MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

Vauu tänne on tullu paljon uusia ja jee paljon ultrauutisia :) en oo uskaltanu hetkeen täällä käydä kun ultra jännitti ja tänään sitten käytiin ja kaikki hyvin! :heart:

Siellä se pikku-uuboli liikuskeli, ja venytteli niin kovin rinta rottingilla että ei meinannu mittoja saaha millään :D riskiluku veriseula+turvotus (nt 1,28) oli kuulemma hyvä, kyllä nyt vähän kun lukee niin hirvittää 1:4800 mutta eipä ole kyllä huonokaan :)

Mulla kävi töiden suhteen nyt sitten niin ikävästi, että pomot joukolla päätti että mä saan luvan lähteä ja viime perjantaina mut otettiin puhutteluun ja kiristettiin irtisanoutumaan sen uhalla että heillä oli niin tekaisemalla tekaistuja varoituksia siinä paperilla (jotka ei tietenkään ole lainvoimasia kun en ole niitä tapahtuma aikaan saanut edes) ja uhkasivat huonolla työtodistuksella jos he irtisanovat minut, vastapainoksi tarjottiin jos itse irtisanon, niin irtisanomisajan palkka kotia ilman työvelvoitetta 3kk:lta, ja täytyy sanoa, että 8h työpäivän jälkeen väsyneenä ja aivan puulla päähän lyötynä menin ihan paniikkiin ja kirjoitin kaikki laput...... mulla ei ole mitään kokemusta tämmösestä ja tämä koko uhittelu tuli ihan puun takaa |O muutenkin herkkä ahdistelulle ja iltapäivästä raskaus väsyttää....
maanantaina sielä alotti uusi työntekijä mun tilalla, eli ovat kyllä tämän suunnitellu, sanoivat että ovat valmiita irtisanomisen riitautusoikeuskäyntiin jos sitä kautta haluan mennä ellen suostu heidän "kompromissiin" :(
Otin yhteyttä ammattiliittoon ja he lähtevät nyt silti riitauttamaan tätä asiaa, eli en jää tässä yksin.. Niin kauan kun en joudu karensiin niin ei haittaa asia sinänsä, sillä työpaikka oli niin henkisesti stressaava että en olisi sinne äitiysloman jälkeen halunnut palata välttämättä, puhumattakaan että nyt haluaisin takaisin :| vaikea uskoa että nykyään vielä tapahtuu tämmöstä.. onneksi työkaveri tietää missä mennään ja lähtee mielellään todistamaan.

Nyt pitää vaan pitää pää kylmänä ja ottaa loman kannalta, niin Uubon kanssa selvitään mistä vaan :) onneksi mies ja perhe on tukena.. Paha mieli ja järkytys on varmaan vielä pari viikkoa tuon työjutun takia, on niin outoa jäädä yhtäkkiä kotia... niin tämä oli nyt tämmönen oma napa -päivitys... :( pahoittelut siitä

Meitä sais päivitellä eli laskettu aika muuttui 18.11

Lumineiti ja Uubo 12+2
 
Lumineiti ai kauheeta miten kauheaa käytöstä:kieh::headwall: siis miten vielä tänä päivänä voi tuollaista tapahtua!! USKOMATONTA!! saako udella millä alalla olet ja liittyykö tämä mahdollisesti raskauteen? onneksi saat liiton kautta tukea. nyt vaan koitat ottaa ilon irti kotona olemisesta:)

ihon kutinaa ei ole ollut, mutta lantio ja reidet kyllä tuntuvat levinneen. eikä kilojakaan ole juuri tullut, mutta jostain se maha ja leveys alaosaan vaan on revitty. hohhoijaa, muistelenpa vaan niitä karseita reisimöhkyröitä esikon raskaudesta. ei paljoa voinut trikoo mekkoja käyttää:D

seuloista selvennän siis omaa epäselvää marmatustani vielä, että siis ilman veriseulaa pääse ultraääneen, missä ei oteta yhden ainuttakaan mittausta. on siis vain YLEIS-UÄ, missä katsotaan kuinka monta sikiötä, missä istukka ym. tämän käytännön pitäisi olla käytössä koko maassa, vaikka selvästikkään näin ei siis ole. käytäntöhän on muuttunut sitten esikoiseni eikä tästä seulajärjestelmästä minua neuvolassa informoitu kuin sillä lehtisellä veriseulasta. minä siis valitsin NT-ULTRAN ilman veriseulaa tietämättä, että sellainen ei ole vaihtoehto ja ultrassa vasta selvisi, että ei hän voi mitata niskaturvotusta kerta en ole käynyt veriseulassa. tämän takia minusta siis tuntuu, että olen 'pakotettu' veriseulaan (en nyt enää tässä raskaudessa, mutta kenties seuraavissa), koska en saa sikiöstä edes niskaturvotusta enkä muitakaan tärkeitä tietoja osallistumatta veriseulaan. yleisesti en ole veriseulaa vastaan, mutta minusta se täytyy olla äidin oma valinta ilman, että muita 'etuuksia' poissuljetaan. voih, saikohan kukaan tästä selityksestä mitään selvää:D

