Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

:) Joo on nuo aika veijareita nuo kissat... kolme norjalaista metsäkissaa on mulla ja yks ragdoll. Vaunutestin jälkeen muuten imuroimme vaunut ja laitoimme pakettiin odottamaan varsinaista käyttäjää.

Kyllä musta voi kisun ottaa koska vaan. Sopeutuuhan nuo molemmat, lapset ja kissat. Meidän vanhin kissa rakastaa lapsia ja aina kun niitä tulee kylään, on ihan tohkeissaan häntä pystyssä esiintymässä. Lapset jaksaa leikkiä ja heittää palloa pitempään kuin aikuiset, siitä kai johtuu? Kolme muuta pysyttelee sitte pikkulapsista kunnioittavan etäisyyden päässä. Meidän nuorimman kissan pitäis saada tässä viellä pennut ennen vauvan syntymää, joten tulee olemaan aikamoista vilskettä meillä kotona.

Nyt on pakko mennä taas kattoo vähän Saksan peliä :)
 
Hauskaa Juhannusta kaikille!!
Täällä ei valitettavasti tuu pahemmin juhannusta vietettyä, kun ei tää australian kansa tajua juhlia keskikessä keskellä talvea... mutta itse haluan kyllä vielä jotain tehdä että tulis hyvä suomalainen olo. Paistaa vaikka makkaraa takassa :LOL: voishan sitä mennä uimahallin saunaankin...

MÄKIN HALUAN JO TIETÄÄ KUMPI TULEE!!!
Meillä on maanantaina ultra.
Päätin tänään aamuyöstä että kyllä mä haluan tietää kumpi tulee, kun olin alunperin ajatellut antaa miehelle periksi ja olla ottamatta selvää. Mutta jotenkin on sellainen olo, että on henkisesti helpompaa jos voi valmistua siihen kumpi on tulossa. Mulla nimittäin oli alkuun ihan poika olo, ja sitten tajusin sen johtuvan siitä että jotenkin pelotti ajatus tytön tulosta... Nyt oon yrittänyt sitten valmistua siihen että tyttökin voi tulla, mutta luulen että varmuus asiasta auttais tottumaan ajatukseen... vatteiden puolesta tyttö ois kyllä kiva!

MUTTA mutta... yhdelle ystävälle kävi tässä just niin että he eivät saaneet ollenkaan tietää kumpi on tulossa, koska vauva piti jalkoja tiukasti ristissä koko ultran ajan niin ettei mitään vaan yksinkertaisesti näkynyt!!! Mä sit veikkasin että heille on varmaan tyttö tulossa, oon kuullut että tytöt pitää jalkoja ristissä useammin kuin pojat. Lieneekö totta?? Toiselle kaverille kävi taas niin että ultraaja veikkas poikaa mutta tyttö tuli!!!
Onko kukaan muu kuullut tollaisista tapauksista? En nimittäin yhtään tykkää ajatuksesta että ostaisin pieniä prinsessa vaatteita ja sitten tulisikin poika!! Tai toisin päin myöskään...

RD et sit vieläkään ole paljastanut meille kumpi on tulossa!! Mä kyllä haluaisin kans tietää, kamalaa miten utelias sitä voi olla!!!

Toinen päivän kysymys
. Onko kellään kokemusta pienen vauvan kanssa matkustamisesta? Siis pitkistä lennoista? Tai tunnetteko ketään sellaista joka oisi lentänyt mantereiden halki vauvan kanssa?
Meille tuli juuri uutinen että miehen paras ystävä on mennyt kihloihin, ja kun tyttö on kanadalainen häät olisi Kanadassa Tammikuussa. Vauva ois silloin vielä tosi pieni, ja vaikka meillä onkin tarkoituksena muuttaa Suomeen takas vuoden alussa tuntuu vähän pelottavalta ajatella että matkustais kolme kuisen kanssa maailman ympäri!! (pitäis lentää Ausseista kanadaan ja sieltä sitten suomeen...) Huh, hullulta kyllä tuntuu.

