Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Huomenta.
Heräsin juuri enkä enää unta saa..pöh! Muut tuhisee vielä ja saan nauttia hiljaisuudesta ainakin hetken.

Kuulkaas, mä haluaisin poliklinisen synnytyksen! Onko kukaan tällasta koskaan tehnyt tai kuullut kenenkään tekevän?
Kuinkahan helposti myöntyvät siihen.. pitää alkaa tutkia asiaa. Onneks on vielä aikaa. Ja pitänee kysästä nlasta kun menen.

Mä oon tällähetkellä hoitovapaalla. Enkä mee töihin ennen vitosta. Keikkaa voisin tehdä mutta työnantajalla ei oo tarjota tunteja. :/

Kerrottu tästä murusta ei olla vielä kellekkään paitsi mun yhdelle työkamulle jonka kanssa lähes päivittäin ollaan tekemisissä.

Issiaskipuilija tääläkin. Viimeisin raskaus oli aika inhottava sen kannalta. Hb tahtoo laskee kans ja pitäskin rautaa käydä ostamassa. Ja napatyrä :-( nyt pelottaa se etteimee pahemmaksi.

Tämä kekkula on meille viimeinen. Mä oon aina halunnu viisi lasta.

Pitänee lähteä kahvinkeittoon taas.
Ja hei, pitäkää peukkuja että saatais pikaseen uusi asunto! Enemmän makkareita tarvisimme.
Ja oma sauna olis ihan luksusta! :)

Mukavaa lauantaita marrasmasuset!

Nasu ja pikku muru 7+1
 
Huomenta!

Eilen sattui jotain ihan hirveää! Olin myöhään illalla duunissa ja tulin kotiin Hesen autokaistan kautta. Ainoa pikaruoka mitä voin syödä on Hesen kanatortilla. Tilasin sen ja kovan nälän kanssa tulin kotiin sitä syömään. No sain syötyä ehkä puolet ja sit tuli pukli! Voi miten kamalaa! Nyt en saata enää syödä kanatortillaakaan! :( ja se on ollut mun suurinta herkkua ja nyt sekin rupee oksentamaan. :'(

Muuten tänään aika hyvä päivä. Ei pahoinvointia, ehkä se illaksi taas tulee.

Kivaa viikonloppua!

Mixed&Kunkku 7+1
 
Tänne kuuluu nyt ihan kohtalaisen hyvää. Pahoinvointi on välillä pysynyt jopa poissa, mutta kummasti löytää aina takaisin. :/

Melkein kaikki jo tietää raskaudestani. Yhdelle kun kertoo niin se kertoo seuraaville.. Argh! Itse olisin halunnut vielä salata raskautta, sillä tässä voi tapahtua vielä vaikka mitä.

Itsekin tykkään siitä, että merkataan viikot aina perään niin tietää missä vaiheessa kukakin menee :)

Nyt päiväunille!

marraskuu ja nuppu 7+1<3
 
Jospa mieki vihdoin ja viimein liittysin listalle, tiedot siis metsätähti84/13.11/29v/1./LKS. Voipi olla, että la vielä muuttuu, oon sen menkoista laskenu 28 päivän kierrolla kuten neuvolantätiki puhelimessa. Meillä(ki) siis lapsettomuustaustaa. Yritystä ehti olla reilu 1,5v, kun vihdoin yk23 tärppäs 2. inssistä =) Varhaisultra hoitojen vuoksi polille rv7+0, neuvola-aika varattuna rv9+0.

Oireena alusta lähtien ollu ajoittaiset, joskus kovatki menkkakipuilut, rintojen turpoaminen, arkuus ja nännien herkistyminen/töröttäminen. Entisen suuruiset annoskoot aiheuttaa ahistusta ja pahoinvointia, pöntön halailun sijasta oon silti vaan joutunu kovasti ”nieleskelemään”. Jonku verran havaittavissa myös väsymystä ja valkovuodon holahtelua. Oireet aaltoilee ja välillä epäilyttää, ollaanko tässä raskaana ollenkaan.

Kahvinjuontia oon vähentäny reippaasti, ennen meni 6-8 kuppia päivässä. Nyt juon noin 3 pienempää päivässä, vaikkei kahvi oikeen hyvälle enää maistukaan mutta addikti oon :ashamed:

Seksistäki ollu puhetta, täällä on aktivoiduttu entisestään. Haluja riittäs vaikka muille jakaa, en tiiä sitte johtuuko jostaki raskauteen liittyvistä hormonimuutoksista vai siitä, ettei seksiä tartte ennää harrastaa pakosta tai olla harrastamatta ”kello kaulassa” hoitoaikataulujen mukaan.

