Marraskuun inseminaatio hoidot!

Kiitos Nea tosta tiedosta! Toivottavasti pääsit sit piakkoin nukkumaan. Täällä nukuttiin tuolloin jo sikeästi. :)

Se ainoon kerran kun oviksen bongasin niin mulla alko bongauksesta menkat tasan 15 vrk. Eli kun ovis tapahtu seuraavana päivänä niin, sit siitä 14. Eli toivottavasti nytkin näin. Jotten turhaan testejä sit tee ja niihin pety.

Nea oot aivan oikeessa siitä että tää lapsen "teko" on meillä varmaan kohta jo tällasta normaalia elämää. Aika tuskasta vaan sellasta. Tapasin tuossa taannoin yhden tutun joka tietää tilanteemme hyvin. Hän sitten mulle totesi että kun heillä on jo lapsi, niin nyt olis toisen aika ja koska heissä ei mitän vikaa, niin he sitten nyt tekee sen. Hiemanko teki mieli kiljua! Että juu tehkää vaan! Kun ei oo esteitä. Mutta kun ei meissäkään mitään vikaa. Mutta ei vaan niin kuin tehdä. Tuntu kyllä tosi kurjalta. Mutta sellasta se elämä on. Joskus vaan harmittaa ihmisten ajattelemattomuus.
:snotty:

Minttu, aika hassua että taas meillä samanlaisia tuntoja. :)
Nyt siis peukutuksia meille kaikille! Otetaan iisisti ja nautitaan talvesta tän kaiken keskellä! (meillä siis tampereella ihan kunnon talvi) :hug:

Neldream
Heips,
minä sitten alan huomenna pistelemään puregonia 5 * 50iu ja sit ultra ensi viikon maanantaina.. Toivottavasti inssi sitten jo ensi viikon lopulla... Tosin saapa nyt nähdä kuinka toimii pelkät pistelyt, kun ekassa inssissä oli clomitkin mukana...

Olen sitten minäkin aloittanut sunnuntaina pistelemään menopuria. Perjantaina on ultra ja katsotaan pistetäänkö vielä ja koska laitetaan pregnyl. Nähtävästi ensi viikon alkuun menee meidän kolmas ja vika inssi. Jos tämäkään ei onnistu, olen kyllä valmis kokeilemaan jo IVF:a. Toivottavasti tämä kuitenkin onnistuisi, vaikka aika skeptinen olenkin. Olen jostain lukenutkin, että kolmannen inssin jälkeen mahkut onnistumiseen putoavat eli suurin osa raskauksista alkaa kolmen ekan inssin aikana, jos ovat alkaakseen. Tätä mieltä oli kyllä lääkärikin.

Toivokaamme silti meille kaikille positiivisia plussatuulia..

Nyt on eka inssi takana. Ja sattui muuten niin maan :x :x . Kaikki ovat sanoneet ettei juuri tuntunut missään, joten olin aika yllättynyt. Tosin lekuri epäili, että sattuminen voi johtua anatomiastani. Aukilolo-tutkimushan oli niin kamala, etten enää hereillä suostuisi koko toimenpiteeseen.

Anyway, nyt sitten pitäisi menkkoja odotellessa elellä pari viikkoa normaalia elämää. Eli taaskaan ei uskoa löydy minkään vertaa, vaikka kaikki oli taas niiiiin hyvin ja muniksia irtoili kaksinkappalein.

Pikkujoulut viikonloppuna pitänee kuitenkin vetää varmuudenvuoksi autoilevalla linjalla... Miten teidän elämäntavat hoitojen aikana?

Ei ollut taas katkeraa tämä tilitys, eihän...

:whistle:

Nyt mua kyllä ärsyttää tämä tädin vierailu vai mikä sit onkaan...
Viime lauantaina alkoi tuhru jota tuli myös sunnuntaina. Eilen sit huomasin jo että tulee jo vertakin...sit ei enää tullutkaan mitään ja nyt taas vessan yhteydessä tuli minimaalisen vähän...
Mitä tämä nyt sit on?
Uskaltaako tässä sit huomenna aloittaa clomeja kun en ole varma oliko se eilinen tädin tulopäivä vai mitä...
Ja se ultrakin olis keskiviikkona...
Auttakee hädässä olevaa!!!

Minttu ja nampero, mulla myös samanlaisia tuntemuksia, vihlaisuja kuin teilläkin ja paleltaa myös iltapäivisin ja iltaisin. Kuuluukohan nuo tuntemukset kaikille ja milloin niitä mahdollisia raskausoireita vois tulla..? Itsekin miettii asiaa jatkuvasti ja vaikka tietää et tuskin se tärppää nyttenkää niin toivoo et tärppäis..
Mullehan tehtiin inssi 2.11..