Ok mä lopetan kun kirjoitan taas päiväkirjaa tänne!!
 
Huomenta!
Ja oikein hyvää jussia kaikille!:)
tänne on tullut niin paljon tekstiä että töissäkin kun oon alkanu vilkaisemaan tänne aina välillä niin ei tahtois muuta ehtiä tehdäkään kuin lukea! ;) kiva!

mulla oli tiistaina lääkäri niiden supistusten takia ja kun menin sinne niin kätilö ilmoittikin että rakenneultra tehdäänkin samalla. yritin soittaa sitten vielä miehelle että tuleeko myös mutta ei siihen hätään ehtinyt enää töistä. harmi sinänsä että mies ei sitten päässyt mukaan ollenkaan. mutta tärkeintä että rakenneultrassa kaikki näytti siltä kuin pitikin. laskettuaika ei siirtynyt vaikka oli noin viikon isompi kuin viikot nyt (kaksi arvoa oli reippaasti isompia mutta kolmas ei niin sen takia ei siirtynyt). painoarvio oli 380g ja viikkoja oli 20+2. sukupuolesta ei ollut sen kummemmin puhetta kun kromosomien perusteella tiedetään jo pojaksi.

olenko tällä hetkellä ainoa pojan odottaja?!?! kaikki muut jotka tietää taitaa mun laskujen mukaan odottaa tyttöä? RD: täällä myös kiinnostais tietää että kumpi teille on tulossa!!:) mutta toki ymmärrän jos et halua kertoa.

jussi suunnitelmista sen verran, että eilen oltiin mun vanhemmilla savusaunassa ja tänään mennään mun veljelle johon on laskujen perusteella tulussa 12aikuista ja 9 lasta. kaikki lapset alle 5vuotiaita eli vilinää riittää..;) ja aikuisista kolme on vielä raskaana. täytyy kyllä ottaa kamera mukaan!

mutta nyt alan leipomaan kinkkupiirakkaa viemiseksi veljelle ja miettimään muutenkin että mitä pitää ottaa mukaan. pitää vielä käydä kaupassa täydentämässä keskiviikkona tehtyjä ostoksia kun huomasin eilen että yhtä jos toista puuttuu vielä.

oikein mukavaa, rauhallista ja aurinkoista jussia vielä kaikille!

korppinen 20+5.

ps. ainiin, omaa napaa vielä sen verran, että poika istuu kohdussa hyvin tukevasti siellä pohjalla ja sen takia liikkeetkään ei tunnu juuri kuin tuonne alas kun istukka edesasä. on joka kerta ollut perätilassa enkä ole edes tuntenut potkuja muuten eli saa nähdä aikooko edes kääntyä missään vaiheessa toisin päin. ja istukan ollessa edessä niitä kääntöyrityksiä tuosta päältä päin ei (onneksi) edes voida yrittää. mutta onhan tuossa vielä aikaa kääntyä vaikka kuinka.
 
huomenta, JA HYVÄÄ JUHANNUSAATTOA!
Tässä aamukahvilla, ja nautiskelen aamun rauhasta, poika vielä nukkuu. Mies oli simahtanut sitten saunaillan päätteksi kaverilleen, hätyyttelen juuri kotiin. Kun sillä toi juhannuksen ruuanlaitto puoli hommanaan. Puoliltapäivin mennään mun vanhemmille ja ollaan iltaan saakka, että kokko nähdään. Ilma näyttää vähän kurjalta, mutta kumpparit jalkaan ja vaatetta niskaan, niin eiköhän tarkene. =)
Manna: En ole kuullut siitä etä veikkaukset ois menneet pieleen. Ainakin tutuilla, menneet ihan kohalleen. Toi olis kyllä aika kurjaa, jos ehtis kaiken hommata vaaleenpunasta ja tuiskin pikku-ukkeli =) Meillä poikaa varrotessa, en ois halunnutkaan tietää, mutta eipä ois lääkäri ees lähtenyt veikkaan. :whistle: Sanoi kuulemme tulleen jopa ilkeitä syytöksiä siitä että mennyt sanoon väärin. Nyt on vaan ostettava kaikkee neutraalia, sen mitä ostaa. Tosin en pojallekaan ostanut kuin yhden bodyn ja housut valmiiksi.

