Marraskuun masuasukit kesäkuussa

täällä uusi käyttäjä hei :) eli olen Jenna kohta 27.v ja odotan esikoistamme, laskettu aika näillä näkymin 11.11 ja synnytys paikkana toimii Satks :D rakenne ultrassa varmistuu La kun epäilivät että olisin noin viikon pidemmällä ekassa ultrassa. nyt viikoja 17+2

Jenna+Mini :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä että on ainakin vilkas kaveri anskuli79 :) Painonlaskua täälläki tuli yhteensä 7kiloa ton huonovointisuuden takia alussa ja nyt kauhulala oottelen tätä nousua :D Tilasin tänään yksityiselle rakenneultran kun jotenkin tuolla päässä vaan on nyt se ettei kaikki kunnossa ole, 120e jää kelakorvauksen jälkeen että kyllä on sen arvostakin mennä :p ja tervetuloa jenha86! :)
 
kyllä sun kannattaa mennä jos vähänkään siltä tuntuu! saat mielenrauhan :) itsellä RU 5.7, itse odotan että saadan sukupuolta selvitettyä :) ennen ekaa ultraa en meinannut uskoa että olen vihdoin raskaana, sitten altistuin vesirokolle söin kuurin ja kävin ylimääräisessä ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. :) ja verikokeesta varmistu etten ollut saanut tartuntaa niin ei tarvinnut sitten mennä lapsivesi punktioon. nyt olen ollut kauhean tyyni ja rauhallinen.

Jenna+mini
 
Viimeksi muokattu:
Tuota samaa kanssa aattelin et sit osaa olla stressaamatta niin paljoa:) kyllähän mä meinaan myös kysästä että näkyykö se sukupuoli vaikka muun takia sinne nyt menenkin. ihana kuulla että oot raskaana ilmeisestikkin pitkän yrittämisen jälkeen!:) kyllä tuo vaan mieltä rauhottaa jos saa kuulla että kaikki on hyvin:)
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Tervetuloa uusille tulokkaille!!

Rakenneultraa tässä jo vähän jännitetään - tuntuu, että sinne on ikuisuus (4.7.)
Pystyisköhän sitä sinne asti pitämään salassa pomolta, kun nyt joutuu jo löysiä paitoja pitämään??
Olisi kiva, mutta vähän tuntuu pitkältä ajalta..aika näyttää..
Jotenkin epävarma, eikä haluaisi huudella vielä raskaudesta, vaikka eihän se RU mikään tae ole että kaikki siinä näkyisi, mutta kuitenkin :heart:

Mitenkäs muilla on oireiden laita?
Mulla ainakin vähentynyt vaikka tissit on kipeet ettei vatsallaan tosiaan voi nukkua..ja pientä pahaa oloa aamuisin, närästystä..mutta aika lailla lieviä oireita kuitenkin. Eikös tässä vaiheessa pitäisikin oireiden hieman vähentyä

ja muuten - huomenna taas poksuu!!!!
starhope 15+6
 
rinnat täälläkin aristaa mutta vatsalla nukkua en voi koska se tuntuu alavatsalla ikävältä...vaatii totuttelua nukkua muulla tavalla :) väsymys kiusaa vielä hieman muuten ei ole oireita. pakko kysyä mitä tuo poksuu tarkoittaa kun monessa viestissä niin lukee? :rolleyes:
 
aa teillä on semmonen tilanne ollut:) itsellä oli aivan kamala pahoinvointi alussa ihan tohon rv 16 asti ja edelleen välillä tulee huonoja päiviä, rinnat on myös arat ja vissiinkin esimaitoa on alkanut nyt jo tihkumaan, sakeaa ja suht paksua nestettä. näin neuvolassa sanottiin:) väsymystä on myös suht paljon. mä onneksi pystyn vielä ainakin mahallaan oleen tosin välillä täytyy vaihta hiukan asentoa :LOL: sitä oon muuten itekkin miettiny että mitä toi tarkottaa :whistle:
 
Hellurei!

