin käsityö ihmisiä. Mä oon neulonu vauvan tossuja eri värisiä jo viis paria (parit on menny siskolle ja kaverille), kahet on meidän pikkuselle ja lisää pitäs tehä. LÖysin hyvän ohjeen yhestä kirjasta. Samasta kirjasta löysin mekon ohjeen, tein sellasen luonnonvalkosen. Ihan mekolta näyttää, toi mun käsiala ei vaan mikään maailman tasasin oo :) mutta kelpaa mulle.

Kestovaippoja aattelin tällä seuraavalla kokeilla. Ihan ite aattelin tehä, täs oon viikkokausia yrittäny opetella sanastoo ja niitä vaippojen malleja yms, et sit kun alkaa tekemään ni tietää mitä tekee :) katotaan kuin käy.

Mä jatkan täällä lueskelua ja koitan kirjotella useemmin, mutta eipä tässä raskaudessa kauheesti mitään "ihmeempiä" tapahdu, kaikki on menny hyvin tähän asti :heart:
 
Verikokeen tulokset ok, eli ei hepatoosia :saint:

Tänään olo ollu hyvä ja ihmettelen et mitä, eikö mihinkään muka satu :LOL: Ostin eilen 3ihanaa paitaa ja niitä tossa peilailin ja melkeen olin tyytyväinen norsuolemukseeni :D Ehkä jos tästä alkais se mun kiva aika raskaana... kunnes taas sattuu :LOL: Noh, mut tästä nautin nyt niin kauan ku tätä kestää.

Ihania kuvia teillä!!!!

Ostin eilen keinutassut pinnikseen :heart:

Papu ihana se vaan jaksaa potkutella masussa :heart:

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+2
 
Kuka tietää? Onko frotee parempi imu liivinsuojiin (ja taitaa samalla tavalla koskea myös kestovaippojakin ) kuin esim. college? Kun äsken vasta tajusin että vois jopa paremmin toimia vanha pyyhe leikeltynä imuna... Noh, joka tapauksessa oon jo laittanut froteeta 6 suojaan, toisiin kaksi kerrosta ja toisiin 1. Kun jossain vaiheessa koittaa se aika että selviää pidemmällä vaihtovälillä kun eivät kastu suojat niin paljoa!
Harmi, kohta loppuu mulla se kosteussulkukangas! Onkohan täällä meilläpäpin missään kangaskaupassa saatavilla...
 
Tervehdys täältä aurinkoisesta Helsingistä! Täytyypä tulla välillä kertomaan kuulumisia myös tältäkin suunnalta.
Tänne ei kuulu oikeastaan mitää uutta. Koulut alkoivat täälläkin ja viimeinkin pääsi ihanaan arkirytmiin. Tämä viikko on mennyt siivoamiseen, pyykinpesuun ja koulutarvikkeiden hankintaan. Vauvanvaatteitakin otin ullakolta esiin ja aloittelin niiden pesemistä ja silittämistä.
Omassa olossa ei mitään ihmeellistä. Kaikessa tohinassa unohtaa välillä olevansa raskaana, vaikka ulkomuodon osalta ei mitään epäilystä asiasta olekaan... Tällä kertää taidan välttyä ranne-, lonkka-, selkä- ja lantio- säryistä. Viime raskaudessa kivut alkoivat näillä viikoilla, taisi olla rv 26 ensimmäiset oireet. Mitään ei silloin kärsinyt tehdä.
Kävin puoltoista viikkoa sitten nlassa (painoa oli tullut 500g/vko, v.paineet 145/93, sf 24, syke 135) ja vko sitten ultrassa äpkl (rv 27+1) ja saatiin ensimmäinen painoarvio (900g). Vauva on laskeutunut todella alhaalle, eikä päästä saatu kunnon mittaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että on laiha vauva. Eipä muutkaan ole isoja ole olleet - esikoinen reilut 2 kg (rv 37) ja kuopus n. 3,2 kg (rv 38+3) Seuraava käynti polilla onkin jo alle 2 vkon päästä.
Jotain pientä on tullut tehtyä vauvalle, mutta enemmän itselle. Äitiysmekon tein ja nyt olis tarkoitus tehdä joitain imetyspaitoja. Käsityölehdistä olen löytänyt ihan hyviä kaavoja ja niitä kun pikkusen muokkaa, niin saa just oman maun mukaisia. Tarkoitus olisi tehdä myös pojalle jotain talveksi ja muille muksuille joululahjaksi. Saas nähdä miten innostusta riittää. Joulukortit ajattelin myös tehdä hyvissä ajoin.
Laivalle menosta oli jossain vaiheessa kyselyä ja itse ajattelin mennä vielä tämän kuun lopulla. Meillä on 31. päivä 17.v hääpäivä. Yleensä muksut ovat laittaneet meille ruokaa ja tehneet jotain ohjelmaa, mutta nyt on aika tehdä jotain muuta.
Tässäpä näitä kuulumisia ja kaikkea muutakin. Ihanaa syksyä kaikille Marrasmasuille ja voimia vaivoista kärsiville!

