Marraskuun inseminaatio hoidot!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 16:38 minttu kirjoitti:
Nampula!!
mullakin on se keskiviikko kp 13 eli ihan samoissa mennään,tänä iltana klo 23 täytyy pistää pregnyl ja sit se inssi tehään mulle keskiviikkona klo 14,eka aamulla mies vie tietty simppansa pestäväks...
tuli se inssi mulle aika nopeesti,mut parempi niin...
mitä sillon perjantaina sitten näky sulla??mulla oli ne rakkulat 18mm kokosia nyt joten kuulemma juuri niin kun pitää,on tää niin jännää..
mulla on kyl koko pvän tänään ja eilen ja jo parina aiempanä pvänä tuntunut kipua alavatsassa mut on kuulemma ok.
niin missä sulle se inssi tehään??
-minttu-
Mä pistän pregnylin illalla klo 21. Inssi on klo 12.30 sit ke.
Aamulla mies sit eka kans hommiinsa. :) Mulla ei pe ollut kun vasta 12 mm rakkulat. :( Toivottavasti ne nyt sit on kasvanut. Lääkäri oli vähän sitä mieltä ettei viel riittävästi. Mut oonhan mä nyt pistellyt, eli toivottavasti kohillaan ollaan.
Mulle inssi tehään taysissa. Missä sulle?
 
mulle tehään naistenklinikalla,ja onhan se niin jännä paikka siis inssi...
no mut jos meil molemmilla on inssi kp 13 ni ku mä olin vast tänään ultrassa ja sä olit jo perjantaina ni onhan ne varmasti siitä kasvanut,niin en muista onko ollut puhetta mutta onko teillä syy lapsettomuudelle??
mä oon tääl jonkun aikaa kirjotellu mut oon niin täpinöissä täst kaikesta etten muista ja hössään,tänäänki jätin laukkuni sairaalaan ultra laitteen päälle.....onneks huomasin sen viel sairaalassa ollessa...
mäkin oon kuullut ettei inssi tekis kipeetä,oon tosi kipu herkkä ja sairaala kammoinen,mut me selvitään... :heart: :heart: :heart:
-minttu-
 
Minttu!

Me ollaan selittämättömiä. Tosin mulla kyllä ovulaatiossa häikkää, mutta ei sitäkään ole varsinaiseksi syyksi osattu sanoa. Mites teillä?
Mäkään en muista täältä kaikkien juttuja. On tullut niin paljon infoa tätä lukiessani että välillä ihan pyörryksissä. :)

Mä uskon kanssa että me selvitään vallan mainiosti kumpikin! :hug:
 
Omien laskelmieni mukaan meille inssi tehdään 9. tai 10.11. :) Tänään yritin polille soittaa ties miten monta kertaa, mutta eivät mokomat vastanneet :( Pitäisi saada ultra maanantaille ja olisihan tuo kiva jutustella ylipäätään koko hommasta, kun kuitenkin ensimmäistä kertaa pistän pe ja la menopurit. Tiedä vaikka aikaistavat koko ultraa... Voi vitsi. Nyt jo sellainen jännitys päällä. Menkat vetelee viimeisiään, clomeja takana pari päivää jne. B)

Ja minttu: Inssi ei tunnu miltään (vähemmän kuin papa).
 
Menen minäkin sitten nähtävästi vielä kolmanteen inssiin marraskuussa. Toinen inssi tuotti juuri negan, aika masentunu olo kyllä oli, mutta nyt alkaa jo vähän helpottamaan. Tätik tuli siis sunnuntaina, vaikka maanantaina piti olla testipäivä. Tosin aika lievänä täti on näyttäytynyt, sillä melko vähäistä on tämä vuoto.

Ultraukseen menen torstaina, ja nähtävästi silloin aletaan taas piikittelemään. Clomit jäävät tältä kierrolta kokonaan pois, ja käytetään nähtävästi vain menopuria (+pregnyl). Viime inssissä mulla oli kp 3-7 clomeja 1/pv ja sen jälkeen 5*menopur ja sit pregnyl, mutta tulosta vain ei tullut :'(

Seuraava inssi on sitten nähtävästi viimoinen, ja sen jälkeen on vuorossa IVF-jono, jonotuksen aikana nähtävästi voidaan vielä kokeilla yksi inssi.

