Marraskuun inseminaatio hoidot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pure love
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pietu: Samat ohjeet siinä Suinuun simppatestin kans oli ku teilläki, eli pidättäytymisaika 3-7vuorokautta (meil tais olla se 3..) ja sit tavara piti toimittaa 2 tunnin sisään sinne. Ei kyl puhuttu mitään et takin sisässä, mut toisaalta sillo oliki kesä..Purkin ne kyl anto sieltä meille.Ja en tiiä miten ne tutkii.. Luulis tosiaan osaavan ku maksoi niinki paljon, ja on yksityinen paikka.

Sit vielä lääkäreistä.. Mulle on kans sattunut kerran se Turusta tuuraava lääkäri, ja musta se oli kaikista mukavin ja asiansa osaava! sit on vaihdellu muuten kahen naislääkärin kesken tutkimukset, Ahtola enimmäkseen kyl ollut. Hoitajista on on ollu vaihdellen molempia, surakkaa ja Luukkaista. Mukavia molemmat.
soitoajoista en ollut minäkään kuullut, joten kiitokset tiedosta. Ei kyl kiva juttu!!

Sit omaa napaa.. Tää piinailu on aika inhottavaa, rintoja on kihelmöinyt ja mahaa vippaillu aika ajoin. Sit taas löytyy PMS oireitakin, kiukkua ja kiukkua. Jotenkin en usko et onnaa.. ei vaan tunnu siltä. To pitäs kait sit testata jos tarvetta enää silloin on. Mulleha tehtiin inssi 2.11, ku joku sitä tais kysellä..

Morjens taas kaikille!

Minkäslaisia tuntemuksia muilla on, joilla inssi ollut 1.11 tienoilla? Viiveron tuntemukset tuossa olivatkin, entäs muut? Minttu? Siili? muut piinailijat?
Mulla sitä alavatsa nippailua koko ajan. Sekä rinnat kipeät. Ikävä kyllä nämä ovat mule normaaleja oireita ennen menkkoja. Joten toivo on siis edelleen täysin nollissa. Mutta nyt siirrän sen sitten seuraavaan inssiin.
Testiä en usko joutuvani tekemään. Niin kovasti jo kuvittelin itseäni vauva masussa ja vauva sylissä jne. Taas sitten putosin, kun tuli kieleen nämä oireet jotka ovat joka kerta olleet samat.
:snotty:
Nyt on siis mun vuoro surkutella. Plussa tuulia kuitenkin jokaiselle!

Moi Nampero,

Mä laitoinkin jo liudan oireita edelliseen viestiini. Samaa mulla kuin teillä muillakin. Alamahassa välillä hipasee, ei kovaa eikä pitkäkestoista kipua. ja sit ristiselästäkin ottaa välillä, ja sit menee ohi nopeasti. Jostain syystä luokittelen menkkakivut erilaisiksi kun nää. Kovemmiksi kivuiksi, ja silloin mulla ristiselkää alkaa jomottamaan jatkuvalla syötöllä. Varmaan toiveajattelua, mutta onhan se tavallaan hauska elää toivossa ennenkuin toisin todistetaan...

Tänään uutena oireena on nännien herkkyys. Tämän oireen olen kyllä monesti huomannut ennen menkkojen alkamista, mutta sehän voi olla oire myös jostain muustakin...

Aion testata varmaan vasta keskiviikkona, silloin on kulunut 16 päivää inssitä. Niin ellei siis täti tule. Varmaan se täti huomenna kurvaa kylään...

tere kaikille!!!
mun tuntemukset hyvin samanlaiset kun sulla nampula....
käyn vessassa koko ajan tarkistelemassa joko menkat alkaa eli kipu on just sellasta et menkat tulossa,harmi....mullakin rinnat kipeet mut kuuluu myös mun vakiojuttuihin ennen menkkoja...
tosi piinaavaa tää on vaikka ei tippaakaan usko ni silti jotenki jännittää...
mikähän se päivä on jolloin voi testata ku inssi tehty 1.11??ei kyl tartte sinne saakka ootella mut kuhan viel jotenkin uskottelen itelleni..
mulla on toivoton olo,jos ei nyt ni miks sit muilla inssi kerroillakaan???
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-

Viivero: Tuosta pitää kyllä antaa tiedoksianto Suinuulle. Minä aion yrittää saada korvauksia takaisinmaksun muodossa. Ei se nyt voi niin paljon mennä pieleen, että useimmilla tulokset huonot ja sitten todellisuudessa onkin hyvät... Jotain on pielessä :/

ON
Täällä elellään rauhakseltaan. Tänään Lugesteronit käyttöön ja pidetään peukkuja, jotta pysyy tällä kertaa mahdolliset matkalaiset kyydissä. Menkkojen pitäisi alkaa 23.-26.11. välisenä aikana... Testaan siis varmaan 27.11. maanantaina ensimmäisen kerran :)

Heippa Nampula ja muut kp28-30 tienoilla piinailevat!