:heart: Janette & Tirviäinen
 
Työpäivä takana.. Jo toinen päivä, kun menin pyörällä töihin. Tänään tulin kotiin takaisin myös pyörällä, ettei ollut kyytiä odottamassa.. Olis kyl saanut olla odottamassa.. Olin läpimärkä, kun tulin kotiin :LOL: .

Tänään sain töissä kuulla jatkuvasti: "Oletko ihan varma, että on vain yksi tulossa" "Taitaa olla tulossa enemmän kuin yksi" Paras lause tuli mummolta, jolle taittelin jokin aika sitten 640 A4 puoliksi: "sinun maha on kyl todella iso ja ihanan pyöreä. En oo pitkään aikaan nähnyt kenelläkään noin isoa mahaa. On pakko jäädä vähäksi aikaa ihailemaan" :D

Koneet reistaili töissä.. Onneksi ei pahemmin töitä, joten ei silleen harmittanut.. Pitää ukon käydä kahtoo konetta huomenna. On nyt vaihtamassa puslia autoon.

Ei minulla raskaus tuu yli. Nyt nautin tästä mahasta, kun kerrankin on maha, joka on kasvanut :D. Tietysti silloin, kun liitoskivut on pahimmoillaan, ni silloin toivoo, että kunpa syntyisi pian :whistle:

Mie kävin toissa päivänä kysymässä yhdestä toisesta kampaamosta kilpailumielessä hiustenpidennysten hintoja.. ku nyt alkaa olee sellainen hiustenpidennyskuume päällä, että ne on saatava.. Olin pyörtyä, kun kuulin hinnat.. Ja tekeevät vain sineteillä, mie haluan nauhana. En halua sineteillä.. 45 cm 600?, 60cm 700?. Mie olin oikeasti pyörtyä.. Mie sanoin suoraan, että unohdetaan koko juttu..

Tänään menin sitten toisesta kampaamosta kysyy, josta siis jo aikoja sitten kävin kyselee hintoja, että vieläkö hinnat on paikkaansa. Hinnat oli ihan vähän noussut, mutta ei paljoa. Mie varasin ajan marraskuun loppuun, että kerkiäis nää mun hiukset viel vähän kasvaa :D.

Tulee maksaa sellaiset 330?, mutta se sisältää värjäyksen, hoitoaineen+harjan, hiuspuntin ja tietenkin laiton. Nyt vain pitäisi malttaa odottaa kolme kuukautta :D. Hirveän monta kuukautta vielä :whistle:

Mie, kun en hirveän kärsivällinen ihminen oo.. haluaisin kaiken nyt eikä vasta viikon päästä :whistle: :LOL: . Mutta jospa sitä nyt jaksais odotella.

