Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

Huh! Kynttilät on lajiteltu ja pakattu. Olin tossa lattialla kontallani ja sellasella mutkalla, että nyt mylläys masussa järjetön. Otti hieman selkään ja pohkeita kramppas..

Nyt koitan saada pojan iltatoimille, kun meinaavat ukon kanssa olla yön retkipedissä, eli levitetyllä sohvalla. :D
 
PUOLET JÄLJELLÄ!
ihanaa enää puolet mutta silti VIELÄ puolet jäljellä. menis nyt aika nopeaa, sitä jo toivoo että olis se ihana vauva jo sylissä. haluaisin jo ostella paljon vauvan vaatteita, mutta kai pitää vielä odottaa että tietää kumpiko sieltä on tulossa niin saa oikein urakalla niitä ruveta ostelemaan.
sitteri ja turvakaukalo on jo ostettuna ja pinnasänkykin on pojan jäljiltä ja aika paljon vaatteitakin. vaunut on niin risat ja räsät että niitä en halua enää käyttää, ne on oran yhdistelmät joltakin vuodelta viis ja kuus, mutta saanen ehkä siskoltani vaunut joiden kanssa kehtaa eteenpäin mennä..
maha kasvaa kovaa vauhtia, ja liikkeitä tuntuu entistä enemmän.
tein äsken ihan älyttömän hyviä muffinseja, ihan tavallisia ja suklaa muffinseja jotka sitten vielä kuorrutin ja panin strösseliä päälle koristeeksi, ja hiukka niitä on jo kyllä mennytkin.. poikakin söi ainakin kolme peräkanaa, kannattais varmaan leipoa vähän useammin :)

tässä tämän hetkinen kuva..
viikkoja 20+0
 
Pikainen tervehdys täältä, ennen kuin lähden sänkyyn.

Päivä meni muuten mukavasti, mutta nämä mun niskat on mahdottoman jumissa. Kävin just saunassa, ni siellä oli ihana olo.. Mutta kohta varmaan on paska olo taas. Koko päivän oli niin voimaton olo.. Ei koskenut päähän, mutta esim. auton kyydis ei mitkään montut tuntunut mukavalta.. Ja vieraillessa miehen veljen+avokin luona, niin ei vointi ollu kiva..

Mutta rakenneultrassa oli ihana käydä. En enää ikinä halua täällä Iisalmessa käydä rakenneultrassa, vaan haluan käydä Kuopiossa. aikaisemmin en oo tykännyt käydä ultrissa yms, ku o tuntunut siltä, etteivät haluu mitää kertoilla. Ni nyt kätilö kertoi kaiken, niin yksinkertaisesti kertoi ja näytti kaiken, että tyhmäkin ymmärsi. Oli ainakin miehelläkin mukava kahtoa, kun toinen kertoo asiat ymmärrettävästi.

Pienokainen oli silleen, ettei eka meinannut saada kallosta jotain mitattua, ku ylöspäin makas ja ns. kiinni kohdussa. Minun piti mennä kyljelleen, ni sai mitattua =).

Painoa on 350 g. Istukka takana. Ilmankos liikkeet tuntuu niin mahtavan selkeästi nykyään :heart: . Ei oo aikaisemmis raskauksis tuntunut.

Mut nyt nukkuu! :wave:

Red Dragon + Nuppu rv. 20+3 :heart: :heart:
 
Red Dragon sulla oli mukavia ultra kuulumisia, ihanaa :heart:

Kaikilla on jo mukavan näkösiä massuja :D

Mä en oo vielä ostanut mitään tulevalle vauvalle, on noi häät saanut tän mielen nyt kokonaan vallattua, mutta häitten jälkeen keskitytään sit uusimaan tälle vauvalle kaikki, paitsi sänky se saa luvan vielä tälle kelvata ;)

mutta nyt vähäksi aikaa telkkua kattomaan ja sit nukkumaan :wave:

Tulentyttö ja kipinä 21+0 :heart:
 
Mä asun helsingissä :wave:

Ja tuli tässä vaan mieleen, et nyt mun kohdalla on kumpikohan tulee arvailut alkanut. Olen siis tutuille kertonut kumpi tulee, mut naapurin rouva tänään sanoi, että jaahas, sehän näkyy jo (maha), se tossa edessä pönöttää niin taitaa poika tulla :D sanoin siihen ylpeänä, etä ei kun tyttö :D . Sit se oli ihan että aiii sä tiedät jo kumpi se on. Sit se tokas, että eihän se kuitenkaan vielä liiku... vastasin, että kyllä tuo potkii kovastikin, on meinaan jo puoliväli. Se rouva ei oikee tajunnu et oon jo näin 'pikäl' ku masu suhteessa niiiin pieni.

