Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Hui noita teidän mielialamuutoksia!! Onneksi itsellä ei mielialat ainakaan toistaiseksi vaihtele. Muutaman kerran on mukamas meinannut herkistyä jostain naurettavasta syystä, mutta esimerkiksi Piin elämä meni kyynelittä. Vaikka koskettava elokuva olikin.

Olot ovat muutenkin lähes normaalit. Myönnettäköön, että tulee jokseenkin yllätyksenä jos/kun huomenna ultrassa kaikki taas hyvin. Huomenna pääsemme siis taas kurkkaamaan mitä sinne pikkuisen yksiöön kuuluu.
 
Aadaz täällä yksi mielialan aaltoiluhäiriöinen, mutta veikkaan että osittain ketutus ym johtuu tästä väsymyksestä. Mielialat menee laidasta laitaan aika nopeasti, mutta päivissä on eroja. Toisena päivänä mieli on tasaisempi kuin toisena.

Mulla on kokoajan nälkä : / Ja nyt on viikon verran tehnyt mieli juoda light limppareita tai etenkin kivennäisvesiä. Niitä mulla on nyt mennyt useampi pullo. Onneksi kivennäisvesi ei ole vielä pahakaan pahe raskausaikana, kauhulla odotan mitä vielä tuleman pitää. :) Silloin kun on pahaolo aamulla, niin kreikkalainen sitruunajugurtti uppoaa kohtuu hyvin, se on ihanan kirpeää!
 
Viimeksi muokattu:
Jatkan tähän oirekeskusteluun vielä vähän, mitä tänne kuuluu...
Täällä ollaan jo toista viikkoa sairaslomalla, kun on kaikki mahdolliset oireet. Normaalia kovempi pahoinvointi. Kokeiltu on mm.rannekkeet. Huomenna käydään hommaamassa B6 vitamiinia, joka voi auttaa asiaa myös.
Tuntee ainakin oikein olan takaa olevansa raskaana :x

Tia
 
Aurinkoisia ajatuksia: Jännityksellä odotan, voisiko mulle käydä noin. Maha kun tuntuu paisuvan ja naama varmaan loistaa :) Itse kokisin tuollaisen tilanteen todella epämiellyttävänä, etenkin työpaikalla. Pidän hieman epäkorrektina kysellä kenenkään raskaudesta, edes silloin, kun maha on jo selvästi esillä. Mielestäni pitää odottaa, että toinen itse ottaa asian esille.
Periaatteessa minäkin ajattelen noin. Itse pitäisin suuni visusti kiinni, vaikka kuinka olisi selvät merkit. Tämä kyseinen työkaverini on muutenkin aika suulas ja rempseä emäntä ja hänellä on muutenkin tapana sanoa mitä ajattelee. Hämmennyin lähinnä siitä, että kuulolla oli muitakin työkavereita. Minulla kun ei ole pokkaa valehdella. En vain ole koskaan oppinut sitä "taitoa". Mutta toisaalta en osaa ottaa tapahtunutta kovin vakavasti. Pieni osa minusta ajattelee, että aika ihanaa kumminkin :)

Aurinkoisia ajatuksia 8+4
 
  • Tykkää
Reactions: Anna_bella
Iltaa! Taasen yksi päivä lähes selvitetty. :)

Tervetuloa uusille Mammoille! :):wave:

Mulla on koko päivän vihlonut ja viiltänyt alavatsaa. Muutoinkin oireet tuntuvat vain voimistuvan. Juurikin räjähdysalttius. Pyysin miestä tuomaan huonoon olooni voileipäkeksejä, kun niitä rupes tekemään mieli. Piti oikeen purra hammasta, kun kauppakassista löytyi Digestive-keksejä. En mä kyllä vielä ole siinä jamassa, että laittaisin niiden päälle juustoa. :D Vaikka mistäs tota tietää, mitä mielitekoja tupsahtaa vielä vastaan.
Hiilihapotettua vettä kera sitruunamehun menee paljon, ja tulee menemään. :)
 
Minulla on vain kuvallinen ohje netistä ostetuissa rannekkeissa. Niiden perusteella olen laittanut pallot tuohon keskelle kahden ja puolen sormenmitan päähän ranteesta (keskelle etusormen mittaa), eikä toisessa kädessäni nuo jänteet ole ihan keskellä.
 
