Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

wbä, voi mieletön mikä fiilis kun se plussa piirtyi testiin :heart: Kiitos! :)

mä en normaalistikkaan oo juonut kahvia juurikaan, ehkä kupillisen päivässä kerran-kaks viikossa, eli mun ei tartte niitä tottumuksia muuttaa. energiajuomia taas oon juonut, mutta ne nyt on tottakai syytä jättää pois.

raskausoireina mulla ei oo mitään muuta kun tooosi arat ja kosketusherkät rinnat :O toivottavasti ne ei tunnu tältä koko 9 kuukautta.. :( silti ennen testin tekemistä oli ihan eritavalla ihmeellinen olo, kun muissa kierroissa... en osaa selittää :)

keskenmenoriski pelottaa kyllä ihan hirveesti :ashamed: täytyy vaan toivoa, että kaikki menis hyvin. Toivottavasti Valonkantaja siellä ei olis mitään kurjaa sattunut.



rv 4+5
 
Tervetuloa uusille. Kivaa saada lisää porukkaa tänne. :) Isot onnittelut. :)

Coffeegirl, suuret pahoittelut. Voimia surun keskelle. :hug:

Valonkantaja, tosi ikävää. :( Pidän peukkuja, että pikkuinen pysyisi matkassa.

Ambro, hurjasti onnea huomiselle. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sykkeet kuuluu. :)

Hydra 4+4
 
Vauvahaave, sulle on laitettu kutsu mailiosotteeseen samana päivänä kun olet laittanut minulle asiasta pyynnön. Kävin vielä varmuuden vuoksi yrittämässä lähettää kutsua uudestaan, mutta fb herjasi että sinut on jo ryhmään kutsuttu, eli en voinut sitä uudestaan lähettää. Tarkistathan roskapostikansiosi, jos olisi sinne mennyt? :)

Coffeegirl, tältäkin puolelta vielä syvät pahoittelut ja voimia jatkoon!

Valonkantaja Voi kurjuuksien kurjuus!!! Toivotaan et olis väärä hälytys kuitenkin... Tsemppiä!
 
Coffeegirl pahoittelut keskenmenosta ja voimia ja jaksamisia toipumiseen :hug:

Valonkantaja toivottavasti vuoto on harmitonta ja kaikki ois masussa edelleen hyvin...

Tervetuloa uusille :wave:

Rupeaa niitä oireita tännekin tulemaan.. tissit on ruvennut kipeytyy ja hiukan useammin veremaku suussa :D josko ne siitä pikku hiljaa voimistuu ..


moon stars ja ihme 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: attente
Valonkantaja, toivotaan että kaikki menee hyvin:hug:

En ole kerennyt kirjoittamaan aikaisemmin mut kävin viikko sit lauantaina varhaisultrassa, koska mul oli oikeanpuoleisia kipuja vatsalla... kohdusta löytyi syke :heart: ja pieni vauvan alku joka vastas silloin jotain 6 viikkoa mut lääkäri ei saanu tarkkaa lukemaa ku ei osannu käyttää sitä ultraa, joten lasken itse viel kuukautisten mukaan.. MUTTA munasarjassa oikealla oli myös 7x8cm kokoinen kysta :( .. lekuri teki heti lähetteen naistentaudeille ja kutsun pitäis tulla ennen np-ultraa... mulla on kystasta raskaudessa jo kokemusta ku edellisessä raskaudessa oli myös ja seurattiin 26 viikolle saakka... meinattiin monta kertaa leikata mut onneksi siihen ei kajottu koska hävisi sit kuitenkin vaikka lääkärit oli sitä mieltä ettei niin iso kysta (15cm) voi itsekseen kutistua... Nyt vaan toivon että tässä tapauksessa kävisi yhtä hyvin... se mikä nyt huolettaa on et se kysta voi puhjeta ja se saattaa lisätä km:n riskiä, koska se kysta on se keltarauhanen, joka mulla keränny nestettä ja keltarauhanen ylläpitää raskautta näin alkuun... Lisäksi se kysta on työntäny mun kohdun vasemmalle ylös ja mun maha on viikkoihin nähden suht iso, koska kohtu tosi ylhäällä... Mut toivon kädet ristissä parasta ja odotan sitä aikaa naistentaudeille ettäsaa tietää lisää. Mutta omalta kohdaltani varhaisultra oli kyl niin hyvä juttu että kysta huomattiin ajoissa.