- Red Dragon & Nuppu 28+5 :heart:
 
Sanse: Tottahan se on, helpommin sanottu kuin tehty. Vaikeetahan se ois kokonaan paikoillaan pysyä! Itsekin tykkään mielelläni tehdä kaikenlaista, joten vaikeaa tekisi nyt yht äkkiä pysähtyä paikoilleen. Ja kun on tuo pikkuepeli joka kohta oppii juoksemaan... :whistle: Onneks ennätän vielä saada kiinni :D
Supersuloisia nuo kuvissa näkyvät nuken syöttötuoli ja sänky :heart:

RD:
Miten kauan hiukset pysyvät "kunnollisina", ja joutuuko niitä kiristelemään yms.? Kuullostaa mun korvaan tosi isolta summalta tuo 330?! Meillä ei varmaan ukko ikinä antais laittaa mun noin paljo rahaa pehkoon. Tosin en kyllä raaski käydä kampaajalal edes värjäksessäkään :saint:

Rinzessa:
Hyvä että parempi päivä välillä! Vieläkös se jatkuu vai joko on kolotukset löytäneet tiensä takaisin ;)

Mä tässä odottelen että iltapala vajuu vähän alemmas, voin hitaasti nautiskellen syödä Jacky makupalan :p On tosi pitkä aika ku viimeks oon ostanut, tänään oli ihan pakko saada :D
Sain tehtyä liivinsuojuksia yhteensä 14 paria (16 jos ekat epäonnistuneet lasketaan mukaan). Nyt loppui kosteussulkukangas enkä viitti tehdä ilman sitä. Joten katellaan josko tällä kokoonpanolla selviäisin =) Tein paksumpia ja ohuempia, sit näkee mikä on milloinkin sopiva...

Luminka
 
Mulla on menny joku n. 500 pidennyksiin, 100 "hiusnippua", tossa on tyvivärjäys+leikkaus ja shamppoo+hoitoaine.
Suositus on että n. 3kk välein menis nostattaa noita sinettei (niillä siis laitettu kii) niin pysyy nättinä. Nosto on 3e/kpl muistaakseni mut niitä ei kerralla tartte kaikkia nostaa.
 
terppa shoppailu kierokselta kotiuduttu=)kaikkee ihanaa löyty=)mä oon koko ajan aatellu et mul ei oo mitään melkee valmiinaa ku oon kavereilta niin paljon saanu ja nyt tein vähän inventaariota nämä löytyy=)
vaatteita 4 isoa muovikassia kooto 56-74 ja kaikkee on aika hyvin.
tutteja,pulloja,pari lelua
lakanat,peitot,pinnasuoja,pissasuoja,harsoja,pyyhkeitä,rasvat,öljyt ym
imetysliivit,vaunut,sitteri kaukalo,amme,syöttötuoli,pinnasänky,harja,sakset,hoitopöytä(matkalla)pehmuste,rintareppu,tuttiketjuja,vesimittari,päiväpeitto ja äippä pakkaus viel tulossa mut ne on sit vaan plussaa=)ihanaa kun on jo niin paljon kaikkea kun vähän jänskäsin et miten rahat riittää kun oon sairaspäivä rahoilla...viel kelasin ostaa kylpytuen,kuumemittarin,rintakumeja,vaippoja,suolatippoja ja korviketta,leikkialusta,verho+tanko pinnikseen varuix..ekaa ootellaan et jos jotain tulee viel mieleen ni infotkaa mitä tarviin=)
ja laskeskelin et mulla ei oo menny kun n580e näihin..kiitos ihanien ystävieni ja niistäkin suuri osa oli vaunut 200e..kaikki muut oon saanu pilkka hintaan käyteetynä..osan uusinakin...voih..nyt vaan marraskuuta odottelemaan jee!!!!!!
 
Huomenta!

Täällä taas yksi huuonosti nukuttu yö, niskat on ihan jumissa....valivali.