Siilin kuulumiset:
Mulla kp30 eli pp14. Lääkäri sanoi, että pp14 voin tehdä testin. Eli tänä iltana teen - jos uskallan. Pelottaa! Olen odottanut kuukautisia KOKO ajan, sillä olen lähes 100-varma inseminaation lopputuloksesta. Kuitenkin kun antavat odottaa itseään, niin sitä mieli välillä askartelee sen parissa, että "entäs sittenkin jos".

Oireita (nipistelyä, selkäkipua, aristusta) on vähän. Niistä en voi päätellä oikeastaan MITÄÄN, koska mun kuukautiset saapuu aina lähes oireettomina. Pää- ja vatsakipu alkaa vasta kuukautisten alkamisen jälkeen.

On tää kyllä elämää... Joka kerta vessaan mennessä jännittää. Näin on ollut jo kohta viikon päivät. Mieli hokee "jospa sittenkin, jospa sittenkin". Järki tietää, että pitäis uskoa viisasta lääkäriä, jonka mukaan mahdollisuus meillä inseminaatiohoidossa on n.1%. Toisaalta toivois, että alkaisivat nyt, että pääsis suremaan hetkeksi ja sitten odottelemaan rauhassa ilman hoitoja kevättä (ICSI tiedossa viikolla 17). Toisaalta kädet on joka kerta vessaan mennessä ristissä, että toivottavasti ei olis alkanu. Kai sitä haluaa asustella hetken jossain haavemaailmassa ennen putoamista.

Heippa!!!
voin yhtyä täysin siili sun kommentteihin...
on tää elämää,mä ravaan vessassa kans koko ajan ja on vahva tunne et nyt ne menkat alkaa...
ei mulla ihan pitäskään alkaa viel mutta tuntemukset on ollu torstaista lähtien...
maha nipistelee ja sit mitä mul normaalisti ei oo ni ennen nälän tunnetta tulee hirvee heikotus,jalat ja kädet tärisee jne....
siili mitä tarkotat pp14???
-minttu-

Pp14 = piinaa on kestänyt 14 päivää.

Eli inseminaatio oli tasan kaksi viikkoa sitten. Näistä neljästätoista päivästä ehkä ensimmäiset 6-7 meni sillä tavalla "tavallisesti". Sen jälkeen asia on ollut mielessä 24/7.

hei piinailija toverit :)

On kyl mukava lukee et toiset aattelee just samoin ku mä.. ja oireetki on niin samanlaisia että.. Tuntuu et jos kaikilla on samat oireet, (maha vippailuja, rintojen aristusta, alaselän jomotusta jne..) ni ollanko me kaikki joko plussattu tai sit ei kukaan.. tosin tiedä nyt noistaki oireista sanoa mitään, ku nekin niin vaihtelee.. Mintun kaa samoil ajatuksil olen et jollei nyt onnaa ni miten onnais ollenkaan inssillä sit koskaa..? On vaan jotenki niin sekava olo, eikä tavallana tiedä yhtään milloin pitääs niitä menkkoja oottaa, onko se sit se pp14 jolloin ne alkaa vai vikojen kuukaustisten mukaan..? Toivoo koko ajan et ne tulis lainkaaan, mut silti tuntuu et ne alkais kuitenki..

viivero, jol pp 11 vasta menos..
Tsemmppiä!!!

Hellouta taas pitkästi aikaa!

Täällä näkyy olevan vähintääkin yhtä piinavia tunnelmia kuin minullakin. Tosin itsellä vasta pp7, en uskalla edes ajatella hermojen tilannetta viikon päästä.

Siili; etkö meinaa jo testata? *pitää peukkuja jännittyneenä!!!!!* :)

Ja taas olen ajatellut vilpitöntä tunnustusta niille, ketkä tätä hoitorumbaa keskenmenoista puhumattakaan ovat jaksaneet pidempään :heart: . Tämä on eka inssi ja tuntuu, että pitäiskö jättää tähän koko homma. Käydä ehkä yks ivf.