Itse olen kyllä ajatellut, että menisin yksityiselle IVF:n, sillä tuntuu ettei hermot kestä pelkkää jonottelua. (IVF-vaihtoehtoakin on tosiaan tullut jo ajateltua)

Toivottavasti teillä muilla tärppää paremmin, ei muuta kun kaikille kaikille peukkuja ja plussatuulia
:whistle: mukava lukea teidän kuulumisia
 
heippa!!!
te kaikki jotka ootte itteänne piikitelly puregon ja pregnyl ni onko teillä ollut huonoa oloa???
mulle pistettiin eilen pregnyl ja tänään ollut niin huono ja kuvottava olo...
oisin vaan halunnu tietää että kuuluuko se asiaan???
-minttu-
 
siili
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2006 klo 11:32 Milla kirjoitti:
Seuraava inssi on sitten nähtävästi viimoinen, ja sen jälkeen on vuorossa IVF-jono, jonotuksen aikana nähtävästi voidaan vielä kokeilla yksi inssi.

Itse olen kyllä ajatellut, että menisin yksityiselle IVF:n, sillä tuntuu ettei hermot kestä pelkkää jonottelua. (IVF-vaihtoehtoakin on tosiaan tullut jo ajateltua)
Heippa Milla & muut!

Mulle tosiaan tehtiin eilen eka inssi. Lääkäri sanoi, että todennäköisyys sen onnistumiselle on alle 1 %. Mun hormoonitoiminta saatiin lääkkeillä kuntoon, mutta miehen siittiöille ei vissiin ole vielä keksitty sellaista dopingia, joka sais siittiöt uimaan vauhdilla ja voimalla. En suoraan sanottuna elättele toivoa tän inssin onnistumisesta ollenkaan. Lisäksi lääkäri sanoi, että toista ja kolmatta inssiä ei kannata edes tehdä. Laittoi meidät suoraan ICSI jonoon. Myös IVF jätetään "välistä". Tosiaan täälläkin siis pitää alkaa ajattelemaan keinohedelmöitystä ei vaihtoehtona vaan tulevaisuuden suunnitelmana. Aika hurjaa! Ja pelottavaa! No, jonotusaikaa on melkein puoli vuotta, joten eiköhän tässä ehdi asennoitumaan. Yksityinen on mullakin käynyt mielessä, mutta tämä on niin tuore asia, ettei olla tehty vielä mitään päätöksiä. :) :) :)
 
Siili!

Mitä miehen siittiöissä vikana? Jotta noin epätoivoinen onnistumis prosentti?

Meillä kun miehellä kaikki uivat hitaasti, mutta lääkärin mukaan ei pitäisi vaikuttaa. Toivotaan nyt kuitenkin että teille tämä 1 % riittäisi. :hug:
 
puppis
Moi

Saako liittyä teidän jännäiljöiden seuraan? Mulle tehtiin inssi eilen 30.11. naikkarilla. Ollaan sekundaarisesti lapsettomia. Esikoinen sai alkunsa tasan neljä vuotta sitten inssillä. Nyt olis halu saada toinen aikaan, ja tää on eka yritys.

Tiedättekö kukaan muuten, että onko normaalia, kun inssin jälkeisenä päivänä tulee vähän ruskehtavaa limaa? Ja alamahakin on ollut vielä turvoksissa tänään. Toivottavasti ovis on jo tapahtunut, kun siemenetkin on jo kylvetty.

Teil on kaikilla niinku lääkkeillä noi inssit? Miksi? Mulle suunniteltiin tehtäväksi 2-3 inssiä luonnolliseen kiertoon ja sit 3 lääkkeellistä. Me emme varmaan pidemmälle hoidoissa edes lähde, että kaikki toivo on nyt näissä suunnitelluissa insseissä.
 
siili
Nampulalle:
Mieheni siittiöistä 0% on normaalirakenteisia. Noin 2% ui normaalisti, 30% hitaasti, 60% paikallaan ja loput ei ollenkaan. Lääkäri sanoi, että ne on niin "laiskoja" etteivät pääse tunkeutumaan munasolun seinämän läpi. Mikroinjektiossa ne sitten tungetaan siitä läpi :) Aika karua. Mutta rankempaa tämä miehelleni on.

Siili
 
siili
Niin ja puppikselle:
kaikki hoidot ainakin mulla lääkkeillä sen takia, että oma kuukautiskierto on 30-120päivää. Eli munasoluja syntyy, mutta en ovuloi ilman lääkkeitä kuin HYVIN harvakseltaan - jos silloinkaan. Kohta neljä vuotta yritystä takana - ensin tietty luomuna ja nyt jo 1,5v lääkkeillä (terolut, clomifen, pregnyl). Viime keväänä löydettiin vika miehen siittiöistä. Kun aluksi siis hoidettiin vaan mua.
 
