Marraskuun inseminaatio hoidot!

mölö
Pahoittelut kaikille tädin yllättämille ja tsemppiä piinailijoille. Ja tietysti suuret onnittelut plussanneille! =)

Monella tuntuu olevan mahassa juilimista, kuten myös allekirjoittaneella. Pp3 yöllä heräsin samanlaiseen tunteeseen, kuin aukiolotutkimusta tehtäessä katetrin pallonkia täytettiin. Todella inhaa, puoli tuntia piti painaa mahaa ja loppuihan se kipu viimein. Eilen illalla pp5 oli oikealla puolella alamahalla vihlontaa kävellessä ja venytellessä. Pietun kanssa mennään ilmeisesti melkein samoissa. :wave: Onko muita samoilla päivillä?

Mies varsinkin on positiivisella mielellä, kun meidän mahdollisuudet on nyt paljon suuremmat, kuin koskaan ennen. Mulla vähän pelottaa, miten se ottaa, jos tämä ei onnistunutkaan. Yritän toppuutella, kun se silittää mahaa ja puhuu pojalleen..

M
 
voi Nampula,suuuuureeeen suuuuri hali sulle ja jaksamista tulevaan...
kyllä on mullakin kauhee olo ku tuntuu et menkat tulee hetkenä minä hyvänsä,mahaan sattuu ja stressi on ihan kauhee....
en todellakaan usko että mun menkat jää tulematta,vielä ne tulee,on vahva tunne asiasta.
Millä me kaikki jaksettas tätä hommaa leppoisin mielin,ei millään.mulla on yöunetkin jo mennyt kun miettii et onko raskaana vai eikö ja miks mahaan sattuu jos on jne....miljoona kysymystä pyörii päässä ja pelko et mitä tuleman pitää...
-minttu-
 
Iiiiiso :hug: Nampulalle!

Jotenkin tämä aamu on alkanut kiukulla..mikään ei ole hyvin.Saa sitten nähdä miten töissäkin sujuu.Ärsyttää vaan kaikki.Hirveä turvotus päällä koko ajan,on kuin ilmapallo.Meinaatko Pietu että tänään tapahtuisi kiinnittyminen?Tuntuukohan se miltään?Pitääkin seurata nippailuja... =)
Rinnat on turvonneet pamelat ja herkät mut ei kuitenkaan koske kun puristaa.

Ootteko muuten minkälaista urheilua harrastaneet inssin aikana?Itse olen himourheilija mut oon yrittäny etten hirveen rankkaa urheilua harrasta inssin aikaan.Oon vaa käyny lenkillä,siis kävelyllä ja kevyitä painoja nostellut.Vaikka ei kai sillä urheilulla mitään väliä ole..mut kaikkensa haluun pistää peliin et onnistuu,ja siksi otan rauhallisesti.
 
Nampulalle ensiks ison iso :hug: ! Jaksamisia!

Tää palsta on kyl mulle kans oikee henkireikä, ei ole itselläänkään ketään kelle puhua taikka ketään kuka olis samas tilantees. Ja auttaa paljon kun täällä ei tunne oloa niin yksinäiseksi vaan et kaikki pohtii ja miettii samoja kuin mitä itselläki käy mielessä..Ja kun tääl vielä on ihmisiä jotka käy samas paikas hoidossaki ni sekin piristää mieltä.

VIP1, niin tosta liikunnasta en osaa sanoa et kuin pitäs tehä. Inssin jälkeen sanottiin et voi normaalisti harrastaa mut itsekin liikunnallisena olen jotenkin ottanut hillitymmin ja vähentänyt liikuntaa.. En sit tiedä vaikuttaako se jos vaik käy päivittäin juoksulenkillä tms inssin jälkeen mitenkään lopputulokseen..

ON, huomenna se täti kurvaa paikalle. On vahava tunne siitä. Oireita ei enään ole ja on tyyntä myrskyn edellä tunne.. ties vaikka sit tänään jo kaahis paikalle tuo sukulaisvieras :( Jotenki jo valmiiksi masentaa.. Testi olis kaapissa, mut en tee, ku turhaahan se kuitenkin olis.. Kuitenkin välistä sitä silti jaksaa toivoa et voi kumpa se pysyis poissa.. Mut tolle tielle ei kovin "turvallista" ole astua..ku sitä sit tiputaan vaan kovempaa..

