Iiiih, täällä tosiaan alkaa olemaan synnytykset lähellä jo monella <3 jännää!
Mulla oli neuvola tänään ja ilokseni huomasin että omalla kohdalla obsidan oli auttanut kun otti tupla-annoksen joka toinen päivä. Eli nyt Hb sama kuin alussa, 125. Alimmillaan oli 113. Nyt saa taas siirtyä ottamaan vain yhtä terkkarin mukaan, mutta en pidä tuota 125 mitenkään liian korkeana, joten jatkan aina silloin tällöin tuplana.
Sf-mitta oli myös mulla kasvanut vaikka mukelo onkin jo alhaalla ja kiinnittynyt. On niin eteenpäin tönäytyvä ja terhakka vatsa
ilman arpiakin olen toistaseksi selvinnyt, vaikka nahkaa kiristää toooosi paljon!
Raskausmyrkytys on pois suljettu, toinen testi oli puhdas ja verenpainekin oli tänään alhaisimmillaan (99/66).
Kivunlievitystä en ole vielä sen kummemmin pohtinut. Ilokaasusta pelkään kuulan menevän ihan sekaisin, mutta voi olla että silti kokeilen. Ammeeseen haluan lillumaan ehdottomasti jos on vain vapaana, TAYS:ssa on vain yksi avautumisvaiheen amme ja lisäksi yksi huone jossa on tavallinen kylpyamme, mutta sinne ei tietenkään ole asiaa jos huoneessa joku punnertaa
Sairaalakassia olen alkanut pakkaamaan, samoin eväitä on ostettuna valmiiksi. Toivottavasti päästäisiin synnytyksen jälkeen siirtymään potilashotelliin, jossa saataisiin olla ihan keskenämme. Tietenkin sielläkin on tosin kätilö saatavilla avuksi.
Lisää ruokaa pitäisi oppia syömään, paino oli laskenut taas. Ruokahalu on kadonnut jonnekin... Mutta nyt täytyy aloittaa energia-tankkaus, niin jaksaa synnyttää.
Supistuksia on paljon päivittäin, tosin vain muutamia kipeitä. Öisin niihin tulee herättyä, ja kipuja on iltaisin myös enemmän kuin ennen, sieltä hän alkaa pikkuhiljaa tulemaan!
Lopuksi vielä neuvolafaktat:
Rv 38+1
Hb 125
Proteiini -
Glukoosi -
Verenpaine 99/66
Paino -100g/viikko (alusta 8,5kg)
Turvotus -
Sf-mitta 37cm
Sikiön syke +145
Liikkeet ++
Raivotarjonta