Marraskuun inseminaatio hoidot!

Hienoa Minttu että teillä meni hyvin kans! Oottelinkin jo sun kuulumisiasi. :)

Paljonko teillä laitettiin niitä siittiöitä? Meillä meni 7 milj priimaa. Et onkohan se normaalimäärä?

Eipä tuo mullakaan sattunut. Ainoastaan kun se joutui piheillä mun "lihaan" tarttuun, niin tuntu kurjalta.
Vatsa kipua on kans ollut koko päivän. Mutta liittynee ovikseen siis.

Mä oon kans sillä ololla ettei tästä mitään tuu, mutta yritetään nyt. Jotenkin on taas niin turhautunut olo tähän hommaan. Eikä edes uskalla toivoa eikä uskoa ettei sitten tuu liian kovaa alas korkeelta. :snotty:

Mutta nyt täytyy vaan odotella. Siispä tsemppiä Mintulle siihen kans!

Pietulle vielä vähän odotus tsemppiä ja viikon päästä sit tapahtuu taas. :heart:
 
ei ollu puhetta siittiöiden määrästä..mutta aika paljon jo silmämääräsestikkin ja priimaa oli myös meillä...
just se että ei odota liikaa ni ei pety vaikka varmasti pettyy...
tuntemuksia on kyl jos jonkinlaisia,nyt mentävä nukkuu ku ollu rankka pvä...
Tsemppiä myös sulle!!!palataan vaik huomenna ja vaihdetaan kuulumisia.
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Neldream
Mulla oli inssi kaksi viikoa sitten, itse toimenpide ei kestänyt kuin ehkä viisi minuuttia. Itse sanoin vain esimiehelleni, että käyn vähän asioilla. Olin siis ihan normaalisti töissä. :)
 
Mulle tehtiin inssi tänään, ja hyvin meni, mitä nyt pikkuisen nipisti.. Meille ei sanottu mitään paljonko ne laitto sinne simppoja, mut liikkuvuudesta vaan se puhui et se oli parantunut paljonki pesun ansiosta. Meillä siis vikaa löydetty ainoastaan miehestä.

Joku kysyi inssin jälkeen vuotamisetsa, kyl mulla ainaki on tullu jonku verran limaista vuotoa inssin jälkeen ja myöskin alamahas on tuntemuksia,mut epäilen kans et ovulaatiosta johtuu.

Nyt jäädään jännäilemään kuinka käy, mut en kyl elättele toiveita kun jotenkin mullakin on sellainen tunne et ei onnistu..Aika ihme se taitaski olla jos ekal inssil raskautuis..

Mut peukutuksia kaikille innsiläisille!! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.11.2006 klo 11:46 kata kirjoitti:
mulla vissin inssi kahdenviikon päästä. miten on tartteeko ottaa sairaslomaa vai miten te olette hoitaneet
Ei tarvitse. Homma on ohi alta viiden minuutin ja ei tunnu edes papakokeen vertaa :)

--

Tuli siemennesteen määrästä mieleen, että eipähän ne meillekään sitä sanoneet. Ainoastaan kommentoivat, että sama laatu kuin kontrollikokeessa eli priimaa.
 
Viiverolle nyt sitten kanssa onnea odotteluun! :)

Mä pidin eilisen inssin jälkeen loppupäivän vapaata ihan huvin vuoksi. Saatiinpahan miehen kanssa viettää kerrankin koko päivä yhdessä, niin otin siis vapaan. :heart:

Jos aiheesta nyt hyppäis sivuun ja kertois vähän muuten tästä illasta, joka ei ihan mennyt niin kuin piti. Ekaksi jouduin ootteleen bussia 40 minuuttia tuulessa ja kylmässä. Olivat vaan jättäneet ajamatta yhden vuoron!! Otti hieman pattiin. No kun kotiin pääsin aloin kaivaan avaimia taskusta, niin ei missään. Kaikki paikat pengoin ja repun jne. Mies oli vielä töissä. No sit oottelin kotona vartin verran kunnes mies tuli omien avaintensa kanssa. Sitten vielä yksi koiristamme päätti lenkin jälkeen pullauttaa kauhean vesi-lima lätäkön lattialle, jonka minä sitten siivosin. Että kuinka ihanaa! :headwall:

No mutta eipähän ainakaan tässä touhussa ehdi mennyttä inssiä pohtiin. Jos hyviä puolia tästä showsta kaivataan!

