Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

:attn: tulin päivystyksestä kättäriltä supistusten takia ja papu olikin POIKA oli siinä hymy meikäläisellä korvissa :D se on kuulemma yli 99%varmasti poitsu!!!! Itsekin näin oikeen komiat vehkeet :heart: ja kuulemma on tarkempi, ku se teki ultrauksen sisäkautta... ja poika tietenkin esitteli haaroväliään juuri anturin edessä :LOL: eli joku vois muuttaa mulle tonne sen pojaksi :D

Rinzessa ja papuPOIKA rv.20+3 :heart:
 
Moi!

Hui Rinzessa! vai oli papu poika! mahtoi olla melkoinen yllätys?!? mutta onnea pojasta!:) joko oot itse sisäistänyt asian vai vieläkö tuntuu ihan hullulta asia kun luuli papun olevan tyttö?

mä täällä just loukkaannuin/ petyin verisesti mieheen... tunsin eka kerran liikkeet päälle päin ja sanoin siitä iloisesti ja tottakai odotin että hänkin haluaa kokeilla ja ihmettelin kun ei reagoinut sen kummemmin. kysyin sitten että haluaako tulla kokeileen niin sanoi että EI!!! että ehtii myöhemminkin kun ne tuntuu selvemmin ja kunnolla! kyllä loukkas! :'( vaikka ei toisaalta tuon kummemmasta ollut kysymys ja toisaalta ihan ok juttu koska saattahan olla ettei tuntiskaan vaikka odottelis kauan, mutta se ettei tuntunut kiinnostavan!!! kyllä ekaa odotellessa kiinnosti...

nyt pahoilla mielin nukkumaan. jospa huomenna päivä uus ja parempi...
surullinen korppinen
 
moi taas kaikki!
Tervetuloa Yamine (muistinkohan nikin oikein??) kyllä tänne mahtuu vielä ja kaikenlaisia kokemuksia on kiva lukea, hienoa että sinä olet säästynyt pahimmilta oireilta tähän asti!

En enää taas muista kaikkea mitä on kirjoitettu siitä un itse viimeksi ehdin, mutta kiitos kaikille vastauksista. Näyttäis nyt siltä että jos joku sinne Kanadaan häihin lentää niin se on sitten mies yksin ja minä ja vauva tullaan vain suomeen.

Korppinen, meillä on ollut vähän samantapaisia tilanteita miehen kanssa. On hän kyllä yrittänyt tuntea liikkeitä mutta aina todella kärsimättömästi niin ettei tietenkään sitten ole tuntenut mitään ja on usein sen takia kieltäytynyt kokeilemasta. On muakin suututtanut, miksi ei vois vaikka maata siinä vieressä ja pitää sitä kättä siinä niin kauan kuin potku tulee, kun niitä sitten kuitenkin tulee. Toisaalta se kieltäytyminen on johtunut vain siitä että ei halua pettyä ja odottaa jotain ja olla sitten tuntematta... mutta tuttu tunne joo. Outoja välillä noi miehet!

Rinzessa, oho! Ihme yllätyksen väläytti pikkupoju!! Ei sitten kai ollutkaan mitään hätää vuotojen kanssa? Ehdin jo pelästymään kun luin edellisen viestisi tuolta edelliseltä sivulta! Onneksi oli jo toinen viesti tullut niin ettei jäänyt huolestuttamaan.

Meillä on huomenna ultra... kauheesti jännittää saadaanko selville kumpi siellä on!

Musta on muuten tullut ihan kamala itkupilli. Kaikki pienet pettymykset pistää heti itkemään enkä edes pysty pidättelemään kyyneleitä. Välillä itseäkin naurattaa kun oon niin herkkänä kaikesta!! :'( :LOL:
 
Tuli muuten mieleen että Rinzessa miten käy nyt niiden ihanien pienien vaaleanpunaisien ja punaisien vaatteiden joita olit hankkinut? Olivat niiin söpöjä!! Onneksi vaaleansinen ei oo ruma väri sekään!!
 
