Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan! :)

Painosta oli tossa aikaisemmin keskustelua niin ite yritän ainakin että tässä raskaudessa ei tulisi niin paljon kuin aikaisemmin. Ainakin haluaisin olla nyt "viisaampi", koska edellisessä raskaudessa tuli tasasesti kiloja koko raskauden plus sitten vielä loppuvaiheessa yllätyin mitä se paino nousi vielä. Ja synnytyksen jälkeen se yllätys vasta olikin miten vähän sinne sairaalaan jäi ja miten paljo lähti kotiin mukaan sitä tiputettavaa vielä :D Kun muistais sen et oikeasti se energian tarve ei kasva tässä alkuraskaudessa juuri yhtään.. Oon koittanut lenkkeillä ja pyöräillä työmatkoja et tulis liikuntaa. Just tarkistin tuosta äitiyskortista et paino on ollut ekalla käynnillä 9 viikolla pari kiloa vähemmän ku mitä itellä on nyt tällä hetkellä. Et siinä olis tavotetta ettei tulis yhtä paljon ku viimeks.

Oireet on ainakin vielä lievemmät ku mitä ensimmäisestä raskaudesta mut ehtiihän niitä vielä tulla. Nyt on pahimmat oireet valtava väsy, turvotus ja lievä huonovointisuus välillä. Kahvi ällöttää ja aamupala ei niin maistu. Naamassa on järkkyjä hormoninäppyjä et tulee mieleen olisko tyttö :heart: Eikö sitä sanota että tyttö vie äitinsä kauneuden tai jotain :)
 
Kiitos onnentoivotuksista Wc Ankka. :)
Tsemppiä ultraan Ambrosia! <3

Mä soitan tänään neuvolaan, nii selviää pääsenkö neuvolan kautta varhaisultraan. Viimeks tyhjennyksen yhteydessä ne lupas kyllä että pääsen. Ja ku sen jälkeen on ollu yks kemiallinenkin...

Emotar 4+3 (tai 3+6)
 
Huomenta!

Mua niin jännittää! Me mennään varhaisultraan muutaman tunnin päästä. Lauantaina jo näin pikkuisen, mutta sykkeitä ei löytynyt. Niin sydämeni pohjasta toivon, että sykkeen sieltä tänään löytyy. Nyt on viikkoja ovulaatiosta laskettuna 6+3, et kait se pitäis jo näkyä, jos ammattilainen ultraa.

Mulla on nyt tullut niin paha olo. Koko ajan oksettaa, ei tosin ole tarvinnut vielä oksentaa, mut ällöttää koko ajan. Eilen piti syödä 4 lämmintä ruokaa, et päivän pärjäsi! Mitään makeaa ei voi laittaa suuhun, vaan joku oikea ruoka on ainut mitä voi syödä.. Kummallista ja todennäköisesti lihottavaa! :/

Tänne on tullut taas paljon uusia. Tervetuloa! :)

Mixed&Kunkku 7+1
 
Täällä ilmoittautuu suurperheen äiti mukaan joukkoon.. Tämä on yllätysraskaus, tuplaehkäisystä huolimatta 4 testiä näyttää positiivista :) 7:s lapsi olis siis tulossa meidän perheeseen :) Ikää minulla on 31 ja TAYS on synnytyssairaala.. Lasketusta-ajasta ei ole ihan tarkkaa tietoa, mutta ajoittunee marraskuun puoleen väliin :)

Ter.Äitiliinix6 + Ylläri <3
 
ÄitiliinX5 ihan uskomatonta! Mut se on varmasti tarkoitettu se lapsi sit... :) Onneksi olkoon! Miten sä jaksat noin ison lapsikatraan kanssa? Täällä on yksi oma + kaksi miehen ja jo jännittää miten tulee jaksamaan kun oma syntyy (eli neljäs tähän talouteen :D ).