Mietin kanssa yksi päivä, että oispa kiva koota (sairas homma) kaikki tekstinsä täältä, niin ois aika mukava odotuspäiväkirja. En ole meinaan ikuna näin paljoo kirjottanut tänne nettiin, esikoisesta kirjoitin oikeen päiväkirjaa. Silloin kun sitä aikaa vielä oli. Mutta nyt ei tuu enää paperille laitettua mitään.

Helmi 20+6
 
Huomenta!

Hyvää Juhannusta!

Täällä menee alku päivä kotosalla ja kaupassa jos vielä pyörähtäis, kolmen maissa sitten mummolaan lettuja syömään ja illaksi kaveri perhe tulee meille iltaa istumaan ja grillaamaan.

mutta nyt aamupuuhat ja menoksi!
 
Jussia kaikille!

Pikaisesti kommentoin Mannalle: Eilen serkun kans juttelin (sillä on itsellä 2 tyttöä ja poika) tuosta sukupuoliasiasta. Sanoi että niillä tyttöjen sukupuoli on näkynyt vasta joskus rv30 paikkeilla ja pojasta jo rv18. Sanoi, että meillekin olis tulossa tyttö, kun ei kerran halua näyttää. Kuulemma niidenkin lääkärin mukaan tytöt pitää pidempään jalat ristissä. Olen myös muualta kuullut samaa....

Mut nyt yritän keksiä jotain tekemistä, kun ukko lähti yhdelle tutulle tekemään rehua ja tulee varmaan joskus myöhään illalla vasta kotiin...

-JennyAdelina & pieni 19+4-
 
Huomenta!
Tässä töihin pikkuhiljaa valmistaudun, enemmän kylläkin henkisesti kolmen viikon saikun jälkeen...
Korppinen, et ole ainoa pojan vartooja, täällä siis ainakin toinen on paljastautunut pojaksi. Tiistaina katsotaan jos toinen suostuu näyttämään. Viimeksi piti jalkojaan ristissä (varsin tyttömäistä :D )...
Päivän kysymys, ei niin miellyttävä. Olen huomannut että viime aikoina olen alkanut hikoilla ihan hirveästi. Muut saattaa kalisuttaa hampaitaan kun on niin viileä, mutta mulla vaan hiki virtaa. Onko teillä muilla moisia "hormonihäiriöitä"? On hieman noloa kun otsikko valuu julkisilla paikoilla... :ashamed:
Mutta nyt menen suihkuun ja alan miettimään eväitä töihin. Hyvää jussin jatkoa, ja jos töissä hiljaista niin saatan tulla vilkaisemaan kuulumisia vielä illemmalla.

HM ja papuset 19+1
 
Mulla sanottiin tyttöö oottaessa ultrassa että ihan selvästi poika, vehkeet roikkuu haarojen välistä. Onneks en hirveesti ostellu sinisiä vaatteita, vaan aika neutraaleja ja sit ku oli edellisestä jälellä vaatteita ku poika oli.

Synnytyksessä selvis että tyttöhän se oli, oli aika järkytys mutta ihana sellainen kun tajusin että sainki tytön <3
 
Sanse, ÄÄks! Just tota mä pelkään. Mä oon ostellu jo paljon vaaleansinisiä vaatteita. Paitsi onhan mulla kyllä noita neutraaleja värejäkin paljon. Mulla on kyllä koko ajan ollut niin poika-olo että jos vasta synnytyksessä selviäis et ois tyttö ni varmaan pökräisin järkytyksestä siihen paikkaan. Kestäis varmaan vähän aikaa et tajuais sen, kun on jo tottunut ajatukseen, et se on poika. Vaik ihan samahan se on kumpi tulee. :)

manna
, Huh! kuulostaa kyllä hurjalta tuollainen maailmanympärysmatka pienen vauvan kanssa. En tunne ketään, joka ois tehny tai hengissä selvinnyt :)
Ausseissa on vissiin nyt samanlainen sää talvella, kuin Suomessa juhannuksena? :LOL:
Mun serkku asui kanssa Australiassa aussi miehensä kanssa, nyt ne asuu Suomessa. Mut tää mies ei tykkää yhtään Suomen ilmastosta.

