Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Heippa! Miekin haluan liittyä varovaisen toiveikkaasti tähän pinoon mukaan =) Torstaina testasin ensimmäisen kerran eläessäni haamun, joka hiljalleen vahvistui ja maanantaina myös digi näytti "Raskaana 1-2". Viikot vasta 4+5 ja mutkia on ollut matkassa, niin jännittää erityisen kovasti, miten tässä käy. Tämä tärppi tuli ensimmäisestä hormoniavusteisesta inssistä yk21. Taustalla minulla on endometrioosi ja kilpirauhasen vajaatoimintaan liittyen korkeat vasta-ainepitoisuudet, jotka nostaa keskenmenoriskin noin nelinkertaiseksi ns. normaaliin nähden. Vielä kaksi viikkoa varhaisultraan enkä tiiä, miten pysyn järjissäni siihen asti! Vaikka oon yrittänyt aatella, että liiallisella murehtimisella en voita mitään ja että nauttisin vaan täysillä tästä, mutta mutta... :ashamed:

Listan tiedot: LA laskureiden mukaan 21.11.
Stella / 28 / 1. / L-PKS

FB -ryhmään voin liittyä varhaisultran jälkeen jos (yritän kokoajan kasvattaa asennetta KUN ;)) kaikki on todettu olevan hyvin =)

Pitää paremmalla ajalla lukea vanhempia viestejä, että pääsen pikkuhiljaa juoneen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain Marrasmasut!

Jospa vihdoin uskaltautuisi mukaan, ketjua olen jo jonkin aikaa seurannut :)
Uskomattoman kova väsymys on kantautunut tännekin, muuten aika oireeton alku. Samoin oli edellisessä raskaudessa. En tosin valita, sillä ei kuulosta houkuttelevalta tuo pahoinvointi, mitä moni täälläkin tuntuu potevan.

Pari viikkoa takaperin testiin tuli ne kaksi maagista viivaa, ja vieläkin näyttäisi tulos samaa. Ihanaa, en malta odottaa marraskuuta! Matalaa profiilia tosin vielä pidetään, sillä aiotaan kertoa perheille ja ystäville vasta nt-ultran jälkeen. ...jos saadaan säilytettyä pikku salaisuutemme sinne asti :) LA 9.11 mutta luulen että muuttunee vielä, kierto heitellyt sen verran etten ole varma ovispäivästä.

Listalle voi siis lisätä LA 9.11 Laia/28/2.lapsi

Laia 6+3
 
Tervetuloa uusille ja onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia kuulleille. :)

Täälläkin on heräillyt pieni pelko ja epäillys, että onkohan siellä ketään oikeasti matkassa, ku nää oireet on niin olemattomat. Ainut mikä on niin nännit ihan häviävän vähän kipeät (ja alati töröttävät...) ja sitten aamuisin yrittää tulla pieni etova olo jos ei aamupalaa heti syö. Ja onhan tuolla mahassa jonkinlainen painontunne, mutta sekin voi olla vaan mielikuvitus joka sinne painon asettaa. :D
Muuten olo on mitä normaalein. Ai niin...valkovuoto. Sitä tulee, mutta on jotenkin ihan nestemäistä. Housut märät koko ajan. :ashamed:

Noh, jos saisi tässä aikaiseksi soittaa sen neuvola-ajankin vielä, vaikka eihän sillä edelleen mitään tappokiirettä ole. Nt-ultraan vielä ainakin yli kuukausi, silloinhan sen sitten viimeistään näkee, että onko siellä ketään. Niin kyllä toivoisin, että neuvolassa olisi jotain laitetta jolla edes sydänäänet kuunnella, mutta saa nähdä että onko ja että onko sellainen terkka joka niitä suostuisi tässä vaiheessa kuunteluttamaan. :p

VK ja Ylläri 5+5 (perjantaina poksutaan! :D)
 
Tervetuloa uusille!

