Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Marrashamsteri, mitä ihmettä? Sun mieskään ei tiedä, että olet raskaana? Pakko kysyä, mikä tälle on motiivi? Eikö se lapsenteko ole yleensä sellainen yhteinen juttu? Tiesikö se, että te ootte tekemässä vauvaa? :) Meillä mies tiesi ennen mua, että olen raskaana. Se oli vessassa kyttäämässä sitä tikkua, kun mä en jaksanut. Se mulle kertoi, että mä olen raskaana ja meille tulee vauva, vaikka yleensähän se on toisin päin. :D

Nansustiini, miten meni varhaiselta? Onko hyviä uutisia kerrottava? :)

Täällä aamu alkoi järkyttävällä pahalla ololla, joka onneks soppalasilla häipyi. Ennen ole ennen moista kokenut, hyih! Tänään kokeillaan ehtiikö sitä ultrailla. :p

Mixed&Kunkku 6+5
 
Ai, miksi mies ei vielä tiedä ? Tämä raskaus oli jymy yllätys meille kaikille :D Ei mitenkään tekemällä tehty juttu. Täytyy itsekin vielä sulatella asiaa. Olin jo surutyöni tehnyt lapsiluvusta ja siirtynyt elämässä eteenpäin muihin juttuihin. Ei aikuisella iällä voi puhua vahingoista vaan sinnikkäistä siittiöistä ja mahdottomista munasoluista, jotka yhtyvät vaikkei niin olekaan suunniteltu etukäteen :D :D :D

Asiaan ei siis liity mitään draamaa, ainakaan tostaiseksi. Sen kyllä uskon, että miehellä on aika paljon sulattamista asiassa. Mutta kyllähän lapsentekoon aina kaksi tarvitaan, en minä yksinään ole raskautunut ;)
 
Isot pahoittelut kaikille kesken jääneille :/

Ja Mirandalle paljon onnea paremmista uutisista! :)

Marrashamsteri teillä on kyllä erikoinen tilanne :D
Itse en jo näitten nykyisten olojen takia pystyisi pitämään tätä mieheltä salassa jos haluaisin. Esim. tavalliset tiukat rutistukset on nyt mahan ja tissien kohalta kielletty. Saanko valittaa taas? Eli ON tässä: Oon aivan kypsä tähän etovaan fiilikseen, enkä oo ees vielä oksentanu! Eilen illalla olin kyllä merko varma että kohta tulee... Ruuan avulla olo helpottaa, mutta vaan hetkeksi. Oon muuten ennen tätä syönyt aika harvoin: aamupalan, lounaan, päivällisen ja vasta hetki ennen raskautta lisäsin iltapalan. Nyt näiden välipalojen syöminen ei tunnu ollenkaan luonnolliselta. Nukkumista ei tää paha olo oo haitannu. Se onki yks syy minkä takia haluisin vaan torkkua: ei oo huono olo.
Painoon tää välipalojen lisäys ei oo yllättäen ollenkaan vaikuttanu. Ehkä mulla samaa tahtia sulaa lihakset pois kun en oo liikkunu yhtään :D Maha on kyllä koko ajan turvonnu, ja illat oonki kotona housunnappi auki.
Mitkä teillä on kokeumukset, kuinka kauan oireet ja olo jatkavat pahentumista?

wbä 5+3, neuvolaan 2,5 vk ja ultraan en edes tiiä miten pitkä aika
 
No niin, varhaisultra on takana ja hyviä uutisia on <3 sikiö vastaa viikkoja ja sydämen syke näkyi ja kuului reippaana :D
Mies herkistyi kovasti vauvan näkemisestä, vaikka katsottavaa ei vielä paljoa olekaan.
Seuraavaksi sitten odotellaan pari vkoa ekaa neuvolaa ja np ultraa sitten joskus.