Tämmöstä torstaita meillä! :)
 
Heippa vaan kanssasisaret!

Eilen oli sit ultra, ja lääkäri määräsi aloittamaan suoraan menopureilla tämän kolmannen inssin eli menopurit alkaa sitten sunnuntaina. Jouduimme tosin vähän arpomaan tuota kp 1:stä kun jotenkin nuo mensut alkoi tosi epämääräisesti. Nyt ostin sitten 6 menopur piikkiä ja pregnylin, ja viiden menopurin jälkeen ensi perjantaina on jälleen ultra ja katotaan tilanne. Itse en jaksa oikein uskoa enää inssin onnistumiseen, kun lääkärikin sanoi, että paperilla kaiken pitäisi olla kunnossa.. tosin itse munasolun ja hedelmöittymisen näkee sitten vasta IVF:ssä. Lääkäri lupais laittaakin meidät jo IVF jonoon, kun sanoin, että sitäkin vaihtoehtoa on harkittu. Meillehän sanottiin, että kolme inssiä koitetaan julkisella, ja sit katotaan seuraavaa vaihtoehtoa. Mulla jätettiin tästä vikasta inssistä clomit kokonaan pois, kun ne ohensi mulla limakalvoa. Tuntuu kyllä, että olis jo tärpänny, jos näillä insseillä meillä tärppäis, mut katotaan vielä kolmas..

Mukavaa ja aurinkoista viiikonloppua kaikille!!
 
puppis
Ekasta inssistä ON mahdollisuus raskautua! Mulla kävi niin 4 vuotta sitten. Lääkäri oli jokseenkin negatiivinen, kun mulla oli munasolu jo irronnut, kun menin inssiin. Hän ruiskautti siemenet sisään ja sanoi, että voit nousta, jos jotain tapahtuu, niin se on jo tapahtunut. Jäi vähän kylmä olo ittelle. Mutta hyvä tulos siitä sitten kuitenkin tuli, eli raskaus alkoi ja tyttö tuli.

Nyt inssissä maanantaina oli vielä munasolu paikoilaan, hieno ja iso ja limiskin 8mm, hyvä kuulemma ja siemenetkin ihan riittävää laatua, niin varmaan käy nyt niin et ei onnistu. Jotenkin ite olen epävarma, josko kaksi kertaa ekalla onnistuisi. Mutta tuleehan noita yrityskertoja vielä...

Isänpäivänä taidan testata, vaikka silloin ei ole edes vielä myöhässä, mut inssistä on silloin 13 päivää. Näkyisköhän jo testissä? Vai pitäiskö sittenkin odottaa pari päivää lisää?

Miten te muut testailette?
 
Neldream
Heippa,
taidan minäkin liittyä tähän remmiin. Mulla ekasta inssistä reilu kaksi viikkoa ja tänään menkat sitten tulivatkin oikein ryminällä. Nyt siis kp 1 ja toivottavasti toinen inssi parin viikon päästä... =) Maanantaina pitää vaan vielä varmistaa, että alanko taas clomeja popsimaan vai pelkästäänkö piikitellään..

Pietun kanssa muuten taidetaan samalla klinikalla pyöriä.. =)
 
Mä olen ollut ihan nettipimennossa pari päivää ja kiva oli taas palata....
Mulla näyttää täti tulevan kylään kun tänään kp24 alkoi tuo ruskea tuhru...Kävin just apteekissa hakemassa clomit ja puregonit niin saa ensi viikolla sit aloitella niiden kanssa...
Toivottavasti saan myös sen lekurin heti alkuviikosta kiinni.

