Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Joo odottavan aika on todellakin pitkä... Itelläkin ajatukset pyörii aika lailla tässä olotilassa ja siinä että onko kaikki hyvin ja onko tämä todellista.. Just luin noista raskaus viikko viikolta kuvauksista että se syke alkaa kuulumaan vasta kuudennen viikon puolivälissä eli ei huolta vielä ainakaan sen puolesta ettei vielä kuulunut. Ite oon ainakin ajatellut iloita ja alkaa nauttia tästä raskaudesta ku sykkeen kuuluminen on varmistettu :)
 
Huomenta,
Täällä tuskaillaan vaihtelevien olojen kanssa, mielessä kytee ajatus ettei tuolla masussa kukaan asusta. Huomenna on varhaisultra ja viikkoja omien laskujen mukaan 7+0, joten syke pitäisi jo näkyä jos sellainen on.
Ensimmäisen raskauden kohdalla olin luottavainen alusta asti, mutta nyt on ihan toinen ääripää, hassua.

Nansustiini rv 6+6
 
Voihan itku kun on ollut ikäviä uutisia, osanottoni teille menetyksen kohdanneille :(

Osalla varhaisultrat jo häämöttää, ihanaa! Onhan tämä aika jo kulunutkin vaikka toisaalta tuntuu että matelee niin hitaasti tässä vaiheessa. Mullakin lienee tänään jo(?) 6+0, tämä tosin siis aika epävarma arvio kun kierto heitteli niin pahoin. Viime menkkojen alusta on oikeasti tänään jo 7+0.

Päätin jo ekan positiivisen jälkeen että tänään torstaina on se päivä kun soitan neuvolaan jos ei ole todistettavasti kesken mennyt. No, niin varmasti soitankin, soittis alkaa muistaakseni yhdeksältä. Ajattelin että teen huvikseni yhden jäljellä olevan puikkotestin tänä aamuna ennen neuvolaan soittoa :)D) ja mielestäni testiviiva jäi haaleammaksi kuin viime kerralla????? Tosin testiä ei tehty aamun ensivirtsasta vaan vasta toisesta, joten johtuu varmaan siitä.. Ainakin uskottelen itselleni niin : / Ihan ilmiselvä viiva siihen tuli ja nopeastikin, kuitenkin nyt vähän kammottaa että mitä jos..

No, neuvolaan tänään kuitenkin pirauttelen. Varhaisultraa ehkis varailemaan ensi viikolla sitten, turhaa reissua en viitsisi sinne tehdä vaan odotan taatusti ainakin 7+5 saakka.
 
Nalle-Puh, teitkö jo päätöksen? Malttaako odottaa sinne 26. Päivään? Millaiset olot sulla on? Jos on raskausoireita niin ehkä kannattaa odottaa et se tässä välissä ehtii kasvaa ja varmasti näkyy syke sitten parin viikon päästä. Varmasti on tuskaista odottaa, ymmärrän kyllä. Ollaanhan tässä samassa veneessä..

Ambrosia, kurjaa jos mies ei meinaakaan kätensä pestä. Oletteko jo käytännön asiat puhuneet halki? Millaiset roolit kummallakin on lapsen suhteen eron jälkeen? Voimia kauheasti sinulle!

Bosch, oletko välissä tehnyt testejä? Onko ne lähtenyt vahvistumaan? Voihan se olla, että nyt oli laimeampaa pissaa ja siksi näyttäisi haaleampaa. Tai se testi oli susi. Minkä merkkinen se testi oli? Oliko edellinen ja tämä saman merkkisiä? Hävettää tunnustaa, et minunkin piti yksi päivä tehdä uus raskaustesti, kun yritettiin ultrata yks päivä ja mitään ei saatu yllättäen näkyviin. Ni piti kokeilla et olenko vielä raskaana ja keskellä päivää tikkuun pissattuna tuli ihan todella tumma testiviiva. Kontrolliviivaa huomattavasti tummempi. Kokeile sellaisella viikkonäytöllisellä ni sithän sen aika varmaan saa tietää, et onko se hcg noussut ja jos heti aamupissasta tekee.