Huomenta!!
oHHOh RINZESSA :D Vai on se POIKA :heart: Mahtoi olla yllätys! Kaikki muuten hyvin? Voin poikalapsen äitinä sanoa että ne pojat ovat aivan ihania :heart: Tietenkin! Ja yhtä paljon riittää heille ihanaa shoppailtavaa :D

KORPPINEN: meillä mies IHAN SAMANLAINEN!!! Ekasta nyt jaksoi jonkinverran koitella masua, mutta nyt sanoo "kyllä mä tiiän jo millasia ne potkut on!" :eek: aijaaa!!! No mutta tiedän ettei pahallaan tarkoita, vaikka kyllähän se silti harmittaa, ihankuin toinen ei olisi kiinnostunut lainkaan.

KUUNKULTA: olitkos se sinä kun hankkinut ne hartanin vaunut? Mä sain kuin sainkin papasta "rahoittajan" niihin, niin laitan sulle jossain vaiheessa yv:tä, jos osaisit/viitsisit auttaa parissa asiassa! Lähinnä että toimittaako kiddies24 suomeen....kun ne sivuthan on "käännetty" suomeksi, mutta aika paljonhan siinä tekstissä on aukkoja.

nYT KAHVILLE....
 
Onnea paljon Rinzessalle pojasta :heart:
Oon kyllä samoilla linjoilla kuin helmi, pienet pojat on ihania, varsinkin jos ne sattuu olemaan tuollaisia äidin poikia, niinkuin tuo meidän 5-vuotias on :heart: . Aika jännä muuten ajatella, että mitä jos meillekin toinen poika tulee vaikka erittäin vahva veikkaus tytöstä saatiin... Jotenkin sitä on jo tottunut ajatukseen pienestä tytöstä, mutta toki sitä siihen poikaan tottuis yhtä nopeasti!

Onneks Juhannus oli ja meni, en ois jaksanu grillata enää yhtään :D . Apua, grillisapuska tulee jo nyt korvista ja loma alkaa viikon päästä, suunnataan mökille ja siellä syödään mitäpä muutakaan kuin grillin antimia :p . No, täytyy ens viikko syödä jotain ihan muuta, jospa se sitten taas maistuis.

Meillä on vähän niinpäin, että mies yrittää vähän väliä tunnustella liikkeitä masun päältä, vaan eihän niitä vielä tunnu. Ihan kiva, että toinen on kiinnostunut, sais tuo pieni tuolla masussa alkaa pikkuhiljaa palkitsemaan isänsä silittelyn...

Ihanaa aikaa ollut nämä pari viimeistä viikkoa, olo on mitä loistavin: jaksan valvoa, ei okseta, ei turvota, eikä oo vielä muitakaan "ihania" raskausajan vaivoja. Tää taitaa nyt olla sitä seesteistä aikaa :D . Täytyypä nauttia, tuskin sitä muutamaa viikkoa kauempaa kestää ja kohta taas valitan kaikkea mahdollista :kieh:

Tänään jos lähtisi vähän aleja kattelemaan, josko mukaan tarttuisi jotain kivaa vauvalle.

Moikka :wave:
 
Heipsan...

Tulinpa minäkin kun tuntuu muitakin olevan linjoilla. Luulin että kaikki on jossain juhannuksen vietossa, eikä koneella. Onneks olin väärässä.

Nyt olis kysymys viisaammille... Missä vaiheessa kannattaa lähteä päivystykseen supistusten takia???? Mulla on supistellut eilisestä asti, nyt siis vuorokauden. Ei tunnu kipua, ajoittain vaan vihloo, mut supistelee muutaman minuutin välein. Ajattelin illalla, et odotan jos tuo maha rauhoittuis yön aikana, mut tuntuu et nyt supparit on vähän voimakkaampia kuin eilen... Kertokee, oonko ihan luulosairas jos ny soitan päivystykseen???

