Marraskuun inseminaatio hoidot!

puppis
Moro

Teimpä hölmösti kun hain tänään jo apteekista raskauststin kaappiin polttelemaan. Arvatkaa vaan miten tekis mieli sitä jo kokeilla... Ja sit vie luin siitä ohjeesta, että ko. testi toteaa raskauden alkamisen jo 10 päivää hedelmöitymisestä, eli se olis mulla jo ehkä tänään tai huomenna...(siis jos on tapahtunut)

Varmaan kuitenkin se 2 viikkoa tasan olis hyvä odotella ennen testin tekoa. Mun onnistuneesta inssistä 4 vuotta sitten tein Apteekin oman r-testin tasan 2 viikkoa inssin jälkeen ja tulkitsin sen negaksi, vaikka jäikin vaivaamaan olinko sittenkin näkevinäni viivan. Ja sit vasta kahden päivän päästä sama testi näytti selvän plussan. Nyt kaapissa polttelee eri merkki.

Oliskohan nuo testit kehittyny ja hekistyny, ku noi aikasin ohjeessa luvataan mahd. +tulos.

En jaksa enää oottaa!!!

Puppis puppis! Koitapa jaksaa ootella! =)
Mulla polttelis kans ajatus mennä ostaan ja testata. Viime yönä näin unta että mä , mun isoveli (!) ja se vaimo (kaikki kolme) oltiin käyty inssissä. Testattiin sit ja sekä mun veli :LOL: että sen vaimo molemmat sai pos tuloksen, mut mä negan. :ashamed: Toisin sanoen ehkä unet liittyy täysin mun fiilikseen tän inssin suhteen. Nyt on taas olo että kiitti, mulle riitti. Kun luin lehdestä ihania juttuja isistä ja vauvoista. Huoh!
No nyt sit viel päivä pilattiin viestillä koira maailmasta, joka ei nyt surkea surkea, mutta kaikille kurja. Menipä sit tän päivän fiilikset kaikkee. Aargh!
No sainpahan muuta ajateltavaa.
Ihanaa taas purkaa! Kiitos kaikille!

Tänään kävin sit ultrassa vikaa inssiä varten. Menopuria on pistetty 5 päivää, ja tuloksena on tällä hetkellä vain 12 millinen ja limiskin on vain 6,5 millii. No, vielä sain ohjeeksi pistää tänään kaksinkertasen annoksen menopuria (150 IU) ja sit normiannokset vielä maanantaihin asti. Tiistaina pregnyl ja ens torstaina inssi, että sitä rataa. Rupee kyllä pikkuhiljaa ällöttään toi pistäminen, ei meinannu eilen millään onnistua, ja vattakin on vähä kosketusarka. Lääkärissä tänään sanoivat, että vattanahka kyllä ajan kanssa vähän herkistyy pistelylle. Mulle kyllä alkais nää pistelyt riittään, tökkii nimittäin tosi pahasti kun ajatteleekin, et illalla pitäis taas pistää. Alussa suju paljon paremmin. Kuinka teillä muilla pistelyt on sujunu..

Nampula ja muut!!!
mulla inssi tehty siis 1.11 ja nyt oon jo pari päivää ollu varma et menkat tulee,kipua alavatsassa,vaan mitään ei näy...onko jollain samoja fiiliksiä???
mä siis oottelen menkkoja vast 18-19.11 ni muuttaako noi pistokset jotenki sitä kiertoa jos jo 14vrk pregnyl piikin jälk.vois testata,eli munki tilantees jo 12.11????
HELPPPP!!
-minttu-

MILLA!
Miula oli tänään toka inssi ja ekaan inssiin kun pistelin niin ei tuntunut miltään.Toka inssiin kun pistelin niin koski tosi kovaa pistoskohtaan ja piikit tuntuivat pahoilta.Jopa inssikin koski tänään.Tiedä sitten johtuuko outo herkistyminen flunssastani vai mistä.

MINTTU!
Eka inssi kun tehtiin ni miula alkoi menkat jo kp 25 vaikka normaalikiertoni on 30-45pvä.Jollain muullakin alkoi samalla tavalla ja menkat alkoivat kuin salama kirkkaalta taivaalta.Mutta toivotaan että sinulla vatsakipuilu johtuu muusta kuin menkoista.Pitelen peukkuja pystyssä plussan puolesta =) Onko siula muuten ollu minkäänlaisia oireita?