Merrie
Siili: taidan olla kanssasi samassa tilanteessa, tosin sillä erotuksella, että meillä "vikaa" ainoastaan miehessä. ISCI on ainoa vaihtoehto onnistua ja se on meillä edessä vielä tämän vuoden puolella; piikitykset aloitan nyt marraskuulla. Yksityisellä ollaan hoidoissa. Itselläni on edellisestä suhteesta 8-v lapsi, miehellä ei lapsia ole.

Mieheni on tottakai melkoisen masentunut erittäin huonosta s-testituloksestaan. Onneksi hän osaa ja uskaltaa asiasta keskustella ja on tosi reipas tämän hoitohässäkän suhteen, mutta tiedän, että hän kokee alemmuutta asiasta. Olen yrittänyt parhaani mukaan tsempata (meitä molempia), mutta silti minulla on tunne, etten pysty riittävästi häntä tukemaan. Miten sinun miehesi on kokenut tilanteen?
 
Heipparallaa uusille ja vanhoille pinolaisille,

Meille selvisi tänään inssipäiväksi ensi maanantai. Tänään oli ultrassa näkyvissä 14mm rakkuloita pari kappaletta, joten pari päivää vielä tökitään Puregonia, ja perjantaina vielä tarkistellaan ultralla irroituksen ajankohtaa.

Mäkin olisin halunnut inssin luonnolliseen kiertoon, mutta ei ollut kuulemaa vaihtoehto. Vaihtoehdoiksi annettiin pistoshoidot ja kotihommat, tai pistoshoidot ja inssi. Ymmäränhän minä, että luonnollinen kierto ei ole niin varma ja voitaisiin kulutella yhteiskunnan resusrsseja turhaan.

Nyt kuitenkin näytti siltä, että juuri niinkuin lääkäri ennusti, että soluja näyttäisi kypsyvän kaksi.... Tuntuu siis, että jos olisi eded kokeiltu luonnolliseen kiertoon niin kaksosriskiltä vältyttäisiin. Tokihan meille kelpaa vaikka viitoset jos vaan mitään onnistumismahiksia on.

 
siili
Merrie: Tosi urhea on ollut minunkin mieheni, vaikka näen, että hän kärsii ja kokee alemmuudentunnetta. Tosin sitten välillä on sellaisia raivo-itku-iltoja. Mutta onhan sekin hyvä, että pystyy purkamaan tuntojaan. Ja vaikka koetan itsekin olla urhea ja hymyillä ja elää normaalia elämää, niin välillä vaan loppuu voimat. Ja totta kai sekin ahdistaa, kun nyt on tiedossa 6kk tauko - jonojen takia. Tai no 2vkon päästä vielä raskaustesti, mutta...
Mutta hei kerro sitten kuinka sun hoidot etenee. Mua pelottaa ensi keväässä nimenomaan eniten se hormoonin määrä, joka kehoon tulee. Voi niitä itkuraivarien määrää ja lihomista, joka on tiedossa (jos siis reagoin niihin samalla tavalla, kun aiempiin hormoonilääkityksiin). Toisillehan ne ei aiheuta juuri mitään sivuvaikutuksia. Mä en ikäväkseni kuulu niihin yksilöihin.

Voimia sulle tosi paljon!
 
Piti tulla toivottamaan uudet palstalaiset tervetulleeksi joukkoon!!!
Toivottavasti kukaan meistä ei tarvitsisi kovin kauaa tällä palstalla pyöriä vaan vois siirtyä tuonne odotus-puolelle...

Täällä ei kummempaa...tädin vierailua odotan ja olon mukaan voisikin alkaa viikonloppuna...siinä sitten clomeja syömään ja puregonia piikittämään...
Toivottavasti saisi sinne lekurille soitettua sit hyvissä ajoin...

että tällaista...
 
Moikka!

Meillä sitten se eka inssi ohi. Meni ihan hyvin. Aamulla eka mies hommiin ja sit päivällä mä paikalla. :)

Miehellä oli vuoden aikana siittiöt "parantunut" eteenpäin meneviä oli jo tuplasti viime syksyyn. Se ihan kiva. Tosin nyt sitten oli vähän noita paikallaan uiviakin. Mutta 7 miljoonaa priimaa ne sitten laittoi. Onko toi normaali määrä? Mitä muilla laitettu?

Mulla oli yksi munasolu irronnut juuri ja toinen irtoamassa. Eli nyt sit on kaksoiraskauden riski. Mutta enpä tiedä mitä nyt ajatella, kun en siihen yhteenkään usko. Mutta se selviää myöhemmin.

Nyt sit vaan alkaa se piinaava kaksi viikkoa.
Jos nyt ei tärppää niin seuraavaan kiertoon taas uusi inssi, koska kaikki kunnossa.

