Marraskuun masun kasvattajat kesäkuussa.. LA:t 1-15.11.2008

heipsan mäkin nyt tuolta taustalta ilmottaudun...luen kyl juttujanne joka päivä melkein..hirvee väsy vaivannu mua vaan alusta asti kuin myös ihan joka päiväiset päänsäryt ja nyt sain kaverix aivan järjettömän kipeet vihkasut kun liikun liikaa tai kumartelen,mikä on töissä kylla pakollista..noh vkonloppuna kävin päivystykses ja kaikki arvot oli hyvät..tänään soitin neuvolaan ja huomena olis aika..sanoin vaan et nyt ei vaan enää jaksa et päänsäryt verottaa liikaa voimia ja noi vihlasut tekee tosi kipee lisäx vasen puoli mistä mua vihloo niin puutuu tänään ollu koko päivän lonkka ihan jumis..et saas nähä mitä ne huomenna sanoo..ihan tärinää pukkaa ku väsyttää ja inhottaa kun haluis jo päästä nauttimaan tästä ekasta raskaudes...
teillä on ollu ihania masu kuvia =)tuntuu et oon itse ihan jätti joten noi teiän kuvat helpotti :LOL: en oo ainut..oon ite ollu aina tosi pieni ja nyt on mulla paino noussu jo 9kg..mut ei ne ollu neuvolas huolissaan ku lähtö paino oli 50kg ja mun pituselle aivan liian vähän...noh takas taas sänkyyn..jaksuja kaikille ja tuun ilmottelee et mitä ne huomenna mulle kertoo lääkärissä..
 
Mulle iski perjantaina taas inhottava migreeni ja viikonloppu meni oksennellessa ja sängyssä maaten..
En ollut siis käynyt täällä lukemassa moneen päivään ja juttua onkin tullut TOSI paljon! Nyt meni niin kauan lukemiseen etten enää ehdi itse kirjoittamaan, vaikka tekis kyllä vielä mieli vastat tohon galluppiin!!
Oon täällä yksikseni naureskellut noita mielikuvia lueskellessani :LOL:

sen verran pitää sanoa, että kyllä toi mun nimimerkki varmaan mannapuurosta on kotoisin, nimittäin kun ennen mun syntymään vanhemmat miettivät mitä antaisivat mulle nimeksi isoveljet ehdottivat annamannaa (tykkäsivät kovasti mannapuurosta) siitä johtuen vieläkin mua välillä kutsuvat mannaksi...

Rokkimimmiksikin joku kutsui! Sitä en taida valitettavasti olla, vaikka joskus teininä omistin paidan jossa luki Rockchick...
ikää mulla on 26 ja hiuksissa vaaleat raidat.

Tekis niin mieli kirjoittaa minkälaisia kuvia on teistä kaikista, mutta ei, nyt on kyllä pakko mennä.
Tänään on muuten "neuvola" (vaikka vähän eri systeemi täällä, meen siis tapaamaan kätilöä synnytyssairaalaan) kivaa!!
 
huomenta!

kirjoitin just pitkät pätkät galluppia yms ja kaikki katos!

kertokaapa tyhmälle että voiko tätä tallentaa aina välillä jotenkin tai välttyä muuten vaan noilta tekstien katoamistempuilta....?!?!?

oon heräänyt jo viiden jälkeen, havahduin hereille ja muistin ekana että tänään on se lääkäri niin uni ei tullutkaan enää silmään. ei silti, ihana olla yksin ja seurailla kesäaamun etenemistä kahvikupposen kera kun miehet vielä nukkuu. poika just huuteli unissaan tuolta sängystä että onko meillä banskua?!? :LOL: se on sellainen unissaeläjä, äitiinsä tullut... yhtenä yönä karjasi yhtäkkiä tosi isosti ja käskevästi että kepputtia eli ketsuppia!:) pidetääköhän meillä lasta nälässä kun pitää unta nähdä ruuasta?!?
'
galluppia uudestaan:

RD: punapäinen oikea touhutäti, kova organisoimaan ja siivoamaan! pitää järjestyksessä niin kodin, työpaikan, lapset, miehen kuin koirankin. :) ja hurja paistamaan lettuja (välikysymys: onko se teidän oma mökki jossa käytte aina saunomassa ja letun paistossa vai jonku sukulaisen? ja onko siinä järviä/merta? en yhtään muista missä päin asutte eli onko merta tms edes lähellä...)

