Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Pipopoppari Ihan kuin mun päiväni tänään :) Mulla toki muutenkin sukuvikana selkäongelmat, heti kun jumppa jää vähemmälle säryt palaa ja raskauden edetessä saa varmaan taas käyttää tukivyötä. :|
Mulla alkoi tänään lisänä vielä oksentelu. :( Esikoisesta en koskaan ollut oksennusherkkä, mutta tänään kyllä lensi. iyh :x

Tervetuloa uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: Pipopoppari
ihanaa iltaa. täällä pärähti 5+1 ja ihana olo, oksut loppu, enää nälkä ja jano, ja jännittääl.. tissit tietty, mut ku ei niihin koske, kaikki hyvin ;D tarrasukkia kaikille.. täälläkin vielä alussa ja jännäillään... hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua!
ps. onko muitsa joitten oireet vähäisiä? ei klassista aamu ykää jne? :D
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Esikoisesta saksittiin, ponnistamista takana yli tunti ja imukuppia varten oli saksittava : / En kyllä tajunnut kyseisestä toimenpiteestä mitään, joten ainoastaan 2 kuukauden parantumisajasta huonoa sanottavaa.

Toisesta ei saksittu, ponnistusta 2 minuuttia eikä yhtäkään tikkiä :)

Esikoinen 3915 g ja 53 cm, kuopus 3790 g ja 51 cm.

Henk.koht jäi PALJON parempi fiilis tuosta kuopuksen synnytyksestä, kaikki meni sujuvasti ku en ottanu epiduraalia. Pelkän ilokaasun voimalla onnistui homma paljon paremmin, toki kivut oli myös omaa luokkaansa :D
 
ja tyhmä kysymys, mut aluks oli ihan kauheita kipuja alavatsalla, sit kun "menkat" (oletetut jotka ei alkanut, onneksi) loppui, eli toissapäivänä kivut vaan loppu,ei vuotoja tullut ei mtn, nyt vaan pientä juilimista aika-ajoin vatsassa, onkohan iha normaalia? :)
 
flode: Mulla koski VIIKON mahaan ennen oletettua menkkojen alkamispäivää. Ja koski todella kovaa ajoittain. Luulin olevani sairas ihan jollain vakavalla tavalla! Oletettuna menkkojen alkamispäivänä kivut loppui kuin seinään. Oli tosi hämmentävää, esikoisesta ei ollut vastaavaa.

Oireista: Väsymys, ihan mieletön paleleminen ja ummetus. Ruoka maistuu erinomaisesti! :D Liikunnassa huomaa voimien loppumisen aiempaa nopeammin. Jaksan kuitenkin ihan hyvin salilla ja toivon todella, että voin liikkua koko raskauden.
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Pipopoppari: Mullakin koskee ajoittain selkään, mutta se taitaa kyllä liittyä mun työasentoon (istubn töissä suuren osan ajasta). Olen lyhyt ja selkäni ei ole vahva, joten alaselän lihakset kipeytyy helposti.

Kuukautiskivutkin mulla tuntuu aina selässä ja ekassa synnytyksessä pahimmat supistukset kohdentui selkäpuolelle (tuntui siltä, kuin selkäranka halkeis kahtia)! :D
 
Se on totta!

Selvä plussa testiin aamulla :) Mut saa varmaan lisätä listoille:

tiunti / 27 / 1. lapsi ja la 18.11


Laskettu aika luultavasti jollain päivällä tulee heittämään vielä.

Oireista, mulla tuli rinnat kipeeks oletetusta kiinnittymispäivästä ja ovat edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Samana päivänä meinasin nukahtaa töissä palaveriin :D olen ollut jonkin verran väsynyt ja tämän viikon alussa (4+1, 4+2) oli lievää kuvostusta aamupäivällä. 4+1 alkoi myös alaselän paineen tunne, häntäluun korkeuksilla tämä. Vatsan puolella ei kovinkaan usein ole tuntemuksia. Kiukuttaa alkaa myös aika herkästi ja nukkumaan menen 1-2 tuntia normaalia aikaisemmin :D
nenä on vähän tukossa ja seksi ei oikein kiinnosta.

Vielä tuntuu, että aika vähillä mennään!

Onnellinen tiunti ja takku 4+5
 
ihanaa huomenta :) ja happy. että edelleen voidaan raskaasti, vähäisistä oloista huolimatta, jotenkin outoa, että ennen vihasin aamuja, en herännyt millään, nykyään ylhäällä 5.00 tai 6.00 ja pirteenä? hassua, mutta kiva niin.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat!

Kyllä se nyt näin taitaa olla että saan liittyä joukkoonne.. :) Mies on todellakin päättänyt että vauva saa tulla ja on asiasta varma! Olen itse nyt ihan shokissa ja sekaisin, valvoin viime yönä monta tuntia kun en osannut asiaa käsitellä.. Että jos kaikki menee niinkuin pitää eikä mieli enää muutu, niin meille tulee marraskuussa vauvva! Tiedoiksi voi laittaa minun kohdalle Niinu86/26/2. lapsi/ LA 18.11 /PKKS
 
Viimeksi muokattu:
tiuntille onnea plussasta ! :wave:

flode Täällä on yksi aika lailla oireeton.. :ashamed: ja mulla ainakin juilii ihan päivittäin, sattuu alavatsaan ihan kuin menkat alkais just nyt.

No oireita... Eilen illalla tuntui toisessa tississä sellainen kuumottava möykky joka tosiaan oli arka painettaessa. Juilii ja jomottaa vatsan seudulle päivittäin. Eilen kaupassa tuli sellanen hiukan ehkä etova olo, mutta sekin saattoi johtua kun join ihan liikaa kahvia ennen kauppareissua.
Paitsi tämä aamuherääminen ei ole minun juttuni ollut koskaan, mutta nyt viikon ajan olen herännyt ihan ilman kelloa, viimeistään klo 8, ennen nukkua pössytin ihan niin kauan kunnes kello soi, oli se sitten 9 tai 12...
Näin vuorotyöläisenä on hienoa omistaa unenlahjat, mutta mitäs mä nyt teen kun herään vaikka klo 6 aamulla, ennen klo 13 töihin eikä päikkäreitäkään kerkee ottaan, olen mä taatusti kuollut kun ilta saapuu...
 
  • Tykkää
Reactions: flode ja tiunti
Flode kyselit oireista.
Mulla menossa laskureiden mukaan 6+5 ja olen yllättynyt miten vähän on tuntemuksia. Olin aina kuvitellut, että heti alkaa se vessassa ramppaaminen ja yökkäily. Mutta ei ainakaan minun kohdalla.

Tällä hetkellä rinnat on tosi kipeet (kipeytyivät ja kasvoivat ainakin asteella viime yön aikana), kova nälkä yllättää yhtäkkiä, herään pirteänä aamuyöstä (toisinaan käyn vessassa) ja alkuviikosta lähtien on iltaväsymys tullut kuvioihin. Vatsa myös turpoaa iltaa kohden ja ilmavaivat ovat jokapäiväiset:(
Myös jano saattaa yllättää, mikä on outoa, ottaen huomioon, että juon tosi paljon vettä päivän aikana.

No olihan tossa noita oireita ku noin kirjasi ne:)

Ja eikös vois kuvitella, että se siemen on vielä tuolla matkassa kun rinnat tosiaan ottivat taas harppauksen seuraavalle tasolla viime yönä? Tykkään nukkua vatsalla ja viime yönä piti vaihtaa rintojen takia asentoa:)
 
  • Tykkää
Reactions: flode
Ihanaa Niinu86=) Oon täällä lukenut tilanteestasi ja luonnollisesti toivoin miehesi muuttavan mielensä. Nyt siis viimenään pääsit tänne meidän marrasmammojen joukkoon, asia kääntyi siis parhain päin :)
 
Haukotus ja huomenta mammoille.

Ärsyttää kun meijän 10kuisen vauvelin on pitänyt alkaa heräillä 6 aikaan aamusta. Ihan liian aikaisin mulle!

Mulla ei leikattu välilihaa, mutta kuitenkin parsittiin repeämät kasaan nukutuksessa. Toivottavasti seuraavassa synnytyksessä ei tule niin pahoja repeämiä!

Niinu86 olen todella onnellinen sun puolesta! Ihanaa! :heart: Ja miehellesi nostan hattua vastuun kantamisesta!

Miramei täällä odotellaan malttamattomana uutisia ultrasta! :)

Lainaan vielä tuota eilen kirjoittamaani tekstiä, josko jollain olisi kokemusta tälläisestä.

Onko muuten muut tunteneet kevyitä supistuksia? Itsestä tuntuu, että aivanko mahassa tuntuisi välillä sellainen kovetus, eli ihan niinkuin supistus. Pitäiskö huolestua??
Eilen myös huomasin kun makasin mahallani, että mahassani tuntui joku möykky. Voiko kohtu olla jo kasvanut tässä vaiheessa, että sen tuntee? Edellisessä raskaudessa muistaakseni ei tälläistä ollut.
 
