Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

me on ajateltu antaa 3 nimeä koska minulla on 3 nimeä samoin esikoisella. Mutta muuten kyllä on vääntöä nimestä, mull aois jo nimi valmiina mutta miehelle se ei kelpaa eikä oikein mikään muukaan mitä olen ehdottanut että jos ei yksimielisyyteen päästä niin sit mä pidän pääni. =)

onko muilla sellaista ns. unettomuutta, että herää öisin tunniksi pariksi eikä saa unta olleskaan??

mulla ollu sellaista muutamina öinä enkä tiedä kuin jaksan jos tätä pidemmän aikaa kestää. Töissä olo on jo nyt tuskaa ku koko ajan väsyttää.

keiju ja jäbä 21+0
 
Terveisiä ultrasta! Tänään aamulla kävin. Oli tosi ihana ihminen, kertoi koko ajan mitä teki ja miltä näyttää. Olivat saaneet uuden ultralaitteen sinne ja täytyy sanoa että huomattavasti parempi, itekin jopa sain selvää! Näin selvästi kun vauva hörppäsi lapsivettä ja piti kättä pään alla. Ihanaa! Ja tällä kertaa selvisi myös sukupuoli! Meillekin näyttäisi tulevan tyttö! Sanoi olevan 98 prosenttisen varmaa. Painoarvio 305 g, liikkui reippaasti. Kyllä nyt helpotti.

Kohta pitäisi lähtee poikien kanssa mummolaan yöksi nukkumaan ja sitten yöllä lähdetään ajelemaan helsinkiin ja sitten tallinnaan. Ollaan siellä yksi yö hotellissa. Saa nähdä paljonko tulee ostettua vauvanvaatteita...
 
mnp4 onnittelut tulevasta prinsessasta :heart:

Me annetaan tälle kolmannelle 3 nimeä, kahdella ekallakin on siis kolme nimeä

keiju mullakin ollut tuota jo jonkin aikaa, et herään yöllä ja sit keekoilen tunnin pari sängyssä kun ei väsytä :/ tosi inhottavaa,mutta onneksi ei aamusin tarvimihkään lähteä, tänäänkin noustiin vasta kympiltä :p

rv 22+0 :heart:
 
Nimiä ei olla vielä mietitty eikä ristiäisiäkään sen kummempia.. Yhtä pitkäaikaista ystävääni olen jo pyytänyt kummiksi ja aikoi tulla :) Kaikki sitten ajallaan.. Ylihuomenna rakenneultra, jännittää! :D

rv 20+3
 
Ei olla mietitty mis vaihees piettäis ristiäiset mut enne jouluu ois toisaalta iha kiva. Mulla ja molemmil lapsil on 3 nimee, miehel 2 ja tulevalle tulee 2 nimee. Molemmille taitaa olla nimet jo valmiina, ellei ne taas muutu =)
 
Hei kaikille!

Tänään oli nla-käynti. Kaikki oli todella hyvin :heart: . Pientä päiväkirjaa:

Rv 10+5
Paino: 72,6 kg
Verenpaine: 123/76
Hemoglobiini: 137
Sydämensyke: 170+
Pissa: Puhdas

Rv 15+4
Paino: 71,8 kg
Verenpaine: 133/80
Hemoglobiini: 129
Kohdunpohjan korkeus: 17
Sydämen syke: 150+
Liikkeet: +
Pissa: puhdas

Rv 21+3
Paino: 73,4 kg (nousua 260 g/vko)
Verenpaine: 119/81
Hemoglobiini: 132
Kohdunpohjan korkeus: 23
Sydämen syke: 140-160 +
Liikkeet: ++
Pissa: Puhdas

Pienokainen liikehti koko ajan, kun rupes kuuntelee sydänääniä. Nla-täti sanoi, että jopas on vilkas lapsi.

Hemoglobiini oli parantunut viime kerrasta. Vaikka luulin, että joudun aloittaa rautatablettien syönnit.

Ja heti oli pirteämpi fiilis, kun kuuli, että kaikki on todella hyvin. Ei ainakaan vielä oo myrkytys puhjennut.. Toivottavasti ei tulisikaan.

Tänään sain mukaan laput kelalle viemiseksi!! Arvatkaa vaan olenko heti maanantaina ne sinne viemässä :D :heart:

Nyt vaan oon väsynyt, että taidan mennä ajoissa nukkumaan. Tuskinpa sentään, kun aina on mennyt puoleen yöhön.. Vaikka on ollut kuinka väsynyt, niin väsymys häippäsee jossain vaiheessa.