Yksi parhaista ystävistä arvasi ja tarkoituksena ois muutamille läheisille kertoa varhaisultran jälkeen (jos siellä siis kaikki ok), muille vasta np-ultran jälkeen. Salailu on kyllä haastavaa, koska oon lopettanu tupakoinnin ja alkoholia en tietenkään nyt käytä. Ja juuri nyt sattuu joka viikonlopulle juhlia, ku vuoden alku taas oli hyvin rauhallista.. Saapa nähä kauanko mennee että muutki arvaa. Työpaikalla oon ajatellu, että salaisin asian mahollisimman pitkään. Työskentelen nimittäin määräaikaisena ja soppari on katkolla kesällä.

Synnytystä en osaa vielä kovin miettiä, ku ei vielä ees tiiä, onko pikkunen kiinnittyny oikeaan paikkaan ym. Alunperin mullaki ollu ajatuksena, että kai siitä hengissä selviää, koska on ”luonnollinen tapahtuma”. Vaikkei se kaikilla aina kovin hyvin sujukaan, niin silti näin leikkauskammosena pietän sitä ittelleni sopivampana vaihtoehtona. Ikävä kyllä kuulla, että osalla on kunnon kauhutarinoita alla, toivottavasti kokemukset otetaan huomioon jatkoja suunnitellessa!

Stella! Aivan mahtavaa että teillekki plussa pärähti ja tulit tänne! :heart: Mukavaa muutenki ku plussanneita on paljon ja myös pitemmän hoitotaipaleen käyneillä on onnistanu. Onnea meille kaikille tasapuolisesti! :heart: Ja jaksamista niille, joilla matka ei tällä kertaa pidemmälle jatkunu :hug:

Metsätähti ja pikkunen 6+2
 
Mulla on aiemmista synnytyksistä hyvät muistot, vaikka kummassakin olleet omat ikävätkin juttunsa - kokonaisuutena kuitenkin hienot kokemukset. Esikoisen synnytyksen kestoksi merkattiin 11h27min, todella kipeistä suppareista kärsin nelisen tuntia enemmän :D Pahimmassa vaiheessa kätilöopiskelija oli tullut pitämään mua kiinni, kun olin kipujen kanssa houreissani yrittänyt sängyltä "karkuun". Luulin itse siis juoksevani sairaalan käytävää kipua pakoon...Kipu oli siis jotain sanoinkuvaamatonta, mutta silloin kun olin järjissäni auttoi siinäkin se tieto että se on hyvää kipua.
Ponnistusvaiheen kätilökään ei ollut mikään mukavin juuri siinä tilanteessa, mutta pyysi anteeksi myöhemmin. Esikoista ponnistelin 27min ja nopeammin olisi tullut jos olisin uskaltanut antaa mennä loppuun asti, ponnistukset jäivät vähän puolitiehen alussa.
Kakkosesta ainoa hampaankoloon jäänyt asia oli väkisin laitettu kohdunkaulan puudute, jonka laitto sattui eikä siitä ollut mitään apua. Sitä en enää suostu ottamaan. Nuorempi neito tuli maailmaan 6h5min tekemisen jälkeen ja aivan todella hieno synnytys siis oli sekin. Ponnistusvaihe 5min.
Ekassa epiduraali ja kakkosessa spinaali, olivat korvaamattomat!

Molemmista jäi mieleen se taianomainen tunne, kuinka aika menee kauheaa vauhtia eteenpäin ja samaan aikaan sitä ei ollut olemassakaan. Se tunne, kun saa kokea jotain ainutlaatuista! Toivon yhtä hyviä kokemuksia muillekin :heart:

Stella, sitähän ei tiedä vaikka ollaan synnärillä samaan aikaan! :D Mulla ei ole nyt yötyötä opiskelun aikana, mutta toivon saavani sijaisuuksia vielä ennen äitiyslomaa ja niiden myötä yötyöt on sitten aika todennäköisiä. Kakkosta odottaessa tein kesätyönä alkuraskauden aikana pelkkää yövuoroa, ja pää meinasi mennä sekaisin niistä väsymyksen takia :|En siis kovin mielelläni tekisi enää.