Luminka: vaalea n.25v sporttinen äiti, joka nauttii hirveästi kotona olosta. on tosi hyvä leipomaan/tekemään ruokaa. tykkää pukea tyttönsä sävysävyyn kauniisiin TYTTÖJEN vaatteisiin jossa on rimpsuja, rusetteja yms.

helmi79: koulutettu useamman lapsen tasapainoinen kolmikymppinen äiti. nauttii kotona olosta ja odottaa jo kovasti äippäloman alkua

äiti88: malttamaton odottaja!:)

pöppiäinen: ahkera kotiäiti joka puolustaa perhettään kuin leijona jos tarve vaatii!

rinzessa: nuori innokas odottaja, kiharat ruskeat hiukset

manna: useamman lapsen äiti (??) urheilullinen, koulutettu

maitoo: kotiäiti, asuu jossain maalla (tuleekohan tuo vaan tuosta nikistä mieleen?!?!) tykkää tehdä käsitöitä

muttä tässä tuli nyt näitä ensimmäisiä. jatkan kun ehdin... taitaa poika tuolta tulla mulle aamuseuraksi ja on yhtä hidas heräämään kuin äitinsä eli tarvii puolituntia sohvalla makailua ennen kuin ymmärtää tämän maailman päälle mitään!

oikein aurinkoista tiistai aamua!

tässä 1,5 tuntia seurattuani on aurinko pilkistänyt 6 kertaa pilven takaa ja aina mennyt takaisin mutta nyt näyttäis siltä että tuli pysyäkseen!:)

ja "justus" tuolla masussakin heräilee. potkii sopivasta tuonne alas että on kohta pissit housussa!:)

korppinen 20+2
 
ihania mielikuvia kyllä porukalla toisista, ois mukava tavata tää porukka mutta taitaa olla turhan pitkät väli matkat.

(.) toukka potkii ihan kamalasti, eilen pitkälleen ollessa tuntu/näkyi jo päällekkin päin ihan kunnolla :heart:
Ens maanantaina mulla ois se rakenne ultra ja sie siitä seuraavana maanantaina vasta neuvola.

monelle on kyllä tyttö tulossa, onnea teille tytöistä!
Muakin jo jännittää...joskohan toukka ei pitäs jalkoja ristissä niin äiti ja iskä näkis kumpiko sieltä on tulossa.
 
Ei saa poistaa listalta :wave:
Harvemmin vaan kerkeää kirjottamaan kun päivällä lapset pitää kiireisenä ja iltaisin on kaikkee muuta hommaa mutta täällä masua edelleen kasvatellaan :D

Onnea Kaikille tyttö uutisista :heart:

p.s miten Te saatte miehet "suostumaan" siihen että sukupuolta kysytään??
Kun itse haluaisin kovasti kysyä mutta mies ei halua ja jos ei hirveän kiirettä töissä ole niin on lähdössä mukaan =)
 
Joka päivä taustalla lukemassa juttuja olen :) Harmittaa kun rakenneultraan on vielä aikaa (1.7), ihan olen kade niille ketkä on sinne jo päässyt :( Odotan niin kovasti että saan nähä vaavilla kaiken olevan hyvin ja jos mahdollisesti sukupuolikin selveis ni se ois plussaa <3

Lomaan olis vielä reilut 4 viikkoa aikaa, sitten lähdetään häämatkalle kreikkaan <3
Kamala väsymys tässä painanut, hääjuttuja on pitäny hoidella oikeen urakalla ja taas tänään jatkuu. Pelottaa että niistäkin tulee ihan täys katastrofi! Häistä siis :D Jos huomenna pitäs ihan kokonaan vapaa päivän, Juhannus meneekin sitten töissä.