no kuten aiemminkin jo kirjoitin, niin meillehän kävi niin onnellisesti, että ultraaja kerkesi vahingossa mittamaan turvotuksen ennen kuin kysyi olinko osallistunut seuloihin ja tulos oli normaali. kätilö oli myös vastaan tätä nykyjärjestelmää ja mittaili sitten vielä kaikkea muutakin:D eli tälläkertaa kävi niinkuin olin suunnitellutkin, mutta yleisesti olen vaan tuohtunut tästä uudesta suuntauksesta. ja sen varmaan huomaa:LOL:

annis ja bebe 12+5
 
annis_ sain semmosen kuvan että esimies kaavaillu tätä jo pitempään että ei naama miellytä, ja nyt ei mulle ilmeisesti haluttu mitään sijaista alkaa järjestään, vaan mieluummin laitetaan ulos, eli oisko ollut raskaus viimenen pisara. Mulle siis tietenkään eivät sanoneet että irtisanominen ois mitenkään liittynyt raskauteen, mutta kyllä se varmasti siellä taustalla on. Tuo toimintatapa oli niin törkeä että liitosta oltiin sitä mieltä että lähetäämpä ny viemään tätä eteenpäin.. Raskautta käytettiin painostaessa vahvasti mua vastaan, siinä ne ääneen mulle pohti huudon ja nyrkin takomisen pöytään jälkeen, että mun ois parempikin kotona kun nyt tämä mun tila, ja huono työilmapiiri entä jos vaikuttaa lapseen että blaa blaa blaa, siis suoranaista manipulointia kiristyksen lisäksi :(
Kaupan ala, tukkuliiketoimintaa.. naisvaltainen toimiala, ja naisia suurin osa töissäkin.. Pieni perheyritys kyseessä, ei paljon muutakaan tehdä tes:in mukaan. Kai ne halus mut ulos siksikin kun minä aina halusin ottaa selvää että voiko sitä ja tätä tehdä kun tuli mielenkiintosia velvotteita eikä esim. turvavälineitä ollut mulla vieläkään vaikka olin jo yli vuoden ollut töissä..

Kyllä tästä vielä noustaan :) maailma on täynnä typeriä ihmsiä. Siinä mielessä selkeä homma että n. 2 vko sitten kerroin esimiehelle ja nyt johtoporras oli muulta paikkakunnalta oikein käymässä ja istuttivat mut porukalla alas piinapenkkiin..
 
Lumineiti: Siis uskomatonta!! Käy kyllä ärsyttämään sun puolesta :mad:

Miesten elämän helppoudesta: Mä en itseasiassa näe että meidän isännän elo olisi esimerkiksi kovinkaan helppoa... Meillä mies on herännyt samanverran öisin vauvojen kanssa, tekee kotitöitä vielä työpäivien jälkeen ja työpäivät saattavat siis olla 12h ja 7 päivää viikossa, ja noinkin siksi että koska mun tulot on ihan nollissa niin yriittää kaikkensa että saatais pidettyä talous kuitenkin pystyssä ja välillä jotain pientä extraakin kun koko talo ja piha mm kaipaa remppaa... (Ymmärrätte varmaan miksi haluaisin keksiä jonkun tulonlähteen myös minun suunnastani). Mies myös haluaisi kovasti viettää meidän kanssamme enemmän aikaa mutta talous ei anna myöten.

Pyysinkin nyt äitienpäivälahjaksi+synttärilahjaksi että mies pitäisi vapaan viikonlopun ja lähdettäisiin keskisuomeen appiukon mökille koko konkkaronkka... Nyt tuo sitten tekee pitkää päivää että sais tarpeeksi tunteja ettei viikon tulot menis ihan alakanttiin.. Mun mielestä niin ihana lahja etten juuri muuta toivo :) Ensimmäisenä vaihtoehtona oli että oltaisiin menty ulos syömään mutta totesin että mieluummin käydään sitten fiilistelemässä mökillä pikku lauantaitorilla :p Sieltä löytyy kaikkea herkkua. Ja lapsetkin pääsevät touhuamaan isin ja vaarin kanssa.

Niin, ja meillä mies on nyt käynyt pari kertaa pelaamassa naapurinäijän kanssa jossain joukkueessa futista, muuten ei käy koskaan missään vaan viettää sen kaiken ylijäävän ajan perheen kanssa... PLUS tämän kaiken päälle joutuu kuuntelemaan mun vaivojani ja känkkäränkkäilyä ja sitä miten "Tänään on ollut NIIIN raskas päivä..".

Ei sillä, en näe että mullakaan mitään maailman helpointa olis, 24/7 lasten kanssa puuduttaa välillä niin että voisin räjähtää siihen turhautumisen tunteeseen... Ja kun samat kotityöt päivästä toiseen, ruuan laittoa, lasten kanssa pihalle jne. eikä yleensä ole koskaan mahdollisuutta tehdä mitään kovin erikoista heidänkään kanssa..

Taidan muuten joutua aloittamaan nyt allergialääkkeet :( On nyt etenevissä määrin alkanut ahdistamaan henkeä ja nenä vuotaa, aamuisin olen ihan räkäinen ja tukossa.. Oon yrittänyt pitäytyä irti tosta heinixistä mutta ei, en pysty olemaan tän tukkoisuuden kanssa ollenkaan ja jos tästä vielä pahenee niin aivoistakin tulee ihan mössöä.
 