Moikka!

Ilmoittaudun mukaan odottelemaan teidän kanssa! :)
Esikoistamme odotellaan syntyväksi 28.11.

Jonkin aikaa olen lueskellut näitä keskusteluja, mutta nyt uskaltauduin itsekin mukaan.
Tällä hetkellä mennään 5+2 ja oireita on ollut väsymys, etova olo (joka onneksi vielä helpottaa, kun jotain syö), rintojen arastus, palelua ja kuumotusta vuoron perään. Vatsa ei ole vielä turvonnut, mutta eiköhän se siitä ala jossain vaiheessa pömpöttää :)

28.11./ Miina_88/ 25 / 1. /EKKS

Varhaisultraan mennään 10.4. katsomaan onko pikkuinen siellä missä pitääkin ja ensimmäinen neuvolakäynti 23.4.
 
Viimeksi muokattu:
anteeks valitus kaikille joilla kamalat pahoinvoinnit, mut tietääköhän joku, miks ekat 2vko etovaa ja jopa oksennusta, sit viime la. loppu kun sienään? pitäskö huolestua? voi olla taas et liikaa nois internetin palstoilla pyörinyt...
 
Aadaz eka ultra taitaa olla joka puolella Suomea niskapoimu-ultra, joka on osa sikiöseulontaa. Se on yleisimmin rv 11-12+. Siellä myös tarkentuu laskettu aika. Joissain neuvoloissa on myös ultraäänilaitteet, kuten meidän neuvolassa. Minulla on eka lääkäri ensi viikon torstaina 4.4. ja siellä kyllä ultrataan. Lähinnä katsotaan, että sieltä löytyy sikiö, jonka sydän lyö.

Tervetuloa joukkoon Miina_88, maimma ja Tia.M

Aurinkoisia ajatuksia 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: flode ja Tia.M
flode riippuu neuvolasta. Meidän neuvolassa ultrataan. Kyllä ärsyttää ja harmittaa, että odotetaan ekaa ja pitää odottaa neuvolaa viikolle 10+2.. siitähän saattaa seuraavalla viikolla olla jo NT-ultra..ja ne verikokeetkin pitää ottaa jossaki välissä : /
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Heissan,

Joukkoon varmaan mahtuu :) Tein tänään plussatestin ja laskureiden mukaan marraskuun loppupuolella pitäisi olla laskettu aika. Voi toki olla, että siirrynkin joulukuisiin? Mutta se selvinneen sitten, kun selvinnee. Kyseessä on viides (ellei myös kuudes :D ) lapsi ja itselläni on ikää vielä hetken 32-vuotta. Hoitovapaalla olen, vaikkakin työpaikkaa ei ole mihin palata ja nuorin lapsista täyttää kesäkuussa kaksi. Iltaopisekelen lukiossa ja verkon kautta avoimessaYO:ssa Ja opintoja meinaan jatkaa (koska muuten päähajoaa kotiin). Vanhin lapsi taasen on 17-vuotias ammattiopiskelija, josta on äärettömän paljon apua (ja luulen, että on odottanut pikkusisarta vielä enemmän kuin minä =D )

aurinkoisia ajatuksia: Mä arvelin kaverini olevan raskaana, kun näin unta että aikaisti häitään ja näin oli käynyt. Samoiten omasta raskaudestani näin viimeviikolla unen, vaikka menkat ei myöhässä olleet. Niin varma kuitenkin olin, että ostin itselleni kahdet äitiyshousut ja saunakaljakin jäi lauantaina nauttimatta. Mutta jotkut kutsuvatkin minua noidaksi :D

