MARRASKUUN masun kasvattajat! LA:t 1 - 15.. Helmi/maaliskuu08

Mieheni kanssa ajateltiin, että pyritään ( jos vaan kyetään!!! ) olemaan kertomatta sukulaisille mahdollisimman pitkään. Tosin en tiedä kuinka pitkään onnistuu, kun olen aika hoikka ja anopilla haukankatse... :LOL: Missäköhän vaiheessa masu alkaa selkeästi näkymään?
Tosin minusta jo tuntuu, että masu on kasvanut, tai ainakin turvoksissa. Lieneekö toive-ajattelua? Menossa on 6 raskausvko.

Mielenkiinnolla odotamme mitä kommenttia tulee, kun olemme viime kesään asti hyvin selkeästi ilmaisseet vauva-uutisia uteleville, ettei vielä ole vauvan aika. Saahan sitä ihminen mielensä muuttaa?? :whistle:
Todennäköisesti anoppi ainakin sanoo, että "johan oli aika! Hän on niin paljon lapsenlapsia jo toivonut!"
 
Tuosta mahan turvottelusta, kyllähän tuota turvottelee, iltaisin varsinkin kauhee pömppä :heart: Poikaa odottaessa ei mahaa oikeestaa ollu ollenkaan että jos nyt sais "mahan".

Onko muilla mimmosia raskausoireita ollu?

Mulla on alaselkä kipee, rintoja aristaa ja ei tee mieli ruokaa olleskaan.


 
mulla taas aika ajoin tekee mieli koko ajan ruokaa, rinnat on inhottavan arat. Ja leppoisa mieliala, jos niin voi sanoa :whistle: . Ja väsymys tottakai. Ei tällaist oo ollu aikaisemmis raskauksissa.

Itse olen jotenkin ihan erilailla asennoitunut tähän raskauteen kuin aikaisempiin. Nyt jotenkin toivoo, että kunpa tulisi ihana vauvamasu. Mutta joka siis on vauvamasu eikä sellainen jännä.
Ja koko ajan vain oon hymy korvissa :D
 
Ehdinhän sitä minäkin viimein koneelle... Tässä on ollut taas viime päivät semmoista sutinaa, että hyvä kun kotona ehtii nukkumassa käymään. Tuo talon remontointi vie himppasen verran aikaa. Hyvällä mallilla se tosin jo on, ennen juhannusta pääsee muuttamaan :)

Anopeista oli keskusteltu... meillä on muutama sata kilometriä välimatkaa, ja onneksi on edes sen verran. Eihän hän pahaa tarkoita, mutta minä en jaksa semmoista älytöntä höösäämistä ja toisten asioihin puuttumista... Meillä käydessään hän tuntuu aina unohtavan, että ei ole kotonaaan, vaan alkaa järjestelemään kaappeja ja muuta mukavaa... Onneksi käy niin harvoin :whistle: Ihan hyvin me tulemme toimeen, kunhan ei nähdä liian usein...

Sain eilen kuulla ihania vauva-uutisia. Sisarenikin on raskaana, heillä on la 3 vko ennen meitä =) . Äitiltä kysyin, kun huomasin että sisko oli lihonnut. Se kun on yleensä sitä sorttia, ettei puun takaa näy kun korvat, niin heti pisti silmään, että sillä oli läskiä... Tunnustin kyllä siskolle, että meillekin tulee... Muille en sitten ole vielä kertonutkaan ;)
 
Masun turvottelua on täälläkin. Iltaisin pötsi pömpöttää oikein komeasti, mutta aamulla on vielä normaalin mitoissa. Odotan innolla jo kasvavaa vauvamahaa. :) Välillä tulee sellaisia huono-olo kohtauksia, mutta nieleskelemällä on niistä vielä toistaiseksi selvitty. Tissit on kipeet. Siinä oireilua tältä suunnalta.

Me on ajateltu kertoa raskaudesta muille vasta np-ultran jälkeen. Esikoinen tosin tietää, mutta ei osaa vielä puhua joten ei juurikaan lörpöttele eteenpäin.

Mulla on fyysisesti raskas työ ja omasta mielestäni (työkavereihin verrattuna) huono kunto. Töissä jaksaminen on jo mietityttänyt. Eilen olin töissä ja kanneltiin muutama reilu satakilonen ukko kotoaan autoon. Mahassa tuntu ikävälle, mutta saatto olla ihan olemattomien vatsalihasten kiristelyä. Töissä olen sairaankuljetuksessa. Kukaan raskaana olevista työkavereistani ei ole pystynyt olemaan töissä äippäloman alkuun asti. Saa nähdä kuinka kauan sitä itse jaksaa olla.