Mixed toivottavasti ja varmasti kaikki menee hyvin <3 Mulla on kans hirveä ällötys päällä koko ajan, ihan sellainen olo et hetkellä millä hyvänsä oksennan mut vielä ei ole käynyt... Ja joka päivä vähän voimakkaammin. En pysty syömään kun ihan pieniä annoksia ja tosiaan kaikki makea on ihan nounou. Tänään joudun ilmoittautumaan sairaslomalle kun heikottaakin koko ajan eikä mun työssä pääse oksentamaan jos kävisi sellainen tilanne... En tiennyt mitä sanoa kun en haluaisi töissä näin pienillä viikoilla vielä paljastaa, joten sanoin olevani oksennustaudissa... huomenna sit lääkäriin ja toivotaan että saisi virallista saikkua. Ehkä tää omatunto paranisi siitä... Onko muita jotka joutuneet ottamaan sairaslomaa ihan alussa? Mitä te olette töissä sanoneet, oletteko kertoneet ihan rehellisesti ?
 
Tässä on vuosien varrella tullut luettua useita ehkäisyn läpi tulleita raskauksia ja ongelmia siitä ettei mikään ehkäisy sovi.
Itse olen sinäänsä varmaan hyvässä tilanteessa ettei ehkäisystä ole tarvinnut huolehtia vuosiin, eikä sopivaa menetelmää ole tarvinnut etsiä. Olen siis lopettanut pillereiden syönnin alkuvuodesta 2006 ja se jälkeen hedelmöityshoidoista toista kertaa raskaana.

Kiva että lisää porukkaa on tullut marraskuisiin, tervetuloa kaikille!

ON: neuvola ens viikolla ja silloin todennäköisesti varaan myös np ultraan ajan. Sovittiin miehen kanssa että raskaudesta kerrotaan vasta tuon np ultran jälkeen.
Olot täällä vaihtelee runsaasti, eilinen oli ihan kooma päivä ja tänään taas helpompi.
Esikoisella (tyttö) on kova vietti vauvan hoitoon ja saas nähdä miten hän suhtautuu aikanaan pieneen.

Miten muilla on isomman hoito mennyt kun uusi vauva syntyy? Meillä tyttö on ollut päiväkodissa 1 vuotiaasta alkaen ja on vauvan syntyessä 3v. Ollaan mietitty että olis sitten päiväkodissa 2 pv/vko ja lyhennetyt päivät. Tyttö kovasti lomilla kyselee päiväkotikavereiden perään ja kaipaa heitä.

Nansustiini rv 7+3
 
onnea hyvistä ultrakuulumisista!

miten ikinä jaksan oottaa vielä monta monta viikkoa että pääsen näkemään onko tuolla masussa oikeesti joku elävä olento, tuntuu ihan järkyttävän pitkältä ajalta.. ylihuomenna vasta eka neuvola, eikö sielläkään voitais millään kurkata.. :D

murmelii 7+0
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista!
Uusille tervetuloa!

Täälä on iskeny jonkinsortin vatsatauti ja kuume. Yök. Maha on niin inhottava :/
Päikkäritkin sain nukkua pienimmäisen kans yhtäaikaa. Teki hyvää. Selkää särkee kauheesti.

Nyt jatkan lepuuttamista.

Nasu ja pikku muru 6+3
 
Yritän uskaltautua mukaan jos saapi? Annilaattori 26vuotta,tää ois kolmas,TYKS ja laskettu aika ois kai 6.11.14 ihan varma en oo vielä,6+5 vissii sit mentäs.Oon seuraillut pari raskautta näitä keskusteluja täällä,mieli tehny mukaa,nyt rohkasin itteni ja tulin.Mimmosia ikäeroja teille tulee lapsien kanssa,tää oli totaali yllätys,jotenki vieläkään ei tajua,kotona on jo 1v8kk ja 8kk tyttelit.Että pientä ikäeroa pukkaa ja mietityttää miten tulee kaikki sujumaan.
 