RD, kivoja uä kuulumisia sulla. Et sukupuolta kysynyt?

Olenko ainoo tässä ketjussa joka oottelee yksin? :whistle:

Ja kyllä on mahdottoman ihanaa, kun papu potkii pitkin päivää :heart: Ja kun se kuulee mun äänen nii alkaa potkii :heart:

Jussistakin puhuttu. Mä taidan olla himassa ja maata sohvalla, vähän herkutella ja katsoa simpsoni maratoonia :p

Onnea häistä kaikille :flower:

Rinzessa ja papuNeiti rv.20+0 :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Sööttejä massuja teillä :heart: Munkin täytyy muistaa ottaa kohta tuo puolivälin masukuva...on kyllä vielä niin minimassu tämä omani.

helmi, Tykkään kanssa noista toisista vaunuista myös. Ihanat!

Kutmula, sanoi että tuntee vauvan möykkynä toisella puolella :D Mulla on ihan sama juttu. Vauvan lempipaikka on tuolla vasemmalla puolella. Käväisee välillä oikeallakin, mut tuolla vasemmalla on niin viihtyisä olla ja potkiskella.

Nyt on pikkuinen hereillä ja potkiskelee. Tää on tälläinen iltakukkuja :) Koko päivän on köllötelly hiljakseen ja illalla alkaa mellastus. Tai sit kun kuulee puheen pölpötystä niin tykkää potkiskella ja sit kun soitan sen lempimusaa: Enyaa, niin riemastuu ja potkii ja sitten rauhottuu yhdessä mun kanssa sohvalla.

Mut nyt nukkumaan!
 
hirveesti tullu taas tekstiä..
hei onko kukaan muu menos naistenklinikalle synnyttämää tai kokemuksia siitä paikasta?
huomenna taas lääkäriin näiden suppareiden takia ja lonkka on ihan jumissa...saas nähä mitä sanoo...kamalaa ku saa koko ajan olla sydän kurkussa..ei nyt tarttis tollee viel supistella..noh huomenna sit oon taas viisaampi..ihan tylsä juhannuskin tulossa kun vaan koti sohvalla meinaa makailla..ja jos ei saikku jatku niin sunnuntaina töihin....
huoh nyt nukkumaan...
 
Tietämätön, kerrothan sitte kuulumiset mitä suppareista sanottiin ja onko sulla(kin) muutoksia jo kohdunkaulassa tms. :hug:

Mulla huono olo, ku koko päivän menny, nyt meen syömään näkkäriä ja kinkkua päälle ja koisii.
|O

Rinzessa ja papuNeiti rv.20+0
 
Rinzessa: Kyllähän me sitä kysyttiin ja tiedetään kumpi tulossa :whistle: :heart:
Mutta, kun me ei haluta sukulaisille/kavereille paljastaa kumpi on tulossa, vaan saavat sitten synnytyksen jälkeen tietää.. Jos ei sitten mieltämme tuossa asiassa muuteta.
Mun kaverit kuitenkin käy tätä pinoa kurkkimassa, ni mietin tässä uskallanko paljastaa :whistle:

Mutta nyt töihin! :wave:
 
RD: älä paljasta jos kaveris vaklailee täällä! :) Vaikka mie kyllä haluisin tietää... :whistle: Kiva että saitte mukavia uutisia! Me saadaan vielä yli juhannuksen ootella... En enää malttas kun niin monet täällä on jo päässy käymään ja saanu tietää sukupuolenki!

Tänään ois puoliväli täälläki. On kyllä menny niin nopeesti aika että en meinaa uskoakka. Esikoisen kans odottavan aika oli pitkä, mutta nyt viikot hujahtaa ihan huomaamattaan! Kiva näin! :) Mie en taida puolivälikuvaa masusta ottaaka kun maanantaina ja tiistaina kuvia otin.