Nyt aamusta kaverin luo kahvittelemaan ja juoruamaan, poikakin pääsee sinne kaverin muksujen kanssa riekkumaan.

nyt aamupalalle ja muille aamutoimille :wave:

keiju ja wiljo 28+3
 
Luminka: Kallistahan se tietenkin on, mutta nauhana pystyy laittaa takas (kuten myös sineteillä laitettaessa), jos alkaavat löystyy yms. En tiedä tarkemmin hoitojuttuja vielä.. Mutta kun ne letitetää mun hiuksiin.. Ja miehen serkku pystyy mulle laittaa niitä takas/kiristelee. On laittanut mulla kahdesti pikkuletitkin ja olis varmasti laittanut nämä pidennyksetkin, mutta halusin kampaajalle.
Ja kyllähän tuolla rahalla sais ostettua vaikka mitä, mutta mitä en tekisi hiusteni eteen :whistle: . Mutta mulla on ollut rastatkin ja ne maksoivat sellaiset 600-700e, joten 330? on siihen verrattuna vähän. Ja mie kyl haluan välillä käydä kampaajalla.
Ja ukolla ei oo mitää sanottavaa asiaan, ku ite maksan ne ja maksanhan mie osia hänen autoonsa, ni saa pitää suunsa ihan visusti kiinni :D. Ei hänen tarvitse hintaa tietää :kieh:

helmi: Kyllä mä luulen, että saa olla kaksi tukihenkilöä mukana. Tai sitten se on paikkakuntakohtaista. Kannattaa kysyä sitä, vaikka sitten, kun on seuraava neuvola.

Mie menin varmaan jo nukkuu klo 21 ja heräsin 8.40. Hiukan väsynyt oon.. Ja tänään pitäisi mökille lähtee autoo laittaa.. Jäi ukolta auto eilen sinne, kun yksi ruuvi niin ruosteessa ja alatukivarsikaan ei ollut lähtenyt irti.. Että katotaa saako autoa tänäänkään kotio.. Mutta minua ei kiinnostais pätkääkään lähtee..

Red Dragon & Nuppu 28+6 :heart:
 
Huomenia!
Jaaha, mökille varmaan myös me lähdetään...vaikka toi ilma onkin hiukan kurja. Pitäis saada vihdoin noi matot pestyy painepesurilla, ongelmana enää miten ne saa kuivaksi :whistle:

Tuo synnytysjuttu tuli eilen puheeksi kahden hyvän ystäväni kanssa jotka molemmat ois mielellään tulossa tueksi ja alettiin vitsaileen että jos lähtiskin molemmat :LOL: Vaan tosipaikan tullen, hyvä jos nyt jompi kumpi ehtii lähtee..(pieniä lapsia molemmilla)

Nyt suihkuun ja tiedusteleen ukkeleiltä mitkä tän päivän suunnitelmat.

Helmi ja aapeli 29 :heart: (kohta on 30rikki!!!!)
 
Huomenia.

Laitan tytön huoneesta kuvaa kunhan kerkiin ottaan niitä. Täällä joku ihme siivous vimma päällä... Eilen sain raivattua vaatehuoneeseen tilaa oikein urakalla. Yli puolet tavaroista ja vaatteista on nyt tuossa aulan lattialla. Tarkoitus olis ruveta hinnoitteleen ne ja viemään kirpparille. Oma hommansa siinäkin. Itellä ei enään käyttöä niille mutta josko ilostuttais ja hyödyttäis jotain toista ihmistä. Samanlainen innostus oli aikoinaan kun tyttöä odotin.

Helmi: tuohon tukihenkilö kysymykseen en osaa vastata saako olla monta mukana. Taitaa olla joka paikassa oma käytäntö.