B]Terveisiä [/B]ultrasta :D kaikki oli mallillaan. turvotusta oli 0.9mm pituutta oli 58,5mm ja vastasi kooltaan 12+2 ja aikaisemman ultran mukaan olisi 11+6 mutta kuukautisista olisi 12+3 eli aika kaavassa mennään. laskettu ei muuttunut vaan pysyy 18.11.
Lumineiti Voimia kaiken kokemasi jälkeen, ehkäpä näin on parempi kuin olla tollasessa työpaikassa. Ja asioilla on tapana järjestyä älä huoli, miun motto on että elä sure ja murehdi sellaista mille et voi tehdä mitään. tän ku muistaa ni joiltakin surilta välttyy kun on vaan niin kädetön asioita muuttamaan esim, just tuo työn menettäminen, itelle kävi niin viime elokuussa ja koko "maailma" romahti että mitäs nyt, olin 2 päivää työttömänä ja lähdin opiskelemaan uutta ammattia =)

rontti1 ja 12+2 (ihanaa kun ei ole enää kuin yksi luku mikä muuttuu) :saint:
 
lumineiti oot kokenut selkeästi syrjintää!!! hyvä että liitto hoitaa. ja jos firmassa puutteita lain nimissä toimimisen suhteen jo muutenkin, on varmasti helpompaa ollakin pois moisesta lafkasta. kun alkujärkytyksestä tokenee, huomaa elämän olevan ihan paljon kivampaa. tiedän koska olen joskus kokenut vastaavaa.

miesten elämän helppoudesta no mä lähinnä tarkotin näitä vaivoja, mitä naisilla on esim juuri odotukseen liittyen........ en sitä miten helpompaa niiden työpäivät tai elämä muuten voi olla. ei varmana sen puoleen ole.
mutta jos miettii mitä äiti joutuu kokemaan (kuten ite, että pahoinvoinnin, väsymyksen ja muun lisäksi vielä tuo halvatun kohtu meinaa tulla ulos) niin onhan miehen PALJON helpompaa olla :D sen tulevaisuus on joku eturauhas-vaiva vasta joskus ikämiehenä :D
itekin pusken pitkiä työpäiviä kaikkine naisten vaivoineni, mutta pointti oli tässä justiinkin se et miehillä ei ole niitä.... :) toivottavasti joku hiffas :D
meilläkin isännän päivät pitkiä, mä oon nähny sen viimeks aamulla seiskalta... ja se jaksoi vielä lähteä ruokakauppaan. mä olen sitten hoitanut ruuan, lapset ja koiran.
aika tasan menee.
kumpikin jeesaa kumpaakin :)
remppapäivinä mä vastaan muonituksesta ja saunan lämmityksestä ja kauppa-asioista, se tekee hommia talon eteen.
ja kun kumpikin hoitaa lapsiakin, on meidän arki kyllä muuten tasaveroista. -sillä erotuksella, et sillä ei roiku kohtu jalkojen välissä ;)

energiaa :D hyvän tuulisuus senkuin jatkuu!! jo kolmas päivä oikeesti kokonaan putkeen ettei mitkään asiat saa mieltä kiehumaan :) NYT voi alkaa nauttia :) ja tuo ihana aurinko on ollut taas koko päivän mun seurana :) ihana päättää työpäivät niin ettei ole ihan raivon partaalla ja kuoleman väsynyt....

mustapäitä njaah, pari voi joskus ilmaantua mut puristan ne aina heti pois. mä olen vuosikaudet pessyt meikit saippualla, se on kaikista paras pitämään ihon hyvänä. ulkoillut paljon ja juonut paljon vettä. oiskohan se siinä se syy... mene ja tiedä.... nyt kun aurinko on noin näkösällä, iholle tekeekin hyvää kun ei laita puuteria eikä mitään.... kosteusvoidetta vaan.
yksi kuiva laikku mulla on otsalla, mut se on ollut jo jonkin aikaa, ennen raskauttakin. laitan siihen hiusvettä niin paranee. vastaavia alueita mulla on siis päänahassakin ajoittain.

ahaa, emmerdale alkaa, nyt aivot narikkaan :LOL:
 
lumineiti voimia sinne muutosten keskelle, ehkä parempi että pääset tuollaisesta firmasta pois, mutta todella törkeästi hoidettu, hyvä että liitto ajaa oikeuksiasi!

Itselle meinasi käydä samalla lailla, olen tällä hetkellä vuokrafirman kautta 1/2 vuoden määräaikaisella sopimuksella toimistohommissa (jonka jälkeen siirryn asiakasyrityksen kirjoille) ja jouduin turhankin aikaisin ilmoittamaan vuokrafirmaan ja pomolle raskaudesta, sillä jouduin olemaan pois raskauspahoinvoinnin vuoksi. Vuokrafirma oli sitten heti tiedon saatuaan lähettänyt tälle asiakasyrityksen pomolle viestin, että koska mulla oli vielä 3vpää koeaikaa jäljellä, niin koeaikapurun turvin pihalle vaan ja uutta likkaa tilalle. Olivat vielä pahoitelleet kuinka ikävää että pääsi käymään näin. Voi kettu, vai pääsi käymään... Ihan on kovan yrittämisen tulos tämä raskaus ja olemme molemmat miehen kanssa superonnellisia tästä odotuksesta, mistään "vahingosta" ei nyt ole kyse.