).( Mulla ei ollut mitään raskausoireita (unta lukuunottamatta), muuta kuin, että launtaina kylmässä pukuhuoneessa viilsi nänneihin se kylmyys. Rinnat ei ole kipeät, mutta sitä normi alkuraskauden menkkamaista jomotusta on ollut. Toki jotkut hajut on käynyt nenään herkemmin. Mutta tänään aamusta ällötys on ollut matkassa jo melkein herättyä. En muista että olis tällein kokopäiväisesti ollut koskaan, vaan lähinnä painottunut aina ilta-aikaan mulla. Onneksi ainakin pystyn syömään, mutta kokoajan etoo siltikin :( tai no ehkä tuossa pitäs olla hymynaama, sehän on vaan postiivinen merkki, että etoo :)

Joosukka ja Joku (joksi iso-isä ja iso-setä nimesi)
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! :)

Ultrasta: Olen ymmärtänyt, että kotikunnassani ekalla neuvolakäynnillä (n. rv 8) ei vielä ultrata, vaan vasta viikon 12 tienoilla. Minulla ei pää ikimaailmassa kestäisi odotella sinne asti, vaikka tiedänkin, että keskenmeno tulee jos on tullakseen, eikä sille mitään voi. Mutta esim. nyt uskallan jo paljon enemmän nauttia raskaudesta, kun yksityinen gyne halusi viikoilla 4+6 tehdä jo ultran ja sikiöpussi näkyi oikeassa paikassa. Viikolla 7 olen ajatellut mennä seuraavaan ultraan, silloin kun sykkeen pitäisi jo näkyä.
 
Tervetuloa omastanikin puolesta kaikille uusille marraskuisille :) maimma Me ollaankin näköjään samanikäisiä ja samalle synnärille menossa. :) mulla tosin jo yksi poika ennestään.

Laskeskelin, että oma RU menisi vapun tienoolle, varmaankin sen jälkeen ja en tajua milllä järjellä jaksan odottaa sinne asti. Esikoista odottaessa olin ihan kärsivällisin mielin ja odotin reippaana sinne asti, mutta nyt aika tuntuu taas niin kauhean pitkältä... Varhaisultra houkuttelee, mutta en ole saanut aikaiseksi soitella klinikoille että paljonko se täällä Tampereella maksaa yms. Ilmeisesti AVA-klinikalla edullisin, mutta jostain luin että kelakorvausta ei saa jos ei ole pätevää syytä miksi on ollut ultrassa kuin vain oman mielenrauhan saamiseksi :eek:
 
pupup meillä on päivänheitto lasketussa ajassa, laskeskelin että RU=rakenneultra tulee heinäkuulle, tarkoitit varmaan np-ultraa eli niskapoimu-ultraa, sehän tulis vapun tienoille? :)

Uusille onnea ja tervelutoa! :wave:

Hyi mie näin kamalaa painajaista.. : / Olin varhaisutrassa ja lääkäri oli sitä mieltä että raskaus pitää keskeyttää kun kohdussa oli tekeillä joku ihmeen tulehdus.. Hyi mikä uni, yäk.

Ei kun pahenee vaan tänään heräsin 06.15 vaikka olis saanut nukkua seiskaan..

Niinu & itiö 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Sain eilen jopa aikoja itselle varattua: VU 11.4 menen terveystaloon, koska soittelin moneen paikkaan ja kyselin hintoja niin tuolla hintaa tulee 130e-kelakorvaus. Aava-lääkärikeskuksessa hinta ois ollut 200e-kelakorvaus. Neuvola on 15.4, jos siis ultrassa kaikki hyvin:)

Ainiin.. tiedot täydennettynä Iica/29v/2.lapsi/NKL?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kannatti "kehua" oireettomuutta, ajoittain alkaa etoa ihan oikeasti -aikaisemmissa raskauksissa pääsin kyllä pelkällä etomisella, esikoisesta taisin oksentaa kerran (tonnikalapizzan jälkeen)

Varhaisultra houkuttaisi täälläkin, saisi varmuuden, että odotetaanko tässä ihan oikeasti -kauhean pitkä aika olisi odottaa np-ultraan ja sitten tippua kovaa ja korkealta.

Sitäkin jo huolehdin, miten kertoa työnantajalle (jos siis kaikki menee hyvin), kun olen vasta vuoden tässä paikassa ollut. Vakituinen virka tosin, mutta edellinen työnantaja päästi tuskaisen ähkäisyn, kun kerroin tulevasta äitiyslomasta heti np-ultran jälkeen, niin siitä jäi vähän ikävä maku.

No niin, tulipas omanapaista vuodatusta -minä, minä, minä:LOL:

Päivän jatkoja kaikille, pahalla ololla tai ilman=)
 
Moikka kaikille!

Tää viettää hiljaiseloa tän kirjoittamisen kanssa, tosin johtuen siitä, että tuo puolivuotias pitää kiireisenä ja muutto painaa päälle. Ottaa oikein päähän kun on niin saamaton olo.

Ja tuo jano, siis se on ihan koko ajan... ja sit saa rampata koko yön veskissä, kun päivän kittaa juotavaa...

Täällä ei neuvolassa ulrata olleskaan, enkä sitten tiedä milloin alkavat sydänääniä yrittämään kuunnella. Muutiin paikkakuntaa tuon esikoisen jälkeen ja vanhassa kotikunnassa ultrattiin lääkärinkäynneillä ja sydänäänet kuunneltiin vko 12 jälkeen. (sano ettei ennen sitä kannata yrittää, kun ei välttis kuulu). Mietin tuossa kanssa meniskö käymään varhaisultrassa yksityisellä, mutta toisaalta np-ultraan on 3,5 vko, ja jos jokin menee vikaan, niin enhän mä sille itse mitään voi, niin en sitten tiedä haluanko maksaa.. vaikeeta...
Mietin tuossa kanssa, miten kertoa tulevasta työnantajalle (joku oli kanssa jo sitä miettinyt) kun ehdin olemaan töissä kokonaiset kolme kuukautta (josta pitäisi kk olla kesälomalla), se kiroo mut varmaan ylinpään helvettiin... (tää on siis pieni paikkakunta, johon ei tekijää saa niin helpolla) Mä tosin menen ilomielin töihin tuoksikin aikaa, koska tää kotona olo on oikeesti tylsää!!!! vuoden päästä tää voi olla jopa kivaakin, kun tuo neiti tuosta kasvaa, niin voi tehdä vähän erinäisiä juttuja.

En nyt muista oliko jo puhetta siitä, haluatteko tietää lapsen sukupuolen etukäteen? Ite ei tod.näk. kysytä tästäkään, onpahan jotain jänskättävää synnärille.. (jos sattuu tulemaan nyt poika, niin voi sitä kurjuuden määrää kun joutuu pukeutuun siskonsa vaaleanpunaisiin vaatteisiin:p)

Mulle vois päivittää
NL 18.4 ja NP 22.4

Nuppusein 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti ja murri76
Aadaz olit muistaakseen myös KOKS:in piiristä, tääl siis eka ulta on se np-ultra n. vk 11 ja rakenne uä sit joskus 21vk :) neuvoloissa meillä ei ainakaan kotkassa ole ultran laitteita :/ harmi.

Mielialanvaihteluita KYLLÄ! voi mies parkaa, ja minuu :D ku en itekkään tiedä mistä aina räjähdän :D

muuten ei tänne mitään ihmeitä, oksettaaaaaaa, huimaa kiukuttaa ymsyms.. kivaa. heti jos joutuu tekeen jotaa rankempaa, kuten siivoo lelut lattialta, kävelee ylämäkee, tai ylipäätään nousee sohvalta niin alkaa kamala yökkiminen joka ei lopu millään eikä myöskään tule ylös asti!!

eilen oli eka neuvola, ja en tiiä millä laskurilla itte katoin LA:n mutta menkkojen mukaan se nyt siirtyi päivällä eli on 6.11. Ja nyt siis rv 8+0<3

aurinkoista päivää kaikille

wavee 8+0<3
 

Yhteistyössä