Nansustiini rv 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Marrashamsteri, mä oon nyt hirvee, mut sanonpa silti: sun miehenä mä loukkaantuisin hitosti tollasen salaamisesta, varsinki jos tosiaan meinaat noin pitkälle salata. On kyllä jymy-yllätys tosiaan kaikille, sitä jymympi mitä pidemmälle sen salaat. Eikö susta olis kiva antaa miehellekin aikaa sulatella asiaa ajan kanssa? No, ei kuulu mulle ja anteeks jos (kun) olin tungetteleva mielipiteineni. En tarkota pahaa, oon vaan aidosti mykistynyt sun ratkaisustas.

Nansustiini, onnea sykkeestä :)

Mulla on niiiin epäuskoinen olo taas tänään ku olla ja voi. Kuvottaa koko ajan, mutta koska en ole oksentanut vieläkään, niin en usko et mitään vauvaa missään on. Tänään on 6+0 ja oon aina alkanut oksentamaan viikolla 6+. Mun on siis pakko mennä varhaisultraan, koska pyörittelen näitä negatiivia ajatuksia ihan koko ajan... Ikäänkuin se siihen loppuis. Heh.

Donnuska ja Onni rv 6+0
 
Antakee armoa! Tämä äiti on nyt tooooosi väsynyt :(
ON: Eilen sitten iski pahoinvoini, tuli pari kertaa pönttöä halailtu. Jatkuva paha olo ja väsy. Voisin vaan nukkua, koska silloin on ainoa hetki vuorokaudesta kun on hyvä olo. Eipä onnistu ei, kun vieressä touhuaa kaksi alle 1-vuotiaasta. Voih! Kunpa tämä pahoinvoiti loppuis. Tuntuu että pitäisi syödä ihan koko aja, mutta sitten kun erehtyy pitämään taukoa---> kaikki tulee ylös :x

Anteeksi omanapaisuuttani....

Onnittelut ihanista ultrauutisista!

Victoria ja pienenpieni 5+5
 
Täällä toinen yliväsy. Rankka viikko, loppua kohti aina rankkenee - aamuherätykset on sujuneet yllättävän kivuttomasti, vaikkakin tänä aamuna putosin sängystä. Onneksi on viikonloppu :D

Melkosen erikoinen tilanne Marrashamsterilla. Kukin tyylillään, mutta itse en pitäisi niin pitkään mieheltä salassa. Yhdessä odottaminen on niin paljon parempaa ja onhan se mieskin tulevan vauvan vanhempi..! Mitä tuohon puolituttuun tulee niin harjoitteluidenkin aikana on salassapitovelvollisuus joten jos tuttusi juoruaa sinun näkemisestäsi neuvolassa, se on rangaistava asia.

Tuosta tulikin mieleen, että mun pitäisi tässä kuukauden sisään valmistua. Toivottavasti turvotus hellittää sen verran että joku erehtyisi mullekin töitä antamaan..! Sijaisuudetkin äitiyslomaan asti olisi enemmän kuin tervetulleita.

Mulla lienee paino noussut, makeanhimo on aivan järjetön :| Ja syöminen sen mukaista. Ainakin läskiä tuntuu kertyneen ympärille turvotuksen ohella :ashamed: Neuvola siirtyi muutamalla päivällä eteenpäin, ois siihen asti aikaa skarpata ennen kuin on pakko nousta vaa'alle...!

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista niitä saaneille :flower:

Ankka & Bebecito/a 5+6
 
Hei! Eli täällä olisi uusi tulokas :) Oon 23 vuotias, ja olisi ensimmäinen lapsi. LA olis tän kaksplussan tekemän testin mukaan 21.11.2014. Synnytys sairaala Vaasan keskussairaala eli VKS:)
Olo on melkoinen. Tänään tehtiin vasta testi, ja yllätys oli suuri kun näin plussan. En osannut ollenkaan oottaa sitä. Ollaan yritetty saada lasta jo noin vuosi, ja olin varma ettei kaikki oo kunnossa. Tietysti vielä voi tapahtua mitä vaan mutta toivossa on hyvä elää:)
Oon vielä varmaan melko shokissa uutisista, mutta pitää pakko päästä avautumaan ku sovittiin ettei kerrota kellekkään ennen kuin ollaan varmoja asiasta :) eli sovittiin että ootetaan sinne viikolle 12.
En tiedä yhtään mitä nyt pitäisi tehdä,itkeäkkö vai nauraa, vaikka en kyllä usko vieläkään että mun sisällä joku kasvais:)
ja se vielä, että milloin pitää soittaa neuvolaan yms yms! apua <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa! Mieki pääsin tänne. Oon käyny lukemassa teijän juttuja ko on ollu vähän semmosia tuntemuksia, että saattaapi plussa tulla. Vihdoin sitten eilen PC:llä ja tänään Sofilla & PC:llä plussasin! <3

Vasta rv 3+3 menossa, mutta nautitaan nii kauan ko tätä onnea kestää... (Vähän kyyninen oon, ko tää on jo neljäs raskaus 9kk aikana.)

Mulla oireina on ollu nenäverenvuotoa, väsyä, janoa, repäisykipua, tissien arkuus. Ja flunssanki pukkasi. Lämmöt nousi oviksen jälkeen, ja eilen sit reilusti lisääkin. Normit on 35.7-35.9, nousi ensin 36.3 ja nyt 36.6-36.7.

Digitestin teen kun saan ekaks kunnon viivan liuskaan/puikkoon. Sunnuntaina tai joskus niillämain.

21.11. ois menkkojen mukaan la, mennään sillä kunnes ultrassa tarkentuu. Luultavasti siirtyy 5pv eteenpäin, oviksen mukaan.

Mulla muksuja on 5, iältään 4-15. Raskausyritykset alotettiin toukokuussa, ja heti tärppäs. Viikolla 7 alkoi vuoto ja ultrassa todettiin litistynyt sikiöpussi. Vuoti spontaanisti ulos.
Seukiks plussasin lokakuussa, mutta alkio ei kasvanut odotetusti, syke näkyi parikin kertaa ultrassa, mutta marraskuussa vko9 ei enää ollut sykettä, ja lääkkeillä tyhjennettiin.
Sitte plussasin taas tammikuussa, mutta vuoti seuraavana päivänä pois. :(
Toivottavasti tällä kertaa pysyy kyydissä. Aion mennä ar-ultraan neuvolan kautta, ja kysyä voisko tätä raskautta jotenki avittaa lääkkeellisesti tjtn.

Mie tahon fb-ryhmään, mutta käyn ensin tyhjentään mun sähköpostin. :D

Emotar / 21.11. / 35v. / 6. / oys
 
Pahoittelut täältäkin kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Onko tämä järkyttävän valtava turvotus ihan normaalia.. :D aamut vielä menettelee mutta iltaa kohden maha turpoaa aivan valtavaksi, niin jottei housun nappia voi kuvitellakaan pitävänsä kiinni, vuorotyötä tekevänä ja enimmäkseen vieläpä iltavuoroja niin onpa tosi mukava töissä kävellä housunnappi auki, tänään piti jo ottaa numeroa isommat työhousut käyttöön niin selvis iltapäivän nappi kiinni mutta ei enää illalla.. ahistava tunne.... Ensimmäistä odotan niin ei ole aiempia kokemuksia mihin verrata..

rv 6+4
 
Olen kirjoitellut varovasti, vaikka oon lukenut usein. Jotenkin vaikee uskoo todeksi edelleenkin. Donnuskan kans sama kokemus, et ärsyttävä terkka ei meinannu päästää varhaisuktraan. Soitin suoraan lääkärille ja johan järjestyi! Aika ens vkolla, aikun näkyis sykekin!!

Tervetuloa Emotar ja onnea!!

Oireina närästys ja turvotus +tissikipu. Paino sama, mut maha on täynnö yhdellä syömisellä 8h. Sit iskee meganälkä ja ruokaa saatava HETI.