PIETU!Kuis meni tänään inssi?Aattelin just sairaalassa että nyt se "pietukin on operoitavana et kuinkohan siula menee" :whistle: Miula oli taas eri lääkäri :( Aina vaihtuu.Sanoi että kaikki on hyvin ja paremmin kuin viime inssissä jota sanottiin silloin tosi lupaavaksi inssiksi.Liikkuvia siimahäntiä oli paljon ja munarakkulakin oli kasvanut isommaksi kuin viimeeksi,tosin yksi ainut on aina kasvanut vain.Eli hyvin kääntyi asiat vaikka hermoilinkin viimeeksi täälä lääkärin sanomisia.Tänään otan sitten luget esiin ja niitä 2 viikkoa käytän.Pysytellään tutkalla

Kaikille plussatuulia ja onnistuneita inssejä. :hug: :heart:

Mä poistunen tästä aloituksesta.
Tultiin hoitajan kans siihen tulokseen et jätetään inssi väliin...
Menkat heittelee ihan miten sattuu...
lauantaina alkoi tuhru ja maanantaina tuli jo vertakin. Laskin sen maanantain kp1 ja keskiviikkona otin ekan clomin. Tänään ylläätäin vessassa käydessäni verta tulikin jo tosi reilusti, että tämä päivä saattaa sittenkin olla se kp1...
Mulla menee jo hermot tämän kanssa! :headwall:
Lekuri soittaa onneksi ensi viikolla ja saisi ne terolutit vähän säännöllistämään kiertoa.
Inssi olis sit vasta tammikuussa kun jouluun se on kiinni. Kylläpä tympäsee...
No ehdinpä toipua tässä kun sairaana olen ja viisaudenhammas leikattu niin saa rauhassa syödä särkylääkkeitä ja antibiootteja.

Mut plussaonnea muille!!!

Nea
PURE LOVE: Oon tosi pahoillani että jää hoidot väliin tässä kierrossa. Niitä hoitoja aina niin odottaa että pääsis asiassa eteenpäin, mut ei kai meiän auta kun tyytyä hormooneihimme ja lääkärien ammatitaitoon :hug:

Nyt otat ihan rauhallisesti ja hoidat itses kuntoon niin että seuraavassa hoidossa olet vedossa B)

MINTTU: Mun kierto on ollu aika säännöllinen mitä jos nyt pari kertaa on heittäny!
Nyt mulla alko menkat 14 päivää pregnylistä (joka oli kp 12 ilta)...
ovulaatio ei inssin aikaan (kp 14) ollu vielä tapahtunu, vaan tapahtu siinä parin päivän päästä testien ja limojen mukaan.
Eli oviksesta menkkojen alkuun jäi aikaa vaan 10 päivää +/-1 suunnilleen. Eli aika lyhyeks jäi toi vaihe ku vuoto alko pp 12/13. Ja tuhrua alko jo pp 11. Testata olisin saanut vasta pp 16, joten niin ku taisin aiemmin sanoin, niin hyvä että täti ilmoitti tulostaan hyvissä ajoin vaikka pirusti harmittiki!

Saattaakin olla että tolle lyhyelle luteaalivaiheellekki tehdään jotain, en tiedä. Onpa kivasti kysymyksiä maanantaille, tohtori-setä on varmasti hyvin iloinen :kieh:

Tsemejä kaikille, Nea :heart:

Nea!!!
voi hitto tää on tosi piinaavaa,mä oon ollu eilisest asti aivan varma et ne menkat alkaa,mutta ei tosiaan mitään näkyvää ainakaan...ravaan vessassa koko ajan ja kuvittelen varmaan et ne voi alkaa ajatuksen voimalla...
on niin epätoivoinen olo vaikka ei pitäis,vast eka inssi takana mut aattelen et jos ei ekasta tärppää ni miten sit yleensä ollenkaan...
no tsemppiä ja voimia!!!
-minttu-

Minttu: Mulle tehtiin inssi päivä sun jälkeen, ja nyt mulla hirveesti PMS oireita. Kiukkunen olen ku mikäki ja mulla yleensä alkaa nää oireet just enne menkkoja.. Joten on saanut minutkin epäilemään et mahtaakohan tulla menkat aikasemmin.. Muutenkin on sellainen olo ettie tiedä milloin niitä oikein pitäs odotella.. kun mulle tehtiin inssi kp 12..

Plussasäteitä piinailijoille ja kaikille inssiläisille!!
Koetetaan me piinistelijät vielä jaksaa!!

