Miini Pahoittelut !
Ms. Moneypenny Mulla on nyt muutaman viikon ollut myös ihan sairaalloista kutinaa ympäri kehon, mutta mä olen laittanut sen ihan vaan tuon pakkasen syyksi. Joka ilta rasvaan kroppani päästä varpaisiin, suihkun ja saunan jälkeen on pakko rasvata kaksikin kertaa, muuten ei nukkumisesta tule mitään. Mulla ei ole atopiaa taustalla, tai muutenkaan mitään maksakokeita otettuna, että en osaa sanoa mistä mahtaa johtua, kyllä mä jotenkin ainakin omalla kohdalla syytän tota pakkasta.
Mun tutulla oli loppuraskaudessa tuo raskaushepatoosi ja se oli ihan eri mittakaavoihin lueteltavissa se kutina. Se raapi ja rapsutti, erityisesti kämmenet ja jalkapohjat sillä kutisivat.
Taas on tullut
uusia plussanneita Onnea kaikille ! :wave:
Niinu Eipä ole ketään raskaana tutuistani, tai ei ainakaan vielä kukaan ole paljastanut.
Paras ystäväni on kärsinyt jo vuosia lapsettomuudesta ja muutama kuukausi sitten he erosivatkin, joten en voi oikein jakaa raskauttani hänen kesken, tai voisin toki mutta se ei vain tunnu oikealta..
On jotenkin sellainen pahoitteleva olo, vaikka siis en todellakaan ole pahoillani tästä raskaudestani, mutta sellainen vain.. outo. Eikä sillä, ei tämäkään helposti alkuansa ole saanut, 3 pitkää vuotta tätäkin on "tehty". Esikoista tehtiin reilu 2 vuotta. Luonnollisesti tärppäsi, mutta hartaan ja pitkän yrityksen jälkeen.
Nyt on vasta 16. päivä ja montako meitä täällä pinossa jo on, odottaen loppukuuta kun taatusti vielä saadaan lisää väkeä.
ON: Täällä olis havaittavissa,
ehkä rintojen jonkinlaista arkuutta. Tai ainakin illalla siinä kohtaa kun ottaa liivit pois, tulee sellainen "plumps" ilmiö ja tuntuu että rinnat painaa ainakin kilon. Ja toisessa rinnassani on muutamana iltana ollut sellainen kipeä kuumottava "patti". Eniten tässä oirelistassa kuitenkin painaa tuo jatkuva, päivittäinen menkkajomotus. Se on siis ihan päivittäistä ja useaan kertaan päivässä. Mahtaako tuo nyt kuitenkaan olla ihan normia näin kauan jatkuneena...
Teinpäs tänään Clearbluen digitestin, ihan vaan meielnkiinnosta onko lukema noussut. Silloin 3.3 kun olen sen ekaa kertaa tehnyt, näytti se raskaana 1-2 viikkoa, nyt 16.3 +3.
Kyllä siis jotakin tapahtuu jossakin vaikkei sitä ultrassa vielä näkynytkään...
Jännittää se ens viikon ultra ihan hirmusesti.. Mulla on kyllä neuvolakin 20.3, mutta sitä nyt en jännitä kun esikoisesta jo tiedän mitä siellä tapahtuu..
jahas, tänään alkaakin taas arki pitkien vapaiden jälkeen ! Plah. :ashamed: Kyllä mäkin olisin joissain määrin valmis siirtymään päivätyöhön, vk.n loput vapaat.. Tai no, en tiedä, tuskin pidemmän päälle sekään olis kovin mieluista, mä tartten vaihtelua elämääni, varsinkin työrintamalla !
Kymysystä:
Millä alalla olet ? Miten uskot raskauden muuttavan työtäsi ?
-Hoitoalalla. 3-vuorotyössä.
Esikoisen aikaan olin jo samassa työmaassa ja suurinpiirtein tiedän miten yritän jaksaa.
Uskon tämän taas vaikuttavan ainakin työaikojen puolesta, iltavuorot kun muutenkin iltaa kohden niin väsy, on hankalia ja aamuvuorot taas liian aikaisia. Yövuorot ovat ihan mahdottomia.
Potilas siirrot tulee taas opeteltua ihan eri suunnasta, eristyspotilaan kanssa työskentely tulee ksyeenalaisemmaksi ja agressiiviset potilaat alkavat pelottaa.. :ashamed:
Toivon että mieli pysyy tasaisena enkä kilahtele työyhteisölle.. :headwall:
Aurinkoista lauantaita kaikille masunkasvattajille ! :wave: