MARRASKUUN masun kasvattajat huhtikuussa, LA:t 1-15.11.2008

Täällä on mahatautia pidetty ihan kunnolla :kieh: Perjantaina joutui pikku neiti sairaalaan nenä-mahaletkuun kun oli raukka kuivunut niin paljon :( Sunnuntaina vasta päästiin pois ja sitten aloin itse sairastua kunnolla,vieläkin aika heikko olo on ja nyt pojalla nousi sitten vuorostaan kuume :| Että on tullut sairastettua ihan kunnolla koko perhe...
Ulkonakin niin kaunis ilma että ihan harmittaa kökkiä sisällä :( Mutta toivottavasti kohta parannutaan ja päästään nauttimaan kevät säästä...

Vappua vietetään varmaan kotosalla,ystävä pariskunta tulee pienen koiranpennun kanssa :) Grillataan,saunotaan ja nautitaan seurasta ja toivottavasti hyvästä säästä B)
Sitten vappupäivänä olen luvannut että käydään kaupungilla ajelemassa ja ostamassa lapsille isot vappu pallot B) Ovat niin reippaita olleet tässä nyt sairastelun aikana että eilen lupasin että sitten käydään pallot ostamassa kummallekkin :heart: :heart:

Ensi maanantaina olisi kauan odotettu neuvola lääkäri,pelon sekaisin tuntein sinne menen :/ että kuuluukos sieltä masusta sydän ääniä vai ei :/ Hirveän epäluuloinen olen nyt itse...
Ja sitten vapun jälkeen perjantaina olisi np-ultra,vielä olisi hetkinen jaksettava odottaa

 
Löysin vasta sivustot ja olen istunut lukemassa näitä jo tunteja.
Kävin tänään nt-ultrassa ja samalla otettiin veriseerumit. Nyt odotetaan tuloksia, tosin nt oli vain 1.0 eli sen suhteen pitäisi olla kaikki ok.
Raskaus oli meille varsinainen yllätys. Ei oltu puhuttu edes vielä "yrittämisestä" vaan siitä että pitäisi ryhtyä. Ja jo masu-asukki ilmoitti tulostaan. Ensimmäistä odotetaan
Näl =)
Kai tässä pitäisi työnantajallekin jo kertoa, viikkoja on 12+3 menossa. Olen itse sopivasti pyöreä, joten tuskin se vatsa vielä näyttäytyy ihan heti.
Ja kai nuo tulevat mummotkin olisivat innoissaan asiasta. Jos vielä pystyisi pitämään äitienpäivään piilossa mummoilta, niin saisi varsin hyvän lahjan heille. Ikää minulla on jo 37, joten ovat varmasti ihmeissään. Ja mieheni kanssa yhdessä vajaa 20 vuotta, joten mummot ovat varmaan jo menettäneet meidän lapsiasioiden suhteen toivonsa :heart:

Laskettu aika on muuten tämän päivän ultran jälkeen 1.11.2008.
 
Tervetuloa sarppa70 :wave:
Mikäs sen mukavempi äitienpäivä yllätys tuleville mummoille =) Onnea plussasta! :heart:

kutmula: Ompa teillä ollut rankkaa! :hug: Varmaan hirveän näköistä katsoa kun pikkuinen makaa sairaalassa :/
Itselle tuli viime yönä ihme vatsakivut, kierteli mahassa tosi kipeästi ja kahdesti jouduin vessassa käymään.. Ja just kun ois kovasti nukuttanut |O Tänäänkin vielä ruoan jälkeen maha kolissut kummasti...Mitä lie...

Vappuna ollaan varmaankin tytön kanssa kaksin kotona. Mies haluaa lähteä pitkästä aikaa kavereidensa kanssa grillaamaan ja kaljoittelemaan.. Menköön vaan, viime vuonna en päästänyt enää, oli kk enää laskettuun aikaan! :kieh:
Teen jotain hyvää pastasalaattia ja juon limpparia. Ehkä saattaisin pienen sipsipussin herkutella illalla =) Pientä korvausta siitä kun "joudun" jäämään kotiin.

Pitäänee joskus sitten vuorostaan itse päästä vähän käymään jossain ilman tyttöä, oon 24/7 neidin kanssa. Jollei nyt jotain kauppareissuja lasketa! Kummasti piristää sitten :D
 
Iso, iso helpotuksen huokaisu pääsi, kun nt-ultrassa tänään näin kohdussa olevan eloa =) Kovasti sydän sykki ja poika ( ;) ) pongahteli jaloilta suoraksi. Mieskin oli häkellyksissään.
Ei siihen uuteen ihmisalkuun vain totu, vaikka kuinka monennen kerran ultrassa olisi!
Mittaa oli tyypillä 5,45cm ja vastasi viikkoja. Niskaturvotusta oli vain 0.5 muistaakseni.
Samalla reissulla kävin seeruminäytteen antamassa ja varasin myös rakenneultraan ajan juhannusviikolle.

Ultra otettiin muuten vatsan päältä, aiemmassa (kun on nt-ultra otettu, kahden ensimmäisen kohdalla ei sellaisia ollutkaan) on automaattisesti otettu emättimen kautta. Hyvät olivat näkymät (jota mies myös hämmästeli), mutta nythän minulla onkin montakymmentä kiloa vähemmän rasvakerrosta kuin edellisissä raskauksissa.

Luminka: vaihtaisitko la:ni 3.11, tuo vanha 6.11 on jäänne omilta laskelmiltani, kiitos=)
 
Jamias: Ihanat ultrakuulumiset sinullakin :heart:
Minulla katsottii emättimen kautta. Sie jo näit kumpi on tulossa =). Hiukanko kade :whistle:
Toisaalta, en kyl halua viel tietääkään :D

Mulla menee järki näihin siitepölykauteen. Hyvä, että saan öitä nukuttua.. Jospa nämä olot helpottuis joskus.
 
Mulla sitten tänään toinen ultra,niskaturvotuksia yms ei enään katsota kun ne viimeksi katsottiin mutta muut jutut sitten joten hiukan jännittää.
Meillä paperissa mikä saatiin neuvolasta lukee ettei saa tietää vielä näillä viikoilla että kumpi tulee,että rakenneultrassa sitten vasta.

Mie tästä poistun jännitykseni kanssa .

Annu & touhustiina 12+2 :heart:
 
Eihän siellä vielä mitään sukupuolta näkynyt, kunhan vain miehen kanssa "päätimme", että se on poika :D Kenties siksi, että oli kalju tai jotain ;)
Oikeastihan minulle on ihan sama, kumpi tulee (kunhan se on tyttö :LOL: ), kun molempia löytyy jo kaksi.

Vaan rakenneultrassa kyllä otan sukupuolesta selvää, eihän sitä jännitystä muuten kestä. Aiemmissa ultra-arvoissa sukupuoli on kyllä osunut aina oikeaan.

Kuinka teillä, oletteko halunneet/haluatteko tietää sukupuolen ennakkoon? Miksi/Miksi ette?
 
Mulle voi muuttaa lasketunajan 2.11

Kaikki on erinomaisesti,kauaa en ehtinyt beibiä nähdä,kätilö ei ollut mukavemmasta päästä,viimeksi ko käväsin niin oli ihana kätilö.
Peppu - pää mittaksi tuli 5,6cm hih.Kaikki tosiaan oli niin kuin pitikin.
Rakenneultra sitten on 11.6 mulla :)

Annu & Touhustiina 12+3 :heart: ( eli näissä päivissä mennään )
 
Moi!

Mullakin oli eilen eka lääkäri ja sieltähän ne sydänäänet kuului! :heart:
Muuttui nyt konkreettisemmaksi tää odotus ja pakko alkaa uskoa että sieltä vaavi on tulossa.

Maanantaina kerroin nykyiselle esimiehelle, tulevalle esimiehelle vakituisen työn myötä sen kertominen on vielä edessä. Soitin jo liittoonkin ja varmistelin ettei raskaudesta koidu sitten mitään ongelmia, ei pitäisi eikä saisi tulla mitään ongelmia.

Mulle on puhjennut yllättäen kauheet energiavarat, nyt on jo nurmikkokin haravoitu. Saan ton esikoisen viikonloppuna yöhoitoon, joten sitten alkaa kevätsiivoukset sisätiloissa. :saint:

Mutta, nyt on takuttu tunti tuon esikon päikyille menon kanssa, pitänee mennä köllimään viereen.

Atshii ja rv 12+0
 
sarppa tervetuloa mukaan :wave:
Red Dragon onnea ihanista ultra uutisista :heart: Mulla on kanssa tuo raskausmyrkytys vaara verenpaineitten takia, ekassa oli (tuli onneksi aika lopussa vasta) toksaas ei tullut ja nyt varmaan taas tulee kun noi paineet on jo näin alussa aika huimat :/
Mutta toivotaan parasta kummallekkin :)

Jamias ja atshii onnea teillekkin ihanista uutisista, on se niin hienoa nähdä ja kuulla oma pieni ihme :heart:

VAPUSTA : me ollaanihan kotosalla, joudaan oma tekemää simaa ja "lasten" tekemiä munkkeja, isi lupas lasten kaa tehdä niitä (eli isi tekee ja lapset seuraa kauempaa ;) )
Ja sit mennään vapputorille, veljen perheen kanssa, grillataan ja nautitaan, siinähän ne tärkeimmät :D

Jamias kyseli sukupuoli juttuja me ei olla kummastakaan haluttu tietää etukäteen eikä haluta nytkään, meistä se on se palkinto sitten siellä salissa kun saa vasta tietää kumpi tuli ja musta siinä ei oo mitään jännättävää jos etukäteen tietää.
Meillä kyllä on tutuissa paljon semmosia jotka on halunnu tietää etukäteen, se ei vaan oo meidän juttu :)

Tulentyttö & kipinä rv 13+0
 
Kyllä mä haluan tietää sukupuolen jos vaan mahdollista. Sitä osaa sitten varautua vähän etukäteen lapsen tavaroita ja lakanoita miettiessä. Ja vaatteitakin voi sitten ostaa ja saada oikeen laisia, kun mulla ei ainakaan ole varaa ostaa paljon nii tulee sitten kivoja kun tietää et mille sukupuolelle niitä ostaa. Vaunuissa on kyllä vaaleenpunasta oli se sitte tyttö tai poika.
 
Aurinkoista päivää!

Ultrakuulumisia tulin kertoileen... Meillä oli siis np-ultran uusinta tänään, nyt oli pieni kasvanut sen verran että saatiin mitattua niskapoimu, 1,3mm. Ei siis sen suhteen huolta. Pituutta pienellä nyt 44mm. Koko ei vastaa neuvolan laskemia viikkoja, hieman on vähemmän. La:ta muutettiin muutamalla päivällä.

Ei olis pieni halunnu niskaansa mitattavan, ku näytti sitkeästi vaan lääkärille mahaansa.=) Ei halunnu kääntyä, ja kun kääntyi niin pyörähti samantien takaisin. Hassulta tuntui katella niitä sen pyörähdyksiä ku ei ite niitä tunne.

Luminka: Sinäkös tuota listaa päivittelet? Mulle voi vaihtaa kans tuon la:n sinne, siis 10.11. (tuo 6.11. on se neuvolan laskema, eikä enää mennä sen mukaan).

Mä haluan tietää kumpi on tulossa, mies ei kuulemma haluais. Musta on jotenkin kivempi, et tietää kumpaa odottaa, voi ehkä sit varovasti ostaa jotain sukupuoleen sopivaakin...

Nyt lähden pihalle putsaamaan kukkapenkin, niin pääsee meidän kukkavauvat lähtemään kasvuun sieltä. Mikäs tuolla auringossa on ollessa.

-JennyAdelina & pieni 11+2-
 
Mullahan on ollut aikaspitkä mitta lapsukaisesta kun oli 5,6cm olen siitä muuallakin kuullut...että miten mulla lapsukainen näin pitkä on.... tuntuu että suurimmalla osalla on 4cm ja päälle..

Onnea muillekkin kivoista ultra kuulumisista!

:heart:
 
Mä en oikeen osaa sanoa. Vähän kallistun kyllä sille kannalle, etten halua tietää kumpi tulee.
Meillähän on nuo kaksi tyttöä jo ennestään, että siinä mielessä jos olisikin poika niin voisi olla kiva "varautua" etukäteen. MUTTA jotenkin se salissa se jännitys kumpi tuli, on jotain niin mahtavaa, etten halua siitä luopua. =)
 
Mie jo mietinkin, että voiko olla mahollista nähdä np-ultrassa sukupuoli. Hiukan ihmettelin :whistle:

Mie toisaalta haluan tietää sukupuolen etukäteen, mutta toisaalta taas en. Minusta on ollut mukavampi jännittää synnytyksessä, että kumpi on tulossa. Aikaisemmis on ollut pieni tieto, että tyttö on tulossa.. Mutta aina sitä synnytykses, kumpikohan sieltä ulos putkahtaa :D

Itsellä on mieletön flunssa. Johtunee pölystä. Yöt on yhtä tuskaa.

Mistäs te luette sen pienokaisen pituuden, jotka on jo käyneet np-ultrassa? Minäkö tyhmä :whistle: Ku tuos kuvas sivus on CRL(C) lukemat: 58,2mm.. Voisko se olla se? :whistle:
Ja neuvolakortissakin on lukema: b-mitta 58 mm.
 
Red Dragon - en mä ole ees ikinä kuullut tuollasesta merkinästä että milleissäkin vielä pilkku.. mulla kun on aina merkattu sentteinä.

no sitten mullahan on aivan ns. normaalin kokoinen babsy,mä jo hiukan ihmettelinkin.Mutta alan varmaankin taustailemaan enemmän tässä listasta kun olen alunperin ollu lokakuisissa mukana niin sinne olen oikeastaan kotiutunutkin mutta tuun höpötteleen jos tulee höpöteltävää B)

ihanaa kevättä kaikille masunkasvattajille=)

Annu & touhustiina 12+3 :wave:
 

Yhteistyössä