Kiitos kaikille nukkumaan meno kysymykseen vastanneille :flower: .
Meillähän nuo neidit on jo 4 vuotta ja toinen täyttää kohta 3 vuotta. Ja joskus on hankalaa nukkumaanmeno. Klo 20-21 aikaan laitan maate. Sitä ennen on iltapala, yövaatteiden vaihto ja hampaiden pesut. Mutta, kun sänkyyn laitetaan ja luen iltasadun tai laulan iltalaulun.. Jos vain jaksan. Niin sitten alkaa mieletön pulina ja sängystä pois hyppiminen.

Joskus rupeaavat kiltisti nukkuu, ettei tarvitse montaa kertaa sanoo, mutta nyt on ollut taas pidempi aika, etteivät oikein ymmärrä nukkumaan menoa.. :headwall:

Kaksi yötä on jo takana vaipattomana. Kuiva sänky ollut! :D

Red Dragon + Nuppu 21+3 :heart:

 
Niin ja ristiäisiä ei olla sen pahemmin mietitty. Yritetään jaksaa järjestää ennen joulua, jos saadaan sama pappi kuin kuopuksella. Kummeja ei olla päätetty. Yksi siskoistani nyt ainakin, joka on sylikummi.. Mutta toiset on sitten vaikeita.
Ja se ollaan päätetty, että vuokrataan joku tila missä pidetään ja voileipäkakkuja tilaan sitten.
 
Meillä on kummiasia ihan auki, ei oikeen oo ketään ketä nyt haluttas pyytää, kun ei kummankaan sisaruksia haluttais kummeiks - kun ovat jo tätejä ja setiä ja enoja.

Ristiäiset meillä pidetään, vaikka en haluis sitä hässäkkää ollenka. Meillä kun jo pelkkään perhepiiriin kuuluu 15 aikuista ja meidän vauva on sit kuudes alle 4-vuotias. Meidän 70 neliöö käy pieneks siinä tohinassa! Voishan ne pitää kirkolla ne pippalot, mutta se sit maksaa taas vähän ekstraa ja on lisähommaa kun pitää siellä sit olla etukäteen järjestelemässä ja tiskailla sit astioita ym. Kotonaan voi kaikessa rauhassa onneks laitella juhlia. Mie oon aatellu että pidettäs ennen joulua, mutta nyt rupesin tuumailemaan että uuden vuoden päiväki ois kiva ristiäispäivä, jos vaan ei ukkeli päätä syntyä ennen aikojaan. Meillä isäntä on siis isyysvapaat ja vuosilomat sit putkeen kotosalla sillon vauvan syntymän jälkeen, niin sillon ois helpompi järjestellä juhliaki! Varmaan kuitenki pienellä putjetilla pitää järjestää eli ite tehdään kaikki tarjottavat. Mutta onneks tuohon on vielä aikaa... :)

Tänään vietettiin siis retkipäivää maatilan eläinten merkeissä. Pikkumies oli ihan innoissaan syöttämässä kilejä ja pupuja. Siitä isommat eläimet oli liian pelottavia! :) Kiva päivä!

Anzkuli 20+6
 
Facebookissa syysmasut 08:

tehtiin syysmassukoiden puolella omat facebook ryhmäsivu, johon on kaikki syksyiset mamit tervetulleita. saadaan kasvoja tutuiksi, ehkä keksitään jotain kivaa ja hyödyllistä ja jopa uusia ystäviä. Tervetuloa vaan mukaan! =) (löytyy siis groupeista nimellä : syysmasut 08)
 
Red Dragon: minusta on mukava lukea neuvolamerkintöjäsi =)

Ristiäisiä ei olla vielä mietitty, yleensä olemme pitäneet aika tarkkaan 2kk lapsen syntymästä. Eli ellei ennen joulua (todennäköisesti ei), sitten kenties loppiaisena.

Kummejakaan ei olla pahemmin pohdittu, harvoin kun ehditään miehen kanssa pohtia asioita kasvotusten :whistle: ja melkein kaikki mahdolliset ovat jo lastemme kummeina.

Etunimet ovat valmiina molemmille sukupuolille pääpuiirteissään vaan eihän nekään ole lukkoonlyöty. Meillä on sekä tytöillä että pojilla tietyntyyppiset (mm. tavujen suhteen) emmekä tahdo mitään ihan tavallisia nimiä, joten pohdittavaa on riittänyt.

Unettomuutta harrastan minäkin :| Joka yö herään ja valvon 1-2h. Yleensä nousen sängystä, vaeltelen, mussutan nektariinia ja luen dekkaria. Ei kivaa ei, silmänalussuoni alkaa pullistua... :/
 
Jamias: Ei kyl tuo mun ukkokaan varmaan tykkäis siitä jos herättelisin :whistle: . Mutta onneksi tuo on yökukkuja, että tulee vasta klo 2-3 nukkumaan, joten saattais ehkä hereillä olla viel silloin, jos heräilisin siis öisin :LOL: :D
 
heiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!
ultra kuulumisia...alusta asti oon kaikille hokenu et se on mun rinsessa ja näinhän se meni jee!!!!!!!!!eli typy voittosena marraskuuta jatketaan=)

hei se täti sano et meiän rinsessan pää on iso ja kuulema johtuu siitä kun on niin pyöreä...ja heti rupes selittelee et älähän nyt pelästy ei se välttämättä tarkota et vaavi olis jättiläinen(itse olen aika pieni)hmm..onko kellään kokemuksia näistä hmm pään muodoista?
ekaa kun oottelen ni oon ihan ulkona??
 
pakko lisätä viel..inhottava fiilis..menköö nyt sit vaikka hormoonien piikkiin mut mieheni toivi poikaa ja mulle tuli fiilis ihan kun olisi pettynyt kun typy tulossa..mut nyt illalla vauva potki tosi lujaa suht samaan kohtaa kiiruhdin miehen luokse ja hänkin tunsi ekan kerran potkun kääns kylkeä ja sano et ei voi keskittyy nyt kun muuten menee unet pilalle et sit hän vaan herää...kyl itku tuli..meiän eka kumminki ja sit ei tippaakaan häntä kiinnosta..onko kellään muulla välillä fiilis et mies ei ole niin mukana?kurja olo!!
 
tietämätön: Kyllä ainakin mun ukko on jollain lailla kiinnostunut masuasukista. Eilenkin tillotteli ihan yksinään mun mahaa ja piti huolen siitä, että syön. Tai oikeastaan pitää ennemmin siitä huolta, että pikkuinen saa ruokaa, että hoputtaa mua syömään. =)
Sen erityisemmin ei oo kiinnostunut. Haluaa tietää, miten on neuvolassa mennyt yms. Paitsi se kyl kuulee ne ilman kysymättäkin :whistle:

Taas, kun nukkumaanmeno meni niin myöhäiseksi, niin nyt on sitten niin väsynyt olo ku voi vaan olla.. Toivottavasti ens viikko menis nopiaa, että pääsis lomalle.

Mutta nyt töihin :wave:
 
Huomenta!

täällä aamukahvista nauttien... Loma ei vaan alkanut parhaalla mahdollisella tavalla. Kun tultiin eilen kotiin niin pojalla alkoi mahatauti, ripuli onneksi ettei sentään oksentanut ja illalla nousi kuume. Kaverin piti tulla poikansa kannsa toiselta puolelta suomea tänään mutta se piti perua.

RD: kyselit jossain vaiheessa lasten nukkumaan menosta. niin meillä on kyllä sama homma.. kun sähkyyn asti pääsee niin alkaa huutelu, että on jano ja vessahätä, vuorotellen. pojulla on kyllä vielä yövaippa, mutta silti käy potalla iltaisin ennen kuin nukahtaa ja eihän sitä voi tietenkään kieltää.. pahimmillaan tätä rumbaa kestää yli tuntikin. hyvällä tuurilla menee yhdellä vessa kerralla. sun nuorempi tyttö on varmaan aika samanikäinen kuin meidän poika. meillä tulee syyskuussa 3vuotta.

tänään pitäis selvitä päästäänkö muuttamaan elokuussa omakotitaloon vuokralle. vähän jännittää, kun jos tuo jostain syystä menee pieleen niin en tiedä sitten mistä asunto ja taas ei huvita enää muuttaa joskus lokakuussa vaan pitäis viimeistään syyskuussa päästä muuttamaan.

onnea muuten kaikille tytöistä ja pojista jotka ovat ultrassa sukupuolen kuulleet!:) alkoi tasottumaan tuokin kun aluksi tuntui että ihan kaikki on tyttöjä.

helmi79: joko sulla oli se ultra??

ristiäisistä on ollut puhetta: haluaisin pitää ennen joulua, täytyy katsoa sitten että kuinka löytyy sopiva aika kaikille ja mun täti on pappi niin aika paljon riippuu hänen aikataulustaan. en jotenkin osaa kuvitella että kukaan muu kastais.
nimistä ei oo vielä ollut hirveästi puhetta, mutta kolme varmastikin tulee koska miehellä ja pojalla on molemmilla. mutta se nimi on kyllä sellainen ongelma! haluttais perus suomalainen nimi, tarpeeksi harvinainen( ei saa olla joka toisella), sellainen "tavallinen" nimi. ensimmäiselle pojalle sitä oli jo tosi vaikea keksiä niin kuinka sitten toiselle ja vielä kun pitäis passata ekan kanssa yhteen... ja kaiken lisäksi haluan aina nähdä että miltä mikäkin näyttää kirjoitettuna ja jos ei oo "kauniin" näköinen niin se ei käy!:)
kummeista ei ole vielä muuta ajatusta kuin mun veli vaimoineen. pojalla on 5kummia, nyt tulee 4 tai 5 kummia.