Tsemppiä KAIKILLE!!!

Nea
Vinita: Mullaki aukiolotutkimus sattu aivan törkeesti et tuntu et taju lähtee. siks pelkäsin tota ekaa inssiä tosi paljon, mut oli kyl paljon iisimpi...sattu kuitenkin vähän. Onnkes lääkäri sano vasta inssin jälkeen, et oli pelänny mennä sillä katetrilla ku ultrassa näytti hankalalta muttei sit ollutkaan...huh. Ja niistä elämäntavoista, joku joskus sano hyvin, että oltas kaikki jo täysin absolutisteja jos oltas alusta asti oltu juomatta:) Mulle lääkäri sano inssissa, et normaalisti voi elää, koska niinhän eläisit jos tulisit huomaamattas raskaaks. Mut et se 5 annosta viikossa on yläraja ja suositteli et sen pitäs. Mä oli piinisaikana laivalla ja otin tosi rauhallisesti, yhteensä kuitenki enemmän ku 5 annosta kahden illan aikana. Muistan et sillon ku jätettiin ehkäsy ni aina mietin että voinkohan juoda jos oonkin nyt raskaana, mut P:n marjat tässähän sitä ollaan. Nyt siis rennosti eteenpäin sillä ajatuksella et kohtuus kaikessa. Eli kp 1-inssi suunnittelen kaikki menot ja sit piinisajan koitan rauhassa piinailla ja olla ryypiskelemättä...kiva ku on pikkujouluaika tosiaan tulossa:)
Mut oikeesti, voi selvinpäinki olla ihan hauskaa;)

Pure Love: Mä en vielä tuhruttelua laskis ekaks vuotopäiväks, koska eka vuotopäivä on kunnon vuotopäivä. Mulla tässä kierrossa nei niin, että kaks päivää oli tosiniukkaa vuotoa vaikka punasta kylläkin, ja sit kolmantena aamuna oli jo hanat auennu ja sen kyllä tunnisti kunnon vuodoks :LOL:

Mun pitää nyt sitte maanantaina puhua lääkärin kanssa tosta endon mahdollisuudesta, ku ainakin oireet täsmää melkein kaikki paremmin ku hyvin. Mut toivottavasti väärä hälytys!!

- Nea
:heart:

Tänään oli ultra ja siellä sitä oli pari rakkulaa kehittymässä. Vasemmalla 16mm ja oikealla 15mm Määräsivät vielä pari menopuria pistettäväksi eli nyt sitten huomisen illan jälkeen yhteensä viisi pistosta 75 IU vahvuudella.
Huomenna ja keskiviikkona pitää myös tikuttaa ovulaatiota. Jos ei plussaa kumpanakaan päivänä niin sitten keskiviikkona Pregnyl ja perjantaina inssi. Jos taas plussaa jompana kumpana niin täytyy soittaa polille ja inssi aikaistuu torstaiksi :)

PIETU!!Samoissa mennään.Miula ke pregnyl ja pe inssi.Tänään kävin ultrassa ja pettymys oli aika suuri.Oikealla puolella vain yksi rakkula ja vain 14mm.Vasemmalla ei mitään.Epäili että ei välttämättä ehdi kasvaa perjantaihin mennessä täyteen mittaan.Otan tänään vielä purogonin ja tosiaan huomenna pregnylin.Muutoin homma olisi mennyt jäihin koska viikonloppuna ei inssiä tehdä.Laskin että rakkula olisi vain 17mm inssin aikaan
:'( Ei taida tästäkään tulla mitään.Kyllä taas toiveet tippui..

Morjens kaikille!

Millalle ekaksi toivottelen hurjasti onnea inssiin ja plussatuulia puhaltelen sinnepäin paljon!

Vinitalle tsemppiä odotteluun. Mulla itellä huomenna siis viikko inssistä ja aika surkeet fiilikset. Eipä paljoa oo toivoa. Ainakin siltä tuntuu. Vaikkei periaatteessa missään mitään ja homma onnistu mut silti. :( Toivottavasti meidän odotukset ja piinailut kuitenkin palkitaan. :hug:
Mä oon koittanut elää silleen juomatta alkoholia, eikä se mulle kyllä ongelmia tuota kun en muutenkaan oikeastaan juo. Ehkä kerran kuussa pari pulloa siideriä, siinä se. Mutta toisaalta jos Nean lääkäri oli sanonut et normaali elämää, niin pitäs varmaan sit lakata välttelemästä sitä. Et jos nyt sit ois ihana pullo juoda, niin antas mennä vaan. Hmm... pistänpä harkintaan. :)

Viivero tulee sit päivän mua jäljessä tossa inssissä. Plussatuulia sinnekin ja saat anteeksi kirjotusvirheen. =) Taitaa nää tuntemukset liittyä tähän hommaan vaan, ei kai ne raskaus oireetkaan ihan vielä tunnu? Itseni kohdalla en ainakaan niin usko.

Mutta nyt lähetän jokaiselle niitä plussatuulia ja plussa- :hug:

Nea
Pakko vielä sanoa, että ei varmaan kannata ihan kauheesti nitä oireita bongailla...vaik tiedän kyl kokemuksesta et se on hauskaa :LOL:

Uskon kyl siis että kaikkein paras on olla rauhassa ja miettimättä mitään, varsinkin ku extrahormoonitki voi aiheuttaa mitä vaan;
Ite tipuin tosi korkeelta ekan clomikierron jälkeen, koska se aiheutti mulle kaikki mahdolliset raskausoireet. Kyllä harmitti lopputulos :ashamed:

Ja tosiaan ku moni puhuu niistä kiinnittymisvuodoista, niin niitä ilmenee tosi harvoilla, tosin tuhruvuotoa voi ilmetä ilman järkevää syytäkin niinkun mulla kävi.

Mutta, mä siis mietin ite näitä asioita ympäri vuorokauden aina ku oon hereillä ja se on kyl tosi raastavaa. Helpottaa paljon ku voi täällä purkautua ja saada vertaistukea :hug:

-Nea kp 6 :heart:

Nea: Aika hyvin sanottu, tuo "oltais kaikki absolutisteja" :D Niin mä taisin ekat puoli vuotta yirtyksestä elää: Kaks viikkoa joka kuukausi menkkojen jälkeen normaalisti ja kaksi viikkoa ilman alkomaholia. Kun ei mitään tapahtunut niin aloin vain testaamaan jos menkkapäivä on lähellä, ja olin muuten ajattelematta koko juttua. Ja kun kellotettua sekstailua oli vuosi takana otin vielä tupakankin aina välillä ohjelmistoon :whistle: Todella järkevää.

VIP1: Nyt en ymmärtänyt mitään :\| Siis oli molemmilla puolilla rakkuloita kypsynyt muttei kuitenkaan ollut? En tiedä menopurista yhtään mitään, mutta pelkällä Puregonilla sanottiin, että 2mm tosiaan on kasvua vuorokaudessa. Eli sulla jäisi 18milliin irroutuspiikillä? Toi on tosi ärsyttävää kun viikonloppu sotkee hommia kun on ensin työntänyt järjettömät summat vatsanahkaansa ja kellotanut elämänsä piikittämisen mukaan. Mutta kai se 18mm on riittävä kun kerran inssin tekevät? Pidetään peukkuja!!!!

Raskausoireilusta: Mulla on joka kuukausi rinnat turvoksissa ja kaikinpuolin oppikirjamaiset raskausoireilut. Monet äidit sanovat, että "kyllä sä sit vaan tiedät" kun taas eräs pari vuotta esikoistaan tehnyt sanoi, että "höpöhöpö, samat oireet oli viimeisen vuoden ajan joka kuukausi".

Arrgh! Voi kun voisi ulkoistaa piinäpäivät. Tsemppiä kaikille! :wave:

Neldream
Pietu- joo joensuusta olen, tai siitä ihan liepeiltä, mutta hoidossa kuitenkin joensuussa.. =) Tiedä vaikka oltais törmäiltykin klinikalla.. :D

Tänään pitäis se pistely taas aloittaa, tai toinen kiertohan tämä vasta on jossa niitä käytän. Varmaan se eka piikki taas tauon jälkeen jänskättää.

Ohhoh! :D Sattuipas.. Meitä alkaa olla liuta... (oikeammin itse vähän Joensuun vierestä, vasta vuoden poissa Joensuusta ;) )

Tänään varattiin aika inssiin ja varttia vaille 11 perjantaina sitten olo omenaksi :D B)

Neldream: Tehtiinkö sinulle yhtään inssiä ilman pistoksia eli pelkillä Clomeilla?<br><br>

Neldream
Kerronpa vähän taustaani.. Lasta yritetty 6/05, syyksi loppujen lopuksi löytyi mun rakkulaiset munasarjat. Mies ok. ( taitaa Pietu teilläkin olla samoin.. ;)

Viime keväänä sitten mentiin lapsettomuusklinikalle ja aloitin ekat clomit toukokuussa. Tuolloin myöskin ovuloin. Sitten napsin toiset clomit heti perään, mutta silloin ne eivät sitten enää niin tehonneetkaan ja kiertokin venyi. Sitten heinäkuussa meinasin jo heittää hanskat tiskiin ja päätinkin, että ainut juttu mitä enää teen on se munatorvien tutkimus.. Kuitenkin se mieli siinä matkalla taas muuttui kun kiertokin sen toisen clomikierron jälkeen oli 65 päivää ja ei ovulaatiota. Ajattelin, että nyt olen kuitenkin vielä sen verran nuori, että ehkä näitä hoitoja kuitenkin kannattaa tässä vaiheessa yrittää, jos sitten ei onnistu niin ei sitten onnistu..Olen yrittänyt saada hoidot osaksi arkea, niin että elelen muutoin ihan normaalia elämää.. käyn spinningissä ja salilla yms..