Onko kukaan menossa alkuraskauden ultraan vai odotatteko np-ultraan?


MaiLou ja masukki rv 5+2 :heart:
 
Me ollaan kerrottu jo aika monelle. Silloin kun aloitettiin uudelleen lapsettomuushoidot niin jouduin olemaan aika ajoin paljon töistä pois. Niin silloin mainitsin asiasta jakun sitten odotus varmistu niin tuli tulos sitten kerrottua. Odottelen sitten työkaverin kans samaan aikaan pienokaisia. Hällä tosin la3 viikkoa ennemmin.

Molempien vanhemmat ja sisarukset myös tietää tulokkaasta. Anoppi tuumasi kun kuuli että älkää valehdelko. Tienny kuin hankalaa mein on ollu saada pikkuista. Mutta onneksi oli lopettanut tuon kyselemisen kun ennen tuota meidän yhteistä tytärtä oli jo esimerkkiä näyttämässä että miten niitä lapsia tehdään...... Sillon sattu ja lujaa. Olihan mulla ennestään jo poika. Silloin suutuin todella ja kun lapsettomuushoitoihin lähdettiin niin "vika" löytyi miehestä. Oli silloin anopilla nieleskelemistä. Ja kun tytärtä odotin niin sanoiettei teille tyttöä voi tulla kun ei heilläkään ole..... :eek: Mutta niinpä vain tuli.

Olen jo suunnitellu äitiyshousujen ostoa kun ei kunnolla mene nykyiset housut jalkaan. Viimeksikin jo rv10 kieppeillä jouduin turvautumaan löysiin vaatteisiin ja äippä vaatteisiin kun mulla tuo massu tuppaa turpoamaan aikas vauhdilla. Ja nyt vasta menossa rv5+0
 
Soitimpa sitten neuvolaan ihan muuta asiaa ja sain samalla ekan ajankin, se ois 1.4, neuvola täti laski puhelimessa, et mun la oiski 3.11 eikä 5.11, mutta annetaan ton 5.11 olla tuolla listalla kun np-ultrassahan se selvii vasta oikea la :) ettei tarvii moneen kertaan noita vaihdella

oot muuten Luminka tehny tosi hienon listan meille, kiitos!

Ostin tänään ekan masutuubin ja testasin sitä, huh, nyt alkaa vasta tuntua, että tässä taidetaan oikeesti olla raskaana ja housuja käyn kyllä viikonloppuna kattelee, alkaa noi omat jo puristaa :/ Eilen kuntosalilla yks nainen kysy suoraan ja pokkana että odotatko, tokasin vaan et katellaan ja jatkoin hikoilua, mulla on meinaa kanssa iltasin ihan älytöntä toi turvotus, tuntuu et räjähtää :|

Nyt mua on alkanut väsyttää, mä haluun vaan nukkua........ ja syödä :ashamed:
 
Tähän oirekertomukseen pitää vielä lisätä mielialanvaihtelut! Hirveetä kun räjähdän tuolle mies-paralle ihan pienestäkin... :ashamed: Sit se mököttää ja sanoo et ite alotit :whistle:
Et tosi kiva päivä meillä tänään ollut :D Mutta minä olen onneks nopea vaihtaa mieleni takas mukavaksi, toisin kuin tuo toinen...

Oi että oli hyvää ruokaa äsken, possun sisäfilettä kolmen juuston kastikkeessa perunamuusin kera :p Suolaista tekee nyt enemmän mieli kuin makeaa. Mut vielä se ennättää vaihtua toisinpäin, valitettavasti :/

Tulentyttö: Mulla on edellinen äitiyskortti ihan sekava. Lääkärit laskivat aina viimeisten kuukautisten mukaan rv:t ja neuvolantäti vastaavasti np-ultran mukaan! Sit ite oli ihan sekaisin et missä mennään :kieh: Lopulta neiti syntyi lähempänä kk:sta laskettua ja olin vaan et heh heh, tarviiko sitä alkaa muuttelemaan! =)

Mistäs meinaatte äitiyshousuja ostella?

Itse en oikein tiedä. Huutiksesta vois löytää halvalla, mut tuurilla löytyy sopivat! Sit tekis mieli tilata H&M:ltä ihan uudet tai käydä liikkeessä.. Vaikeaa, mut onneks en ihan viel tarvii.
 
Juu loppuviikot menossa :heart:
Mieli on malttamaton mutta en odota lapsosen syntyvän ennen laskettua. Mulla omat synttärit viikko lasketusta eteenpäin ni yritän ehkä sinne sinnitellä :D
Kivuliaasti ei supistele ollenkaan mut muita vaivoja on mut nehän kuuluu asiaan ;)

Np-ultrassa sanottiin pojan olevan mutta ei me siihen luoteta sokeena :D Tai ku siellä sanottiin että poika niin olin kauan aikaa että ok, meille tulee poika mutta oon yhtäkkiä alkanu tyttöä toivomaan ni siitä epäilyksen siemen :saint: Tulee kumpi tulee, kohtahan sen näkee!

Mä tein kaks varmistustestiä muistaakseni :snotty:
Joten onnea senkin tekemiselle :D

Hyviä jatkoja :wave:

Suvitus+vauva 38+3
 
heippa kaikille
mulla kans maha turvoksissa varsinkin iltaisin. kovasti jo odotan et pääsee neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä, ja että masu alkaa kasvamaan. =)
tällä tai ensiviikolla soitan neuvolaan ja varaan ajan.
menee kuitenkin huhtikuulle ennen ku saa ajan. (melko varmaan)
vielä ei ole ilmaantunut pahoinvointia. tosin ei ollut aikaisemmissakaan raskauksissa.
 
Sydänkäpynen & koiramamma: Kiitos onnitteluista! :hug: Minä täällä vollotan. Ihanaa huomata kuinka monet tuttavat toiselta puolelta muistaa minut :heart: .
Sydänkäpyselläkin raskaus jo yli puolen välin ja koiramammakin jo noin pitkällä :D
 
Tuli tässä mieleen, että minkähän värisen masutuubin sitä ostais? Ku en mie pahemmin tiedä minkä värisiä vaatteita pidän.

Ajattelin kuun lopussa ruveta ostaa ensmäiset vaatteet, housut, paidan ja masutuubin (jos vain keksin minkä värisen). Sitten pari paitaa jossain vaiheessa lisää ja toiset housut ja sitten hame. Kerrankin haluan nauttia raskausajasta erilailla kuin ennen :whistle: Kerrankin, jos tää maha kasvaa.
 
Red Dragon: Väsyttää täälläkin. Jos neiti nukkui yöllä hyvin, perhanan hiiret veti rallia katolla! Ihan mieletön meteli, ovat varmaan välikaton päällä jo. Kävin ostaa tänään myrkyt, katotaan kuinka pitkään henki pihisee :kieh:
Masutuubista: Mä ostaisin jonkun ruskean tai turkoosin. Ite tykkään noista väreistä yhdistettynä mustaan ja valkeeseen!

Minun mahaa ei turvota, tuntuu et ei siellä mitään ole.. Höh.. Tosin nipistelee ihan päivälläkin et jospa siellä venytellään itselle lisää tilaa=)

Kävin tuossa äsken tekemässä varalle päivähoitopaikkahakemuksen.. Jos ei kaikki menekään hyvin pienen masuasukin kanssa niin ompahan tytölle sitten paikka jos joudun töihin :| Toivottavasti onnistuu raskaus, ei raaski laittaa tuota vielä reilun vuoden ikäisenä hoitoon. Kun joutuisi olemaan pahimmillaan 22.30 asti illalla + viikonloppuisin :( Siinä mielessä huono kun on vuorotyö, pitäs ettii joskus parempi päivätyö.
 
Mä ostin mustan masutuubin ja aattelin ostaa jonkun muunkin värisen vielä, jonkun vähän ilosemman värisen.
Mulla on edelliset äippävaatteet h&M:ltä ja sieltä varmaan käyn ostaa nytkin, musta ne on ihan kivoja.

Mua väsyttää koko ajan, eilenkin meinasin nukahtaa kun kuntosalilla poljin, tää on ihan kamalaa :( Tulis vaan ilta et pääsis nukkumaan *zzzzzz*
 
Red Dragon , mulla antaa kanssa kaikki laskurit ihan eri la:n, et tuntuu vaikkeelta kohta uskoo mihinkään, paras oli et mun la ois 29.10 :eek: se on kyllä TÄYSIN mahottomuus, eli ei tässä varmaan auta muu kun oottaa sinne np-ultraan, et saa tietää varmimmin sen la:n, tää on vaan ärsyttävää kun vielä saa arvailla, mut uskon et mul on 3 tai 5.11.

Onko teillä muilla pinna kireellä?
Musta tuntuu et mä oon ollu tänään ihan kamala äiti, tiuskinut lapsille ihan kaikesta ja suurimmaksi osaksi turhasta :ashamed:
Ja viime yönä näin unta et tää raskaus meni kesken :'( Nyt murehdin sitä sitten ja sit kannan huono omaa tuntoa kun oon lapsille kiukunnut :'( :ashamed:

 
Tulentyttö, :hug: Ihan normaalia tuo keskenmenon pelko. Mullakin se pelko on kokoajan läsnä ja ei uskalla oikein iloita vielä täysillä. Täytyy vaan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin.
Pinna on pikkasen kireellä täälläkin. Ja kun väsyttää kamalasti ja sitten kuitenkin yöllä on unettomuutta, kun herään aina aamuyöstä ihan pirtsakkana enkä saa enää nukuttua.

Luminka, Wau! Kiitos upeasta listasta! Todella hienosti taiteiltu. :)

(.) Huomenna on rv 5+ 0 ja otetaan uudestaan verikoetesti. Jännittää!
Nyt keksin avun tuohon kamalaan nälkään: PASTA. Aamupalaksi syön spagettia :LOL:
Se pitää tuon masun kurninnan edes jonkun aikaa kurissa.
 
Tulentyttö: Onneksi en siis oo ainut, jolla laskettuaika vaihtelee mielialan mukaan :whistle:

Mie oon ainakin nyt ollut kiukkuinen.. Olen niin helvetin väsynyt, ettei kukaan käsitä tätä.. Kotiin pääsin töistä vähän aikaisemmin.. Ja, kun kotona olin.. Oli mies tyttöjen kanssa suihkussa.. Koti oli kuin kaatopaikka, eikä ukko ollu voinu astianpesukonetta tyhjentää. :headwall:
Yleensä laitetaan yöx pesemään.. Ni ukko vain odottaa, että minä tyhjennän sen illalla, ja laitan päivän aikaa kertyneet sit sinne ja pesuun kone.. Ihan ku ei vois sitä tyhjentää herättyään.. Ei vie roskia eikä mitään.. Ei ollu voinu pyykkejäkään laittaa kaappeihin.. Eikö se kuulu koti-isän tehtäviin.

Ajattelin ruveta pesee ees keittiön ikkunat, ni en tietenkään löydä avaajaa mistään.. Ja ukko ei voi lasol:ia hakee autosta, ku en ite saanu takakonttia auki (en viitsinyt hirveästi rehkiä sen suhteen).. Ja kerkesin jo keittiön pöydän nostaa olkkarin puolelle. :headwall:
 
RD: kuullostaa vähän samalta kuin meillä.. Minä vaihdan myrskyn ja poutasään väliä tuon tuosta :whistle:
Lähin käymään aamulla asioilla ja (mielestäni ihan ystävällisesti) kerroin miehelle mitä voi sillä aikaa tehdä (tyttökin nukkui). Vetäs sellaset herneet nenään, kysy vaan et mistä oot pahalla päällä ja oliko vielä muuta!!
Minäkö ne joutuisin kotiin tullessa tekemään ku toisella ois aikaa "auttaa" vähän. Ei ne oomun hommia pelkästään vaikka kotiäippänä olenkin. Jos ukolla 5 päivää putkeen välillä vapaata ni saa sitä muutaki tehä ku löhötä..
Oli se kuitenki laittanu pyykit kuivumaan ja tiskannut. =)

Kyllä se tekee kotihommia, pitää vaan hellävaraisesti vihjata. Mut ei nekään aina auta. Sit minä säntään suutuksissani tekemään. Kyllä sitten oltas rupeemassa tekemään! :LOL:
MIEHET!!!
 
Luminka: Äläs muuta sano :LOL:
Mun ukko taas on jotenkin vain laiskistunut.. Jotenkin on vain alkanut tuntuu siltä, että äidin paikka on kotona, eikä isän.. Vaikka kyllähän tuo silloin joskus tekee, kun itsestä hyvältä tuntuu. Itseäni vain se ärsyttää, että kun tulen töistä, ni rupean kotihommat viel tekemään siihen päälle :headwall:

Mulla tää väsymys vie todella voimat.. Mies valittaa seksin puutetta, ja sitä minä en todellakaan jaksa kuunnella.. On melkein painostusta.. Itkettää se kaikki muutkin..
 

Yhteistyössä