ON: mulla on tullut huono olo! Vähän etoo koko ajan. Pitäisi olla koko ajan jotain pistämässä suuhun, mut mitään ei saata ottaa.. Meillä miehellä on vielä pahemmat nää raskausoireet. Se on oikeasti jo ihan sekaisin. Sillä on tullut päähän pinttymä, et auto pitää vaihtaa nyt heti, kun meille tulee vauva ja edellistä on korjaamassa ja viilaamassa koko ajan. Tällä auton vaihdolla onkin kiire, kun viikkoja on se 6+4.. :D tänään taas töihin. Voisi taas yrittää ultralla kurkata, et joko sieltä saa jotain näkyviin. ;)

Mixed&Kunkku 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Tämänpäiväinen testi oli kolmas :ashamed: ja ne aiemmat kaksi (kaikki samaa merkkiä) on minulla tallessa siis. Aina ennen olen tehnyt aamupisusta joten luulen että kyse on vain siitä. Tämä uusin testi oli siis päivän toisesta virtsasta jota oli "pidätelty" jopa tunnin verran. Taidan olla tekemässä kärpäsestä härkästä..

Neuvolan sain jo 26.3. Rupesipas muuten tuntumaan realistisemmalta heti sen puhelun jälkeen :) ensikertalaisena olin ihan uunona kun heti olisi pitänyt päättää missä haluaa synnyttää, Kättärillä vai Jorvissa. Ööööh, kummalla on parempi huonepalvelu ;)

Niin, ja mixed, minäki haluan tuommosen työpaikan jossa voi ultrailla aina ku huvittaa!
 
Viimeksi muokattu:
o0o
Kun puhutte noista viikot kertovista testeistä, niin munkin tekisi mieli kokeilla, vaikka olin ajatellut selvitä sinne varhaisultraan. No vielä luotan olooni, mutta katsotaan miten etenee..

Kysymys: Milloin meinaatte kertoa työpaikalla, jos ei sitä ennen tule ilmi?
Mua käy sääliksi mun mukava kollega. Meillä on kahdestaan ihan liian iso työkuorma ja vaikka mulle joku sijainen löydetään, ei se tule oppimaan mun äitiysloman aikana kaikkia mun töitä ja mun kollega joutuu tekemään kaikki vaativimmat yksin. Tekisi mieli jo varoittaa tulevasta, mutta on vielä niin epävarmaa, että en vielä aio turhaan "pelotella". Annoin hänen jo ottaa 5 viiden viikon kesäloman ja parhaat kesälomaviikot, niin saa ladata akkuja syksyä varten. Onkohan varhaisultran jälkeen (7+2) kertominen pomolle + lähimmälle kollegalle liian aikaista? Alunperin ajattelin kertoa noin 13 viikolla tai pomolle aiemmin, jos olo sitä vaatii.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla raskaus vaikuttanu yöuniin?

Mulla unet ihan karmivia ja aamuyöt menee valvoessa :( havahdun johonkin uneen ja uudestaan en meinaa saada nukahdettua. Välillä on tullu valvottua klo 02 alkaen, välillä vasta klo 05.
 
odotan sinne 26. päivään. saa rauhassa kasvaa jos on jotain mokä kasvaa.
vmsynys, vessahätä kasvanut kovasti, osa ruoka ällöttää. pahoinvointia. vatsan nipistelyä, turvotusta. huimausta ym.
vuotoa ei ole sen kerran jälkeen yhtään.
 
Päivittelen taas uudet masun kasvattajat listalle kunhan pääsen koneelle, saattaa mennä viikonlopulle. :)

ON: kaamee olo. Etovaa oloa ja oksettaa. Mutta pakko se on illalla mennä töihin. Vielä olis kaksi päivää ja sit onneks yksi vapaapäivä.

Enään reilu viikko ultraan ja neuvolaan!
 
Mixed kyllä mies sanoi että vastuunsa kantaa ja haluaa mahdollisimman paljon lapsen elämään osallistua miten se sitten järjestyykään on sitten myöhemmän ajan asioita. Pitäis ensin selvitä sinne loka-marraskuun tienoille :)
Tää käsien pesu on vaan mun fiilis että nytkö näin käy - ei voi tietää.

Tänne on löytänyt tiensä tämä pissalla ravaaminen. Tuntuu että kerran tunnissa saa ravata vaikken edes juo tarpeeksi :) Myös jos mahallaan makaan ja kurkotan jotain niin tuntuu kun makaisi pingispallon päällä :LOL:

Mä oon kertonut jo pomolle. Ekassa raskaudessakin kerroin heti. Työkaverit tietää sitten jossain vaiheessa. Eka raskaus alkoi näkymään just ennen sen päättymistä, mutta tämä raskaus taitaa näkyä aikaisemmin - varsinkin kun on kesä tulossa ja vaatekerratkin ohenee :)
Esimies on nähny nää kaks pieleen mennyttä raskautta ja kertaakaan en ole katunut että olen heti hälle kertonut. Ei oo tarttenu stressailla poissaoloista ollenkaan tai keksiä mitään valkoisia valheita ultrien/neuvoloiden takia.