Nasumasunen, mulla olisi ollut myös toiveena polikliininen synnytys jo kakkosen kohdalla, mutta täällä meidän sairaalassa sitä ei anneta. 3 päivää pitävät aina vähintään, siihen on tyydyttävä : /

Mixed, otan osaa! Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian ja pääset taas kurvaamaan heselle :D

Marraskuu2014, meilläkin taitaa jo melkein kaikki tietää, paitsi mun kaverit :O Sukulaiset kyllä, koulukaverit kyllä ja jopa top-paikassa tietävät, mutta kavereita oon vältellyt tarkoituksella kun en ihan vielä halua kertoa ja kuitenkin möläyttäisin :D

).( Täälläkin pahoinvointi yltyy vaan edelleen. Väsymys on myös sitä luokkaa että illat nukun sohvalla, mitään ei jaksa tehdä. Toivottavasti ei nyt kovin pahaksi enää mene, vaikka ens viikon jälkeen loput kouluhommat onkin itsenäistä näyttöjä lukuunottamatta..!
Turvotus on kuitenkin yllättäen hellittänyt, se on hienoa :) Päivän myötä se aina nousee, mutta nyt en enää ole sentään koko aikaa turvonneena ähkivä sika.

Tulipa taas tekstiä. Mulla on paljon asiaa :snotty:

Ankka & Bebecito/a 7+0
 
metsätähti, tervetuloa ja onnea plussasta. :) Kivaa, että joukkoon liittyy muitakin hoidoilla onnistuneita.

Kertomisesta. Me pidetään tämä miehen ja mun keskisenä salaisuutena vielä pitkään. Koska raskaaksi tuleminen ei ollut itsestäänselvyys, en myöskään pidä raskauden jatkumista sellaisena. Hoitoalkuisuuden takia mennään varhaisultraan, joten olen miettinyt että voisin kertoa sen jälkeen lähimmille ystäville, jotka tietää hoidoistakin ja odottaa kuulumisia. Perheillemme kerrotaan ehkä vasta nt-ultran jälkeen. Töissä toivoisin pystyväni salaaman tämän mahdollisimman pitkään. Mulla on määräaikainen soppari toukukuun loppuun, joten vasta sitten kun uudessa sopparissa on nimi, niin kertomista pystyy harkitsemaan.

Synnytystä en pysty vielä edes kuvittelemaan. Jos nyt eka edes saisi tiedon, että onko tuolla mahassa ketään. Uskon kuitenkin synnytyksen olevan niin luonnollinen juttu, että eiköhän siitä jotenkin selviä. Kauheita pelkoja sitä kohtaan ei siis vielä ole. Myös näin esikoista odottavana ei ole aikaisempia kokemuksia, jotka saattaisivat lisätä pelkoja.

Mua on nyt vähän säikäytellyt vuodot. Pienen pieni vaaleanpunainen tippa tuli pikkuhousunsuojaan kahtena päivänä ennen testiä ja eilen. Tänään aamulla kun heräsin, punertavan rusehtavaa vuotoa oli tullut jonkin verran. Tiedän, että syy voi olla joku ihan asiaan kuuluva ja se voi olla vaaratonta, mutta silti pelottaa. Toivon niin kovasti että pikkuinen pysyisi nyt matkassa, kun ajatus paluusta takaisin hoitoihin ahdistaa.

Hydra ja Tiitiäinen 4+3
 
Tervetuloa taas uusille..

Ihan kaikkeen en ensikertalaisena pysty vastaillee :D mutta issias täälläkin kipuilee välillä.. on kyllä lievää vielä ja aika ajottaista.. enemminkin töissä ku muuten....

Kerrottu on lähimmille kavereille ketä tietää hoidoista ja no töihin joutusin torstaina kertomaan esimiehelle ja lähimmille työkavereille. molempien äidit tietää siihen se sitten toistaseks jääkin ja hyvä niin.. varhais ultran jälkeen varmaan kerron sisaruksille jos kaikki on hyvin. ja muulle suvulle ja ystäville sit rv 12 jälkeen.. jos siel viel joku ultra on ? ei tie.. nää on ihan uusia juttuja mulle.