-JennyAdelina & pieni 19+6-
 
Kiitos poikaonnitteluista :D Olen kyllä tosi pöllämystynyt :eek: en oikee nyt ymmärrä vielä tapahtunutta... ja ne pinkit vaatteet oli niiiiiin ihanii :heart: Ihan on pää sekasin :whistle: mut poikia mä oon enemän hoitanutkin, joten eipä nuokaan mitään mysteereita ole. Tyttöjutut ois vaa noiden tsiljoonan pojan jälkee ois ollu varsin tervetulleita B) Mutta kyllähän minä otan tämän pikkujässikän vastaan iloisin mielin ja yritän tottua ajtukseen poikavaatteista :D

Kaikki tosiaan oli sitten kunnossa. Ja jennylle teidoksi, että minä soitin eka päivystykseen ja kerroin tilanteen ja sieltä käskivät paikalle. Mulla kyl toisaalta seurataan raskautta normaalia tarkemmin, mut kannattaa soittaa.

Taidanpa lähteä sitte kattelee poikajuttui nii sisäistän asian :LOL: Päähän tässä sekoo, ku on aikamoisii täs tapahtunu :p

Etusivulle vois sit vaihtaa rakkaani pojaksi, jos ei oo viel vaihdettu...
Ja kyllä siitä aika mammanpoika tulee, ku yksin oon :heart:

Ja en oikee nyt tiiä mitä mä noille vaatteille teen... :eek:

Rinzessa ja papuPoju rv.20+4
 
Voi onnea pojasta Rinzessalle :flower: itselläki olis rakenneultra perjantaina mutta ei me taideta kysyä että kumpi masussa oikein on.. Yllätystä sitten loppuun asti.. :D Ja tänään alkoi 20 viikko, menee aika niin nopeasti että huh huh.. Torstaina tuli ostettua ensimmäiset vauvan vaatteet =)
 
Helmi79: Mä oon töissä sairaankuljetuksessa ja ei ole toivoakaan että äippäloman alkuun töissä olisin. Olen itse asian funtsinut niin, että töissä ei mitalleja jaeta "yliyrittämisestä" ja joku muu ne hommat tulee kuitenkin tekemään, niin ihan hyvin joudan kotona makaamaan sohvalla ja kasvattelemaan mahaa. Ja jos töissä jotain sattuis niin en ikinä antais itselleni sitä anteeksi.

Jossain vaiheessa oli puhetta lahonneesta päästä. Eilen tarjoilin esikoiselle edellisen päivän tähteitä ruoaksi. Unohdin sit lämmittää sen mikrossa.:ashamed: Urhoollisesti poika söi kuitenkin jääkaappikylmää jauhelihakastiketta ja perunoita.

Olo on täälläkin seesteinen ja vaivoja ei ole minkäänlaisia. Eilen kitkin pensasaidan juurelta rikkaruohot pois ja ajoin numikon. oikein railakas juhannus siis vietetty!:LOL: Mut nyt on pakko tehdä mitä vielä pystyy koska elokuussa on turha enää haaveillakaan kyykkivänsä kitkemässä jotain pusikkoa.
 
ihana rauha edes hetken aikaa täällä kotona, koko juhannuksen ollu vilskettä ja nyt poijat lähti ajaa polttiksella ulos.

Perjantaina tuli kaverit iltaa istumaan, ei maltettu lopettaa jutusteluja niin laitettiin niidenkin muksut meille nukkumaan ja pelattiin pelejä aamuyöhön. Minä tietysti ainut joka ei mitään alkoholi pitoista ottanut (ei muutkaan ku muutaman), aamulla sit muksut kasin aikaan tuli herättelee. Annoin muiden nukkua ja nukuin sit itse tänä aamuna.

Rinzessa: oi, ihanaa poitsu! Poijat on kyllä mahtavia tapauksia!

Jenny: kyllä minä kävisin näyttäytymässä päivystyksessä, pojan aikaan mä jouduin osastolle rv21 supistelujen takia ja kohdunsuulla kasvoi joku bakteeri joka aiheutti suppareita.Siihen sain sit kuurin ja ne loppu siihen.

Mulla ois huomenna rakenneultra, toivottavasti pikkuisella ois kaikki hyvin ja näyttäis "haarukkansa". OIs hirvee himo päästä ostelee vaatteita toukalle.

keiju ja toukka rv 20+4
 
Heipsan taas...