Täällä iskee ain puolilta päivin pahaolo. Vissiin liittyy tuohon syömiseen. Hassua sinäänsä - eikös sen pitäis helpottaa ?
 
o0o
Ambrosia85 Minulla tulee huonoin olo syömisen jälkeen, jos olen syönyt normaalin annoksen. Olen siksi siirtynyt pienempiin annoskokoihin. Onko sulla väliä annoksen koolla huonon olon muodostumisessa?

Taidan kyllä minäkin kertoa ajoissa töissä. Kummallekin kun voin hyvin kertoa myös, jos epäonni kohtaa.

Nasustiini Unia en ole nähnyt. Minä nukuin raskaustestiin asti hyvin. Sitten tein päivystystöitä lähes koko su-ma yön ja nukkumisrytmi häiriintyi. Nyt heräilen sit aamuyöllä valvomaan ja mietin uskaltaako ottaa melatoniinia ensi yöksi..
 
Pahoittelut kaikille ikäviä uutisia kohdanneille. :(

Nansustiini: Mie olen alkanut näkemään tosi outoja ja villejä unia viime aikoina. Eivät ole olleet mitenkään painajaismaisia, en ole sellaisia ikinä nähnytkään, mutta tosi jännittäviä. Viihdettä parhaimmillaan. :D
Ja jo ennen plussaa mie näin sellaisen unen missä olin raskaana ja puhuin tätini kanssa asiasta.

Huomenna ajattelin vielä tuon viimeisen raskaustestin tekaista tuolta ihan vain varmuudeksi, vaikka ei tässä mitään vuotoja tai epävarmuutta asian suhteen olekaan, ja sitten ensi viikolla voisi alkaa katsomaan sen neuvolan soittelemista.
Nännit tuntuu käyvän päivä päivältä kipeämmiksi ja olen jo parina aamuna saanut tutustua pieneen etomiseen yökkäreaktioihin jos ei saa aamupalaa kitaansa just eikä melkein heti heräämisen jälkeen. Ja pieniä repäisykipuja aina välillä jos esim. makuulla jotain kurkottelee tai muuta. Ärsyttää nyt vain se, että painoa on tupsahtanut yhtäkkiä melkein pari kiloa jostain. :/
Onhan sitä tosin kyllä tullut vähän syöpöteltyäkin, mutta ku tätä elopainoa on jo ihan tarpeeksi muutenkin, että ei nyt ihan kauheasti lisää tarvitsisi tulla. Mites muilla on paino liikkunut, ylä- tai alakanttiin vai ettekö jaksa stressata asiaa? :D

Mie haluaisin kyllä kauheasti päästä käymään varhaisultrassa, mutta ei sellaiseen nyt olisi kauheammin varaa, ku tässä on ihan juuri muutto edessä ja pitäisi vähän uusia kalusteitakin hankkia ja nuo tulot ei tällä hetken mitään suurensuuret ole. Että odotellaan ihan kiltisti sinne np-ultraan sitten.

VK & Ylläri 4+6
 
Ikävää kuulla, että niin monelle on tullut huonoja uutisia! Siksi melkein hävettää tulla tänne kertomaan meidän hyvistä uutisista. Käytiin eilen varhaisultrassa ja meidän möykyn sydänäänet oli oikein voimakkaat! Tänään oon myös tällä viikolla ensimmäistä kertaa jotenkin toimintakykyinen.. Aikaisemmin oon ollut vain jatkuvasti huonovointinen ja parin tunnin välein on ollut pakko pakottaa itseni syömään että olo ei pahene aivan hirveäksi. Nyt sain jopa kokonaisen yön nukuttua (eli joo, toinenkin on hukannut yöunet tosin ainakin osittain pahoinvoinnin takia) ja pääsin käymään lounaalla ihmisten ilmoilla kun pystyin lähes normaalisti syömään! Toivottavasti tulee lisää tälläisiä päiviä! Kunnioitan kyllä kaikkia joilla on jo lapsia tai jotka eivät voi tehdä etätöitä ja silti jotenkin selviää alkuraskaudesta!

Toukka 6+3
 
Pahoitteluni, Riiviöiden äippä :hug:

Uusille tiedoksi, että jos haluatte salaiseen Facebook-ryhmäämme, niin mulle voi laittaa yksityisviestillä mailiosotteen, johon sitten lähetän kutsun :)

Mua kuvottaa ennen ruokailua ja sen jälkeen. Ainoa hetki ku ei kuvota, on se kun mätän jotain suuhuni. Tarkkaile täs ny si ettei paino liikaa nouse :LOL: Onneks uppoo vaa nuo salaatit ja hedelmät toistaseks!