Täällä hikoillaan ja urakalla! Pikkunenki on liikkunu koko päivän, nytkin myllertää :) Jännä miten on päiviä jollon ei tunne mitään!

elle kyl itellä on käynny mielessä että ultrassa löytyy viel jotain huolestuttavaa. Oon meinannu monesti kirjottaa naamakirjaan "pieniä potkuja", mutta sitten on iskeny paniikki ja jättäny kirjottamatta. Pitäs malttaa juhannuksen aatonaatoon ultraa!

murri kiva kuulla sustakin :) Ihanaa olis jos ois mökki ja ranta, näil helteillä kyllä vois lillutella urakalla jorpakossa :)

anskuli tääl on kans laihduttu ennen odotusta ja nyt pystyy pitään kaikkia paitoja jotka meinasin hävittää :) Housuja en voi laittaa jalkaan, ahistaa kun vyötärö tulee keskelle mahaa, nyt kuljen miehen iloks seksintappaja housusissa jotka yltää tisseihin asti :LOL:

jenha tervetuloa :wave:

Tääl kans ihanaa närästystä löytyy :stick: Väsy ja pahoinvointi palas takasin, nyt alkaa pahoinvointi helpottaan mutta väsymys on kamalaa! Joskos se pian helpottas !?

Kävin tänään ekankerran uimassa, kyllä virkisti :) Pelkäsin että uikkarit ei kauaa mahu päälle kun hoikistavat on, mutta oon viimekesästä laihtunu sen verta että löysähän tuo viel oli :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 18+4
 
Heippa pitkästä aikaa! FB on vienyt mukanaan, täällä tulee usein kans käytyä lukemassa mutta kirjoittelu varsinkin puhelimella tai iPadilla on aika hankalaa..

Tervetuloa uusille odottajille!

Täällä on ollut juttua ainakin vatsallaan nukkumisesta, ihme kyllä herään monesti aamulla niin että olen vatsallani, vaikka nukahtaessa kyllä pitää olla puoliksi kyljellään ja toinen koipi korkealla koukussa ettei paina masua. Jossain kohtaa kyllä tuo mahallaan löhöily loppuu kokonaan..

Liikkeet tuntui tosi aikaisin jo, jotain 13+ tunsin ekan kerran jotain pientä ja siitä sitten kiihtyvää tahtia, nyt tosiaan päivittäin ja välillä pitkiäkin potkusessioita tulee. Kumma kyllä mahan päälle en ole tuntenut, ehkä mulla on kohtu vähän takana vaikka istukka takaseinässä onkin että se ei ole vaimentamassa.

Lapsivesipunktiosta on kohta 2 ja puol viikkoa, eikä tuloksia kuulu :( Viime torstaina jo sinne soittelin mutta eivät osanneet yhtään sanoa koska tulokset tulee, puhuivat nyt kolmesta viikosta kun alun perin oli 10pv-2vkoa. Inhaa odottelua vaikka en suuremmin stressaakaan, jos jotain on vialla niin en voi sille mitään vaikka kuinka murehtisin.

Hankintoja on tehty, vaunut, turvakaukalo, vaatteita ja jotain pientä, mutta nyt en muutamaan viikkoon ole oikein halunnut mitään hankkia kun odotan vain niitä tuloksia. Ja niin odottaa pomokin, en antanut lupaa laittaa julkista rekrytointia mun äitiysloman sijaisesta ennen kuin tiedän onko kromosomit terveet.

Neuvola on ylihuomenna, se on nyt toinen, jos lääkärineuvolaa ei lasketa. Mietin että pitääkö mun joku todistus pyytää kun lähden Kööpenhaminaan perjantaina, mutta ei näillä viikoilla varmaan vielä tarvita lentäessä mitään.