Maotao, Sitten on teillä kivasti vilskettä talossa, kun tulee kisuvauvatkin! :) :heart:
Meiän kisu on kerran synnyttänyt: kaksoset. Oltiin laitettu hieno kissanpesä valmiiksi, mut hän luuli varmaan, et on vaan isompi hätä ja synnytti vauvat kissanvessaan :) Mun piti toimia kätilönä ja leikata napanuorat, kun emo ei saanut niitä itse purtua ja olivat sotkeutuneet pitkään turkkiin.

No niin...huomenna on sitten lento Suomeen. Ihanaa kun pääsee saunaan!

Hyvää juhannusta kaikille!
 
Nyt ollaan sitten valmiita mummolaan lähtöön, mieskin vihdoin suvaitsi saapua kotiin :whistle: Mutta kiltistipä menikin keittiöön kokkaan juhannussapuskat kuntoon :D Ja mä en aio evääkään liikauttaa ruokien eteen...
Saunakassit on valmiina, en vaan tiiä mitä sitä laittais päällensä, jotain lämmintä kumminkin, kun toi tuulikin alkanut aamusta yltyyn. Täällä sisällä mulla oikeen kesäset hepeneet päällä ja pojan kanssa hulluteltiin ja räpsittiin kuvia toisistamme. Sain tuoreen masukuvan, mutta laitan sen vasta sitten kun juhannuskuvatkin koneelle..
 
Mä sain taas päivän vapaahetken, ihanaa. Olikin jo väsynyt neiti! Mutta mua ei väsytä sitten ollenkaan, eilen menin jo 9.30 nukkumaan ja aamulla heräsin 7.15 kun typy kolisteli pinnasänkyä tuteillaan =)

manna-
: Mä olen kuullut sekä todennut tuttavapiiristä ja tehnyt yhteenvedon että useammin menee niinpäin että veikataan poikaa ja tuleekin tyttö! Tiedän tosi monta tapausta. Sit toisinpäin en ole kuullut että olisi tytöstä tullutkin poika. Sillä minä eilen monta kertaa varmistelin että eihän siellä nyt varmasti palleja näy :LOL: Ja tämä kätilö oli siis varma että typy on kyseessä :heart:
On muuten ihan erilaista nyt odottaa kun tiedetään kumpi masussa kasvaa! Ostin eilen pienen pienet tutit, vaalenpunaiset siis :heart:

Hari Mao: Kyllä, hikikohtaukset ovat täälläkin tuttuja :wave: Tosi kiva kun joskus yöllä herää ihan tukehtumaisillaan, yöpaita ja shortsit vaan äkkiä lattialle ja ajattelemaan kylmiä asioita :LOL: Mutta neidin syntymän jälkeen oli jotain ihan hirveetä, ulkona hirmu helteet ja hormonit hyrräs ja ja ja yöllä uiskentelin lisäksi maitolammikoissa :eek: Huh, onneks on seuraavan kerran talvi, jospa ei niin kovasti hikoiluttaisi!

helmi: Mä olen myös ajatellut että olisi kiva sitten myöhemmin lukea omia tarinoitaan odotusajalta! Kirjoittelin joitain kuukausia ekaksi tuonne vauvakuume-puolelle. Kiva on joskus niitäkin lukea, mulla oli siilleen että oon raskaana, menkat alkaa, no eipä tunnukaan et alkaa jne... HEH! Mut aika aikaisin mulle tuli vahvat aavistukset raskautumisesta, samanlaiset oireet oli kuin esikoisestakin!