Muutoin mulla ollu pahoinvointia nyt oikeastaan viikonverran tosi voimakkaasti.. töissä vaikea olla ja kaikki ällöttää... eipä tässä muuta. Hyviä vointeja kaikille!!!:heart:

t.Kultasiipi + sintti 7+5
 
Ilmottaudun mukaan.
miuku91 / 23v. / 1. / ei tietoa vielä. Laskettua aika nettilaskurin mukaan 15.11.

Oireita on ollu jatkuva pissalla ravaaminen, tissiarkuus ja kipu sekä kasvanut ruokahalu. FB-ryhmään haluaisin myös mukaan.
 
AnnilaattoriViimeksi käytin doppleria 9+ ja kuului...en tiedä olisiko kuulunut jo aikaisemmin, kun sain tuon laitteen kaverilta lainaksi tuolloin. Nytkin tekis mieli doppleri hankkia, ite ainakin sain siitä mielenrauhan. Esikoinen oli masussa niin rauhallinen ja istukka oli edessä ettei liikkeitä tuntunut kunnolla koko aikana, joten dopplerilla oli käyttöä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Annilaattori
Pahoittelut menetyksen kohdanneille :hug:

(.)Mulla on vahvasti sellainen tunne ettei tämäkään raskaus pääty hyvin, ettei kahta ilman kolmatta. Jotenkin oma olo on parantunut ja menkkajomottelut tulleet takaisin. Vaikka kyllähän nää oireet toki voi vaihdella niin päiväkohtaisesti.

Oon käyttänyt esikoista ootellessa doppleria mutta en kyllä muista että milloin sain sykkeet ekan kerran kuuluviin..

Maarii ja pikkuToivo 7+3
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille ja tervetuloa uusille

(.) neuvola huomenna kun pitäisi olla rv 8+4, mutta veikkaan että tiputtavat tuosta muutaman päivän pois (lyhyt kierto).

Oireet tulee ja menee, ainut mikä on pysynyt sitkeästi on tissikipu, joka pahentunut kokoajan. Nyt yöllä kääntyminen tekee senverran kipeää että herään. Myös koko on kasvanut, ennen raskautta oli kuppi F/G ja nyt nuo G kupit on ahtaat. Imetysliivit oli edellisen kanssa kokoa I.
Miehen kanssa tapellaan jatkuvasti. Sama oli ensimmäisen raskauden aikana, hän pelkää ja stressaa niin paljon että pinna kiristyy. :(

Nansustiini rv 8+3
 
Sain soitettua meidän hoitopaikkaan ja varattua varhaisultran. Hoitaja sanoi, että se laitetaan kolmen viikon päähän testipäivästä. Mulla varsinainen testipäivä on vasta huomenna. Joten ultra tulisi oleen vasta rv 7+6. Mielestäni aika myöhään! Miten mä pystyn odottaan. : /

Neuvolaan soitan myös tänään sitten kun soittoaika alkaa. Tiedättekö että saako neuvolaa valita? Katsoin meidän kunnan neuvolahaulla, että meidän neuvola ei todellakaan olisi se lähin. Lähin olisi 2 km päässä ja osoitteen perusteella meidät ohjataan 4 km päässä olevaan neuvolaan. Onhan noi matkat lyhyitä, että ei sen puolesta niin väliä, mutta silti ihmetyttää että miksi näin.

Hydra 4+5
 
Pahoittelut kurjien uutisten saajille :hug:

Hydra ärsyttävän myöhään menee kyllä toi varhaisultra! Muistan kun meillä siitä enkelitytöstä oli ultra vasta 8+0 (kiitos joulun pyhien).. toisaalta sen tiesi jos sinne mennessään että jos sykettä ei löydy, niin tokkopa tulee löytymäänkään jne.
Olitteko yksityisellä? Kuuluuko vu hoitohintaan ? Luulis että olisivat voineet antaa aikaisemmankin ajan ?
Neuvolaa pystyy käsittääkseni ainakin uudellamaalla vaihtamaan toisesta kunnastakin, joten varmaan vois sama kunnankin sisällä vaihtaa ?
 