Mukavaa maanantai-iltaa. :)

niinpä koska menkkoja odottaa kun mulla ne kuuluis vast oikeesti alkaa 18pvä tai jotain mutta kaskiviikkona 15pvä on tasan 14 vrk inssistä...
sitä mäki mietin et sekottaako tää nyt jotain muutakin kun mun pään...
ai muillakin on koko ajan se tunne et menkat alkaa???mul nytki niin vahva tunne että ku meen vessaan ni on alkanut...ei niit oikeen pysyty estelläkkään ettei tulis...huh..huh..
mulla siis nyt pp12,ilmeiseti???
-minttu- :heart:

Moikka Vinita ja Minttu!

Mulla kans ihan hurjat fiilikset. Mintun kans sama tunne et nyt ne alkaa. Tänään juilinu mahassa aivan samoin kui ennen menkkoja. Kyllä se itku on jo lähellä. Vaikka kuinka pessimisti onkin yrittänyt olla. :snotty:

Ei jaksa oikein uskoa että milloinkaan mitään tulee. En kans ymmärrä kuinka monet on vuodesta toiseen tätä jaksanut. Itsellä kans olo että ei jaksais enää, kun ei mitään tuu. Eka inssi vasta takana. Mutta miksi se onnistuis kun ei tähänkään mennessä. Vielä kun on vatsa kipeä ja muutkin oireet kuin normaali aikaan juuri ennen menkkoja. Mulla ollut oviksesta lähtien valkovuotoa ja nyt se taas loppui kuin seinään, kuten aiemminkin. Enpä usko että tarvii edes testata. :ashamed:

Siilin kuulumisia ootellaan kaikki! Joten Siili, testaapa ja ilmota!

Mulla Siilin kans samanlaiset tunteet, eli tulis jo että sais sit surra pois. Nyt jo etukäteen surettaa, kun tietää tän olotilan.

Nyt ei oikein jaksa uskoa edes muihin kylvää, on niin kurja olotila. Toivotaan kuitenkin että teillä muilla paremmin.

<br><br>

Nampula!!!!
koita jaksaa,mäkin yritän tässä vaikeessa tilanteessa,kun ei yhtään usko et onnaa mut silti toivoo sydämmen pohjasta...
oon jostain lukenu et testin vois tehä jo 14vrk pregnylin pistosta eli tänään mut en mä myöskään aio testata ja pettyä pahan päiväsesti...
tulis ne menkat ku on tullakseen ni loppus tää piina..kuinkahan kaun niit tarttee oottaa???koska odotat omias nampula??
-minttu-

Mä ootan omiani tulevaksi huomenna tai ke. Mulla on oviksen tapahduttua tullut menkat aina 14 vrk siitä. Olin jo ovuloinut sillon 1.11 joten siksi ootan ti tai ke. Mut ihan varmasti tuloksen tiän. Ei näitä kipuja muuten ois.

Tsemppiä! :hug:

Kiitti Minttu!

Juu voimia tää vaatii, mutta kyllä mä sieltä pohjalta sitten nousen. Kyllä niin kovaa jo surettaa. :snotty:

Mullahan ei siis normaalikiertoa ole lainkaa ikinä ollut, joten siksi tuohon ovikseen vetoan.

On tää niin kurjaa että... Mutta sulle kans tsemppiä ja uskoa! :hug:

Viime inssissä kirjottelin päivittäin olotiloja kalenteriin...nyt sitten olen sortunut vertailemaan olotiloja tämän hetkiseen. :ashamed: Ja ikäväkyllä samat on oloilat nyt kuin ekassa inssissä,eli taitaapi tulla taas nega..jos on uskomista kalenteriin :'(

Puhkun :whistle: teille muille piinailijoille paljon plussia.Joko muuten SIILI testasit?

Nyt rytisee puppiksen puussa, kovaa tullaan alaspäin, niin että oksat rytisee... Punaisiin puettu täti piipahti tänään kylään, eli se siitä sitten...

Nyt mielenkiinnolla odottelen torstain tuloksia, et olenko ovuloinut ja vieläkö tänä vuonna ehtii uuteen inssiin.

Tsempityksiä teille muille piinailijoille :heart:

Iso :hug: puppikselle ja voimia jatkoon!

Voi että miten on jännä lukea teidän muiden kirjoituksia. Jotenkin innostuu itsekin enemmän ja suorastaan hihkuu täällä ja toivoo, että porukka ilmoittelisi plussauutisia :) (Siilin tuloksia odotellaan täälläkin ;) )

Mistä porukka muuten laskee piinapäivät? Joko inssipäivä on ensimmäinen piinapäivä vai vasta sitä seuraava?

Minulla juilii alamahaa koko ajan. Sellainen ovela vähän niin kuin "pissahädän" ja sellainen.. hmm.. en osaa edes kuvailla sitä :D -tunne. Pregnyl tekee kropassa tepposiaan. Pitänee vasta pp 10 jälkeen alkaa kuulostelemaan tuntemuksia, kun ei ole vaaraa siitä, että Pregnyl vaikuttaisi.

