MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

keiju: Mulla viimeset menkat oli 27.1.2008 ja kierto oli edellises kierros 34 päivää, mutta sitä edelliset oli 33 päivää. En tiedä mistä ihmeestä tuli sit yx 34 päivän, vaikka yleensä oli säännölliset. Aina 33. päivän aamuna alkoivat, ku meni herättyä vessaan tai viim. puoleen päivään mennessä :whistle:
 
Täällä on muksut kiukunnut koko päivän ja minä tietysti kanssa korottanut ääntäni pitkin päivää välillä enemmän ja välillä vähemmän ja aatelleut että vielä kolmas tähän kiukkuamaan :ashamed: :D No hetki sitten mittasin muksuilt akuumeen ja kummallakin kuumetta, toisella 38.8 ja toisella 38.1 ja taas pukkaa huonoa omaa tuntoa ku on kiukunnut lapsille takasin eikä oo hermo kestänyt :(
Täällä tulossa ihana rään, nuhan ja kuumeen täyteinen viikko :headwall:
Ja oma väsymys tähän vielä kaupan päälle :/

Toivottavasti te muut säästytte tältä nuha/räkä/kuumeilulta :)

Tulen taas illemmalla tänne pyörimään kun lapset nukkuu :wave:

muoks* luin kirjotukseni ja rupes naurattaa et tuun illemmalla, no joo, nuorinkäy puolen tunnin päästä nukkuu ja esikko tunnin päästä :D
Mut tuun sit illemmalla :D
 
mie oon ihan mielettömän väsynyt.. Ihanaa olla raskaana. Viime raskauksissa ei ole ollut väsymyksestä mitää tietoakaan, mutta pahantuulisuudesta kylläkin. Pinna ei kestänyt mitään. Mutta nyt oon ollut rauhallinen. Ei kyl oo ollu mua ihteäni kyllä :whistle: Mikä lie mua vaivaa.

Sain melkein kaikille kukille vaihdettua mullat. Isoimmat kukat jätin myöhemmäksi. Ees jotain sain tänään tehtyä.

Taidan painua kohta nukkuu. Kerran tytötkin jo nukkuu. :wave:
 
Iltoja!

En oo oikein ennättänyt olla tänään koneella. Paljon tekstiä ja uusiakin näyttäisi tulleen!

odottava ja onnellinen: Onnea! Kuinka mones tulossa? :heart:

Moi Tove 81 ja tervetuloa! Niin, laskettuaika tahtoo muuttua ultrassa ja eipä se mitään vaikka lokakuulle jäisikin! =)

tietämätön: tervetulowavetukset :wave: Eikös ne varhaisultrat ole jossain 7-8 viikkojen tienoilla, mun tietääkseeni!

keiju: Hyvä että hCG noussut! Jospa pääset kunnalisen puolelle ultraan! Meinaatko perua yksityisen jos käyt jo aiemmin?

suklaahirmu: Mä myös oon ollu tosi kiukku ja äkkipikainen,
kohteena miesraukka:ashamed: Joskus ihan pieninkin asia nyppii toosi pahasti, ei voi mitään. Pitäs vissiin hillitä ittee ja pitää mölyt mahassa :whistle:

Otin äsken pikajuoksun saunasta tytön huoneeseen. Kaikessa rauhassa löylyä heittelin kun hirmu itku alkoi kuulumaan lauteille asti! Mikälie paha uni oli, tutti suuhun ja takas saunaan:D

Huomenna tehdään vähän remppaa, laitetaan eteisen seinään tapettia! Ihan kiva välillä uudistaa ilmettä =) Tuliki tuosta mieleen et pitäis käydä hiuksia leikkuuttamassa ja sen jälkeen värjäis kotona! Itelle vähän hankala raidat laittaa mut kyllä se onnistuu :whistle:

Muuten olo ihan ok, ei pahoja oireita.. vielä...
 
