Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

päivä alkaa oleen taas pulkassa :whistle: onneksi! Poika on nukkumassa ja mä katon toisella silmällä hausee, ja surffailen. Pojan cd-kasettisoitin vetelee viimesiään, hittolainen! Ja kun on tottunut vielä iltasadun päälle kuunteleen miinaa ja manua kasetilta :/ Ei kellään ois myydä halvalla vielä toimivaa?!??

 
Iltaa kaikille

Onnea Rinzesessalle, Anzkulille ja Keijulle pienestä pojasta!

Olenko minä ainoa joka ei saanut paino arviota ultrasta? Ennen ultrausta sanottiin että 'näillä viikoilla usein noin 200g', mutta ei muuta. Mitattiin kyllä reisiluu, päänympärys jne.

Saako kysyä tyhmiä? Lukenut, että monella teistä on supistellut jo ... Miltä supistukset tuntuvat? :ashamed:

Yamini ja ötökkä 21+1
 
yamini: ne tuntuu semmoselta kiristykseltä vatsalla, vatsa kovettuu osin tai kokonaan. Ne tuntuu ilkeiltä ainakin minusta. Semmosia aaltomaisia ne on vaikee selittää.
Toivottavasti ees vähän selventi
 
Yamini: enpä minäkään saanut painoarviota -ultraajan kaikki huomio keskittyi kadoksissa olevien suonien etsimiseen :whistle:
Minulla(kin) nuo ennakoivat supistukset tuntuvat siltä, että joku pumppaisi vatsan täyteen ilmaa, piukaksi asti. Sitten hiljalleen se ilma pihisee (äänettömästi =) )pois. Ne ovat ihan jatkuvia minulle. Kiristää, on tukala olo.
 
Huomenta kaikille!! Siellä te tosin varmasti vielä nukutte, mutta täällä aurinko kirii jo taivaalle. On kyllä tosi väsynyt olo, nukuttiin molemmat TOSI huonosti viime yönä, oiskohan ollut jännitys siitä että MEILLE ON TULOSSA TYTTÖ!!! :heart:

Eilen siis oltiin ultrassa. Oli tosi kiva ultraaja tällä kertaa joka selitteli kaiken oiken ykstyiskohtaisesti ja yksinkertaisesti. Vauvalla oli kaikki tosi hyvin. Oli koko päivän riehunut ja potkinut niin paljon että sopivasti näytti nukkuvan ton ultran ajan. Käsi poskella... oli tosi suloinen... Sanoivat siis että 100% varmasti on tyttö tulossa. Voit Luminka merkitä sen mulle tonne etusivulle!

Me saatiin vielä yllätykeksi dvd jossa on koko homma nauhoitettuna. Oon jo pari kertaa kattonut sen läpi. Ja osa ultauksesta tehtiin 3Dnä, mitä en myöskään tiennyt etukäteen. Ihanaa oli saada nähdä pikku kätöset ja kasvot oikein kunnolla!!

Painoarviota ei sanottu, mutta kooltaan on kuulemma keskimitoissa, ei pieni eikä suuri. Toivottavasti pysyiskin sellaisena, me kun oltiin miehen kanssa molemmat todella isoja syntyessä (minä 4,6kg ja mies melkein 5kg!!) ja kun minä nyt taas olen tosi pienikokoinen (157 cm ja ennen raskautta painoin 45 kg) niin ei kyllä innosta ajatus isosta vauvasta!

PALJASTUKSIA
Kerroinkin jo tossa minkä kokoinen olen, eli pieni, tosin en kyllä kaikin puolin... :ashamed: mulla on tälläinen ihme vartalo että vaikka oon pieni ja kapea niin silti oon aika muodokas. Etenkin nyt raskauden aikana kun tietyt paikat vaan kasvaa... hankalaa!
Hiukset on sellaiset tyypilliset suomalaisen väriset, tosin niissä on vaaleita raitoja tällä hetkellä ja sitä ennen olivat monta vuotta tummat, ja sit punaiset. Mutta nyt siis sellaiset ruseat ja vaaleta raidat, mulla on pitkät hiukset, porrastetut.