VIP1: Hih.. hyvin meni. Oikeastaan oli ihan hemmetin hieno fiilis tänään... Ja mieslääkäri ensimmäistä kertaa :D Tosi mukava ja asiallinen ja osaava! Nyt piinaillaan... ;) (..oli toinen rakkula jo irronnut ja toinen odotti irtoamista :) )

Viivero ja Neldream: Meillä mies on sairaanhoitaja ja ällistyi, kun kerroin tuosta, että teillä ollut täysin sama homma. Millaiset ohjeet ne antoivat ensimmäiseen analyysiin? Tulee mieleen, että eikö ne hemmetti osaa tutkia siellä vai säilyttääkö ne nesteitä väärin... Pitäisiköhän yhteistuumin vaatia raha takaisin, jos kerran sössivät hommat noin?!

PIETU!Uu..mieslääkäri ;) Meillä päin itselleni on aika usein sattunut venäläinen lääkäri..ja valitettavasti hoono suomi näillä. Luin tuolta että siule(kkin) on määrätty lugeja.Itse joudun ottamaan annostuksella 2tbl/3krt päivässä.Aika paljon..!Viimeeksihän miula ei ollut inssin jälkeen ollenkaan lugeja käytössä.Aloititko ne jo tänään?

Juu.. Viimeksi oli 100mg 2 tbl aamuin illoin emättimeen. Nyt 200mg vain yksi ja iltaisin. Sanoi, että hyvä aika aloittaa sunnuntaina. Ilmeisesti siksi, että toinen rakkula ei ollut vielä irronnut.

Tämä mies muuten sanoi, että jos hän olisi "vakituinen" lääkäri niin hän määräisi suuremman Diformin -annostuksen. Vähän siihen malliin kyllä puhui, että voisin annostusta suurentaakin, jos inssi onnistui eli plussan jälkeen 3 x 500 mg ...tiedä häntä sitten. Täytyy varmaan kysellä sitten, kun on ajankohtaista.

Jälleen kerran sai todeta, että kyllä ne miehet osaa :D

puppis
Moikka Minttu, Siili, Nampula ja Viivero!

=)

Ollaan kai kaikki suunnilleen samassa tilanteessa. Alkaa olla kohta 2 viikkoa inssistä, oliko osalla 31.10 ja osalla 1.11. inssi. Ensi viikolla sitten varmaan eletään ratkaisujen hetkiä.

Oireita on ollut näköjään muillakin kuin vain mulla. Omistani sen verta, et tunsin muniksen kypsyessä pieniä jänniä vihlaisuja, vuorokausi LH-huipusta alko tulla sitä venyvää limaa, inssipäivänä selvää turvotusta ja inssipäivän illalla ja suraavana päivänä turvotusta, venyvää limaa ja alamahaan nippailuja. Sit oli n. neljän päivän tauko ja taas alkoi turvotus ja välillä hienoisesti vihlaisi masusta, ei kipeesti vaan sillai jännästi. Välillä hipaisi kans hiukan ristiselästä, mut ei sillai menkkamaisesti. Menkkamainen kipu on sellasta kokoaikaista jomotusta. Mua niin nolotti torstaina jumpassakin, kun oli sellanen pöhöttynyt olo. Tosin panen sen osittain itseni piikkiin, kun varmaan jännäämisen helpottamiseksi on tullut ahmittua liikaa popcornia.

No tänään oireet??? Missä??? Ei niit oo??? Mielestäni turvotus on vähentynyt, tai sit oon tulossa hulluksi, eikä pahemmin muitakaan oireita ole ollut. Olen varma että täti tulee viimeistään maanantaina ja odottelenkin sitä tässä rennosti paria Karjalaa siemaillen... Känää en tieten meinannu ottaa, vähän fiiliksen nostamiseksi vaan pari-kolme.

Tsemppiä teille kaikille viikonlopun ja alkuviikon piinailijoille. Rohkaisuksi vielä teille, että ekasta inssistä, josta syntyi tyttö, mä olin menkkojen alkamisen aikaan ihan varma monta kertaa päivässä, et nyt ne alko, nyt lorahti. Tai et nyt alkoi ne menkkakivut, selvä on... Mut sit ei se vaan ollutkaan sitä.

Puppis :heart:

Neldream
Pietu- Meille oli ohjeet siihen siemennestetutkimukseen, et piti pidättäytyä 3-7 vuorokautta (meillä oli 4 päivää, luulis olleen riittävä) Sit se piti saada pidettyä lämpimänä ja viedä tuoreena aamulla sinne. Ja näin myöskin toimittiin... Todella mietityttää, et miten ne siellä niitä tutkii!!! Ja itsellä kun oli vielä oletus, että no kyllähän ne yksityisellä ne hyvin tutkii, kun saavat hyvän maksunkin.. ja PAH!! No onneksi kuitenkin siltä osin nyt lienee kaikki loppujen lopuksi ihan hyvin.. Mutta ei tuo mies hirveästi ilahtunut, kun ensikäynnillä saikulla lääkäri toteaa, että pitäisi uusi analyysi tehdä, kun suunnilleen juuri oltiin tulos saatu edellisestä..!! Silloin keväällä sitä analyysiä ei sitten kerettykään tehdä ja nyt sitten tehtiinkin suoraan se inssi, jossa kaikki vaikutti olevan kunnossa...