Tanskuli: Kyllä se on normaalia. Välillä itsestäkin tuntuu et saako näin kovasti koskea. Kohdun kannattimet (vai mitä olivatkaan) venyvät siellä :D

muoks. ja mulle on tehty sectio joten vielä enemmän taitaa viiltelyitä tulla kuin viime raskaudessa. Kohtuun on voinut tulla kiinnikkeitä jotka ei venykään kovin..
 
Keiju: hienoa että hcg on noussut, onko tosiaan mahdollista päästä noihin kunnallisiin ultrauksiin, jos jotain "ongelmia" ilmenee?

Mihin muuten pitää mennä, jos tulee vuotoa näin alkuraskaudessa?
Ihanko päivystykseen voi mennä vai terveyskeskukseen?
Taas uteliaisuutta kyselen :ashamed: :)
 
Tulentyttö: Onhan seuraavissa raskauksissa vähän riskejä. Kuten jos istukka kiinnittyy arven päälle ja synnytystä ei taideta käynnistää koska käynnistetyt supistukset ovat niin voimakkaita (saattaa arpi kohdussa revetä ). On kai niitä mutta harvemmin niitä taitaa tapahtua! Vähän jännittää miten arpi venyy ja millä tavalla tämä syntyy! Mut ei auta murehtia tässä vaiheessa... :heart:

Eikös ne päivystykseen ota jos alkaa vuotamaan alkuraskaudessa? Mulle ainakin ekassa raskaudessa sanoivat neuvolasta.
 
tietämätön, meil o sit sama LA :)

mä oon jotenki hirmu rauhalline ja välil ei tunnu et ois raskaana olleskaa ku mittään oireita ei oo.. vähä mahan kipuilua sillo tällön ja nännit pingottuneet sekä vilunväreitä.. missä se maan kuulu pahoinvointi viipyy? Tai ehk se vaan tulee sit vkolla 5, et ei mul kyl sitä sinällään ikävä oo mut ko tuntuu sit et ei kaikki oo hyvin.. mut mitenkää ailahtelevaine en oo ja täysin rauhalline vaan, et jospa se ois sit poika sielt tulos :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppu 70:
Paukkuli: Millainen setä oli? Miten ultran otti? Miten masussa voitiin?

setä oli oikein mukava ja jotakin vitsailikin siellä koko ajan. Se oli joku ulkomaalaissyntyinen se mies mutta ihan suomea puhu (pienellä "aksentilla" :D ) ja oli se vähä hintahtava se mies. ainakin miehen sanojen mukaan.. :)

muutenki muukin henkilökunta oli oikein mukavaa ja asiallista. itse ainakin olin tosi tyytyväinen. saatiin viis kuvaa pikkuisesta mukaan. ja se lääkäri laitto kaijuttimista kuulumaan sen sydämen jumputuksen. eli masussa voitiin hyvin ja pikkunen olikin isompi mitä kuukautisista laskien. alakauttahan tuo alkuraskauden ultra otettiin..

nyt 9+0
:heart:

onnea sulle sinne ultraan! toivottavasti kaikki on hyvin masussa. :)
 
Kiitoksia Paukkuli! Meinaa aikalailla jännittää tuo torstai! Ensimmäinen konkreettinen juttu, että vauva olisi oikeasti siis meille tulossa!!!! ( Neuvolaan aika vasta pääsiäisen jälkeen!) Toivottavasti masussa kaikki todellakin hyvin!

Tänään ekan kerran todella oksettava ja huono olo. Viime yönä heräsin siihen, että oksetti ja oli aivan tajuttoman huono olla. Sama olo näyttää jatkuvan tänään... Aiemmin ollut äklä oloa, joka on mennyt nopeasti kuitenkin ohi.
Luin jostain, että pahoinvointi on hyvä merkki, onko näin? Että istukka kehittyy silloin nopeammin ja paremmin? Ja vauva saa oikeanlaista ravintoa?

 
Huomenta kaikille! :flower:

Mikä auttaa raskausajan väsymykseen? Tämä väsymys vie minulta voimat. Aamulla tekee vaikeaa nousta ylös ja nyttenkin pitäisi jaksaa olla töissä, mutta silmät meinaa väkisin mennä kiinni. |O
 
Red Dragon vähän samanlaiset fiilikset on täälläkin, työkoneen edessä vain haukottelen |O . En oikeasti käsitä tätä väsymyksen määrää, kun eilen nukuin 1,5 h päiväunet ja siihen päälle 8h yöunet ja silti vielä mukamas väsyttää... Muutenkin on sellainen yleisällötys. Ei okseta, mutta on vaan jotenkin semmoinen ällö olo... outoa :whistle: .

Viikon päästä oisi se eka neuvola ja siitä pari viikkoa ois eka ultra. Jänskättää jo valmiiksi B) . Mun käsittääkseni täällä on tapana käydä kaksi kertaa ultrassa ja ajateltiin olla ukon kanssa vielä niin uteliaita, että selvitetään sitten aikanaan kumpaa sorttia asukki on :D . On sitten ehkä helpompi ostella vaatteita tms... Perjantaina pitäisi lähteä shoppailemaan ja voipi olla että jotain tarttuu mukaan, vaikka ei sitä näin ajoissa vielä pitäisi mitään ostella, mutta ne pienet vaatteet vaan on NIIN ihania :heart:
 
Red Dragon: Minä olen ratkaissut asian niin, että menen todella aikaisin nukkumaan. Ongelmaksi vain näyttää muodostuvan se, että herään sitten myöskin todella aikaisin ja kierrehän on sitten valmis... Ulkoilu ja c-vitamiini kenties auttaisi.

Löysin tuolta lokakuun odottajien puolelta ( Kiitos Paukkuli =) ) tällaisen hauskan humpuuki jutun: Ennustajia.... Laitoin eilen huvin vuoksi vauva kyselyn sinne ja tänään jo vastaus oli tullut... eli meille syntyisi tyttö 29.10 ja toinen vauva, poika, tammikuussa 2012! Jos muita kiinnostaa kokeilla, niin tällaisiin osoitteesiin mailia: madam.mamma@luukku.com ja ennustajaelli@luukku.com. Viestiin oma ja miehen synt.aika ja laskettu aika.
 
pomppu: Mie kokeilin noita jokin aika sitten. Toinen antoi, että meille ei tuu enää lapsia. toinen ennusti että meille tulisi 7 lasta. viimeinen lapsi syntyisi, ku täytän 42 vuotta :whistle:
Kyl mie ulkoilen jonkin verran, pitää ostaa c-vitamiinia ja kokeilla. Mut en mie ihan hirveän aikaisin viitsi mennä nukkuu. Tytöt menee siin klo 20 aikoihin nukkuu, jonka jälkeen haluan oman ajan. Yleensä silloin käytän koiruliinin iltalenkillä.
 
Red Dragon: Vastasko sulle molemmat eukot? Madam mammalta mulle tuli vain tuo vastaus... joo, mäkin olisin 42-v, kun tuo poika syntys.... ( olen itse syntynyt 5.1., joten voisi olla että olisin VASTA 41-v :p )

Mä olen ottanut Multi tabs familyä silloin tällöin, Hevi shotteja ( Valion hedelmä ja vihannes välipala mehu-sose) ja greippejä lusikoinut urakalla ja toivonut, että ne auttas väsymykseen.
 
Heippa!
Vieläkö mahtuisi mukaan marraskuun masuihin? Täällä olisi pojan -04 äiti ja näillä näkymin pikkuihmisen la ois 2.11, kunhan kaikki menisi hyvin. Eli jossain raskausviikolla 6 varmaan menossa, näin kaksplussan laskurin mukaan. Ensimmäinen neuvola on varattu pääsiäisen jälkeiselle viikolle.
Hirmuisen huono olo ja tolkuton väsymys....ei ollenkaan nautinnollinen olo, vaikka todella onnellinen. :)
 

Yhteistyössä