Täällä ensimmäinen neuvola takana ja tuntuu että vähän tämä asia konkretisoitui, onneksi sain ensi maanantaille lääkäriajan joka sitten ultraa ja tarkistaa raskauden keston ni tulee seulat varattua oikeeseen aikaan, täälläpäin käytäntönä että itse soittamalla varataan, ei tule kutsua.. kolme putkea otettiin verta, hemppari ihan hyvä, samoin paineet.. oireista sanoi että oikein lupaavilta kuulostaa vaikkei niitä nyt niin paljoa olekaan.. valitin kun muutaman päivän hengästynyt todella helpolla niin siitä oli vähän huolissaan että tässä vaiheessa raskautta, käski ottaa puheeksi lääkärille.. voi tietty olla että joku tauti tulossa ja se vie voimat..

Murmelii 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Ihanaa kun muutkin on saanut hyviä ultrakuulumisia! Ja tervetuloa uusille. :)

Tää on ihan hirveetä tää raskaana olo. En ehkä enää kestä tätä! :D Ihan järkyttävää pahoinvointia. Ja tää väsymys. Väsymystä ei helpota yhtään se, että jos yöllä erehtyy avaamaan silmät niin samoin tien järkyttävä kuvotus ja sehän ei taas hellitä millään eikä enää saa unta kun niin oksettaa. Hain ne pahoinvointirannekkeetkin enkä kyllä ole niistä mitään apua saanut. Ja tää turvotus! Maha on kuin pallo.. En kyllä millään muotoa tunne enää itseä kauniiksi, kun on niin järkyttävät olot. :( Anteeksi valitus.. Vaikka olen ihan super onnellinen, että viimein saadaan vauva ja on positiivista et oireet on vahvat, mut ei tää olo ole mikään kiva.. Kuin koko ajan olis oksennustauti. Sama fiilis..

Toivottavasti muilla on paremmat fiilikset! :heart:

Mixed&Kunkku 7+3
 
Voisin kanssa liittyä tähän ketjuun.
Eli pari viikkoa sitten plussailtu ja tänään olisi rv.5+2 Alussa oli enemmän oireita, nyt vähän tasaantunut ja vointi on jo parempi. Välillä tulee menkkamaista nippailua mutta ei sen isompaa.
Varhaisultra varattu 2.4 silloin rv 7+2.
´
LA 17.11
Alicia00 / 22 / 1. / TAYS
 
Hei vaan kaikille :)
Täällä on oireita alkanu ilmeneen, vaikka aattelin vielä viime viikolla että tulispa jo oireet nii tietäis että siellä myllertää joku, nyt aattelen toisin :D Kauhea väsymys kokoajan ja kuvottava olo. Nälkä mutta ei tee mitään mieli, tai tekis jotain mieli, mutta en tiedä mikä se on mitä tekis mieli! Todella raivostuttavaa! Raskaustestejä tulee tehtyä useasti,ku haluan varmistaa että oon vieläki raskaana, vaikka eiköhän sitä huomais jos se tulee ulos, mutta epäilys on silti suuri. Ollaan niin kauan toivottu lasta, että tämän on ihan ihmeellistä. Välillä mua tosin pelottaa että miten pärjätään sen pikkusen kans, ku tää tosiaan on meidän ensimmäinen lapsi. Pelottaa että oma elämä muuttuu niin paljon, miten sitä osaa sopeutua, mitä jos ei saa nukuttua yöllä, mitä jos se pieni itkee koko ajan, mitä jos en osaa olla hyvä äiti yms yms yms. Mutta onneksi on 9kk aikaa tottua ajatukseen, ja kaikesta pelosta huolimatta haluan tämän lapsen. Se ei missään nimessä tarkota ettenkö rakastais sitä lasta tai muuta. Joskus on vaan hankala ku ei voi puhua näistä peloista kenellekkään, kun moni ajattelee että miks ollaan hankkimassa lapsi jos se noin pelottaa. Aarg, raivostuttavaa kun en osaa selittää mitä tarkoitan :)
Tosiaan vielä painotan asiaa, että haluan tämän lapsen, enkä missään nimessä kadu sitä että ollaan saatu meidän pieni ihme alulle<3
 