Ai sulla pietu- oli ensimmäisen kerran mieslääkäri!? Mulla on ollu inssiä lukuunottamatta joka kerralla mies.. Kaksi eri mieslääkäriä on ollut ja molemmat kyllä ihan mukavia.. Tosin se toinen kai oli muistaakseniTurusta lainassa tai jotain sellaista.. :D Mulla olis maanantaina eka ultra tähän kiertoon (kp10) Saapas sitten nähdä kuinka pelkät puregonit on toimineet tai ovatko toimineet.... Ja tänään ajattelin sitten vähän vaihtaa pitkästä aikaa vähän vapaalle.. Saattais jo siideri maistuakkin, kun edellisestä kerrasta on niin pitkä aika... :D :D

Kovasti toivottelen onnea piinailijoille..!! :flower: :flower:

Ohhoh! Oispa minullakin ollut mieslääkäri :D Nyt oli se, joka on Turusta :) Hyvä tyyppi. Ahtola on ollut tähän asti vakituiseen minulla ja hoitajista Luukkainen useimmiten (välillä se Surakka). Typerät ne soittoajat, mitkä niille on nyt tulleet... :kieh:

Meillä ohjeet oli muuten samat, mutta epävarmuutta sen suhteen, että millaiseen purkkiin pitäisi näyte antaa (lasi vai muovi, purkkia eivät antaneet). Sitten lämpimänä kyllä, mutta unohtivat kertoa, että kuljetus ihoa vasten... :( Ja sitten tuo viemisaika. Nyt ovat aina sanoneet, että tunnin sisällä olisi hyvä saada näyte vietyä, mutta Suinuun kohdalla oli parin tunnin sisällä. Kun näyte vietiin niin mies joutui vielä odottamaan Suinuulla, että sai sen purkin ylipäätään annettua...

Minä mietin, että taidan tehdä valituksen Suinuulle ja pyrkiä saamaan korvausta tuosta testituloksen sössimisestä. Jos vain teille käy niin mainitsen samassa yhteydessä, että tiedän, ettemme ole ainoa pariskunta, jolle on käynyt näin (en siis sen kummemmin muuten sano mitään).

Voi vitsi.. Toivotaan, että Puregon olisi tepsinyt ;) Jännään sinun puolesta :) Hauska oikeastaan nähdä, että minkä kokoisia rakkuloita sinulla on tulossa, kun itsellä oli kp 11 ja 15mm sekä 16mm =)

(Pitäisiköhän avata ketju Joensuussa hoidoissa kävijöille... voisi jakaa kokemuksia näistä lääkäreistä sun muista?!)

Neldream
Joensuu-ketju kuulostais ihan hyvältä.. ;) Mikäs soittoaika juttu sinne klinikalle on tullut, en olekkaan moisesta kuullut.. Mulla on se Esa ollut melkein joka kerta lääkärinä ja liekköhän se sit se Surakka se hoitaja, sellanen tumma.. Siitä Turun lääkäristä tykkäsin kyllä paljon, se enemmänkin kertoili kaikkia asioita kuin se Esa, joka on loppujen lopuksi aika hiljainen kaveri, mutta mukava sekin..

Mahtaakohan muuten puregonista johtua, kun on välillä melkoisen paha olo.. :/ Toivottavasti se ei nyt aiheuta mitään epätoivottuja juttuja...

Minulla myös hieman huono olo Menopurien kanssa. Tiedä häntä onko vatsatautia liikkeellä :)

Se turkulainen tosiaan kertoi asioista niiden nimillä eikä jättänyt kertomatta. Patisti itse vielä kysymään, jos jotain erityistä on =)

Niin.. se soittoaika. Niille oli tullut joku klo 8-8.30 ja 14.30-15 soittoajat eli vain tuolloin saa ottaa yhteyttä :eek: Minä kyllä soitan Luukkaiselle, jos jotain akuuttia on. Ei sitä aina tuohon aikaan ole mahdollisuutta yleensäkään soittaa (tuo iltapäiväaika on typerä). Aamulla istun bussissa yleensä tuohon aikaan... :(

Hei te jotka käytätte lugestroneja!!!
Onko ihan normaalia että emättimestä valuu melkein koko ajan sitä valkoista töhnää (lääkettä).Tuntuu että kaikki tulee ulos kun sitä tulee niin paljon.Joka paikka täynnä mönjää. :eek:

Nea
VIP:

En ole ite käyttäny lugeja, mut olen lukenu kyllä tosta että ne valuu aika hyvin ulos ja et kokoajan untuu siltä. eli kai se on ihan normaalia!!