Töissä kerron varhaisultran jälkeen.
 
Blancita, saanko kysellä millä perusteella sait varhaisultran lääkäriltä? Oon tässä miettiny et kaipa munkin se kuuluisi itse maksaa, kun on tosiaan vaan yksi keskenmeno takana. Vetosin siihen, etten tällä kertaa haluaisi huomata vasta np-ultrassa, et kuollutta alkiota tässä on jo jonkin aikaa kanneltu mukana. Ja se viimekertainen oli niin tiukassa kiinni, ettei lähtenyt lääkkeilläkään irti vaan piti mennä kaavintaan, eli ei se olisi alkanut ikinä vuotamaan itsekseen ulos. Saa nähdä kuin käy, mut epäilen et ei tule onnistumaan mun yritelmäni, vaikka tää asia ihan oikeesti painaa mun mieltäni päivittäin.

Mulla on nyt ihan kummallista pahoinvointia. Aamusin ei ole mitään oloja kun herää. Ruoka maistuu normaalisti eikä puistata. Ehkä tunti, kaks heräämisen jälkeen alkaa vasta kuvottamaan ja se siitä sitten pahenee koko päivän ollen illalla jo lähes sietämätöntä. Tosi outoa, kun aikaisemmin on ollut 24/7 oksentelua. Pysyispä vaan tämmöisenä tällä kertaa :)

Mulle tulee pinnasänky alkuviikosta! Aivan järkyttävän aikasta, mutta kun kaveri sattui löytämään annetaan -palstalta just semmosen pinniksen minkä olin hankkimassa enivei, niin pakkohan se nyt on hakea pois. Laitan sen paloina sängyn alle odottelemaan ajankohtaisuuttaan enkä edes mieti sen maalaamista ym ennenkuin aikasintaan rv 30 :D

Tänään saan 5-kuisen veljenpoikani yökylään ensimmäistä kertaa :heart: En ole hoitanut poikaa hetkeäkään, eli hiukan jänskättää, kun ei tunne lainkaan pikkuisen systeemeitä :) Koitan hoitaa kuin omiani, muokataan sitten tarpeen mukaan menetelmiä :D Ja pääsenpähän vihdoinkin koeajamaan mun jo kaks vuotta käyttäjää odottaneet vaunutkin :)

-Donnuska ja Onni 6+1
 
Huomenta vaan kaikille marraskuulaisille:) Huh mikä yö. Eilen sain siis tietää että sisälläni kasvaa möykky <3 :D
Eipä sitä juurikaan saanut nukutuksi. Heräsin vähän väliä ja säikähdin että nyt ne menkat sitte alkoi, ja piti ravata vessassa yhtenään, mutta Onneksi oli vain kuvitelmaa.
Oireita mulla on ollut kivistystä alamahassa,sellasta viiltelyä. Ja eilen menkkakivut ilman menkkoja. niin ja mulla on toisen nännin vieressä sellanen tosi kova möykky ja on aivan todella kipeä, en tiedä mikä se on tai pitäskö siitä huolestua, muuten mulla ei oo kyllä tissit yhtään kipeät, eikä kasvaunu.

marrasmamma91 ja möykky 4+1
 
Kai mä tänne kuulun..... kun oon rv 5, LA ei ole tarkkaa tietoa mutta oliskohan

17.11.2014
Lumimorsian/36/2./TAYS


Menkkamaisia oireita on ja sisäreiden särkee myös.... eihän se vaarallista ole?

Niin ja mulla on lapsi ennestään mutta hän on jo 7 vuotta joten en muista mitään siitä raskaudesta varsinkaan alkuraskaudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea muilleki plussanneille! :)

Voi kauhea tätä väsymystä. Just heräsin päiväunilta. Tuumasin 7v pojalle että mää taisin nukahtaa. "Sää nukut aina!" poika lausahti. :D Ja kyllähän sitä on tulluki nukuttua päikkäreitä lähes joka päivä. Lauantaina olin kosmetologilla kasvohoidossa, nii sielläki nukuin lähes koko toimenpiteen ajan. Säpsähtelin hereille aina ku kosmetologi puhui jotain.