Siinä sitten asiakasyrityksen pomolle itkua väänsin, miten voi noin tunteettomia ihmisiä olla ja sitä paitsi olisi laitonta tehdä tuo koeaikapurku raskaussuojan vuoksi, niin pomo vaan lohdutti, että "älä huoli, ei tätä näin hoideta, sun kanssa tehdään just niinkun on sovittu, että määräaikaisuuden päätteeks siirryt meidän kirjoille ja ruetaan kohta ettimään sulle äitiysloman sijaista". Huh, onneks on noin sydämellinen pomo, joka aina korostaa, että perhe on tärkein, vasta sitten työ :flower: Mutta uskomatonta että vielä vuonna 2012 tapahtuu tällaista.
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Lumineiti ihan kamala tuo sinun kokemus, minuakin alko ihan ahdistamaan. Itellä esikoista odottaessa ei jatkettu määräaikasta sopimusta ja tilalle otettiin kuitenkin tismalleen samoihin hommiin (sairaalan samalle osastolle uus osastonsihteeri, ei siis mitään epäselvyyttä) uus ihminen. Yritin liiton kautta asiaa ajaa, mutta jotenkin ihmeellisesti se tyssäs liiton tyypin ja ylihoitajan neuvotteluun, vaikka useampikin työtoveri oli valmis todistamaan minun puolesta. En lopulta halunnu edes tietää mitä siellä neuvottelussa oli tapahtunu ja lapsikin sitten synty parahiks ja sain unohtaa koko asian. Ei tartte onneks enää ikinä mennä mihinkään sairaalaan töihin, kun alotin uudelleen opiskelut, sen verran kamalia paikkoja ne oli tuossa mielessä. Onneks kuitenkin Sandells81:llä oli päinvastaisia kokemuksia, se luo uskoa siihen, että hyviäkin työnantajia on olemassa :).

Tuosta seulasta ja ultrasta minäkin vielä anniksen tavoin kommentoin, että ei sis ollu alkuunkaan kyse siitä, ettei ultraa tehtäis ollenkaan, vaan siitä ettei mitään suostuta mittaamaan, jos ei osallistu veriseulaan. Tuossa varmaan on taustalla se, että ns. hyvistä mittaustuloksista tulee helposti väärä kuva, että kaikki on hyvin, vaikka ne yhdistettynä moneen muuhun verestä mitattavissa olevaan asiaan, voi antaa paljon huolestuttavamman riskin. En kuitenkaan ymmärrä miksei tuota asiaa voida vaan ihan suusanallisesti hoitaa, kertoa siis, ettei pelkkä turvotus tai reisiluun mitta tai nenäluun havaitseminen poista riskiä kromosomihäiriöstä, mutta että niiden perusteella ei ole silmämääräisesti suurta huolta. Uskoisin ainakin tällä hetkellä jokaisen asiaa pohtineen ja seulasta pois jättäytyvän ymmärtävän mistä on kyse ja sen takia tuommoinen aikuisten ihmisten ylimääräinen paapominen tuntuu "vähän" ärsyttävälle.

Finnejä on vähän vaihtelevasti. Tällä hetkellä epämääräisiä näppylöitä ja pieniä punaisia finnejä selvästi normaalitilannetta enemmän, mutta ihon kunto tuntuu aaltoilevan tosi paljon. Nuo veden juominen ja hyvät elämäntavat toki fourth gift auttavat pitämään hyvän ihon hyvänä, mutta huonosta ihosta ne ei hyvää valitettavasti tee. Epäilisin siis sinulla vaan olevan TODELLA hyvät geenit ihon suhteen :).

Kaikki uudet haluan myös toivottaa lämpimästi tervetulleeksi ja onnea myös hyvistä ultrakuulumisista kaikille niitä saaneille! :heart:

Liikkeitä jo kovasti odotteleva

Haavemamma 14+3
 
Pikaisia kuulumisia!

Lumineidille kovasti tsemppiä asioiden selvittelyyn, huhhuh mitä toimintaa!

Meillä tosiaan oli tänään se eka ultra! Aivan ihanaa kun pikkainen siellä vaan heilutteli kätösiään ja potki menemään. <3 Niskaturvotus mitattiin joka oli normaali, mutta veriseulaan en suostunut menemään, päätin että jos sieltä tulis hälyttävä tulos niin menis odotusaika "pilalle" stressatessa. Kuvia saatiin mukaan 6 kpl, jotenkin odotin että olis saanut vain pari. Iloinen yllätys! Nyt voi sitten antaa tuleville isovanhemmillekin omat kuvat. Kätilö sanoi ultratessaan, että istukka on takaosassa, joten kuulema saattaa tuntea aikasemmin vauvan liikkeet, kivaa!