Hauskaa kun pääsee vähän reissuun, ja kesälomakin alkaa :)

Mukavaa odotusta kaikille ja hyviä vointeja, toivotaan että helle hellii mutta ei liikaa :)

Ms. Moneypenny 18+2
 
kyllähän se rakenneultra jännittää.. voin vaa kuvitella kuinka paljon jännittää odotustilasa. toivottavasti siälä ois kaikki rakenteet kunnosa nii uskaltautuis si isompia hankintojaki+muuttoo suunnittelee!

jenha jos sulla on la 11.11. niinku mullaki nii poksut maanantaisin ja sulla on nyt 17+1 :) piti oikei tarkistaa et onha tänää tiistai ku näin lomalla ei aina pysy kärryillä :D

maimma ja pikkuinen 17+1
 
Tervetuloa uusille! :)
Täälläkin vähän jännittää RU että jos kaikki ei olekaan ok? No yritän olla miettimättä sitä ja vaan olla onnellisesti raskaana.. <3
Tässä on viimeaikoina miettinyt että hitsi nythän oon ihan oikeasti täällä odotusajan puolella eikä enää vauvakuumeilijoissa, on tämä aina vain yhtä ihana tunne ja helmikuisetkin on jo täällä vitsit aika menee nopeasti! :)
Ja puoliväli kovasti meitä kaikkia lähestyy <3 Toivotaan vaan että siellä Ru:ssa kaikki menee hyvin..
Neuvolaa olis tänään, vähä jännittää että onko paino kuinka noussut, kun täällä pikkuisen on ylipainoa valmiiksi.. Ehkä pitäis olla murehtimatta sitäkin asiaa, mutta välillä vaan pelottaa ton painon kanssa..

Täällä poksutaan tänään!
susupala & vauva <3 18 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86 ja Miramei
Liikkeitä on alkanut tuntumaan päivittäin, yleensä illalla kun käy nukkumaan. Sama juttu oli esikoisesta. Silloin liikkeet alkoi tuntumaan jokunen viikko myöhemmin, istukka oli etuseinässä, nyt en tiedä sijaintia tarkemmin vielä. Viime viikolla tuntui mahan päällekin pari potkua, kun ekan kerran tuli koitettua.

Jotenkin vähän huomaamatta mennyt tää raskaus, kun tuon esikoisenkin kanssa on puuhaa päivät ja hänkin vielä pieni. Kovasti koittaa eteenpäin päästä ja suuttuu sitten kun ei vielä pääse.

Mies on tän viikon kotona kun on vähän kipeänä ja sitten loppuviikko olis muutenkin vapaata. Onneksi ei kovin kipeä ole kuitenkaan ja ei ole meihin muihin tarttunut.

Neuvolassa tuli käytyä viime viikolla ja siellä kaikki hyvin. Painoa tullut puolisen kiloa lisää. Hb oli pysynyt samassa kuin edellisellä kerralla, eli hyvänä.
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Tervetuloa uusille:wave:

Täällä selvitty sokerirasituksesta hengissä, ja litkukin oli huomattavasti parempaa, kun 7.v sitten :) Tulokset tulee vissiin huomenna.

Ru jännittää hieman täälläkin. Ei niin paljon, kun np-ultra, mutta kuitenkin. eniten ehkä pelottaa, että sieltä löytyy jotain, jonka vuoksi vauva joutuu pitkään sairaalahoitoon syntymänsä jälkeen.

Liikkeitä tuntuu vaihtelevasti. Joinain päivänä enemmän ja joinain päivinä ei yhtään. Onneks löytyy tuo Dobbleri, niin voi kuunnellä ääniä, jos alkaa huolestuttamaan.

Moneypenny: Olet ollut paljon ajatuksissani. Toivottavasti tulokset tulevat pian ja pääset nauttimaan kunnolla raskausajastasi:hug:

Täällä poksutaan tänään:D

-Nelly ja murunen 15+0 POKKSSS!!!-
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Hei, minäkin ilmoittautuisin vielä mukaan porukkaan, jos mahtuu? :) Eli Marrastuuli / 3. lapsi / OYS, LA 29.11.