Joku arveli että olen korkeasti koulutettu, ja sitä en kyllä valitettavasti ole. En ole tähän mennessä saanut kun lukion loppuun. Muita kouluja olen aloittanut, mm käsi ja taideteollisessa graafista suunnittelua, opiskellut aika paljon kaikenmaailman kieliä ja tällä hetkellä opiskelen täällä Ausseissa kansainvälisiä juttuja, siis kehitysmaatutkimusta yms jota toivoisin tulevaisuudessa käyttäväni jossain projektissa köyhien auttamiseen aasiassa. MUTTA ei kyllä näytä siltä että saisin tätäkään tutkintoa loppuun, joten se siitä.

Luonnettani en osaa kuvata, mutta aika mielipideikäs oon, ja välillä aika herkkäkin.
Siivoamisesta en pidä. Tykkään siististä mutta olen todella aikaansaamaton ja hajamielinen. Tosin inhoan epäjärjestystä... mutta en osaa ylläpitää järjestystäkään. Ikää on 26 ja mies on 34.

Tää on tosi pitkä romaani, paras lopettaa!!! TOivottavasti joku jaksoi lukea!!
 
Mulla on kanssa ollu niitä suppareita, joten saikulla taas ja pe lääkäri ni tietää sit kohdunsuun tilanteen.
Kaveri ennusti eilen että tää ois tyttö :) ennusti myös että kuinka monta lasta saadaan ja 7 oli tulos, niiku miehen kans ollaa juteltu joskus :D Ennustuksen tulos oli sama molemmille ku teki. Eka tulis siis tyttö, sit tyttö, sit poika ja viel viimine ois tyttö :D
 
manna: Onnittelut tytöstä!

Ultrassa käytiin siis eilen. Vähän oli sellanen utopistinen olo, edelleenkin, kun katottiin sitä ruutua katossa ja sit vielä niitä kuvia mitä saatiin matkaan. Upanalla on kaikki kunnossa, kasvot ainoat mitä ei kunnolla nähty kun käsi oli koko ajan edessä, toisessa kuvassakin näyttää et imis peukkua :) Ei saatu kyllä kun kaksi kuvaa, mutta ne on tosi selviä ja hyviä. Nähtiin myös pariin otteeseen asukki 3D:nä kun yritti katsoa kasvoja. Tuntu hurjalta kattoo ruutua ja ajatella et tossa on tosiaan meidän ikioma käärö. Painoarvio oli 410g. Sukupuolta ei sitten kysytty. Mietin vielä siinä sängyllä et kysyn, mut sit tutki pitkään sydäntä sanomatta mitään ja unohin ihan kokonaan. Onneksi etsi vaan parempaa kuvakulmaa ja kaikki oli kunnossa. Ihana ajatella ettei oo mitään hätää. Voi hieman hellittää näissä hermoiluissa eikä tartte pelätä et onko jotain vikaa :D Nyt siis eletään jännityksessä loppuun asti, vaikka olin kyllä jotain näkevinäni, mut voihan se olla et kuvittelin vain. LA:ssa ei ollu ku päivän heitto aikasempaan suuntaan, joten sekään ei muuttunut miksikään.

nannamaaria ja masuasukki rv 20+6
 
Luin tuolta toiselta palstalta että säärikarvojen kasvusta voi päätellä sukupuolta myös, jos hidastuu niin tyttö.. Mites teil muil on? ite ei oo kovin tarttenu ajella kyl nyt ku aattelee, eli hitaasti kasvaa, muu karvotus kasvaa normaalii tahtii :D
 
Manna Onnea tytöstä :flower:

Rinzesessalle, Anzkulille ja Keijulle pojista :flower:

Oli tullu niin paljon tekstiä etten kyllä enää muista mistä täällä oli ollut puhetta :whistle:
Ainakin rakenneultrassa vauvan painosta,Meillähän ei siis vielä ole ollut ultraa,viikko vielä pitäisi odotella sitä...

Karvojen kasvussa en ole huomennut sen suurempia eroja,mitäs sit meinanneen..