Tsempit muille piinailijoille!!

 
ok,niin varmaan oot kirjoittanu mut sorry on menny ohi,tai siis tuntuu että pari viikkoa elämästä on menny aika "ohi" ku on eläny täs piinassa 24/7....
mulla nyt kuiteski näyttää et menkkoja ei ainakaan viel kuulu...kysymys kuuluukin että pitäskö ne alkaa 2vko inssistä???
tein kyl testin ja se on positiivinen mutta ku viiva oli haaleempi ku toinen ni en usko et se on totta...
 
mölö: Tänään on pp 5 eli ilmeisesti ollaan samoissa :) (..inssi tehtiin perjantaina) Samana päivänä tehtiin myös VIP1:lle inssi ;)

VIP1: Itsellä ei tänään ole muuta ollut kuin alamahajuilimista.. Tiedä sitten enteileekö menkkoja vai onko sitä kiinnittymistä :whistle:
 
Iso kiitos kaikille! Kyllä te taas saatte itkun silmään, vaikka kuinka yritän olla surematta. Mulla on sitten huomenna jo taysissa aika. Uutta inssiä aletaan katseleen.

Se on jännä tää tunne, kun oon miettinyt ja pohtinut että parempi vaan katsoa tulevaan ja mennä eteenpäin. Välillä sen hyväksyy ja välillä sitten taas tuntuu kuin putois. En usko että huominen lääkäri käyntikään menee ihan neutraalisti. Mutta koitan mennä vahvana tyttönä paikalle.

Siili! Ihanaa kun muistutit! Alankin sitten pian niitä punasia neilikoita väsäämään, jätän myös huomenna Siilille lapun neuvonnan tädeille. ;)
Saat sitten kun menet sinne taas.

Minttu! 2 viikkoa inssistä tai siis paremminkin ovulaatiosta pitäis menkkojen alkaa, joten uskopa nyt sitä testiä! :heart: Kyllä se pienokainen siellä köllöttelee! :hug:

Mä koitan nyt taas alkaa kurvaamaan kohti tulevaa. Vaikka pelkäänkin jo sitä uutta putoamista, mutta kuten ystäväni kanssa juteltiin, tämä on elämää. Hänellä omat murheet ja todettiin että ei sitten mikään tuntuisi miltään jos kaikki olisi täydellistä. Eli elämme siis elämää eteenpäin!

:hug: kaikille!
 
MÖLÖ!Juu täälä minä kanssa samoissa aikatauluissa menen =) Miula oli myös eilen vihlaisuja kun nopeasti nousin ylös.

Päätin juuri että jos tarttee testata (jos ei menkkoja näy)ni en varmaa testaakkaan la (25pvä) Pupu tuli pöksyyn ja päätin et odottelen niitä ainakin viikon..hmmm..näinköhän?No turhaa sitä on vielä suunnitella,silloin se täti tulee aivan varmasti heti kylään.

Mietin tässä että josko ryhtyisin (taas :ashamed: ) työnhakuun.Saisi muuta ajateltavaa...ja ehkä mieluisamman työnkin. =)
 
Minä en saanut vieläkään... :/ Huomenna on onneksi vapaapäivä ja miehellä yövuorot lopussa ;)

Epäilisinpä, että johtunee ihan vain siitä, että kohtu ja napukka reagoi tähän koko rumbaan aika voimalla... samasta syystä juilii :(
 
heip!!!en taida viel kuitenkaan uskoa sitä plussaa,mä vaan vieläkin ootan menkkoja,voihan ne viel tulla....
perjantaina jos menkkoja ei kuulu ni vien pissanäytteen terveyskeskukseen ja sit jos tulos plus ni soitan naistenklinikalle...

:hug: -minttu-
 
Tänään oli sit se vika eli kolmas inssi, joka tehtiin pelkällä menopurilla ja pregnylillä. Kuulemma oli juuri ovulaatio tapahtumassa eli ekaa kertaa ovulaatio ei ollut vielä tapahtunut ennen inssiä. Munis oli juuri irtoomassa. Vähän on kyllä eilisestä asti ollu alavatta kipee ja lääkärin ronkkiessa kyllä vähä suorastaan sattu. Eka sano, ettei pääse perille, mut sit kuitenkin pääsi. Se nyt olis vielä puuttunukki, jottei perille oltas päästy. No kahen viikon päästä saa taas testata eli pitkät kaks viikkoo on edessä.

Julkisella kun olemme hoidossa, niin mut on laitettu ko jonoon IVF:a varten, joka olis kuulemma toukokuussa (siis punktio), huhtikuulla alkais pitkällä kaavalla. Toivottavasti siihen ei kuitenkaan tarvis mennä.

Jatketaan tytöt piinistelyjä.. :)
 
mölö
Joo, noista seksihaluista.. niitä löytyy täältäkin suunnalta tavanomaista enemmän. Normaalisti ovulaation jälkeen mulla on meininki sillä suunnalla alavireistä, mutta nyt.. voi voi, mies parka. :LOL:

Maha tuntuu välillä tosi kipeeltä. Viime yönä heräsin taas kesken unien, mutta tällä kertaa kauheaan paleluun. Tärisin ihan horkassa ja pakko oli vetää paitaa lisää päälle ja villasukat jalkaan. Päivällä väsyttää, kun kaiket yöt kuppaan hereillä jos jonkinlaisen vaivan takia.. Nytkin suunnittelen pieniä nokkaunia..

Liikuntaa oon harrastanut ihan normaaliin tapaan, ei se kai haittaa tee. Verenkierto paranee ja ehkä edistää kiinnittymistä?! Alkuraskaudessa saa mielestäni harrastaa aika vapaasti ja vatsalihasliikkeitäkin tehdä neljännelle kuulle asti tai siihen asti, kun se tuntuu hyvältä. Ajattelin ite, että lopetan sitten, jos/kun alkaa tuntumaan pahalta. Siihen asti menen täysillä.

Testata ajattelin 25.11. (la), jos sinne asti selviän. Sillon tulee 16 päivää inssistä. Joka toinen päivä tuntuu, että kyllä se tärppää ja joka toinen, että ei tosiaan tuu mitään. :headwall:
 
Täällä pp10 menossa. Ei sitten mitään oireita, joten luulen, että "Aunt Flow" ei petä 17 vuoden säännöllistä tuttavuutta.

Oliskohan inssiläisten taloissa lämmitysongelmia kun mäkin lisäilen vaatteita. Viime yönä meni verkkarit, villasukat ja vielä neule päälle, vaikka yleensä pärjään alkkareilla...

Mäkin olen urheillut normaalisti.

Luin muuten tutkimusta (muistaakseni amerikkalainen), jonka löydöksenä oli, että naiset jotka urheilevat 4h tai enemmän säännöllisesti viikossa eivät onnistu IVF-hoidossa yhtä helposti. Ja keskenmenoprosenttikin oli suurempi. Tutkimuksessa ei tainnut olla painoa, mukana. Eli tarina ei kerro oliko kyse naisista, jotka himourheilevat ja rasvaprosentti on olematon. Mutta 4h tulee kyllä aika helposti täyteen... Uskon silti, että liikunnan positiiviset vaikutukset yliajavat negatiiviset.
 
Millalle tsemppiä piinailuun!!! :D

--

Onpas jännä juttu.. täälläkin viluillaan :eek: Arvelin, että hyvään saumaan se nyt flunssakin iski, mutta eipä vissiin sitten olekaan flunssaa vaan ihan voi laittaa tämän inssin piikkiin...

Liikkumisesta sen verran. Itsellä aika heikoilla ollut ylipäätään.. ei kai se nyt ole liian iso muutos, jos yhtäkkiä alkaa reutuamaan :snotty:
 
Tänään täälä tiputtiin ja taas kovaa ja korkeelta.. Vaikka kuinka jaksaa itsellene uskotella et kyl se tuloksen tietää niin kyllä se silti sattuu ja lujaa ku sukulaisvieras yllättää..

Jotenkin samalla meni usko inssillä onnistumisiin, vaikka eka inssi vasta nyt sit takana olikin. En tiiä, kait se oni taas noustava tääältä joskus ja soitella klinikalle ja alkaa sopia uutta inssiä ja pistoksia.. Itkulta ei siis taaskaan vältytty. Ja jotenkin tää pettymys on suurempi nyt inssin jälkeen ku aiemmin, kait sitä sit kuvitteli et ku on paremmat mahikset ku luomuna ni vois onnistuaki..

Helpottaa kuitenki ku ei oo niin yksin, ku voi tänne purkaa tuntojaan..

Tsempiä muille kuitenkin!
 
Neldream
Voimia Viiverolle... :hug:

Minäkin poistun tästä ketjusta.. tänään päätettiin lopettaa hoidot tähän kiertoon, koska edelleenkään munasarjoissa ei näyttänyt mitään tapahtuneen. Pistelin siis 8 päivää puregonia. Positiivista oli vaan se, että kysta on ilmeisestikkin häviämässä... Tammikuussa yritetään uudelleen vähän suuremmalla annostuksella... josko sitten pääsisin minäkin toiseen inssiin...

Toivotaan nyt, että tähän ketjuun vielä saataisiin jotain positiivisiakin uutisia..
 

Yhteistyössä