Täällä on suht hieno ilma, pilvistä vähän mutta sieltä välistä aurinko paistelee B) Mulle tää on ihan tavallinen päivä, pyykinpesua, siivoilua, ruoanlaittoa. Tosin odotan että mies tulee kotiin ja grillataan naudan sisäfilepihvejä (olivat -50% alennuksessa ja valmiiksi pakastimeen haalin hyvät lihat ):p. Lisäksi uusia perunoita, silliä, kananmunaa, grillattua vaaleaa leipää valkosipulivoin kera + feta-, peruna- ja punajuurisalaatit =) Oi oi, tuleepa noista jo vesi kielelle :whistle:

Luminka ja piiperö 20+6
 
Hyvää jussia kaikille :wave:

Mun jussi menee tosiaan ihan vaan kotona makaamalla.

Hikikohtauksia tulee täälläkin ja oli varsin noloa tuossa eilen kun tulin kaupungista kotiin niin kaikilla oli pitkää päällä, takkia yms. ja minä olin sitte topissa ja hiki valu :ashamed: . Ja kaverit välil kysyy et voinx mä laittaa ton ikkunan kii, ku mä jäädyn. Noh, pakkohan se on laittaa ettei kaverit palellu :D

Minullakin np-ultrassa piti neiti jalkoja visusti ristissä ja nyt tosiaan tytöksi paljastautu. :heart:

Mun tuttu asuu ausseissa ja kyllä se on matkannu niiden kersojen kanssa ihan pienestä asti... ja hengissä kaikki ovat. Ne käy usein suomessa nii lapsoset jo ihan tottuneita matkaamaan.

Huh, tulipahan taas nukuttua nii oon ihan pöllämystynyt vieläkin |O

On niin ihanaa, kun papuNeiti potkii, se helpottaa mun oloa paljon :heart:

Kattooko kukaan muu sitä kätilöt sarjaa, missä kuvataan oikeesti ruotsin sairaalassa niiden kätilöiden toimintaa. Mä katoin eilen ekan kerran ja oli mahtavaa nähdä niitä synnytyksiä ja kivunlievityksiä yms. Aion ruveta ton sarjan fanix :p

Rinzessa ja papuNeiti rv.20+2
 
helmi: mie kopioin nää miun kirjotukset talteen. Kirjottelin päiväkirjaa aikasemmin toisella palstalla reilun 1,5 vuotta ja kaikki tekstit oon kopioinu wordiin talteen. Näitäki oon aina kuukauden kerrallaan kopsaillu. Alkuraskauden aikana lueskelin niitä entisiä päiväkirjakirjotuksiani ja tulipahan taas mietittyä että mihinkähän soppaan sitä on lusikkansa lykänny! Oli melkosen vaikeita meillä yöt tuo esikoisen kans... Toivottavasti nyt tulis paremmin nukkuva tapaus! :)

rinzessa ja luminka
: mie katoin kans eka osan tuota kätilö-sarjaa. Se taitaa tulla keskiviikkosin olikohan kuuden maissa ekan kerran ja tuo eilinen on sit uusinta. Mie tallennan boksille ja katon sit joskus aina kun kerkeen.

Meillä isi jäi tänään lomalle! Aamulla ulkoiltiin koko perheen voimalla ja siivottiin kämppä kuntoon. Miulla rupes puistossa ollessa pikkuhiljaa mahaan sivulle koskemaan ja se vaan ylty ja ylty. Sit en syönnin jälkeen kotona oikeen kärsiny kävellä enkä istua. Mie jo aattelin että nyt on varmasti umpisuoli!! Miulla on ennenki ollu tuommosta, oon aatellu että on joku suolenmutka mihin koskee. Köllöttelin sohvalla tunnin verran ja sit nukuin vielä tunnin päikkärit. Nyt ei enää koske. HUH! Oispa ollu kiva lähtee päivystykseen...