Sunnuntaina tulee poikakin vihdoin kotiin, on isällänsä ollut jo 3 pitkää viikkoa. Kamala ikävä! =) Siskon tyttöä olen käyny kattomassa melkee joka päivä, aivan ihana pikku palleroinen <3 Vielä pitää malttaa että saa oman palleroisen sylkkyyn :) Vauvan nimi muuttuu jatkuvasti ku en keksi millä nimellä sitä kutsuis :D Jospa sitten hän on palleroinen <3

Sanse & Palleroinen rv 18+3
 
Kyllä täällä vielä paikalla ollaan, vaikka en olekaan kovin ahkera kirjoittelija. lukija sen sijaan kylläkin.
Olen ollut aktiivisempi tuolle 35+ puolella. Mutta jatkuvasti luen teidänkin juttuja.
Meillä on rakenneultra ensi viikolla tiistaina, vähän se jännittää. Me ei haluta tietää kumpi tulee, elle sitä varsin selvästi näe.
Muuttoa tässä vielä sen lisäksi touhutaan, heinäkuun lopussa pitäisi muuttaa Espoosta Kirkkonummen puolelle isompaan asuntoon.
Tämän viikon lomailen, huomenna lähdetään Sulkavalle mökille juhannukseksi. Loppu loma sitten muuton merkeissä meneekin.
Tiitiäinen potkii jo kovastikin masussa, on potkiskellut jo 3-4 viikkoa, vaikka esikoinen onkin.

Sari ja tiitiäinen 20+3
 
sanse meillä myös mies odottaa poikaa ja itekkin pikkasen toivon vaikka sama se sukupuoli loppujen lopuksi kuitenkin on, on se kuitenkin niin ihanaa saada vaavi tuli sitten poika tai tyttö :D
meillä myös potkiskellaan pitkin päivää ja jokapuolelle massua ja sillontällöin on harjoitus suppareita mut aika harvoin!

-äiti88 ja toukka 18+5-
 
Mulla oli tossa kans suppareita aika paljon viime to ja pe, soitin äippäpolillekin ja sanovat että jos ei rauhotu ni sit täytyy mennä sinne mut onneks rauhottu sit. Alkaa tuo työssä käyminen ottaa voimille, vanhusten hoivaosastolla kun olen ni siel on sitä nostamista ja kääntelemistä niin paljon. Saapi nähä jaksaako lomaan asti olla siel
 
Moi kaikille, tervetuloa uudet ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista rakenneultrassa käyneille!

Mulla on ultraan vielä reilu viikko, 25.6. pääsen sinne. Jännittää jo!

Hihittelin teidän kuvauksille, valitettavasti en ite ehdi kirjotteleen niitä kun töissä pitäis olla... Ehkä pidetään toinen kierros myöhemmin! :)

Mitäs kesäsuunnitelmia kaikilla on? Mä pidän 3 viikkoa lomaa heinäkuun puolivälistä, reissataan sukulaisissa ja kavereilla. Loppukuusta mennään miehen kans naimisiin, mut hyshys, tää on salaisuus joke kerrotaan kaikille vasta jälkikäteen :) Kahdestaan vaan käydään maistraatissa. Häämatkalle sentään päästään, tosin ihan vaan Tukholmaan - ei raskita jättää esikoista kovin pitkäksi aikaa, ja jos pidemmälle lähettäis, menis matkoihin jo liikaa aikaa. Ei oo isot häät meidän juttu, voi olla että pidetään bileet joskus, mut ei vielä tänä vuonna.

Luce 19+1 - kohta puolivälissä!
 
Tervetuloa Tietämätön ja muitakin uusia uusia oli taas parin viikon sisällä ilmestynyt! Kiva että porukka kasvaa! Älkää nyt heti menkö poistamaan näitä jotka eivät usein käy, voi tulla pahaa mieltä jos on esim. lomalla tai vuodelevossa vaikka(!). Itsekään en usein ehdi kirjottelemaan jos on kova työrupeama tms, mutta silti tunnen kuuluvani "porukkaan". Meitä on niin moneen junaan ja toiset myös hiljasempia tai ei niin kokeneita koneenkäyttäjiä!

Ai Sanse ja Luce on myös menossa naimisiin. Onko teillä valmistelut jo putkessa? Meillä vaan suunnitelmat paisuu, kun ensin piti tulla pari vierasta ja nyt jo 30 + .... aloin tässä miettiä, että pitäis kai jotain ohjelmaakin järjestää. :LOL: Ja varmaan joku tulkki hankkia, että kielitaidottomammat vieraat pystyvät kommunikoimaan keskenään... Kuunkulta lähdetkö meille tulkikisi ??? =)
 
Tulin käväisemään... Pitää yrittää kirjoitella aina välillä, ettei täällä vaan luulla mun poistuneen.... Näin kesällä tahtoo vaan tää surffailu jäädä vähän vähemmälle, luultavasti sitten syksyllä en muuta teekään.

Meillä olis huomenna rakenneultra. Jännittää ihan hirveesti. Jostain syystä mulla on ollu jo pitkään sellainen olo, ettei tuolla mahassa ole kaikki kunnossa. Painohan mulla ei oikein suostu nousemaan, mutta neuvolassa viimeks (2 vkoa sitten) lohduttelivat että kyl se siitä lähtee nousuun. Toivotaan, et tuo pieni on kuitenkin kasvanut niinkuin pitääkin ja kaikki olis muutenkin kunnossa.

Tosi moni on saanut jo vinkkiä siitä, kumpi olis tulossa. Onnittelut teille. Mä käskin miehen pitää huomenna korvansa kiinni, jos ei halua tietää kumpi se on. Mä ainakin haluan, jos vaan pieni suostuu sen näyttämään. Olis niin ihana jo alkaa ostella kaikenlaista...

Mulla on nyt muutamana päivänä tuntunut tuolla mahassa sellainen jännä tunne, välillä puristaa ja hieman vihloo, välillä aika kipeästikin. Kai nämä sitten on supistuksia?

Nyt lähden puhdistamaan kasvimaata, eilen en jaksanut ihan kokonaan sitä tehdä. Sitten alkaiskin kai olla aika jo tehdä juhannussiivousta...

-JennyAdelina & pieni 19+1-
 
Hauska galluppi täällä meneillään :LOL: Aika samoja mielikuvia mullakin on kuten täällä jo mainittu. Täytyy joku toinen kerta kun on aikaa enempi, ni vastailla tuohon. Jokatapauksessa ihania tyyppejä ootte kaikki :heart: ja äidillisiä!

Täällähän on paljon tyttöjä tulossa!Onnittelut kaikille tasapuolisesti!!! :flower:

Maotao
Voishan sitä tulkiksi lähteä :) Meillä oli juuri tuo sama "ongelma". Häät pidettiin Suomessa ja eihän saksalaiset vieraat oikeen pystyny kommunikoimaan suomalaisten kanssa, paitsi sitten kun oli tarpeeksi juotu mansikkaboolia niin se kommunikointi sujui ihan kuin itsestään käsillä ja jaloilla :D Ihania Suomen kuulumisia sulla! Mä olen kanssa ihan täpinöissa täällä kun lennän kanssa Suomeen nyt jussina. Ihanaa päästä taas pitkästä aikaa saunaan!
Mä en pysty oleen ku vaan viikon, kun sitten mulla on täällä se rakenneultra.
Mut ihanaa päästä taas piiiiitkääästä aikaa Suomeen!Ihanata ihanata!Keskiyön aurinko odottaa B)

Onko teillä muilla jo kova pesänrakennusvietti? :) Mul on kova hössötys päällä.
Ebaystä kattelen koko ajan kaikkia vauvan juttuja ja et mitä sitä kaikkee tarvis. Isot pinot vauvakataloogeja jo tilattu ;) Nyt tilasin vaunut ebaysta. Ei ollukaan ne mitä aluks kattelin. Meillä oli kahdet vaunut jo lähemmässä tarkastelussa ja käytiin vaunuliikkeissä testaamassa, tilannu oisin ne kuitenkin netistä, koska se on paljon edullisempaa. Mut ne kahdet muut ei ollu täydellisiä ja sit löysin netistä ne täydelliset vaunut, näin jo edellisyönä unta mun unelmavaunujen väristä ja kappas ne löyty sit seuraavana aamuna!
Koitan liittää sen kuvan jos onnistun...Nää on Hartan racer s
Hyvä saksalainen merkki



Kuunkulta rv 19+3
 
Kesäsuunnitelmia ei meillä juurika oo. Mies on vaan viikon (ens viikon itseasiassa) lomalla, käydään hänen sukulaistensa luona kyläilemässä. Ja pikkukilissä käytetään pikkumiestä (ja mammaa... :whistle: ). Siinäpä se viikko nopeesti hurahtaaki.

Mies pitää lomansa sit isyysvapaiden perään kunhan vauva syntyy, saa sit olla pari kuukautta kotona. Ihana juttu, saan mieki rauhassa toipua ja saadaan kaikki sit totutella uuteen elämään. Ehkä pikku-ukkeliki paremmin sopeutuu kun ollaan molemmat kotona ja on sit paremmin meillä aikaa hänenki kans leikkiä ja ulkoilla.

Anzkuli 19+5
 
Kesäsuunnitelmista meillä mies on heinäkuun lomalla ja alkukuu menee ihan hää järjestelyjen merkeissä, mitä nyt muutamat lasten paikat kierretään, puuhamaa, tykkimäki jne. Sit häitten jälkeen lähetään taas asuntoautolla (yleensä ollaan koko heinäkuu sillä liikenteessä) reissuun, käydän (taas) muumimaailmassa ja sit ajetaan varmaan pohjosiin joksikin aikaan ja sit sieltä tullaan takas kotiin poiketen taas noissa "lasten paikoissa" mitä menessä jää väliin.

Viime yön sain nukuttu ja tänään on muutenkin kaverill aollut hijanen päivä, aamusta tuntu pari potku aj vielä tähän mennessä ei mitään, no kaksi päiväähän se meuhkaskin, et taitaa kaveriltakin olla jo voimat loppu :whistle:

Tulentyttö ja kipinä 20+6 :heart: (huomenna taas paukkuis viikot)
 
Kirjoittelen tässä takapihalla auringossa B) Ei vaan meinaa näkyä läppäristä paljo mitään, varjoon pitäs mennä mut haluan ottaa aurinkoa kun taas viimein näyttäytyy =)

Lisäilen "pilkkuja" teidän nimiin kun sisälle pääsen/joudun, ei nimittäin näe laitella.
Melkein kaikkihan täällä näkyvät olevan paikalla, ehkä pari nimeä joiden en ole koskaan nähnyt mitään kirjoittavan. Joten don´t worry, ei täältä kukaan teistä joudu poistumaan! Kirjoitellaan silloin kun meille sopii :D

Tosi moni on näköjään menossa tänä kesänä naimisiin! Omista häistä on jo kohta vuosi, ei tunnu yhtään siltä. Vastahan ne olivat =) Kiva, päästään yksiin häihin heinäkuussa. Omat kaverit eivät taida ihan heti olla menossa, jotkut ovat vielä sinkkujakin...

Ah, juuri kävin hakemassa kahvia sekä karjalanpiirakoita päällystettynä kananmunalla ja sillillä :p Pitää varovasti tänään suolaa käyttää ettei turvota huomiseen punnitukseen :whistle: Tää puolenpäivän kahvibreikki ulkona auringossa on nykyään mun traditio. Ihana rauhallinen hetki tytön päikkäreiden aikaan.