Nampula
 
Merrie
Siili: kiva, kun jaksoit vastata :) Helpottavaa kuulla kommenttejasi. Yritetään seisoa vahvoina naisina miestemme rinnalla, niin jospa hekin tukevat meitä samalla lailla meidän murheissamme.

Itsekin jännitän eniten hormonihoidon aloitusta ja tunnemyllerryksiä. Olen luonteeltani aika neutraali, mutta kun olen nyt lueskellut näitä palstalaisten juttuja, niin pupu pöksyssä odotan ekaa pistossarjaa... Mutta kai se siitä suttaantuu. Pakkohan se on kestää, kun on tähän leikkiin ryhdytty.
 
Kiitoksia Vinita! :hug:

Mieheni ei sen kummemmin ole ainakaan hyvään suuntaan elämäntapojaan muuttanut. Aloitti uudelleen polttamisen reilu vuosi sitten. Siksi pelkäsinkin simppojen kuntoa. Laihtunut hän on reilu 10kg, mutta lieneekö sillä merkitystä? Mutta joka tapauksessa hyvä näin. :)
 
Nampula: Hih, juuri tuon halusinkin kuulla, että tupakointi ei pahenna simppatilannetta. Meillä kun on vähän molemmilla tämän lapsettomuuskriiseilyn myötä tupakointi riistäytynyt lapasesta. :saint: Tosin mä nyt olen taas ollut viikon ilman hoitojen vuoksi.

Vaikka meillä pitäisi kaiken olla kunnossa niin ei olisi varaa pelleillä elämäntavoilla kun kerran "olette oppikirja esimerkki hedelmällisestä pariskunnasta (suora lainauslääkäriltä)" ei ole riittänyt asian edistymiseen....
 
puppis
Noista horomooneista...

...pitää nostaa hattua teille, kun pystytte/kestätte ne. Mua itteeni suoraan sanoen hirvittää, jos hormooneja joutuu alkaa ottamaan.

Ehkä mun kroppa todettiin sen verran normaalisti toimivaksi, että ne eka ehdotti noita luonnolliseen kiertoon tehtäviä inssejä.

Tosin nyt joudun vielä käymään verikokeessa, jossa tarkistetaan ovuloiminen, ja vähän ne puhu inssissä, et jos ovulaatio ei tapahdu, niin sitä sitten voidaan seuraavaan inssiin yrittää hiukan lääkityksellä avittaa.

No, jään jännäilemään...miten käypi.

Kukaan ei vastannu mun limakyselyyn??? Eikö kellään valu mitään inssin jälkeen???
 
Puppis!

Mulla oli siis tänään eka inssi. Mulla tuli pari tuntia sen jälkeen ruskehtavaa limaa kanssa. Että kaipa se on sit normaalia (?).

Kysyit siinä aiemmassa viestissäs et miksi meille tehdään inssi lääkkeillä. No meidän kohdalla syy oli ihan täysin mun ovuloimattomuus ilman niitä. En ovuloi lainkaan tai todella harvoin ilman hormooneja. Eli tässä meidän syy.

Niin Vinitalle vielä: Mä oikeesti pelkäsin niitä mieheni simppojen kuntoa tuon tupakoinnin takia. Mutta ihanaa oli kuulla tulos. :) Hän kun polttaa vielä aika paljon kun töissä voi sitä koko ajan tehä. Mutta hyvä näin. :) Toivottavasti teilläkään se ei ole vaikuttanut. Tsemppiä!

Mukavaa viikkoa!
<br><br>
 
Teretulemast uudet ja tsemppiä tuoreille inssiläisille! Iso hali neganneille :hug:

Omaa napaa sen verran, jotta arvio ja epäilys meni niin kuin arvelinkin :) Menopuria pistetään nyt kahden sijaan kolme eli pe, la ja su. Maanantaina ultrataan =) Sitten voikin laskeskella, että loppuviikosta toinen inssi :D Uaaaah... jännittää :snotty:
 
Heippa!!!
mulla oli kans tänään eka inssi,meni ihan hyvin eikä sattunut niinku mä pelkäsin,entäs sulla nampula???
nyt sit vaan jännätään et mitä tapahtuu vaikka totta puhuen en paljoa ite usko että tärppäis...en oo negatiivinen mut jotenki silt tuntuu vaikka tietenkin toivon sydämmeni kyllyydestä!!!
mulla on aika raskas ja painava olo alavatsassa,johtuu kuulemma ovulaatiosta ja nyt ne tuntemukset voimakkaampia ku lääkkeillä autettu,mulla kyl on ovulaatio normaalistikki mut kuiteskin...
-minttu-
 

Yhteistyössä