Viimeksi muokattu:
Valonkantaja Kannattaa soittaa ajoissa neuvola-aikaa jos haluat johonkin tiettyyn ajankohtaan esim. aamu- tai iltapäivään.. Ite ku soitin niin oli hankala saada aikaa joka sopis omiin aikatauluihin ku on päivätyö. Ku se piti ajoittua just 9 viikon loppuun tai 10 viikon alkuun viimeistään et ehtii seuloihin mukaan. Jouduin ottaa iltapäiväajan semmoseen kohtaan et en sinne pääse muuta kuin kertomalla töissä pomolle miks tarvin nyt vähän erityisjärjestelyä tuon päivän vuoroon. Kuitenkin noita pakollisia menoja tulee ja ne on ihan hyväksyttäviä syitä olla pois töistä mut pakko vaan sit kertoa jo täs kohtaa pomolle. Mut kai noi sydänäänet nyt kuunnellaan paikassa kuin paikassa? Eikö se oo se ensimmäinen rutiini mitä ne ainakin seuraa, että vauvan sydänäänet kuuluu..

Marrasmamma91 Parempihan se on tiedostaa että muutosta tulee olemaan eikä kaikki ole välttämättä helppoa vauvan kanssa. Jos niihin pystyy jo etukäteen valmistautua niin luultavasti niihin sitten sopeutuukin paremmin. Ja voin ainakin sanoa rohkaisuksi että siihen omaan lapseen tutustuu niin hyvin ja teidän suhteesta tulee niin ainutlaatuinen että varmasti osaat häntä hoitaa ja olla:heart: hyvä äiti ja kukaan ei voi paremmin tietää vauvan tarpeita kuin sä ja kaikki menee ihan luonnostaan :) Aluksi se pieni käärö voi tuntua aika vieraalta ja kummalliselta mutta pikku hiljaa sitten tutustuu ja se oleminen pienen vauvan kanssa on niin intensiivistä että siitä tulee väistämättäkin osa sua että elämää ilman vauvaa ei voi enää kuvitellakaan eikä se elämä tunnukaan enää miltään kun ei ole saanut olla äiti :heart:

Yllätin muuten itseni tänään ja siivosin! Oli ihme että löysin sen energian jostain vaikka aamulla tuntui että tänään en tee muuta kuin yritän vaan selvitä päivästä. Noita raskausvitamiineja aloitin popsimaan ja toivon et niistä on apua myös jaksamiseen.

-Sonkku 6+5
 
Wc-ankka: Meillä on näköjään sama synnäri. Millaiset kokemukset sulla on Länskästä aiemmilta kerroilta? Ite olin vuodeosastolla yhden yön laparoskopian jälkeen ja oikein viihtyisältä paikalta vaikutti ja henkilökunta oli mukavaa. Synnytykseen liittyvistä jutuista en toki vielä tiedä mitään kun vasta ensimmäistäni odotan.

Menkkamaisista kivuista olitte puhuneet aiemmin. Mullakin alkoi ne jo viikkoa ennen plussaa, välillä aika voimakkainakin. Siksi olinkin satavarma, ettei tärpännyt. Kipuja on tullut edelleen aaltoillen aina tähän päivään saakka. Tiiän, että ne saattaa kuulua normaaliin alkuraskauteen kun kohtu ym. kasvaa, mutta silti ne aina säikäyttää. Etenkin kun valkkaria holahtelee housuihin aina vähän väliä, niin paniikissa sitten tarkastaan, ettei vaan verta oo... :ashamed:

Työpaikalla kertomisesta: Mun työssä on väkivallan uhkaa lähes päivittäin, niin oli pakko ottaa puheeksi heti, vaikka olisin mielelläni pantannut tietoa vielä jonkin aikaa.

Ei-toivottuna raskausoireena minullakin selkävaivat. Olin viime vuonna yli 3kk saikulla selkäongelmien takia ja se oli helvetillinen kokemus jo ilman raskauttakin. Nyt mulla on onneksi hyvät "eväät", millä voin yrittää ennaltaehkäistä ongelmia raskauden aikana.