Finnejä on tullut turhankin mukavaan tahtiin naamalle, onneksi ei mitään mahtifinnejä kuitenkaan.. (ainakaan vielä, katotaan sit huomenaamuna ;) )

Fourth gift mistä tota energiaa tulee? Täällä ollaan niin väsyneitä ja nuutuneita että jo koiran kanssa lenkille lähtö meinaa tuottaa ongelmia välillä..

Still Counting ja pieni ikiliikkuja 11+2
 
Pakko minunkin kommentoida Lumineidin asiaa. Voin olla kyllä melko varma, että tuut voittamaan tuon jutun. Eipä voi työnantaja paljon enempää vastoin lakia toimia. Sinänsä hyvä sulle, ettei tarvi enää tommoseen firmaan mennä, mutta toivottavasti saavat tästä kuraa niskaan oikein urakalla. :)
 
Voi kun tänne on tullut taas niin paljon juttua, kaikki kyllä luin, mutta unohinkin samantien.. :ashamed:

Tervetuloa uudet! :)

Nimistä meillä on sekä tytölle, että pojalle mietittynä tosi ihanat nimet:heart: nyt vaan tarttee toivoa, että tulokas sitten myös näyttää nimeltään, ettei tarvii rueta uutta keksimään.

Iho mulla on atooppinen iho, joka näin raskausaikana oireilee enemmän. Tuntuu että olisi pari numeroa liian pieni, kutiaa ja kiristää.. Yritän vähintään kerran päivässä rasvata (ainakin pahimpia paikkoja), mutta välillä se unohtuu/ei vaan jaksa.
Ja finnejä on myös paljon, kasvoissa ihan pieniä ja huomaamattomia (onneksi!), mutta selässä ja olkapäissä oikein isoja ja kipeitä patteja.
Raskausarpia tuli viimeksi ihan loppuraskaudessa (rasvasin sillon ahkerammin mitä nytten), mutta ne oli ihan pieniä viiruja vain. Nyt niitä ei edes huomaa, ellei osaa oikeasta kulmasta ja oikeassa valossa katsoa.

Tissit lopetin esikoisen imettämisen kuukausi - pari sitten, joten maidontulo on nyt loppunut, mutta muita tissioireita ei oo ollu.

Kotona olosta esikoinen on nyt 1v 3kk ja olen siis edelleen kotona ja tarkoitus olisi olla niin pitkään, että nuorin (=tämä tulokas) täyttää sen 3v.

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida, en muista.

Pahoinvointi ei edelleenkään ole hävinnyt, vaikka välillä jo siltä näyttikin :/ Edelleen tietyt ruuat/hajut/jne yököttää, jos ei muista syödä niin yököttää.. Ja pariin otteeseen oon taas oksentanut, luulin että edes siitä olisi päästy! Huoh.
Näkkileipä on tällä hetkellä suurinta herkkua, koska sitä voi syödä yökkimättä ja se on suht helppo oksentaa.
Nii ja salaattia/kurkkua tms ei voi syödä ilman, että tulee ihan karseet mahan väänteet ja ripuli :$ Mutta helpottaa kyllä samantien kun vessasta pois pääsee..

Ensi viikolla olisi taas neuvola ja sitten ruetaankin jo odottelemaan rakenneultraa, joka on heti juhannuksen jälkeen. =)

kiukuttelija 14+1
 
Viimeksi muokattu:
Lumineiti Hieno juttu että kuulut liittoon ja saat sieltä apua! Mä luottamusmiehenä jotain tiedän näistä tapauksista ja sinuahan raskaudesta kerrottuasi koskee tiukempi irtisanomissuoja joten tiedossa on paaaljon paremmat rahat kuin tuo 3kk. Jos työsuhteesi oli vakituinen niin voisin arvella että puhutaan jopa vuoden palkasta. Määräaikasella sopparilla saat vähintään sen määräaikasi loppuun asti palkan. Toki nämä rahat tulee sitten oikeusprosessin jälkeen. Lämmittäähän ne sitten tilillä viimeistään mammalomalla ;) Mutta ehdottomasti suosittelen riitauttamaan asian ammattiliiton avustuksella! Joutuu työnantaja edes jotenkin vastaamaan laittomista tekosistaan.
 
ihosta no siis kaiketi voi olla hyvät geenit, vanhempien murrosiän valokuvia kun katsonut, niin eipä ole heilläkään ongelmia ollut. oman kertomansakaan mukaan ei. oon kyllä kiitollinen tästä, vaikkakin kaikki muut sukujen sukuviat oon tuntunut saaneen :D

energia näin on käynyt jokaisessa odotuksessa, näillä viikoilla alkaa ne mielen seesteisimmät kuukaudet... ja aurinko.. se antaa virtaa. enkä tosiaan ole jaksanu itekään lenkkeillä, tuon laskeuman kanssa se on juuri tällä hetkellä tosi inhottavaa... mutta olen vaan OLLUT pihalla. nauttinut auringon lämmöstä, ohi lentelevistä perhosista, kiurun ja kyyhkyjen laulusta... mä tykkään...
ja jotenkin vaikka ongelmia on tässä osoitteessa ihan riittämiin, oon vaan koittanut suhtautua oikein niihin. en anna niiden vallata koko mieltä. vaan yritän kaikkeni että edes mun mieli oisi hyvä, joskaan fyysisesti en oisi ihan tikissäni..

tosin alakulon päivä voi olla jo huomenna, mutta tänään olen nauttinut varsin paljon :) ja levännyt ihan urakalla :)

mukavaa loppuiltaa :)
 
Lumineititosi kurja tilanne! paljon voimia tilanteen selvittämiseen! Kyllä se varmasti vielä iloksi muuttuu!

iho on mulla ainakin ihan hirveessä kuosissa. Siis finnejä pukkaa minkä kerkiää. Mutta jospa ne siitä jossain vaiheessa tasottuis.. JA ihan vinkkinä,saippua ei ole paras meikinpesuaine,kuivattaa ihoa,joka aiheuttaa lisää finnejä! Tietysti se joillekin sopii,mutta näin ainakin anoppi,joka on kosmetologi on mua opastanut! :)

ON:Mä kävin tänään siellä kokkolassa ja iiiiiso helpotuksen huokaus tuli ensimmäisenä,kun kätilö sai ultralaitteen masun päälle,niin johan siellä tyyppi heilu minkä kerkesi! Turvotusta ei ollu kuin alle millin mikä on ilmeisesti erittäin hyvä. 2päivää pienempi oli tällä hetkellä,mutta nehän ne koot vaihtelee niin paljon,että eipä sen takia enää muutettu laskettua aikaa mihinkään. On niin hyvä olla taas. Että seuraavaa neuvolaa odotellessa! Meillä kun täällä on niin hyvä tilanne (kuten varmaan oon jo sata kertaa sanonu) että on ultralaite neuvolassakin joten siellä aina kurkitaan kaveria.

Nyt on niin hyvä mieli ja voinkin turvallisin mielin lähtee huomenna tuon esikoisen kanssa reissaamaan!! Lähetään viikoksi kattelemaan ihmisiä,kun täällä tuppukylässä koskaan ketään näe.

Jännä muuten,miten iltasin on paljon koneella,niin silti tämä kirjottaminen tuntuu joskus muka niin ylivoimasen vaikeelta. Kait se on vähän sitäkin,että ei oikein tiedä mitä kirjottaa,kun ei oo mitään erikoista tapahtunu :p

Mutta kauniita unia!

Taiska ja muru 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Täällä yksi jolla kans pahoinvointi hieman helpottaa, mutta kurkun syömisestä esim. tulee järkyttävä närästys, ja joskus muutoinkin iltasella. :( Ja närästys saa myös tosi pahan olon. :(

No tänään oltiin ekassa ultrassa, tyyppi vastasi viikkoja 11+4 joka oikein hyvä koska mulla myöhäinen ovis. :) Kaikki oli kunnossa, turvotus ok, ja seulan tulokset tulee vasta parin viikon sisällä. Ja aion kyllä osallistua joka ikiseen tutkimukseen mikä minulle suositellaan koska tahdon olla mahdollisimman varma, että lapsen elämä on turvattu. :)

Nii juu ja sellanen juttu siel ultrassa oli et jotain näkyi ruudulla ja kätilö sanoi et näyttäs siltä et sielt tulis poika. Tosin kuulemma vielä ei varmaks voi sanoo mutta harvemmin kuulemma tytöillä mitään sellasta. :D

Tyyppi oli muutenkin tosi unelias ja nukkui melkein kokoajan, kätilö paineli mun mahaa ja koitti saada hereille vaan ei, vihdoin kun nousin tekemään kyykky-hyppyjä niin suostui heräämään. :D

Enempää en nyt jaksa kirjottaa. Tsemppiä kaikille ja kiva kun on ultrakuulumisia nyt niitä hyviäkin! :)

niin joo, ja mun LA on siis 21.11


Iippari ja Tyyppi 12+0 POKS (11+4)
 
  • Tykkää
Reactions: HaaveMamma
Pikaisesti jälleen kerran, koko ilta meni lukiessa näitä kirjoitettuja viestejä joten nyt sitten jää hiukan vähempi aikaa omalle kirjoittamiselle =)

Lumineiti Ehdottomasti olen samaa mieltä muiden kanssa, olipa hyvä että otit yhteyden liittoon. Superliiton juttuja ainakin kun olen lueskellut niin niissä on käynyt työntekijän kannalta hyvin. Toivottavasti saat hyvät korvaukset!

OmaN Nyt on taas vaihteeksi niin huono olo että oksat pois. Vatsa aivan sekaisin. Soittelin tänään aamulla neuvollaan ja kyselin ennakoivista supistuksista. Mulla on parina iltana ollut työvuoron jälkeen tunne kuin olisi ollut ennakoivia suppareita, vatsa on kovettunut ja sen on tuntenut myös vatsan päältä. Neuvolasta sanoivat että kuuluvat asiaan vaikka viikkoja mulla on vasta "vähemmän". Toisesta lapsesta ne myös kuulemma tuntuvat helpommin ja aiemmin. Mikäli alkaa tulee supistusten aikaan menkkamaista kipua niin pitäisi olla uudestaan yhteydessä.