Ootteko muuten huomanneet ruskettuvanne helpommin raskaana ollessa? Musta ainakin tuntuu siltä! Jopa jalat ovat ottaneet väriä kun normaalisti óvat ihan valkeat vaikka kuinka koittaisi grillata! Viime kesänä jäi kyllä ulkona olo "hieman" vähälle, tyttö oli tässä vaiheessa parin viikon ikäinen joten jollen ollut imettämässä, olin itsekin nukkumassa. Yöt kun olivat melkoista valvomista :/
Toivottavasti tää pikkukakkonen on hyvä nukkumaan vauvasta asti. Eikä tulisi mitään iltaitkuja, ne on aika rankkoja...

Nyt mäkin hurahdin niihin crockseihin, tai feikit ne on mut anyway :whistle: Aluks en voinut sietääkään niitä, mut olivat jalassa niin hyvät et piti rueta metsästää ittellekin! Monta viikkoa sainkin kaupoista etsiä ennen kuin tänään löysin! Ja ihan huiput jalassa, varsinkin jos turvotusta tulee niin mahtuu edes yhdet kengät jalkaan =)

Taidan tässä lopettaa ja antaa tilaa muillekin :LOL:

Luminka rv20+3
 
Moikka kaikille ja tervetuloa uudet!

Onnea Rinzessa ja Hopeakaisla tyttöuutisista!! :flower: Muistathan Rinzessa sitten kans levähtää aina kun on mahdollista!

Meillä ois sitten ens viikon maanantaina se rakenneultra. Vähän oon kahen vaiheilla et haluanko tietää kumpi ois tulossa, jos vain sattuu näkymään. Mies on sitä mieltä, ettei kysytä. Pitänee vielä viimestään juhannuksena sit jutella sen kans et mitäs tehdään ton asian suhteen. Ei sillä mitään merkitystä mihinkään oo, vaunut ym. kuitenki laitetaan mahdollisimman neutraaleina, ja kun eihän niihin oo aina ihan satasella uskomista. Mut ihan vain sitten tulevaisuutta ajatellen. En sitten tiiä et oisko tuolla vastauksella vaikutusta kun sit ens viikon keskiviikkona ois inssi. Sitä tietty vaan miettis koko ajan et meille on tulossa... eikä keskittyis olennaiseen. Tosiaan, viime perjantaina kävin teoriassa ja meni läpi, joten se siitä "kirouksesta" :D Ois kiva jos sais ton inssin kerralla läpi, niin sais senkin mielestä pois. On se kiva kun on sit ajokortti kun muksukin syntyy. Ei tartte ukkoa olla joka risauksessa kuskiksi pyytämässä. On tuo kortin hankkiminen jääny, kun aina on tullu jotain "esteitä". Nyt oli sit pakko rueta hankkiin. Parempi kun vain miettiin tuota ultraa, niin ei tuu sit ressattua tuota inssiä. :D

Mahtavia noi teidän galup-vastaukset. Itse en osaa sanoa mitään. Pitäis kahlata kaikki viestit kyllä uudestaan läpi et vois jotain arvailuja tehdä.

Laitanpas minäkin omasta kantamuksestani kuvan, nyt kun kerran sain aikaseksi otettua sen. Kuva on tältä aamulta.



nannamaaria ja masuasukki 19+6
 
Maotao: Häävalmistelut joo, maistraatti on varattu ja avioliiton esteet tutkittu, että siinäpä ne meidän valmistelut olikin! Tosiaan erittäin matalalla profiililla... Lähipiirin vois kakuttaa sitten jälkikäteen.

Teillä on ihania masukuvia! Mun masu on vielä niin onnettoman pieni etten viitsi siitä kuvia laittaa, mutta kokemuksesta tiedän että vielä se kasvaa ja kunnolla...

On tullut muutamana aamuna ihan kunnon harjoitussupistuksia, alkoi tässä raskaudessa paljon myöhemmin kuin viimeksi.

Luce 19+1
 

Yhteistyössä