Heippa kaikille! Pääseekö joukkoonne? Mulla olisi siis laskettu aika 3.11. ja ikää 35, viides lapsi ja sairaala TAYS. En ole vielä edes varannut aikaa neuvolaan, taisi tulla kiire kun lueskelin, että olette jo käyneet ultrissakin :D Saako sen varhaisultra-ajan helposti nykyään vai kuuluuko se ihan normikäynteihin? Itse en ole koskaan käynyt varhaisultrassa.
 
Huomenta!

Tervetuloa taas uudet! Hienoa, kun meidän joukko kasvaa.. :)

Billy, meillä ainakaan täällä Oulussa varhaisultra ei kuulu rutiineihin. Yksityisellä käytiin ja omasta pussista maksu. Jos on jokin syy, raskauden kesto epäselvä, keskenmenoja, kohdun ulkoisia tms. ni sitten pääsee julkiselle puolen.

Täällä nyt intouduttu olemaan kunnolla raskaana, kun sykkeet eilen näkyi. Järkyttävä pahoinvointi ja piti äsken käydä oksentamassa! Hyi olkoon! Jossain vaiheessa sanoin silloin alussa, että nautin kaikista raskausoireista täysillä. Ni nyt voin perua puheeni, että tätä pahoinvointia en sittenkään halua enkä halua oksentaa! Selkäkin meni jumiin siit raivokkaasta puklaamisesta. :D En pysty nukkumaankaan, kun niin oksettaa.. Oletteko kokeillut niitä pahoinvointi rannekkeita? Olisikohan niistä apua? Olen kyllä kiitollinen, että edellinen on jo 9vuotias niin ei ole ketään jalassa roikkumassa. Saa keskittyä omaan olemiseen. Täydet tuet pienten lasten raskaana oleville äideille! :)

Mixed&Kunkku 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Ihan tosi hirmuisesti tullut tänne tekstiä ja uusia plussanneita! Onnea heille :flower:
Itsellä on ollut ihan hirmusesti kaikkea tekemistä ja viikonloppuna olin Helsingissä kasvattajanperuskurssilla (koirajuttuja :) ), joten jäänyt kirjoittelu vähiin.
Maha näyttää siltä kun olisin enemmänkin lihonnut eli turvotusta kiitettävästi. Varsinkin illalla. Rinnat ovat nyt enemmän kipeytyneet ja kasvaneet. Mutta se inhottavin oire on tää "krapula", etenkin jos en muista syödä/juoda tasaisesti. Aamuisin tää on pahinta ku on pitkä yö takana, mutta onneksi en ole vielä oksentanut vaikka lähellä on ollut muutaman kerran. Vessassakin saa juosta useammin ja sekös ärsyttää kun yleensä mulla on hyvä seurapiirirakko :D

Tämmöstä tänne, koitan päästä kärryille mitä täällä on keskusteltu :)

Heranen 6+6
 
Täällä yksi uusi plussannut! Jo reilun viikon olen varmistellut uutisen paikkansapitävyyttä. Nyt 5+4, LA noin 15.11.

Paljon porukkaa täällä. Olen jo jonkinverran lueskellut täältä juttuja mutten läheskään kaikkia. Onnea kaikille plussalaisille tasapuolisesti, ja tsemppiä ja halauksia niille joiden plussa ei tällä kertaa kantanut alkua pidemmälle.

Meillä ennestään 1v(pian)3kk pörhis pitää homman rullaamassa kotona, onneksi ei ainakaan vielä ole ollut ihan kuolemanväsymystä eikä juurikaan pahoinvointia. Viimeksikään en oksentanut kuin pari kertaa, väsymys kyllä oli aika huikeeta alkuun. Kunhan töissä jaksais..