joko te olette kaikki päättäneet missä synnytätte?? itse oon tässä kolmen eri sairaalan välillä. pieni aluesairaala (jossa synnytin ekan), keskussairaala vai yliopistollinen sairaala. Aluesairaalaan matkaa vain 30km, yliopistolliseen 130km, mutta jotenkin on alkanut pelottamaan se ettei aluesairaalassa ole valmiuksia tehdä mitään muuta kuin laittaa eteenpäin kesken synnytyksen tai heti synnyttyä jos jotain poikkeavaa ilmenee. elin kyllä samanlaisen "pelko vaiheen" ja silti h-hetkelä tuntui ihan hyvältä mennä lähisairaalaan.

mutta nyt laitamaan tuomas-veturi pyörimään pikkumiehelle ja miettimään mitä tehdä ekana lomapäivänä kun aikaisemmat suunnitelmat piti perua. ehk äaloittelen siivouksella... ;)

korppinen 21+4 (kiitos luminka viikko tiedoista :) en ehtinyt kiireessä niitä laskemaan)
 
huomenta!

Ihanaa minä nukuin koko viime yön heräämättä, on ihan eri fiilis olla töissä kun on saanut nukuttua kunnolla.

Noista ristiäisistä, esikon aikaan (la oli 4.11) pidettiin loppiaisena eli joulun jälkeen mutta jos tällä kertaa sais pidettyä ennen joulua, sen näkee sit ku tää jäbä on syntyny että miten sitä jaksaa järkkäillä. Nyt ajateltiin pitää ristiäiset kotona ja ottaa pitopalvelusta tarjottavat. Viimeksi pidettiin kirkolla ja tehtiin kaikki itse oli aika puuduttavaa. Jotenkin tuntuis helpommalta pitää ne kotona. Mut saa nähdä kuin käy.

keiju ja jäbä 21+1
 
korppinen: Kuopus täyttää 9.9. kolme vuotta :heart:

Synnytys tapahtuu KYS:issä, kuten aiemminkin. Täällä on joskus järjestetty synnytyksiä, ku o ollut salit ja kaikki, mutta kaiken siirtäävät naapurikuntaan.

Eilen kysyin ukolta, että milloin ristiäiset, ni halus joulun jälkeen vasta.. Katotaan miten käy :).

Red Dragon + Nuppu 21+4 :heart:
 
tietämätön tuo on varmasti kurjaa jos mies käyttäytyy noin :hug:
Meillä mies välillä möksähtää kun en anna sen tarpeeksi "lääppiä" mahaa :whistle: Tulee yleensä viereen tai taakse ja sanoo et kädet pois mä haluun nyt sen mahan :D
Mies ei kyllä kysele miten neuvolassa meni, kun ehdin ne sille jo heti soittaa töihin kun pääsen neuvolan ovesta uloa :whistle: ja sit mä möksähdän jos ei muka oo tarpeeksi kiinnostunut/innoissaan asiasta, liekö hormooneilla sormensa pelissä tässä :ashamed:

(.) Mulla ois tänään se lääkäri, saa nähä mitä sanoo, kuhan ei laita mua taas pakkolepoon osastolle :/
Ja huomenna neuvola.

Eilen tehtiin viinarannasta alkoholi tilaus häitä varten ja mies hakee sen 30pv.
Saatiin sekin nyt pois päiväjärjestyksestä, huh!
2.7 ois taas se häpuvun sovitus, kuinka tää keskivartola mukautuu pukuun tai kuinka puku mukautuu tähän keskivartaloon :whistle:

rv22+1 :heart:
 
tulentyttömulla taas mies ei suostu yhtään neuvolaa tms jättää väliin mut silti inhottaa ku se ei jaksa hössöttää yhtä paljoa..tosin mieheni nyt on niitä miehiä jostka ei esim paljon tunteistaan puhu ym...mutta kyllä se ekan potkun tuntemisen reaktio oli aikas laimea...mut toivottavasti johtuu vaan hänen väsystään..aika näyttää
nyt siivoomaan jaksuja kaikille.
 
tietämätön kyllä meilläkin jos mies on väsynyt töistään, niin ei kiinnostus ole samaa kuin muulloin ja sillon mä yleensä möksähdän ja ihan turhaan, mut minkäs teet ne on nää meijän "ihanat" hormoonit, mutta eiköhän se tästä, jaksellaan =)
 

Yhteistyössä