Plussatuulia kaikille, joilla jo inssi takana!!! =)
 
puppis
Moi Siili,

Mulla oli inssi ma 30.11. Mulle ei lekuri sanonut mitään, että milloin saa testata. Varmaan se aikaisintaan kahden viikon päästä on ihan järkevä sääntö, vaikka tekis mieli hirveesti testata jo isänpäivänä.

Jännityksessä elellään, muuten menee ihan hyvin. Kovasti tuntuu, et on normaalia enemmän turvoksissa, ei muita oireita. Päivä inssin jälkeen tuli ruskeaa tuhrua, mut ei sitäkään enää. Jotenki ajattelee, että höh, miksei raskaus onnistuisi, kun kaikki on kohdallaan. Onnistuu se raskaus toisilla ihan kotioloissakin ja ilman mitään ovistestejä tms.

Ja tietenkin mulla taustalla sekin, että neljä vuotta sitten onnistui eka inssi, josta todisteena tuo terve nelivuotias tyttö.
 
siili
Heippa Puppis.

Toivotan sulle hurjasti onnea! Ja voimia odotukseen, jännitykseen. Ajatus isänpäivänä testaamisesta on tosi romanttinen :) Itsekin toki tekis mieli. Mutta toisaalta meillä on taustalla sekä pian 4 vuoden yritys sekä lääkärin kommentti siitä, että "tällä inseminaatiolla on n.1% mahdollisuus onnistua". Eli toisin sanoen totta kai toivo elää jossain syvällä sisimmässä, mutta oikeastaan en halua odottaa positiivista testitulosta kovin innolla, jotta mahdollinen/todennäköinen tipahtaminen ei tapahtuis niin korkealta. Tiedät varmaan mitä tarkoitan :) Eli ajatukset on pitkälti jo ensi huhtikuussa. Lääkärimme suunnittelemassa ICSI-hoidossa. Sinne on vaan vielä niin pitkä aika...

 
siili
Ainiin ja oireista... Vähän tosiaan täälläkin tuhruista vuotoa - alkoi muutama pvä sitten. Mutta hyvin niukasti. En olis ehkä edes huomannut sitä, ellen olis alkanut (täältä lukemieni kommenttien jälkeen) tarkkailemaan tilannetta. Muuten ei mitään normaalistapoikkeavaa olotilaa. Nipistelyä silloin tällöin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 21:40 puppis kirjoitti:
Miten te muut testailette?
Minä päätin keskenmenon jälkeen, että testaan vasta, kun inssistä on 3 vkoa kulunut. En halua enää samaa pettymystä, jos tapahtumat toistuvat. (Meilläkin siis raskauduttiin ensimmäisestä inssistä, mutta...)

Huomenna ultra... uuuuh...<br><br>
 
Mulla näytti täti tulevan...toivon mukaan nyt sit jäisi ainakin muutamaksi päiväksi. Keskiviikkona pitäis aloittaa clomit ja ensi viikon maanantaina ja tiistaina on puregonin vuoro ja sit keskiviikkona ultra.
Toivottavasti kaikki nyt etenisi toivotulla tavalla kun se viikonloppu nyt ahdistaa, että jos ei rakkulat ole tarpeeksi isoja niin mitä sitten...? ja viikko siitä sit menee se osasto kiinni joksikin aikaa eli seuraava yritys kerta menis varmaan ensi vuoden puolelle...
Pitää nyt vaan pitää peukkuja pystyssä...
 
Pure Lovelle tsemppiä! Peukutetaan että kaikki menis juuri niin kuin pitää.

Pietu! Montako viikkoa inssistä sun keskenmeno tuli? Ei osaa hölmä laskea, kun eikös se ollut viikolla viisi? Onko sulla inssi nyt keskiviikkona? Tsemppiä kovasti!! :hug:

Me täällä ootellaan oottelemista. Mutta sitähän tämä taitaa olla, aina ootetaan jotain. Joko menkkoja, tai hoitoa tai jotain. Mutta ootellaan nyt sit vaan. :)
 
puppis
Tyhmää, kun miettii koko ajan et onko jotain oireita.