Haluaisin tehä jo digitestin, mutta en usko että se näyttäs vielä mitään...

Kahvi ei enää maistu. Silti sitä pitää keittää, mut aina jää puolet juomatta. :eek:
 
Heippa taas ja pahoittelut kaikille suru-uutisen saaneille :(

Mulla olisi olut varhaisultra vasta maanantaina mutta leikittiin aamulla koko perhe meijän sängyssä ja isi oli niin hurjana että vahingossa osui mun masuun aika kovaa ja siitäkös sain hepulin ja oli pakko lähtee Mehiläiseen tsekkaamaan tilanne, mitään kipuja eikä vuotoa ollut mutta en saanut mielenrauhaa.. Ultrassa kaikki oli siis hyvin :) pieni alkio ja vastasi viikkoja 6+2 ja piiiieni sydän sykki <3 nyt ollaan sit jatkossa vähän varovaisempia ;)

Onnea myös kaikille uusille plussanneille!!

Päivitetty: LA 8.11/28/2/JS

Heinikki85 & asukki 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Donnuska mulla on ollu kohdunulkiinen 10vuotta sitten. Hoitaja intti ettei tarvii varhaisultraa, kun ton ku:n jälkeen ollu synnytys jne. Lääkärille sit puhuin ahdistusta ja pelkoa myöten kaikki, sanoin et joko se antaa mulle lähetteen tai menen yksityiselle. Lääköri sano sit, et hyvähän se on tarkista niin saat rauhassa odottaa. Eihän se hänen pussistaan oo pois :kieh:

*muoks* epöselvä teksti,
 
Viimeksi muokattu:
Uusia ihmisiäkin on tänne tupsahtanut, tervetuloa! :)

Eilen oli pakko nukkua päivällä pienet päikkärit miehen kainalossa (raukka ku on kipeänä) ja loppuilta menikin ihan huuruisena, kuten mulla aina ku on nukkunut "väärään aikaan". Tänään on taasen ollut mitä loistavin päivä. Ei etovaa oloa, ei väsymystä tai päänsärkyä. Maha vaan on ollut vähän turvoksissa ja selkää pikkuisen juilii. Huomenna sitten taas kaikki eiköstä? :D
Painokin oli vähän lähtenyt laskuun pahimmasta turvotuksesta, kiva kiva.

Nyt on alkanut tulemaan sellaista tosi vetistä valkovuotoa jota tuntuu ihan lurahtelevan housuihin välillä ja aina ihan paniikissa mentävä vessaan tsekkaamaan, että nytkö se sitten menikin kesken. Aina kuitenkin vaan puhdas paperi pyyhkiessä. Inhottavaa tämä tämmöinen.

VK & Ylläri 5+1
 
Heippa, liityn nyt ketjuun, katsotaan osaanko täällä olla, en ole ennen palstaillut, edes lukenut.

Tosiaan hämärissä fiiliksissä mennään. Raskaus tuli yllättäen, miehen kanssa ollaan menty syksy ja talvi "yritetään"-teemalla. Eikä siis vauvaa, vaan pitää parisuhde kasassa. Ei oltu tosiaan suunniteltu tätä. Miehen ensireaktio oli abortti, ja on edelleen sitä mieltä. Itse en pysty aborttia tekemään, olen muutenkin halunnut lasta jo useamman vuoden, mutta odotellut sitä oikeaa hetkeä. Yksi lapsi meillä ennestään, nyt 4,5 v.