Oireina aiemmin mainitsemieni menkkamaisten kipujen lisäksi miulla on ollut voimakas suolanhimo jo viikkoa ennen plussaa ja se on jatkunut vaan. Pahoinvointia ja yökkäilyä on ollut varsinkin kun maha on tyhjä. Tissit on arat ja jo melkein "uudet" ja se ei näin valmiiksi isorintaisena ole välttämättä kovin hyvä juttu. Niin kuin joku oli muutama sivu takaperin kertonut kaverinsa maininneen, niin varmaan kohta mullakin on tissi isompi kuin vauvan pää :LOL:

Poikaolo on hyvin vahvasti. En oikein osaa perustella sitä, semmonen on vaan fiilis. Minä haluan selvittää sukupuolen etukäteen, mies ehdottomasti ei. Mun pitää yrittää kunnioittaa miehen toivetta ja olla paljastamatta sitä hänelle.

Onko kellään tässä pinossa kilpirauhasen vajaatoimintaa? Jos on, niin millaisia ohjeistuksia olette saaneet neuvolalääkäriltä? Mulle soitettiin tänään ja ohjeeksi sain nostaa annoksen 25 mikrog. ja kuukauden päästä labrat.

"Varmistustestien" suhteen oon vähän kahden vaiheilla, että teenkö enää. Toisaalta tekis mieli, mutta sitten taas ne saattavat aiheuttaa vaan turhaa lisästressiä ja mielipahaa. Järkevämpää olisi vaan odottaa rauhassa vielä kaksi viikkoa, milloin varhaisultra on. Mutta en tiiä, pystynkö... :ashamed:

Tämä pelkääminen on todella piinaavaa ja raskasta. Lohdullista kuulla, että monella muulla on samanlaisia tuntemuksia. Toivottavasti pelot osottautuvat aihettomiksi meillä kaikilla ja kaikki tulee menemään hyvin loppuun asti :heart:

Onnea kaikille odotukseen! :heart:

Stella & Pulla 4+5

Ps. Pullaa käytän työnimenä vain keskustelupalstoilla. Ns. oikea, kaksiosainen työnimi sisältää miehen (ja toivottavasti myös minun tulevasta) sukunimestä pienen muunnoksen, niin sitä en halua internettipalstoilla käyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä uusi liittyisi porukkaan. Tänään saatu positiivinen tulos.

Vauvahaave /34v / 4. / TYKS ja la on varmaankin 27.11ja korjauksena tuohon teidän synnytyssairaalalistaan niin LAS/Loimaan aluesairaalan ja Vammalan aluesairaalan voi poistaa listoilta kun kummassakaan ei enää synnytetä.
 
Burp!

Täällä on alkanu olot pahenemaan ihan kiitettävästi. Päivä päivältä enemmän oksettaa ja kuvottaa. Koulussa on ihan tuskaa enkä ole siellä ihan kunniallisesti ollut läsnäkään nyt kyllä... Ei pysty. Tänään olin puol päivää, eilen en ollenkaan. Tunneilla ei opi mitään kun kaikki energia menee itsensä tsemppaamisessa oksentamattomuuteen. Parin viikon päästä alkais työharjottelu ja samalla viikko 9, jolloin pahoinvointia aiheuttavan hormonin taso on kirjaopillisesti korkeimmillaan... Ja sillä viikolla on kyllä aika tehokaasti aikasemminkin tullu oksenneltua (ja vielä velisen viikkoa sen jälkeenkin) Jippii. Mut siis, olo on mitä on, eli en ihan hirveesti jaksa roikkua täällä tällä hetkellä. Pyrin käymään ainaki noi fb-kutsut bongaamassa, nyt oli jo jonkun kutsu muutaman päivän roikkunut... Sori! :D

Tervetuloa kaikille uusille! Oli ihana lukea ketjua läpi ja huomata että poissaollessani on ultrissa näkynyt vain hyviä uutisia eikä kellään ole suru käynyt kylässä :heart: Näin tän pitääkin mennä! Itselläni on kuin onkin varhaisultra ensi viikon perjantaina, tuntuu että siihen on hurrrjan pitkä aika vielä! Oireistoa on kyllä sen verran, et on se otus ainakin vielä hetki sitten ollut voimissaan :)