Kunnallista varhaisultraa ei voi missään nimessä saada, jos ei ole kolmea keskenmenoa takana. Näin mulle neuvolasta soittanut naisihminen tänään julisti. Mä sitten julistin takasin, että kaveri sai justiin samalla taustalla ku minäkin ja ihan vaan omaan ahdistukseen vedoten. Sitten se täti vähän änkytti ja antoi maanantaille soittoajan, jotta voin koittaa sopia asiasta oman terkkarini kanssa. Sainpahan nyt ainakin ekan neuvola-ajan, 31.3 eli viikkoja sitten se 8+ Ei huvittais sinne mennä ollenkaan puhumaan raskaudesta ja synnäristä ja lapsesta, kun mä en mitään lasta ole edes saamassa kunnes toisin todistettu. Mut pakkohan se on, et saa ne paperit eteenpäin rakenneultraa varten.

Ne mun saamat kortisonipiikit vei sitten lähes kokonaan mun kivut. Aamulla heräsin pelossa et en ole enää raskaana ollenkaan, kun mihinkään ei sattunu. Tisseihin ei kuitenkaa henno koskea vieläkään ja kuvotus on sitä luokkaa, et kyl sitä hormonia vielä elimistössä lienee :)

-Donnuska ja Onni rv 5+6
 
Miranda! Ihania uutisia! :) meillä vielä pari päivää pitää odotella.. Töissä ei ehtinyt ultraileen. Jospa viikonloppuna ehtis ni näkis onko siellä mitään. Maanantaihin on niin pitkä aika.. :p

Töissä olen sanonut rehellisesti jos joku on kysynyt et oletko raskaana. En oikein osaa valehdellakaan. Olen kyllä sanonut, et on tosi alussa ja sykettä ei ole nähty eikä sijaintia. Et ei varmaan tarvi selitellä jos kesken menee. Terveysalan ammattilaisia kun työkaveritkin on. :) selviä merkkejä kun raskaudesta on. En mm. ole ottanut Buranaa tai Duactia (nuhaan kun jatkuvasti töissä saa lääkitysvinkkejä), mua huimaa, yököttää, hajut on voimakkaita, huimaa jne. Niiltä ei mikään jää huomaamatta.. :D

Täällä ei painossa mitään muutosta. Ehkä vähän tullut alas kun herkuttelu loppunut.. Se ei haittaa! ;)

Hyvää yötä toivottaa Mixed&Kunkku 6+4
 
Hei! Yksi uusi osallistuu keskusteluun. :) Kiertoni on ollut sekaisin ja laskettuaika selviää varmaankin vasta ekalla neuvolakäynnillä kuun lopussa. Päivänmäärä tarkentuu siis tulevaisuudessa kunhan vaan tämä yllätystapaus pysyy mukana. Viikkoja kasassa noin ehkä 5+1.

On vain olo, että pakko päästä jonnekin kertomaan salaisuutensa: Olen raskaana! Ensioireita ovat tajuton väsymys. En normaalisti nuku päikkäreitä ja nyt kiskon niitä päivittäin 1½h ja ~8h yöunet päälle. Pienoinen etomisen häivähdys saattaa nousta hassuissa tilanteissa, mutta ne eivät kestä pitkään. Rinnat ja nännit ovat arat ja järkyn paisuneet, holy mole! Viimeisimpänä alkoi pari päivää sitten hirveä iskias-tyyppinen särky alaselässä, josta se juilii oikean pakaran kautta oikeaan jalan lonkkaan ja etusääreen. En normaalisti syö koskaan särkylääkkeitä, mutta meinasi kyllä onnenkyynel nousta silmäkulmaan kun sain haettua paketin Panadolia. ;) Ehdin jo vähän säikähtää kaikista nyt-se-tulee-kesken ja se-on-tuulimuna kommenteista netissä koskien selkäsärkyä, ennen kuin sain vedettyä hommalle jarrua. Elän näiden oireiden kanssa päivä kerrallaan ja pääasia on oma positiivinen elämänasenne. :)

LA ?15.11. Rosehip_87 / 26 / 1. / -
 
Mirandalle onnittelut ensimmäisestä oikeasti hyvästä uutisesta! Kohta varmasti näitä hyviä uutisia tulee lisää kun muutkin pääsevät varhaisultraan, eikä siihen np-ultraankaan enää ala olla kuin n kk aikaa :)