Kohta lähetään miehen siskon luo rillailemaan ja tullaan sit hyvissä ajoin kotiin laittamaan pikkumies unille. Huomenna sit mennään miun vanhempien luo rillailemaan sään salliessa. Ja jos sataa niin sit ollaan sisäruokailussa. Ovat saanu miun mummonki kylään! IHME!! :)

Hyvät jussit kaikille! :)

Anzkuli 20+1
 
Olenko mä täällä ihan yhsin yhyy :snotty: Kaikilla taitaa olla muita suunnitelmia kuin koneella istuminen.. Me tuossa miehen kanssa grillattiin tunti sitten makkarat ja syötiin salaattea ym. Käytiin jo saunassakin ja vähän sipsejä maistelen kera limpparin :p
Juu, tosi hyvä on suolaisia sipsejä syödä, koko päivän olen valittanut että jalkoja turvottaa:LOL: Vielä olis vaniljajätskiä pakkasessa. Melkoinen herkuttelupäivä, mutta menköön kun ei tässä muutenkaan voi juhlistaa kuten toiset :saint:

Ihania housuja olet Rinzessa ostanut! Mä yritin silloin eilen etsiä, mutta olivat kaikki niin kesäisiä vielä. En taida tarvita kuin yhdet tai kahdet 56cm ja 62cm. Muita kokoja löytyy paljon, en edes ennättänyt neidillä pitää montaa kertaa kun kasvoi vauhdilla 68cm:stä ohi! Sitten kasvuvauhti vähän hidastui ja 70-74cm menivät monta monta kuukautta.

Mä myös esikoista odottaessa hiplailin varmaan joka päivä vaatteita :heart: Sit mietin kaikkia yhdistelmiä minkä kanssa mikin sopi väreiltään yhteen :whistle: Juu, todellisuus olikin toista, päälle vaan mikä ekana kaapissa oli :LOL:

Luminka
 
Juu, ja vähänkö repäisin tänään ja neuloin pienimmäiselle neitoselle villasukat, kesällä :LOL: Ei ollut muutakaan tekemistä, likka otti 2,5h:n päikkärit (monta viikkoa vaan 1h+). Jos tässä ei parempaa tekemistä löydy, teen vielä pikkuiset tumput :heart:
 
Minäkin täällä oon, oon vaa itkeny koko päivän, koska jouduin katkasemaan välit omaan äitiini :'( :'( ni ei oo nähny kirjottaa. Olo aika maassa ja oon joutunu ottaa rauhottavan, ku rupes supistaa. :'( :'(

Rinzessa ilman äitiä ja papuNeiti rv.20+2
 
Ei sitten jäätykään raksalle yöksi -selkääni jomotti niin, etten jaksanut enää telttailla. Kenties sitten huomenna.
Manna-ko se kysyi, onko sukupuoliarviot pitäneet paikkansa. Oma terkkarinihan mainitsi, että Suomessa(kin) on jo nostettu kannekin siksi, että ultraaja oli sanonut yhdeksi ja syntyikin toinen. Vanhemmat sitten olivat ehtineet hommata kaiken ihan "väärän" värisenä... :whistle:
Meillä kaikista neljästä lapsesta on arvio mennyt nappiin, tästä viidennestä ei vain saatu selvää rakenneultrassa, oli napanuora hankalassa paikassa. vaan kyllä minä sen vielä ennen marraskuuta eion selvittää :kieh:
Rinzessa, :hug: Veri ei aina ole vettä sakeampaa, sen olen omassakin elämässä huomannut. Joskus ainoa tapa selvitä on irtiotto.
 
Minä myös taas koneella :wave:
Tultiin mummolasta, kokko saatiin sytytettyä vesisateesta huolimatta! Ja hetken aikaa kateltiin kun se paloi. NYT kuivatellaan tässä sohvalla ja mutustellaan iltapalaa, ja katellaan jalkkista. Poika saa mennä ihan kohta maate....on aikas naatti.

Rinzessa: kurja kuulla että ilta mennyt noin ikävissä tunnelmissa :(
 
Mua vaaveli potkuttaa rakkoon, tuntuu kun heilahtaa tuolla sisällä. Onneks ei oo lirahtamaisillaan kuitenkaan :whistle:
Mietin tässä jos vaikka lähtisin nukkumaan, selkään alkoi huono asento sohvalla koskemaan :/

Kauniita unia ja omien kultien kuvia :heart:
 

Yhteistyössä