Tässä nyt pähkäillyt sitä että miten paljon uskallatte luottaa noihin ultran arvioihin sukupuolesta?
Itse esikoisen aikaan en kysynyt ja kuopuksellla oli napanuora jalkojen välissä niin ei näkynyt,nyt sitten olisi mahdollisuus kysyä mutta uskaltaako siihen luottaa että ennustus menee oikein.Uskaltaako sitä ostaa sinistä/punaista vai tuleeko sitten kuitenkin ostettu niitä neutraaleja??
Tämä nyt vaan tälläistä pähkäilyä taas tänään :whistle:

Loma alkaa ensi viikolla :D
 
heipsan!ihanaa et on saatu paljon ultra kuulumisia taas=)
mullakin huomenna se eessä ja jännittää hirmuisesti..
mäkin olsin kiinnostunu tietää et miten hyvin ihmiset luottaa tai miten on aikasemmil kerroil käyny kun itse ekaa oottelen et onko ultrassa kerrottu sukupuoli pitäny paikkansa?
täällä vieläkin saikkuillaan suppareiden takia ..
hei ootteko paljon nimiä miettiny??
vitsi se on vaikeeta ei voi muuta sanoa..meillä mies on ulkomaalainen ja sen takia halutaan sit joku ns kansainvälinen nimi..mut ei oo kyl helppoa..kai se tulee sit ku vaavin näkee=)
jaksuja kaikille!!tuun huomenna ultran jälkeen kertomaan miten meni
 
tietämätön: Meille on tässä raskaudessa käynyt ihme. Ennen ei olla osattu päättää lapsukaiselle nimeä. On ollut hirveän hankalaa. Kuopuksen kohdalla kävi niin, että edellisenä iltana ristiäisiä klo 21.00 laitoin papille tekstiviestillä, mikä tytön nimeksi tulee :D . Nytten meillä on molemmille nimiehdotukset. Ainakin etunimet on valmiit ja toinen nimi on viel harkinnassa. Vielähän nuo kerkiää moneen otteeseen vaihtua :D

Nimi tulee kaikille tiedoksi vasta ristiäisissä. Siihen asti on kutsumanimi käytössä.
 
kutmula: kyllä minä luotan siihen ultraajan arvioon ja näin kyllä omilla silmilläkin jäbän vehkeet. Esikon aikaan niinkuin nytkin sanoin ultraajalle että älä kerro ellet ole täysin varma.

Nimistä on paljonkin nimi vaihtoehtoja mut mikään ei oo oikeen kolahtanu, onhan tässä aikaa onneksi vielä miettiä. Alussa tuntui varmalta nimivaihtoehdot ja nyt ei sitten yhtään varmalta.
 
Terve ja hei!
Ultrakuulumisia täältäkäsin; aamulla olin melkein tunnin ultrattavana, tuplasti kun on tavaraa mitä pitää tutkia ;) . Mutta naperoilla kaikki hyvin, eka ultrattiin A-vauva, arveli että olisi tyttö mutta ihan satavarma ei voinut olla. Kaikki rakenteet ok, ainoa mitä ei saanut selville oli sydämen suuret suonet. Painoa 384 g. B-vauva (poika) näytti rakenteet hieman paremmin, jopa kasvonsa ja tälläkin kaverilla kaikki ok. Painoa 391 g. Mittausten perusteella olisi viikkoja 20+6, mutta tietty pieni millinkin mittauserhe saattaa noita viikkoja muuttaa traagisesti. Mutta tyytyväinen olen. Kohdunkaula hivenen lyhentynyt mutta kaikki hyvin vielä. 4 viikon päästä uusi kurkistus sitten.
Nimiasia on täällä hieman vaiheessa. Pojalle todennäköisesti ollaan eka nimi löydetty, muut ovatkin sitten kädenväännön aihe.... ei ole helppoa kun pitää kahdelle keksiä! |O Edellisillä kerroilla ollaan päästy suht vaivatta yhteisymmärrykseen mutta nyt tuntuu takkuavan. Ehkä sitten jouluun mennessä... :D
Hassu juttu muuten kun ultrasta tulin (mies ei päässyt kun piti kotiin jäädä hoitamaan esikoista joka kipeänä...), sanoin miehelle että kyllä se nyt niin taitaa olla että yhden tyttärenkin tulet saamaan, mutta hää naureskeli että ei voi olla, suvun miehet siittää pelkkiä poikia! Saapahan yllättyä sitten kun kaverit päättävät tulla ulos.
:LOL: Mun mies on jästipää.
Nyt vetäydyn etsiskelemään jostain sohvanpäällisiä, meidän sohvaan on tullut reikä enkä uusia raaskisi nyt juuri ostaa kun muuttokin edessä... Eli adios ja jaksamisiin. :wave:

HM ja papuset 19+5
 
Hari Mao: Ihanaa kuulla siun ultrakuulumisista. =) Miltäs se tuntuu odottaa kaksosia? Liikkeet varmasti tuntuu vielä jämäkämmiltä, ku molemmat potkii kilpaa?