No sitten meninkin siihen munatorvijuttuun ja lääkäri siinä jo ehdottikin, että tehtäisiinkö inseminaatio seuraavaksi. Ja niinpä sitten nappailin ensin clomeja viisi päivää ja puregonia kolme. Eli jo ekassa inssissä oli pistokset mukana.. Äsken tuossa juuri tuikkasin ekan puregon satsin tässä kierossa tohon mahamakkaraan.. :D Vähänhän toi kirpaisi, mut aika helposti sujui muuten piikitys..

Pietu, mekin muutettiin vasta vajaa vuosi sitten pois joensuusta... =)

VINITA! Sori epäselvä tekstini,yritin meilata pietun tekstin mutta se ei näyttänyt onnistuvan.Joo eli oikealla puolella minulla on vain yksi 14mm rakkula.eilen otin vielä yhden puregon annoksen ja tänään irrotuspiikin.Pe klo 10 pistetään siimahännät liikkeelle kohti maalia.Jos vaikka osuis kymppiin ;)

Jäi ihmetyttämään kun puregonia on määrätty 300ml käytettäväksi,eli kuutena päivänä 50ml/pvä.Eilen otin viimosen annoksen niin putkiloon jäi vielä ainetta (ehkä n.50ml) Joka päivä olen tarkalleen ottanut kuitenkin oikean määrän.Onko se sitten niin että onko niissä jotain ylijäämää vai kuinka.Outoa.Onko teillä muilla mennyt putkilo täysin tyhjäksi? :\|

Hoitaja vannoi, että Puregoni pakkauksessa on aina 100iu ylimääräistä. Mulla oli 50iu päiväannos 8päivän ajan, ja riitti. Oli typötyhjä sen jälkeen. Kynänhän pitäisi näyttää paljonko jää menemättä jos tyhjenee kesken piston.

Neldream: Eipä voisi enempää yhteensattumia olla! Meillä myös keväällä ensimmäistä kertaa tutkimuksiin ja toukokuussa ensimmäiset clomit. Aukiolotutkimus kesäkuussa ja inssi tuli yllättäen vastaan syyskuun alussa, kun selvisikin, että miehellä ok tavaraa (ensimmäinen analyysi oli susi, kiitos Suinuun ja ohjeiden).

VIP1: Meillä laitetaan klo 10.45 ;) Justiinsa tuikkasin varttia vaille ykstoista Pregnylin :)

Oikeasti hehkutin tänään miehelle, että "tiätkö tuolla yhellä foorumilla on yks, jolla on samaan aikaan inssi..." Ei vissiin ihan ymmärrä aina tätä toohottamista

:whistle: <br><br>

Neldream
Pietu: Munkin miehelle tehtiin eka siemennestutkimus suinuulla ja sen testin mukaan, oli hieman alentunut hedelmällisyys..!! Nyt sit ekassa inssissa kuitenkin 100 % laitetuista oli parasta laatua ja tiheyskin oli hyvä. :D Vähän kyllä ärsytti sekin testi, kun kyllähän sekin maksoi ja sitten tuntui, että se olikin ihan turha koko juttu. Kun lääkäri polilla sanoi, et pitäis tehdä se analyysi uudelleen, kun siihen suinuun juttuun ei ole luottamista..

Pietu ja neldream, Meillä kans se eka siemenneste analyysi tehtiin Suinuulla ja sen mukaan tilanne ois miehellä ollut huono, sit yllätys oli suuri ku sama koe tehtiin syksyllä polilla, niin kaikki arvot oli huimasti parempia.. Alkaa mietityttää miten ne siellä Suinuulla sit tutkii..

Täälä piinaillaan ankarasti vielä viikko..Jotenkin on sellainen tunne vaan ettei ole tärpännyt..

mölö
Sopiiko mukaan piinailemaan? Meillä vauvahaaveita takana puolitoista vuotta ja vauvapalstoilla oon pyörinyt juttuja lueskelemassa jo kolmen vuoden ajan.. Tänään ensimmäinen inssi Clomeilla ja Menopurilla höystettynä. Luomuhommissa hidasteena (tai esteenä) siittiövasta-aineet. =)

Yhteistyössä