Jatko todella auki, vaihtoehtoina varmaan, että joko pysytään yhdessä, mutta tarvitaan jotakin ammattiapua tmv. jotta saadaan parisuhde kuntoon ja perhe toimimaan, tai ero, jolloin mies muuttanee toiselle paikkakunnalle, eikä mahdollisesti ole kiinnostunut juurikaan osallistumaan. Tosin kun tästä shokistaan selviää, voi olla, että mielikin muuttuu...?

Nyt yritän varovaisesti itsekseni olla raskaana ja tuntea onnea tämän muun hämmennyksen keskellä. Vielä en ole soittanut neuvolaan.

LA arvio 10.11. Eli viikkoja nyt 5+5. Oloja ei (onneksi) ole muuta, kuin turvotusta vatsan alueella, ehkä lievästi ei huvita syödä niin paljon kuin ennen, mutta toisaalta pakko syödä useammin kuin ennen.

10.11. -> Amelie89/25/2./PHKS

-amelie ja muru 5+5

(En vielä kerinnyt koko ketjua lukemaan, kommatkaa, jos jollakin on jo muru jos ei saa olla sama. =) heheh)
 
amelielle paljon tsemppejä! Isojen asioiden edessä olisitte ihan ilman parisuhdekiemuroitakin. Mutta jo tuo, että haluat pitää lapsen kertoo sen että ainakin sinusta on tulossa äiti :)
Itsehän olen siinä tilanteessa, että kun kerroin miehelleni että tein positiivisen raskaustestin, ilmoitti hän että haluaa erota. Ensin sieltäkin spontaanisti tuli tuo että lasta ei pidetä, mutta nyt haluaa osallistua lapsen elämään (miten se sitten käytännössä toteutuu jää nähtäväksi).
 
Heippa kaikille, harmi että huonoja uutisia on tullut mutta onneksi monelle hyviäkin <3 <3 <3 Tsempit kaikille, isoja asioita pitää monien pohtia tässä vaiheessa....

Onko muuten teillä toista odottaneilla ollut samanlaista kuin ensimmäisessä raskaudessa? Itselläni on aikamoisen hämmentynyt olo, koska keho tuntuu ihan erilaiselta! Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut lainkaan pahoinvointia, mutta esim. kahvi ja basilika ällöttivät ja lopetin ne heti. Nyt kahvi ja varsinkin basilika tuoksuvat ihanilta :D :D Tässä toisessa raskaudessa on viillellyt alavatsaa jatkuvasti, samoin kuvottava olo seuraa erityisesti aamuisin. Vielä en ole onneksi oksentanut niin on töissä jaksanut! Samoin näkö tuntuu huonontuneen... :/ Eikai raskauden ajaksi tarvitsisi silmälaseja hankkia? Ekassa raskaudessa rinnat oli myöskin toooosi kipeät alussa, nyt ei tunnu mitään... Jotenkin ajatteli, että toinen raskaus oli ihan samanlainen kuin edellinenkin, mutta eiiiii? Onko muilla monilapsisilla kokemusta?

Tiiw ja tallukka 5 + 2
 
Tervetuloa uusille! Emotar, onnea plussasta :flower: Amelielle tsemppiä vaikeaan tilanteeseen! :hug:

Tiiw, se todellakin pitää paikkansa että jokainen raskaus on erilainen :) Olin elämäni kunnossa esikoista odottaessa, ainoastaan liitoskipuja oli. Kakkosesta taas olin sängyn pohjalla kun selkä meni, liikkumaan en pystynyt ollenkaan. Esikoisesta ei myöskään rinnat olleet kipeät(turposivat kyllä hieman), toisen kohdalla oli kipeetkin. Kuten myös näköjään tämän kolmannen :D Esikoisesta ei mainittavaa pahoinvointia, toisen kohdalla oli pakko syödä lähes koko ajan sillä tyhjä maha sai aikaan ihan kauhean olon. Toista odottaessa mulla oli myös nenä tukossa KOKO raskausajan! Mielenkiinnolla oottelen mitä tämä raskaus tuo tullessaan...!

Ankka & Bebecito/a 6+1
 

Yhteistyössä