Itse 32v ja kättäri varmaan taas synnytyssairaalana. FB-ryhmään voisin mielellään liittyä hiukan myöhemmin. :)
 
Tervetuloa uusille, mukava kun joukkomme kasvaa! :)

Täällä päivät menee pääasiassa sohvalla makoillen. Tuntuu että päivä päivältä tämä pahenee vaan. Kotonakaan ei voi mitenkään rennosti ottaa sillä esikoinen on alle vuoden! Mutta onneks nukkuu vielä 2 päiväunet niin saa itsekin nukuttua.

Tänään olisi ultraan meno. Jotenki sitä ei enään jännitä, vaan ajattelee että kaikki on hyvin.
Tulen ilmoittelemaan lisää kuhan ultrassa on käyty :)

Päivitän listan taas kunhan pääsen koneelle! :)
 
Jospas minäkin tänne uskaltaudun tulla mukaan, vaikka jotenkin olen melko varma, että joudun vielä poistua kesken kaiken. Hartaasti tietysti toivotaan sormet ja varpaat ristissä, että mukana pysytään.

Oon 25 vuotias, naimisissa ja esikoispoika täyttää kesällä kaksi.
Lauantaina tein ensimmäisen testin, kuukautisten ollessa 1-2 päivää myöhässä. Haalea viiva tikkuun ilmestyi. Sunnuntaina tein sitten toisen erimerkkisen testin, ja kaksi viivaa siihenkin ilmestyi, joskin testiviiva oli edelleen melko haalea. Tänään tein sitten kolmannen, ja oli edelleen yhtä haalea kuin sunnuntaina! Viiva siis selkeästi näkyi, mutta paljon haaleampi kuin kontrolliviiva! Eikä minkään näköisiä oireitakaan ole! Hirveä epävarmuus siis päällänsä, onko siellä oikeasti ketään ja pysyykö matkassa, mutta ei kai tässä auta kuin odottaa ja toivoa!
Laskettu aika meillä olisi 22.11.

Onnea hurjasti kaikille jo hyviä ultrauutisia saaneille!

Parnika 4+3
 
Billy täällä meillä turkkuses sama tuon ultran kanssa että ei pääse varhaisultraan julkisen kautta jollei just ole siihen joitain syitä että tarttis tarkistaa,musta ois kyllä kiva että pääsis,täällä kanssa maltamattomana ootan et näkis et kaikki on kunnossa,esikoisesta ressasin koko aja et onk kaikki ihan hyvin ja toisesta otin paljon enemmän lunkisti,jotenki nytten on taas ajatuksissa että onko kaikki ihan hyvin kun oireet o mulla nytte kyllä minimaalisia.Päänsärkyä oli tuossa viikon putkeen siksi teinki testin,pikkuisen huonoaolo ja menkka/mahakipua eipä oikeastaa muuta.Mutta en oo oikein oloista muutenkaa kärsinny mikä on musta vaa hyvä asia =)Parnika toivotaa että kaikki olis hyvin,testitki voipi vaihella niitä viivoja,kaikissa ei ole vahvoja viivoja,samat testitki voipi vaihella,digitaalinen on hyvä sillä saa tietää viikot ym =)Mä oon aina semmose tehny kanssa.
 
Mä nyt varovaisesti liittyisin seuraanne. Viikkoja vasta 4+3. Kovasti paljon jännittää ja mietityttää, että jaksaako tämä pieni olla mukana loppuun asti. Ensimmäisen keskenmenoni koin tammikuussa. Nopeastihan tämä sen jälkeen tärppäsi, mutta niin kovin hyvin muistissa on keskenmenokin...
Ja ikääkin kun on jo... Eli 40v ja toista odotellaan. Esikoinen kohta kaksi vuotta.

Ja oireettomuus on niin kovin tuttua, jo molemmissa aiemmissa raskauksissa ja nytkin. Jos menkat eivät jäisi pois, niin sitä hädin tuskin tietäisi olevansa raskaana. Mitä nyt vähän nännejä aristaa. Siinä kaikki.