Valonkantaja kysyi painosta Mulla paino on laskenut pari kiloa. Se käy ihan hyvin, koska ylipainoa on. Yks syy on varmasti stressi ja se ettei oikein mitään tee mieli. Onneksi saan syötyä kuitenkin melkein mitä vaan jos haluan. Oonkin pyrkinyt syömään terveellisesti ja oon tehnyt koiran kanssa pitkiä lenkkejä - vähän pakkokin koska nyt se on kokonaan mun vastuulla :D Tai sitten multa on vaan kaikki salilla hankitut lihakset surkastuneet pois ja paino laskenut sen takia ;) ?
Mutta parisuhteen päättymisen myötä on myös jääny pois herkkujen ja roskaruoan syönti. Passaa mulle ihan hyvin tää uudempi ruokavalio :)

Donnuska toivottavasti nyt edes neuvolassa on hyvät laitteet ja kuuntelette sydän äänet jos et sitä kautta varhaisultraan pääse. Mulla tais olla viikkoja 8+2 kun kävin ekassa neuvolassa. Sykkeitä ei saatu kuulumaan, mutta laite kuitenkin "näki" sykkeet ja se huojens aikalailla. Tosin viekkaan että jos olis tajuttu etsiä oikeasta kohdasta niitä sykkeitä niin oltais saatu ne kuuluviin. Mulla oli taaksepäin kallistunut kohtu ja vielä syvällä lonkassa. Kotona sain ne kuuluviin jostain ihan muualta kuin mistä neuvolassa yrittivät. Sama oli vikassa neuvolassa jossa ehdin siinä raskaudessa käydä. Yrittivät etsiä korkeammalta ja ihmettelivät kun ei löydy. Sanoin että ota tosta pikkarien reunan alapuolelta vasemmasta nivusesta niin kyllä kuuluu.

Uusille tervetuloa!
 
Uusille tervetuloa! :)
Huonoja uutisia saaneille pahoitteluni! :(

Miranda: hienoja uutisia! Varmasti oli ihana tunne kuulla sydänäänet. <3

Minäkin sain tilattua neuvola-ajan. 1.4. Olis eka. Nyt on ilmeisesti muuttunu et ultrat pitää tilata itse kun on saanu lähetteen.

Unia,juu kyllä. Näin jo unta ristiäisistä ja poika ilmeisesti oli ja kastettiin mut mulle ei kukaan ollu kertonu nimee. Etin kastetodistust mut en löytänyt mistään enkä kehdannu keltään nimeä kysyä. Jossais lapussa luki Joojas ja Jaames.

Salilla oon jatkanut nyt käyntiä taas. Sillä jos sais pikkusen tota painoa pidettyä kurissa.

Aamupalaa nassuun ja jos lähtis reippailemaan pihalle!
Nasu ja pikku muru 6+0 POKS! :)
 
Pahoitteluni kaikille ikäviä uutisia saaneille! En ole juurikaan saanut mahdollisuuksia täällä notkua viime päivinä. Ei oikeastaan mitään raskausoireita vielä, tissit on vähän "oudon" tuntuiset, mutta ovat koko alkuvuoden muutenkin elelleet ihan omaa elämäänsä ;) eli ei ole varsinainen raskausoire minulle. Kukaan ei vielä tiedä raskaudesta, paitsi itse ja te täällä. Ei siis edes mies. Ja aion pitääkin salaisuutena kunnes viikkoja on täynnä väh. 12, ellei joku möläyttele ennen sitä.

Kuuluuko muuten rutiini nk. perusvirtsanäytteeseen raskaustesti? Kun tehdään kuulemma viljely ja kemiallinen seula. Ei liity raskauteen millään lailla ko. tutkimus. On ihan perustaustatieto juttu. Nyt vähän jännittää, että mitä testi paljastaa. On vähän huonoja viboja noista virtsanäytejutuista, milloin on verta ja milloin valkuaista...

Sitten seuraava ongelma liittyen raskauden peittelyyn...eräs puolituttuni on neuvolassa työhön liittyvässä harjoittelussa juuri nyt ja neljä viikkoa vielä, eli en oikein voi neuvolaankaan ilmottautua. Ko. henkilö ei osaa pitää salaisuuksia (möläytteli ed. illan istujaisissa aika lahjakkaasti asioita, joista en olisi vielä halunnut puhua ja jotka oli kuullut serkkunsa kautta) ja meillä on yhteisiä tuttuja pilvin pimein. Toki on vaitiolovelvollisuus, mutta...jos käytävällä näkee istuskelemassa neuvolan oven edessä niin kaipa sen sopii kertoa kaikille. pahinta on, että ko. henkilö sattuu minun tuurillani hoitamaankin juuri minua :D ei ole nimittäin arpaonnea.
 

Yhteistyössä