Kahvia juon muutenkin välillä enemmän välillä vähemmän.. riippuen mahasta kun sille kiintiö tulee täyteen nopeammin kuin minulle :D mut nyt oon jounut päivässä sen alle kolme kuppia, ei tee mieli...

hydrangea toivottavasti vuoto on harmitonta ja kyytiläinen pysyy mukana. minulla oli maanantai ja tiistaina sellaista et vähän vaaleanpunaista pyyhkies ja muutama tippa siteeseen. ja sit oli sellaista valean ruskeaa/ punasta hiukan ja olinkin varma et ei auta uus kierto alkaa. mut vähän ruskea tuhru vaan vaaleni koko ajan ja veri viiruja oli sitten lopulta pari kertaa ja loppu siihen.. sen jälkeen ei ole kuin valkkaria ollut. toivotavasti näin sinullekin :hug:

eilen sain hcg-tuloksen ja se oli 63 raja-arvot 68-400 ja kun kysyi oviksen ja sanoin olleen 6.3 niin sano et on siel viite-arvojen sisällä. mut ite en ihan hihku vielä. viivat vahvistuu pikku hiljaa mut ens to uus verikoe ja viimeistään perjantaina kuulen sen tuloksen taas... ja toivon et on noussut.. digillä testaan viel viikolla et nousee viikot.. oloja kun ei viel oikein ole.. lievää paha olo mikä tulee ja menee, ajottainen tissikipu ja maha nippaisut.

moon stars ja ihme 4+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annilaattori
moon stars, kiva, että teillä seurataan hcg:tä verikokein. Meillä ei. Mulla viivat on kuitenkin vahvistunut aika kivasti, niin uskon että arvo nousee normaalisti. :) Toivottavasti meillä molemmilla pysyy vuodot pois. Näissä hoitoalkuisissa raskauksissa pienet vuodot taitaa olla ennemminkin sääntö kuin poikkeus, mitä muiden kokemuksia on lukenut. Oli miten oli, kyllä ne silti saa kauhean pelon aikaiseksi. Ei tästä onnesta haluaisi luopua, kun sen on viimein saanut.

Tässä vielä pp 8 testi torstai-illalta: pp 8 - Aijaa.com
Tänään pp 11 aamulla sain tälläsen: pp 11 - Aijaa.com
Tosiaan digiin tuli "Raskaana 2-3" pp 9 aamulla (alkio silloin 15 pv ikäinen). :heart:

Kahvista en ole koskaan pitänyt ja sitä juon vaan muutaman kerran vuodessa. Teetä sen sijaan juon ja yritän pitää siinäkin määrän järkevänä. Töissä menee se pari mukia päivässä. Yrttiteet sun muut saa jäädä nyt kaappiin.

Hydra ja Tiitiäinen 4+3
 
Viimeksi muokattu:
Hydranega, näyttää ainaki viivat vahvistuvan :) Moon stars täälpäin kuuluu kaks ultraa 11-12 rv niskaturvotus ja sitte rakenneultra noi rv 20,tietty sulla o hoidot takaa ni siit en tie mite se käytäntö o seurataanko enempi =)
Annilaattori ja papu 7+2
 
Nyt menee sitten (täälläkin) jännäksi. Tuli nimittäin äsken verta pyyhkiessä. : /
Ei kyllä satu yhtään ja eilen tuli harrastettua seksiä niin voi ihan siitäkin johtua (limakalvot selkeesti kuivat, en kostu nyt helposti vaikka mieli tekisikin. Ennen ei tässä ole ollut ongelmaa). Veri on kuitenkin ihan puhtaasti verta, punaista ja sitä tuli useammankin pyyhkimisen jälkeen, mutta ei mitenkään ylenpalttisen runsaasti.

Seuraillaan tilannetta...
Hydralle kauheesti tsemppiä.

VK ja Pirpana 6+1 (pysy rakas matkassa mukana)
 
Viimeksi muokattu:
Valonkantaja
Voi älä huoli, uskon, että tuo vähäinen vuoto on ihan normaalia, esim. limakalvojen kuivumisesta johtuvaa. Jos verenvuotoon ei oo liittynyt kovaa alamahakipuilua niin en usko että on syytä huoleen. Nyt hengittelet syvään, jotta pikkuinen jakselisi!
 