Ihan kun olis ollu jotain kertomistaki, mutta enpäs nyt muista... Eli heipat tällä erää! :wave:

Anzkuli 20+0
 
Huomenta! aamukahvit on sitten keitetty, ekaa kertaa helmikuun jälkeen! :whistle: Nyt teki mieli oikeen kahvia, tai itseasiassa oli teepussit loppu, niin jotainhan sitä oli leivän kanssa juotava.
Ihania ultrakuulumisia RD :heart: (pidä meitä vaan jännityksessä)
Täällä potkitaan hurjasti masussa, ja tää ötökkä oleilee, samoin kuin isoveljensä, masun oikealla puolella. Kai sillä kaikki on hyvin, siihen vaan luotettava :heart: Ja veikkailut saa meillä tosiaanb jatkua marraskuulle saakka, kun ei ole sitten varmaan mahdollisuutta saada sitä selville...harmi.

Lähdetään pojan kanssa viemään kynttilöitä mun työpaikalle ja sitten ostaan synttärilahjaa kummitädille, kun illalla mennään sen synttärikehveille.

Tuun taas poikkeen päivällä lukaseen ja kirjottaan....mulla alkaa oleen melkonen riippuvuus tästä palstasta! :D
 
Ku toisaalta, en malttais pitää sisällänikään tietoa, vaan haluan kailottaa kaikille ;). Mutta sitten taas toisaalta.. Haluaa pitää sukulaisilta salassa :).

Kyllä se ukko varmasti lipsauttaa vahingossa. :) Jos joku haluaa tietää, ni voi tietenkin y-viestiä laittaa :whistle:
 
Teillähän on mainionkokoisia vatsoja -ihan jokaisella kuvansa tänne laittaneella! Minulla vauvavatsa on vielä visusti lantioluiden välissä piilossa, pieni möykky vain esillä. Mutta niin on ollut aienmmissakin raskauksissani.

Olen alkanut leikitellä ajatuksella 4D-ultran menosta... onhan siitä jo sentään 2vrk, kun rakenneultrassa käytiin :whistle:
 
Soitin eilen suppareista neuvolaan ja anto 2 päivää saikkee.. Lääkäriin olis päässy vasta ens pe... ja ultra on kuitenki siitä sit jo muutaman päivän päästä joten odotan sinne, vaikkei kuulema ole niiden tehtävä tarkistaa kohdunsuun tilannetta..Vähä kyl ihmetyttää että eivät heti lääkärille laita, mitenkä tuo kahen päivän saikke mittää auttaa..

Sanse ja palleroinen rv 18+5
 
RD: halusin kovasti tietää siun vauvelista, mutta saatan sit ite siitä jotain lipsauttaa ja möläyttää... Parempi siis että en tiedä jos muutka ei tiedä! :)

Mentiin pitkästä aikaa kävellen rattaiden kans leikkipuistoon. On miusta kyllä mukavampi kävellä kuin pyöräillä aamulla pieni lennki. Pitää nyt kattoa alkaako sit painostamaan ja supistelemaan. Toivottavasti ei! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanse:
Juu turussa. Varasin Medisonarista. Hinta on 165e kelakorvauksen jälkee, mikä vähennetää heti siel jos o kelakortti mukana. Sit ite pitää viiä dvd ni saa videon pikkusesta <3
Kenelle lääkärille menet?

Itse olen kuullut hyvää Jussi Savonlahdesta (Kaarinassa), siellä jää omavastuuksi 130?. Siskoni on tuolla Medisonarissa aikoinaan ravannut ultrissa.

 
Pitää tässä lähteä liikkeelle taas, mutta äkkiä kysyn, kun muistelisin, että jollakulla oli tällaista vaivaa jo alkuraskaudessa: Eli ihmeen kaupalla mulla on toinen KANKKU kipeä kun mikä, venytykset ei auta, yö vähän auttoi, mutta nyt taas kipeytyy kun olen liikkeessä. Eikö tähän ollut joku selitys olemassa?

Hölmöhkö vaiva :snotty:
 

Yhteistyössä