Kiitti kun ootte mukana tässä! Tää on kyllä todella iso käänne meille.. Kysyin mieheltä perusteluja mielen muutokselle, hän sanoi että tarvitsi vain aikaa sulatella ja funtsia asiaa ilman painostusta ja lopulta päässä "naksahti" niin että osasi ajatella asiaa eritavalla ja tuli siihen tulokseen että miksipä ei :) Miehelle tämä on ensimmäinen lapsi, joten kai se alku epävarmuus ja järkytys on ymmärrettävää kun vauvveli ei ollut suunniteltu juttu. En epäile pätkääkään etteikö mies tulisi nyt iloitsemaan asiasta kanssani kun niin varmalta päätöksessään vaikutti. Minulla tietysti stoppaa koulunkäynti jossain vaiheessa ensi syksynä, mutta ei kai se maailmaa kaada. Tehdään nyt vaan asiat vähän erijärjestyksessä kuin oli alunperin suunniteltu. Vauvasta tulee silti odotettu ja rakastettu ihan samalla tavalla kuin jos se olisi ollut alunperin suunniteltu. Olen ylpeä miehestäni, on se vaan maailman ihanin! :heart:

Kirjoittelen myöhemmin lisää, nyt olen ihan pönttö sekaisin ja iloinen ja pelokas yhtä aikaa.
 
Ihanan pirteää perjantaita kaikille :)

Mulla on kyllä kumma juttu,olen aamusta yli pirteä,taas kuuden jälkeen ylhäällä,mutta illasta sitten tuli nukahetua jo kymmenen jälkeen :) Iltapäivällä alkaa painaa väsymys noin suurinpiirtein.... Lieviä oireita on kokoajan,eiköhän ne tästä viikon sisään ole johonkin suuntaan mennyt :)
Nyt meinasin alkaa tekee viikkosiivon,upea auringon paiste ja pakkasta vielä -17 jotenka mikä onkaan mahtavampaa ;)
Ihanaa päivää kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: murri76 ja flode
Niinu Hienoa ! Onnea nyt oikein olan takaa ! :)

coffeebreak Minä myös, kaikki oireet on tervetulleita ! ;)

shantaram vaikea kyllä sanoa mikä olis tuollainen tuntuva möykky. Sulla on kuitenkin edellisestä synnytyksestä aika vähän aikaa ? Jos se vaan on niin että kohtu kasvaa vanhasta muistista nyt nopeempaa ja se jo tuntuis, olen sellaisenkin jostain lukenut... köhm.. :D

jahas, me lähdetään nyt tämän 3-vuotiaan uhmaisen kanssa uhmaamaan Prismaa. Ans kattoo kuinka kauan mun pinnani kestää kun joka tuotteen kohdalla "otetaanko tätä, miksi ei oteta, ei meillä ole tätä, otetaan tätä, miks ei..." Huoh. |O veikkaan että ainakin 2 itkupotku raivaria tulee reissun aikana...
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Huomenta Kaikille! :)

Ihan ensimmäiseksi Niinu86, mulla tuli tippa linssiin kun luin sun päivityksesi. Olen niin iloinen puolestasi, niin kovasti toivonut, että miehesi muuttaisi mielensä. Eli niin lämpimästi tervetuloa mammailemaan! :hug:
Tuo uutinen pelasti jo nyt päiväni. :)

Sitten Onnea ja tervetuloa Uudet mammat! :) :flower:

Eilen sitten kävi niin, että tää mamma oli nukkumassa jo, ennen puolta ysiä. Esikkokin ihmetteli. Mut kertakaikkiaan niin väsynyt olin. Normaalisti menee puolille öin.
Päivemmällä ihmettelin sitä, että nälän iskettyä, söin pari voikkaria, ja sen jälkeen iski hirveä kuvotus. No täähän on just tätä, mitä vaan voi tulla. Lisäksi oli pientä päänsärkyä, mut se siitä.

Miramei, Miramei, tuuhan kertoo infoo... :)

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Tervetuloa uusille! Ja onnea :)

Miramei, onnea ultraan :)

Kiitos murri76 ja kaikki muutkin ihanat tsempeistä :heart:
Ilta meni makoillessa hiljaa, oli jonkunverran menkkakipuja ja iltaan asti tuli pyyhkiessä paperiin aina värillistä. Nyt ei enää juurikaan satu mahaan ja tänään tuli aamulla hentoista väriä pyyhkiessä, äsken ei enää. Huoli on ihan kamala, mutta ei kai se auta kun odotella, että mihin suuntaan tämä tästä etenee.. Panikointia lisäsi se, että eilen samaan aikaan kun tuo alkoi, niin kipu katosi rinnoista. Mulla oli pari päivää sitten vielä ihan todella todella kipeät rinnat koskiessa, nyt ei siis juuri mitään. On ne tässä nyt vuorokauden aikana aina välillä olleet vähän kipeät, mutta ei lainkaan niin paljon kun aiemmin. Ja tottakai kipu voi vaihdella paljonkin, tuo vaan tuli nyt niin sopivaan kohtaan, että huh :( Pahoinvointia on kyllä kokoajan ja väsymys edelleen kauhea, digi näytti eilen raskaana 3+. Että kai tässä toivottavasti vielä raskaana ollaan.

Huomenna tulossa toinen kattaus synttärivieraita esikoista juhlimaan, ja mun veli kihlattuineen jää meille iltaa istumaan ja yökyläilemään. Tarkoitus on huomenna kertoa heille raskaudesta. Toivottavasti siis vuoto loppuu. Mies lähtee vielä maanantaina duunireissuun muutamaksi päiväksi ja jään likan kanssa kahdestaan, toivon niin kovasti, että sillä aikaa ei mitään sattuisi.

Mikäs tilanne siellä Häjyli?
 
Heippa hei!
Bongasin pinon ja ajattelin tulla höpöttelemään tänne. Toissa päivänä melko haalea plussa apteekin omaan ja tänään paljon vahvempi plussa :heart: jonkun laskurin mukaan la 20.11 ja tällä hetkellä 4+1. Pitänee vielä varmistella jollain laskurilla, mikäs olis hyvä?
En koko pinoa oo ehtinyt vielä lueskella, mutta pikkuhiljaa =)
Oloja on sen verran, että väsymys on ihan mieletön, suussa maistuu veri ja vatsaa nippailee.

Palaan paremmalla ajalla lueskelemaan ja katselemaan että mitäs tietoja nyt pitikään punaisella laitella :)
 
Päivitän nyt vaan omaa persettä! :D Neuvolassa käyty ja terkka oli mitä mainioin :) Neuvola ajatkin katottaan vaan miten ite haluan ja tarpeen nähään, soittamalla saan myös varata lisä aikoja :) Jäi niin hyvä fiilis!
MUTTA nyt on la:t ja viikot sekasin! Lääkäri oli laittanu koneelle LA 1.11 ja kuvassa lukee LA 6.11, neuvolassa mennään aikasemman mukaan, sehän tietää sit vaan kahta ultraa jos viikot sekasin. Joten Miramei viittitkö vaihtaa LA 1.11 että ite pysyn kärryillä! :D
Huhtikuun lopulla on ultra ja seuraava neuvola joskus toukokuussa!

KyyneltenHymy 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: hensq
Niinu86 Hienoa! Pohdin silloin aikaisemmin, että jospa miehesi vain tarvitsee hetken aikaa sulatella uutista! Tervetuloa nyt sitten virallisesti marrasmasujen suureen joukkooon! :)

Sona ja Häjyli Olette ajatuksissa! Toivotaan parasta! :)

Tänne ei mittään. Paha olo alkaa väistymään kun olen tajunnut homman jujun. Pitää syödä ennenkuin ehtii nälkä yllättämään ja pitää vatsassa koko ajan jotain "kevyttä"!
Kerrottiin tuleville mummeille asiasta viikonloppuna ja nyt vaan toivotaan, että päästään loppuun asti!

Mylvinen 7+0
 
Noista oireista... Päivisin ainoa oire on tuo väsymys, joka on pahimmillaan iltapäivisin-illalla. Tällä viikolla olen muistaakseni kerran vain tuntenut alavatsan nippailuja, mutta muuten olen ihan kivuton :D Rinnatkaan eivät ole arat... Mutta eivät olleet esikoistakaan odottaessa, järjettömän suuret vain :D Nyt ei kuppikokokaan ole kasvanut, mutta en tiedä sitten kasvaako ne enää samallalailla toisessa raskaudessa?

Kuvotusta ja heikotusta tulee, jos on ateriaväli jää liian pitkäksi, muuten ihan ok. Näin viime yönä kamalaa unta, jossa tämä raskaus meni kesken... Sain kuitenkin sairaalasta mukaani jonkun vauvan, mutta itkin, että Ei tämä ole mun vauva en mä tee tällä mitään!
Huhhuh :D

Toisaalta oireiden vähyyttä en ihmettele kun edellinen raskauskin oli niin oireeton supertissejä lukuunottamatta ja onhan mulla viikkojakin vielä ihan vähän vasta.

pupup 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: flode

Yhteistyössä