Joo, taisi olla ihan vaan väärä hälyytys, koska ku äsken kävin vessassa niin ei tullut pyyhkiessä mitään. Taisi siis olla vaan limakalvojen kuivuutta ja sen eilisen seksin syytä tämä. Kyllä kuitenkin pelästytti. :)

//

Eih...kyllä sitä tulee edelleen. :/
Vähän tuntuu vatsakin juilivan, mutta ei mitenkään kramppimaisesti tai muutenkaan joten tuskin on mitään vakavaa....
Vaikeaa vaan verrata mihinkään, ku ei mulla ole ikinä olleet kivuliaat menkatkaan. Vuodon määrääkin yhtä vaikeaa vertailla, ku tätä ennen käyttänyt pillereitä ja silloin vuotoa tuskin lainkaan. Tulee tätä nyt enemmän kuin pillerien aikaan / samanverran kuin ensimmäisinä vuotopäivinä, mutta mun mielestä silti vähemmän kuin mitä esim. luomumenkoissa on tullut. Pari pienenpientä veriklimppiäkin bongasin. Ei tule kuitenkaan vuotoa alkkareihin asti, ainakaan vielä ei ole tullut.

Noh, ei auta kuin vain seurata. Jos jatkuu/runsastuu niin kai tämä oli sitten tässä. Huomenna tsekataan asiaa sitten taas.
 
Viimeksi muokattu:
Kaksoset?
Oon muutes miettinyt sitä, että voiko aikainen plussaaminen ja oireet viitata kaksosraskauteen? Jostakin luin, että on mahdollista, mut toisaalta jos on ns luomuraskaus niin silloin perintötekijät vaikuttavat aika paljon

Kutkuttaa ajatus kaksosista :D
 
Valonkantaja, toivotaan parasta!
Mulla tuli edellisessä raskaudessa kirkasta verta, viikkoja tais olla tosin sillon 21+. Neuvolan täti vaan tuumasi rauhallisesti että hyvä kun on kirkasta ja käski hakea hiivalääkkeet apteekista :O Mitään muita hiivan oireita ei ollut, mutta sitä se sitten oli! Eli tämmösiäkin "onnellisia loppuja" voi verenvuodoilla olla, peukut pystyssä ettei ole sullakaan tuon kummempaa syytä :hug:
 
metsätähti: mie kerkesin jo ootella siuta tänne! :heart: Ihanaa! Kovien kipujen takia olisin voinut lyödä vaikka pääni pantiksi, ettei tärpännyt, mutta näin kävi =) Toivottavasti meijän pienet jaksaa pysyä matkassa loppuun asti! :heart:

Wc Ankka: Ei tiä, vaikka oltaiskin samaan aikaan :D

Alkuraskauden vuodot on yllättävän yleisiä. Varsinkin heillä, jotka ovat raskautensa saaneet alulle jollain hoidolla. Oon yhessä kerhossa ja siellä plussanneilla suurimmalla osalla on ollut jotain vuotoja, jollakin vähän runsaampaakin. Toivottavasti teilläkin on kaikki hyvin :hug: Suureksi yllätykseksi itellä ei oo ollut toistaiseksi mitään *koputtaa puuta*. Mutta vielähän tuota ehtii, niin alussa kun ollaan. Mutta sitä oireitta ei tuu ikävä, sillä kyllähän se aina varmasti säikäyttää, vaikka kaikki olisikin kunnossa.

Yövuorosta toipuminen on sujunut yllättävän hyvin. Näin hyvä olo mulla ei oo ollut koko aikana! Saa nähä, kostautuuko tämä vielä :D

Kaksosiin tai itse asiassa jopa kolmosiin on mulla mahdollisuus kun inssi tehtiin kolmella follilla :whistle: Lisäksi meiän molempien suvussa on useammat kaksoset. Saa nähä... :D 3+6 sain haamun, 4+1 heikon plussan ja 4+3 kunnollisen plussan, digi näytti kyllä "vaan" viikot 1-2. Eli ei mitenkään erityisen aikaisin. Eikä oireitakaan oo ollut "kahden edestä". Oireet alkoivat kyllä aikaisin. Mutta ei monikkoraskaus välttämättä aina tulekkaan ilmi ennen kuin vasta ultrassa. Kuinka aikaisin sie Alicia oot plussannut ja kuin aikaisin tuli oireet?

Stella & Pulla 5+1
 
Viimeksi muokattu:
Nuista alkuraskauden vuodoista mun piti vielä lisätä kun itekki sain vasta taannoin tietää, että hormonihoidot ja varsinkin ivf/pas -tukilääkitys niitä aiheuttaa osalle naisista kun limakalvot kehittyy "liiankin hyvin". Ovat siis yleisiä, mutta niistä muistetaan varoittaa liian vähän ja siten aiheuttavat "turhia" pelkoja. Eräskin porskuttaa nyt vähän siutti puolenvälin =)
 
Stella
No jaa nyt kun mietin niin en tiedä oliko sittenkään niin aikanen plussa,mutta eka testi siis 5pv ennen oletettujen menkkojen alkamista. Huom päivä/iltapissasta vahvat viivat ka testi oli Pregcheck. Pahoinvointi alko melkein muutama pv ovulaation jälkeen. Tosin tähän mennessä en oo oksentanu vaan mahaa turvottaa ja on sekasin ja sit yökötys välillä.

Alicia 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Mä varmaan kuuluun niihin, joilla hcg:ta erittyy hyvin, kun sain digiin jo rv 4+1 Raskaana 2-3. Yksi alkio siirrettiin, joten yksi sieltä pitäisi olla tulossa. Aika yksilöllistähän tämä on, millaiset viivat saa missäkin vaiheessa. Olisi mahtavaa saada vielä tasavahvat viivat. Aion myös tehdä uuden digin jokusen päivän päästä, kun olisi ihanaa nähdä 3+. :)

Stella, onpa jännää, jos siä on mahkut jopa kolmosiin. :) Meille ei olisi annettu inssilupaa kolmella follilla. Kahdella oltais päästy omalla vastuulla. Meillä lääkärit oli niin varovaisia, kun oon niin pienikokoinen. Tosi harvoin kyllä useammasta munasolusta kaikki hedelmöittyy ja tarraa, mutta mahdollista se toki on.

Hydra ja Tiitiäinen 4+3
 
Alicia: Hmm.. onhan tuo tosi aikasin sulla kyllä. Itellä haamu tuli vasta päivää ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa, heikko plussa kun menkat olivat päivän myöhässä ja vahvempi vasta kun olivat 3 päivää myöhässä. Tosin mulla oli oviskin myöhemmin, arviolta kp 17-18 ja kun mulla on 28 päivän kierto, niin "oppikirjan mukaan" oviksen olisi pitänyt olla jo kp 14. Olishan ne kaksoset ihana ajatus :D

Mutta tuosta äsköisestä syystä mua sittenkin alkoi jännittää, et oonko menossa varhaisultraan liian aikaisin kun se on menkoista laskettuna 6+5 ja ovis oli myöhemmin, niin todennäköisesti ei nuita viikkoja vastaa jos mitään edes vielä näkyy. Argh.
 
Stella, kyllä siellä varmasti jo tossa vaiheessa jotain näkyy, mutta syke ei vielä välttämättä. Joten sitä ei kannata pelästyä. Jos haluat nähdä sykkeen, niin varminta olis mennä rv 7+ oviksen ajoituksen mukaan laskien.
 
Hydra: Itse asiassa niin monella digi on näyttänyt jo 2-3 tai jopa 3+, että oon ollut vähän huolissaan omasta kohtalosta.. :ashamed: mutta yritän järkeillä sitä niin kuten äskön mainitsin Alicialle, että ovis oli myöhemmin. Ja kuulun varmaan niihin, joilla hcg:ta erittyy hitaasti. Kaiken huippu on, että mulla kasvatettiin 2-3 follia tarkoituksella :D Se on herättänyt kovasti ihmetystä kun joissakin paikkaa ei aleta tekemään edes kahdella naisen koosta riippumatta.
 
Hmm.. pitäisiköhän mun siirtää suosiolla ultraa eteenpäin. Tulee vaan turhaa mielipahaa jos ei vastaa viikkoja ja syke ei löydy vielä.. Ehkä soitan maanantaina polille ja kysyn, mitä siellä ollaan mieltä. Kun enhän minä hokannut sitäkään sanoa, että ovis oli myöhemmin.
 
Stella, jos sait digiin 1-2 rv 4+3 menkoista laskettuna, mutta ovis olikin kp 17-18 (3-4 päivää normaalia myöhemmin), niin mun mielestä toi lukema kuulostaa fiksulta. Silloinhan sulla olis ollut oviksen mukaan laskettuna jotain rv 3+6-4+0, joten ei olisikaan tarvinnut näyttää enempää. Yritä olla huolehtimatta liikaa. Tärkeintä on että viiva vahvistuu. :)
 

Yhteistyössä