Melko kärsimätön alan jo kohta olemaan kun kestää ja kestää ennenkuin on se np-ultra (vasta siis 18.5)

Milloin eka neuvolalääkäri? Mitenkäs se nyt oli että milloin on se eka neuvolalääkäri. Mä olen nyt ollut sen ekan kerran terkan vastaanotolla ja seuraavaksi menen sinne ultraan, sitten mulla on neukka- aika, mutta onkohan kyseessä terveydenhoitaja vai lääkäri? Taitais tuolta esikon kortista jotain saada selville, mutta ei jaksa raahautua :)

Niipa 11+2
 
Huomenta.

Yövuoro melkein takana, nopeasti ennen aamukiertoa vielä tänne ehti pyörähtämään.

Lumineiti hienoa, että pidät puoliasi, ei tuollaista tarvitse kenenkään sietää. Tosi törkeää käytöstä työnantajalta.

Minulle tuli tänään töiden suhteen hyviä uutisia (tai siis eilen), sain vakituisen paikan tästä osastolta. :)

4 tunnin kuluttua olisi np-ultra, en malttaisi odottaa. Haluan, että mitat otetaan ja niiden perusteella päätän, osallistunko myöhempään veriseulaan. Tämä oli terkkarille ihan ok, toivottavasti myös ultraajalle. Vielä eilen aamulla ainakin kuului sydänäänet, joten luottavainen olen, että siellä ainakin hengissä ollaan.

Meillä esikoinen sairastui justiin mun yövuorojen aikana. On ihan pyllystä, kun kummallakaan vanhemmalla ei ole oikeutta ottaa töistä vapaata, kun yövuorolaisen unitarvetta ei oteta mitenkään huomioon. Toivottavasti poika on huomenna edes sen verran kipeä, että nukkuu päiväunet, saan edes vähän nukuttua ennen seuraavaa yötä. Kun joka päivä tuo ei enää nuku kotona ollessa, päiväkodissa on vasta kerran jättänyt nukkumatta. Voipi olla jaksaminen hieman koetuksella, jos en jo huomenna saa poikaa hoitoon. Pientä väsyttävää flunssaa toivoisin siis, mutta en enää kuumetta. :)

Jaaha, sellaista omanapaisuutta tähän aamuun.
Nyt kipin kapin aamuhommiin, niin pääsee ajallaan poiskin.

Mukavaa päivää marrasmasut!

Kuume ja pikkuinen 12+4
 
ihon puhdistus saippualla niin, itsekin kauneudenhoito-alalla olleena, oon saanut kurtistettuja kulmia ja vallankin kosmetologeilta. -kun pesen saippualla. Mutta, se sopii mulle. Eräs kosmetologi mihin menin ihon puhdistukseen, sanoi että millä hoidan ihoani kun se on oikeasti täydelllinen...?
kerroin ja se kanssa ihmetteli.
jos mä pesen meikinpoisto-aineilla ja käytän kasvovesiä kuten kuuluu, iho rasvoittuu aivan kamalaksi. tällä hetkellä käytän meikinpoisto-ainetta sen verran että saan ripsivärin pois. lopuksi teen kuitenkin saippuapesun.
joka aamu ja joka ilta laitan vielä rasvaa. mutta sekin on body lotionia. kaikki muut on liian rasvaisia :) en tykkää :D
outohan mä olen ja ei näitä ääneen uskalla toisten ammattilaisten aikaan sanoakaan :D hahha
tällai toimii meikäläisen pärstän pesut :)

jos kurkku närästää kannattaa oikeasti kuoria se! silloin ei närästä :)

ennakoivat supistukset lepoa lepoa ja lepoa... itelläni yksi lapsista meinasi tulla kesken kun olin 5-6 :lla kuulla. ei ole kivaa mutta pysyi sisällä kun jäin pakkolepoon, en edes imuroinut itse, ja automatkaa sai tehdä vain vartin päivässä.

jaha, duunit kutsuu taas ja viikot paukkuu :D

fourth gift ja pikkupalleroinen 11+0 wuhhheiiiiiiiii ja keskenmenon riski-viikot liki takanapäin
 
Hei kaikille! Lueskelin tätä keskustelua jo tuossa maaliskuun aikana, mutta nyt uskaltaudun vasta ilmottautumaan :)

1.11. / mnica / ensimmäinen / K-PKS

Ensimmäinen raskaus siis ja jännäähän tämä on. Kävin varhaisultrassa vkolla 6, kun vasemmalta puolen alavatsasta oli aika kipeä. Ilmeisesti vain kohtu kasvoi, koska kaikki oli ihan hyvin ja "möntti" sydämensykkeineen näky kuvassa. Kyllähän se aikamoisen liikutuksen sai aikaan, kun näki, että siellä todellakin on jotain.
Mulla ei hirveesti oo raskausoireita ollu. Jonkinverran pahoinvointia ja sitten se kauhee väsymys iskee aina välillä. Nyt on pahoinvoinnit onneks jo kaikonneet. Odottelen vain niitä paljon puhuttuja siipiä, mutta vielä ei oo mitään supermoottoreita ilmaantunu kantapäihin! ;)

Np-ultrassa käytiin vkolla 11 ja sillonhan se vielä enemmän konkretisoitu, että siellä jotain on! Piti vähän herätellä ja sittenhän se viuhtoi menemään minkä jaksoi, mutta näytti profiilinsa hyvin. Hetken itseään esiteltyään taas kävi nukkumaan.
Viime neuvolassa ei tahtonu oikein sydänääniä kuulua, mutta pari potkua sieltä kuului. Olin kyllä ite niin puulla päähän lyöty, kun terveydenhoitaja yhtäkkiä käski mennä sängylle maate, että nyt kuunnellaan sydänääniä :D Ei ihmekään siis, että "möntti" vähän protestoi, kun ei äidille kerrota mitään etukäteen. Muun muassa sekin jäi kertomatta, että pissanäyte pitää antaa neuvolakäynnille tultaessa...