Silloin kun tyttöä odotin niin poika luuli etten enään välitä siitä ollenkaan kun tulee pikkuinen. Heillä ikäeroa reilu 10v. Silloin poikaa kuletin joka kerta nla.ssa mukana jotta tietää että kuuluu samanlain perheeseen kuin aiemminkin. Pojalle itelle sitten nousi kysymys päähän ja kysyi multa josko sais tulla synnytykseen mukaan... Niin sitten poika seuraavalla kerralla neuvolassa asiaa kysyi ja sai luvan jos sairaalaan passaa. Käännösyrityksessä ( tyttö istui massussa loppuun asti ) kysyin kätilöltä ja suostui pojan tuloon. Tietty mulla oli se ehtona että odottaa käytävässä leikkauksen ajan.

Sitten kun oli h- hetken aika niin poika pakkasi reppuun karkkia,limsaa, leipää ja lukemista. =) Sairaalaan kun päästiin niin oli ihana ku pojallekkin oli laitettu sairaala kamppeet päälle niin kuin isälläänkin oli. Poika ei tosin kerinny aloittaa edes syömistä kun tyttö oli jo maailmassa. Hoitajat ja kätilö ei muusta puhuneetkaan ku siitä että oli mahtavaa kun isoveli pääsi kokemaan suuren tapahtuman koko perheen kans eikä joutunut odottelemaan kotona.
Poikakin oli mielissään ja kun tyttö syntyi niin ensimmäisenä ilmoitti tapahtumasta kaverinsa vanhemmille.... :D

Kai nuo lapsoset on siksikin tosi läheisiä toisilleen ikäerosta huolimatta. Ja pojan kaveritkin on hulluna tuohon tyttöön. Saa sitten nähä miten tämän uuden tulokkaan kans käy. Joudun varmaan meneen yksin synnyttämään kun meillä ei välttämättä ole hoitajaa sille aikaa. Ja anoppia en halua tänne häärään kun olen pois. On sen verta hössö ihminen että paikat on "sekasi" sen jälkeen jos tänne yksin päästän.

Mutta nyt taas jatkettava tuota "hinnoittelua" noille tavaroille niin sais edes joskus ne taipaleelle ja uudelle omistajalle.

Löllykkä
 
Hyvä olo jatkui koko eilisen (paitsi äitin autoon meinasin pyörtyä)
Tänäänkin on hyvä olo, on vaa kovin tylsää.

Kaupassa pitäis käydä, mut en tohon sateeseen kyl lähe, syön kaapista mitä löytyy.

Äitille näytin eilen ekaa kertaa kun papu liikku masussa ja äiti katteli naamalla aikamoinen hymy ja sit mutsi aina välil repes ku oli nii hyvän näköstä ja ekaa kertaa se kokeili mahan läpi papua :D Oli aika ihanaa eilen kerranki äidin kaa :D

Rinzessa ja papuRinssi rv.28+3

ps.perkele, mä en saa tota vinkkaus hymiöö pois vaikka oon muokannu textii sata kertaa...
 
Terve!
Ja terveiset TAYSista, eilen iltapäivällä jouduin sitten lähtemään synn.vastaanotolle kun supistukset alko tuntumaan jo selässä asti. Ultrassa ei kummempia, kanava pikkasen lyhentynyt mutta sain kuitenkin kaksi estolääkepistosta ja yön nukuin (tai yritin nukkua...) synnytyssalissa koska osastot oli ihan täynnä. Tänä aamuna sitten heltyivät ja päästivät kotiin, mutta uhkailivat että ei sitten saa mitään muuta kun maata ja käydä pissalla ja suihkussa. Onnistuu joo... Ei vaan, mies kehuskeli että osaa kyllä kestittää synttärivieraita. Minä huutelen ohjeita sohvalta. :D Mutta kaiken tän jälkeen on pikkasen sellanen lopun alun fiilis, mahtaako montaa viikkoa enää mennä... :eek:

Nyt en just enempää jaksa kirjotella, kattellaan sitten myöhemmin taas...

HM ja Wiltsu ja Osku 27+2
 

Yhteistyössä