Välillä nippaa alavatsasta, sillai samalla tavalla kun munasolujen kypsyessäkin. Muutama vihlaus per päivä harvakseltaan ja tosi lyhytkestoista. Yleensä mulla menkkaoireet alkaa vasta aikaisintaan paria päivää ennen tädin tuloa, eli nyt tässä kierrossa aikasintaan viikonloppuna vois olla mankkanippailuja. Ja ne on sitte sellasii pidemmän aikaa kestäviä, isompia kouraisija. Et mitäköhän tuntoja nää nyt sit on??? Toivottavasti niitä toivottuja kipuja...

Sitä miettii, että hedelmöitynyt munasoluko siellä nippaa, kun yrittää löytää paikan kohdun sienämästä, mihin kinnittyä. Luin jostain, että viikko hedelmöityksen jälkeen munasolu kiinnittyy kohdun seinämään. Ja on joku väittänyt tuntevansa kiinnittymisenkin, en ehkä ihan usko...

Kävin tänään myös verikokeessa, jossa katsotaan keltarauhashormooni, eli että sitten ensi viikolla tietää tapahtuiko ovulaatio tässä kierrossa ollenkaan. Ainakin lievä palelu iltaisin kielii siitä, et lämmöt on hiukan kohollaan, eli et ovis ois tapahtunut. Ilman ovista ei kai se keltarauhasarvo nouse, eikä siis lämmötkään nouse. Eikös se keltarauhashormooni juuri sen lämmön vedä koholle? Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa toki joku, jos olen väärässä.

Vielä positiivisin mielin jännityksessä mukana, vaikka ajattelen ihmeen tapahtuvaksi, jos heti natsaisi tästä inssistä...

Vielä noin viikko testaukseen aikaa. :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 18:23 Nampula kirjoitti:
Pure Lovelle tsemppiä! Peukutetaan että kaikki menis juuri niin kuin pitää.

Pietu! Montako viikkoa inssistä sun keskenmeno tuli? Ei osaa hölmä laskea, kun eikös se ollut viikolla viisi? Onko sulla inssi nyt keskiviikkona? Tsemppiä kovasti!! :hug:

Me täällä ootellaan oottelemista. Mutta sitähän tämä taitaa olla, aina ootetaan jotain. Joko menkkoja, tai hoitoa tai jotain. Mutta ootellaan nyt sit vaan. :)
Keskenmeno tuli 3 viikkoa inssistä. Käytännössä siis testasin niin kuin kehoitettiin eli 2 vkon päästä inssistä ja viikko siitä tuli kesken.

Tänään oli ultra ja siellä sitä oli pari rakkulaa kehittymässä. Vasemmalla 16mm ja oikealla 15mm :D Määräsivät vielä pari menopuria pistettäväksi eli nyt sitten huomisen illan jälkeen yhteensä viisi pistosta 75 IU vahvuudella.
Huomenna ja keskiviikkona pitää myös tikuttaa ovulaatiota. Jos ei plussaa kumpanakaan päivänä niin sitten keskiviikkona Pregnyl ja perjantaina inssi. Jos taas plussaa jompana kumpana niin täytyy soittaa polille ja inssi aikaistuu torstaiksi :)

Täytyy sanoa, että nyt on hyvä fiilis... Pari rakkulaa meinaa tuplamahdollisuutta onnistua =)
 
Puppis Nampula ja muut!!!
Puppis:mullakin tehty inssi 1.11 ja nyt koko ajan tunnustelen ja kuuntelen itteäni,kuuluu kait asiaan,mä meen huomenna verikokeeseen ja mult myös otetaan keltarauhashormooni,mietinki just et mikäköhän koe mult otetaan ja miks,mut KIITOS nyt se selkis....