Voin olla itseeni tyytyväinen, kun sain tänään sen eteisen kaapin siivottua, joka on ollut mun tehtävänä jo pidemmän aikaa! Ja kas kas, kaksi tasoa jäi tyhjäksi tavaroista! :eek: Ja tähän asti se on ylipursunnut tavaroista :whistle: Hiukan lähti tavaraa roskiin. Turhan päiväsiä lehtiäkin oli. Nyt pitäis ruveta vain kahtoo kuinka monta kansiota suuri käsityö -lehdille pitäisi tilata, että saan kaikki nätisti kansioihin.

Huomenna ois sitten neuvola. Ihanaa, pääsee kuulee pienen sydänäänet :heart:

RD ja nuppu 21+2 :heart:
 
RD: Onhan kaksosraskaus sillälailla tietty erilainen että on tuplasti muhkeemman kokoinen (mulla masu alkoi näkymään jo tuossa 8-9 viikolla), tällä hetkellä on jo aika iso. Laitan tässä lähipäivinä kuvaa teille :D . Liikkeet tuntuu vilkkaammin kun kaksi mahassa potkii ja eri suuntiin, poika on tuossa edempänä ja hänen mylläyksensä tuntuu pikkasen paremmin, "tyttö" potkii tuonne vasemman nivusen suuntaan. Mutta tosi jännää tämä on! Oman ammatin varjopuolena kauhistuttaa ennenaikainen synnytys ja kaikki sen tuomat jutut, mutta yritän olla kovin ajattelematta niitä. Ja töissä en enää suostu pikkukaksosia hoitamaan... Neuvolakäyntejä ja ultraääniä on tiheemmin kun yksösraskauksissa, mutta on ihan kiva päästä useammin kurkkimaan masun sisälle. :heart: :heart:

HM
 
Hari Mao: Potkiivat eri suuntiin :D. Laitahan pian kuvaa masustasi! Ni päästään kaikki sitä ihailemaan :D.
Mie oon aina toivonut, että meille tulisi kaksoset, kun suvussakin niitä löytyy.. Oma äiti on kaksonen. Mummo on synnyttänyt kahdet kaksoset. Mutta jos joskus oon viel raskaana, ni saattais aluksi olla jo järkytys. Silloinhan meillä ois sitten 5 lasta! :eek:
 
Meillä oli tänään rakenneultra. Kaikki ok, ja painoa pienokaisella jo 460 g. Mutta silti ihan normaalin kokoinen. Ja muutkin mitat olivat kohdallaan. Kamalaa jambalaijaa tuo vaan tuntui aamupäivästä pitävän, että tuleva isäkin totesi, että vähän rauhallisemman lapsen voisi kyllä ottaa :LOL:
Myöhäistä nyt katua. Otetaan mikä vastaan tulee...
Emme halunneet tietää kumpi tulee, eikä kätilö sitten etsiskellyt suotta jalkoväliä tarkasteltavaksi.

Huomenna pitäisi mennä takaisin töihin, muutama viikko tuli lomailtua ja pidettyä vapaita. Nyt olisi vielä 3,5 viikkoa töitä ja sitten taas 4 viikkoa lomaa. Se menee tosin muuton merkeissä, kun muutetaan asuntoon, josta löytyy lastenhuonekin tulevaa varten. Että se siitä lomasta...
Ei ole kauheasti intoa töihin, kun tietää, että tuon toisen lomasatsin jälkeen on taas vain 6 viikkoa töitä ja sitten mammikselle. Ei voi oikein keskittyä kunnolla töihin, mulla kun tuo työ on sellaista uuden ja nykyisen kehittämistä. Mitäs kehität ja suunnittelet, kun jäät vuodeksi (ainakin) kohta pois...

Sarppa ja tiitiäinen 21+3
 

Yhteistyössä