Nyt pakko mennä vaakatasoon, huimaaki saakeli ku istuu koneella :|


Donnuska ja "Onni" 6+5
 
Sonkku: No mulla ei sille ajankohdalle ole tällä hetken mitään väliä, että minä päivänä ja mihin aikaan, ku olen tällä hetken työttämänä niin aikaa kyllä on, liikaakin. :p
Täytyy kyllä sanoa, ettei ole mitään harmainta hajuakaan, että miten täällä toimitaan ensimmäisen neuvola-ajan suhteen. Että onko se vaan "hei moi, otetaas sulta nää tiedot ylös ja tässä sulle vähän esitteitä moikka!" tyylinen toimitus vai katsotaanko vähän tarkemminkin. Ei siis mitään hajua mistään, ensimmäisen lapsen pikku hauskuuksia ku ei tiedä mistään mitään. :D

Marrasmamma: Voin samaistua tuohon pelkoon oikein loistavasti. Itsekin mietin paljon sitä, että tullaanko me pärjäämään ja mitä ihmettä sen pikkuisen ihmisen kanssa oikein pitäisi tehdä. On mulla jonkin verran kokemusta pientenkin lasten hoidosta, ku omia sisaruksia ja serkkuja on tullut hoidettua, mutta siitäkin on jo aikaa. Yritän rauhoitella itseäni sillä, että kyllä luonto hoitaa tehtävänsä ja kyllä siinä ajan kanssa oppii.
Täytyy sanoa, ettei tämä raskaus tai lapsi edes niin kauheasti pelota, jännittävät toki, mutta pelot kiteytyvät enemmän siihen taloudelliseen pärjäämiseen. Ku ei ole mikään ideaallisin tilanne meillä (minä työtön, kouluun hain syksyksi, mies sairauden vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä yms yms), mutta annettiin muksulle kuitenkin mahdollisuus tulla. Mie kyllä uskoin, että yrittämiseen olisi oikeasti kulunut vähän enemmän aikaa, mutta päätti tämä hypätä sitten kyytiin heti ensi yrittämällä. Eihän mikään ole vielä varmaa, en uskalla uskoa mihinkään ennen kuin tää kaveri on sylissä asti (jos silloinkaan), mutta toivonkipinä elää, että loppuun asti päästään.

Mua tekisi mieli vielä tehdä yksi testi, vaikkapa tän viikon lopussa tai ensi viikon alussa, mutta saa nähdä nyt. Eniten kiinnostaisi digitesti, että näkisi onko hormonitasot kasvaneet niin, että oltaisiin oikeilla viikoilla, mutta saa nähdä nyt.

VK & Ylläri 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain! Mä olen nyt pitänyt ihan tarkoituksella taukoa kaksplussan sivuista ja tästä ketjusta. Vähän tutkiskellut tätä omaa tilannetta ja sitä mihin se etenee. Niinhän siinä sitten kävi niin kuin olen kokoajan epäillytkin, ettei marrasvauvaa saada. Mut voi siis poistaa tuolta etusivulta. Ehkä sitten ensi vuoden puolella on jo meidän vuoro ja saadaan oma pieni syliimme. :) Oikein ihanaa odotusaikaa teille kaikille ja voikaa hyvin! :heart:
 
jos liittyisin mukaan =) Eilen plusattu digillä..

Lapsetoomuss taustalla ja yritystä oli 2v 7kk ennen kui n tämä pieni jäi kiinni.... mitä vain voi sattua vielä mutta koitan olla luottavainen että marraskuussa saamme vauvamme syliin.. 6.clomikuuri toi tuloksen ja odotan tyksist soittoa et miten tehään ja joudun verikokeihin tarkistamaan kilpirauhas arvot. ja aion pyytää myös veritestit.

moon stars.... la 27.11.... 1 lapsi ja Tyks synnytän

Viikkoja tänään 4+0

moon stars ja ihme <3
 
Neuvolan suosituksen mukaan päivässä saisi juoda kahvi 3x 1,5dl kuppia. Jotkut tutkimukset taas osoittavat, että pienikin kofeiinin määrä lisää riskiä, että lapsi syntyy pienikokoisena.