Päivystyksessä käytiin. Sattui hyvä tuuri, kun lääkäri oli sellainen joka tekee päivätyönsä äitiyspolilla, eli tiesi mitä tehdä. Kohdunsuu napakasti kiinni, eikä mitään merkkejä aukeamisesta näkynyt. Vauveli pyöriskeli kovasti kun sitä ultralla kurkittiin. Pissanäyte oli puhdas ja ottivat sen bakteerinäytteen, tulokset siitä saa parin päivän päästä. Se kuulemma voi aiheuttaa tän. Käski pysytellä levossa ja jos jatkuu tällaisena niin muutaman päivän päästä neuvolaan tutkituttamaan kohdunsuu uudelleen.

Eli säikähdyksellä on päästy tällä kertaa ja kyllä on helpottunut olo. Nyt sitten makoilen sohvalla läppäri sylissä oikein luvan kans....

-JennyAdelina-
 
vai on sitä sellaisia bakteereitakin olemassa mitkä voi tehdä supistuksia mutta onneks JennyAdelina nyt kaikki on kuiteskin hyvin.

Ja huikeat onnittelut Rinzessa poikavauvelista!

saas nähdä kumpi meille on tulossa, kaikki kyllä veikkaa että poika sieltä tulee jos vain on sukuhun yhtään tullut. poikavoittoisia suvussa kaikilla..melko kaikilla
torstaina olis tämä päivä jota oon odottanut joka päivä ja joka hetki, eli rak.ultra. neuvola on sitten tiistaina. vauva potkinut paljon enemmän se tuntuu vasta iltapedillä kun rauhoittuu.
 
heips taas ja terveisiä talviaisista:D

uusille tervetuloa!

mökillä oli kivaa ja ihan ok ilma!

mulla ultra 1.7 :D sitä innolla oottaen!

kyllä vaavin potkut tuntuu päälleppäin... mul on nyt alkanut se keskiraskauden virkeämpi vaihe.... mökilläkin jaksoin touhuilla ja siivoilla ja valvoa joka yö noin kolmeen muiden seurassa ja herätä jo ennen ysiä aamulla... sitten heti kotiin tultua rupesin imuroimaan ja pesemään lattioita :D niin ja olenpas kutonut vauvalle villahaalarinkin viimeviikolla =)

jeps mut nyt vähän tv:tä katsomaan:)

-äiti88 ja toukka 19+3-
 
Heippa!

Täällä Juhannuksenvietto sujui mukavasti, päästiin jopa miehen kanssa kaksin liikenteeseen perjantai-iltana, siskoni tuli tyttöä hoitamaan. Muuten ollaan saunottu pitkään, rentouduttu ja syöty hyvin. Ilmakin oli ihan mukava tänään. Harmi vain, kun itikat on pihalla kiusana, ei voi tytön kanssa juuri muutoin ulkoilla kuin pyöräillen.

Meillä oli viime viikolla rakenneultra. Kaikki oli pikkuisella kunnossa. Helpotti suunnattomasti :heart: Sukupuoli on arvoitus..

Minulla maha alkanut viimein kasvamaan, pikkuhiljaa tosin.. Ei sitä oikein osaa katsoa ellei tiedä, että odotan. Potkut ovat myös alkaneet tuntumaan. Päällepäin tuntuu myös. Meilläkään tuo mies ei oikein jaksa odotella niitä potkuja, ja tuntuu ettei muutenkaan ole yhtä innokas kuin minä, :whistle: yllättäen... Onneksi osoittautui innokkaaksi hoitajaksi, kun viimein raksahommista pääsi eroon.

Wautsi mikä ylläri sinulla Rinzessa :flower:

Minulla myös paljon supistelee, niin oli tytönkin aikana. Osastolla kävin muutamaan otteeseen makoilemassa, tytön uhattiin syntyvän reilusti etukäteen, mutta vain viikkoa aikaisemmin tuli =)

Nyt Kauhukeittiön ja jäätelökulhon kimppuun!

KuuttiPieni kera Hemulin 21+??
 

Yhteistyössä