Minun ja mun miehen siskopuolet on saaneet kanssa tänä vuonna kummatki tyttövauvat. Toinen sai helmikuussa ja toinen viime viikolla. Jännittävää siis, että kumpi täältä on tulossa!
 
fourth gift niin minkä merkkistä saippuaa käytät? Mulla ei ole oikeastaan koskaan ollut finnejä ja ainakin ekasta raskaudesta iho oli vielä jopa parempi. Mustapäitä kyllä on, etenkin nenässä. Mitenköhän niistä pääsisi eroon?!

jännittää ihan sikana, kun tunnin päästä on se np-ultra. Mulla on koko raskauden ajan ollut todella kova pelko siitä, että kaikki ei ole kunnossa. Pitäkää peukkuja, että ultrassa tulee hyviä uutisia!
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Lumineiti Onpas törkeetä kohtelua työpaikalla! :mad: Onneks nyt asia on menossa eteenpäin ja toivottavasti työnantaja saa ansionsa mukaan!!!

Raskausarpia mulla on ollut jo ennen raskauttakin..oon joskus lihonu ihan reilusti ja sit taas laihduttanu (melkein 40 kiloa) ja eipä ne arvet mihinkään sit oo hävinny.. : / no, elämää ne vaan on ja haalistunuhan ne siitä on mitä ne joskus on ollu..mut eiköhän ne nyt taas mukavasti palaudu.. ;)

Ihosta vielä.. Tosiaan iho kutiaa ja kuivuu ihan törkeenä..ihan sama kuinka rasvailee.. ärsyttävää..mulla siis yleensä talvisin iho on tällanen, mut se paranee kesää kohden..mut eipä näytä nyt paranevan.. ja finnejä ei onneks oo tullu! mulla on nuorempana ollu tosi huono iho ja pelkäsin, et raskaus laukaisee sen taas..mut onneks nyt pysyny iho tosi hyvänä! :)

Sitä raskausmahaa odotellessa

nellielli ja pötkö 14+3
 
Huomenia.

Tervetuloa mnica.

Lumineiti ikävä, tuo sun työpaikka juttu. Tällaista ikävä kyllä tapahtuu vielä nykypäivänä. Onneksi pääsit eroon tuollaisesta työpaikasta, jos jotain positiivista tapahtuneesta hakee.

Finnejä mulle ei varsinaisesti ole tullut, mutta vähän huonon näköinen iho on, sellainen epätasainen. Viime raskaus poisti käsistä ihottumat ja paransi näköäkin (ei ikävä kyllä ulkonäköä) jonnin verran, niin nyt sitten tietty päinvastainen vaikutus :D

Ultra vasta perjantaina, mä en jaksa enää odottaa. Odottavan aika on pitkä.

Inari & Juri Kakara 12+5
 
Ihosta: Mulla on kuiva iho, varmaankin "virallisesti" sellanen lievästi atooppinen. Pesen ehkä vain noin kerran viikossa koko ihon saippualla ja senkin jälkeen työnnän siihen paljon rasvaa ettei alkais kutisemaan. Pari "atopialäiskää" löytyy aina jostain, mutta ei tämä kuitenkaan mikään ihan hirveä iho ole. Mulle on vuosien mittaan tullut paljon sellaisia ihan pieniä "suonikohjuja" eli pintaverisuonia vaan ilmeisesti tukkeutunut ja repeillyt, niitä ei huomaa muuten kuin jos katsoo ihoa läheltä, mutta mua kyllä ärsyttää. Kasvojen iho olikin vuosia sellainen "Oo, sulla on niin kaunis iho.." eikä teini-iässäkään ollut paljon ollenkaan finnejä ym. Nykyään kasvoissa on hämähäkkiluomia ja kuivat läiskät tulevat heti jos en hoida ja rasvaa kasvoja. Olen meikannut siitä n. 16-vuotiaasta asti... Meikkasin oikeastaan joka päivä siihen asti kunnes ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 24. Menneisyyden huonot elämäntavat, syömishäiriöt ym. siihen kemikaalipommiin sitten lisäksi niin ei ihme että iho rupustui niin nopeasti. Auringonpaisteella tekee pahaa katsoa kasvojen ihoa peilistä kun on tuollainen punatäplällinen ja -pilkullinen... Ja finnejähän mulle on nyt sitten pamahtanut niin paljon ettei ole koskaan ollutkaan :D
 

Yhteistyössä