Kuinka paljon itse juotte kahvia yleensäkin ja entä nyt näin raskauden alkuvaiheessa?

Toinen asia mikä itseä on huolettanut on seksi.
Kuinka turvallista sitä on harrastaa näin alussa raskaudessa ja voiko se lisätä keskenmenon riskiä tms?
 
Alicia00 mä oon tähän mennes jounut kahvia vaihtelevasti välil enemmän ja välil vähemmän.. eilen meni se kolme kuppia.. tänään ei viel yhtään.. :)

Samaa mietin itekin tota seksiä. vaikka järjellä ajatellen ei kai pitäis olla syitä miks ei voi harrastaa seksiä.. en ainakaan tiedä. mut silti myös iteään pelottaa... :)


Pahoittelut myös kaikille menetyksen kohdanneille :hug:
 
Lianne, olen pahoillani menetyksestänne! <3

Alicia00, seksin harrastaminen on ihan turvallista alkuraskaudessa eikä sillä ole mitään yhteyttä keskenmenon kanssa. Pikkuinen on niin suojassa kohdussa, kohdunkaulan on kova ja limatulppa suojana, niin ei tavallisella seksillä voi pikkuista satuttaa. :)

Asiasta puheen ollen, miten muiden seksielämä sujuu? Meillä on ihan kuihtunut koko homma. Mua niin väsyttää ja oksettaa, että halut on pakkasen puolella. Harmittaa, kun ennen plussaa seksielämä oli hyvää ja aktiivista. Nyt se on lähinnä kaukaa toisen silittelyä ja pikainen pusu poskelle, kun on niin huono olo. Mies ei voi tulla lähellekkään, kun se ei tuoksu enää hyvälle. Vaikka ennen rakastin sitä mille se tuoksui, vaikka ilman hajusteita. Ja nyt ei kestä.. :x toivottavasti tää menee pian ohi. Haluan takaisin mieheni viereen! :D

Tänään pahoinvointi hitusen helpompi, kun pakotin itseni syömään heti aamulla leivän. Silti pala kurkussa koko ajan.

Mukavaa päivää teille kanssa sisaret!

Mixed&Kunkku 7+4
 
Mahtuisiko joukkoon mukaan? :) Meille plussa tuli eilen pp 8 ja tänään sain digiin "Raskaana 2-3". Meillä onnistuminen tuli vihdoin yli kahden vuoden hoitojen jälkeen 1. IVF:n 3. PAS:sista, jossa siirrettiin blasto. Olo on hyvin hyvin epäuskoinen, kun olin jo varma, että meille ei ihmeitä tapahdu. Hyvin varovaisesti siis tässä mennään päivä kerrallaan. Klinikalle pitäisi soitella hoidon tuloksesta, mutta taidan odotella vielä viikonlopun yli ja soitella vaikka maanantaina, koska varsinainen testipäivä on vasta tiistai (pp 14).

Hydrangea/27/1./TAYS ja LA on 27.11.

Hydra 4+0
 
Nyt tuntuu jotenkin paljon konkreettisemmalta tämä raskaus kun ensimmäisen kerran halailin vessanpönttöä ennen töihin lähtöä ja pari kertaa täällä töissäkin :x Yrjö ei onneksi lopunperin lentänyt, vaikka kovasti yökkäytti.

Minullakin on lapsettomuustaustaa ja jonkun verran oon lapsettomuuspalstalla renkunut, vaikka pääasiassa oon kirjotellutkin pelkästään hoitountuvikoissa. Mutta siis, ihana nähdä täällä semmosia nickejä, joilla on vielä huomattavasti pidempi lapsettomuustausta kuin itellä =)

Kahvin juontia oon vähentänyt huomattavasti eikä tekis kyllä tiukkaa lopettaa kokonaankaan. En oo ikinä ollut niin addiktoitunut kofeiiniin :D

Seksi muakin on huolettanut, vaikkei periaatteessa oo mitään syytä :ashamed: Jalat oon kuitenkin piettänyt ristissä ja käyttänyt luovuutta, jotta saan piettyä miehen tyytyväisenä :D Lisäksi tuntuu, että seksihalut ovat kadonneet jonnekkin, vaikka ennen on ollut tosi aktiivinen ja hyvä seksielämä.. :ashamed:

Stella & Pulla 4+6
 
Liliannalle pahoittelut menetyksestä

Tervetuloa uusille

Hydra en ole tänne muihin ketjuihin kirjoitellut, mutta meillä takana lapsettomuutta vuodesta 2006 (jolloin ehkäisy jätettiin pois), hoitoihin lähdettiin 2011 alkuvuodesta ja suoraan ivf pitkän historian takia. Tuosta saatiin aikaan vain yksi munasolu, joka kaikkien suureksi yllätykseksi hedelmöityi, kiinnittyi ja syntyi lopulta rakkaana tyttärenä. Pakkaseen ei siis jäänyt mitään.
Tämä uusi kierros aloitetiin tämän vuoden alussa, nyt saaliiksi saatiin neljä solua, jotka kaikki hedelmöityivät. Kaksi alkiota siirrettiin (kaksi ei jakautunut normaalisti) ja yksi sikiö löytyi varhaisultrassa.
Meillä vika siis minussa, laiskat munasarjat, joista toisen toiminta näyttää hiipuneen jo pahasti. En ole todennäköisesti ovuloinut edes joka vuosi, joten luomuraskauden mahdollisuudet olemattomat. Tästä syystä ei inseminaatioita tms edes yritetty.

ON: Neuvolaan tiistaina, sitten saan varmaankin varata np ultran. Turvotusta tuntuu olevan kun housut kiristää, eilen oli kovasti alavatsakipua (toivon että vain kasvukipua), pahoinvointia vaihtelevasti. Kokoajan tulee syötyä :(

Nansustiini rv 7+6
 
Nansustiini, kiva tietää, että täällä on muitakin odottajia samantapaisella taustalla. :) Meillä hoidot alkoi reilu kaksi vuotta sitten ja ne eteni vaihe vaiheelta. Ensin vaan tasattiin kiertoja Primoluteilla, sitten mukaan tuli paremmat tutkimukset ja tablettihoidot Anazoleilla, lopulta mentiin pistosten (Menopur/Puregon/Gonal-F) ja inssien kautta IVF:ään. Raskas hoitoputki on siis takana ja toivon, että tuollaista ei enää tarvisi kokea. Meillä lapsettomuuden syy on mun PCO ja miehestä ei ole vikaa löytynyt.
 
Viimeksi muokattu:
Hydra Meillä on hoidot menneet helpolla kaavalla, suoraan ivf ja molemmista tuoresiirrot ja plussat. Meillä kokeiltiin muutama kierto Teroluteja ennekun ivf aloitettiin (mies ei ollut vielä silloin valmis varsinaisiin hoitoihin). Tie on ollut pitkä, muttei niin kivinen kuin monella muulla. Ensimmäisen ivf:n jälkeen surin hetken sitä ettei pakkaseen jäänyt mitään, nyt osasin sitä jo odottaa.
Ensimmäisessä hoidossa tuntui julmalta lääkärin sanat: 'teillä on näin pitkä lapsettomuus, eikä muuta ole tarjolla kuin suoraan ivf, muilla hoidoilla ei ole teille mitään toiveita onnistua', tottahan tuo varmasti on mutta lisäsi kovasti omaa huonommuuden tunnetta.
 
Nansustiini, onneksi kuitenkin raskauduit lopulta, vaikka lääkärin sanat olivatkin julmat. Meidän kohdalla lääkärit odottivat plussaa jo kevyemmillä hoidoilla, koska PCO:n pitäisi olla niitä helpoimmin hoidettavissa olevia diagnooseja. Toisin kuitenkin kävi. Tuoresiirtoon en päässyt hypeririskin takia, joten kaikki parhaat alkiot (6 kpl) pakastettiin. Nyt pakkaseen jäi vielä yksi 6-päiväinen blasto. Niin monet itkut tässä on kyllä jo itketty ja omaa kroppaa kirottu, joten toivon että nyt olisi parempien aikojen vuoro.
 

Yhteistyössä