Huomenta!
Ainakin Helsingissä saa valita neuvolan, mutta jos se jokin muu kuin lähinla niin pitää tehdä nettisivujen kautta hakemus siirrosta (ainakin aiemmin!).

Minä sain viime perjantaina kotidopplerilla äänet kuuluviin h 7+6 samantien kun anturin laitoin, eilen en sitten enää löytänytkään. Enpä taida kokeillakaan toviin ettei stressi pahene.

Aamu alkoi pojan oksentamisella, great! Ompas mukavaa etovassa olotilassa siivota toisen oksuja =(
 
Moikka moi! Täällä taapero leikkii autoilla, eikä ulos meno näytä vielä kiinnostavan, joten pääsinkin sitten rauhassa hetkeksi lueskelemaan juttujanne, kun jotenkin välillä tänne eksyn katsomaan, miten teillä on raskaus jatkunut. :)

Täällä suunnalla elämä on alkanut voittamaa keskenmenon jälkeen. Ihana tänään kaksi viikkoinen kummipoika oli kyllä hurja pelastus, joten varmasti asioiden käsittely helpottui itsellä.

Vaikka kirjoittelin blogiini, etten tiedä enää haluanko koskaan yrittää. On pakko myöntää nyt, kun asiat on käsitelty, että kyllä meillä taitaa yritys alkaa uudelleen häiden jälkeen. :)

Ihanaa raskausaikaa! Teille. Käyn välillä kurkkimassa kuulumisianne. :)

Terkuin, mutsi-ihminen
 
Ambro, me ollaan julkisella hoidossa. Pitkä odotus tässä on tulossa, mutta toisaalta onpahan sykkeen näkyminen sitten varmaa jos on koskaan näkyäkseen ja näkyypä vaavi muutenkin sitten vähän paremmin. Neuvola johon meidät osoitteen perusteella nyt ohjataan on aika pikkuinen. Siellä on vaan yksi täti. Lähin neuvola on kunnan isoin ja siellä on sitten enemmän henkilökuntaa. Jotenkin ehkä vois olla kiva käydä tollaisessa pikkupaikassa, joten tuskin mä sittenkään jaksan lähteä vaihtaan, kun ei ole kuitenkaan pitkästä matkasta kyse.

sintti, kiitos tiedosta. Kiva jos siellä äänet on jo kuulunut. :) Ei kannata kuitenkaan murehtia, jos ei joka päivä kuulu, kun kuulemma niiden metsästäminen alkuvaiheessa on hankalaa.
 
Tervetuloa uusille ja onnea odotukseen! =)

Coffeegirl: Suuret pahoittelut :hug:

Valonkantajalle tsempit! Toivottavasti kaikki on kunnossa vuodosta huolimatta.

Hydra: Meneepä vähän turhauttavan pitkälle ultra : / Mutta toisaalta silloin sykkeiden pitäisi ainakin varmasti löytyä =)

Kun eilen juteltiin miehen kanssa, hän ei halua siirtää ultraa. Perusteli siten, että jotain raskauteen viittaavaa pitäisi jo siihen mennessä näkyä. Mies taitaa jännätä meillä enemmän ;) Mutta täytyy myöntää, että itestäkin on mukava päästä mahdollisimman pian varmistamaan, että normaali kohdunsisäinen raskaus on alkanut. Toivottavasti se on alkanut! Ja kyllähän sykekin on jo mahdollista löytää! Ei vaan passaa alkaa hyppimään seinille jos sitä ei vielä löydy. En tiiä, missä määrin se riippuu ultraajan kokemuksesta & ammattitaidosta, että mitä saadaan irti..?

Stella & Pulla 5+3

Lasken vielä menkoista viimeistään toiseen varhaisultraan asti, että saan oikeat viikot. Todennäköisesti miinustetaan vähän ja LA siirtyy pikkusen eteenpäin =)
 

Yhteistyössä