Eli listoille Tyydeli 40v 2.lapsi LA 22.11.2014 /toiveissa NKL (mitenhän se mahtaa olla sen remontin laita...)
 
Ihania ultrauutisia täällä <3

Tervetuloa uusille!

Kävin viikonloppuna appivanhemmilla ja oli kyllä työ peitellä tätä oloa, koettaa syödä säännöllisesti ja vältellä alkoholia (ilman että syy paljastuu). Mutta selvisin \o/ :D Tuosta alkoholin välttelystä tulee kyllä vielä hankaluuksia ennen kuin pääsen nt-ultraan
Oksennusta ei vielä ole tullut, vaikka tänä aamuna oli jo todella lähellä kun yskäisin :S Yksi viikko taas rikki :)

wbä 6+0
 
Voi kun monella hyviä ultrakuulumisia :heart: Ei auta kuin odottaa että itekin sais vahvistuksen että todella tässä ollaan pikkuista odottamassa.. En oo malttanut ihan hiljaa tästä olotilasta olla ja mielelläni kertoisin äkkiä muillekin kun vaan sais vahvistuksen :D Omalle lapselle (4-vee) ei kauheasti tästä jutella vielä pitkään aikaan.. Se ei kuitenkaan voi käsittää miten pitkä aika vielä pitää odottaa eikä osais olla kertomatta asiasta joka paikassa.. Toisaalta olis hauska idea jos se olisi juuri poika joka uutisen kertoisi esim molempien vanhemmille :)

Pojalla tuli kurkunpääntulehdus viime yönä ja valvomista oli sen haukkuvan yskän kanssa.. :( Toivottavasti ens yö olis parempi, ainakin käytiin lääkärissä hengittämässä spiiraa. Ei tää valvominen oikeen sovi yhtään nyt tähän kohtaan ku muutenkin ihan rätti, hyvä että päivittäisistä rutiineista jotenki selviää.. Mut toivottavasti tästä pikku hiljaa piristyis. Ainakin nyt tietää miks on niin väsynyt ja saamaton ja ihan hyvällä omallatunnolla voi lepäillä enemmän ja ottaa rennosti.
 
Kiva kun viitsit marraskuu päivitellä, kiitos! Kun ehdit, niin mulle voi laittaa synnäriksi KOS.

Onpas ihanaa lukea mahtavista ultrakokemuksista, olen onnellinen teidän ja meidän kaikkien puolesta :heart: Olen nyt viime aikoina kallistunut sille linjalle että en kävisi varhaisultrassa ollenkaan. Vaan enpä tiedä, saattaapi mieli vielä muuttua. Neuvola on viikon päästä.

Seuraani on muutes liittynyt aamukuvotus :x Onneksi ei ole laatta vielä lentänyt mutta ei se kaukana ole. Eilen söin aika tukevasti ja tänään aamulla oli ihan hyvä olo (ei siis nälkä) ja päätinkin viedä koiran aamutarpeille pelkän kahvin voimalla. Juu, ei olisi kannattanut, puolivälissä lenkkiä pyöri oksupallero kurkussa! Äkkiä kotiin ja syömään, toistaiseksi se on aina auttanut. Parhaiten tätä kuvaakin tyhjän-mahan-kuvotus :p No mutta jos ei pahemmaksi mene niin koen pääseväni helpolla.

Olisipa jo ensi viikko, tai vaikka toukokuu, niin voisi alkaa täysillä iloita tästä! Neuvolan jälkeen haluaisin kertoa jo siskolleni, vaikka eihän tietysti pelkkä neuvola mitään vielä takaa, mutta kuitenkin. Hän asuu kaukana, niin kuin itse asiassa koko muukin perheeni, ja koen että tämä asia voisi lähentää meitä huomattavasti.

Bosch 6+6 (ja viisi viikkoa ilman tupakkaa, jeeeeee :D)
 

Yhteistyössä