Nampula:mitenkäs sulla menee??onko olo aivan normaali jos ei ota huomioon piinaavaa odotusta?
Koska aiot testata jos menkkoja ei kuulu(niinkun toivotaan)...

-minttu-
 
Moikka kaikille!

Kiitos pietu vastauksesta! :hug: Nyt suuret tsempit sitten tälle viikolle, että kaikki menee putkeen!

Mulla on kans tänään ja eilen ollut sellasia kouraisuja vatsasta mitä Puppiskin kertoi itsellään olleen.
Siispä pieniä vatsakipuja on aina välillä. Mutta mulla niitä on ollut useinkin viikko pari ennen menkkoja. Joten en itselläni niiden usko merkkaavan mitään. Toivottavasti Puppiksella ne ovat jotain ihan muuta. :)

Minttu, meinaan testata vasta 2 vkoa inssistä, jos menkkoja ei näy. Eli ensi viikon ke. Aiemmin en taida uskaltaa. Lääkärikin varoitti. Mitenkähän muuten, eikös menkat tuu 14 vrk oviksesta. Joten menkkojen pitäs alkaa jos ei raskaana. Mä kun oon kuitenkin ovuloinut. Olin jo inssiin mennessä. Mutta toiselta puolelta vain. Toinen vasta irtoomassa.

Nyt siis vaan ootellaan. On tää aika kurjaa tää oottelu, mut eipä oo vaihtoehtoja.

Iloista viikkoa kaikille!
 
mulla myös sellasta nipistelyä alavatsassa....toivottavasti tietäs hyvää meillä kaikilla.
mun menkat pitäs alkaa 18.11 jos ovat tulossa et jos silloin ei ala ni sit varmaan jotain tapahtuu...
mä oon kans niin negatiivinen että en usko tippaakaan tähän hommaan mut sit kun lukee niiden juttuja joilla on ekalla tärpänny ni sit tulee hymy huulille.
mullakin oli aivan sama juttu toinen munarakkula oli jo irronnu/puhjennu ja oikealla oli just hetkenä minä hyvänsä puhkeemassa,apuaaa!!!mua niin jännittää meijen kaikkien jännääjien puolesta!!
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Nea
Täällä kans nyt sit yks joka on alottanu toista kertaa piikittelyn juuri pari tuntia sit:)

Elikkä puregonia pistelen nyt 50 iu illassa ja ens maanantaina eli kp 12 eka konrolliultra jossa määrätään oikea aika irrotuspiikille ja inssille ;)

Voiku sais jotakin nyt aikaseks...kaks vuotta takana yritystä ja menee hermot välillä. Nytki taas ei voi nukkua ku miettii näitä, onneks huomenna taas iltavuoro (en muuten täällä istuiskaan) ni saa aamulla nukkua koiran kanssa :p

Onko muita menossa inssiin to 16. tai pe 17.11?

Mulla meni ihmeen hyvin toi tipahtaminen ku menkat alko...odotin paljon suurempaa pettymystä. Aika kauheeta muuten, et pettymykseenkin voi näin tottua...ja taas sanon että pessimisti ei pety :kieh:

Ihan ku tää lapsen TEKO olis ihan normaalia elämää kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

Joku mietti tota luteaalivaihetta, eli vaihetta ovulaatiosta menkkojen alkuun: Se pitäs olla sen 14 +- 2 päivää, mulla viimeks esim just 12 päivää. Siitä olin ilonen, että menkat alko liian aikaisin eikä liian myöhään...se myöhästyminen vasta onki v...uilua...

Musta tässä kaikessa on ehdottomasti rankinta tää, että tää asia on mielessä tasan tarkkaan kokoajan ilman pienintäkään paussia. Ja mikä pahinta, se häiritsee iltasin yöunien saantia joka johtaa tähän yömyöhäseen netissä roikkumiseen..

Nyt hyvää yötä kaikille muille kukkujille ja kauniita unia jo nukkuville;)

-Nea :heart:
 

Yhteistyössä