NP-ultra oli pari viikkoa sitten ja kaikki näytti olevan hyvin. Laskettua aikaa ei muutettu, vaikka sikiö vastasi pari päivää suurempaa kuin kuukautisten perusteella laskettuna. Rakenneultraa odottelen jo myös innolla, välillä huolestuneenakin, mutta yritän ajatella ettei turha murehtiminen auta vaikka mikä olisi. RA-ultra on 16.7., eli vielä aika monta viikkoa odotettavaa.

Olotila on kohtalaisen ok, pientä päänsärkyä melko usein ja väsymystä, mutta alkuraskaudessa vaivannut pahoinvointi on onneksi jäänyt kokonaan pois. Painoa on tullut ehkä pari kiloa tähän mennessä, mikä on kai ihan ok, normaalipainoinen kun olen. Seuraava neuvolakin on vasta heinäkuun alussa, joten mitään ihmeellistä ei nyt hetkeen tapahdu, mutta jospa sitä voisi pian nauttia alkavasta kesälomasta ja auringosta!

Marrastuuli 14+5
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille!

FB on vienyt minutkin mennessään, mutta yritän nyt taas aktivoitua täälläkin. Liikkeitä odotan kuin kuuta nousevaa. Esikoista odotan siis minäkin. On jännää, kuinka koko ajan on joku uusi jännityksen ja odotuksen aihe: alkuvaiheessa se, jatkuuko raskaus alkua pidemmälle, sitten varhaisultra, np-ultra, ensimmäiset liikkeet jne.. Ja vaikka etukäteen ajatteli, että toisella kolmanneksella olisi jo luottavaisempi, niin kyllä minäkin mietin, onkohan rakenneultrassa varmasti kaikki hyvin. Toki olen silti jo paljon luottavaisempi kuin ekalla kolmanneksella.

Jotenkin se, että olen nyt kertonut raskaudesta esim. työpaikalla ja Facebookissa eli siitä tietävät ns. "kaikki", vielä lisää jännitystä. Olisi kauhea joutua kertomaan kaikille, jos jotain sattuisi. Mutta tiedostan kyllä, että näiden pelkojen ei saa antaa hallita elämää, eivätkä pelot lopu lapsen syntymäänkään. Appiukko juuri sanoi osuvasti, että "vanhemmuudessa ekat 40 vuotta ovat pahimmat" - aina on pieni pelko, että lapselle sattuu jotain :D
Ilokseni olen huomannut, että vaikka olen vähän stressaajaluonne, niin olen pystynyt nyt aidosti iloitsemaan raskaudesta ja odottamaan innolla tulevaa.

En tiedä istukkani sijaintia, joten en osaa sanoa, vaimentaako se vauvan liikkeiden tuntumista. Sen tiedän, että kohtuni asennon takia dopplerilla sydänääniä on tosi vaikea saada kuuluviin. Siksi minulla ei ole mitään keinoa helposti tarkistaa, että pieni on elossa. Malttamaton kun olen, päätin taas maksaa mielenrauhastani pari seteliä ja käydä ylimääräisessä ultrassa, rakenneultra kun on vasta joskus hamassa tulevaisuudessa. Neuvola on parin viikon päästä, mutta en tiedä, saadaanko siellä vielä silloinkaan dopplerilla mitään kuuluviin. Vaikka tiedän, etten voi hallita sitä, miten raskaus etenee ja mitä vaan voi sattua koska vaan, niin jotenkin on helpompi olla ja elää, jos säännöllisin väliajoin pääsee näkemään pienen ultrassa :)

Ms. Moneypennylle tsemppiä tulosten odotukseen!

Anna_bella 15+3
 
olen nukkunu nyt pari yötä todella huonosti oliskohan noi ukkosilmat jotka on kiusannu...muuten on olo hyvä. paitsi jos menen syömään itseni liian täyteen sitten on ylävatsa tosi kipee hetken ja ähky olo montakin tuntia. onneksi kun sen tietää osaa välttää :) eilen tunsin ekaa kertaa selvästi vauvan ja muutamat viikot olen tuntenut kun kohtu vaihtaa asentoa, tänään on ollut aika muljausta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli

Yhteistyössä