Ethän vaan käy Länsi-Uudenmaan aluesairaalassa...siellä meinaa yks venäläinen mieslääkäri ja yks saksalainen mies...loput taitaa olla naisia! Mä kävin kyseisten miesten luona, ja oon päättäny että ikinä en enää halua nähdä sitä venäläistä aivan tosi tökerö tyly ja naistenvihaaja enkä ole edes ainoa joka näin on tykänny :ashamed:

Nyt yksityisellä helsingissä ja mieslääkäri ja pelkkää hyvää sanottavaa, tuli heti ensitapaamisesta sellanen olo että on luontevaa olla ja jutella =)

-Nea

Hyvää lauantaita kaikille!

On ollut pari päivää taukoa etten oo päässyt koneelle ja nyt tuntuu kuin ois kaikesta pudonnut. :( Mutta hyppäänpä takaisin kyytiin.

Minttu! Mulla on ollut vain niitä pieniä vihlaisuja aina välillä. Ei vielä mitään menkka kipuihin liittyvää. Viime kierrossa (jolloin tosin en ovuloinut ollenkaan) mulla oli menkka kipuja jo viikkoa ennen menkkoja.
Toivottavasti sulla nyt ei ne merkitse mitään.

Tässä sitä muiden kanssa sitten vielä hetki ootellaan. Mullahan inssi tehtiin siis 1.11 kp 13. Testata saisin sit oviksesta 2 vkoa eli ti tai ke. Kyllä mä ke sit testaan jos ei menkkoja kuulu. Mutta vahva sisäinen tunne sanoo että kyllä ne sieltä putkahtaa. '

Mintun kanssa on samat fiilikset että jos ei nyt, niin miksi ihmeessä sitten ensi kerrallakaan. :snotty: Jotenkin vaan välillä luovuttaa ja aattelee että eipä tästä mitään tuu. Nyt mulla yksi kaveri sitten samassa tilanteessa, tosin eri syystä ja on ihana että hänen kanssaan voimme jutella asiasta ihan oikeesti. He vasta hoitoihin menossa, mutta on tosiaan joku joka ymmärtää. Teidän kaikkien ihanuuksien lisäksi täällä.

Piinailkaamme siis kaikki. Osalla enää se hetki ja osa hieman pidempäänkin. Jokaiselle plussatuulia!

NEA!!
Olen Itä-suomesta ja täällä tosiaan riittää noita venäläisiä lääkäreitä ym.Jotkut ovat ihan hyviä mutta tuntuu etteivät huonon suomen takia oikein hallitse tilanteita..täytyy suurinpiirtein suomentaa itse.Harmi kun aina vaihtuu lääkäri,välillä venäläinen,suomalainen ja millon minkäkin maalainen.(en ole rasisti =) ) Ärsyttää vaan lääkäreiden vaihtelevuus. :snotty: Näillä palstoilla en ole hirveästi törmännyt Itä-suomesta oleviin...olisi kyllä kiva jos joku löytyisi :)

Niin joo aivan, olettehan te =) Maantieto ei ole vahvin lajini ;)
Vieläkin on flunssa päällä,viikko sitten alkoi ja nyt vaan pahenee :\| Itseasiassa ei ole ollut mitään tuntemuksia.Viimeeksi juili mahaa aika kovaa.Nyt ei oikeestaan ollenkaan.Mites siula PIETU, mites oot voinu?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.11.2006 klo 11:04 VIP1 kirjoitti:
Niin joo aivan, olettehan te =) Maantieto ei ole vahvin lajini ;)
Vieläkin on flunssa päällä,viikko sitten alkoi ja nyt vaan pahenee :\| Itseasiassa ei ole ollut mitään tuntemuksia.Viimeeksi juili mahaa aika kovaa.Nyt ei oikeestaan ollenkaan.Mites siula PIETU, mites oot voinu?
Minulla taas juilii mahaa vähän päästä. Tiedä sitten johtuuko siitä, että toinen on nyt sitten irronnut... Muuten ei sen kummempia tuntemuksia. Ainoa juttu on sitten muutoin kropassa tuo nesteen kertyminen. Jostain syystä joko nuo hormonit tai sitten joku muu "pöhöttää" :/

Yhteistyössä