Kuis VIP1 voi?

Puppis :hug: sinulle ja jaksuja!

Tsempitykset myös Mintulle ja Nampulalle! Samat on fiilikset tääl niinku jo aiemmin kirjoitinki, ja tunne et menkat alkaa myös vaivaa.. Vaikka mullahan niiden alkaminen on luultavammin joko ti, ke tai sit to. To tulee se 14 vrk inssistä, jolloin ei kyl ollu vielä irronnu, mut oli irtoomas se munasolu..Mut yleensä on menkat alkanu joko 12 vrk oviksesta tai sit sen 14.. Testata en minäkään taho, vaikka onkin yksi testi tuolla kaapissa kiusaamassa.. en ainakaan enne torstaita tai perjantaita..ja tuskin sitä edes tarviikaan..

Onko teil muilla ollu valkovuotoa muuten? täälä ei näy ei kuulu sitä joten siitäki tietää mikä tuleman pitää :(

Siilin kuulumisia jännätään tääläkin..
Tsemppiä KAIKILLE!!

Puppikselle voimia ja :hug: minultakin!

Mullahan siis on viivero ollut tähän päivään asti valkovuotoa, mutta nyt se loppu kuin seinään. Joten tiedän tasan tarkkaan mitä sekin meinaa. Sekä nää muut oireet. Kurjaa tulla taas lujaa alas, vaikka hyvää matkaa koko ajan laskeudunkin puusta. Ettei sit satu liikaa ja silti tuntuu. :(
Mutta plussailuja kaikille, sekä pietulle tsemppiä piinailun jatkoon!

Vinita!

Mulla ainakin yleensä menee niin alkaa valkovuoto yleensä noin 2vkoa ennen menkkoja. Sit se loppuu päivä kaks ennen menkkoja kokonaan. Eli sitä kai täs ollaan vaan pohdittu, et kun se vuoto loppu, niin menkat tulossa. :(

KAIKILLE PIINAILIJOILLE...JAKSAKAA LOPPUUN ASTI!! Niin kauheetakun se onkin, niin odotelkaa rauhassa. Mulla alko menkat viimeks 14 päivää pregnylistä, josta ovis tapahtui vasta 4-5 päivän päästä! Mun piti odottaa pp 16 asti ennen ku oisin saanu testata mut ei siis tarvinnu testata!

Pp lasketaan mun ymmärtääkseni inssiä seuraavasta päivästä!

Mulla on inssi keskiviikkona 15.11 eli kp 14...tuli vähän nurkan takaa koska oottelin että inssi olis tullu torstaille tai perjantaille. Mut parempi näin, että selviää lopputulos ennen hurjaa juhlaviikonloppua (duunin pikkujoulut ja polttarit) joka on just siinä runsaan parin viikon päästä:) Ja duunista on pitkä vapaa...mutta juhlia pitäs samana iltana, perjantaina ja lauantaina mitenhän käy.

Ja tässä siis mun ultratulosta:

Tänään kp 12 oli muniksia vaan toisella puolella mutta kolmin kappalein ja kaikki isoja noin 17mm (takana puregon 50 iu x 7), eli parempi tulos kun ekalla kerralla. Lääkäri oli sitä mieltä, että jos tilanne on sama vielä keskiviikkona, niin se ottaa yhden muniksen pois kolmosriskin takia. On kuulemma viimeks 5 vuotta sitte ollu hänen viimeset kolmoset:) Miten tää homma tapahtuu...onx se just sitä punktiota jota IVF-puolella harrastetaan, taitaa olla???

Tänäiltana tuikkaan siis pregnylit makkaraan (itseasiassa kohta) kiva että asukkaat kaikki nukkuvat etten jää kiinni itseni piikittämisestä (taas siis yövuorossa) ;)

Edelliskierron lyhyen luteaalivaiheen takia sain tulevan tueksi lisää pregnyliä, jota piikitän siis kahtena ei peräkkäisenä päivänä (kp 17 ja 21) 2500 iu! Noh, toivottavasti inssin ajoitus on tällä kertaa nappiin...hope so :)

Taas jännittää tosi paljon, vaikka pessimisti oonkin. Lääkäri kysyki että mites mä siellä taas oon kun raskaanahan piti olla, ni vastasin siihen, että sehän olis liian epänormaalia että tää on tuttua ja turvallista...nyyh!

Onko muita inssejä mun kanssa samaan aikaan eli 15.11?

Hyviä öitä kaikille, Nea :heart: